Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład busów lublin-zamość





Temat: Gwarancje zatrudnienia? Mam argument "za"...


Z punktu widzenia ustawowego narażam się na zarzut stosowania
nieodpowiedniego taboru do danego rodzaju przewozów,


niby dlaczego?

<więc


nie wystartuję, ale skoro w trakcie funkcjonowania rozkładu
zwiększyły się przewozy, to normalne jest zwiększanie pojemności
taboru, bo druga połowa i tak musi czekać na następny kurs...


no wlasnie nie
znow choroba wroclawska
zwiekszanie ilosci kursow a nie pojemnosci taboru


Czy może od początku rozkład był źle ułożony?


to juz nie od busiarzy zalezy, rozklad zatwierdza urzad marszalkowski

5.55 6.05 6.45 7.05 7.50 8.15 8.35 8.50 9.10 9.50 10.15 10.40 10.45
11.15 11.25 11.45 12.15 12.25 12.35 12.45 13.15 13.35 13.40 13.50
14.00 14.15 14.20 14.45 15.05 15.15 15.25 15.35 15.50 16.00 16.15
16.20 16.40 17.00 17.20 17.35 17.50 18.25 18.35 18.50 19.15 19.30
19.50 20.30 21.20 22.25 23.15

takie jest obecnie rozklad busow z Lublina do Zamoscia jest jeszcze
pare kursow PKSu ale prawie nikt nimi nie jezdzi

jak widac 51 busow po 20 osob czyli 1000 osob dziennie

mozna teoretycznie puscic 5 Ikarusow przegubowych i tez mialyby
zdolnosc przewozowa 1000 osob dziennie

np. o 7.00 10.00 13.00 16.00 19.00 z Lublina

no i teraz pytanie jak jest lepiej :-)

aron







Temat: Z Zamościa coraz dłużej...


Nie kazdemy pasuje byc na godzine 8 lub 19 w Lublinie.


To trzeba dostosować swoje potrzeby do rozkładu jazdy pociągów tak jak
to robią Wielkopolanie.


Pozatym pociag
masz o 5.40 i 19.39 a busów Zamosc-Lublin masz az 36 kursów w ciagu
dnia plus te z Tomaszowa, wiec dzieki temu jestes w Lublinie na ta
godzine na ktora potrzebujesz.


No ale powinieneś się jednak dostosować do PKP.


Przyjazd Chelmianina do Zamoscia na
godzine 22.18 nie urzadza pasazerow bo komunikacja miejska ma ostatnie
kursy po 21. To placilbys 16zl wiecej za bilet (10 zł bus a 26zł
pociag-bilet normalny) i dodatkowo za taksowke (w moim przypadku
15zl)? Czas jazdy lacznie to niecale 3 godziny. To juz lepiej za ta
cene pojechac samochodem a trase pokonasz w godzine.


No gdzież. Prawdziwy Europejczyk będzie jechał 3 godziny, ale
pociągiem.

Oj Turkmenistan z Ciebie wyłazi...
pozdrawiam aron







Temat: mniej do Wieliczki


----- Original Message -----
From: kovaL - Michal Kowalski

Nie rozumiem. Tak, zeby codziennie byl inny rozklad? Przeciez tacy
prywiaciarze beda zawsze "5 minut przed", bo na tym polega ich
rozklad.


Na Lubelszczyźnie na większości tras - np. Lublin - Zamość, Lublin - Kraśnik
czy Lublin - Puławy jest taki ruch że ustalenie kto jedzie 5 minut przed a
kto po jestt niemożliwe. Często bus jedzie 5 min przed PKSem czy PKP ale na
pewno można znaleźć inny autobus który jedzie 5 min przed busem i tak w koło
wojtek.
zdrówka
aol





Temat: A moze 871?

Użytkownik "MiW"


Jak rozumiem masz w d... cos takiego jak rozklad jazdy ? ;-)


No wiesz - jak już ktoś wsiądzie w busa z Lublina do np. Zamościa to już ma
w d... czy ten bus jedzie zgodnie z rozkładem, chce jak najszybciej dojechać
do Zamościa. A po drodze żadne rozkłady nie są potrzebne - między Lublinem i
Zamościem jest taka masa połączeń że wystarczy po prostu wyjść na drogę w
godz. 5-21 i machnąć ręką - na pewno coś się zatrzyma. I takie coś
praktykują mieszkańcy przy drodze - nikt tam sobie nie zawraca głowy jakimiś
rozkładami.


Calkiem niedawno byla kara dla jakiegos marketu, ktory na billboardzie

sie
nie dalo zrobic zgodnie z przepisami :)


A kto to udowodni że nie da się zrobić? Na przykład w nocy? :-)

pozdarwiam aron





Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)


Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobus
owe
spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
(mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

Pozdrawiam
Aron


Dawno się tak nie uśmiałem, ty twierdzisz że trasę 90 km można
pokonać w 1 godzinę,  to jest nie możliwe min.  to 1,5 h jazdy.
Tak wysoką średnią prędkość możnaby uzyskać samochodem
osobowym, a nie busem. Sam pamiętam jak jechałem
samochodem (niestety) do Włoch (70 % autostradą) i licząc
wszystkie postoje i przejazd p. Wiedeń i Bratyławę to średnia
wyniosła ~90 km/h.





Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)


Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobusowe
spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
większości miast województwa.


Ty byś pewno wolał, żeby ludzie czekali pół dnia na pociąg, którego nie ma :-)
Powyższe świadczy jedynie o tym, że prywatni właściciele autobusów dbają o
klienta i starają się świadczyć mu jak najlepszą usługę.


Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
(mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...


Jeśli trwa dłużej pociągiem, to zapewne nikt nie będzie jeździł. Chyba, że
będzie dogodne skomunikowanie, to założę się, że większośc ludzi pojedzie
pociągiem (zawsze to wygodniej niż w autobusie - szczególnie zimą)

Piotr





Temat: [pr] Niebezpiecze rajdy zatłoczonych busów


Za to w Polsce "dziala". Przetlumacz ludziom ktorzy jezdza busami z
Lublina do Zamoscia, ze lepiej dla nich jest jechac PKSem i zwiedzac
po drodze Krasnystaw.

Moze jeszcze bys porownal "zderegulowana" komunikacje w Wielkiej
Brytanii z "uregulowana" komunikacja w Polsce - tam gdzie nie ma
busow.


Przyjedz do Poznania czy nawet Szczecina i powiedz im, ze od jutra zamiast
tramwajow i niskopodlogowych autobusow kursujacych wedlug obecnego rozkladu
dostana flote sprinterow i masterow kursujacych wedlug widzimisie kierowcow,

szybie.

Moja rada: oglaszajac to miej na sobie kamizelke kuloodporna...

Pzdr
Karol Tyszka





Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)
Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobusowe
spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy Krakowa
czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
(mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

Pozdrawiam
Aron


----- Original Message -----

Sent: Saturday, May 20, 2000 7:01 PM
Subject: Re: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)

| Wiecie co, to jest paranoja, jedno z wiekszych
| panstw Europy Srodkowej, olbrzymie przedsiebiorstwo
| kolejowe, i nie ma prawie autobusow szynowych...

To nie jest paranoja. To po prostu rezultat utrzymywania
państwowego molocha. Gdyby PKP zostało sprywatyzowane 10 lat
temu to by zupenie inaczej to wszystko wyglądało. Przede
wszystkim prywatny właściciel dbałby o swoje.

Piotr

--

Piotr J. Ochwal


--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-kolej
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/





Temat: Gwarancje zatrudnienia? Mam argument "za"...


| A może zapełnienie wyłącznie na poziomie miejsc siedzących
| nie pozwoliłoby na stosowanie dumpingu?

Jakiego dumpingu? 12 zl za 86 km to dumping?


No, czyli przy tej cenie i przewadze popytu nad podażą przewoźnika stać na
większe pojazdy...


| Czyli proste. Przewoźnik źle oszacował rynek,


A przed chwilą pisałeś:
"Rozklad zostal zaakceptowany w takiej formie przez Urzad
Marszalkowski.". Konfabulujesz jak zwykle...


Urzad Marszalkowski zle oszacowal rynek.
Przewoznicy skladali wnioski o wieksza ilosc kursow niz dostali.


uwaga jak wyżej


Nie slyszalem jeszcze zeby przewoznik dostal
tyle kursow ile chcial. Zawsze dostaje mniej.


To może warto zmienić lekarza?
Jak wyżej - miałem styczność i na własne oczy widziałem,
że to, co chcieli przewoźnicy to dostawali.
Dlatego twierdzę, że konfabulujesz...


| to teraz błąd własny
| powinien naprawić zwiększając wielkość taboru i zgłaszając do
| zezwolenia nowe pojazdy.

A dlaczego nie wieksza ilosc kursow? Bo na Politechnice
profesor mowil, ze nie moze byc busow z Lublina do
Zamoscia w szczycie co 5 minut?


Jak przewoźnik prywatny ma zbyt wiele kursów, to potem
jeździ wg własnego uznania. I to nie są pomówienia, ale dowody
w postaci pomiarów.

Z mojej strony tyle. Nie widzę sensu dyskusji, bo po prostu
przeinaczasz pewne rzeczy na swoją stronę.





Temat: - co slychac u konkurencji - protest PKS w Lublinie


Wygląda na to że faktycznie te opłaty przystankowe to kolejny as w rękawie
busiarzy. Np. na odcinku Lublin - Zamość busiarze mają tylko 2 przystanki -
Lublin i Zamość bo w międzyczasie nigdzie się nie zatrzymują


Czyli jednak nie rozwiazuja problemu komunikacji na lubelszczyznie.


Nie rozumiem na przykład po jaką cholerę pospieszne autobusy Lublin - Zamość
wjeżdżają do centrum Krasnegostawu. Jest to strata ok. 30 minut.


Bo pewnie maja taki obowiazek (1. ze sa dotowani, 2. ze moze taki
rozklad ustalil wojewoda)


a bus w 1 h 20 min.


Ciekawe na ilu odcinkach V handlowa jest wieksza od V dopuszczalnej dla
busow.


Mam nadzieję że nie ogłoszą strajku generalnego bo wtedy wszystkich klientów
przejmą busy i będzie po PKSach.



kupic wiecej tego zlomu w krotkim czasie.


Trudno podskakiwać gdy busiarze tylko czekają na strajk PKSu bo oznacza to
kolosalne zyski dla nich.
Może być tak że ludzie po przejechaniu się busem nie będą chcieli więcej
wsiadać do PKSu


--

kovaL - Michal Kowalski

www: http://www.wagony.prv.pl

mobile: +48 501 165 101





Temat: Polska Kompromitacja Panstwowa cz. kolejna


Oczywiście a przy odpowiednio ułożonym rozkładzie i powrocie osobowych na Zamojszczyznę obsługiwanych małymi szynobusami można by też uratować ruch kolejowy w okolicach Zamościa. Nie każdy lubi H9-21 lub ciasny BUS gdzie nie ma co zrobić z nogami.


OK.  Jestem za. Niech marszalek uruchamia szynobusy z Zamoscia do
Lublina, Hrubieszowa, Bilgoraja i Belzca pod warunkiem ze w razie
niepowodzenia pokryjesz z wlasnego majatku ewentualne straty
finansowe.


Bo to jest Aron, też świadomie pomija frekwencję w pociągach relacji Lublin Warszawa szczególnie w piątkowe popołudnia/wieczory z kierunku stolicy.


Alez ja nie chce likwidacji pociagow Lublin - Warszawa tylko przejecia
ich przez PIC i zaprzestania dotowania z Urzedu Marszalkowskiego
Niech bilet PIC z Lublina do Wawy kosztuje np. 50 zl - i wtedy prosze
bardzo niech te pociagi sobie jezdza.

Poza tym wysoka frekwencja w pociagach Lublin - Warszawa nie oznacza
ze trzeba utrzymywac muchowozy na linii Lublin - Chelm, Lublin -
Krasnik czy Lublin - Zamosc.

aron





Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych

A dla pasażera nieświadomego , np. takiego co jeździ tylko na trasie Lublin - Zamość i po drodze nie wysiada to to czy wiszą tabliczki w Chomęciskach czy Wólce Orłowskiej nie ma ŻADNEGO znaczenia. Dla 90% pasażerów liczy się przede wszystkim cena i czas przejazdu, no może jeszcze w lecie klima. Poza tym dla mieszkańców Chomęcisk rozkład też nie ma żadnego znaczenia bo jak chcesz jechać do Lublina/Zamościa to wystarczy wyjść na szosę i machnąć ręką, a na pewno coś się zatrzyma. To nie tak jak np. w Wielkopolsce gdzie między Poznaniem i Kaliszem jeździ 10 autobusów dziennie. Między Lublinem i Zamościem jeździ ok. 50 busów i PKSów dziennie. Na trasie np. Lublin - Lubartów jest ok. 100 połączeń dziennie. Po co komu w takim przypadku rozkład?
W moich okolicach, np. na trasie Kraków - Olkusz, jest podobnie. Ale rozkład jest choćby po to, aby móc to nazwać komunikacją. Moim zdaniem busiarstwo bez rozkładów to nie jest regularna komunikacja, to jest co najwyżej jakaś bardziej zorganizowana forma autostopu.



Temat: LHS i pytanie do Arona


| Jeżeli na 90% przystankach PKP jest rozkład, a na 90% przystankach busów nie ma rozkładu, to jak najbardziej mogę.

Ale przecież nikt cię nie zmusza do jeżdżenia busem i nie płacisz na
busy.
Płacisz podatki na PKP - i tu możesz domagać się czegokolwiek. A jak
nie płacisz na busy i one ci się nie podobają - to po prostu z nich
nie korzystaj tylko czekaj pół doby na pociąg z Lublina do Zamościa.


Ależ oczywiście że płacimy podatki na busy - wszyscy. Do zaoferowania
dla jednoosobowych firm busiarskich mamy całą gamę dotacji wspomagających
rozwój małego biznesu.

Swoją drogą, przyjrzałem się dzisiaj nielicznym busom które kończą bieg
na dworcu PKP w Częstochowie. Generalnie rozkład jest zwykle w sile
trzech-pięciu par na dobę. 5 kursów jakiegoś busiarza jest do Lublińca,
PKP ma do zaoferowania 11 kursów.


| O ile taki busiarz w ogóle ma rozkład.

No jak rozdaje ulotki z tym rozkładem to chyba ma?


A część nie rozdaje ulotek bo rozkładu nie ma.





Temat: LHS i pytanie do Arona


1. Dlaczego nie można się wydostac z Zamoscia w kierunku Lublina PO
GODZINIE 21:00?


A BigStar?
http://bigstarbus.pl/?f=f-rozklad&s=r-tw


2. Dlaczego na trasie przejazdu busikow nie ma informacji o kursach
tychze?


Podobnie na wielu przystankach PKP nie ma rozkładu, np. w Stasinie Polnym.


3. Jesli nie, to dlaczego nie ma zadnego numeru telefonu do
przewoznika, np na przystanku?


Rozkłady busów podobnie jak np. PKS są często zrywane. Poza tym busiarze
rozdają wizytówki z rozkładem. W danej wiosce każdy kto jeździ taki rozkład
ma w domu, tak że bez tego rozkładu na przystanku idzie przeżyć. W wielu
miejscowościach busiarze wieszają rozkłady np. w pobliskim sklepie za szybą.

pozdrawiam aron





Temat: LHS i pytanie do Arona


Podaruje sobie sazniste opisy naszej wycieczki, z kolei nie podaruje
sobie za zadne skarby swiata kilku pytan do Arona - naszego wyznawcy
transportu drogowego:)


Ostrożnie, ostatnim razem jak pytaliśmy ze znajomym, to się z tego wątek na
około sto postów zrobil :).


1. Dlaczego nie można się wydostac z Zamoscia w kierunku Lublina PO
GODZINIE 21:00?


Ja jeszcze dodam od siebie, dla czego pierwszy bus z Hrubieszowa do Zamościa
jest dopiero o 6:45, a ostatni z Zamościa do Hrubieszowa już o 18:45. Jedno z
większych miast w okolicy i to jeszcze pozbawione alternatywy kolejowej a
rozklad busów to tragedia jakaś.


2. Dlaczego na trasie przejazdu busikow nie ma informacji o kursach
tychze?
3. Jesli nie, to dlaczego nie ma zadnego numeru telefonu do
przewoznika, np na przystanku?


Pewnie firmy busiarskie oszczedzaja na inforacji, skoro nie mają praktycznie
konkurencji to po co sie starać, pasażer i tak pojedzie pierwszym busem. Poza
tym jak nie ma rozkładu to kurs 20min przed czy po czasie przejdzie i nikt nie
bedzie miał pretensji.
Pozdrawiam, BS.
e-mail: bart-s<ato2.pl





Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
Psofometr


Ciekaw jestem łącznej pojemności tych busów w porównaniu z pojemnością
pociągów...


Łatwo policzyć. Do Zamościa odjeżdża z Lublina 1 pociąg dziennie ( naciągane
Roztocze do Zawady pod Zamościem) w sumie 4 wagony kl. 2 i 2 kl. pierwszej

Busów odjeżdża dziennie 32 z Podzamcza i 2 spod dworca PKP. Razem 34 . Nie
liczę tu 20 tomaszowskich busów którymi też można się zabrać do Zamościa.
Bus zabiera zwykle 15-20 osób.

Do Chełma jeździ 30 busów dziennie plus 10 do Hrubieszowa przez Chełm. Kibli
jeździ dziennie chyba 12 czy 13.

Do Kraśnika jeździ dziennie z Lublina 80 busów. Są też do Janowa, Annopola i
Rzeszowa przez Kraśnik. Pociągów po zmianie rozkładu będzie 8 ( w tym 3
szynobusy).

Do Puław jeździ ok. 90 busów dziennie. Kibli jeździ chyba 9. Pośpiechami
raczej mało kto do Puław jeżdzi bo jest dużo drożej.

Zgodzę się że jednym kiblem można przewieźć tyle osób co kilkunastoma
busami. Ale nie wiem czy każdy pasażer będzie wolał jechać kiblem na stojąco
niż busem na siedząco. No i oczywiście płacić więcej za bilet.

No ale jeżeli jednak mimo wszystko jakiś pasażer wybierze busa to należy mu
tego zabronić w interesie robotnika, chłopa i władzy ludowej :-)))

zdrówka
aron





Temat: dalekobiezne autobusy szynowe
Mysle ze bylyby one dobre na trasy np. Lublin - Krakow, Lublin - Lodz
a moze nawet Lublin - Bialystok przez Siedlce i Czeremche.

Obecnie np. na trasie Lublin - Krakow sa 2 pociagi na dobe tzn. jak
nie wstaniesz o 5 rano to nastepny pociag masz juz o 15.00. A taki
szynobus moglby jezdzic z Lublina do Krakowa chocby co 3 godziny np. o
6.00 9.00 12.00 15.00 18.00 czy jakos w ten desen. Oczywiscie w
weekendy,  w tygodniu zapewne obyloby sie bez polaczen o 9.00 i 18.00.
Podobnie trasa Lublin - Radom - Lodz  - dzis jest ten beznadziejny
Wieniawski o 10.30 taka godzina ni w piec ni w dziewiec a moznaby
zrobic np 3 pary szynobusow o 7.00 12.00 i 15.30 z Lublina.  Z Lublina
do Bialegostoku kto wie czy od piatku do poniedzialku wlacznie nie
przyjelyby sie szynobusy np. wg rozkladu z Lublina o 6.00 11.00 i
16.00. Oczywiscie w tygodniu to nie ma co marzyc o zapelnieniu ich.
Lublin - Rzeszow tu odpada, bo jest duzo busow i szynobus nie mialby
szans rywalizowac z nimi czasowo.
Ewentualnie Zamosc - Krakow - moznaby zrobic dodatkowy szynobus z
Zamoscia ok. 7 rano ( dla tych co nie chce im sie zrywac bladym
switem) i w piatki i niedziele np. o 15.00.

pozdrawiam aron





Temat: Nowy PKS Lublin rodzi się w bólach
http://www.dziennikwschodni.pl

Wojewoda skleił autobusy
Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.



Temat: BIG BUS kpina z pasażerów

Kiedyś były ze trzy.

Byl nawet taki okres(okolo 2004 r.), ze na trasie Zamosc-Warszawa kursowaly 4 korporacje: Plus, Convoy, Artimex i Big Star Bus(caly czas w komorce mam numery do tych przewoznikow). Ja korzystalem wtedy z Artimexu i bylo OK. Najwieksza, dla mnie, zaleta tej firmy byl fakt, ze busy z Warszawy odjezdzaly z dworca Zachodniego. No i czas podrozy, kiedys wyjezdzajac z Warszawy o 21-ej bylem w domu(!) w Zamosciu rowno o polnocy. Szkoda, ze zrezygnowali z tych przejazdow do Warszawy.

PS. Ktos wczesniej zarzucil Artimexowi, ze zamalowywal rozklady Big Stara... Ciekawi mnie jednak fakt dlaczego zamalowali rozklad w Lublinie skoro Artimex nigdy sie tam nie zatrzymywal...



Temat: Nowy lubelski blog kolejowy
I to redagowany przez gwiazdora pmk!

"Po co nam kolej w Lublinie? Ten blog ma odpowiedzieć na pytanie - czy konieczne
jest istnienie kolei w Lublinie i województwie lubelskim."

http://kolejlublin.blox.pl/html

Pasjonująca zawartośc: zamiast swojego "A poza tym kolej na Lubelszczyznie
powinna byc zaorana" - Aron zaprojektował rozkłady jazdy, m.in. Lublin-Zamosc na
9 par pociągów! I powiesił na stronie PKS Kraśnik ;)

Czas busów dobiegł końca.





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
PKS Kraśnik nie załapał się na fuzję
wg www.dziennikwschodni.pl


Wojewoda skleił autobusy
Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.




Temat: LHS i pytanie do Arona


Ależ oczywiście że płacimy podatki na busy - wszyscy. Do zaoferowania
dla jednoosobowych firm busiarskich mamy całą gamę dotacji wspomagających
rozwój małego biznesu.


Pierwsze słyszę żeby państwo wspierało rozwój busów. Może na Śląsku
tak jest, w woj. lubelskim to wspieranie polega na co najmniej
pólrocznym oczekiwaniu na zezwolenie na trasę.


Swoją drogą, przyjrzałem się dzisiaj nielicznym busom które kończą bieg
na dworcu PKP w Częstochowie. Generalnie rozkład jest zwykle w sile
trzech-pięciu par na dobę. 5 kursów jakiegoś busiarza jest do Lublińca,
PKP ma do zaoferowania 11 kursów.


A na trasie Lublin - Zamość : PKP - 2 kursy. Busy - 53 kursy.


A część nie rozdaje ulotek bo rozkładu nie ma.


Czyli czep się tej części która nie ma a nie wrzucasz wszystkich
busiarzy do jednego wora.

pozdrawiam aron





Temat: [pr] Wojewoda myśli, co by tu zrobić z tramwajami


| Ale Aron twierdzi, ze tak jest dobrze...

A ty twierdzisz ze pociag co 12 godzin jest lepszy niz bus co 15 minut
gratulacje

taka jest wlasnie w Polsce komunikacja regulowana ktora tak kochasz. 2
pociagi dziennie z Lublina do Zamoscia i Krakowa, 3 do Lukowa, co
godzine albo 2 do Warszawy.

Rynek przewozow miedzymiastowych nie jest w Polsce calkowicie
zderegulowany. Rozklady jazdy musza zaakceptowac samorzady.

Nie ma tak, ze kupujesz busa, otwierasz linie i jezdzisz o ktorej
chcesz, a szkoda. Wyeliminowaloby to z rynku wielu syfiastych
przewoznikow, wlasnie takie PKSy ktore wysylaja H9-21 na 200-
kilometrowe trasy albo PKP-PR na wielu liniach.

< Popierajac Dar-Busy i innych busiarzy
| sie z nim zgadzasz.

kazdy normalny czlowiek w tym kraju popiera busiarzy tylko straphan
bedzie czekal pol dnia na pociag jak busy ma co 15 minut

aron


Szanowny Panie
Czy móglby Pan swoje uwagi pisac na grupie pl.misc.transport, gdyz tresc
Pana postów odnosi sie do tamtej grupy, a to jest grupa
pl.misc.transport.miejski.
W przypadku gdy w Parczewie zostanie uruchomiona regularna komunikacja
miejsca prosze nas o tym poinformowac.

esbek





Temat: Dworce PKS

Aha, to jest temat: Dworce PKS

Więc może połączmy:
W których miastach busiarze* korzystają z Dworców PKS legalnie? (rozkład, opłaty itd.)


Poza Krakowem gdzie z dworca PKS legalnie korzystaja busy firmy UNI-BUS oraz busy w kierunku Lublina/Zamościa/Annopola to nie znam takiego przypadku.

W których miastach istnieją specjalne dworce dla busów - czyli nie plac, bajoro i słupek na parkinu w centrum przy bocznej ulicy, lecz miejsce strategicznie wyznaczone przez miasto?



Temat: Koszalin nie pociaga


| Krzysztof Kolisz, kierownik działu przewozów pasażerskich w
| koszalińskim Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej. - Oczywiście,
| nadal jesteśmy gotowi do negocjacji. Właściciel ekspresu - czyli
| spółka PKP InterCity - lub lokalny samorząd mogłby od nas po prostu
| wynająć wozy. I obsługiwać trasę.

KKA dowoząca podróznych na pociagi PKP IC to ejst marzenie które by się
bardzo przydało(nie tylko w tej relacji)....a pewnie nawet w lutym się nie spełni....


Juz spelnilo sie dawno temu. Pewnie nikt nie pamieta juz autobusu z Zamosia doworzacego
na Bystrzyce. Jezdzil do rozkladu 98/99:
Zamosc 5:10 Bus
Lublin 6:50/7:13 IC Bystrzyca
Warszawa Centr. 9:22

Oczywiscie Bystrzyca byla skomunikowana i czekala jezeli bylo to konieczne.
Bus byl w taryfie pospiesznej.





Temat: Gwarancje zatrudnienia? Mam argument "za"...


Ciagle popelniasz PKPowski blad - wazna jest nie tylko pojemnosc
pojazdow, ale przede wszystkim czestotliwosc kursowania.

Wystartuj na np. linii Lublin - Zamosc z 5 kursami przegubowych
Ikarusow dziennie - niby pojemnosc taka sama jak 50 busow, ale...


Z punktu widzenia ustawowego narażam się na zarzut stosowania
nieodpowiedniego taboru do danego rodzaju przewozów, więc
nie wystartuję, ale skoro w trakcie funkcjonowania rozkładu
zwiększyły się przewozy, to normalne jest zwiększanie pojemności
taboru, bo druga połowa i tak musi czekać na następny kurs...
Czy może od początku rozkład był źle ułożony?





Temat: Koszalin nie pociaga
Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako


| KKA dowoząca podróznych na pociagi PKP IC to ejst marzenie które by się
| bardzo przydało(nie tylko w tej relacji)....a pewnie nawet w lutym się nie spełni....
Juz spelnilo sie dawno temu. Pewnie nikt nie pamieta


Pamięta, pamięta.


juz autobusu z Zamosia doworzacego


Dowożącago.


na Bystrzyce. Jezdzil do rozkladu 98/99:
Zamosc 5:10 Bus
Lublin 6:50/7:13 IC Bystrzyca
Warszawa Centr. 9:22


I czemu przestał?

Marek A. Salwa





Temat: Koszalin nie pociaga


Juz spelnilo sie dawno temu. Pewnie nikt nie pamieta juz autobusu z
Zamosia doworzacego na Bystrzyce. Jezdzil do rozkladu 98/99: Zamosc 5:10
Bus
Lublin 6:50/7:13 IC Bystrzyca
Warszawa Centr. 9:22


faktycznie:) ale było mineło.....

KrzysiekL





Temat: Dworzec PKP Zamość - Zawada


To sboei policz - region w miarę biedny więc każdy ułamek ważny jest dla ludzi.


Jezeli dla kogos z Zamoscia kasa jest najwazniejsza to i tak jedzie do
Warszawy busem.


Widzę że z niejakim ziomem z Lublina na K... założyliście korporację
taksówkową w Zamościu, winszuję...


Taksowkarz tez czlowiek.


No ja mam. Na święta z Wa - wy a dokładnie obok stolnicy do Zamościa czas 3,5
godziny, 18 ltr benzynki (vw polo 1,3 = około 85 - 95 pln) - pociąg wychodzi
taniej (tylko mi tego dnia akurat do Józefowa Roztoczańskiego nie dojeżdżał).


A jak jedziesz z rodzina? Nie kazdy jest kawalerem


Taaaa! Tyle razy BUS - em jechałem i ani razu ITD się nie czepiałą, nawet <jak BUS zrobił Lublin - Zakręt w 55 minut, i był grubo przed czasem w Wa - <wie.


A ja nie raz slyszalem o nakladaniu przez ITD kar na busy za jazde
niezgodna z rozkladem.


niewiele mniej skasuje mogę się założyć.


Jakos w innych miastach ludzie dojezdzaja te 20 minut na dworzec tylko
w Zamosciu problemy

pozdrawiam aron





Temat: Zamość a pociągi osobowe
Dlaczego tak jest? Zobacz rozkład jazdy autobusów z miasta Zamość:
http://www.rozklady.com.pl/main.php?page=tabl_3&
do Lublina - 20 kursów na dobę;
do Rzeszowa - trzy
Do Chełma - jeden

Do tego Zamość jest królestwem dolmuszy:
http://www.angelfire.com/jazz/mlawa/busy/zamosc.htm

Jeżeli już skądś dokąś potencjalne pociągi osobowe miałyby jeździć, to największy potencjał przestrzenny by miała relacja Zamość - Rzeszów, przez Biłgoraj, Ocice, Kolbuszową, bo raz, że obecnie tam nie ma specjalnie dobrego połączenia, a dwa, że bez zmiany kierunku jazdy. To mogłoby się udać w ramach reaktywacji remontowanej właśnie linii Rzeszów - Ocice. Bo w Rzeszowie korki na wjeździe od Kolbuszowej są niemiłosierne.



Temat: Solina do Bełżca w lecie?


Tak przy okazji, co do Roztocza do Zamościa.


"Roztocza" nie ma już od 5 IX. To jest "Solina".


Do Lublina
frekwencja była IMHO dobrze 50% choć ludzie nie stali na korytarzach.
W Lublinie skład opustoszał.
Wniosek - zamiast tych 4 wagonów i
loka lepiej IMHO było by dać łącznik szynobusowy. Mógłby stawać wszędzie
 Â a i tak jechałby tak samo albo krócej dzięki oszczędnościom na
zmianach czoła w Reju i Zawadzie.


Bez sensu. Szynobus i tak by woził powietrze, bo:
- w tych godzinach nikomu nie potrzebny jest taki pociąg.
- skład jechalby tylko do Zamościa.
Wiosną kiedy "Solina" jeździła jeszcze do Bełżca, to szczególnie w weekendy
jeździło nią trochę ludzi na Roztocze, mimo porażającej ceny biletu i złego
rozkładu. To byli ludzie dojeżdżający do małych miejscowości, gdzie ciężko się
dostać busem.
A teraz "Solina" jeździ tylko do Zamościa i na tej trasie przegrywa z busami i
PKSem zarówno ceną (nawet z Wawy się nie opłaca jechać pociągiem, a co dopiero
z Lublina) jak i czasem jazdy.
Na tej trasie cały rok powinno kursować "Roztocze" w takiej formie jak
jeździło od maja do września tego roku.
Pozdrawiam, BS





Temat: Z Zamościa coraz dłużej...


Udupienie rozkładu jazdy z Zamościa wiąze się z likwidacją województwa.


Tak, oczywiście. Kiedyś to miałeś po 2 pary do Bełżca, Stalówy i
Hrubieszowa, które jeździły zapełnione w 100% :-)


Na pewn o
lepiej nie będzie , myślę, że może być jeszcze gorzej.


I będzie. Dlatego że sami mieszkańcy okolic Zamościa wybierają jazdę busem,
a nie pociągiem. Lublin nie ma nic do tego.


Chodzi tu głównie o dużą
niechęć władz kolejowych ( i nie tylko ) z Lublina do wszystkiego co
zamojskie.


Nie. Chodzi o niechęć mieszkańców Zamościa i okolic do jazdy wspaniałymi
pociągami PKP. Pasażerowie wybierają busy, to pociągi się likwiduje -
logiczne.

pozdrawiam aron





Temat: bus do rzeszowa



| Witam czy ktos zna jakis bus z wawy do rzeszowa poza
| http://www.mzbus.ipr.pl/
| wazne zeby wyjazd z wawy byl w godzinach porannych
| A nie lepiej pojechac PKSem niz pseudo-legalnym busem? Bedzie taniej i
| wygodniej. W godzinach porannych jest kilka kursow: 6.30; 8:45; 11:45.

A czemu ofertę przewozu nazywasz pseudo-legalną? Bo realizuje ją nie
PKS tylko inna firma?


Piszac pseudo-leglanosc mialem na mysli fakt ominiecia obowiazkowej
fiskalizacji (mowiac wprost wydania biletu) w tzw. busach. Nie jest to zjawisko
marginalne, ale wrecz powszechne. Nie zawsze pasazer jest swiadom tego, ze
bilet jest dowodem ubezpieczenia podczas podrozy. Dalej, jesli mowa o uczciwej
i pelnej konkurencji to rozklady i przystanki busow (przykladowo przy Dw.
Zachodnim) powinny byc tak samo ogolnodostepne jak rozklady regularnych linii
obslugiwanych przez PKSy i innych prywatnych przewoznikow (linie do Zamoscia,
Nalecznowa, Lublin-Gdansk).

Pozdr.,
PKS

PS. Zawodowo nie jestem zwiazany z przewozami pasazerskimi.





Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
Niestety pierwsza próba wejścia przewoźników świętokrzyskich prywatnych na rynek lubelski zakończyła się niepowodzeniem

firma Darian Stąporków zawiesiła połączenia Lublin - Kielce 10.00 18.00 i Kielce - Lublin 6.10 14.10

moim zdaniem dużą rolę w porażce odegrał fakt, że końcowy w Lublinie był przy dworcu PKP a nie np. przy ul. Ruskiej skąd odjeżdża większość busów do Kielc. Wiele osób po prostu nie wiedziało o istnieniu tego połączenia.

mała też była tabliczka z rozkładem na słupie, wiele osób nie mogło jej znaleźć, nawet ja dostawałem maile z zapytaniem gdzie wisi ta tabliczka.

no trudno pierwsze koty za płoty, może ktoś przejmie te kursy.

zauważyłem też że busiarze "zatrudnili" sobie jakiegoś chłopaka z Lubartowskiej co chodzi po dworcu i rozdaje wizytówki z rozkładami.

no i co ciekawe mimo "nienawiści" między busiarzami i PKSem byłem dziś rano świadkiem na ul. Ruskiej jak bus jadący do Zamościa kulturalnie przepuścił autobus PKS Biłgoraj wjeżdżający na dworzec. Wprawdzie za to jest mandat za "samowolne sterowanie ruchem drogowym".



Temat: Polska Kompromitacja Panstwowa cz. kolejna


no jest szynszy - zanim poci=B1g dojedzie do Rejowca Fabrycznego to bus
b=EAdzie ju=BF w Lublinie.
dlatego PIC powinien postawi=E6 na poci=B1gi relacji Che=B3m- Warszawa.


Oczywiście a przy odpowiednio ułożonym rozkładzie i powrocie osobowych na
Zamojszczyznę obsługiwanych małymi szynobusami można by też uratować ruch
kolejowy w okolicach Zamościa. Nie każdy lubi H9-21 lub ciasny BUS gdzie nie
ma co zrobić z nogami.


Ps. Aron swiadomie pomija ferekwencje do Che=B3ma kt=F3ra wynosi w
okolicach 90-100 proc


Bo to jest Aron, też świadomie pomija frekwencję w pociągach relacji Lublin
Warszawa szczególnie w piątkowe popołudnia/wieczory z kierunku stolicy. Ja w
sumie też mogę powiedzieć że skoro 1/10 dróg ma naprawioną nawierzchnię
znaczy się że wszystkie mają naprawioną nawierzchnię - ot cała Arona
filozofia.





Temat: Okecie-Lublin - transport
Google prawdę Ci powie!!!

A tak serio, www.ztm.waw.pl - jest dobra wyszukiwarka połączeń.

Taksi jeśli zamówisz telefonicznie np. Wawa 229644, zapłacisz około 20-30 zł.

Big Starem lepiej nie jechać, bo to autobusy do Zamościa i Chełma, wleką się strasznie i zajeżdżają na Stadion, więc już 40 minut w plecy w samej Warszawie.

Lepiej już Antrans, Misura lub Contbus.

Rozkład Contubsa:

Warszawa-Lublin (odjazd Jana Pawła II)
7.00 8.00 8.45 9.00 9.45 10.10.10.45 11.45 12.10 12.30 12.50 13.15 14.00 14.20 15.15 15.45 16.05 16.30 17.05 17.45 18.00 18.45 19.15 19.45 20.00 20.40 lepiej zarezerwować miejsce telefonicznie: 607669080.

Do Lubartowa busy odjeżdżają z Emilii Plater, prawie pod samym PKiN. Więcej na www.auto-bus.prv.pl.



Temat: [RJ] O Rozkładzie Jazdy Pociągów 2006
He he przyjeżdżam do Chełma a przy peronie zamiast kibla do Dorohuska stoi SA 107-01

Okazało się że przyjechał w połowie kwietnia i przy okazji jest zmiana rozkładu, osobówki są teraz na odcinku Chełm-Dorohusk-Chełm, zniknął np. pociąg Dorohusk-Lublin. Frekwencja w szynobusie oczywiście optymalna do wielkości pojazdu, tylko wyszło zarządzenie że jest zakaz przewozu rowerów Nikt w Lublinie nie pomyślał, że przy standardowej frekwencji można spokojnie rower wsadzić i generalnie drużyna konduktorska rowery przyjmuje.

Niestety nadal szybkością dojazdu wygrywają prywaciarze ze swoimi busami. Wszystko przez to, że parę lat temu w Brzeźnie był wypadek na przejeździe niestrzeżonym i poszkodowany doczytał się w przepisach że linia Chełm-Dorohusk nie ma odpowiedniej sygnalizacji na przejazdach (problem leży w ilości torów-2 normalne plus szeroki). Skutek-przed KAżDYM przejazdem zwolnienie do 15 km/h a takich zwolnień jest chyba 4 na długości około 22 km międzynarodowe także zwalniają. A na szerokim torze i tak jest ograniczenie prędkości na niemal całej długości z Dorohuska do Naftobazy (chyba 30 km/h)

PS. Do Chełma podobno ma wrócić także Kolzam i w sezonie jeździć do Uhruska albo Włodawy...średnio to widzę, maszyniści także nie byliby zachwyceni, średnio co piąty kurs kolzama był zastępowany przez ukochane SP 32 (teraz nie ma w Chełmie żadnej, Zamość zabrał )



Temat: bus do rzeszowa


Piszac pseudo-leglanosc mialem na mysli fakt ominiecia obowiazkowej
fiskalizacji (mowiac wprost wydania biletu) w tzw. busach. Nie jest to
zjawisko
marginalne, ale wrecz powszechne. Nie zawsze pasazer jest swiadom tego, ze
bilet jest dowodem ubezpieczenia podczas podrozy. Dalej, jesli mowa o
uczciwej
i pelnej konkurencji to rozklady i przystanki busow (przykladowo przy Dw.
Zachodnim) powinny byc tak samo ogolnodostepne jak rozklady regularnych
linii
obslugiwanych przez PKSy i innych prywatnych przewoznikow (linie do
Zamoscia,
Nalecznowa, Lublin-Gdansk).

Pozdr.,
PKS

PS. Zawodowo nie jestem zwiazany z przewozami pasazerskimi.


Korzystałem wiele razy z firmy MzBus i ZAWSZE dostałem potwierdzenie z kasy
fiskalnej bez żadnejgo upominania się

PS. Ja też nie jestem zadowodo związany z przewozami pasazerskimi :)

Grześ





Temat: 'F' nie pojadą ;(


Mało tego. Pociąg ok. 19:30 z Nysy do KK kursuje w nowym rozkładzie w (D),
więc w weekendy ostatni pociąg z Nysy do Kędzierzyna jest po 16 (nie licząc
sezonowego pośpiecha).


Jak nie ma tam busów to wam współczuję. W Turkmenistanie ostatnie busy w
weekendy z Lublina odjeżdżają o :

Biała Podl 19.55, Biłgoraj 20.50, Warszawa i Ryki 20.00, Chełm i Hrubieszów
21.15, Janów Lub. i Rzeszów 19.50, Krasnystaw 20.35, Kraśnik 22.15, Lubartów
22.25, Łęczna 22.20, Łuków 20.00, Michów 19.15, Nałęczów 19.00, Opole Lub.
20.55, Parczew 18.10, Poniatowa 22.15, Puławy 22.30, Tarkawica 21.10,
Tomaszów Lub. i Zamośc 23.15, Włodawa 19.00.

No ale wiadomo, że lepszy ostatni pociąg o 16.00 niż ostatni bus o 23.15. To
kwestia cywilizacji.

pozdrawiam aron





Temat: Busy smierci (lekko OT)



kovaL - Michal Kowalski

| Nie zgodze sie. Patrzac z punktu widzenia pasazera, ktory na
| lubelszczyznie bywa raz na pare lat mozna sie wsciec, ze nie da sie
| cywilizowanie podrozy zaplanowac.

A skąd dokąd chciałeś jechać? Bo np. na trasie na której ja często jeżdżę (
Łuków - Zamość) właśnie najbardziej cywilizowanie skomunikowane są busy.

| A tutaj tez nie bylbym radykalny. Powiem wiecej - jestem za busami.
| Ale takimi, co dowoza do stacji

Czyli busy Lublin - Biłgoraj, Zakrzówek i Bychawa dla Ciebie są OK?
WOW!


Musialbym spojrzec na mape co to za trasy, a niestety jeszcze jej nie
rozpakowalem po przeprowadzce.
A jak rozklad w stosunku do pociagow?


| IMHO gdyby byly to busy w taryfie
| ZTM to sukces kolei w WWA bylby murowany (gdyby pociagi caly czas byly
| w taryfie ZTM).

Czyli jednak i w Wawie busy mogą się przydać?
Wydaje mi się, że dochodzimy do porozumienia ;-)))


Niedokladnie sie wyrazilem. Nie w Warszawie, a w aglomeracji. Do
Centrum sie one nie nadaja.
Poza tym nie wiem czy porozumienia, bo ty caly czas nie chcesz uznac
potokow, ktore generuja sie w wielkim miescie i jego okolicach.

kovaL





Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych


Tylko nie wiem czy zauważyłeś że PKS MA RELACJĘ L U B L I N - K U D O W A !!!!!!!!!! a nie Lublin - Puławy i nie nastawia się na podróżnych do Puław.


Nie wiem czy się nastawia czy nie. Nikt nie zabrania jeździć autobusem Lublin - Kudowa na odcinku Lublin - Puławy.



Miałem się nie wtrącać w dyskusję ale małe coś wtrące.
Jeżeli ktoś uważa że autobus co 40 min to za długo to ręce opadają.
Oczywiście najlepiej by było gdyby bus był na zawołanie, podjężdżał pod same drzwi i kierowca wnosił torbę i potem zanosił pasażera na plecach i jeszcze za niego płacił. A potem się dziwimy że społeczeństwo leniwe.


Ja uważam, że na trasach typu Lublin - Biała Podlaska, Lublin - Zamość, Lublin - Chełm czy Lublin - Warszawa częstotliwość co 40 minut to zdecydowanie za mało. Dobrze jest tak jak teraz. Nie słyszałem żeby jakiś pasażer się żalił że ma za dużo połączeń.
Aha - i widziałem na własne oczy jak szła kobieta do busa z 2 torbami, kierowca wyskoczył, wziął od niej bagaże, otworzył jej drzwi a sam zapakował torby do bagażnika. To był bus Lublin - Włodawa ale nie wiem jakiej firmy.



Ludzie busami nie jeżdżą dlatego że tak bardzo je kochają, że są takie wygodne( ) itp, tylko dlatego że są tanie, szybkie i są często ale zapewniam cię że gdyby z podobną częstotliwością i za podobną cenę i w zbliżonym czasie jeździły autobusy nikt by busami nie jeżdził. Przykład Linia Toruń - Bydgoszcz. Płacę każde pieniądze jak znajdziesz mi busa na tej lini. Cena biletu 5.20 za studencki, 50 minut jazdy i do tego wygodne DUŻE autobusy i rozsądny rozkład i dużo większe potoki podróżnych niż np.: z Chełma do Lublina.Pytam. Gdzie busy?


Może Kujawsko Pomorskie jest na innym etapie rozwoju. U nas też 10 lat temu nie było busów z Lublina do Chełma.
To nie wina busiarzy, że PKS nie potrafi zapewnić porządnej częstotliwości.


W większości znanych mi przypadków jest akurat odwrotnie. Ale akurat to, że busy wskakują na trasy PKS-ów to skutek tego, że to PKS był pierwszy a busy nastały długo, długo później. Nie to żebym nie lubił busów...ja po prostu zawsze będe wolał PKS.

A ileż to ty tych przypadków znasz.

Busy były długo wcześniej niż PKS i nawet PKP. U nas na Lubelszczyźnie pierwsze prywatne linie międzymiastowe powstały jeszcze za cara. PKS powstał zdaje się 75 lat temu.



Temat: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)
Dawno się tak nie uśmiałem po przeczytaniu, że 90 km nie można przebyć w 1
godzinę. Nowiutki Mercedes Sprinter relacji np. Lublin - Zamość posuwa
zwykle poza miastem 120-140 i wyprzedza 90 procent osobówek na trasie. Jest
taki kurs Lublin - Warszawa o 5.15 z Lublina. W Warszawie pod empikiem na
Nowym Świecie jest o 7.15 (to chyba szybciej niż ICek). Bus to nie 15letni
Ford Transit ale nowiutki Sprinter czy Peugeot Boxer. Po trasie pan kierowca
oczywiście wyprzedza 90% osobówek . Kosztuje ta impreza 20 zł. Droga
Warszawa - Zamość na przewazającym odcinku jest tak szeroka, że można by
zmiescic 2 pasy w kazdą stronę. Pali podobno 6l na 100 km (bo to dizel) a
przyspieszenie do setki z kompletem pasażerów to 15 sekund (no ale w końcu
to dizel). Nie wierzycie? To wpadnijcie do Lublina od razu zaliczymy
Nałęczów wąski i Chełmski szynobus. Pozrawiam Aron


----- Original Message -----

Sent: Tuesday, May 23, 2000 11:10 AM
Subject: Re: Chelm-Wlodawa "wskrzeszona" :-)

| Co z tego, że byłyby autobusy szynowe? W Lublinie prywatne firmy autobus
owe
| spisały sobie rozkład jazdy PKP i przed przyjazdem pociągów z Wawy
Krakowa
| czy Wrocławia pod dworcem ustawia się rządek busów z połączeniem do
| większości miast województwa. Nie wszyscy znają realia woj. lubelskiego
| (mało linii kol., za to dużo szerokich, w miarę mało zatłoczonych dróg z
| płytkimi koleinami) a więc powiem tylko że podróż busem z Lublina do
| Zamościa czy Włodawy (ok.90 km) trwa 1 godzinę a pociągiem...

| Pozdrawiam
| Aron

Dawno się tak nie uśmiałem, ty twierdzisz że trasę 90 km można
pokonać w 1 godzinę,  to jest nie możliwe min.  to 1,5 h jazdy.
Tak wysoką średnią prędkość możnaby uzyskać samochodem
osobowym, a nie busem. Sam pamiętam jak jechałem
samochodem (niestety) do Włoch (70 % autostradą) i licząc
wszystkie postoje i przejazd p. Wiedeń i Bratyławę to średnia
wyniosła ~90 km/h.

--
Pozdro
Grzegorz Piorowski


--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-kolej
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/





Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
Na stronie RDA Kraków pojawił się kurs Kraków - Nisko przez Tarnów Mielec Kolbuszową Stalową Wolę. Odjazd o 18.30, przewoźnik Zbigniew Frączek.

Zmienił się trochę rozkład jazdy firmy Feniks obsługującej trasę Lublin - Hrubieszów.

Obecnie busy Feniksa odjeżdżają z ul. Ruskiej w Lublinie o 10.10 13.10 16.10 i 18.35
Pierwsze dwa nie kursują w niedziele i święta.

Pełny rozkład busów na trasie Lublin - Hrubieszów wygląda obecnie tak :

8.00U Kowalczuk
9.15U Regina
10.10A Feniks
10.15Um Transway
11.10A
12.15U Kazan
13.10A Feniks
13.40Um
14.30U Kowalczuk
15.00U Kowalczuk
16.10L Feniks
16.25U Regina
17.50U Kazan
18.05Um Transway
18.30+U
18.35D Feniks
18.45D Kazan
19.40Um Transway
21.15Um Transway

Mamy też nowe połączenia Lublin - Kraków przez Radom - Kielce firma Interbus
odj. z Lublina 4.40 9.40

pełny rozkład

LUBLIN UL. UNII LUBELSKIEJ PARKING -- 04:30 9.35
LUBLIN UL. RUSKA 04:40 9.40
PUŁAWY UL. LUBELSKA 05:30 10.35
RADOM UL. PRAŻMOW. PRZY DWORCU 06:25 11.30
KIELCE UL. ŻELAZNA 07:40 12.45
KRAKÓW DWORZEC AUTOBUSOWY 09:40 14.45

powrót

Kraków 12.25 16.35
Kielce 14.40 18.50
Radom 15.55 20.05
Puławy 16.50 21.00
Lublin 17.40 21.50

Firma Duet-Plus otworzyła połączenie Gołdap - Olszyn
odj. z Gołdapi 6.40
odj. z Olsztyna 15.30

Nowe połączenia Biłgoraj - Przemyśl
9.00F 11.45 15.30F 18.30

nowe połączenia z Zamościa

Zamość - Rzeszów przez Tomaszów 8.40A 14.40+
Zamość - Jarosław przez Tomaszów 18.20+

Mamy nowego busa Lublin - Rymanów Zdrój przez Rzeszów Krosno Iwonicz Zdrój. Odj. z ul. Ruskiej o godz. 15.00

Nowe busy na trasie Warszawa - Lublin - Przemyśl

odj. z Warszawy 15.00
odj. z Przemyśla 22.45

kursuje codziennie oprócz sobót

Nowe połączenia
Puławy - Gniewoszów ( rozkład wkrótce)

Lublin - Krynica przez Rzeszów Jasło Nowy Sącz
odj. z Lublina 10.30
odj. z Krynicy 11.00

firma : http://www.galicjaexpress.pl



Temat: skm-niezawodnosc-nawiazanie do busow


Skoro mieszcza sie jakos na linii Lublin - Zamosc to zmieszcza
sie tez na linii Lublin - Chelm. Poza tym zauwaz, ze wiele osob
jezdzacych pociagami to kolejarze i ich rodziny ktorzy straca
pretekst do podrozowania po likwidacji pociagow.


Ta, jeszcze powiedz że na linii Biała - Lublin też sie mieszczą.
2h temu poszedłem swoją lepszą połówke odprowadzić na busa
do Lublina. Stoimy, czekam, przyjechał Biała - Lublin, oprócz
nas było jeszcze 3-4 osoby. Pociągnąłem za drzwi i odskoczyłem
bo na mnie poleciało 2 ludzi ze środka. Ten bus nie był
przeładowany, on był zakonserwowany... Tam nie dało się
palca włożyć a co dopiero jechać. Swoją drogą ostatni kurs tego
dnia. No ale ktoś z pozostałych którzy z nami czekali
wykazał sie gestem i zaproponował, że zawiezie swoim
samochodem tylko zrzucimy się na benzyne.

Czy według Ciebie napchanie ludzi do busa aż opona trze
o nadkole to jest 'wytrzymywanie' linii? W skmkach nawet
czegoś takiego nie widziałem.

Nie mam w bliższej/dalszej rodzinie kolejarza. Jedyna zniżka
jaką posiadam to szkolne 37%. I nie zmienia to faktu, że
wole pociągi. Transport samochodowy mógłby być tylko
w przypadku, gdybym sam miał samochód.


Niektorzy busiarze trzymaja busy "na zapas" i w ich przypadku
nie bedzie problemem uruchomienie dodatkowych kursow ( o
ile oczywiscie urzednicy sie zgodza)


Ta, trzymają. Widzę Panie Aron, że albo jesteś ściśle powiązany
z transportem samochodowym, albo masz strasznie zatwardziałe
przekonania. Rachunek ekonomiczny mógłby być dodatni,
gdyby nie beton tam na górze, ale im się nie chce. Lepiej
przecież rozkład dopasować kolejarzom, niż pasażerom.

Pozdrawiam,
Sqeeb





Temat: Nowy lubelski blog kolejowy


----Porównuję czas od dworca pkp do przystanku Rapy lub w Woli Dużej, pociągu
busem nie dogonisz, nawet samochodem trzeba szybko. Czas jazdy tu jest dobry,
problemem jest faktycznie odległość dworca PKP od centrum miasta.


No wlasnie. Policz raczej odleglosc centrum Bilgoraja - Wola Duza a
nie dworzec PKP Bilgoraj - przystanek PKP Wola Duza. Od razu widac, ze
pociag odpada w przedbiegach.

<Gdy jeździły


osobówki dużo osób wsiadało jednak w Biłgoraju w kierunku na Rozwadów.


Jak jezdzily pociagi na Rozwadow, to w Bilgoraju bylo 2 razy mniej
samochodow osobowych niz dzis.

< Można


by uruchomić dwa kursy turystyczne: Rozwadów , a może nawet jakiś Tarnobrzeg
albo Rzeszów przez Kolbuszową - Zamość. Przyjazd do Zamościa ok 10, Powrót ok
16. A w międzyczasie puścić jeszcze na Zamość - Rozwadów.


Mozna uruchomic - podpisz weksel in blanco ze w razie czego pokryjesz
straty z wlasnej kieszeni. Mi osobiscie nie wydaje sie zeby mozna bylo
liczyc na jakies super zapelnienie w tych relacjach.


W przypadku Lublina
faktycznie z busami nie ma szans, ale jest grupa podróżnych z okolic Dworca
PKP, czy Północnego , która musi dojechać lub dojść piechotą tak jak ja do
dworca pod zamkiem i o nich można już się pokusic.


Bedzie ich za malo, zeby taki pociag sie oplacil. Zreszta nawet jadac
z Tatar pod Zamek i dalej busem bedzie szybciej niz pociagiem.

<Ponadto są ludzie z


przesiadek z innych pociągów


to i tak jest szybciej dojechac 1 na dworzec busow i potem busem do
Zamoscia


i oczywiście jest ruch turystyczny z Lublina, a
więc: szynobus: Lublin - Przeworsk przez Zawadę, Bełżec, w Zawadzie


No to sprobuj ulozyc rozklad dla takiego szynobusa.

zobaczymy co ci wyjdzie

aron





Temat: Obserwacje na Centralnej i Wsch.


2. Pociąg ROZTOCZE już przecież tylko z Bełżca, a nie Rawy (choć wyświetlany
na tablicy przyjazdów jako BEŁŻEC/RAWA), a opóźniony, jak ex-przemytnik 60


Roztocze na odcinku Zawada-Rejowiec 21.07.2005 w obie strony było zastąpione
KKA z powodu robót. Widziałęm jak rozkładali kamyki na torach w Krasnymstawie.
Miałem okazję jechać nim do Lublina. Dzień wcześniej pani w kasie wiedziała że
będzie KKA, ale zapewniała, że pojedzie w takim samym czasie jak pociąg.
W Zawadzie podstawili MANA i Autosan z PKS Zamość, z Zamościa innym autobusem
przyjechało 11 osób, z Bełżca składem: A(jako 2 klasa)+B około 30 osób (wagony
te pojechały do Zamościa). W Autosanie połowę siedzeń wyjęli, by zrobić miejce
na rowery (co nie było w ogóle potrzebne). W autobusach zmieścili się wszyscy,
niektórzy stali choć miejsca były jeszcze wolne. Wymiany pasażerów nie było
żadnej, jedynie w Krasnymstawie dosiadło się około 8 osób. Panowało ogólne
zamieszanie. noikt o niczym głośno nie informował, trzeba było się dopytywać.
MAN zabrał ludzi z Zawady i pojechał do Ruskich Piask, potem bez zatrzymania
do Krasnegostawu, Autosan pojechał przez Zamość do Izbicy, potem jeszcze
zatrzymał się w Krasnymstawie. O rozkładzie jazdy KKA pasażerowie nie
wiedzieli, po drodze okazało się że autobusy mają dotrzeć planowo do Rejowca o
19:35, ale i tak dowiedzieli się o tym tylko Ci co zapytali konduktora.
Postoje autobusów były bardzo długie, bo jechały szybciej niż przewidywał
rozkład. Mój MAN dojechał do Rejowca o 19:25.
W Rejowcu czekał już na nas właściwy skład ROZTOCZA: rower+B+B+A+B. Ruszyliśmy
o 19:55 i dotarlismy do Lublina o 20:40, czyli +60.
Spotkałem w przedziale gościa co jechał rano do Krasnegostawu, okazało się ,że
kierowca KKA błądził i jechał do Krasnegostawu o wiele dłużej niż powinien.

O zmianach mozna było sie dowiedzieć jedynie przypadkiem (np ze strony
www.pr.pkp.pl ale i tak nie było tam żadnych informacji o godzinach przejazdu
KKA), w Zamościu żadnych kartek, w kasie żadnej wyraźniej przy zakupie biletu.

Pozdrawiam.
Łukasz





Temat: bus do rzeszowa


Piszac pseudo-leglanosc mialem na mysli fakt ominiecia obowiazkowej
fiskalizacji (mowiac wprost wydania biletu) w tzw. busach. Nie jest to zjawisko


Więc radzę pojeździć autobusami PKS pod Warszawę. Bilet dostaniesz raz
na jakiś czas. Tak się składa że dojeżdżałem przez 5 prawie codziennie
z Legionowa na Dworzec Zachodni PKS. Bilet otrzymywałem raz na 3-5
kursów. A akurat na jeden przejazd tymi busami dostałem bilet z kasy
fiskalnej. Bez proszenia. Akurat zwracam na takei rzeczy uwagę bo
jechałem służbowo.


marginalne, ale wrecz powszechne. Nie zawsze pasazer jest swiadom tego, ze
bilet jest dowodem ubezpieczenia podczas podrozy. Dalej, jesli mowa o uczciwej
i pelnej konkurencji to rozklady i przystanki busow (przykladowo przy Dw.
Zachodnim) powinny byc tak samo ogolnodostepne jak rozklady regularnych linii
obslugiwanych przez PKSy i innych prywatnych przewoznikow (linie do Zamoscia,
Nalecznowa, Lublin-Gdansk).


Tyle że PKS niechętnie patrzy na swoim dworcu - bo dworzec należy do
PKS - na rozkłady konkurencii. Szczytem wszystkiego jest dworzec
autobusowy w Rzeszowie (należacy do miejscowego PKS prawem
zasiedzenia) gdzie niektórym przewoźnikom zabroniono na niego wjeżdżać
nawet gdy chcieli za użytkowanie normalnie płacić. I dlatego np. linie
Connexu z Sanoka (sprywatyzowany PPKS Sanok) zatrzymywały się poza
dworcem. Pełnego rozkładu ich kursów też tam nie bło. Był za to w
internecie na stronie firmowej. Brak rozkładu na dworcu autobusowym to
nie zawsze wina przewoźnika - czesto to wynik tego że konkurencja
włada dworcem i nie zamierza kogo innego tam dopuścić.


PS. Zawodowo nie jestem zwiazany z przewozami pasazerskimi.


Ja także. Za to często pokonuje trasę Warszawa-Bieszcady. Zwykle przez
Rzeszów właśnie. I po latach doświadczeń - turlam się tam już ponad 20
lat - wolę do Rzeszowa docierać pociągiem. Z autobusów PKS-u korzystam
w ostateczności. Cóż z tego że taniej jak podróż trwa wieki. Mnóstwo
kilku-kilkunastominutowych postojów i dwa większe - Sandomierz i coś
jeszcze. Dla mnie strata czasu.

Zdrówko





Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi


----- Original Message -----
From: Xy
MZK ktora jako jeden z niewielu
ma rozklady mniej wiecej stale, czesto zrywane przez prywaciarzy zeby
podniesc frekwencje u siebie. Wyglada to mniej wiecej tak w godzinach
szcztu
na uczesczanych liniach kazdy autobus MZK jest pilotowany przez jakis
prywaciarza, ktory go wyprzedza o 1minute i zbira pasazerow z trasy.


Dokładnie tak to wyglądało na początku w Lublinie. Obecnie prywaciarzy jest
więcej niż państwowych i to oni dyktują warunki. Zresztą do większości miast
wokół Lublina (Puławy, Kraśnik, Zamość, Biłgoraj ) busy jeżdża co ok. 15
minut i właściwie kiedy ktoś idzie na dworzec to najpierw idzie do busiarzy
a jak u nich jest np. komplet to i tak za 15 min. będzie następny. Busmen
mówi wtedy tak : ja rezerwuję Panu miejsce - niech Pan idzie na piwko i
wróci za 15 min. to odjeżdżamy.
Po starcie bus ( o ile nie ma kompletu co jest raczej rzadkie :( rozwija jak
największą prędkość aby wyprzedzić PKS.


Wieczorem prywaciarza nie uswiadczysz na drodze (mniej ludzi), na moja
mala
dzielnice tez nie dojezdzaja bo im sie nie oplaca. Rozkladow nie maja,
jezdza jak chca i zdnych ulg nie honoruja.


W Lublinie busmeni wyczuli że wieczorem jest też zarobek i choć jeźdżą
rzadziej niż w dzień to jednak i tak częściej niż PKS i PKP.

Organizuja sie w stowarzyszenia i
gadaja o niczym z urzedem miasta (nic z tego nie wynika)... a nawet jak
dojda do jkiegos porozymienia to okazuje sie ze kupe nysek jezdzi nadal
niezrzeszonych i problem wraca i tak dookola wojtek. Tak wyglada
gospodarka
wolnorynkowa w przejazdach.


Dokładnie. Niektórzy nie chcą się zrzeszać bo zmniejszyłoby to ich zarobki.
Tak przez ślepy indywidualizm cierpi społeczeństwo (głównie niestety
kolejarze :(
Pozdrawiam
Aron





Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
Kolbak


Obecnie jedyny pociąg na odcinku SWP - Zwierzyniec , Hetman przejeżdża ten
odcinek w 1:11 . Osobówka jechałaby mniej więcej 1:30 . Jak na odcinek 71
km
to katastrofalnie chyba nie jest.


IMHO jest. Pociąg powinien bić na głowę drogowe środki transportu pod
względem prędkości. Przecież pociąg ma tory tylko dla siebie.


a brak alternatywnej infrastruktury
drogowej biegnącej przez te tereny (droga krajowa nr 74 Janów Lub. - Zamość
jest oddalona od linii o 15 km) byłby plusem dla rozwoju połączeń


kolejowych

Tamtędy biegnie też droga krajowa Zamość - Szczebrzeszyn - Zwierzyniec -
Biłgoraj i to przy samych torach tak że nie można mówić o braku
infrastruktury drogowej.


Żeby PKP dostał całą planowaną dotacje to o podwyżkach nie byłoby mowy , a


i linie przeznaczone do zamknięcia by pozostaly .

Tak dobrze to by nie było. Kiedyś dostawali większe dotacje i zamykali na
potęgę - np. Łuków - Parczew - Lublin


No na dworcu w Lubaczowie był cały rozkład jakichś międzynarodowych
autobusów , które zajeżdżają na ten dworzec . Było grubo ponad 20


połączeń .

Bo tamtędy jeżdżą do Lwowa np. Czesi. Jest widocznie szybciej przez Hrebenne
niż przez Przemyśl.


| Ja jeszcze dodam że na dworcu w Izbicy jest napis "Ustęp". CO za piękny
| napis w zalewie angielszczyzny.

Ooo przejeżdżałem kilkanaście razy samochodem  i nigdy się nie
zatrzymałem ,
żeby się przyjrzeć ;-)))


http://www.kolej.pl/tory/varia/baza/stacje/i/img/izbica.jpg


A jak ze skomunikowaniami z pociągami ?


Pociągów to chyba tam jest 4 dziennie to nie mają większego znaczenia :-)

zdrówka
aron





Temat: Brytyjczycy przejmą PKS Gdynia
Jakie można było mieć doświadczenie w 1993 roku? TO były inne czasy.
Zmieniłoby potrzeby albo by nie zmieniło. Busiarze przecież muszą podpisywać weksle in blanco ( a np. lekarze czy hydraulicy nie). Czego ty jeszcze od nich chcesz.
Napisałeś że teraz w woj. lubelskim jest mniej połączeń niż przed epoką busów. Co jest bzdurą. Napisałeś też, że to wina busiarzy.

No można znaleźć pojedynczych przewoźników którzy jeżdżą częściej niż Gryf. Są to np. LKK i Łęcz-Trans.

No jak Gryf nie jedzie prostą drogą? To którędy jest najkrócej z Gdańska do Kartuz?

Jest ważne, ale nie znaczy że kogoś kto nie działa charytatywnie trzeba od razu niszczyć i nazywać złodziejem.

To żaden fakt medialny. Są dzieci które np. łamią sobie nogę na rowerze a potem muszą jeździć na jakieś kontrole czy rehabilitacje do szpitala. Poza tym kara 3000 zł to rzeczywistość. I nawet najlepszy prawnik nie zmieni tego co Sejm uchwalił, niestety.
Co ci przeszkadza rozdrobnienie busiarstwa? Może też przeszkadzają ci małe sklepy i chciałbyś żeby były tylko supermarkety?

Ty chyba śnisz.

Co nie przystaje? To przystaje firmie śmierdzący H9-21, stary Ikarus zardzewiały i prawie 30-letnia Setra a nie przystaje nowiutki Transit.
Dobrze że pasażerowie myślą inaczej niż ty.

No dobra - jeździj sobie Gryfem skoro taki wspaniały i ma bileterki. Ale nie wyzywaj busiarzy od złodziei tylko dlatego że nie mają bileterek i zamiast starymi Setrami jeżdżą nowymi Transitami. Bo zarówno brak bileterki jak i nowy Transit są dozwolone przez prawo.
Tobie się wydaje że jak ty nie lubisz transitów to że też wszyscy ludzie na tym świecie nie lubią transitów, a kochają stare Setry czy zardzewiałe Autosany. Tak na szczęście nie jest.

A jaka to różnica czy utworzony czy zaakceptowany? Jeżeli urzędnik zaakceptuje rozkład, to PONOSI ZA NIEGO ODPOWIEDZIALNOŚĆ.

I to jest taka sama odpowiedzialność w przypadku rozkładu Gryfa, jak i lubelskich busiarzy.

A cóż to Sztum? 70 km od Gdańska? Toż to niedaleko. Czy to jakiś problem dojechać? Do Lublina jeżdżą ludzie do pracy z Zamościa, Chełma, Białej Podlaskiej że już nie wspomnę o Kraśniku, Puławach czy Parczewie.

Koncesja, koncesja... jw., rozdrobnienie busiarstwa - jw., średnio co dwa lata (parlamentarne i samorządowe) są wybory, są inne (legalne) środki nacisku. Tylko trzeba przestać bezmyślnie walić głową w mur, gdy obok stoi drabina z płatnym instruktorem. Ale po co, jeśli można jeździć bez "koncesji", bez licencji, bez prawa jazdy?



Temat: Nowy lubelski blog kolejowy


no to bedzie jeszcze wieksza porazka, bo o ile potoki z Zamoscia do
Bilgoraja sa, to ile osob z Zamoscia czy Bilgoraja ma interesy w
Stalowej Woli i okolicach? Bardzo malo a jak juz ktos ma to jedzie
busem, PKSem albo samochodem.


---No a czym mają jechać jak nie ma pociągu?

 Na pewno za malo zeby byl sens uruchamiania pociagow.
Co innego gdyby wyremontowano odc. Debica - Mielec wtedy mielibysmy
dosc szybkie polaczenie do Krakowa i na Slask no ale wiadomo ze
remontu nie bedzie tak ze nie ma co gdybac.


---Ja obserwowałem pociagi na tej linii przed zawieszeniem,gdyż akurat
jeżdziłem wtedy służbowo do Biłgoraja i zawsze spory tłum wsiadał w Biłgoraju
w kierunku Stalowej Woli. Ponadto dużo osób teraz do Rzeszowa jeżdzi i to z
Zamościa i po drodze także bez przesady, właśnie tylko do samego Biłgoraja go
puścić to by się nie opłacało. Ponadto można zrobić skomunikowanie w Stalowej
Woli na Lublin i Przeworsk.

No chyba ze podpiszesz weksel in blanco itd...


---A skąd wiesz ilu ich jest?

| ------Żeby to stwierdzić, trzeba to sprawdzić. Nie jestem Marszałkiem
| Województwa , żebym miał coś podpisywać, tyle pociągów jeżdzi pustych na
| skutek bezsensownego ułożenia rozkładu jazdy i jakoś nikt z tego nie jest
| rozliczany.

A szkoda.
No szkoda.

| -------Akurat to busów z Lublina do Zamościa jest za mało ale twoi
wspaniali
| koledzy nie chcą nikogo więcej dopuścić do jeżdżenia.

panowie z UMarsz to nie sa moi koledzy, a juz na pewno nie sa
wspaniali


------To już nie o nich nawet chodzi ale przewoźnicy nie chcą nikogo
dopuszczać, żeby kasy nie tracić i przez to trzeba jeżdzić autobusem lub
samochodem bo nie ma miejsc. Autobusy w szczycie też zatłoczone bo busów PKSy
pokupowały i ciasnota.

| -----Może i szybciej, ale niewygodnie, zwłaszcza z tobołami.

No dobrze, ale ile jest tych osob jadacych np. z WArszawy do Zamoscia
pociagami? 20 ? 30? I tak wiekszosc wybierze bezposredniego BigBusa,
nikt poza kolejarzami i ich rodzinami nie bedzie bawil sie w
przesiadki.


------A BigBus to niby taki wygodny? Poczytaj sobie na Roztocze On Line jak
tam wygląda rezerwacja miejsc w busie. Ostatnio z tomaszowa nimi jeżdżę i
powiem , że ciasno mają poupychane fotele. Nie wyobrażam sobie takiej jazdy do
Warszawy, ale co zrobić jak nie ma innej alternatywy.  


| -----Co za problem, ułożę, będzie opublikowany.

ok zobaczymy

| -----Wyjdzie, gorzej jak jakaś firma go skopiuje i weżmie grubą kasę, za
| analizy marketingowe.

no to mozesz dla zmylenia przeciwnika pisac zamiast Zamosc -
Szczecin,  zamiast Belzec - Kostrzyn itp. Ja i tak po czasie przejazdu
bede wiedzial o jakie stacje chodzi :-)
przede wszystkim nikt nie bedzie zlecal zadnych analiz marketingowych
na ta linie, bo wiadomo ze pociagi na tej linii nie maja najmniejszych
szans na powodzenie


---No to jak tak mówisz to zrobie bez grypsery i opublikuje.





Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
Przedsiębiorstwo PKS w Zamościu informuje, że od dnia 01.02.2007r. wprowadza następujące zmiany w rozkładzie jazdy autobusów:

wydłuża relację następujących kursów:
Zamość DA. (odj. godz.14.15) – Krynice
na Zamość DA. (odj. godz.14.15) – Polany Namule przez Krynice

Zamość Brama Lwowska (odj. godz.19.00) – Wierzbie IV
na Zamość Brama Lwowska (odj. godz.19.00) – Krynice przez Wierzbie

zmienia relację kursu:
Zamość DA. (odj. godz.16.50 ) – Turkowice przez Komarów
na Zamość DA. (odj. godz.16.45 ) – Turkowice przez Werbkowice

zawiesza następujące kursy w dni robocze

Zamość DA. (odj. godz. 7.50) – Józefów przez Malewszczyznę
Józefów (odj. godz. 11.53 ) – Zamość DA. Przez Malewszczyznę
Zamość DA. (odj. godz.16.45 ) – Hrubieszów przez Werbkowice
Hrubieszów (odj. godz.18.25 ) – Zamość DA. przez Werbkowice
Zamość DA. (odj. godz.18.25) – Krynice
Wierzbie IV (odj. godz. 19.30) – Zamość Brama Lwowska

zawiesza wykonywanie następujących kursów w soboty:
Zamość Brama Lwowska (odj. godz.6.47) – Wierzbie IV
Wierzbie IV (odj. godz. 7.17) – Zamość Brama Lwowska
Zamość DA. (odj. godz. 7.30) – Izbica
Izbica (odj. godz. 8.20 ) – Zamość DA.
Zamość DA. (odj. godz. 7.50) – Józefów przez Malewszczyznę
Józefów (odj. godz. 11.53 ) – Zamość DA. Przez Malewszczyznę
Zamość DA. (odj. godz. 15.40) – Telatyn
Telatyn (odj. godz. 5.10 ) – Zamość DA.
Zamość DA. (odj. godz.8.50 ) – Wiszenki przez Skierbieszów
Wiszenki (odj. godz.10.10 ) – Zamość DA. przez Skierbieszów
Osiczyna (odj. godz.7.55 ) – Zamość DA. przez Skierbieszów
Zamość DA. (odj. godz.13.00 ) – Osiczyna przez Skierbieszów
Osiczyna (odj. godz.14.10 ) – Zamość DA. przez Skierbieszów
Zamość DA. (odj. godz.13.10 ) – Zamość przez Honiatyczki

zawiesza wykonywanie następujących kursów w niedziele i święta:

Grabowiec (odj. godz.5.30 ) – Lublin DA. przez Skierbieszów
Lublin DA. (odj. godz.9.30 ) – Grabowiec przez Skierbieszów
Grabowiec (odj. godz.5.45 ) – Zamość DA. przez Skierbieszów
Zamość DA. (odj. godz.7.45 ) – Szczebrzeszyn przez Niedzieliska
Szczebrzeszyn (odj. godz.10.05 ) – Zamość DA. przez Niedzieliska
Zamość Brama Lwowska (odj. godz.8.47) – Wierzbie IV
Wierzbie IV (odj. godz. 9.17) – Zamość Brama Lwowska
Zamość DA. (odj. godz.11.50 ) – Krasnobród przez Rachodoszcze
Krasnobród (odj. godz.14.14 ) – Zamość przez Rachodoszcze
Zamość DA. (odj. godz.11.50 ) – Hrubieszów przez Werbkowice
Hrubieszów (odj. godz.13.40 ) – Lublin DA. przez
Lublin PKP (odj. godz.20.30 ) – Zamość DA. przez Krasnystaw

zawiesza wykonywanie następujących kursów w sobotę, niedziele i święta:

Zamość DA. (odj. godz.13.30 ) – Hrubieszów przez Werbkowice
Hrubieszów (odj. godz.15.20 ) – Zamość DA. przez Werbkowice

skraca relację kursu w niedziele i święta:

Lublin DA. (odj. godz.16.05 ) – Grabowiec przez Zamość
na
Lublin DA. (odj. godz.16.05 ) – Zamość



Temat: Brytyjczycy przejmą PKS Gdynia
Dlaczego niby wypowiedź o busach za cara ma być kompromitująca??
Już kiedyś cytowałem ten artykuł, ale niech tam :

10 VIII 1904 wyruszył do Trawnik pierwszy omnibus Władysława Dyszyńskiego (1865-1904), prekursora komunikacji samochodowej w Zamościu. Wkrótce jednak strata jednego z dwu samochodów (wypadek) powoduje zawieszenie komunikacji. Nadal najważniejszym przedsiębiorcą pozostaje Dichter. W marcu 1910 powstała Lubelska Spółka Samochodowa (warsztaty znajdowały się w Zamościu), zatrudniająca dobrze płatnych. kierowców (80-90 rb). Początkowo 3, potem aż 10 dużych 16-osobowych francuskich autobusów marki "Delahaye" obsługiwało trasę z Lublina do Tomaszowa. W zimie zawieszano obydwa kursy do Lublina i autobusy jeździły tylko ze stacji w Trawnikach do Zamościa. Autobusy odjeżdżały spod hotelu "Centralnego" i do Lublina docierały w 3-4 godz. (cena biletu 5 rb). W 1913 z LSS próbovrały kursować w komunikacji z Trawnikami: stara firma Dichtera (krótko w spółce z właścicieli bufetu i sklepu w Trawnikach, w maju zwinął przedsiębiorstwo) oraz nowo powstała Trawnicka Chrześcijańska Komunikacja Samochodowa i spółka Rosjan z Zamościa (1 autornobil). Z wybuchem wojny autobusy LSS zostały zarekwirowane przez PCK. 10 IV 1916 wznowiono komunikację z Lublinem (co dwa dni), głównie dla wojskowych, ale w miarę możliwości zabierano i cywilów, lecz za znacznie większą opłatą. Od listopada 1918 do Zamościa przyjeżdżała 12-osobowa karetka Spółki Omnibusowej z Lublina.

W 1920 nastąpiła przerwa i na dobre wznowiono komunikację z Lublinem dopiero w czerwcu 1925, gdy powstała firma Sarnuela Szucha z Zamościa (2 samochody 6-osobowe, codziennie 1 kurs spod cukierni Puszczyńskiego przy ul. Żeromskiego, bilet 10 zł). Później na trasie pojawiła się lubelska spółdzielnia "Autopol" (1926) i autobusy Anny Klimkiewicz i S-ki z Zamościa (1927-29) a także pomniejsi przewoźnicy, jak S. Badzian, J. Gruszecki, M. Kankiewicz, M. Kapuściński, W. Koszel, G. Moczałów oraz J. Klimaszewski z Klemensowa utrzymujący korriurlikację ze Szczebrzeszynem. Wkrótce powstała Lubelsko-Zamojska Spółka Samochodowa, która od-tąd stała się najpoważniejszym przedsiębiorstwem komunikacyjnym. Rozkład jazdy z 1929 wymieniał ponad 50 kursów dzlennie, m.in. z Zamościa do Lublina (11), Biłgoraja (12), Tomaszowa (7), Chełma, Szczebrzeszyna i Komarowa (po 6), a w następnych latach jeszcze do Lwowa, Łodzi i Warszawy, a także do Krasnobrodu, Tyszowiec i Tarnogrodu.

W latach 1926-28 autobusy odjeżdżały sprzed apteki w Rynku Wielkim. W 1929 urządzono Plac Autobusowy (ob. Pl. Wolności) z poczekalnią, bufetem, fryzjerem, szaletem, a nawet bilardem - tak, iż doczekał się pochwał fachowego pisma "Samochód". Później poczekalnię ulokowano na parterze wybudowanego w miejscu dotychczasowego baraku Domu Strzeleckiego (1933-34). Oprócz autobusów, spod Nowej Bramy Lubelskiej nadal jeździły do Szczebrzeszyna (aż do pocz. lat 50.) konne "tramwaje" (wozy z budami na kabłąkach). Po wojnie regularną komunikację na trasie Lublin - Zamość uruchomiono we wrześniu 1945, po 2 kursy Spółdzielni Kierowców i Pracowników Samocho-dowych z Lublina (przez Zamość do Tomaszowa) i Okręgowego Urzędu Samochodowego, rok później przemianowanego na PKS. Latem 1946 czynnych było już w Zamościu ok. 10 linii, obsługiwanych w większości taborem ciężarowym przystosowanym do przewozu podróżnych. PKS wspomagała od 1948 miejscowa firma "Jaskółka", którą wchłonęła powstała w 1950 spółdzielnia "Autonaprawa" oraz działająca w tym czasie Chełmska Spółdzielnia Komunikacyjno-Transportowa (w Zamościu baza).



Temat: Ukrainizacja komunikacji publicznej czyli dlaczego busy są złe
PioTTr


| Na Lubelszczyźnie jest to zabronione. Co ciekawe, PKP i PKS mogą wozić na
| stojących. w PKSowksich busach też można jeździć na stojąco.

Zabronione nie znaczy respektowane.


Ja tam jeszcze nie widziałem nikogo w busie na stojącym, z wyjątkiem pewnych
zdarzzeń typu wziął starszą babcię w zimie i ktoś z pasażerów wstał.

<A przypomne tylko, ze to autobus PKS


rozbil sie na KArtuskiej zabijajac ponad 30 osob - wlasnie byl
przepelniony...


No to był PKS tak że nie widzę związku z busiarzami.


Zajezdzanie na przystanek z piskiem opon przed konkurentem.


Nie ma w kodeksie drogowym zakazu jazdy z piskiem opon.


uniemozliwianie
wyprzedzenia.


A to tak. Jeżeli to widzisz to 112.


Polecam przejechac sie kilka razy na linii do Otwocka.


Ano spróbuję kiedyś choć narazie do Wawy i okolic się nie wybieram.


Udowodnij.


Cena dumpingowa jest to cena poniżej opłacalności. Gdyby busy stosowały ceny
dumpingowe, już dawno by zbankrutowały. A jeżdżą. I nawet ZUS i składki
zdrowotne płacą w przeciwieństwie do PKP.



Idz na _przystanek_ pod hotelem Forum w Warszawie i spisz rozklad jazdy
autobusow do Otwocka i Karczewia. Zycze powodzenia.


U nas rozkłady busów wiszą na początkowych przystankach. Na pośrednich
czasem też.


Podstawowym miejscem, gdzie pasazeroczekuje istnienia rozkladu jazdy jest
przystanek.


I w Lublinie ten rozkład tam jest. Podobnie w Zamościu, Chełmie. Ale IMHO to
problem pasażerów busów. Ty jako miłośnik kolei powinieneś apelować do
busiarzy żeby jeździli bez rozkładu ( o ile sądzisz że to ich pasażerom
przeszkadza).


To jest wynikiem stosowania cen dumpingowych


Nie! Objaśniłem wyżej.


oraz zawyzania cen przez PKS.


Zgadzam się w 100%. Trzeba jeszcze dopisać "i przez PKP"


| Busy są lepiej skomunikowane niż PKP. Spróbuj przejechać się np. trasą
| Łuków - Zamość PKP i busami.

Prosze o przyklad.


PKP : Łuków 5.09 - Dęblin 6.15/7.49 - Zawada 10.45/11.00 - Zamość 11.11
PKS : Łuków 5.00 - Lublin 7.33/8.00 - Zamość 10.20
bus : Łuków 5.35 - Lublin 7.15/7.50 - Zamość 9.15


Jezeli mowisz "klamstwo" Twoim nastepnym zdaniem musi byc teza je
obalajaca.
Pozatym jezeli zarzucasz komus klamstwo, pamietaj, ze musisz miec podstawy
merytoryczne, a nie tylko emocjonalne, zeby tak twierdzic.
Rozumiem, ze jestes zwiazany emocjonalnie z komunikacja mikrobusowa z racji
czestego korzystania albo nie wiem co, ale nie uprowaznia Cie do zarzucania
mi klamstwa.
Nikt nie jest nieomylny, jezeli moje wypowiedzi uwazasz za nieprawdziwe,
udowodnij to, a nie pisz "klamstwo", dobrze?


Udowodniłem np. że kłamiesz twierdząc że busy stosują ceny dumpingowe.


A Ty mi napisz jak powinna kursowac w okolicach Satopow Samulewa :-)))
Wtedy bedziemy kwita.



pozdrówka
aron





Temat: 250 km/h po polskich torach?


Tak jakby rozkladu busa nie bylo w internecie i trudno byloby przejsc
kilkanascie metrow obok gdzie stoja busy i wisi rozklad.


Nawet busiarze wiedzą, że to ma znaczenie, ale ...

Takie bajki to juz sobie daruj. W Krakowie, Lublinie, Chelmie,
Zamosciu, Kielcach, Lodzi, Bialymstoku, Rzeszowie, Szczecinie,
Radomiu, Warszawie, Wroclawiu, Katowicach nie kontroluje zadnych
hektarow wokol dworca.

Akurat miałem na myśli mniejsze miasta, ale niech tam będzie Twoje,
zlitowali się nad kolejrzami i korzystają z ich skormnego skrawka terenu
mając do wyboru wokół areały piękne, kwieciem malowane ...


Dla samorzadu lokalnego busiarze to sprzymierzeniec, bo
1. placa podatki i nie domagaja sie dotacji za sam fakt jezdzenia
2. w razie jak kolejarze zaczna skakac to jest zapewniona komunikacja
alternatywna


Jak sam wiesz z podatkami różnie bywa, jeśli busiarz powoduje trudności w
utrzymaniu połączeń o większym znaczeniu dla samorządu niekoniecznie będą
tacy happy i prędzej czy później dojdzie priorytetowania środków transportu
w zajmowaniu tras i godzin odjazdu, także na szczeblu gminnym. Wbrew pozorom
uporządkowanie grona przewoźników i narzucenie im pewnych warunków jest na
rękę pasażerowi.


Nalezy to ulatwiac, bo w ten sposob
1. ma sie zyski z wynajmu przystanku busowi - w przeciwnym razie zyski
ma sasiad PKP, bus i tak jezdzi, a PKP ma g...


Kalkulacja zysku niestety nie jest taka oczywista jak Ci się wydaje, ale
dopóki nie zobaczysz różnicy między postawieniem busa nawet 20 metrów dalej,
a pod dworcem, nie zauważysz tego.


No to ja nie wiem w koncu jak to ma byc - czy Nieruchomosci maja
gospodarowac na wlasny rachunek, czy maja wpedzac sie w
niegospodarnosc dla dobra PKP-PR.


A co Ty się dzisiaj urodziłeś i nie wiesz, że PKP Nieruchomości są częścią
holdingu, którego główną działalnością są przewozy kolejowe ?


Busiarz i tak bedzie jezdzil niezaleznie od tego czy
PKP sie zgodzi na odjezdzanie ze swojego terenu czy nie.


Ależ ja mu nie zabraniam jeździć - niech - w cudzysłowiu - sprzedaje swoje
artykuły spożywcze, ale nie bezpośrednio przed oknem mojego sklepu
spożywczego.


Nie sadze zeby Urzad Marszalkowski zaczal walke z busami, bo
1. przegra z busiarzami w UOKiKu tak jak miasto Lublin gdy chcialo
wyrzucic busiarzy swidnickich z niektorych przystankow w miescie


A po co będzie wyrzucał - nie wyrzuci tylko rozplanuje porządnie połączenia
w regionie, wybierze najbardziej korzystne oferty wobec stawianych warunków
i wg. tego przydzieli pory jazdy i tutaj zachowana zostanie konkurencyjność.
Przegrani też pojazdą tyle, że w bezpiecznym odbiegu od tych którzy wygrają,
mających wspólne planowanie rozkładu, system taryfowy i korzystający z
dodatkowych atrakcji wprowadzanych przez samorząd. Taka będzie przyszłość, a
wg. mnie wobec tego UOKiK nic nie zrobi.


Namieszales. Rozklad busow zmienia sie o wiele rzadziej niz rozklad
PKP, tak ze obecnie to wlasnie pociagi sa wpuszczone na godziny
kursowania busow.


Wystarczy aktualizacja rozkładów raz na rok - zmiany RJ pociągów podczas
roku rozkładowego nie będą wymagały korekty całego systemu połączeń.


Nie. Po prostu ktos dobrze myslal, ze busy beda jezdzic tak czy tak, a
przynajmniej zarobi na tym PKP a nie wlasciciel sasiedniej dzialki.


Przeceniasz ludzi - nikt nie sądził na początku, że staną się taką potęgą w
niektórych regionach.


| Aron, bądź poważny, na "tak mi się wydaje" zbudujemy drugą Amerykę w
| swoich
| wyobrażeniach - mówmy o tym co wiemy chociaż na (lub więcej ) 90%.

No to jedz do Jaszczowa i zobacz


...
W Klewkach _chyba_ był Osama bin Laden, sterował stamtąd _chyba_ zamachami
na WTC, przepędził go stamtąd _chyba_ Lepper... jedź sprawdź, zobacz.
...

Oczywiście mogą być ludzie którzy wierzą w nieomylność Towich sądów, o
Najbusowniejszy !, królu Lub-busów !

Szkoda czasu na dyskucje i niec w poglądach nie zmieni.

Mick M.




Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 81 postów • 1, 2, 3