Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład autobusów Nowy Sącz





Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

Ja kojarzę jeszcze z tej trasy autobus z Krakowa do Gorlic, który był w Sączu około 6:40 - obsługa by PKS Nowy Sącz. Co to był za kurs?
Znalazłem także archiwalny rozkład jazdy PKS z dworca w Krakowie w wersji drukowane, opublikowany przez Dziennik Polski- ważny od 16.06.2002. Na nim z kolei są cztery kursy do Gorlic przez Nowy Sącz: 5:50A (przypuszczalnie PKS Nowy Sącz), 13:00U (PKS Gorlice- pamiętam na własne oczy H9), 16:00Nn (PKS Kraków- jeździła cała paleta taboru, mam w oczach zarówno Mercedesa Medio jak i H9, Peerę po Tourismo) oraz 17.20U (przypuszczalnie PKS Gorlice- tego kursu akurat nie kojarzę).





Temat: Majówka
Z tego co wyczytałam na necie, najlepszym rozwiązaniem z dojazdem do Bartkowej, jest trasa Kraków-Nowy Sącz, Nowy-Sącz-Bartkowa.

Autobusy z Krakowa (dworzec autobusowy) do N-S (dworzec autobusowy) odjeżdżają w godzinach: kursy pospieszne
odjazd przyjazd
10:15 (12:25)
10:50 (13:12)
11:40 (13:50)
11:45 (14:00)
12:20 (14:30)
12:40 (15:20) dłuższa trasa
13:10 (15:20)
13:30 (15:42)
14:25 (16:35)
14:40 (17:02)
15:15 (17:46)
15:40 (17:55)
16:05 (18:15)
16:40 (18:55)
17:10 (19:20)
17:40 (19:50)
18:00 (20:12)

A z Nowego Sącza do Bartkowej w godzinach:
odjazd przyjazd
12:20 (13:04)
13:20 (14:03)
14:20 (15:03)
15:10 (15:48 )
15:30 (16:14)
16:20 (17:03)
18:40 (19:23)
20:30 (21:09)

Wczesniej tez napewno sa, ale nie mysle zeby ktos jechal tam z samego rana
Rozkłady jazdy są na dzień 30.04.

DO WYBORU DO KOLORU

Jeszcze jakby mi ktoś napisał o której tak mniej wiecej planujecie być na miejscu (w Bartkowej)?

Tuśka dnia Pon 12:21, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz





Temat: pks stadion
Witam,


znacie jakas aktualna strone z rozkladem jazdy autobusow z dworca STADION
w
W-wie? Jesli tak,prosze o wskazanie.


No prosze, nawet nie zauwazylem, ze linki do rozkladow jazdy Satdionu i
Zachodniego na stronie p.r.w maja status 404.
Czyli w adresie http://ppks.8m.com/ juz nic nie ma.

Ale za to w adresie www.pks.pl lub www.pks.com.pl jest wyszukiwarka połączeń
PKS.
I jak sobie zarzyczylem Warszawa - Suwalki to znalazl polaczeni i ze
Stadionu i Zachodniego.

Czyli firma PPKS Nowy Sacz zrobila Ogolnopolski Internetowy Rozklad Jazdy
PKS





Temat: Mapa: siec kolejowa w Polsce

| Odejmij Tymbark - Nowy Sącz: nie zagląda nic.

Nic?! A w rozkladzie jazdy sa szynobusiki! To jak to w koncu jest?
Notorycznie sie psuja i kursuja zwykle autobusy czy rozklad jazdy w sieci
jest nie zaktualizowany?


Od początku rozkładu jest zawieszona i autobusy (busiki raczej) na kołach
jeżdżą, strona z rozkładem jest nadal błędna (chociaż po zawieszeniu Lwówka od
razu zaktualizowali).





Temat: Pytanie o Dojazdy??
Ja szukałem w internecie, ale jest tylko rozkład jazdy autobusów Zakopane – Kraków lub Nowy Sącz. A busy? Z tego co wiem to jest to zrzeszenie prywatnych właścicieli busów, więc pewnie jeżdżą tak jak taksówkarze czyli wtedy kiedy jest zapotrzebowanie i klienci. Więc gdy będzie późno i nie będzie szansy na zebranie całego busa pasażerów to pewnie się nie pojawią. Dlatego po za sezonem lepiej się dostosować do ostatniego autobusu PKS.




Temat: Kraków w 1938
Taka ciekawostka

Kraków rozkład jazdy autobusów ( rok 1938)

ALWERNIA Liszki, Czernichów 18.30
GDÓW Wieliczka 17.20 18.00
KALWARIA Głogoczów 17.15
KATOWICE Chrzanów 7.45 10.15 12.45 15.15 17.45 20.15
KSIĄŻ WIELKI Miechów 11.45
LIMANOWA Tymbark 16.30
MYŚLENICE 7.30 8.00 10.00 13.15 16.30 19.30
NOWE BRZESKO Igołomia 9.20 15.30 19.30
NOWY SĄCZ Gdów, Brzesko 17.20
OJCÓW 8.00 11.00 17.30
OLKUSZ Przeginia 8.00 18.30
PROSZOWICE Kocmyrzów 12.15 19.30
RYBNA Liszki, Czernichów 14.00(6)
SŁOMNIKI 11.45 19.30
SWOSZOWICE ( 5 razy dziennie)
TRZCIANA Gdów, Łapanów 18.00
WODZISŁAW Miechów 11.45
ZAWOJA 8.00



Temat: Omijanie przystanków w miastach przez PKS


rozumiem też takie numery w sytuacji, gdy kierowcy dogadają się ze sobą,
a jest opóźnienie - np. kierowca autobusu PKS Nowy Sącz relacji Krynica
- Wrocław dogaduje się w Opolu z kierowcą kursu Kraków - Zgorzelec, że
nie wjedzie do Brzegu i Oławy, lecz pojedzie autostradą (bo skoro de
facto jadą razem, to jeden autobus wystarczy); oczywiście pomija te
miasta autobus nowosądecki (do Wrocławia).


Tyle że w dzisiejszych czasach wielu pasażerów (na przykład ja) czeka na
konkretnego przewoźnika, bo w Polsce nie słyszano jeszcze o czymś takim, jak
wspólne taryfy i niektórzy mają dużo taniej. Nie mówiąc o tym, że czasem się
po kogoś wychodzi. Ja na przykład chciałem kiedyś zrobić niespodziankę
pewnej osobie jadącej autobusem na trasie Zambrów - Warszawa i zamiast na
dworzec Stadion wyszedłem po nią do... Wyszkowa. A ona na mój widok
przerażona mówi, że miałem fuksa, bo jak się kierowcy nie chce, to na
dworzec w Wyszkowie nie wjeżdża. Co tam, że wisi na rozkładzie...





Temat: Rozklad na Chabowka - Nowy Sacz


| Witam!

| Mam takie pytanie. Gdzie w sieci moge znalezc rozklad obecnie
kursujacych
| pociagow (i autobusow szynowych) na trasie Chabowka - Nowy Sacz. Strona
| pkp.pl w ogole nie ich nie wymienia. Z gory wielkie dzieki za pomoc.

A sprobuj wpisac:  Nowy Sacz - Chabówka przez Limanową


.... ale ze mnie... Zapętlilem sie niezle. Sorki za klopot i dzieki za
naprowadzenie :)

Zdroowka z Walbrzycha
Marek Wiercioch





Temat: Rozklad na Chabowka - Nowy Sacz


Witam!

Mam takie pytanie. Gdzie w sieci moge znalezc rozklad obecnie kursujacych
pociagow (i autobusow szynowych) na trasie Chabowka - Nowy Sacz. Strona
pkp.pl w ogole nie ich nie wymienia. Z gory wielkie dzieki za pomoc.


A sprobuj wpisac:  Nowy Sacz - Chabówka przez Limanową

pozdr.
Paweł





Temat: Linia Chabówka - Nowy Sącz
Cytat: prędkość dla szynobusa to wówczas 50 km/h a od tego czasu systematycznie prowadzone są bieżące naprawy szlaku tylko bez rozgłosu w ramach napraw bieżących
Jeżeli rzeczywiście prędkość na tym szlaku byłaby coś koło 60km/ h to mnie to bardziej przekonuje do uruchomienie szynobusu. Tylko naprawdę musiałby wykorzystywać w pełni swoje zdolnościo trakcyjne. Oczywiście nie zmienia to faktu, że trzeba skonstruować porządny rozkład jazdy. A czy prędkość na całym szlkau tyle wynosi?. Ja pamiętam, że były dość duże odcinki gdzie pociąg telepał się 20km/h.

Cytat: przy praktycznie braku komunikacji bezpośredniej pomiędzy Rabką a N.Sączem gdyż busy podzielili się rynkiem i świadczą usługi na krótkich odcinkach __Rabka-Mszana/Mszana-Limanowa i Limanowa- N.Sącz.
Rzeczywiście zmiana siedzib urzędów może spowodować powstanie większej ilości potoków na tej linii, tylko opieranie całego połączenia na emerytach i rencistach to jednak o wiele za mało, żeby móc mówić o sukcesie takich pociągów. Trzeba przyciągnąć młodzież szkolną i dojeźdżających codziennie do pracy, bo tacy pasażerowie uzasadniają kursowanie połączeń codziennie. Czy jest to możliwe? Cena biletu musiałaby być naprawdą atrakcyjna względem busiarzy, a oni po uruchomieniu pociągów bardzo szybko (jeśli zwietrzą interes) utworzą nowe kursy bezpośrednie.
Jeśli chodzi o komuniakcję PKS to na trasie Rabka- Nowy Sącz są 4 połączenia pospieszne. Pociągów z pewnością więcej nie będzie. Autobus jedzie 1h 42 minuty. Szynobus może twoim zdaniem osiągnąć taki czas.? Jeżeli tak to przejęcie takich podróznych (pod warunkiem niższej ceny) jest możliwe.



Temat: Chabówka-Nowy Sacz


| Plany ponownego uruchomienia są takie: pociągi Sx42+bonanza mają jeździć
z
| Chabówki do Limanowej a na odcinku Limanowa-Nowy Sącz ma jeździć autobus
| szynowy

A na grzyba tak skomplikowanie? Zeby podniesc koszty i zmniejszyc
popyt?


biorąc pod uwagę zaangażowanie pracowników stacji na szlaku (zabite dechami
poczekalnie, kible w których rosną drzewa, trzyosobowa obsługa stacji
zabarykadowana i pochłonięta paleniem papierosów i gadkami szmatkami,
podczas gdy na zewnątrz zabitego dechami dworca nie ma nawet aktualnego
rozkładu jazdy (Mszana Dolna) albo są nieaktualne i pokreślone (Chabówka)
to popyt musi byc zerowy, a koszty katastroficzne. Niestety, takiego obrazu
nędzy i rozkładu  z jakim miałem do czynienia w ubiegłoroczne wakacje nie
zapomnę długo.

JH





Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
On 2003-10-16 17:43, TFZ napisał:
On 2003-10-15 19:09, Leszek Matula napisał:

Czy jestes pewien, ze obsluguje to sam Nowy Sacz? Znaki w rozkladzie jazdy (te same dni wylaczenia w obie strony) nie wskazuja na to.

Jesli nie, to moze widziales kiedys ten autobus i wiesz, ktorego dnia (w ktora strone of course) jechal Nowy Sacz?

Pozdrawiam wszystkich
TF Zielinski




Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
On 2003-10-15 19:09, Leszek Matula napisał:

Czy jestes pewien, ze obsluguje to sam Nowy Sacz? Znaki w rozkladzie jazdy (te same dni wylaczenia w obie strony) nie wskazuja na to.

Jesli nie, to moze widziales kiedys ten autobus i wiesz, ktorego dnia (w ktora strone of course) jechal Nowy Sacz?

Pozdrawiam wszystkich
TF Zielinski




Temat: Nowy Sacz - czy tam jest jeszcze MPK?
Takie mam pytanie, czy tam jakas komunikacja miejska-podmiejska jeszcze
jezdzi?
Znalazlem strony MPK Nowy Sacz, a wlasciwie to dokladnie jedna strone,
zadnych rozkladow, podstron, nic, aktualizacja w r. 2000 (poczulem sie jak na
wykopaliskach).

Googlarka pokazuje tez rozklad na
http://www.komunikacja.krakow.pl/rozklady_mpk_sacz/?rodzaj=autobusy ale tam
sa tylko 3 linie...

A kiedys-kiedys to pamietam, ze WPK jezdzilo nawet do Piwnicznej-Kosarzysk,
choc rok temu to widzialem tam tylko PKSy.

Czy jezdza jakies miejskie busy w kier. na Nawojowa, czy tylko PKS?





Temat: Moze sie zalozymy...? ;)


Cze !

| Nie przypuszczam, zeby nawet darmowy rozklad jazdy najlepszej
| jakosci rozdawany na kazdym rogu zasadniczo zwiekszyl atrakcyjnosc
| oferty PKP ;) Wystarczy wsiasc w pociag pospieszny do Lodzi zeby
| sie o tym przekonac. Sklad niewodowany, brudny, nieotablicowany

Te pare % pozyskanych dobrym rozkladem jazdy pasazerow to wlasnie
moze byc pare groszy na wode i papier do twarzy w kiblu, na wy-
miecenie smieci itp...

| (na "Tuwimie" tablice z "Telimeny"!). Wagony stare, okna nie daja

ale przynajmniej po trasie ;)

| sie zamykac (ani otwierac), drzwi od przedzialow powyrywane z
| prowadnic, klozety w takim stanie, ze strach wejsc.  "Planowe"
| opoznienie ok. 10 minut w stosunku do rozkladu  (praktycznie
| kazdy pociag). Itd.

Fakt - nie da sie temu zaprzeczyc...

Jednak wole jechac czyms takim niz zarzechanym Jelczem PR110
czy czasem Autosanem jako autobus pospieszny z Kielc do Lodzi...


Ja Ci dam Autosan  !!! ;-))

Pozdrawiam!
Piotr Serwin
Nowy Sącz





Temat: Rozklad na Chabowka - Nowy Sacz


Nie wiem jak to jest,ale na dworcu jest informacja,że od 7 kwietnia na odcinku
Nowy Sącz-Limanowa wprowadza się zastępczą komunikację autobusową.
Oni chyba sami nie wiedzą co z tą linią zrobić...raz tak..raz tak...


Jacek mowil, ze to z okazji... zdefektowania SA104, teraz zan jezdzi
autobus nieszynowy do Limanowej i dalej juz podlug rozkladu.

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk-VII Dwor, (+4858)5560339
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
(z zasady nie odpisuje anonimom, wiec sie nie trudz :-)





Temat: Rozklad na Chabowka - Nowy Sacz



Mam takie pytanie. Gdzie w sieci moge znalezc rozklad obecnie kursujacych
pociagow (i autobusow szynowych) na trasie Chabowka - Nowy Sacz. Strona
pkp.pl w ogole nie ich nie wymienia. Z gory wielkie dzieki za pomoc.


Jezeli dysponujesz cegla - tu jest poprawka do tabeli:

www.kolej.pl/~jareks/srjp/c030321.txt

---
Jarek D. Stawarz, Gdansk-VII Dwor, (+4858)5560339
[Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
(z zasady nie odpisuje anonimom, wiec sie nie trudz :-)





Temat: Rozklad na Chabowka - Nowy Sacz
Witam!

Mam takie pytanie. Gdzie w sieci moge znalezc rozklad obecnie kursujacych
pociagow (i autobusow szynowych) na trasie Chabowka - Nowy Sacz. Strona
pkp.pl w ogole nie ich nie wymienia. Z gory wielkie dzieki za pomoc.

Zdroowka z Walbrzycha
Marek Wiercioch





Temat: [Małopolska] Mniej pociągów

NIE POJADĄ

* Kraków Główny (odjazd - godz. 14.20) - Rzeszów (przyjazd - godz.
17.01) -
odwołany na odcinku Kraków - Tarnów


[...]
Może lepiej od razu zlikwidować ruch poc. osobowych na E30? W tym rozkładzie
wcześnie zaczynają likwidacje, w poprzednim dopiero w marcu były...


* Nowy Sącz (12.08) - Tymbark (13.19)
* Tymbark (14.09) - Nowy Sącz (15.19)


A to mogą śmiało likwidować, bo to autobusy.
Precz z KKA.





Temat: Chabówka-Nowy Sacz





Małopolsce. W rozkładzie jednak widnieje literka "F", czyli "po
ogłoszeniu".
Czyżby ruch miałby tam być wznowiony?


Plany ponownego uruchomienia są takie: pociągi Sx42+bonanza mają jeździć z
Chabówki do Limanowej a na odcinku Limanowa-Nowy Sącz ma jeździć autobus
szynowy (ma być w tym celu oddelegowany istniejący już szynobus
obsługujący inną linię). Oba pociągi mają być ze sobą skomunikowane...

Jeżeli udałoby się ten plan zrealizować, to jesienią przez jeden tydzień
zamiast Sx42 jeździłyby parowozy z tutejszego Skansenu, być może do samego
Nowego Sącza...





Temat: Objazdy - aktualności
MPK Nowy Sącz. Trochę sobie zapomniałem:
W dniu 10.10.2007r. /środa/ od godz. 10.00 nastąpi dalszy ciąg zamknięcia ul.Lwowskiej.

Autobusy kursujące ul.Lwowską w kierunku Piątkowej, Kunowa, Librantowej, Gorzkowa, będą kursowały objazdem przez Rynek, Paderewskiego, Barską i dalej własnymi trasami. Obowiązują przystanki na trasie objazdu.

Powrót w kierunku Rynku bez zmian.

Odjazd z Rynku autobusów Linii nr 35 zostanie przyspieszony o 5 minut do obecnego rozkładu jazdy. Jest to czas potrzebny na wykonanie objazdu do przystanku Lwowska Most.




Temat: Wyjazd na Sylwestra
Mysle ze wynajmowanie busa jest nieoplacalne - musialby wracac na pusto tyle kilometrow, a to sporo kosztuje. Odnosnie rezerwacji kursowego to jedzie o 6:00 do Zakopca przez Nowy Sacz i kosztuje (do Nowego Sącza) chyba 35 zl(studencki, jesli sa, bo normalny 40), do tego autobus z Sacza ok 5-6 zl razem ok 40 zl, wiec i tak sie nie za bardzo oplaca w porownaniu z pociagiem. Patrzylem ostatnio na planowany nowy rozklad PKP - jest sensowne polaczenie nocne do Krynicy z Warszawy(jedzie przez Radom, Krakow), ktorego nie mozna jeszcze wyszukac na glownej stronie PKP. Polecam link do stron Przewozow Regionalnych: http://www.pr.pkp.pl/podrozni/mw/malopolskie1.pdf - trasa Tarnow-Krynica. Jesliby weszlo w zycie, to polaczenie jest niezle: wieczorem wyjazd, przesiadka w Radomiu i na rano w Muszynie. Caly dzien zyskany a nie stracony na podroz Ewentualnie osoby dojezdzajace pozniej moga dojechac nastepnego dnia.



Temat: Czego mozna sie dowiedziec na uczelni


Windows prawda.

3 godziny. Autobus też musi się trochę nakręcić.


Nie wiem, ile trwa pospieszny, ale z pewnoscia nie 3 godziny. Sprawdz w
rozkladzie PKS.
No a skoro 3 godziny bylby osobowy, to 4 godziny wynosi osobowy pociag
Krakow-Nowy Sacz (sprawdzone na wlasnej skorze)

Jarek D. Stawarz, Gdansk
http://kolej.pasjo.net.pl/~jareks
(+48) 501 024817





Temat: Brak pospiesznych na trasie Wwa-Gdańsk


Powinna, ale ilu znasz busiarzy, ktorzy swiadcza uslugi na jakims
konkretnym poziomie?
Bo ja tam do poziomu autosana H9, albo "taniego uzywanego z zachodu"
wracac sie nie chce.


No coz, busiarze na trasie Krakow-Wieliczka maja calkiem przyzwoity
poziom. W odroznieniu od autobusow MPK jezdza czesto, busiki maja czyste
i dosc wygodne, a co wiecej jezdza takze w nocy.
Im jakos sie oplaca. I wybacz - argument o rozpadajacych sie autobusach
jest nieco chybiony. Moze w okolicach Warszawy tak jest - bo to co
widze, to faktycznie kroloje autosan h9 w stanie rozkladu. Niestety,
obserwacje z Krakowa sa zupelnie inne. firma szwagropol (Krakow -
Zakopane i Nowy Sacz) uzywa autobusow 5-6 letnich do tego z
klimatyzacja.
Busiarze maja zwykle 4-5 letnie mercedesy lub VW.
I naprawde wygodniej sie tym jezdzi niz MPK i PKS. O standarcie
plastykowego EN57 nie wspomne...





Temat: Pożegnaliśmy SA101-001 z Krakowa


Jakos nie jestem na bierząco ale wydawało mi sie że autobus szynowy
jeździł miedzy NS a Limanową


Dobrze Ci się wydawało... Jeszcze 2 dni będą jeździć do Limanowej... A potem
do Tymbarku <jupi... Tylko, że rozkład chyba mógłby być lepiej sklecony. Mam
nadzieję, że zrobili jakieś badania przepływu ludzi, tak żeby PKP mogło
konkurować jakoś z PKS i prywaciarzami. ŻAQ, wiesz coś o tym?

A więc od 1.09 szynobus Tymbark <---Nowy Sącz, a KKA tylko Chabówka <---
Tymbark. A więc jesteśmy 3 stacje "do przodu". Tymbark, Łososina i Piekiełko
uratowane :-DDDD

Pozdrawiam radośnie

Bartek





Temat: Czy Nowy Sacz - Tymbark jezdzi?
Witam,

Pytanie jak w temacie. Bylem w NS, ale z okazji Świąt nie mogłem
ganiać za pociągami i po dworcach. Zaniepokoiły mnie dość słabo
przetarte szyny w okolicy NS Miasto, do tego przebywałem
w bezpośredniej bliskości torowiska między 12:05 a 12:30 i nic
nie zauważyłem, choć powinienem spotkać 66026. Hafas pokazuje,
że jeździ autobus szynowy, ale w rozkładzie w gablocie w NS tam gdzie
normalnie mamy "kl.2" przy tymbarkach jest "AUTOBUS-2".
Czy ktoś z miejscowych wie jak jest naprawdę? Czy to znowu
kolejna awaria SA104, czy oddolny pomysł sądeckich kolejarzy
zastąpienia SA104 Autosanem H9?

Pozdrawiam,
Grzegorz Kapusta





Temat: - Nie ten pospieszny


| Alez pociag Zielonogorzanim jest pociagiem pospiesznym spolki PKP IC

Który jest zapowiadany dokładnie tak samo jak pociąg pospieszny spółki
PKP PR.


To jak autobus do Gdanska jest zapowiadany tak samo niezaleznie od
przewoznika.


| Jasne idz na dworzec zachodni w warszawie i sprawdz czy tam podaje sie
nazwe
| przewoznika
| autobusu pospiesznego Warszawa- Nowy Sacz.

Podaje się godzinę odjazdu autobusu na każdym bilecie, co pozwala na
identyfikację właściwego połączenia.


A na Kolei w ywpadku rezerwacji jest tam samo. Ale ok chcesz ograniczyc
obecne prawo doprzejazdu dowolnym pocigiem
a rzecz biletu na konkretny pociag. Tiaaa juz widze jakbys tu krzyczal.


| W wyopadku podzialu przewozow mysle ze wymog WYRAZNEGO oznaczania kursow
w
| rozkladzie MUSI STAC SIE FAKTEM

...a to tego czasu bilety na pociągi pospieszne PR będą ważne w
pociągach IC i na odwrót.


Nie da sie.





Temat: Impreza w Nowym Sączu
Nowosądecka impreza "Kwadratem po trójkącie"
...czyli 120-tką po trasie Nowy Sącz - Krynica - Muszyna - Piwniczna - Nowy Sącz

Miłośnicy komunikacji miejskiej z Galicji zwiedzali Jelczem i MAN-em Nowy Sącz oraz przyległe okolice: Marcinkowice, Podegrodzie, Stary Sącz i Rytro. Tym razem udamy się dużo dalej. W śnieżnej scenerii zwiedzimy najpiękniejsze miejsca gdzie docierało za czasów świetności WPK Nowy Sącz. Tym razem pokonamy najpiękniejsze trasy czyli: nowosądeckie linie 1 i 2, linię A łączącą Sącz z Krynicą, odwiedzimy trzy krynickie końcówki, potem jako linia B dotrzemy do Piwnicznej, a następnie wrócimy do Sącza jako dawna 21 kursująca do Piwnicznej Kosarzysk.
Początek imprezy 31.01.2009r. (sobota) na dworcu MPK (koło dworca PKP) przy ulicy Kolejowej o 8:15. Chętni mogą stawić się na bramie zajezdni o 8:00 lub na dworcu PKS około 8:25 ale w obu tych przypadkach konieczne jest poinformowanie nas o tym fakcie. Odjazd jest zsynchronizowany z autobusem z Krakowa: 6:25 (Trans-Frej) - powinien być na 8:15, teoretyczna możliwość poczekania na Szwagropol (przyjazd ok. 8:40) zależy od ilości osób i zgody na zakończenie imprezy po zmroku.
Trasa: Nowy Sącz, Nawojowska, Bącza Kunina, Nawojowa, Krynica, Muszyna, Żegiestów, Piwniczna, Kosarzyska, Piwniczna, Rytro, Stary Sącz, Nowy Sącz. Szczegółowy rozkład jazdy i 49 fotostopów znajduje się na forum KPK. Czy uda się wszystkie zrealizować to zależy od zdyscyplinowania uczestników. Przerwa obiadowa przewidziana jest około 13:20 w karczmie za Żegiestowem. Uczestnicy posilają się na swój koszt. Wcześniej tj. o 10:15 przewidziany jest sklepostop w Łabowej.
Koszt imprezy od jednej osoby ze względu na dystans (142 kilometry) jak i czas (10 godzin) wyniesie 30zł niezależnie od ilości uczestników. Imprezę będzie obsługiwał Jelcz 120M #382 (na 99%) - niestety z automatem gdyż tylko ta seria pojazdów w MPK wyposażona jest w tachografy. Autobus posiada reklamę która nie zachodzi na szyby, na reklamie są palmy a więc może wszystko wyglądać ciekawie.

Zgłoszenia na adres pr110m@onet.eu



Temat: Rekordomania
Top 25 tras wewnątrzwojewódzkich

1*Tarnobrzeg - Ustrzyki Dolne*przez Rzeszów, Uherce, Polańczyk*249 km*Tarnobrzeg*Podkarpackie*w wakacje
2*Mielec - Wetlina*przez Rzeszów, Lesko, Cisną *211 km*Mielec*Podkarpackie*kilka kursów
2*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Lubań, Zgorzelec*211 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
4*Bolesławiec - Kudowa Zdrój*przez Legnicę, Świdnicę, Dzierżoniów, Kłodzko*210 km*Bolesławiec*Dolnośląskie*
5*Bogatynia - Wrocław*przez Zgorzelec, Strzelno, Środę Śląską*202 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*w jedną stronę
6*Wrocław - Bogatynia*przez Legnicę, Bolesławiec, Strzelno, Zgorzelec*201 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
6*Zamość - Biała Podlaska*przez Krasnystaw, Chełm, Okuninkę, Włodawę*201 km*Biała Podlaska*Lubelskie*w wakacje
8*Stalowa Wola - Bukowiec*przez Rzeszów, Uherce*200 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*w wakacje
9*Zgorzelec - Kłodzko*przez Jelenią Górę, Wałbrzych*195 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
10*Szczecin - Szczecinek*przez Stargard Szczeciński, Złocieniec*186 km*Szczecinek*Zachodniopomorskie*kilka kursów
11*Poznań - Kępno*przez Jarocin, Krotoszyn*182 km*Ostrów Wielkopolski*Wielkopolskie*
12*Olsztyn - Gołdap*przez Biskupiec, Kętrzyn, Węgorzewo*179 km*Suwałki*Warmińsko-Mazurskie*
12*Koszalin - Szczecin*przez Płoty, Goleniów*179 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*
14*Wrocław - Świeradów Zdrój*przez Legnicę, Lwówek Śląski, Gryfów Śląski*174 km*Wrocław*Dolnośląskie*
15*Stalowa Wola - Rymanów Zdrój*przez Rzeszów, Krosno, Iwonicz Zdrój*171 km*Stalowa Wola*Podkarpackie*
15*Kraków - Krynica*przez Myślenice, Mszanę Dolną, Piwniczną*171 km*Kraków*Małopolskie*
17*Wrocław - Zgorzelec*przez Legnicę, Bolesławiec*170 km*Zgorzelec*Dolnośląskie*
18*Częstochowa - Wisła*przez Katowice*169 km*Częstochowa*Śląskie*
18*Wrocław - Zgorzelec*przez Środę Śląską, Legnicę, Bolesławiec*169 km*Wrocław*Dolnośląskie*
20*Kraków - Muszyna*przez Brzesko, Nowy Sącz, Piwniczną*167 km*Nowy Sącz*Małopolskie*
20*Koszalin - Świnoujście*przez Kołobrzeg, Rewal*167 km*Koszalin*Zachodniopomorskie*w wakacje
22*Rzeszów - Ustrzyki Górne*przez Sanok, Ustrzyki Dolne*166 km*Sanok*Podkarpackie*kilka kursów
22*Poznań - Koło*przez Słupcę, Sompolno, Dęby*166 km*Koło*Wielkopolskie*
24*Warszawa - Myszyniec*przez Ostrołękę*165 km*M. Łasisz*Mazowieckie*
25*Wałcz - Kołobrzeg*przez Mirosławiec, Drawsko Pomorskie, Świdwin*164 km*Wałcz*Zachodniopomorskie*w wakacje w weekendy

Z podanej przez Arka trasy Zamość - Biała Podlaska uwzględniłem wariant dłuższy; trochę sztucznie wygląda rozpiska kursów Wrocław - Zgorzelec/Bogatynia.
Źródło: Krajowy Rozkład Jazdy Autobusów.



Temat: SKM w Warszawie


Kończy się darmowe podróżowanie Szybką Koleją Miejską

Krzysztof Śmietana 09-12-2005 , ostatnia aktualizacja 09-12-2005 22:24

Od niedzieli w pociągach SKM między Dworcem Zachodnim a Falenicą trzeba będzie kasować bilety. Konkurencja na tej trasie wymusiła za to obniżkę opłat za przejazd Kolejami Mazowieckimi

- Naszymi pociągami będzie można jeździć na podstawie biletów jednorazowych lub okresowych Zarządu Transportu Miejskiego - zapowiada Jerzy Obrębski, prezes Szybkiej Kolei Miejskiej. Można się spodziewać, że od niedzieli w wagonach spotkamy kontrolerów.

Tego samego dnia zaczyna też obowiązywać nowy rozkład jazdy spółki SKM. Niestety, zawiódł on oczekiwania wielu pasażerów. W godzinach szczytu pociągi nadal będą jeździć niezwykle rzadko - co półtorej, a nawet co dwie godziny. Rano z Falenicy pierwszy kurs zaplanowano dopiero na godz. 7.30. Następny o 9. Dlaczego pociągi SKM nie mogą jeździć częściej? Okazało się, że korzystniejsze godziny odjazdów zarezerwowała już dawno spółka Koleje Mazowieckie. O lepszy rozkład Szybka Kolej Miejska może walczyć dopiero za rok. Oznacza to, że na razie w godzinach szczytu część z sześciu pociągów kupionych za 55 mln zł w Nowym Sączu będzie stać bezczynnie na bocznicy.

Pojawienie się nowego przewoźnika na linii otwockiej wymusiło jednak obniżkę cen u największego konkurenta. Od niedzieli w składach Kolei Mazowieckich na trasie od Dworca Zachodniego do Otwocka obowiązują tańsze bilety. W godz. 10-15 i 18-22 za przejazd na tym odcinku zapłacimy tylko 2 zł 50 gr (zamiast 6 zł i 80 gr). Do 90 zł stanieją też bilety miesięczne na tej trasie. Grzegorz Kuciński, wiceprezes spółki Koleje Mazowieckie, liczy, że do podmiejskich pociągów przesiądą się przede wszystkim pasażerowie z prywatnych autobusów z Otwocka.

Wszyscy pasażerowie muszą pamiętać, że w niedzielę zmieniają się rozkłady jazdy w całej sieci kolejowej. Mają obowiązywać do połowy grudnia przyszłego roku.


[ Dodano: 2005-12-14, 10:26 ]



Temat: Transexpo - targi komunikacyjne
http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,35255,4503612.html

Atrakcje targów transportowych
Sylwia Białek, Marcin Stępień, Jakub Porzucek
2007-09-19, ostatnia aktualizacja 2007-09-19 20:02

Elektroniczne rozkłady jazdy, automaty do sprzedaży biletów i wandaloodporne siedzenia. Tego nie ma jeszcze w autobusach kieleckiego MPK, ale kto wie...

To tylko niektóre z nowinek pokazywanych na otwartych w środę w Kielcach Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego "Transexpo". Bierze w nich udział 153 wystawców z 11 krajów. Prezentują najnowsze trendy w produkcji autobusów i wszystko, co jest z tym związane. Swoją światową premierę miał Omnilink, autobus miejski firmy Scania. Jest napędzany na etanol. - Spełnia najwyższe wymogi europejskie dotyczące emisji spalin - mówi przedstawiciel Scanii Andrzej Jaworski.

Okazuje się, że nawet obicia miejskich autobusów zależą od mody. - Fasony roku się zmieniają - mówi Ryszard Łakiewicz z firmy Runotex. Hitem w Warszawie są drobne kropki na granatowym tle, w Krakowie prostokąty na granatowym tle, w Poznaniu króluje kolor zielony. Kielce nie wypracowały jeszcze swojego charakterystycznego deseniu.

Producenci siedzeń autobusowych postawili na ergonomiczność i "wandaloodporność". Siedzenia są twardsze, wytwarzane ze specjalnych materiałów, bardzo starannie przykleja się tkaniny obiciowe. Taki fotel trudno zniszczyć lub pomazać. Jeżeli jednak komuś się to uda, to łatwo wymienić np. pomazaną tapicerkę.

Kierowca nowoczesnego autobusu może się skupić na kierowaniu, bo o pasażerów zadbają automaty i komputery. Kontrolują one działanie kasowników i elektronicznych tablic wyświetlających trasę, regulowanych dzięki wskazaniom GPS-u. Automat miłym głosem zapowie też przez głośniki nazwę kolejnego przystanku. Takie inteligentne systemy produkuje m.in. firma Elmar Service. - Z naszych usług korzystają już Kraków, Wrocław, Nysa, Nowy Sącz i Nowy Targ - informuje Sebastian Kazimierski, przedstawiciel firmy.

Niewykluczone, że tradycyjne, papierowe bilety przestaną być potrzebne. Jeden z wystawców zaprezentował czytniki kart z mikroprocesorem - wystarczy zbliżyć do nich swoją kartę, a opłata za przejazd zostanie ściągnięta z naszego konta.

Wystawę można zwiedzać w czwartek w godz. 10-17, w piątek od 10 do 15.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kielce




Temat: Prasówki
[Kielce] Atrakcje targów transportowych

Elektroniczne rozkłady jazdy, automaty do sprzedaży biletów i wandaloodporne siedzenia. Tego nie ma jeszcze w autobusach kieleckiego MPK, ale kto wie...

To tylko niektóre z nowinek pokazywanych na otwartych w środę w Kielcach Międzynarodowych Targach Transportu Zbiorowego "Transexpo". Bierze w nich udział 153 wystawców z 11 krajów. Prezentują najnowsze trendy w produkcji autobusów i wszystko, co jest z tym związane. Swoją światową premierę miał Omnilink, autobus miejski firmy Scania. Jest napędzany na etanol. - Spełnia najwyższe wymogi europejskie dotyczące emisji spalin - mówi przedstawiciel Scanii Andrzej Jaworski.

Okazuje się, że nawet obicia miejskich autobusów zależą od mody. - Fasony roku się zmieniają - mówi Ryszard Łakiewicz z firmy Runotex. Hitem w Warszawie są drobne kropki na granatowym tle, w Krakowie prostokąty na granatowym tle, w Poznaniu króluje kolor zielony. Kielce nie wypracowały jeszcze swojego charakterystycznego deseniu.

Producenci siedzeń autobusowych postawili na ergonomiczność i "wandaloodporność". Siedzenia są twardsze, wytwarzane ze specjalnych materiałów, bardzo starannie przykleja się tkaniny obiciowe. Taki fotel trudno zniszczyć lub pomazać. Jeżeli jednak komuś się to uda, to łatwo wymienić np. pomazaną tapicerkę.

Kierowca nowoczesnego autobusu może się skupić na kierowaniu, bo o pasażerów zadbają automaty i komputery. Kontrolują one działanie kasowników i elektronicznych tablic wyświetlających trasę, regulowanych dzięki wskazaniom GPS-u. Automat miłym głosem zapowie też przez głośniki nazwę kolejnego przystanku. Takie inteligentne systemy produkuje m.in. firma Elmar Service. - Z naszych usług korzystają już Kraków, Wrocław, Nysa, Nowy Sącz i Nowy Targ - informuje Sebastian Kazimierski, przedstawiciel firmy.

Niewykluczone, że tradycyjne, papierowe bilety przestaną być potrzebne. Jeden z wystawców zaprezentował czytniki kart z mikroprocesorem - wystarczy zbliżyć do nich swoją kartę, a opłata za przejazd zostanie ściągnięta z naszego konta.

Wystawę można zwiedzać w czwartek w godz. 10-17, w piątek od 10 do 15.



Temat: Kretyn który układał rozkład!!!!


| to jednak jest cała rzesza osób przyjeżdżających do Krynicy z daleka,
| która chętnie by się nie przesiadała.
| tym bardziej, że w Nowym Sączu PKS i PKP są dość oddalone od siebie i
| przesiadka nie jest łatwa.

| trudno jest przejść z peronu na przystanek autobusowy (PKS) położony
| przy dworcu?

| przystanek nosi nazwę Nowy Sącz D.K. i z tego co widzę autobusy
| odjeżdżają w kierunku Piwnicznej (do Krynicy mozna przecież jechać
| przez Łabową/Nawojową, zresztą z tego samego przystanku) średnio  co
| kilkanaście minut
| oczywiście trzeba brać poprawkę na niedziele i święta ;-)

Przystanek zaiste się znajduje kilkanaście metrów od peronu. Ale jak celnie
sam
to już zauważyłeś, to odjeżdżają z niego autobusy w kierunku Piwnicznej, a nie
krynicy. To stanowi pewne (no powiedzmy nawet spore) utrudnienie dla jadących
do
Krynicy. By wsiąść do autobusu do krynicy trzeba pofatygować się na dworzec
PKS,
a to już dwa przystanki MPK albo cirkla kilometr pieszo. Niby niewiele, ale
dla
starszej osoby z walizkami już kłopot. No i trzeba wiedzieć, w którym kierunku
iść (niby prosto, ale jednak). Więc nie pisz, że przystanek jest obok, bo to
sensu nie ma żadnego. Jazda przez Piwniczną do Krynicy ma średni sens.
Pomijając
już fakt, że są w rozkładzie jazdy tylko trzy autobusy, to niewiele szybciej
objadą pętlę, niż pociąg.

W konsekwencji większość osób woli już w Krakowie przesiąść się do autobusu
Kraków - Krynica i ma PKP w głębokim poważaniu. Teraz załóżmy są korki, bo
trasę
Kraków - Brzesko intensywnie remontują, ale w normalnych warunkach rozkładowo
Kraków - Krynica PKS pokonuje w 3 godziny (wg rozkładu 2:55 - 3:15 przy
częstotliwości kilkunastu połączeń dziennie. PKP na tej samej trasie oferuje
połączenia o czasie przejazdu 4:05 - 8:13, wiec mogło by przejąć ten ruch,
gdyby
chciało.


PKp ani inny prywatny (po liberaliacji rynku)przewoznik jest bez szans jezeli
chodzi o czs przejazdu w w relacjach Krakow- Nowy Sacz/Krynica/Zakopane do
transportu drogowego.
Bez nowej lini Krakow-Zakopane/Nowy Sacz rola kolei bedzie malec.

Pozdrawiam




--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Dworce PKS
W Krakowie RDA pojawił się (wreszcie - po półtora miesiąca działalności) rozkład, na pierwszy rzut oka wydaje się że pełny (ostatnia pozycja to Zamość). Jednak wystarczy bardziej dokładne spojrzenie i już widać, że pełna jest tylko lista kierunków do litery "Ł", natomiast dalej, od "M" do "Z" jest zaledwie kilkanaście przypadkowych miejscowości, większości kierunków natomiast brakuje, wśród nich tak uczęszczanych jak np. Zakopane, Nowy Sącz, Szczawnica. Legendy żadnej oczywiście też nie ma. Pasażerom, którzy nie znajdą odpowiedniej pozycji w rozkładzie, pozostaje tablica elektroniczna, a jako że tam teoria też bardzo często nie zgadza się z praktyką - slalom pomiędzy stanowiskami w poszukiwaniu właściwego autobusu. Coś mi się wydaje, że ten RDA to komunikacyjny niewypał roku. Zapowiadano taki nowoczesny dworzec, a okazuje się, że nawet porządnego rozkładu na nim nie ma.
Ciekawostką jest następująca pozycja na rozkładzie jazdy: Granica 23:00 - co to może być takiego i o jaką granicę chodzi?
Na RDA pojawiły się autobusy PKS Wadowice. PKS Olkusz natomiast poszedł po rozum do głowy i skrócił połączenia do Kleparza. Z RDA odjeżdżają tylko dwa kursy do Częstochowy, o godz. 7:30 i 14:10. Z dworca w zajezdni na ul. Cysterów odjeżdża już tylko dwóch przewoźników: PKS Kraków i PKS Myślenice, w następujących kierunkach: Barbarka, Bogdanówka, Dobczyce, Gołyszyn, Góra św. Jana, Kobielnik, Łętownia, Miechów, Myślenice, Poręba, Rajbrot, Rudnik, Skrzydlna, Słomniki, Smardzowice, Sobolów, Stadniki, Stryszowa, Sułkowice, Szklary, Tarnawa, Tenczyn, Trzebunia, Węglówka, Wolbrom, Wysocice.
Zajrzałem na stronę internetową RDA, licząc naiwnie, że tam znajdę rozkład jazdy. Ale gdzie tam. Jest za to jakże istotna dla podróżnych informacja o "wynikach przetargu na najem powierzchni z przeznaczeniem na kiosk w budynku Dworca RDA". RDA nawet porządnej strony internetowej z informacjami istotnymi dla podróżnych nie potrafi zrobić, a co dopiero mówić o prawdziwym dworcu. Na stronie PKS rozkład co prawda jest, ale tak jakby nic się nie zmieniło i żadnych przenosin nie było, jest jedynie komunikat (zresztą już nieaktualny) o tym, którzy przewoźnicy pozostali na Cystersów.



Temat: Kolej w Gorlicach
Infrastruktura na pewno nie jest w dobrym stanie, ale jest i to się liczy. Chociaż niebawem mają byc prowadzone prace torowe na odcinku Nowy Sącz - Jasło związane z wymianą podkładów. Niestety metodą "ręczną" , anie "potokową", także pewnie tylko w okolicach "wąskich gardeł". Dobre i to. Informacje nie potwierdzone żadnym dokumentem, ale zaczerpnięte z pewnej instystucji (wiarygodność 85%). Jutro albo w poniedziałek będę wiedział więcej to napiszę.
Póki co trzeba się zająć przekonaniem społeczeństwa do podróżowania koleją. Zanim doczekamy się kapitalnego remontu torowisk w naszym regionie może upłynąć sporo czasu, a ludzie w tym czasie całkiem zapomną o pociągach.

I. Kwestia przekonania władz powiatowych do kolei regionalnej:

a) odciążenie zatłoczonych ulic miasta i dróg powiatowych
b) ekologiczny dla środowiska naturalnego transport
c) komunikacja społeczności powiatu gorlickiego z miastami Nowy Sącz, Jasło, Krosno, Rzeszów, Kraków
c) połączenia sezonowe równie ważne co komunikacja codzienna, imprezy statutowe Powiatu Gorlickiego goszczą przecież turystów z całego kraju
- Samochodowy Zimowy Rajd Magurski
- Łemkowska Watra
- Dni Huculskie w Regetowie
- Stok Narciarski „Magura Małastowska”
- Dni Gorlic
- Magurski Park Narodowy oraz przyrodnicze walory Beskidu Niskiego

II. Kwestia przekonania podróżnych do podróżowania koleją:
a) rozkład jazdy pociągów dostosowany do podróżnych
a) wygoda i komfort podróży pociągiem
b) komunikacja bezpośrednia dla mieszkańców wsi powiatu gorlickiego (aby dostać się do Krakowa z Szalowej nie potrzeba jechać do Gorlic i przesiadać się na autobus
c) tabor kolejowy dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych
d) pociąg nie stoi w korkach a zimą nie ślizga się oblodzonej nawierzchni

Film autorstwa PLK S.A. przedstawiający autobusy szynowe
http://pl.youtube.com/watch?v=xju2FLeJGZk

PS.
Z wiadmości braci kolejarskiej w Zagórznach, wiem że w 2005 PKP "chciało" puscić na nasze tory szynobus. Miał on stacjonować w Jaśle, porannym kursem przyjeżdżać do Gorlic, przez dzień kursować na odc. Gorlice - Zagórzany i wieczorem zmykać do Jasła. Jak się pytałem kolejarzy dlaczego jeździ "kibel" (jednostka EN57) zamiast szynobusu to odpowiedzieli że jest w naprawie i nie wiadomo ile to potrwa.

http://www.yousendit.com/...729FAF018278871



Temat: Kursy przemienne
Może jeszcze wymienimy kursy, które zmieniały obsługę? Była już mowa o Bielsko - Przemyśl, na pewno jeszcze takie:
Warszawa - Zakopane - Warszawa, tu będzie sporo tego... kiedyś (chyba w 1979) jechałem kursem o 13:30 z Zakopanego obsługiwanym AFAIR przez Nowy Targ, na pewno jeździł też na tym kursie Grójec, chyba kiedyś także Warszawa.
Z kolei na kursie jadącym o 8:30 z Zakopanego widziałem kiedyś autobus zakopiański, ale nie wiem, czy jeździł regularnie, czy tylko awaryjnie. Na pewno też w tym roku widziałem na tej trasie Volvo PKS Łódź, no ale ten to chyba był po prostu na testach.

Dawny zakopiański kurs Ustrzyki D. - Zakopane został po likwidacji reaktywowany przez Sanok na skróconej trasie Sanok - Nowy Targ, a później przedłużony do Sanok - Zakopane.

Jakieś zmiany były też na trasie Warszawa - Szczawnica (kiedyś jeździła Warszawa i Nowy Targ), no ale tu nie pamiętam szczegółów, choć mam jakąś hipotezę.

Zakopane - Łódź (dawny, nie te wprowadzone w tym roku) był obsługiwany a to przez samą Łódż, a to przez Łódź i Zakopane, a to przez Łódź i Piotrków.

Warszawa - Gołdap odjazd o 11:00 ze Stadionu był wg rozkładu 89/90 obsługiwany przez Garwolin, od co najmniej 1993 jeździ Warszawa.

Kielce - Zielona G. Kiedyś tylko Kielce, obecnie razem z ZG.

Dawny kurs Wadowice - Jelenia Góra (wadowicki) został przejęty przez JG i wydłużony do relacji JG - Kraków, a potem był stopniowo skracany: najpierw (wg rozkładów) JG - Bielsko, potem JG - Nysa, potem zdechł.

Warszawa - głogów najpierw Warszawa i Głogów, potem chyba sama W-wa, potem zdechł; następnie reaktywowany przez Głogów w innych godzinach i z trochę inną trasą, potem wydłużony do relacji Warszawa - Lubin.

Nowy Sacz - Nysa - czy tu czasem na początku nie jeździł sam Nowy Sącz?

Siemiatycze - Gdańsk - kiedyś tylko Siemiatycze, obecnie razem z Gdańskiem.

Jelenia Góra - Płock kiedyś JG i Płock, potem JG i Gostynin, obecnie tylko Gostynin (w krótkim okresie w relacji Karpacz - Płock).

Koszalin - Olsztyn najpierw Koszalin i Olsztyn, potem sam Koszalin, potem zdechł.

Biała P. - Gdańsk - a to sama Biała P., a to razem z Łosicami.

Kołobrzeg - Wrocław najpierw sam Wrocław, potem razem z Kołbrzegiem.

Co jeszcze?



Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
Na stronie RDA Kraków pojawił się kurs Kraków - Nisko przez Tarnów Mielec Kolbuszową Stalową Wolę. Odjazd o 18.30, przewoźnik Zbigniew Frączek.

Zmienił się trochę rozkład jazdy firmy Feniks obsługującej trasę Lublin - Hrubieszów.

Obecnie busy Feniksa odjeżdżają z ul. Ruskiej w Lublinie o 10.10 13.10 16.10 i 18.35
Pierwsze dwa nie kursują w niedziele i święta.

Pełny rozkład busów na trasie Lublin - Hrubieszów wygląda obecnie tak :

8.00U Kowalczuk
9.15U Regina
10.10A Feniks
10.15Um Transway
11.10A
12.15U Kazan
13.10A Feniks
13.40Um
14.30U Kowalczuk
15.00U Kowalczuk
16.10L Feniks
16.25U Regina
17.50U Kazan
18.05Um Transway
18.30+U
18.35D Feniks
18.45D Kazan
19.40Um Transway
21.15Um Transway

Mamy też nowe połączenia Lublin - Kraków przez Radom - Kielce firma Interbus
odj. z Lublina 4.40 9.40

pełny rozkład

LUBLIN UL. UNII LUBELSKIEJ PARKING -- 04:30 9.35
LUBLIN UL. RUSKA 04:40 9.40
PUŁAWY UL. LUBELSKA 05:30 10.35
RADOM UL. PRAŻMOW. PRZY DWORCU 06:25 11.30
KIELCE UL. ŻELAZNA 07:40 12.45
KRAKÓW DWORZEC AUTOBUSOWY 09:40 14.45

powrót

Kraków 12.25 16.35
Kielce 14.40 18.50
Radom 15.55 20.05
Puławy 16.50 21.00
Lublin 17.40 21.50

Firma Duet-Plus otworzyła połączenie Gołdap - Olszyn
odj. z Gołdapi 6.40
odj. z Olsztyna 15.30

Nowe połączenia Biłgoraj - Przemyśl
9.00F 11.45 15.30F 18.30

nowe połączenia z Zamościa

Zamość - Rzeszów przez Tomaszów 8.40A 14.40+
Zamość - Jarosław przez Tomaszów 18.20+

Mamy nowego busa Lublin - Rymanów Zdrój przez Rzeszów Krosno Iwonicz Zdrój. Odj. z ul. Ruskiej o godz. 15.00

Nowe busy na trasie Warszawa - Lublin - Przemyśl

odj. z Warszawy 15.00
odj. z Przemyśla 22.45

kursuje codziennie oprócz sobót

Nowe połączenia
Puławy - Gniewoszów ( rozkład wkrótce)

Lublin - Krynica przez Rzeszów Jasło Nowy Sącz
odj. z Lublina 10.30
odj. z Krynicy 11.00

firma : http://www.galicjaexpress.pl



Temat: Trasy wyjazdowe z miast
Kraków - jeśli chodzi o PKS:

autobusy wyjeżdżające ul. Wielicką (przykładowe kierunki: Tarnów, Nowy Sącz, Dobczyce, Gdów, Limanowa): wariant I: Dworzec - Warszawska - Al. Trzech Wieszczów - Most Dębnicki - Rondo Grunwaldzkie, wariant II: Dworzec - Westerplatte - Starowiślna - Dietla - Most Grunwaldzki - Rondo Grunwaldzkie, dalej wspólnie dla obu wariantów: Konopnickiej - Mateczny - Kamieńskiego - Wielicka. Przystanki: Mateczny, Prokocim Szpital. Co do wyboru wariantu, to odnoszę wrażenie, że zależy to głównie od konkretnego kierowcy, który woli którędy jechać, bo nie dostrzegłem żadnej prawidłowości (np. żeby zależało to od przewoźnika albo rodzaju kursu).

autobusy wyjeżdżające ul. Zakopiańską (np. Myślenice, Zakopane, Bielsko-Biała, Sucha Beskidzka, Żywiec): do Ronda Grunwaldzkiego dwa warianty jak podałem powyżej, następnie Konopnickiej - Mateczny - Wadowicka - Zakopiańska. Przystanki: Mateczny, Borek Fałęcki, Opatkowice (ten ostatni w praktyce nie używany, nie spotkałem się jeszcze żeby ktoś tam wsiadał do autobusu PKS, no ale wisi na nim bardzo długi rozkład PKS).

autobusy wyjeżdżające ul. 29 Listopada (np. Miechów, Kielce, Warszawa): Dworzec - Warszawska - 29 Listopada. Przystanek: Prądnik Czerwony.

autobusy wyjeżdżające ul. Igołomską (np. Staszów, Sandomierz, Lublin): Dworzec - Lubicz - Mogilska - Jana Pawła II - Ptaszyckiego - Igołomska. Przystanek: Nowa Huta (przy pl. Centralnym). Kiedyś były jeszcze przystanki Rondo Mogilskie i Wieczysta, ale zanikły wraz z zanikiem kursów lokalnych w tym kierunku.

autobusy wyjeżdżające ul. Kocmyrzowską (np. Pińczów, Busko-Zdrój): Dworzec - Lubicz - Mogilska - Jana Pawła II - Bieńczycka - Kocmyrzowska. Przystanki: Bieńczyce I (przy rondzie Kocmyrzowskim), Bieńczyce II (przy skrzyżowaniu z ul. Bulwarową), Krzesławice. Na przystanku Bieńczyce II zatrzymują się kursy pośpieszne, na pozostałych - tylko zwykłe, których są obecnie śladowe ilości.

autobusy wyjeżdżające ul. Księcia Józefa (np. Oświęcim, Wodzisław Śląski): Dworzec - Warszawska - Aleje Trzech Wieszczów - Kościuszki - Księcia Józefa. Przystanki: Jubilat (chyba tylko dla PKSiS Oświęcim), Salwator, Przegorzały.

autobusy wyjeżdżające przez ul. Jasnogórską oraz ul. Pasternik - kursy pośpieszne (np. Katowice, Gliwice): Dworzec - Warszawska - 29 Listopada - Opolska - Conrada - Rondo Ofiar Katynia - następnie albo Jasnogórska albo Pasternik. Przystanków dla kursów pośpiesznych nie ma.

autobusy wyjeżdżające przez ul. Jasnogórską oraz ul. Pasternik - kursy zwykłe (np. Olkusz, Chrzanów): Dworzec - Warszawska - Nowy Kleparz - Prądnicka - Wybickiego - Makowskiego - Różyckiego - Conrada - Rondo Ofiar Katynia - następnie zgodnie z kierunkiem Jasnogórska albo Pasternik. Przystanki: Nowy Kleparz, Bronowice Wielkie (na Rondzie Ofiar Katynia). Pomiędzy tymi dwoma przystankami jest dość długi odcinek i niektórzy kierowcy pokonują go innymi ulicami niż wymienione, panuje raczej duża dowolność (szczególnie wśród kierowców PKS Olkusz).

autobusy do Szklar i Będkowic: Dworzec - Warszawska - Nowy Kleparz - Aleja Słowackiego - Kazimierza Wielkiego - Podchorążych - Bronowicka - Rondo Ofiar Katynia - Jasnogórska. Przystanki: Nowy Kleparz, Bronowice, Bronowice Wielkie.

autobusy wyjeżdżające ul. Glogera (np. Skała, Wolbrom): Dworzec - Warszawska - Nowy Kleparz - Prądnicka - Pleszowska - Białoprądnicka - Glogera. Przystanki: Nowy Kleparz, Szpital Jana Pawła II, Prądnik Biały.

Zapewne już niedługo te trasy ulegną zmianie, bo budowany jest nowy dworzec autobusowy przy ul. Bosackiej (po przeciwnej stronie dworca PKP niż obecny), jego oddanie planowane jest na listopad. Dojazd na ten dworzec będzie zupełnie inny.

Jeśli chodzi o busy, to właściwie tyle tras wyjazdowych, ile przewoźników, więc ciężko byłoby wymienić wszystkie. Zazwyczaj oznakowane są tylko przystanki początkowe (a w niektórych przypadkach nawet te są "dla wtajemniczonych"), a na trasie zatrzymują się "gdzie popadnie".



Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych

Punktem odniesienia jest taryfa PKS.
Dlaczego właśnie PKS i którego PKSu? Bo jest taryfa PKS Nowy Sącz i PKS Suwałki która różni się ZASADNICZO Poza tym są też PKSy prywatne ( Sanok. Gryfice) i czy ich taryfa też jest punktem odniesienia?

Busiarz jeździ taniej od PKS (zresztą nie zawsze, bo są PKS-y, które obniżyły ceny pod wpływem busów), ale w zamian oferuje gorszą jakość usług.

No właśnie. Są przypadki że bus jest droższy od PKSu. I co wtedy?

Wybacz, ale jeśli PKS ma rozkład jazdy na każdym przystanku, a busiarz nie wywiesza go nigdzie, a przystanków nie uznaje, to jest dla mnie gorsza jakość.

Ale Ty jesteś specjalistą i świadomym pasażerem. A dla pasażera nieświadomego , np. takiego co jeździ tylko na trasie Lublin - Zamość i po drodze nie wysiada to to czy wiszą tabliczki w Chomęciskach czy Wólce Orłowskiej nie ma ŻADNEGO znaczenia. Dla 90% pasażerów liczy się przede wszystkim cena i czas przejazdu, no może jeszcze w lecie klima. Poza tym dla mieszkańców Chomęcisk rozkład też nie ma żadnego znaczenia bo jak chcesz jechać do Lublina/Zamościa to wystarczy wyjść na szosę i machnąć ręką, a na pewno coś się zatrzyma. To nie tak jak np. w Wielkopolsce gdzie między Poznaniem i Kaliszem jeździ 10 autobusów dziennie. Między Lublinem i Zamościem jeździ ok. 50 busów i PKSów dziennie. Na trasie np. Lublin - Lubartów jest ok. 100 połączeń dziennie. Po co komu w takim przypadku rozkład?

A coś takiego, jak jest w Zakopanem, że w ogóle rozkładów nie ma, tylko bus odjeżdża, gdy uzbiera się odpowiednia ilość pasażerów, to jest moim zdaniem skandal. Tak może wyglądać komunikacja w Azji czy Afryce, ale nie w kraju wchodzącym do Unii Europejskiej.

A moim zdaniem jest to zdrowa sytuacja. chcesz jeździć zgodnie z rozkładem - idziesz na PKS, nie chcesz - idziesz na busa. To tak jak Pepsi i Coca Cola. Nie lubisz Pepsi - kupujesz Coca Colę.

Wygląda na to jednak, że pod tym względem woj. lubelskie jest wyjątkiem w skali kraju. Zobacz zresztą na tym forum, w dziale "Rozkłady jazdy" > "Busy", ile jest rozkładów z woj. lubelskiego, a ile z wszystkich pozostałych.

No zgadza się ale tylko Lubelskie ma swojego Arona

A fakty są takie, że jak pasażer wychodzi na przystanek, to interesuje go, czy rozkład będzie wisiał na przystanku.

Myślę że niekoniecznie. Wielu pasażerów na najbardziej uczęszczanych trasach w Lubelskim ( np. Lublin-Zamość, Lublin - Chełm, Lublin - Biała Podl., Lublin - Puławy, Lublin - Warszawa) w ogóle nie wczytuje się w rozkłady a po prostu idzie na dworzec/przystanek i zawsze coś się trafi ( no może poza godzinami 21-5)

Wybacz, ale w PKP czy PKS takie zjawiska, chociaż oczywiście istnieją, to są tępione poprzez rozmaite kontrole itp.

Na głównych trasach owszem kontrole się zdarzają, ale na bocznych to już często wolna amerykanka. Ja kiedyś jechałem PKSem w okolicach Łukowa 15 km a bilet dostałem na 5 km ( zapłaciłem oczywiście za 15). Zorientowałem się dopiero w domu tak że 10 km jechałem na gapę . W PKSie jest ryzyko że kierowca wyda Ci zły bilet i wpadniesz a w busie nie ma na szczęście takiego ryzyka

Większość busiarzy w okolicach Krakowa używa Mercedesów takiej wielkości, jak na tym zdjęciu:
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/duze/01/25881.jpg
Mają one 20 miejsc siedzących (łącznie z kierowcą!) i oficjalnie nie mają stojących. Tymczasem przewożą często nawet 2 razy więcej. Moim zdaniem to jest chore.

Zgadza się, ale trzeba sprawdzić czy mają homologację na miejsca stojące. Jak mają to nic nam do tego.

Takie pojazdy nie powinny być używane do regularnej komunikacji.

Powinny, tyle że nie powinny mieć miejsc stojących. Choć z drugiej strony jeżeli ktoś chce jechać na stojąco to czemu mu tego zabraniać? Jego sprawa. W tramwajach większość ludzi jeździ na stojąco i jakoś żyją.

Przeznaczone są zupełnie do czego innego (do przewozów zamkniętych, np. turystycznych) i w takim charakterze wykorzystywane są w krajach zachodnioeuropejskich, skąd zresztą w większości były kupione.

Ale jeżeli firma produkująca taki samochód nie napisała, że nie jest on przeznaczony do komunikacji regularnej to nie widzę powodu żeby wynosić 15-letniego Autosana H9 czy Zemuna nad Mercedesa. Fakty są takie, że firmy z Unii E. tłuką niezłą kasę na polskich busiarzach i w życiu nie zrezygnują ze sprzedawania im swoich produktów. Kto wie, czy za busiarstwem nie stoi lobbing dealerów światowych korporacji samochodowych?

Przewoźnik powinien jeździć taborem takim, aby mieć pewną rezerwę w przypadku gdyby frekwencja była wyższa od przeciętnej na danej trasie. Taki tabor, jakiego używają busiarze, takich szans nie daje.

Ale po co rezerwa jak zaraz będzie następny bus? No może nie zaraz, ale za 15-30 minut. Nie zmieściłeś się do jednego busa to zaraz podjedzie następny. Lubelszczyzna to nie Wielkopolska gdzie jest 10 połączeń Poznania z Kaliszem dziennie

Reasumując: nie jestem przeciwnikiem prywatnych przewoźników. Jestem jak najbardziej za konkurencją w komunikacji, która przyczynia się do obniżenia cen. Tylko że przewoźnicy powinni spełniać pewne minimalne normy jakości, jak np. zatrzymywanie się tylko na przystankach,

I tu się nie zgadzam bo np. jeździłem komunikacją miejską w Wenecji w UE i autobusy zatrzymywały się poza centrum i Mestre "na dzwonek" poza przystankami.

wywieszanie rozkładów jazdy na każdym przystanku, wydawanie biletów itp. Przewoźnicy, którzy spełniają te normy, jak najbardziej mogą i powinni ze sobą konkurować, z korzyścią dla pasażerów.

Heh, rozkłady jazdy wywieszone na przystanku są czasem niszczone. Kazdy może powiedzieć, że rozkład był, tylko żulernia je zrywa.

Ale nie może być tak, że jeden ma to wszystko, a drugi jeździ taniej, bo oszczędza na przystankach, rozkładach, biletach itp.

A PKS oszczędza na komórkach. U nas w większości busów można zarezerwować sobie bilet przez telefon lub sms a spróbuj to zrobić w PKSie. Poza tym 90% gmin i tak umarza PKSom opłaty za korzystanie z przystanków itp.



Temat: Gwarancje zatrudnienia? Mam argument "za"...


| No dobra, ale przy tego typu obliczeniach warto by było też uwzględnić
| koszty amortyzacji samochodu, ubezpieczenia, kursu na prawo jazdy i
| czasu jemu poświęconego,
Naciągane. Nikt nie pozbywa się samochodu na czas jazdy pociągiem. Koszty
więc pozostają i tak.


Nawet biorąc pod uwagę ryczałtowe koszty przyznawane przez Urząd Skarbowy
wynoszące 0,50- 0,80 zł/km, które co do zasady powinny rekompensować koszty
amortyzacji, paliwa itp, to przy więcej niż jednej jadącej osobie PKP staje
się mało konkurencyjne.

Wrzuciłem w rozkład jazdy połączenie Nowy Sącz - Kraków - dziś o 20:00
(czyli zakładam, że mam teraz nagłą potrzebę wyjechania do Krakowa z Nowego
Sącza) i jakie propozycje dostaje:

Wyjazd dziś   16:51 - czas jazdy 8:02 godzin (już minęło)
Wyjazd jutro  06:42 - czas jazdy 5:00 godzin
       jutro  15:42 - czas jazdy 3:23 godzin

Cenę wyświetliło mi 32,50-54 zł w zależności od połączenia i klasy.

Czyli jadąc sam samochodem, co mnie kosztuje 50-80 zł (jest niewiele ponad
100 km) tracę góra 30 zł, ale jestem załóżmy na 22:00 dziś, podczas gdy
pociągiem będę jutro koło południa. Jeśli będziemy jechać we dwie osoby, to
w zasadzie się to wszystko bilansuje. Każda następna osoba, to czysty zysk.
A i to przy obliczeniach pominąłem taki szczegół, że na dworzec i z dworca
się trzeba dostać, więc to kosztuje no i zabiera sumarycznie czas. Autobus
PKS-u lub SZWAGROPOLU (nie pisze o jakiś szalonych busach tylko uznanych
dużych firmach), to koszt zdaje się rzędu 15-18 zł i czas jazdy 2:30.

Żeby nie być posądzony o jakąś szczególną stronniczość powtarzam w Kierunku
Krynicy. Normalnie samochodem 35 km (koszt 17,50 - 28 zł). Co nam PKP
zaproponuje? Czas przejazdu 1:30 - 1:45, koszt 11 zł, tylko że mogę
wyjechać albo o 17:55, albo jutro 5:13 lub 6:58. Do tych 11 zł trzeba by
doliczyć bilety MPK, tu juz o tyle istotne, że jak doliczyć 3 zł, to
zaczynamy się zbliżać do kosztów przejazdu samochodu. I znowu okazuje się,
że przy dwóch osobach, to w ogóle nie ma o czym mówić i samochód wychodzi
taniej.

No to, by już całościowo temat rozpoznać podobne porównanie dla połączenia
z Morzem Bałtyckim. Trasa Nowy Sącz - Władysławowo. Pociągiem 13:55 - 18:21
godzin, przy cenie 109-165 zł. Samochodem 740 km, które jedzie się 9-10
godzin. Tutaj przynajmniej się opłaca finansowo (samochodem jeszcze
dochodzi opłata za autostradę przed Trójmiastem), bo koszt przejazdu to
370-590 zł. Tyle, że nad morzem lądujemy bez samochodu. Dawniej było
połączenie z autokuszetkami z Zakopanego do Gdyni (bodajże), ale ktoś je
wyciął i teraz nie ma.

Oczywiście można lubić kolej, pasjonować się nią, interesować, ale o
matematyce nie można zapomnieć. Bilety są po prostu zbyt drogie. Nie
podejmuję się dywagacji, czemu się tak dzieje, ale jest to po prostu fakt.
Ludziom musi się jechać pociągiem opłacać, bo inaczej, to nic z tego nie
będzie. I jest to sytuacja "samonapędzająca" się. Podejrzewam, że koszt
przejazdu pociągu w znikomym stopniu zależy od ilości jadących nim
pasażerów. Ciężar składu trochę wzrośnie, ale biorąc pod uwagę ciężar
lokomotywy i wagonów, to nie będzie to wiele. Tak więc jeśli te wagony mają
jeździć puste i dofinansowywane przez Urzędy Marszałkowskie, to może niech
marszałek za to płaci (i tak płaci), ale ludzie jeżdżą za darmo, albo
bardzo tanio.

Przy okazji, czy ktoś może mi wskazać miejsce w sieci, gdzie opublikowano
taryfę kolejową w formie tabelki? Chciałem policzyć w jakich przedziałach
opłaca się jechać samochodem, a w jakich pociągiem, ale nie udało mi się
nigdzie znaleźć. Tabelki, albo wzoru matematycznego, bo pewnie te kwoty są
z czegoś wyliczane.





Temat: [CD] bilet turystyczny PR + CD! i o nowym rozkładzie PR
Nie znalazłem tego, więc chyba nie było. Najciekawsze pod koniec ;)

http://www.pr.pkp.pl/aktualnosci,s,0,195.html

14 grudnia 2008 r. zacznie obowiązywać rozkład jazdy pociągów 2008/9. PKP
Przewozy Regionalne koncentruje się za obsłudze ruchu lokalnego i
przygranicznego. Efektem jest reaktywacja 8 odcinków na południu Polski, na
których ostatnio ruch pasażerski był zawieszony. Zaproponujemy nowe
bezpośrednie połączenia, wygodne dla podróżnych. Cały czas pracujemy nad
wzbogacaniem oferty tanich biletów promocyjnych.

1. W rozkładzie jazdy 2008/2009 uruchomimy:

    * 2 779 pociągów regionalnych
    * 150 pociągów przygranicznych

2. Reaktywacja odcinków:

    * Śląsk: Tychy &#8211; Tychy Miasto (39 par, pojadą tam 4 FLIRTy &#8211; nowoczesne
szwajcarskie pociągi elektryczne &#8211; kursujące w rel. Katowice &#8211; Tychy Miasto)
    * Opolszczyzna: Brzeg &#8211; Nysa (3 pary, pojadą tam autobusy szynowe)
    * Dolny Śląsk: Legnica &#8211; Jerzmanice Zdrój (3 pary w rel. Wrocław &#8211;
Jerzmanice Zdrój), Lubin Górniczy &#8211; Rudna Gwizdanów (7 par pociągów w różnych
relacjach w kier. Legnicy i Głogowa), Lubań Śląski &#8211; Zgorzelec przez Mikułową
(tą trasą pojadą 2 pary pociągów rel. Jelenia Góra &#8211; Zgorzelec), Międzylesie &#8211;
Lichkov (po modernizacji i elektryfikacji przejścia granicznego, pojadą tam 4
pary pociągów, w tym 2 pary w rel. Wrocław &#8211; Praha)
    * woj. lubuskie: Czerwieńsk &#8211; Guben (od 1.06.2009 r. pojadą tam 2 pary
pociągów rel. Zielona Góra &#8211; Guben)
    * Małopolska: Nowy Sącz &#8211; Nowy Sącz Miasto (3 pary pociągów z kier.
Tarnowa będą wjeżdżać do centrum miasta po fragmencie nieczynnej linii do
Chabówki)

3. Nowe pociągi pospieszne PKP Przewozy Regionalne:

    * 2 pary rel. Wrocław &#8211; Praha (od 14.12.2008 r.)
    * 3 pary rel. Wrocław &#8211; Dresden (od 1.03.2009 r.)

4. Nowe pociągi przyspieszone PKP Przewozy Regionalne:

    * Poznań Gł. &#8211; Szczecin Gł. (weekendowy, w wakacje w rel. Poznań Gł.&#8211;
Świnoujście)
    * Bydgoszcz Gł. &#8211; Toruń Wsch. (&#8222;Flisak&#8221;, &#8222;Łuczniczka&#8221;, &#8222;Jutrzenka&#8221;,
obsługa zmodernizowanymi pociągami elektrycznymi)

5. Nowe bezpośrednie połączenia pociągami osobowymi między stacjami:

    * Wrocław &#8211; Kamień Pom. przez Zieloną Górę, Kostrzyn, Szczecin
    * Wrocław &#8211; Kołobrzeg przez Leszno, Poznań, Piłę
    * Głogów &#8211; Poznań przez Zieloną Górę (wydłużenie relacji pociągu &#8222;Rusałka&#8221;)
    * Zielona Góra &#8211; Szczecin przez Poznań (wydłużenie relacji pociągu &#8222;Malta&#8221;)
    * Toruń &#8211; Leszno przez Inowrocław, Poznań
    * Inowrocław &#8211; Leszno przez Poznań
    * Zbąszynek &#8211; Konin przez Poznań
    * Łódź Kaliska &#8211; Częstochowa przez Zduńską Wolę
    * Łódź Fabr. &#8211; Częstochowa przez Koluszki
    * Skierniewice &#8211; Tomaszów Maz. przez Koluszki
    * Częstochowa - Tomaszów Maz. przez Koluszki

6. Nowe promocje biletowe:

    * Bilet turystyczny + ÄŚD &#8211; za 55 zł od piątku od godz. 18.00 do
poniedziałku do godz. 6.00 będzie można nie tylko podróżować pociągami PKP
Przewozy Regionalne po całej Polsce, ale też wagonami 2 klasy pociągów
osobowych (&#8222;osobni&#8221; - Os) i przyspieszonych (&#8222;spěąnĂ˝&#8221; - Sp) po wybranych 61
trasach Kolei Czeskich (ÄŚeskĂŠ DrĂĄhy)
    * Połączenie w dobrej cenie &#8211; w związku z reaktywacją trasy Brzeg &#8211; Nysa
oferta obejmie 5 nowych relacji, które pozwolą na przejazd na odcinkach: z
Grodkowa do Brzegu lub Nysy za 5 zł (bilet normalny), z Brzegu do Nysy za 7
zł, z Grodkowa do Wrocławia za 10 zł, a z Nysy do Wrocławia za 11 zł

pzdr, rkplodz
http://ifk.art.pl





Temat: Chabówka-Nowy Sacz


Problem polega, moim zdaniem, na frekwencji podróżnych. Osuwisko zostało
naprawione, ale pozostałe odcinki toru są nadal w takim stanie w jakim
były,
toteż pociąg nadal będzie jechał 40-60 km/h. Wiadomo, że ludzie wybierają
taki transport, który jest szybszy. Przed wielu laty, linia ta była w
zasadzie jedyną drogą łączącą tamte okolice, bo PKS jeździł nieregularnie.
W
tej chwili jest zupełnie inaczej. Praktycznie cały tamtejszy teren, jak
kolega zauważył, opanowały prywatne minibusy. Doszło to tego, że autobusy
liniowe PKS w zasadzie w ogóle nie jeżdżą. Minibus jedzie dużo szybciej
niż
pociąg, w dodatku za 6 zł można nim dojechać z Limanowej do Krakowa. W
kierunku Nowego Sącza i Chabówki też kursują busy i to bardzo często.
Ludzie
chętnie z nich korzystają, co widać zresztą po firmach przewozowych, które
mają coraz więcej samochodów, i coraz lepszych. W tej chwili jeżdżą tam
głównie busy Mercedesa. Trudno więc się dziwić, że pociągiem jedzie
najwyżej
6-8 osób, czasem jedna, a często nikt.


Tak... nyski mercedesa owszem i jezdza - choc nie tylko takie. Ale co z
tego, ze jezdza, kiedy czlowiek nie ma pewnosci, ile na przystanku czekal
bedzie, skoro tamtejsi nyskarze wzajemnie zrywaja swoje pseudorozklady - dla
turysty jest to dodatkowy klopot. Poza tym, co to za komfort placic 6 zl i
potem stac godzine w takim pojezdzie z glowa przy suficie ?
Posiadanie jakiegokolwiek rozkladu wcale ich nie zobowiazuje do jego
przestrzegania - jezdza kiedy im sie podoba (np. kiedy nyska w Mszanie sie
napelni). Dlatego wole poczekac pol godziny na PKS ktory rozkladu
przestrzega, niz nabijac kabze smieciarzowi, ktory "akurat bedzie
przejezdzal" i szuka frajera na swoj gratowoz.
Zastanowic sie wypada przed podjeciem "wyzwania jazdy nyska" jakie moga Cie
konsekwencje czekac, jesli zdarzy sie wypadek (zwlaszcza tam, na gorskiej
drodze).

U mnie wyglada to inaczej. Firma Tarnowscy opanowala trase Lubin - Wroclaw.
Dysponuja oni dosc nowoczesnymi pojazdami - Mercedesa wlasnie. Coz z tego,
kiedy wewnatrz jest duzo ciasniej, niz w PKSach, cena jest porownywalna do
wiekszosci PKSow (8 zl). Wewnatrz T. zapewniaja komfort rodem z PKP - brudne
szyby (pojazdy ich myte sa chyba raz na miesiac w myjni), skajowe siedzenia,
brudne zaglowki i brudne zaslonki. Jechalem tym poprzedniej soboty pierwszy
i najprawdopodobniej ostatni raz. Rozni ich od PKP tylko potworna ciasnota.
Czas przejazdu wynosi tyle, co przejazd bezposredniego pociagu osobowego z
Wroclawia do Lubina (1:40) i PKSu zarazem. Tyle, ze pociag (dla nieulgowego)
jest drozszy i bezposrednich mamy 1 pare na dobe (440 i 443), a tak szybkich
tylko 0,5 pary (443). Jedyna przewaga nysek jest ich czestotliwosc - przez
wiekszosc dnia jezdza co 20 i 30 minut. Tyle, ze szybko koncza - ostatni do
Wro jest o 18:15. Ale po likwidacjach na PKP (ograniczenie kursowania
pociagow do (D)) moj brat czasami juz tylko wraca z Wroclawia 443 - bo w
niedziele nie ma juz czym jechac - prawie zawsze wybiera PKS albo nyske.
Firma na T jezdzi tez do Legnicy - co z tego, ze maja nawet swoje biuro,
kiedy posiadanego rozkladu nawet nie chca przestrzegac - na osiedle Ustronie
znajdujace sie na jednym koncu miasta dojezdzaja wtedy "kiedy kierowcy sie
chce" - jak powiedzial jeden z czestych ich uslug uzytkownikow, gdy czekalem
na nyske do Legnicy, by zdazyc tam na poranne Drezno do Wroclawia. Miasto
nyskarzom zafundowalo nawety gablotki na rozklady, gdzie oczywiscie je
umiescili - coz z tego, ze nawet z centrum wyjezdzaja sobie, kiedy chca albo
nie jada wcale - w tym samym dniu inny nyskarz tez nie zechcial przyjechac.

Masz racje - "przed wielu laty..." pociagi byly najlepszym srodkiem
transportu nie tylko tam... w calym naszym kraju...

Wroc komuno ;|

Czy rozklady sa zatwierdzane przez jakies wladze, i czy jego
nieprzestrzeganie mogloby sie skonczyc odebraniem koncesji ?


A może nowa linia kolejowa Kraków - Zakopane wkrzesiłaby również odcinek
do
Nowego Sącza? Podobno w związku z nią w miejscowości Piekiełko miałby
powstać węzeł kolejowy łączący tę trasę z Chabówką i Nowym Sączem. Nie
wiem,
na ile te plany są realne, ale słyszałem o takim projekcie. To by mogło
oznaczać duży ruch tranzytowy na tamtym obszarze i co za tym idzie
ożywienie
na linii Chabówka - Nowy Sącz.


Badzmy realistami - w najblizszym czasie linia ta i tak ma niemalze zerowe
szanse na powstanie.





Temat: Kolejna jałowa dyskusja


Jako inicjator tej jałowej dyskusji czuję się w obowiązku ją podtrzymywać:

 [ciach]
Mam namyśli Gorlice. Linia Gorlice - Gorlice Zagórzany z tego co słyszałem
ma być zlikwidowana. Tymczasem nie wydaje mi się, by PKS na linii Kraków -
Gorlice narzekał na brak klientów. Czas przejazdu nie jest w stosunku do
PKP, aż tak bardzo konkurencyjny, przynajmniej nie na wszystkich trasach
(jeżdżący wiedzą, że jest kilka). Dlatego zadam głupie pytanie: Dlaczego nie
da się (doświadczenie wielu lat to pokazuje) puścić pociągu (i nie jednego
na dobę w środku nocy) Kraków-Gorlice. Niech  będzie on dzielony w Stróżach
z drugą częścią do Sącza lub Krynicy. Co również stoi na przeszkodzi by
pociąg taki był w Zagórzanach skomunikowany z pociągiem do Zagórza a jeszcze
lepiej Krościenko/Łupków. Jest oczywiste, że jeżeli na tej trasie ktoś
będzie musiał się 2 razy przesiąść i za każdym razem czekać od 40 do 120
min, to jeśli nie będzie musiał jechać, zrezygnuje.  A jak ktoś mi powie, że
przeszkodą jest zmiana trakcji to wyślę kontrposta.


A czy nie lepszy bylby pociag do Zagorza/Gorlic omijajacy Stroze ?


| ; Tarnów - Leluchów;
| itp, itd. Oczywiście pod warunkiem, że pociągi takie nie wyjeżdżałyby o
4.17
| (obecnie z Krynicy) i nie przyjeżdżały po odjeździe większości sensownych
| autobusów PKS. Sytuacja taka bowiem jest średnio ciekawa z punktu
widzenia

oczywiście


Jest i popiera :)))


| marzenia ściętej głowy,lecz nawet takiej marzyć wolno. Wiadomo, że w
| opisanych przypadkach w grę wchodzi zmiana trakcji, zmiana czoła,
| prawdopodobnie kłopoty z rozsądnymi obiegami, zerowe zainteresowanie
| tubylców

| Ale i turystow tez jezeli pociagi te nie zostana skomunikowane z
pospiechami z
| reszty kraju


A mnie sie marzy taka typowa Beskidzko - Bieszczadzka "Strzala Poludnia"
kursujaca na trasie Zwardon - Zywiec - Sucha Beskidzka - Chabowka - Nowy
Sacz - Stroze - Jaslo - Zagorz - Lupkow

W tym wypadku nie chodziło mi o dojazd z dużych miast w góry, to odrębny
temat, ale o lokalną komunikacje w obrębie tychże. W sezonie trochę ludzi po
górach chodzi. Świadczą o tym pociągi w relacjach duża aglomeracja - duży
kurort. Pewny ich odsetek czasem zmienia też miejsce swojego pobytu we
wspomnianych górach. Niektórzy nawet, o zgrozo, robią to permanentnie.
Przypuszczam, że znalazłoby się pare osób, które wsiadając na przykład w
Piwnicznej zechciałyby wysiąść gdzieś na linii z tab. 131. Oczywiście nikt
nie zabroniłby wejść do takiego pociągu tym wszystki, którze od lat
dojeżdżają do pracy w Sączu, Gorlicach, Jaśle....


Ja wiem o tym na pewno, ze takich ludzi jest dosc duzo (np. dwa dni w
Tatrach, pozniej Beskid Sadecki, a na koncu Bieszczady )

Ja osobiście nie lubię jeździć w nocy (uwaga mój bardzo subiektywny pogląd -
proszę nie komentować i przekonywać, że nie mam racji), a już zwyczajnie
krew mnie zalewa, gdy kolej proponuje mi podróż trwającą kilkanaście godzin,
podczas gdy da się ją odbyć w kilka. Tak właśnie jest w przypadku pociągu
Warszawa - Zagórz.  Przy szczęśliwym skomunikowaniu (najlepsze było chyba w
rozkładzie 98/99 albo 97/98) da się to zrobić w jakieś 8,5 - 9 h zamiast
11,5. To może nie robi wrażenia, ale już w relacji Warszawa-Krosno mamy
niespełna 7 kontra 10 - różnica 30%.


Tak bylo gdy jezdzily sp.Karpaty :( Tanio i szybko

Slawomir [lider] Rygiel





Temat: SKM, czyli jak nie organizować przewozów kolejowych
Artykuł znaleziony na stronach Zielone Mazowsze (www.zm.org.pl)

"SKM, czyli jak nie należy organizować przewozów kolejowych"
Krzysztof Rytel, 2005.11.03

Po latach dyskusji i niemożności oraz po półtora roku od podjęcia decyzji przez prezydenta miasta ruszyła w Warszawie Szybka Kolej Miejska. Niestety efekt wydania 55 mln zł jest na razie mizerny i wszystko wskazuje na to, że taki pozostanie.

Idea była słuszna: wykorzystanie systemu linii kolejowych przecinających centrum Warszawy, do przewozów wewnątrz miasta zamiast budowy kilkaset metrów obok drugiej linii metra. Tylko, że wszystko zrobiono nie tak jak należy.

Tabor efektowny ale nieefektywny
Najpierw podjęto decyzję o zamówieniu efektownego taboru w ZNTK Nowy Sącz (obecnie Newag). Za 6 szt. składów typu "Halny" (14WE) miasto zapłaciło 55 mln zł, czyli 9 mln za sztukę. Niestety pod ładną i nowoczesną obudową tych pojazdów kryje się podwozie starych EN-57, czyli dobrze znanych podmiejskich zestawów elektrycznych, konstrukcyjnie rodem z lat pięćdziesiątych. Ich największą wadą jest bardzo słabe przyspieszenie, co w przewozach aglomeracyjnych przy dużej liczbie przystanków znacznie wydłuża czas jazdy. Miasto powinno albo zakupić zupełnie nowe pojazdy, których cena wyniosłaby 15-18 mln zł (pięcioczłonowy pojazd dla WKD kosztował 12 mln zł, mniejsze składy elektryczne dla Małopolski i Świętokrzyskiego kosztowały po 6,5 mln zł - wszystkie produkcji firmy PESA z Bydgoszczy), albo pozyskać większą liczbę używanych składów EN-57 i zamówić standardową modernizację, jaką te same ZNTK z Nowego Sącza wykonują za... 1,5 mln zł.

Niewłaściwa linia
Następnie wybrano niewłaściwą linię kolejową. Na trasie z Falenicy pociąg nie jest konkurencyjny do autobusu miejskiego. Pociąg dojeżdża do centrum w czasie 41 minut. Autobusem 521 dojedziemy w czasie szczytu w 54 minuty, ale poza szczytem już w 37 minut. Częstotliwość autobusu wnosi od 18 do 8 minut w szczycie, podczas gdy SKM miał jeździć co 20 minut. Zupełnie inaczej te relacje wyglądałyby, gdyby SKM puszczono w kierunku Wesołej i Suejówka. Z Rembertowa pociąg jedzie 22 minuty, a autobus 514 od 26 do 33 minut, w dodatku z częstotliwością od 15 do 30 minut. Przy wyborze krótszej trasy SKM do Sulejówka można było przy 6 pojazdach uzyskać częstotliwość 15 minut i jeszcze wydłużyć trasę poza Warszawę Zachodnią aż do Włoch, gdzie znowu pociąg byłby bardzo atrakcyjny (czas przejazdu 16 minut zamiast 29-43 minut). Niestety wszystko wskazuje na to, że albo pociągi SKM będą jeździły puste, albo władze miasta zlikwidują konkurencyjny autobus 521 lub zmniejszą jego częstotliwość, co będzie po prostu oznaczało, że inwestycja pod nazwą SKM spowoduje pogorszenie komunikacji w mieście.

Po dojściu do powyższych konkluzji Centrum Zrównoważonego Transportu postanowiło ostrzec władze miasta o możliwym fiasku projektu. W październiku i listopadzie 2004 roku CZT wystosowało pisma do prezydenta Warszawy oraz wiceprezydenta Sławomira Skrzypka, z prośbą o spotkanie. Do spotkania doszło ostatecznie w marcu 2005 roku, z tym, że nie przybył na nie wiceprezydent, wzięli za to udział prezes Jerzy Obrębski i pełnomocnik zarządu Jacek Poniewierski. W trakcie spotkania obaj panowie dowiedzieli się od przedstawicieli CZT, że do końca kwietnia mają termin w Polskich Liniach Kolejowych na złożenie zamówień na pociągi do rozkładu wchodzącego w życie od grudnia.

Zbyt późne zamówienie
Niestety zamówienia zostały ostatecznie złożone - i to jest trzecia porażka SKM - dopiero... na dwa tygodnie przed rozpoczęciem kursowania pociągów. Efekt jest taki, że kursujące obecnie dwa składy jeżdżą bardzo rzadko i dopiero po ósmej - czyli nie można nimi dojechać do pracy. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że tak będzie także w nowym rozkładzie, gdyż przepustowość od dawna nie remontowanej linii jest mała, a pierwszeństwo mają przewoźnicy, którzy złożyli zamówienia w terminie. A przecież pociągi SKM, przy takiej liczbie pojazdów jaką zakupiono, mogły jeździć w stałym cyklu co 20 minut od świtu do nocy. Efekt dużej inwestycji taborowej został więc istotnie zmniejszony przez zaniedbanie zarządu. Ciekawe jakie wynagrodzenia i jakie premie pobierają jego członkowie?

Brak informacji dla podróżnych
Po czwarte: informacja dla podróżnych. Przez pierwsze dwa tygodnie kursowania pociągów nie było jakiejkolwiek informacji na przystankach - ani rozkładów, ani zapowiedzi. Obecnie na peronach można czasem znaleźć małe karteczki w przypadkowych miejscach w języku zrozumiałym chyba tylko dla kolejarzy. A przecież projekt przygotowywano od wielu miesięcy i był czas na zaprojektowanie systemu informacji dla pasażerów i dokonanie odpowiednich uzgodnień ze wszystkimi podmiotami kolejowymi. Ponadto pełnomocnik zarządu SKM Jacek Poniewierski jest prezesem Stowarzyszenia Sympatyków Komunikacji Szynowej, reklamującego swoje usługi w dziedzinie promocji transportu publicznego, a zwłaszcza kolejowego. Czyżby więc szewc bez butów chodził?



Temat: SKM w Warszawie


Pusta kolej miejska - ile płacimy za wożenie powietrza?

Krzysztof Śmietana 08-01-2006 , ostatnia aktualizacja 08-01-2006 22:28

Większość pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej jeździ do Falenicy niemal pusta. Kiedy zobaczymy je na o wiele bardziej zatłoczonych liniach np. tej do Ursusa czy Pruszkowa?

Miała być "naziemnym metrem" - ekipa byłego prezydenta Warszawy Lecha Kaczyńskiego liczyła, że podróżowanie Szybką Koleją Miejską z centrum do Falenicy stanie się niemal tak popularne jak podziemną kolejką z Ursynowa na Żoliborz.

Ludzie zostali w autobusach

Rzeczywistość jednak jest inna. SKM- mimo że jest czysta i ma wygodnie siedzenia- jeździ niemal pusta. W ciągu dnia pociągi zapełniają się jedynie w dwóch kursach - o godz. 7.30 z Falenicy i o godz. 16.35 ze Śródmieścia. O innych porach w wagonach można zobaczyć często najwyżej kilkunastu pasażerów. Powód? Po pierwsze pociągi jeżdżą zbyt rzadko w godzinach szczytu. Po drugie wcale nie są takie szybkie jak sugeruje nazwa. Kurs z Falenicy do Śródmieścia trwa 41 minut. Miejskim autobusem 521 z Falenicy jedzie się tylko o kilka minut dłużej. Wciąż wybiera go wielu pasażerów, bo autobus ma o wiele więcej przystanków i łatwiej im się dostać do pracy lub do szkoły.

Czy przy tak niskiej frekwencji części pociągów nie powinno się przerzucić na inne linie np. do Włoch czy Ursusa? Teraz na obu tych stacjach z powodu tłoku często nie da się wsiąść do pociągów Kolei Mazowieckich. - Można się zastanowić nad zmianą trasy SKM - przyznaje Mirosław Kochalski, nowy sekretarz miasta.

Jednak według prezesa Szybkiej Kolei Miejskiej Jerzego Obrębskiego na linii do Ursusa pociągi zaczną jeździć dopiero po zakupie dodatkowych składów. - Docelowo pierwsza linia Szybkiej Kolei Miejskiej połączy Otwock z Grodziskiem Mazowieckim. Teraz mamy tylko sześć wagonów. To zbyt mało, żeby obsłużyć taką trasę. Do samego Ursusa nie da się zaś jeździć, bo pociągi nie mogą tam zawracać - twierdzi Obrębski. Kiedy będzie ich więcej? Nie wiadomo. Na razie szefowie kolejki chcą wydłużyć trasę jedynie do Otwocka. Wcześniej trzeba jednak nakłonić władze tego miasta, żeby współfinansowały kursy kolejki. Rozmowy są dopiero w planach.

A wagonów będzie więcej

Jak zapowiada Mirosław Kochalski, w najbliższych tygodniach władze miasta przesądzą, co zrobić z Szybką Koleją Miejską. Najprawdopodobniej zdecydują się na zakup kolejnych składów. Sekretarz miasta nie wie jeszcze, czy będą to nowe czy stare pociągi.

W Szybkiej Kolei Miejskiej liczą zaś, że frekwencja w pociągach poprawi się w lutym po korekcie rozkładu jazdy. - Będzie kilka dodatkowych kursów m.in. ok. godz. 6 rano z Falenicy. Sądzę, że z tygodnia na tydzień pasażerów zacznie przybywać - liczy prezes Obrębski.

Jak na razie na Szybką Koleją Miejską warszawiacy wydają dość dużo w porównaniu do efektów. Za sześć pociągów zmodernizowanych w zakładach Newa w Nowym Sączu Warszawa zapłaciła 55 mln zł. W tym roku utrzymywanie kolejki ma zaś kosztować 8 mln zł. Taka suma wynika z wynegocjowanej z Zarządem Transportu Miejskiego stawki za przejazd jednego pociągu. - Za kilometr dostaniemy 18 zł i 18 gr. To niewiele w stosunku np. do stawki jaką bierze Metro (34 zł za krótki pociąg i 51 zł za długi skład) - oblicza Jerzy Obrębski. Nie wie dokładnie, ile spośród tych 8 mln zł trzeba będzie wydać na administrację i wynagrodzenia szefów spółki, bo "nie przeprowadzono jeszcze dokładnych bilansów". - To będzie jednak śladowy procent tej sumy. W administracji Szybkiej Kolei Miejskiej pracuje tylko osiem osób - zaznacza.

Jak obliczyliśmy kursowanie ciągle zatłoczonego autobusu 521 z Falenicy przez Śródmieście na Szczęśliwice będzie kosztować w tym roku nieco mniej - ok. 7 mln zł.


Oryginał: http://miasta.gazeta.pl/w...62,3103812.html




Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 49 postów • 1, 2