Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład azdy autobusów Warszawa





Temat: 199 i PKP
199 i PKP
niektóre osoby korzystające z biletów miesięcznych skarżą się, że
rozkład jazdy obu tych środków komunikacji jest tak skorelowany, że
jadąc do Warszawy wileńskiej nie są w stanie dobiec do peronu, aby
wsiąść do pociągu, natomiast wracając z pracy sprint rozpoczyna się
w drugim kierunku z takim samym powodzeniem. Najczęściej muszą
czekać na kolejny pociąg lub autobus.
Czy jest to tylko ich osobiste odczucie, czy więcej osób odnisoło
takie wrażenie? Prośba o opinie.

pozd.





Temat: Cofnięcie licencji prywatnym przewoźnikom z lin...
kto za tm stoi ze na tak atrakcyjnej trasie (skoro bije sie o
nia tylu prywatnych przewoznikow) nie ma w ogole linii MZK!!
owszem autobus jezdzi do falenicy (521) ale juz nie dalej wzdluz
torow. owszem jest jedna linia podmiejska ale jezdzaca walem
miezeszynskim (czyli nie przejezdza przez glowne miejscowosci w
tym rejonie). dzieki temu wszyscy sa skazani na prywatne lnie
czyli: drozsze bilety (nie uznaja tam miejskich miesiecznych
biletow), fatalny stan techniczny pojazdow (zaden z nich nie
nadaje sie do wozenia ludzi) , kierowcow ktorzy jezdza w taki
sposob jakby wozili kartofle a nie pasazerow. rozklady jazdy to
fikcja. NIKT ICH NIE STOSUJE. jak cos podjedzie to sie wsiada i
koniec.przy okazji kolej likwiduje kolejne pociagi i to w
godzinach szczytu (np kiedys pomiedzy 7 a 8 bylo 5 do 6 pociagow
na trasie OTWOCK - WARSZAWA a dzis ? 3 i to 2 obok siebie (co 5
minut) a kolejny dopiero za pol godziny.) LUDZIE KTOS UPADL NA
GLOWE. ZLIKWIDUJCIE MZK i POCIAGI a wtedy prywatni przewozniki
beda mogli nas wozic furmankami bo i tka nie bedzie wyboru!!!





Temat: Co jest najbardziej "wsiowe" w Skierniewicach?
Mieszkam w Skierniewicach od roku,ale tylko dlatego,że znalazłem tu swą miłość
bo inaczej nigdy bym tu nie zamieszkał.Miasto w sumie z dużymi możliwościami,
ze świetnym położeniem między Warszawą a Łodzią, a tu nic miasto brudne
niebezpieczne,w którym nic kompletnie się nie dzieje.W tym mieście nigdy
jeszcze nie zdarzyło mi się,żeby autobus przyjechał punktualnie nie mówiąc już
o tym że nie można kupić biletu u kierowcy no i że nie ma rozkładu jazdy MZKw
internecie i to uważam za jedną z większych wad w tym mieście w ogóle o jakiej
komunikacji miejskiej tu jest mowa??Wieś tańczy śpiewa.



Temat: Jak kursują autubusy?Wytłumaczcie mi o co chodzi:(
Zależy skąd autobus wyjeżdza o 12:30, z Powstańców w Ząbkach czy z Zielonki.
Teoretycznie z Zielonki do Powstańców jedzie 15minut, z Powstańców do
Szwoleżerów to tylko parę minut.
Ale tak naprawdę to rozkład jazdy jest fikcją ze względu na korki w Warszawie,
szczególnie w godzinach szczytu...



Temat: Z Suwałk do Wilna... Pomocy!
Nie wiem czy najtaniej, ale najpewniej. Pociąg Hańcza (z Wa-wy) do Szesztokaj
(odjazd z Suwałk około 12.30). W Szestokaj przesiadka na skomuniukowany (stoi
na tym samym peronie) pociąg do Wilna (przez Mariampol, Kowno). Sprawdź rozkład
jazdy PKP - tam bedą dokładne czasy. Cen nie pamiętam - jechałem tak 2 lata
temu, wtedy to było chyba niewiele ponad 50 zł. Trzeba sprawdzić jak jest lepiej
kupować bilety. Byc może do Trakiszek, stamtąd do Szestokaj i z Szestokaj do
Wilna. A może takie kominowanie nic nie daje.

W zeszłych latach firma Agrouniversal (albo jakoś podobnie, na ul.
Chłodnej)organizowała jednodniowe wycieczki do Wilna. Wyjazd wcześnie rano
powrót późnym wieczorem. Cena też około 50 zł.

Wydaje mi się, ze w tej chwili nie ma autobusu z Suwałk, a przelotowe z Warszawy
lub Olsztyna, a tym bardzej międzynarodowe (Eurolines lub inne) z "zachodu", nie
zatrzymują się w Suwałkach.



Temat: Wielu pociagom z i do Lublina grozi likwidacja
Sprostowanie
Informację ta znalazłem na www.radio.lublin.pl/wiadomosci.php?
id=0225111217

Mniej pociągów.
(2003.02.25 11:12)

Likwidację lub zawieszenie około 1100 pociągów pasażerskich na liniach
regionalnych planuje kolej. Zmiany w rozkładzie jazdy mają być wprowadzane już
od marca. O szczegółach ma dzisiaj poinformować zarząd PKP w Warszawie.
"Zmiany będą także na Lubelszczyźnie" - powiedział dyrektor Zakładu Przewozów
Pasażerskich Zbigniew Tracichleb. Nie chciał jednak zdradzić o jakie linie
chodzi. Jak nieoficjalnie dowiedziało się Polskie Radio Lublin, kolej planuje
całkowitą likwidację linii Chełm - Włodawa. Na tej trasie do niedawna kursował
tzw. "autobus szynowy". Ograniczenia w kursowaniu pociągów mają być też
wprowadzone m.in. na liniach Hrubieszów - Zamość, Lublin - Przeworsk i Chełm -
Lublin.




Temat: Opóżnione i nieogrzewane pociagi
> na tak cieply autobus. Nowy rozklad jazdy to tragedia, nic im nie wychodzi i
> pociagi sie non stop spozniaja.
Wczoraj, przedwczoraj i dziś mieliśmy po kilka pęknięć w szynach w Warszawie
(szczególnie na torze "zachodnim" na linii średnicowej). Pociągi jeździły przez
pół dnia przez Centralny i narobiły sobie okropne opóźnienia, a że w szczycie
pociągi jadą zazwyczaj ze strony Grodziska, to te opóźnienia przełożyły się
bezpośrednio na naszą linię... Wczoraj o czasie przyjechał (prawie) tylko pociąg
o 16:40 do Łukowa (z Grodziska), ale za to - bonusowo - jedną jednostką...
Pojechałem następnym, który przyjechał w porze 17:10 (opóźniony 16:30). Ciasno
nie było, siadłem w "jedynce" (akurat podjechały jednostki o podwyższonym
standardzie) i było nawet OK. Szkoda, że takie opóźnienia połapał.
A dziś to nie wiem jak było, udało mi się wyrwać wcześniej na (punktualny)
pociąg o 15:30, następny też jechał o czasie - coś się zaczęło stabilizować.




Temat: totalna głupota MPK - cd
> Sam jesteś porąbany. Właśnie dlatego mamy taki burdel, że brakuje zarządu.

i wzajemnie !!!

- ZTM w Kielcach to skasowało połowę autobusów, ale tych
potrzebnych, z dobrym obłożeniem, nie zlikwidowało stad itd...

a ZTM w Warszawie tak wyżyłował rozkłady jazdy tramwajów,
że żeby się zmieścić w rozkładnie motorniczowie muszą łamać przepisy

więc najpierw propunuje poczytać i pojeździć - ja to zrobiłem



Temat: Kara na nadpłatę
Gesta siec gdzie mozna kupic bilety, ha, ha ,ha.....
Wysiadasz z autobusu PKS na Rondzie Lotnikow Lwowskich. W niedziele. Chcesz skorzystac z uslug MPK. Biletow nie kupisz musiz dralowac na pieszo praktycznie do centrum Lodzi aby moc kupic bilety.

A to Twoje ze nie mozna utworzyc siecia linii komunikacyjnech w centrum aby nie trzeba bylo sie przesiadac. Prosze bardzo ale jesli na odcinku 5 przystankow musisz sie dwa razy przresiasc to absurd.

Zobacz sobie siatke linii w Krakowie. Ta wokol Starewgo Miasta.
Porownaj z zbrekiem komunikacji po centrum Lodzi. sa tylko linie tranzytowe. Zadnego pomyslu na poruszanie sie w obrebie centrum.

Plan miasta itd. Tylo ze w Krakowwie i Warszawie nie musze zabierac planu miasta aby szczeglow studiowac na pmiejsciu jak mam dojechac. W tamtych miastach informacja dla pasazerow uzwzglednia to ze jezdza rowniez przyjezdzni. W Lodzi nie.

I jeszcze jedno jesli juz przy informacji dla pasazerow jestesmy. W Lodzi pasazer jej nie otrzyma nawet jakby mial zaplacic. Prywatni przewiznicy daja ZA DARMO ROZKLADY JAZDY. MPK Lodz nie doisc ze nie udostepnia takowych w najporstszej postaci to nawet nie mozna ich kupic.

Tez wedlug Ciebie to jest takie extra i lepsze od innych miast?




Temat: Groźna awaria torów tramwajowych na Puławskiej
"Spokojnie to tylko awaria" Gosc ze Szwecji ma racje,
przestancie sie tak dolowac. Wszedzie sie takie numery dzieja.
Powinniscie zobaczyc jakie graty tramwaje w Toronto jezdza, i
malo kto na to zwraca uwage. Awarie co chwila, a i bez tego
trzeba czekac na autobus lub tramwaj jak na dylizans :). Do
niedawna nawet zadnych budek na przystankach nie bylo. Kawal
blachy na slup(w wiekszosci drewniane) elektryczny przybity,ze
tutaj przystanek jest, ale juz rozkladu jazdy to ze swieczka
szukac :)).To pare przykladow ,ze w Warszawie nie jest tak
najgorzej.



Temat: 709 - linia autobusowa XXI wieku :-)
Jestem zaszokowana żądaniem MZA wobec Gminy Piaseczno dopłat do "deficytowych"
linii 709 i 727. Od 6 lat podróżuję codziennie do Warszawy autobusem 727.
Tragiczny rozkład jazdy i wieczny tłok powodują, że nie zwracam już uwagi na
doznania węchowe. W pełni popieram władze miasta sprzeciwiające się żądaniom
fiansowym MZA, które - choć konflikt trwa już od ponad roku nie pofatygowały
się jeszcze, aby sprawdzić ilu pasażerów przewożą autobusy 709 i 727 - władze
miasta mają po prostu płacić, bo "zdaniem MZA obie linie przynąszą straty". To
żenujące. Oby od 01/04/2004 na trasie pojawili się prywatni przwoźnicy - gorzej
niż w tej chwili być nie może.



Temat: Białoruś
Mi również najwygodniej jest jechać pociągiem przez Kuźnicę, zwłaszcza że z
Warszawy idzie tam bezpośredni pospieszny. Niestety, w zeszłym roku rozkład
jazdy był skonstruowany tak, że po przyjeździe pociągu trzeba było czekać 3
godziny na "przemytnika" do Grodna. Jeżeli jednak ma się możliwość przyjechania
na jeden z porannych "przemytników", mozna wtedy kupić bilet powrotny i
powrócić wieczorem - dzień na najważniejsze zabytki Grodna powinien starczyć.

W zeszłym roku było wprawdzie w remoncie przejście drogowe, ale wcześniej na
dworcu mozna było jeszcze kupić bilet na autobus prywatnego przewoźnika, który
odjeżdżał zaraz po przyjeździe pociągu i jechał pod dworzec w Grodnie.

Związek Polaków w Grodnie mieści się zaś na rogu ulic (nomen omen) 17 Września
i F. Dzierżyńskiego (15 minut piechotą od stacji). W zeszłym roku było tam
planowane urządzenie jakiegoś pokoju gościnnego, ale nie wiem, czy zamiar ten
już zrealizowano.



Temat: Czy w W-wie mogę przewieźć rower autob. bezpłatnie
Znalazłam na str. ZTM :) Dzięki!
SZANOWNI PAŃSTWO!

1 lipca 2004 roku wszedł w życie nowy Regulamin przewozu osób i bagażu środkami
lokalnego transportu zbiorowego w m.st. Warszawie. W stosunku do regulaminu
obowiązującego do 30 czerwca zaszły następujące najważniejsze zmiany:

przewóz bagażu i zwierząt nie podlega odrębnej opłacie
dopuszczono możliwość przewożenia rowerów w autobusach i tramwajach. Rower tak
jak każdy inny bagaż musi spełniać warunki określone w § 14 i 15 Regulaminu,
czyli nie może utrudniać przejścia oraz narażać na szkodę osób i mienia innych
pasażerów a także nie może zagrażać bezpieczeństwu ruchu.
znalazca rzeczy pozostawionej w pojeździe lub na stacji metra powinien
powiadomić o tym fakcie prowadzącego pojazd lub obsługę stacji
sprzedaż biletów w pojazdach jest uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej dlatego
prowadzący pojazd może odmówić sprzedaży biletów, gdy opóźnienie względem
rozkładu jazdy przekroczy trzy minuty. Brak możliwości nabycia biletu tą drogą
nie zwalnia pasażera z odpowiedzialności za przejazd bez ważnego biletu




Temat: Karta ZTM w Wołominie
Ja chciałabym ,żeby autobusy jeździły w wyznaczonych godzinach, żeby były
przystanki z ROZKŁADEM JAZDY, przynajmniej 2 nocne kursy.
Jeżeli poprawi się komunikacja z Warszawą wtedy Radzymin będzie bardziej
atrakcyjnym miastem dla potencjalnych nowych mieszkańców.A to z kolei spowoduje
rozkwit naszego miasta.
Może wtedy również powstałyby nowe inwestycje, które dałyby bliżej zatrudnienie
. Zastanówmy się , wszyscy pchamy się na drugą stronę Wisły za pracą. A jakby
tak ...............Och wiele można by marzyć.
Przydałby się jeden, drugi prominent w naszej okolicy to może Radzymin stałby
się modny tak jak np.Łomianki czy Piaseczno.
Pozdrawiam



Temat: Co zmienić w Radzyminie
- komunikacja publiczna umożliwiająca połączenie z Warszawą,
zorganizowana w sposób cywilizowany w oparciu o nadający się do tego
tabor autobusowy jeżdżący według ogólnodostępnego rozkładu jazdy i
obsługiwana przez przewoźników wspólnie respektujących bilety
abonamentowe (ZTM lub równie zorganizowana grupa przewoźników
prywatnych)
- dokończenie budowy ulicy Słowackiego (oświetlenie na całej
długości)
- zakończenie modernizacji/budowy szpitala




Temat: jak dojechać do WIĄZOWNY?
Tak można dojechać:
Najprościej: dojechać do Warszawy czymkolwiek, potem wsiąść w autobus linii
720, który zawiezie cię wprost do Wiązowny:

Oto rozkład jazdy:
www.ztm.waw.pl/baza/20050829/720/TP-WIZ.HTM
A tak serio: nie mam pojęcia, jak dojechać z O. do wiązowny.




Temat: ciekawe skargi na komunikację miejską
ciekawe skargi na komunikację miejską
ponoć w warszawie jakaś pasażerka napisała donos na kierowcę autobusu, przez
którego nie zdążyła do pracy, bo... przyjechał punktualnie. jak tłumaczyła
pani, ten kurs zawsze się spóźniał, więc ona odpowiednio później wychodziła z
domu, a tu zonk :P

swoją drogą, jak tak za x lat unormuje się sytuacja w mieście, to czy
przyzwyczaimy się, że komunikacja trzyma się rozkładu jazdy, czy będzie
potrzebna zbiorowa terapia?




Temat: W Gdyni bada się potrzeby komunikacyjne pasażerów
Tak się złożyło, iż wielkrotnie pracowałam dla ZKM-u Gdynia przy badaniu
potrzeb i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Trójmiasta. Działania Zarządu KM
nie ograniczają się do ankiet, ale dwa razu do roku przez ponad dwa miesiące
(wiosną i jesienią) robione są badania napełnień autobusów, liczone są osoby
wsiadające i wysiadające na poszczególnych przystankach oraz napełnienie
pojazdu dzięki czemu rozkłady i ilość brygad jest dostosowana do potrzeb
mieszkańców.
Co więcej to ZKM bada gdzie trzeba puścić nowe linie, gdzie powstają nowe
osiedla, nie czeka się w Gdyni na developerów czy pisma zdesperowanych nowo
zasiedlających się.
Ponadto komunikacja jest znakomicie zorganizowana, wysokie kary dla kierowców
skutecznie zniechęcają ich do ignorowania rozkładów jazdy (jest tam instytucja
tzw. krzakowych, czyli smutnych panów czających się w krzakach i sprawdzających
punktualność autobusów na przystankach). Tak samo wielokrotnie na ostatnich
przystankach czeka Nadzór Ruchu ZKM-u i kontroluje czy z autobusem jest
wszystko OK i czy kierowca nie pił, czy wszyskie drzwi się otwierają, czy zimą
ogrzewania działa. Uszkodzony autobus nie ma prawa wyjechania z bazy. W
przypadku, gdy przewoźnicy wypuszczą taki pojazd na ulice czeka ich nieuchronna
kara przy kontroli.
A kiedy jakaś brygada wypadnie to automatycznie organizowane jest zastępstwo.

Na pewno jest skąd brać przykład dla Warszawy




Temat: Studenci opracowali własny pomysł zmian tras tr...
Samowolka ??????? Jeżdżę komunikacją miejską w Warszawie i nie zauważyłem, żeby
prowadzący pojazdy nie starali trzymać się rozkładów jazdy. Przypominam, że
punktualny przyjazd pojazdu to 2 minuty przed czasem i 3 minuty po czasie (wg.
rozkładu).
Często zdarza się tak, że pojazd przyjeżdżający według nas przed czasem jest
bardzo mocno opóźniony (czyli przyjeżdża po czasie). Ale do tego potrzeba
trochę wiedzy praktycznej i podstawowej znajomości zagadnienia (np: a pro pos
brygad).
Pojazdy z pętli odjeżdżaja punktualnie (jeżeli na pętlę przyjedzie w czasie).
Co najwyżej chwilkę opóźni, żeby nie wlec się na trasie (ale już po kilku
przystankach jedzie w czasie).
Jeżeli uważasz, że autobusy notorycznie jeżdżą poza czasem to proponuję
wyregulować zegarek ;))

I jeszcze jedno; projektowanie rozkładów tylko dla tramwajów jest bez sensu.
Potrzebny jest plan całościowy komunikacji miejskiej (autobusy, tramwaje,
metro, pociągi podmiejskie), potrzebne jest skomunikowanie ich. A projektowanie
oddzielnych rozkładów dla autobusów, oddzielnie dla tramwajów itd mija się z
celem. Szkoda, że nie wpadliście na to Panowie Studenci Wydziału Transportu :(



Temat: autobusy wawa-otwock
amigo9 napisała:

> Ubawiłam się nieźle czytając Was.
>
> Ale mam pytanko: Czy poza Minibusami istnieją rozkłady
> jazdy dla tych innych przewoźników?

Istnieja, ale sa trudno dostepne dla przecietnego pasazera. Próbuj pytac o
darmowa rozpiskę kierowce.
a z ta dostepnością podobno cos w najblizszych tygodniach ma drgnać. Jesli nie
drgnie, to ja drgnę je na otwock.org

> I o której najpóźniej można się wydostać z Otwocka do Wawy i
> odwrotnie? Jak wracacie, jak imprezujecie w Wa-wie? Pociągiem
> w nocy?

Z Otwocka:
- pociąg 22:40 (nie kursuje w soboty niedziele i święta);
- autobus: na razie Minibus 21:55 z Orle, ale za niedługo maja byc 2 dodatkowe
kursy po 22:00 (chyba 22:25 i 22:55).

Z Warszawy:
- pociąg 23:02 ze Śródmiescia;
- autobus: na razie Minibus 23:00 spod "Forum", ale za niedługo 2 nowe kursy
23:30 i 24:00 z tego samego miejsca.

> Co (jaka firma) jeździ w okolicach skrzyżowania Reymonta/Żeromskiego?

Arka i Wilga-Bus
>
> Jak pisałam w innym wątku, przenoszę się do Otwocka i zbieram
> na jego temat wszelkie praktyczne (i te mniej) informacje.
> Miasteczko bardzo mi się podoba, choć trudno będzie mi się
> przyzwyczaić do tego, że wszędzie można dojść na piechotę lub
> rowerkiem (podjechać). Poza tym nigdy nie gubię się w mieście,
> ale w lesie!!!!!! Dwa razy już zgubiłam się w otwockich zaroślach.
> Głupi mieszczuch! No cóż trochę samokrytyki nie zawadzi.

Ja nad Zalewem Zemborzyckim tez za pierwszym razem się zgubiłem ;-)




Temat: z podkaprackiego do Warszawy
> Jak juz pisałem wcześniej... Wnioski do zmian w rozkładzie można zgłaszać
cały
> czas, odsyłam do artykułu.
>
> miasta.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,3132874.html

A to Ci numer:-) Życzę powodzenia... Prasa trąbiła ze pod wnioskami o
przywrocenmie połączenia Kraków - Lublin w Mielcu podpisało się kika tysięcy
ludzi i jakie są efekty? Zastępcza Komunikacja Autobusowa od dwóch miesięcy i
zmiana autobusu na bus w czasie jazdy na stacji Mielec.

> Ponieważ komuś bardzo zależy, aby z Lublina do Krakowa jechało się przez
> Warszawę, tak jak z Rzeszowa do Warszawy przez Kraków.

To też ale tu na dole też są winni i to możę bardziej niż tam u góry bo nie
wierze że Warszawa się będzie biła o jeden pociąg więcej przez Mielec natomiast
natomiast komus w rzeszowie może zależeć aby niewykorzystane limity
pociągokilometrów poszły np. na linię Rzeszów - Tarnobrzeg a nie Tarnobrzeg -
Dębica:-) w czym i Ty jak mi wiadomo jesteś zainteresowany prawda?




Temat: Turystycznie o MPK
busmen napisał:
> tramwajach. Wszystkie nowsze autobusy (V B10M/JELCZ

Nie wszystkie :^(

> A co do rozkładów jazdy, niestety program BUSMAN ucina
wszystkie nazwy
> przystanków - powyżej 12... trzeba by było przerzucić
się na inny program (np.
> w Warszawie są podawane na rozkładach wszystkie
przystanki...

Warszawskie rozkłady są nieczytelne.

A Busman... Producent chętnie poprawi niedoróbki.
Poza tym coś mi się wydaje, że komuś go obsługującemu się
włącza opcja "miejsce na reklamę".



Temat: Sylwester Malmo-Kopenhaga
Moi drodzy, albo trzymamy sie konkretnych faktow albo fantazjujemy i
powtarzamy historie typu jedna pani drugiej pani.
Po pierwsze ostatni samolot 27 grudnia z Polski, a konkretnie z
Warszawy laduje o 21:20. Wedlug rozkladu jazdy autobusow pierwszy
mozliwy autobus odchodzi o 22:10 , a nastepny o 22:40 i w przypadku
wiekszego opoznienia 00:00
Poza tym taksowki typ POLCAB itp stoja i czekaja na pasazerow, a
jezeli ich nie ma to nie dlatego ze nie moga, to albo maja juz
klientow albo nie chca, bo taksowki stojace w kolejce na lotnisku
musza uiscic specjalna oplate. Co do solidnosci polskich taksowek,
to moge tylko tyle powiedziec, ze nie mozna z tymi panami planowac
odjazdow na 100%. Nie tak dawno zamawiajac transport z lotniska z
tygodniowym wyprzedzeniem, niestety nie doczekalem sie Pana Mirka z
ow POLCAB. Mam nadzieje, ze to bylo tylko nieporozumienie jezykowe,
wiec pomimo to podam telefon:+46 737624939.
Sylwester w Malmö czy Kopenhadze to moze byc cudowne przezycie ale
najczesciej dla ulicznego obserwatora z Polski raczej wielkie
rozczarowanie. Jezeli ktos pragnie spedzic ta chwile na powietrzu,
to na pewno Kopenhaga jest ciekawszym miejscem, a tam najczesciej
tego rodzaju fantasci spotykaja sie na Placu Ratuszowym, niedaleko
dworca, tam gdzie zaczyna sie Ströget.
Powodzenia i milego Sylwestra



Temat: aktualne rozkłady jazdy??
aktualne rozkłady jazdy??
czy ktoś zna może stronę z aktualnymi rozkładami jazdy autobusów jeżdżących z
Warszawy w kierunku Zegrza, czy nawet dalej, byleby zatrzymywały się w
Michałowie Reginowie??? Byłabym baaardzo wdzięczna!




Temat: autobus Warszawa-Piaseczno-Bobrowiec
autobus Warszawa-Piaseczno-Bobrowiec
może mi ktoś powiedzieć jaki autobus kursuje na tej linii? Próbuję znaleźć
jakiś rozkład jazdy, ale opornie mi idzie. Nie, wcale mi nie idzie.

Z góry dziękuję.




Temat: Nowy autobus Warszawa-Białowieża od 19.02.2010r
Nowy autobus Warszawa-Białowieża od 19.02.2010r
Od 19lutego nowe połączenie autobusowe z Warszawy do Białowieży
przez Mińsk, Węgrów, Sokołów Podl. Szczegółowy rozkład jazdy na
naszej stronie www.autokarowe-przewozy.pl oraz pod nr tel. 0503-606-
898



Temat: Do dziewczyn z Warszawy leczących się w Białymstok
Poszukaj dobrze na stronie pkp, trzeba wpisać: Białysto i Warszawa.
Powiem komu trzeba, żeby porozdawali swoim pacjentkom rozkład jazdy pociągów i
autobusów.



Temat: Puszcza Białowieska
Z Warszawy pociągiem do Hajnówki, a stamtąd np. do Białowieży kursują autobusy.
Wejdź sobie na www.hotel.bialowieza.pl i tam - o ile dobrze pamiętam - są
podane rozkłady jazdy.
Pozdrawiam
Syrena



Temat: komunikacja raz jeszcze
komunikacja raz jeszcze
Witam wszystkich.
Jako "świeżo upieczona" posiadaczka stałego dostępu do internetu
prześledziłam uważnie dyskusję na forum Piaseczna.
Macie państwo rację - fajnie sie tu mieszka ale niestety ta konieczność
dojazdów do Warszawy wykańcza chyba wszystkich.
Rozkład jazdy autobusów Roj Bus już mam.
Może ktoś uszczęśliwi mnie dodatkowo rozkładem jazdy do/ze Złotokłosu - to
podobno prywatna linia.
Jeśli są jeszcze jakieś inne prywatne to też poproszę o informację i rozkład
jazdy.
Wszystkim ktorzy zechcą podzielić się ze mną swoją wiedzą z góry badzo
dziękuję !

A'propos komunikacji( również tej miejskiej , której niestety w Piasecznie
brak, a to podobono już 60-cio tysięczne miasto !!!! i do tego rozłożone na
dużej powierzchni !!!) - może stworzymy jakieś "koło" nacisku na władze
naszej ukochanej, najbogatszej gminy w Polsce ????

Dotychczas wygląda to niestety tak, że naszej gminie zależy tylko na bogatych
mieszkańcach, ktorzy mają samochody i sami sobie problem dojazdu rozwiążą.
Tylko niestety ruch gęstnieje na Puławskiej i trzeba pomyśleć raczej
o "samolocikach" niż o kolejnych samochodach.
Od lat mówi się tu o gordyjskim węźle komunikacji i nic się nie zmienia.
A tak, zapomniałam, zmieniło się na gorsze odkąd jakiś "rządziciel"
zlikwidował trajlusie.

Mam jeszcze jeden świetlany pomysł - może zacznijmy skarżyć się głośno w
radiu, TV i prasie ogólnopolskiej. Odstraszy to skutecznie nabywców nowych
mieszkań w Piasecznie zachęcanych przez developerów informacją o bliskiej
odległości i dogodnym połączeniu z Warszawą ( mnie własnie tak
zachęcili !!! )
LUDZIE STRZEŻCIE SIĘ PIASECZNA !
STĄD SIĘ NIE MOŻNA WYDOSTAĆ DO WARSZAWY !!!




Temat: Problem z komunikacją miejską
Problem z komunikacją miejską
Witam,

Chciałbym poruszyć problem z nowym rozkładem jazdy autobusów ZTM
wprowadzanym od 4 maja. Szczegóły można przeczytać na tej stronie:
www.ztm.waw.pl/news.php
Chodzi mi konkretnie o linię numer 702 kursującą na trasie Warszawa
Rondo Wiatraczna do Otwocka. Po zmianie rozkładu jazdy
kursy tych autobusów są średnio co 70-75 minut a w najgorszym
przypadku (godzina powrotu ludzi z pracy) jest przerwa 1h i 55minut!

Autobusem tym dojeżdża bardzo dużo osób. Dotychczas kursowały one
średnio co 40-45 minut a i tak niejednokrotnie były tak wypchane że
ciężko było wejść do pojazdu. Strach pomyśleć co się będzie działo
teraz. Chyba że ludzie zaczną dojeżdżać na własną ręke prywatnymi
samochodami.

Zarząd Transportu Miejskiego zmianę argumentuje tym, że gminy Józefów
i Otwock ograniczyły fundusze przeznaczone na współfinansowanie linii.
Jednocześnie ZTM utowrzyło nową linię numer 142, która ma dowozić
pasażerów z Traktu Lubleskiego. Niestety zapomniano o dużej grupie
mieszkańców ulicy Nadwiślańskiej. Stawia się ich w tym momencie w
bardzo trudnej sytuacji.

Mowa jest o ograniczonych funduszach ale odrobina wyobraźni wystarczy
żeby stwierdzić że utworzenie nowej linii 142 jest nonsensem pod
względem ekonomicznym. Po części trasy jedzie tak jak autobus 702, po
czym skręca do Falenicy. Z Falenicy nikt nie będzie jeździł tym
autobusem, ponieważ jest znacznie lepsze połączenie ekspresowe - linia
521.

Odnoszę wrażenie że zmiana ZTM jest zrobiona na zasadzie "na złość
babci odmrożę sobie uszy". Oczywiście w tym przypadku jest to robienie
na złość mieszkańcom gmin Józefów i Otwock.

Pozdrawiam
Cezary Belka




Temat: Linia skazana na sukces - komentarz
Właściwie to MZA wpadło samo na pomysł, aby dogadać się z władzami Piaseczna i
uruchomic linię. ZTM nic tu nie pogłówkował, aby ludzie mieli dobrze. Tak
wynika z artykułu. MZA ma bardzo dobrą sytuację:
Ma zgodę na zatrzymywanie się na przystankach autobusowych w Warszawie (tak, bo
o taką zgodę trzeba wystąpić do ZTM), może śmieszne ale zdaje się prawdziwe.
Ma tabor wolny, bo zlecenia obsługi linii z ZTM nie zapewniają wykorzystania
wszystkich wozów.
Jeśli dogada się z władzami Piaseczna to uruchomi linię ekspresową Piaseczno -
Warszawa, bo nie będzie miało nakazane z ZTM, na których przystankach linia
nowa musi się zatrzymać. MZA weźmie pod uwagę tylko głosy pasażerów głównych
(tych z Józefosławia, którzy nie mają zamiaru zapewne zatrzymywać się co np.
150 metrów na Puławskiej w drodze do Warszawy).
Rozkład jazdy też MZA sam ustali, bo nie będzie musiało przestrzegać tego co
wymysli ZTM, więc tylko dla pasażerów lepiej.
A może by tak MZA uruchomiło linię ekspresową po trasie 709 też na tej samej
zasadzie? Na pewno Piaseczynianie przesiądą się do tej nowej, szybszej linii.

Problemem największym będzie kwestia biletów - tu MZA pewnie wymyśli jakąś
swoją opłatę i będzie ją pobierać np. przy pomocy kierowców autobusów, którzy
będą jednocześnie kontrolerami - i gapowicz podobnie jak u prywatnych
przewoźników nie pojedzie. Dlatego MZA będzie samo sprzedawać bilety na nową
linię, bo wszystkie typy biletów, które są w Warszawie są sygnowane przez ZTM i
obowiązują na liniach określonych przez ZTM. W związku z tym MZA nie będzie
honorowac na swojej mowej linii biletów z ZTM, bo nowa linia wogóle nie będzie
opłacalna (ZTM płaci tylko za te połączenia, które sam zleca, a ponieważ nowej
linii nie zlecił więc...)
Mimo wszystko, myslę że linia będzie dochodowa, a przez to MZA wykaże, że ZTM
jest zbędny w Warszawie w takiej formie jak obecnie.



Temat: Wspólny bilet
Wspólny bilet

Wspólny bilet w Lesznowoli

Od początku przyszłego roku bilety Zarządu Transportu Miejskiego będą
honorowane w... autobusach prywatnego przewoźnika obsługującego gminę Lesznowola.

ZTM już jakiś czas temu zapowiadał wprowadzenie wspólnego biletu, nie tylko w
pociągach Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej, ale również w
autobusach należących do prywatnych przewoźników obsługujących podwarszawskie
gminy. Po raz pierwszy z tego typu rozwiązania będą mogli korzystać mieszkańcy
gminy Lesznowola.

Władze gminy, najprawdopodobniej w grudniu, ogłoszą przetarg na prywatnego
przewoźnika autobusowego. Będzie on woził pasażerów po terenie gminy tzw.
krótkimi autobusikami. Do każdego mikrobusa zmieści się ok. 15 osób. Gmina
ustali również trasę i rozkład jazdy autobusów. Pasażerowie będą mogli u
kierowcy kupić bilety jednorazowe, tak jak się obecnie dzieje u wszystkich
prywatnych przewoźników. Nowością jednak jest to, że będą obowiązywały w nich
również bilety ZTM - od biletu dobowego wzwyż, a więc dobowe, 3-dniowe,
7-dniowe, 30-dniowe i 90-dniowe (ważne w 2 strefie biletowej), a także bilet
seniora. Honorowane będą również uprawnienia do przejazdów ulgowych oraz
bezpłatnych, obowiązujące na liniach ZTM. Kursy byłyby współfinansowane przez
Urząd Gminy (który ponosiłby większą część kosztów) i ZTM. Autobusy mogłyby
rozpocząć kursowanie już od początku przyszłego roku.

Wprowadzenie tego rozwiązania znacząco ułatwi komunikację między Lesznowolą a
Warszawą. Dzięki temu mieszkańcy tej gminy będą mogli także zaoszczędzić, gdyż
nie będą musieli płacić za dwa różne bilety.

Podobne rozwiązanie Zarząd Transportu Miejskiego proponuje również innym
podwarszawskim gminom. Trwają rozmowy m.in. z Piasecznem i Jabłonną.




Temat: Dworzec PKP
Jesli "rzeszowiaki" widza jacy madrzy ludzie rzadza w Mielcu, pewnie
wykorzystuja skrupulatnie kazdy ich blad i glupote a jest ich niemalo. Pewnie
wciskaja im kity ze tory slabe i pociagi jezdza wolno wiec nic nie da sie
zmienic...lub nie ma sensu zmieniac a przypomne tylko ze Hetman jezdzi do
Krakowa ponad 30 minut szybciej niz autobusy a moglby jeszcze szybciej...
Dlatego panie kolego zamiast zwalac wine na rzeszowiakow zastanowmy sie
najpierw czy ich hamskie zagrania w stosunku do Mielca nie powoduje
sam "mondry" Mielec i glupota prezydenta.
Ja mysle ze wlasnie tak jest co zreszta w tym watku skrzetnie zostalo wykazane
i chyba wiekszaosc forumowiczow rozumie ta kwestie (ale nie wszyscy sie ze
swoimi przemysleniami obnazaja).
Ja jeszcze raz ze swojej strony podam przyklady udanych interwencji niektorych
miast w kontaktach z PKP i Urzedami Marszalkowskimi odnosnie rozkladow jazdy:

PRZEMYSL
1.Tuz po likwidacji do Przemyśla pociagu "Solina" jezdzacego w relacji
Przemysl - Warszawa i skirowaniu go do Rzeszowa (z pominieciem Przemysla) od
razu zareagowaluy wladze tego miasta wysylajac monity do PKP, Urzedu
Marszalkowskiego i Wojewody, wladze o interwencje poprosily tamtejszego posla.
Bodajze odbyto w tej sprwie jakies rozmowy.
Poskutkowalo - pociag po rocznej przerwie wrocil do Przemysla

2.Podobnie jak z w/w pociagiem stalo sie z ekspresem "Malopolska" - tu rowniez
po rozmowach wladz miejskich pociag skutecznie zostal przywrocony do Przemysla
i PKP nawet obnizyly cene biletow (na odcinku Przemysl - Rzeszow - Tarnow
pociagiem tym mozna przejechac za 11 zl.)

TARNOBRZEG
1.Wladze Tarnobrzega rok temu wniosly do Urzedu Marszalkowskiego i PKP sprawe
polaczen Tarnobrzega ze Stolica - po pomyslnych rozmowach pociag "Solina"
jeździ przez Tarnobrzeg (Mielec wszakze omijajac lukiem - bo w Mielcu wladze
stwierdzily ze one kolejom zajmowac sie nie bendom)

2.Podobnie sprawa sie ma z monitami w sprawie przywrocenia polaczen Rzeszow -
KOlbuszowa - Tarnobrzeg. Wladze Tarnobrzega stale zabiegaja o przywrocenie tej
trasy olewajac szlak kolejowy przez Mielec bo wiedza ze w Mielcu prezydent
olewa kolej a Tarnobrzegowi bardziej zalezy na polaczeniach z Rzezsowem.
Jak napisal wczesniej jeden z forumowiczow od przyszlego rozkladu jazdy autobus
szynowy z mieleckiej linii przesuniety zostanie prawdopodobnie na linie
Rzeszow - Tarnobrzeg.

WADOWICE
Dzieki staraniom wladz uruchomiono wygodne i tanie polaczenia Bielska Bialej z
Krakowem, dzieki czemu linii tej nie grozi likwidacja a co najciekawsze stan
torow jest tam podobny jak w przypadku Mielca...



Temat: co ma piernik do wiatraka???
> Aha czyli gdyby pociąg do Dębicy kursował 10 razy dziennie to więcej ludzi by
> tam jeździło ... hmmm, zabawne. To samo w druga stronę ... to tez ciekawe

Moze dla Ciebie jest to zabawne ale na pewno nie dla mnie... Liczba kursow na
danej linii ponizej 8 par czyni ja nieatrakcyjna dla ludzi. Inaczej mowiac im
wiecej pociagow tym jeszcze wiekszy wzrost pasazerow. Dlatego nigdzie w swiecie
nie ma czegos takiego jak w Polsce ze jest na danej linii 4 pociagi na dobe.
Standard na kolei to kursy w stalych odstepach czasu (zwykle co godzine). I
wbrew pozorom w/w czynniki sprawiaja, ze jezdzi wiecej ludzi i kazy pociag z
osobna jest bardziej rentowny.

> Zastanawiam się po co ludzie z Mielca jeździliby do Dębicy? Ci co pracują czy
> uczą sie w Mielcu, a mieszkają nieco dalej i tak wolą dojechać autobusem bo
> jest szybciej :)
> Z tego co sie orientuje wiele ludzi z Mielca pracuje w Rzeszowie, a tam nie
> mozna dojechać pociągiem.

No wlasnie - tez uwazam ze Debica nie powinna byc koncem dla polaczen
kolejowych. Zreszta nikt tu nie pisal ze pociagi maialyby konczyc bieg w Debicy.
Zobacz na cytowane juz artykuly:
"2. Ograniczone i utrudnione zostaną połączenia poza granice województwa, a
przecież Rzeszów nie jest dla bardzo wielu podróżnych jedynym celem podróżnych,
dotyczy to w szczególności linii kolejowej Dębica - Mielec - Tarnobrzeg -
Stalowa Wola, gdzie potoki podróżnych koncentrują się również w kierunku
Krakowa, Lublina i Warszawy. Nie umniejsza to faktu, że chcemy, by do Rzeszowa
ze Stalowej Woli przez Tarnobrzeg, Dębicę jeździł od nowego rozkładu jazdy
autobus szynowy."

www.wolnadroga.pl/?dzial=archiwum&rok=04&nr=20&art=13&par=Mielec
I drugi:
"pociągów przyspieszonych Stalowa Wola - Kraków Główny przez Tarnobrzeg, Mielec
oraz pociągu Tarnów - Lublin przez Mielec, Tarnobrzeg. Takie kursy miały być
uruchomione na bazie istniejących obecnie na linii Dębica - Stalowa Wola
Rozwadów pociągów osobowych. "

www.debica.org.pl/modules.php?name=News&file=article&sid=1169
Wiec mozna powiedziec ze sugerujesz to samo co znajduje sie w tresci tych
artykulow. Tyle ze trzeba tez umiec czytac...




Temat: Autobus widmo!
Autobus widmo!
Wracam do tematu sprzed dwóch lat. Dotyczy dojazdu do hipermarketów. Tekst
jest prawie ten sam z drobnymi uaktualnieniami. Do dzisiaj nic się nie
zmieniło. Oto on: "Z osiedla Rudna 1 w Sosnowcu-Pogoni do Hipermarketu Auchan
bezpośrednio nie dojedziesz, choć specjalny autobus przejeżdża przez osiedle
i znajduje się na rozkładzie jazdy na jednym z przystanków.

Osiedle Rudna 1 jest obsługiwane przez autobusy PKM. Na jednym z przystanków
przy Grota-Roweckiego (tym w kierunku Katowic) na rozkładzie jazdy od ponad
dwóch lat znajduje się obok innych autobus specjalny S-6, który kursuje do
Hipermarketu Auchan w Sosnowcu. Niestety tylko na rozkładzie. Zainteresowany
tą sprawą zwróciłem się już ponad dwa lata temu do Dyrekcji Hipermarketu
Auchan w Sosnowcu z prośbą o wyjaśnienie tego faktu i mimo zamieszczenia
mojego listu w Gazecie Wyborczej (list ten przesłałem następnie e-mailem do
Dyrekcji w Warszawie) oraz rok później w Dzienniku Zachodnim i licznych
interwencji telefonicznych zarówno w Sosnowcu (wpisałem się też do książki
życzeń i zażaleń ) jak i w Warszawie nikt nie tylko, że nie zareagował na
moje uwagi, ale nic też w tej sprawie przez prawie od dwóch lat nie uczynił.
Na przystanku na Grota Roweckiego, posadowiono nowy rozkład jazdy, na którym
nadal widnieje autobus S-6. Autobus ten zatrzymuje się kilkaset metrów dalej
przy osiedlu Rudna-4, choć nie ma go tam na rozkładzie. Dlaczego nie
zatrzymuje się na moim osiedlu, skoro jest na rozkładzie jazdy, tego nie
wiem? Dodam, że zatrzymują się specjalne autobusy do Geanta i Plejady oraz
busik do M1 w Czeladzi. Czyżby więc mieszkańcy dużego przecież osiedla nie
byli w kręgu zainteresowania Hipermarketu jako jego potencjalni klienci?.
Konkurencja nie śpi!".




Temat: komunikat PKS Mińsk Mazowiecki
komunikat PKS Mińsk Mazowiecki
komunikat PKS Mińsk Mazowiecki - www.pksminsk.pl

W dniu 24.12.2007 (Wigilia) obowiązuje sobotni rozkład jazdy.

* Zawieszone zostaną kursy relacji:
Mińsk Mazowiecki - Warszawa z godz.: 17:10, 18:20, 20:20
Turze - Wołomin z godz. 20:50
Warszawa - Mińsk Mazowiecki z godz.: 19:35, 20:40, 22:30
Wołomin - Mińsk Mazowiecki z godz. 22:30

kurs Wołomin - Turze z godz. 19:35 wydłużony zostanie do Mińska Mazowieckiego

ostatni autobus z Mińska Mazowieckiego do Warszawy odjedzie o godz. 19:20, a z Warszawy do Mińska Mazowieckiego o godz. 21:10

W dniu 25 grudnia (wtorek) z Dworca PKS w Mińsku Mazowieckim wykonane zostaną poniższe kursy:
DĘBE MAŁE o godz.: 09:45, 17:10
DĘBOWCE przez Siennica o godz.: 11:30, 20:30
GARCZYN MAŁY o godz. 15:30
LATOWICZ o godz. 20:00
STOCZEK ŁUKOWSKI o godz. 15:50
STRACHOMIN przez Latowicz o godz. 07:55
WARSZAWA, Plac Zawiszy o godz.: 05:16, 05:36, 10:45, 12:40, 17:08, 17:45

WĘGRÓW przez Kałuszyn o godz. 14:40
WODYNIE przez Siennica o godz. 08:30
WOŁOMIN przez Wola Cygowska o godz. 12:10

W dniu 25 grudnia (wtorek) z Wołomina wykonane zostaną poniższe kursy:
MIŃSK MAZOWIECKI przez Międzyleś o godz. 08:05
TURZE przez Wola Cygowska o godz. 14:20

W dniu 26.12.2007 (środa) obowiązuje świąteczny rozkład jazdy

W dniu 31.12.2007 (Sylwester) obowiązuje sobotni rozkład jazdy.

* Zawieszone zostaną kursy relacji:
Mińsk Mazowiecki - Warszawa z godz.: 17:10, 18:20, 20:20
Turze - Wołomin z godz. 20:50
Warszawa - Mińsk Mazowiecki z godz.: 19:35, 20:40, 22:30
Wołomin - Mińsk Mazowiecki z godz. 22:30

kurs Wołomin - Turze z godz. 19:35 wydłużony zostanie do Mińska Mazowieckiego

ostatni autobus z Mińska Mazowieckiego do Warszawy odjedzie o godz. 19:20, a z Warszawy do Mińska Mazowieckiego o godz. 21:10

W dniu 1.01.2008 (wtorek) obowiązuje świąteczny rozkład jazdy.

~~~~~~~~~
Zespół Szkół Terenów Zieleni w Radzyminie



Temat: List otwarty do PKS Grójec - ws. niepunktualno?ci
List otwarty do PKS Grójec - ws. niepunktualno?ci
Warszawa, 26 listopada 2006

Szanowni Państwo,

Chciałbym pogratulować realizacji swietnego pomysłu jakim niewatpliwie jest
uruchomienie linii autobusowej A3 na trasie Zabki Piłsudskiego - Plac Bankowy
(Metro Ratusz). Jak zdazyłem zauwazyc, całkiem sporo ludzi korzyta z
powyzszego srodka transportu. Mało tego - już kilka razy zdarzyło mi się
odwozić syna do szkoly tym srodkiem transportu (na trasie Zabki/Sikorskiego -
Ząbki/Piłsudskiego). Niestety życie dopisuje scenariusze - nawet projekt z
gory skazany na sukces potrafi nawalić - a raczej jego wykonanie.

Odwożac (a raczej usilujac) dzisiaj syna do szkoly spedzilem ponad 40 minut
czekajac na autobus, który niestety nie dojechał, mimo, ze teoretycznie
przynajmniej, powinien się pojawic.

Proszę mi odpowiedziec na pytanie - czym dla przewożnika i potencjalnego
Klienta jest rozklad jazdy?

Ponizej zalaczam moja interpretacje, bazujaca na Kodeksie Handlowym i ogolnie
przyjetym normom spoleczno-etyczno-handlowym:

Rozkład Jazdy z definicji - stanowi spisana, publicznie dostępna ofertę
handlowa skierowana do Klienta indywidualnego zamierzajacego skorzystać z
usług oferowanych przez Przewoznika, którymi w tym przypadku jest
przewiezienie z punku A do punktu B. Przewoznik upubliczniajac Rozkład Jazdy
w rzeczywistosci składa ofertę na wykonanie okreslonej usługi i zobowiazuje
się do jej należytego wykonania - ofertę wiażaca prawem handlowym. W praktyce
(w normalnych warunkach, u normalnych przewozników) wyglada to w ten sposób,
że Klient decydujac się na sokrzystanie z oferty Przewoznika o okreslonej
godzinie udaje się na przystanek, lub z góry wskazane miejsce odbioru i czeka
na srodek transportu, który powinien przyjechać o godzinie wskazanej w umowie
(jaka tu jest niewatpliwie upubliczniony rozkład jazdy). Następnie uiszcza
opłate, lub korzysta z przedpłaconego biletu (bilet okresowy). Tak to wyglada
w cywilizowanym kraju i u normalnego, kulturalnego przewoznika, który szanuje
swoich Klientów. Ale nie w Zabkach w Państwa firmie, czego dowodem jestem ja
i mój syn, który w wyniku niefrasobliwosci Państwa kierowców spoznił się
ponad godzinę do szkoły (musiał isć pieszo). I dodam, ze nie zdażyło się to
po raz pierwszy!

Bardzo proszę o zweryfikowanie Państwa modelu biznesowego / ew. wprowadzenie
odpowiednich zmian majacych na celu podniesienie fatalnej jakosci
swiadczonych usług.

Załączam pozdrowienia -

Robert K. (cnet)

Do wiadomosci:
PKS Grójec
Zabkowskie Forum dyskusyjne



Temat: dlaczego nie będzie ZTMu
A czego się Pan spodziewał? Świetniej komunikacji z wioski z ośmioma tysiącami
mieszkańców?

Ja nie chcę prywaciarzy usprawiedliwiać. Też mi się nie podoba brak rozkładu
jazdy na przystankach. Gdyby burmistrz naszej wsi chciał coś z tym zrobić, to by
zrobił.

Radzymin to biedne miasto i mało kto by zapłacił za bilet w klimatyzowanym
nowoczesnym autobusie.

Co więcej, obawiam się, że po ewentualnym wprowadzeniu ZTM część prywatnych
linii zostanie zamknięta (z braku dochodów) i komunikacji wiosek wokół Radzymina
będzie jeszcze gorsza niż jest teraz. ZTM dojedzie może na Victorię i do
centrum. Ale do Kuligowa, Łosia Zawad czy Mokrego już nie.

Już to z milion razy pisałem. Autobusy prywatne z Wołomina, Zielonki, Kobyłki i
Ząbek dopiero po 20 latach kursowania są nowe i jeżdżą wg rozkładu jazdy.
Różnica jest taka, że ww. miastach mieszka razem pewnie ponad 50 tys. mieszkańców.

Też dziś jechałem komunikacją do Warszawy. Autobus prywatny przyjechał o czasie.
Bilet kupiłem u kierowcy i wygodnie siedziałem. W ZTM stałem jak śledź, po bilet
40-minutowy musiałem biegać do paru kiosków a na koniec mojej wycieczki zepsuł
się tramwaj.

I co z tego, ze mogę te 2,80 reklamować. Problem w tym, że w kilku punktach w
Warszawie. I za 2,80 nie będę tracił swojego czasu, bo nie załatwię tego w pięć
minut.

Różnica między ZTMem a prywatnymi jest taka, że Ci ostatni jeżdżą za pieniądze
pasażerów. A ZTM jeździe w dużej mierze dzięki dotacjom wszystkich.

Co do szpitala w Radzyminie. Ja bym do tego ani złotówki nie dołożył. Ludzie
płacą kupę kasy w podatkach na leczenie a jak przychodzi co do czego to muszą
się płaszczyć przed urzędnikami. Moja znajoma ubiega się o dotację na aparat
słuchowy. Była już chyba przed 3 komisjami: z NFZ, z gminy i teraz z powiatu.
Aparat kosztuje 3 tys. PLN. A każdy z tych urzędasów kasuje pewnie co miesiąc co
najmniej 2 tysiące i ocenia czy orzeczenie lekarskie jest prawdziwe.

Najpierw rząd okrada ludzi z ich pieniędzy. Potem łaskawie dofinansowuje w jego
opinii potrzebne rzeczy, za naszą kasę zatrudnia urzędników, którzy te pieniądze
wydają i drugie tyle następnych, którzy kontrolują tych pierwszych, czy nie kradną.




Temat: dlaczego ZTM to zły pomysł
A ja wolałbym, aby do Warszawy jeździł super szybki pociąg przez Radzymin.

A co faktów:
1. Do Marek jeżdżą głównie Ikarusy stare - komfort w autobusach prywatnych
większy jest,
2. Zwykle parę razy w tygodniu jeżdżę do Warszawy autobusem - odjeżdżają z
Radzymina i z Warszawy punktualnie. Oczywiście pewnie i są też opóźnienia. Ale
jeżdżąc wiele lat komunikacją po Warszawie i pociągami KM z Wołomina muszę
powiedzieć, że punktualność to chyba ogólnie problem w komunikacji,
3. Nie dają. Ja go nie chcę. Ale skoro Ty go chcesz, to poproś o bilet kierowcę.

Z tego postu wyłania się jednak prosty obraz - chcesz jeździć lepiej taniej i
mieć większy wybór. Ale żeby tak było, to trzeba w Polsce wprowadzić w końcu
wolny rynek. Podejrzewam, że teraz aby móc przewozić pasażerów, trzeba wystąpić
o wiele zgód i koncesji. Mimo tego i wielu jeszcze innych obowiązków, autobusy
są stare i wszyscy tutaj na nie narzekają.

To teraz wyobraź sobie, że chcesz założyć firmę transportową wożącą ludzi do
Warszawy autobusem z Radzymina. Ktoś tutaj policzył, że trzeba 7 autobusów.
Jeden autobus (10 letni MAN, przebieg 1 mln Km) to koszt 150 tys. PLN , a więc
razem mamy już 1 050 000 PLN.
Do tego zezwolenia, koncesje, kierowcy, rozkłady jazdy - to na początek.
Inwestując takie pieniądze, trzeba mieć jako takie szanse na zwrot inwestycji. W
Polsce o to ciężko, bo się spóźnisz z deklaracją VAT, dostaniesz karę i możesz
pakować manatki.

A teraz wnioski:
1. Jeśli tutaj piszecie o nowych autobusach - to są mrzonki, bo taki autobus
kosztuje pewnie z 1 mln PLN (2 letni, 600 KM przebiegu to koszt 500 tys. PLN,
Solaris 12m kosztuje jakieś 700 tys. PLN)
2. Te 10 letnie autobusy i tak stanowią mniej niż połowę dotacji dla ZTM.
3. Niech chętni policzą, ilu trzeba przewieźć pasażerów do Warszawy, aby się
zwróciły te inwestycje.

No i przestańcie mówić, że chcecie ZTM. W takim małym mieście, będzie ciężko. Bo
koszty za duże. Chyba, że jedynym zadaniem gminy byłaby komunikacja publiczna.



Temat: Znowu o nas piszą...
Mala proba podsumowania dyskusji:
1.Watek od ktorego sie dyskusja zaczela-podpisanie listu intencyjnego- z jednej
strony ciesza wszelkie dzialania majace na celu poprawe kominikacji z
Warszawa.Oczywiscie intencje okreslone nie poparte pieniedzmy i konkretnymi
dzialaniami nic nie dadza,pomysl rozsylania listow z rozkladem jazdy PKP do
mieszkancow Legionowa uwazam za absurdalny, lepiej jak juz Prezydent
Smogorzewski chce cos zrobic niech zacznie od skomunikowania autobuosw lokalnych
z koleja, czy probuje wynegocjowac wspolny bilet miesieczny na komunikacje
lokalna i PKP, przynajmniej zacheci tych,ktorzy jezdza prywatnymi busami.
2.Wydluzenie autobusu 723 do dworca PKP-wydaje mi sie ze sam pomysl jest dobry,w
pierwszym etapie przyblizy autobus do Piaskow /dzis mieszkancy osiedla Piaski
stanowia podstawe dla PKP czyli pieszo do dworca nie jest za daleko/,rozbicie na
pewien czas autobusu 801 na dwie linie i puszczenie go Warszawska na Piaski
niewiele da a ZTM wezmie dwa razy pieniadze/do czasu rozpoczecia remontu
wiaduktu/.Autobus do dworca PKP bedzie udogodnieniem dla tych ,nielicznych
,ktorzy teraz zasuwaja na piechote z Sobieskiego i Jagielonskiej /sam znam
kilkadziesiat osob /.Oczywiscie do dyskusji jest przebieg trasy 723.W tym
miejscu trzeba powiedziec ze w budzecie miasta Legionowa jest 520 tysiecy
zlotych na doplaty do ZTM z tego 140 na wydluzenie linii ZTM
3.Zmiana przebiegu autobusow ZTM -723 i 801-sprawa dyskusyjna ,wymagajaca
wiekszej analizy i spolecznych konsultacji,np ankiet na legionowskich stronach
www ,na pewno po akceptacji wydluzenia 723 do stacji PKP konieczna zmiana
rozkladu jazdy i skomunikowanie z koleja.
4.Powstanie Spolecznej Rady Pasazerow- po wstepnych emocjach /opinie typu PRL/,
z dyskusji wynika ,ze inicjatywa cenna i potrzebna,kwestia ochrony Rady przed
politykierstwem oraz kwestia przyjecia mechanizmow konsultacji pomyslow -tutaj
apel o udzial,tylko w ten sposob mozna tego dokonac.Mysle.ze fakt udzialu
radnych w pracach Rady jest pozytywem,w ten sposob mozna przenosic pomysly w
postaci interpelacji czy innych dzialan,udzial tych a nie innych radnych wynika
z faktu,ze akurat Ci zglosili akces do prac w radzie,ale formula jest otwarta i
nie ma barier politycznych. Ponadto,z przepisow roznych ustaw wynika ze wladza
samorzadowa musi konsultowac swoje plany z organizacjami tego typu, teraz nie ma
z kim i robi co i jak chce.Oczywiscie, tak jak zadeklarowal Przewodniczacy Rady
Janusz Kubicki /kilka postow wyzej/ informacja o terminie spotkania Rady bedzie
podana na forum.Wszystkich chetnych ZAPRASZAMY



Temat: [ŻW] Centrum bez samochodów
Warszawa spełnia funkcje stolicy.
Każdego dnia do stolicy przyjeżdżają tysiące samochodów służobowych z ludźmi
załatwiającymi tu rózne sprawy. W dniach posiedzeń Sejmu jest ich jeszcze
więcej.
Podobnie ze studentami bo Warszawa to również ośrodek akademicki.
To również węzeł tranzytowy i sporo ludzi jedzie do Warszawy by rodzinę na
lotnisko dowieźć.
Nie da się ruchu przenieść na obwodnice bo wielu z jadących samochodami i tak
do Centrum musi wjechać.
Komunikacja miejska to odrębny temat.
Generalnie jest źle.
Tabor kiepski i nie zachęca do podróżowania.
Tramwaje aż wstyd bo wiele z wagonów ma ponad 30 lat i tylko dzięki pracy
warsztatów się jakoś trzyma.
Rozkłady jazdy w wielu przypadkach bez sensu tak, że autobusy jeżdżą na
wspólnych odcinkach "stadami" choć mogłyby w odstępach 5-10 minutowych.
Metro to tylko jedna linia i póki nie będzie drugiej prostopadłej to nie spełni
(oprócz dowożenia Kabat i Ursynowa oraz Żoliborza) swojej roli właściwie.
SKM - zapowiadana szumnie - jak na razie jest ciekawostka dla miłośników
kolei "polujących" na nieliczne składy pomykające bez taktowego rozkładu jazdy.
Koleje Mazowieckie już dawno oduczyły podróżnych i zniechęciły do jeżdżenia.
Prywatne autobusy róznych linii (bez numerów i rozkładów) jeżdżą jak chcą
konkurując z PKP i komunikacją miejską.
To wszystko jest nieuporządkowane, pomieszane bez głebszej logiki.
Brak jakichkolwiek (wzorem choćby Poznania) dworców autobusowych (poza PKS), na
których można się przesiąść na tramwaj, metro i na parkingu zostawić auto.
Nie zbudowano znakomitej większości z zapowiadanych podziemnych parkingów.
To robota na ładnych parę lat.




Temat: roboty na trasie kolejowej Łódź-Wawa
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/756367.html
<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Nie jest to najlepszy weekend na wyjazd koleją do Warszawy. Do poniedziałku
odcinek torów między stacjami Łódź Widzew i Łódź Andrzejów będzie zamknięty
wieczorem i w nocy. Pociągi pośpieszne zamiast na Widzewie, zatrzymywać się będą
na stacji Łódź Kaliska, a w miejsce pociągów osobowych na zamkniętej trasie
kursować będą autobusy zastępcze. Są jednak i dobre wiadomości! To ostatnie tak
poważne zmiany, a już pod koniec listopada ma zakończyć się układanie torów. Od
grudnia podróż do Warszawy potrwa 1,5 godziny, a od kwietnia, kiedy
przeszlifowane zostaną nowe tory i pojawią się nowe, superszybkie pociągi, około
70 minut.

- Gdy zakończy się drugi etap robót, około 2012 roku, podróż do Warszawy takim
pociągiem potrwa maksymalnie godzinę - obiecuje Witold Woźniak, dyrektor Zakładu
Linii Kolejowych w Łodzi.

Pasażerowie podróżujący pociągami na trasie Łódź - Warszawa z niecierpliwością
wypatrują końca remontu torów. Muszą zacisnąć zęby i poczekać jeszcze co
najmniej do końca listopada. Tymczasem kolejna zmiana rozkładu jazdy czeka nas
już 16 sierpnia. Jerzy Zagożdżon, inżynier kontraktu, uspokaja jednak, że po tym
terminie nie czekają pasażerów poważne utrudnienia, a rozkład jazdy zmieni się
minimalnie.

Witold Woźniak, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Łodzi, zapewnia, że nie mamy
żadnych opóźnień. Remont torów na trasie Łódź Widzew - Skierniewice ma zakończyć
się do końca listopada. Pociągi będą mogły rozwinąć prędkość 120 km/h. Wiosną od
140 do 160 na godzinę.

Oprócz wymiany torów powstanie supernowoczesne liniowe centrum sterowania.
Będzie mieściło się w Koluszkach i to stamtąd dyżurny ruchu będzie sterował
pociągami na całej trasie. - Spowoduje to jednak redukcję zatrudnienia, ponieważ
do tej pory dyżurni ruchu potrzebni byli na każdej stacji tej linii, teraz
będzie jeden - dodaje dyrektor Woźniak.
[...]
/>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>



Temat: [Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich
[Mazowsze] więcej pociągów podmiejskich
Kolej w naszym regionie zarabia na siebie. Będą nowe połączenia.

Co 10-15 minut mają kursować w godzinach szczytu pociągi podmiejskie na
trasach wokół stolicy. Kolejarze rozpoczęli walkę o pasażerów.

Do niedawna wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznaczało dla pasażerów tylko
jedno – większy ścisk i dłuższe oczekiwanie na peronie.

Z roku na rok liczba lokalnych połączeń kolejowych malała. W rozkładzie jazdy
wprowadzonym rok temu skasowano aż 41 takich połączeń. Ale to już przeszłość.
W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od 11 grudnia, liczba pociągów
zwiększy się z 554, które jeżdżą obecnie, do ponad 600. Składy mają też
jeździć częściej. W szczycie nawet co dziesięć minut.

To się opłaca
A wszystko dlatego, że wożenie ludzi zaczęło się wreszcie opłacać! Odkąd z PKP
wydzieliła się spółka Koleje Mazowieckie, pociągi podmiejskie jeżdżące w
stolicy i okolicach stały się nagle rentowne. Oczywiście nie wszystkie. Ale
faktem jest, że koleje zarobiły.

Czystego zysku za pierwsze półrocze wypracowały 107 tys. zł. I dlatego mogą
uruchamiać nowe połączenia. – I to na każdej z siedmiu wychodzących z Warszawy
linii – zapewnia Grzegorz Kuciński, dyrektor do spraw przewozów i promocji
Kolei Mazowieckich. Kolejarze mają nadzieję, że dzięki zmianom uda się
zmniejszyć tłok w wagonach. Teraz w godzinach szczytu pasażerowie czekają na
pociąg nawet 25 minut.

Często jak metro
Częstsze kursy pociągów na liniach podmiejskich oznaczają, że między Warszawą
Wschodnią a Zachodnią będzie można złapać skład nawet co pięć minut. To
świetna propozycja dla ludzi, którzy nie chcą przebijać się autem czy
autobusem przez zakorkowane mosty. Tym bardziej że na trasie od Dw.
Wschodniego przez Dw. Zachodni do stacji Ursus obowiązują miejskie bilety.

Lepiej na peryferiach
Wznowione zostaną też połączenia na dwóch trasach: Radom-Drzewica i Nasielsk-
-Sierpc. Ostatni pociąg widziano tam kilka lat temu. Ruch zatrzymano, bo
podobno nie było pasażerów. Teraz okazało się, że jednak są i chcą jeździć. –
Uruchomimy tam autobusy szynowe, które są tańsze od tradycyjnych wagonów –
zapowiada dyr. Kuciński.

Żeby zapewnić bezpieczeństwo, w odnawianych składach montuje się kamery. Teraz
są tylko w dziesięciu pociągach. W przyszłym roku pojawią się w kolejnych 29.
/zw.com.pl/




Temat: [PKP] Likwidacja kolei na Podkarpaciu !!!
Upominanie się o utrzymanie przewozów pasażerskich na linii Dębica-Mielec-
Tarnobrzeg - Stalowa Wola Rozwadów może tylko pomóc polskim kolejom i przede
wszystkim pasażerom. W imieniu podróżnych mielecki samorząd i urząd miejski
robi to ciągle od 1999 roku. Do oficjalnych protestów z Mielca dołączyła
Dębica, Tarnobrzeg i Stalowa Wola. Wkrótce powstał obywatelski Komitet Obrony
Linii Kolejowej nr 25, który zebrał co najmniej kilka tysięcy podpisów za w tej
sprawie. Nastęnie problemem kolejowym zajął się Podkarpacki Urząd Marszałkowski
w Rzeszowie i rzeczowo wspierający nasze lokalne działania Instytut Rozwoju i
Promocji Kolei w Warszawie(chyba mocno niezależny od PKP). W efekcie
zeszłorocznych spotkań w Tarnobrzegu, Rzeszowie i Mielcu powstał tzw.
obywatelsko-samorządowy rozkład jazdy PKP dla województwa podkarpackiego, który
obowiązuje od 2 lutego 2003 roku.
31 stycznia otrzymałem z instytutu taką opinię:
"Rozkład jest dokładnie taki, jak ten uzgodniony na spotkaniu konsultacyjnym z
samorządami lokalnymi. Od pewnego czasu, wprawdzie z oporami, ale ruszyła
współpraca z PKP nad poprawianiem oferty rownież na innych liniach.
Niestety, ruch pasażerski między Dębicą a Stalową Wolą wciąż zagrożony jest
zawieszeniem - dlatego podejmujemy na własną rękę działania mające na celu
promocję nowych połączeń (np. dojazdu i powrotu ze szkół uczniom dojeżdżającym
do Mielca od strony Tarnobrzega), których wcześniej nie było".
Obecnie czekamy na następny krok do przodu - w końcu bieżącego roku mają się
pojawić autobusy szynowe, o które w Mielcu się dopominamy od 2000 roku.
Pozdrawiam
regis
Zapraszam na stronę www.mielec.pl/aktual.html
skąd można sobie ściągnąć obowiązujący rozkład jazdy pociągów przez Mielec




Temat: kolejowa linia Legionowo-Tłuszcz
kolejowa linia Legionowo-Tłuszcz
Analiza linii nr 10 Legionowo – Tłuszcz.

Linia nr 10 rozpoczyna się jako tor nr 5 stacji Legionowo w kilometrze –0,582
(początek rozjazdu nr 7) i biegnie przez kolejne rozjazdy (S49 1:9 R=190) do
kilometra 0,393 (początek ostatniego rozjazdu - nr 37 - stacji Legionowo).
Dalej jako tor główny zasadniczy poprzez stację Legionowo Piaski leżącą na
1,444 km, przystanek Michałów Reginów leżący na 3,134 km, stację Wieliszew
leżącą na 4,590 km, przystanek Nieporęt leżący na 8,492 km, przystanek
Dąbkowizna leżący na 12,229 km, stację Radzymin leżącą na 18,382 km, stację
Emilianów leżącą na 25,733 do stacji końcowej linii nr 10, Tłuszcz na 36,220
km.

Zgodnie z Regulaminem przydzielania tras i korzystania z przydzielonych tras
pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rozkładu
jazdy 2005/2006 ogłoszonym przez PKP PLK S.A., zarządcy ww. linii, maksymalna
prędkość prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich na analizowanym odcinku od
–0,582 km do 16,600 km dla jednotorowej linii wynosi maksymalnie 80 km/h.
Od 16,600 km do 36,824 km linii maksymalna prędkość pociągów pasażerskich
jednotorowej linii wynosi 40 km/h.
Dokładnie takie same wartości prędkości maksymalnej na analizowanym odcinku
linii nr 10 wynoszą dla autobusu szynowego.

Szczegółowa analiza techniczna linii przeprowadzona w Marcu 2006 r. przez
Zakład Linii Kolejowych w Warszawie, któremu podlega linia nr 10 do kilometra
16,600, wykazała dodatkowo konieczność wprowadzenia kilku ograniczeń
prędkości (dwóch do 60 km/h i trzech do 50 km/h) ze względu na aktualny stan
techniczny nawierzchni.

Od rozkładu jazdy 2000/2001 zawieszono ruch pociągów pasażerskich na
analizowanej linii. Obecnie prowadzony jest na linii tylko ruch pociągów
towarowych.
Linia jest zelektryfikowana.

Stan techniczny linii jest dostateczny. Możliwe jest wznowienie bezpiecznego
ruchu pociągów pasażerskich.




Temat: Początek końca Aronowego busiarstwa !!!!!! :)
Gość portalu: lutzek napisał(a):

> Ale on pisze takie bzdury, które w ogóle nie znajdują potwierdzenia w
realiach.
> Pisał jakieś bzdury o 800 mln PLN na komunikację w Warszawie. Jak poprosiłem o
> źródła, nie odpisał.

www.metro.waw.pl/news.php?id=110
Przyznane przez Sejm środki znacznie przybliżają nas do tego celu – dodaje
Krzysztof Celiński. Przypomnijmy, 19 grudnia 2002 roku Sejm podczas prac nad
ustawą budżetową przyznał warszawskiemu metru na dalszy rozwój 150 milionów
złotych. 14 stycznia podczas prac w Senacie dotację dla metra zmniejszono ze
150 milionów złotych przyznanych przez Sejm do sumy trzykrotnie mniejszej. Taka
dotacja na metro byłaby radykalnie mniejsza od dotacji przyznawanych zwyczajowo
na metro przez Sejm i Senat w poprzednich latach. Ostatecznie Sejm w dniu
dzisiejszym odrzucił poprawki Senatu.

Czyli Warszawa tylko w roku 2004 dostała 150 milionów złotych na komunikację
miejską, czyli na metro. A przecież dostaje te dotacje CO ROKU.

Za 150 milionów złotych to można przy dotacji unijnej kupić z 500 nowych
autobusów np. dla Lublina, Zamościa, Chełma, Puław itp.

>
> Później zaczął coś pisać o tym, że MPK okradają gapowicze.

Bo okradają.

> Jak udowodniłem mu,
> że komunikację prywatną także pasażerowie okradają płacąc 1 PLN mimo że winni
1 ,90 PLN bo nie kwalifikują się do promocji

To prywaciarz decyduje kto się kwalifikuje do promocji a kto nie. Ponieważ nie
będzie sprawdzał dowodów osobistych to po prostu promocja jest dla wszystkich.

> Teraz pisze bzdury o niezmienności rozkładów busów. Znowu łgarstwo do
kwadratu, bo akurat tak się zdarza, że korzystam 3-4 razy w roku z busów na
trasie Warsz awa-Lublin-Warszawa, zawsze korzystając z Contbusu. I Contbus co
roku zmienia rozkład jazdy, mam ich wizytówek z rozkładami już kilka, każda ze
zróżnicowanymi rozkładami jazdy.

Tak oczywiście. Ale hrabia nie zauważył, że Contbus to nie jedyna firma busowa
w woj. lubelskim. Kursy Contbusu nie stanowią nawet pół procenta wszystkich
kursów busów w woj. lubelskim.

>
> Heniek vel Aron to stary łgarz, kłamczuszysko okrutne. Wykorzystuje fakt, że
ni e wiele osób sprawdza jego "teorie". Ja sobie ten trud zadaję czasami i za
każd ym razem przekonuję się, że on po prostu konfabuluje, jak dziecko.

Za to hrabia nie konfabuluje. Hrabia cały czas pisze, jakie to prywatne
autobusy i busy są niebezpeiczne. A w tym czasie w Warszawie zderzyło się 10
tramwajów i spaliło 5 autobusów.



Temat: Protesty przeciw nowym rozkładom jazdy
wspólne ciągi tramwajowo autobusowe zastosowano na paru ulicach w Krakowie.
Wymaga to jednak praktycznie budowy od nowa zarowno torowiska jak i ulicy
www.komunikacja.krakow.pl/remonty/2000/index.php?dir=grzegorzecka
Na to raczej pieniędzy w Warszawie nie będzie.
Poza tym system ten sprawdza się przy małej ilości linii. W Warszawie na
Marszałkowskiej czy w AL. Jerozolimskich byłby jeden wielki korek tramwajowo
autobusowy oczekujący przed przystankami.
Moim zdaniem (o czym już pisałem) cięcia byłyby łatwiejsze do zniesienia gdyby
skoordynowano rozkłądy jazdy. Tego niestety nie ma. Oto przykład.
Linie 116 i 195 odjeżdżające z Pl. Trzech Krzyży w kierunku Żoliborza.
Popatrzmy na ich rozkłady, a konkretnie na odjazdy o godzinie 7 rano
116 -> 7 | 04 [14] [24] 34 [44] [54]
195 -> 7 |[06] 16 26 [36] 46 56

to oznacza, że o godzinie 7.04 jest 116 na Żoliborz, za dwie minuty o 7.06
pojawia się 195 w tym samym kierunku potem jest 8 minut przerwy i znów
przyjeżdża 116 a zaraz za nim 195. Biorąc pod uawagę zatrzymania korki itp.
róznica 2 minut jest niezauważalana. Mamy więc jadące najpierw zatłoczone
116 a zaraz po nim luźniejsze 195. Wiele zmieniać nie trzeba by skoordynować
rozkłady linii o równych taktach odjazdów. Pozostawmy rozkład 116 bez zmian
a odjazdy 195 wystarczy opóźnic o 3 minuty. Co się zyskuje? Ano z Pl. Trzech
Krzyży na Żoliborz w godzinach szczytu jest co 5 minut autobus.
Raz 116, raz 195. W ten sposób potoki pasażerskie rozkładają się
równomiernie, nie ma tłoków następuje równomierne obciążenie taboru i przez
co jego równomierne zużycie, nie ma zbitek na przystankach i stojących po
parę sztuk autobusów, mających potem kłopot z ruszaniem, pasażerowie nie
tratują się nawzajem biegając pomiędzy autobusami. Ot zwykła zmiana rozkładu
jednej linii polegająca na opóźnieniu jej odjazdów o 3 miunty i tyle może
dać.Czy to jest takie trudne? Czy tak trudno ułożyć coś z sensem?



Temat: dlaczego ZTM to zły pomysł
Ciebie naprawdę ciężko zrozumieć.

1. Z twoich postów wynika, że chcesz, aby Radzymin był sprawnie skomunikowany z
Warszawą? Ja też tego chcę. Ale Ty stawiasz na ZTM, który jest:
- drogi
- nieefektywny
- i do tego propagandowy
Samochodem od 1 wrześnie rzadko do Warszawy jeżdżę, bo się nie da. Ale czy
komunikacja ZTM jest lepsza? Dziś akurat pomagałem młodej kobiecie wstawić wózek
z dzieckiem do zatłoczonego do granic możliwości tramwaju. Warunki są gorsze niż
dla zwierząt, które muszę w transporcie mieć określoną ilość powierzchni na
jednego osobnika. Jeśli chodzi o transport do Warszawy to jest alternatywa:
- oznaczyć w jakiś sposób autobusy prywatne
- powiesić na przystankach rozkłady jazdy
Pewnie to samo z czasem powstanie - Radzymin jest za mały, aby nagle ktoś
zainwestował nagle duże pieniądze w nowy tabor lub przystanki. Pamiętam, że na
początku autobusy do Wołomina też były tragiczne. Ale teraz jest linia J, na
której jeżdżą nowiutkie wozy, jednakowo oznaczone, są rozkłady na przystankach itp.

2. Co do reszty to masz rację. Urzędnicy nic nie zrobią. Inwestycje się wloką
przez biurokrację, które szczególnie po wejściu do UE się rozrosła. Można by o
tym pisać poematy. Ja wiem jedno. Jak dasz Państwu 1 zł z podatków, to 30 groszy
zostanie skonsumowane na urzędników a reszta wydana nie tak jak to zapowiedziano
ale zgodnie z widzimisię polityków. A oni dają tym co głośniej krzyczą.
Przykładów jest aż nadto. OFE (twoje pieniądze w majestacie prawa już nie są
twoje) czy akcyza na benzynę (kasa miała iść na drogi a idzie na wszystko, tylko
nie na drogi).

Tak poza tematem:
1. Każdy samochód musi przejść przegląd raz w roku, który kosztuje około 100 zł
za samochód osobowy. To jest oczywiście fikcja. Zobacz ile jeździ w fatalnym
stanie autobusów albo samochodów osobowych.
2. Gdyby benzyna nie była tak opodatkowana, to pewnie bilet na autobus mógłby
kosztować i 2 zł do Warszawy. Ale kochane Państwo, tak jak wcześniej napisałem
najpierw zabiera Ci kasę aby potem łaskawie zafundować jakiś bonus np. autobus
ZTM, za który zapłacisz drugi raz.




Temat: Czy Mazowsze kupi dziesięć nowoczesnych pociągów ?
Kupi ale nie wiadomo czy Płock na tym skorzysta
Z konferencji spółki Koleje Mazowieckie :

"Koleje Mazowieckie (KM) w pierwszym kwartale swojej działalności przyniosły
dodatni wynik z działalności gospodarczej 48 tys. 684 zł - poinformowali we
wtorek na konferencji prasowej przedstawiciele KM i samorządu Mazowsza.
W pierwszym kwartale pociągi Kolei Mazowieckich przewiozły 9,5 mln pasażerów.
Spółka używa 184 pociągów, które posiadają łącznie 39 tys. miejsc siedzących i
36,8 tys. miejsc stojących.
Jak poinformował wicemarszałek zarządu woj. mazowieckiego Bogusław Kowalski,
zakupy taboru dla KM mają być dostosowane do potrzeb podróżnych. Tam, gdzie
podróżnych jest mniej, trasy będą obsługiwane przez autobusy szynowe, tam, gdzie
podróżnych jest więcej, "chcemy kupić specjalne pociągi o większej pojemności" -
powiedział Kowalski.
Prezes Kolei Mazowieckich Halina Sekita wyjaśniła, że jedna trzecia wszystkich
kosztów ponoszonych przez spółkę to opłaty za dostęp do torów oraz energia
trakcyjna. "Realizujemy wszystkie nasze zobowiązania na bieżąco" - dodała Sekita.
Rozkład jazdy jest stale zmieniany i poprawiany, w celu dostosowania go do
potrzeb pasażerów. W pierwszym kwartale dokonano łącznie 107 zmian, wprowadzono
24 nowe pociągi, wydłużono relację 22 pociągów, 39 pociągom poszerzono terminy
kursowania, a 13 zmieniono godziny kursowania.
Spółka planuje także zakup i wprowadzenie na tory pociągów piętrowych. Będą one
kursować na trasach łączących Warszawę z dużymi miastami województwa
mazowieckiego, takimi jak Siedlce, Płock oraz stolicami ościennych województw
tj. Łódź, Białystok, Lublin.
Autobusy szynowe będą kursować na trasach: Tłuszcz-Ostrołęka,
Tłuszcz-Legionowo-Nasielsk-Sierpc, Siedlce-Czeremcha, Radom- Drzewica,
Radom-Dęblin. Spółka ma kupić 13 takich autobusów.
Trwa procedura przetargowa na zakup 10 nowoczesnych pociągów. które będą
obsługiwać trasy: Warszawa-Grodzisk Mazowiecki, Warszawa-Tłuszcz,
Warszawa-Siedlce, Warszawa-Sochaczew, Warszawa- Radom, Warszawa-Nasielsk,
Warszawa-Pilawa.
Koleje Mazowieckie to pierwsza w Polsce spółka samorządowo- kolejowa,
realizująca przewozy regionalne na Mazowszu. Działalność rozpoczęła 1 stycznia
2005 r.
Udziałowcami spółki Koleje Mazowieckie jest PKP Przewozy Regionelne oraz
samorząd mazowiecki, który posiada 51 proc. akcji nowej spółki."




Temat: 1 listopada
> 1 listopada już jutro, a łódzkie MPK oczywiście śpi
> (owszem,wiem,że rozkłądy i ilość kursów zależy od UMŁ,ale myślę,że po to MPK
> ma CERTYFIKAT ISO, a do tego zadanie obsługi pasażera,że powinno wymóc na UMŁ
> coś nie coś)
>
> Owszem, już informuje się o 3 weekendowych liniach cmentarnych,ale w
> porównaniu do kampanii informacyjnej w Warszawie to chyba mało kto będzie
> wiedział o tych liniach nim je ujrzy (albo bedzie pamiętał,że w latach
> poprzednich były), a linie raczej nie przysłużom się.

To, że Ty gazet nie czytasz, nie znaczy, że inni tez tego nie robią.

> Do tego oczywiście MPK wraz z UMŁ zapomniało,że ludzie na cmentarze ludzie nie
> jeżdżą jedynie 1 i 2 listopada,ale zdarza im się ten niecny czyn popełnić
> nawet kilka dni wczesniej.

Jasne. Super myslenie. Najlepiej, to uruchomic linie cmentarne na tydziń przed
i utrzymywać tydzień po. Równie dobrze możnaby wprowadzać letni rozkład jazdy
przed zakończniem roku szkolnego, "bo i tak większość uczniów wagaruje".

> Tłokiem, ściskiem i małą częstotliwośćią MPK nie zachęci do siebie ludzi
> młodych aby zostawili swoje samochody, a przewiezie większość starszych osób.

Słuchaj, jak ktoś ma samochód, to się nie przesiądzie na tramwaj, już nie
wymyślaj głupot. Poza tym "młodzi" wożą "starszych". Ponadto całe rodziny
zjeżdżają z różnych zakątków kraju aby odwiedzić groby. No powiedz im, żeby się
bujali tramwajem. Poza tym piszesz o zdarzeniach, które jeszcze nie miały
miejsca, co jest czczym domysłem.

> Dzisiaj widziałem 2 krótkie autobusy na linii 85 (kpina!wiem do tego,że to nie
> rezerwa,bo krótkie są widywane codziennie:/) oraz na linii 70 (numer 1561).
> Sam jechałem długą 70-tką,ale o komforcie podróży mówić nie można

Tak, krótkie autobusy na liniach "obleganych" to faktycznie kpina. Krótki
autobus na 57, czy 95 zakrawa na słaby dowcip ze strony MPK.

> Oczywiście jutro okaże się,że na Szczecińską będą jechały zatłoczone do granic
> możliwości autobusy stojące w korku, na takiej linii jak 93 będą jeździły
> krótkie autobusy,pewnie trzy węzykiem (jak w zeszłym roku), linie 83 i 76
> obśługujące 2 cmentarze będą jeździły nabite, 81 i 87 pewnie będzie za mało
> jak na obsługę północy Łodzi, a MPK utrzyma złą opinię o sobie...
> ech...
> a ja muszę jechać na Szczecinską:/

Bo ciekaw jestem, czy się tam pojawisz.

> Czy ktoś zna numer do telefonistki w MPK aby zgłosić skargę?

Skargę na co? Na tłok, który ma dopiero BYĆ, czy na krótkie autobusy?



Temat: dlaczego ZTM to zły pomysł
Kolega m385 bardzo dobrze napisał.

Gdyby było mniej biurokracji i regulacji wszystko przebiegło by sprawniej.

Jeśli chodzi o konkurencję to ostatnio słyszałem, że właściciel jednej z linii,
która jeździ z Wołomina do Warszawy chce zacząć wozić ludzi z Radzymina. I
wozi. Obecni kierowcy narzekają - bo i tak autobusy z Centrum Radzymina
odjeżdżają w szczycie chyba co 10 minut albo częściej.

Ale zobacz na inny aspekt. Marki i Ząbki dotują na swoim terenie linie ZTM. A
przez to spada rentowność prywatnych autobusów z Radzymina, które przez te
miejscowości jeżdżą i pasażerów by zabierać mogły. Ale nie zabierają, bo ludzie
głosując swoimi pieniędzmi wybierają autobus ZTM, opłacony w połowie przez miasto.
Co więcej, w toczącej się kiedyś dyskusji, samorządowcy z Marek i Ząbek nie
chcieli dopłacać do autobusów ZTM jeżdżących do Radzymina, twierdząc, że będę
one przepełnione zanim pojawią się w Markach czy Ząbkach. Czy tak by było,
zależy oczywiści od częstotliwości kursowania. Ale patrząc na tłok w komunikacji
publicznej w Warszawie istnieją duże przesłanki, że tak by właśnie być mogło.

Widać więc tutaj wyraźnie, że z dopłatami jest problem. Zaburzają konkurencję na
wolnym rynku. I są niesprawiedliwe.

Co do postulatów z rozkładem jazdy czy biletem miesięcznym. Też bym tego sobie
życzył. Im więcej mieszkańców w Radzyminie tym większe zapotrzebowanie na
autobusy. A wtedy może pojawić się ktoś, kto będzie chciał na tym zarobić.

P.S. Jeśli chodzi o Państwa, gdzie jest bardziej wolnorynkowa, to musisz
niestety patrzeć na inne kontynenty: Azja (Chiny, Indie), Ameryka (Chile, USA,
Kanada). W Europie nie jest wcale lepiej, może w niektórych Państwach byłego
bloku wschodniego.

I jeśli mówi się o najszybszych i najbardziej rewolucyjnych gospodarkach świata,
to nie usłyszysz o Państwach Europejskich. Europa w dziedzinie gospodarki
właściwie niczym nie może się pochwalić. Może za wyjątkiem samochodów ( a i tak
sporo marek jest w rękach amerykańskich) - choć konkurencja z Korei i Japonii
wykraja sobie coraz większy kawałek tortu.




Temat: KOMUNIKACJA
Józefosław a sprawa pruszkowska
miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,2278292.html
Miejski przewoźnik jedzie zarabiać

Krzysztof Śmietana 10-09-2004 , ostatnia aktualizacja 10-09-2004 01:04

Miejskie Zakłady Autobusowe chcą uruchomić linię z Warszawy skrajem Piaseczna
do Józefosławia. Przed ułożeniem rozkładu jazdy zamówili profesjonalne badania
rynku

Do mieszkańców nowych osiedli położonych na południe od Lasu Kabackiego pukają
właśnie ankieterzy Miejskich Zakładów Autobusowych. - Informują, że niedługo ma
zacząć jeździć nowa linia autobusowa. Wcześniej trzeba jednak wypełnić
specjalne ankiety - mówi Marcin Przybyliński z Józefosławia.

Mieszkańcy odpowiadają na kilka pytań, m.in. o jakich porach dnia chcieliby
korzystać z komunikacji lub jakie rodzaje biletów chcieliby kupować. - Czasami
w piątki i soboty zdarza mi się dłużej zostać w Warszawie. Byłoby super, gdyby
można było wrócić do domu autobusem, bo kurs taksówką jest bardzo drogi -
cieszy się nasz czytelnik.

W MZA przyznają, że chcą utworzyć linię komercyjną. Teraz autobusy tej firmy
kursują wyłącznie po trasach i według rozkładów jazdy wyznaczonych przez Zarząd
Transportu Miejskiego. Za to MZA dostają pieniądze.

I to co najciekawsze:

- Szukamy nowych możliwości zarobku. Na początku myślimy o linii do
Józefosławia, potem także o innych połączeniach, np. z lotniska do hoteli.
Najpierw musimy się jednak dowiedzieć, czego oczekują pasażerowie - powiedział
nam Janusz Ciepieńko z MZA, gdzie zachęcają mieszkańców innych peryferyjnych
osiedli, by zgłaszali się, jeśli chcą mieć podobne połączenie.

Nowa linia powstanie w październiku, jeśli badania wykażą, że opłaca się to
MZA. Na początek na trasie do Józefosławia ma obowiązywać osobny system
biletowy (ceny jeszcze nie są znane). W przyszłości mają tam jednak obowiązywać
podmiejskie bilety ZTM (za 4 zł i 80 gr, niewykluczone, że w ofercie pojawią
bilety na dziesięć przejazdów w cenie ośmiu).

Władzom Piaseczna nowy pomysł MZA bardzo się podoba. - W Józefosławiu i
Julianowie wciąż przybywa nowych osiedli. Mieszka tam już ok. 5 tys. osób,
którzy nie mają dobrej komunikacji. Są skazani na rzadko kursujący prywatny
autobus - przyznaje Andrzej Swat, wiceburmistrz Piaseczna.

czyli co, najpierw kasuje się 700-ki do kilkudziesięciotysięcznego Pruszkowa
czy Piastowa a potem zakłada się linie do 5000-ego Józefosławia gdzie z
konieczności większość ludzi zdążyła już sobie kupić samochody?




Temat: Nocny do Piaseczna. A w Pruszkowie?
Nocny do Piaseczna. A w Pruszkowie?
"Zycie Warszawy" donosi że :

"Nocny do Piaseczna rusza w sobotę

Zapowiadana od kilku miesięcy linia nocna do Piaseczna zacznie wreszcie
działać w najbliższy weekend.

Według wstępnych planów, nocny miał wyruszyć na trasę po raz pierwszy 15
sierpnia. Okazało się jednak, że zebranie wszystkich potrzebnych dokumentów
nie jest takie proste. – Uruchomienie linii trwało dłużej, niż zakładaliśmy,
ponieważ kompletowaliśmy niezbędne papiery. Bez zgody na uruchomienie nowego
połączenia nie mogliśmy ruszyć – tłumaczy Kazimierz Kulig, pełnomocnik
zarządu Mobilis. – W tej chwili są już gotowe rozkłady jazdy. W tym tygodniu
zostaną umieszczone na przystankach – dodaje.

Na razie dwa autobusy zostaną wprowadzone na okres próbny. Eksperyment potrwa
trzy miesiące. – Chcemy, nim zdecydujemy, że nocne będą jeździć na stałe,
przeprowadzić test, który pokaże, czy jest zapotrzebowanie na taką
komunikację – wyjaśnia Kulig. – Jeśli jej kursowanie będzie dla nas
opłacalne, pojazdy będą nadal kursować.

Od soboty autobusy Expressu Piaseczno będą kursować codziennie pomiędzy
Dworcem Centralnym (odjazd z przystanku nr 18), Zalesiem, Gołkowem i
Bobrowcem co godzinę, od 23.45 do 4.45. Z Bobrowca do Warszawy pierwszy nocny
wyruszy o godz. 22.45, a ostatni o godz. 3.45.

Za podróż będzie trzeba zapłacić pięć zł, a bilety pasażerowie kupią u
kierowcy. Dobra wiadomość jest też taka, że od października będzie można
wykupić sieciówkę połączoną z autobusem dziennym. Kosztować będzie 80 zł.
Teraz bilet na samą linię dzienną kosztuje 60 zł. Dokładne informacje o
przebiegu linii w najbliższym czasie znajdą się na forum dyskusyjnym
Piaseczna oraz na stronie internetowej gminy. Oprócz tego urzędnicy planują
rozsyłać do mieszkańców informacje pocztą emailową.

Uruchomienia nocnego połączenia z Warszawą domagali się młodzi mieszkańcy
Piaseczna. Po nagłośnieniu w kwietniu sprawy przez Życie Warszawy do Urzędu
Gminy Piaseczno zgłosiło się kilka firm transportowych zainteresowanych
świadczeniem nocnych usług. Urzędnicy wybrali najkorzystniejszą ofertę.

Data: 2006-08-22"

Czyli tam sobie wywalczyli. W sumie mieszkańcy Pruszkowa maja podobny
problem. Po ostatniej WKD tez jest juz "pustynia" i nie ma jak wrocic do
domu.




Temat: Autobusy zamiast pustych pociagów
Autobusy zamiast pustych pociagów
Autobusy zamiast pustych pociągów

lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/648990.html
Co najmniej szesnaście pociągów w regionie łódzkim zniknie z nowego rozkładu
jazdy PKP, który ma zacząć obowiązywać w grudniu, a kolejne 32 połączenia
stoją pod znakiem zapytania. Urząd Marszałkowski, który finansuje pasażerskie
przewozy kolejowe, rozważa zastąpienie pociągów autobusami.

Przesądzony jest los trzech pociągów z Łodzi Kaliskiej do Łowicza oraz
połączenia Zduńska Wola - Częstochowa przez Chorzew Siemkowice, Kutno -
Włocławek i Koluszki - Tomaszów. Ale to nie wszystko, bo kolej uzgodniła z
Urzędem Marszałkowskim, że z 217 pociągów osobowych kursujących obecnie po
województwie łódzkim, w nowym rozkładzie pewnych jest tylko 156. Zagrożone są
m.in. pociągi Wieluń - Wieruszów, Pątnów - Kępno, Kutno - Płock.

- Jeśli teraz stracimy pasażerów, to później trudno ich będzie odzyskać -
mówi Antoni Kopeć, przewodniczący komisji zakładowej "Solidarności" łódzkiego
Zakładu Przewozów Regionalnych.

- Ale stan techniczny torów z Łodzi do Łowicza jest tak tragiczny, że pociąg
mógłby jechać 20 km/h, więc 50-kilometrowa podróż zajęłaby 2,5 godziny, a
pieniędzy na naprawę nie ma... - dodaje Antoni Kopeć.

- Jeżeli składem z ponad 200 miejscami jedzie mniej niż 50 pasażerów, to nie
ma sensu utrzymywać takiego połączenia - mówi Janusz Wysocki, naczelnik
Wydziału Transportu i Komunikacji w Urzędzie Marszałkowskim. - Dlatego
rozważamy zastąpienie połączeń kolejowych autobusowymi. Wystąpiliśmy do
dwunastu PKS-ów w naszym województwie z pytaniem, czy byłyby zainteresowane
uruchomieniem kursów. Wszystkie odpowiedziały pozytywnie.

* * * * *

Dobrą informacją dla pasażerów jest planowane od grudnia uruchomienie
pośpiesznego połączenia Tomaszów - Warszawa i wydłużenie linii osobowej ze
Skarżyska-Kamiennej przez Tomaszów do Łodzi Fabrycznej.

(kr, jj) - Dziennik Łódzki




Temat: Józefosław Kwadrat -sąsiedzi
Autobus Józefosław

Miejskie Zakłady Autobusowe chcą uruchomić linię z Warszawy skrajem Piaseczna
do Józefosławia. Przed ułożeniem rozkładu jazdy zamówili profesjonalne badania
rynku

Do mieszkańców nowych osiedli położonych na południe od Lasu Kabackiego pukają
właśnie ankieterzy Miejskich Zakładów Autobusowych. - Informują, że niedługo ma
zacząć jeździć nowa linia autobusowa. Wcześniej trzeba jednak wypełnić
specjalne ankiety - mówi Marcin Przybyliński z Józefosławia.

Mieszkańcy odpowiadają na kilka pytań, m.in. o jakich porach dnia chcieliby
korzystać z komunikacji lub jakie rodzaje biletów chcieliby kupować. - Czasami
w piątki i soboty zdarza mi się dłużej zostać w Warszawie. Byłoby super, gdyby
można było wrócić do domu autobusem, bo kurs taksówką jest bardzo drogi -
cieszy się nasz czytelnik.

W MZA przyznają, że chcą utworzyć linię komercyjną. Teraz autobusy tej firmy
kursują wyłącznie po trasach i według rozkładów jazdy wyznaczonych przez Zarząd
Transportu Miejskiego. Za to MZA dostają pieniądze.

- Szukamy nowych możliwości zarobku. Na początku myślimy o linii do
Józefosławia, potem także o innych połączeniach, np. z lotniska do hoteli.
Najpierw musimy się jednak dowiedzieć, czego oczekują pasażerowie - powiedział
nam Janusz Ciepieńko z MZA, gdzie zachęcają mieszkańców innych peryferyjnych
osiedli, by zgłaszali się, jeśli chcą mieć podobne połączenie.

Nowa linia powstanie w październiku, jeśli badania wykażą, że opłaca się to
MZA. Na początek na trasie do Józefosławia ma obowiązywać osobny system
biletowy (ceny jeszcze nie są znane). W przyszłości mają tam jednak obowiązywać
podmiejskie bilety ZTM (za 4 zł i 80 gr, niewykluczone, że w ofercie pojawią
bilety na dziesięć przejazdów w cenie ośmiu).

Władzom Piaseczna nowy pomysł MZA bardzo się podoba. - W Józefosławiu i
Julianowie wciąż przybywa nowych osiedli. Mieszka tam już ok. 5 tys. osób,
którzy nie mają dobrej komunikacji. Są skazani na rzadko kursujący prywatny
autobus - przyznaje Andrzej Swat, wiceburmistrz Piaseczna.




Strona 2 z 4 • Zostało znalezionych 177 postów • 1, 2, 3, 4