Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jady PKS Oświęcim





Temat: Komunikacja w Wszystkich Świętych
A jak wygląda PKS w Oświęcimiu z rozkładem jazdy???





Temat: PKSiS Oswiecim S.A.
W związku z wejściem busów na linię Oświęcim - Kęty PKSiS Oświęcim zlikwidował w ramach walki z busami połowe kursów w relacjach Oświęcim d.a. - Kęty d.a. oraz Oświęcim d.a. - Kęty Lanckorona. Mam informacje, że od 1.11 będą jeszcze głębsze cięcia w rozkładzie jazdy.
Mój komentarz jest taki: jak oni tak chcą walczyć z busami oraz mając na uwadze fatalną kondycje finansową tej firmy to należy przypuszczać, iż padną w najbliższym czasie. Powinni zamiast tego obniżyć ceny lub przynajmniej wprowadzić ulgi handlowe dla uczniów jeżdżących na biletach jednorazowych. Dla przykładu: w strefie 11-15 km bilet PKS kosztuje 3.80 zł. (brak ulg dla uczniów) a bus 3.00 zł., szkolny 1.50 zł. Wniosek prosty: z czym do ludu? A ludzie jeżdżą czym taniej. Busy atakują agresywnie ale z nimi trzeba walczyć a nie ustępować im miejsca na rynku przewozowym. Logika działalności Zarządu PKSiS Oświęcim S.A. w tej sprawie (jak i wielu innych) pozostanie dla mnie pewnie jeszcze przez długi czas pilnie strzeżoną tajemnicą.





Temat: PKS Gliwice


Witam,

Mam kilka pytan odnosnie PKS Gliwice i ich linii P-1, P-2, P-3 i P-4. Czy w
finansowaniu tych linii uczestnicza gminy? Kto refunduje ulgi? Czyja
wlasnoscia jest PKS? Kto zatwierdza rozklad jazdy i taryfe PKSu?

Za odpowiedzi thx from the mountain.


Wydaje mi się że do działania tych linii dokłada się gmina Pyskowice ale głowy
nie dam.  (Coś podobnego jak z PKSiS Oświęcim) Co do własności to PPKS Gliwice
dawno temu kupił PKS Żary.
Ulgi w PKS-ie refunduje chyba Urząd Marszałkowski, choc na tych liniach może
też coś dokładac miasto. Rozkład jazdy i taryfa na liniach PKS-u jest ustalana
przez tą firmę, ale wydaje mi się ze wplyw na rozkłady P-x ma UM w Pyskowicach.
Zresztą z jego inicjatywy te linie powstały...


WILQ


Pozdrowionka
Daro





Temat: kasy fiskalne
HeJ
Olo popełnił był:


| No spore opóźnienia związane z kupowaniem biletów u kierowcy. Np. w
| PKSiS Oświęcim nagminne.

| To akurat nie wynika z kupowania biletów u kierowcy, lecz z całego splotu
| czynników, a głónym jest nieuwzględnienie tego czasu w rozkładzie jazdy.

No ale weź mi powiedz co to za róznica czy owo opóźnienie będzie faktycznie
opóźnieniem, czy też będzie ujęte w rozkładzie jazdy?


Opóźnienie nie może być ujęte w rozkładize jazdy.


Fakt faktem, że podróż trwa przez to znacznie dłużej.


Mowa była o opóźnieniach, a nie czasie jazdy. Nawet jednak w sytuacji
rozważania czasu jazdy uważam, że nie jest problemem sprzedaż biletów przez
kierujących pojazdami, lecz niewłaściwa struktura sprzedaży biletów (zbyt mało
okresówek).

Likwidacja sprzedaży biletów przez kierujących mozna tutaj porównać do robienia
sztucznego oddychania poszkodowanemu, który nie ma problemów z oddychaniem,
tylko ma złamaną nogę.

EOT
bm





Temat: MIG #22


Może ktoś wie gdzie są jakieś informacje (tabor, rozkłady jazdy) w
internecie na temat linii (1, 2 oraz 554), które obsługuje PKSiS Oświęcim
na
terenie powiatu Bieruńsko – Lędzińskiego.
Szukałem, ale jakoś nic znaleźć nie mogłem.


Słabo szukałeś.
Rozkłady linii 1, 2 i 3:
http://www.powiatbl.pl/download/nowy_rozklad_jazdy.xls





Temat: PKSiS Oswiecim S.A.
Chętnym wyślę na priva ważny od dzisiaj (tj. 15.06.2003) rozkład jazdy PKS z dworca autobusowego w Oświęcimiu.



Temat: kasy fiskalne


| No spore opóźnienia związane z kupowaniem biletów u kierowcy. Np. w
PKSiS
| Oświęcim nagminne.

To akurat nie wynika z kupowania biletów u kierowcy, lecz z całego splotu
czynników, a głónym jest nieuwzględnienie tego czasu w rozkładzie jazdy.


No ale weź mi powiedz co to za róznica czy owo opóźnienie będzie faktycznie
opóźnieniem, czy też będzie ujęte w rozkładzie jazdy? Fakt faktem, że podróż
trwa przez to znacznie dłużej.

pdr
Olo





Temat: [pr] PKS O więcim wycofał kursy Pszczyna - Wola

Użytkownik "Andrzej Soczówka"


- Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy
zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek
zarządu PKS Oświęcim.


Staroście pieprznęło. Jak nikt nie jeździł to po cholerę miały jeździć za
darmo?
Poza tym wydaje mi się że PKS Pszczyna to w weekendy zawiesza najwięcej
kursów w POlsce a to jakoś panu staroście nie przeszkadza.


PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia.
Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów,


Tak to jest jak za coś się zabiorą urzędasy.


- Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły
tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna
na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów,
bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi
Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.


Do jakiej sekty należy Pan Szymon? Do bezmózgowców?

pozdrawiam aron





Temat: rozkład jazdy na przystankach

Nie wmówisz mi, że np. busiarze z powiatu oświęcimskiego jeżdżący Sprinterami (spora część, gorsze wozy trudno uświadczyć) umierają z głodu. Ale jakoś na wywieszenie tabliczek z rozkładem jazdy to już pieniędzy lub ochoty nie mają. A może brakuje im na papier do kas i dlatego biletów nie wydają, czy też boją się że włączona kasa przyśpieszy zużycie akumulatora i będą musieli wybierać pomiędzy ciepłym posiłkiem a nowym akumulatorem?
Żeby nie było wątpliwości to wcale nie mam lepszego zdania o oświęcimskim PKS-ie, tyle że ich grzechy są trochę inne.


Chodzi o to że na terenach gdzie bezrobocie wynosi 40% ( okolice Elbląga) bilety PKS są drogie, wielu osób nie stać na nie, a starosta stara się jak może nie wpuścić busiarzy. Oczywiście zgodnie z prawem.
Oświęcim to inna bajka tam i w ogóle w Małopolsce jest niskie bezrobocie.
Busiarze mogą bilety wydawać na końcu podróży, jak ktoś wysiądzie i się nie upomni to przecież nie będą wyskakiwać z busa i gonić z biletem za człowiekiem.



Temat: Przewozy zamknięte
W PKSiS Oświęcim S.A. sprawa przewozów zamkniętych wygląda tak:
W kursach szkolnych tzw. gimbusowych autobusy bierą pasażerów wg normalnej taryfy z przystanków znajdujących się na trasie. Rozkład jazdy tych kursów na rozkładach wywieszony jest na zielonych tabliczkach.
Natomiast linie kopalniane (chyba w PKSiS została już tylko jedna taka linia KWK Piast Ruch II - Kęty - Porąbka - Kocoń) niegdyś zamknięte dla osób postronnych w tej chwili kursy takie widnieją na rozkładach PKSu jako ogólnodostępne i tak rzeczywiście jest (przejazd wg normalnej taryfy).



Temat: Schemat komunikacyjny by GW


Nie widzę w ogóle powodu, aby kogokolwiek reklamować na mapie - tu nie o to
chodzi. Ma ona charakter informacyjny i powinna obejmować te linie, które
mają oznaczone przystanki i rozkłady jazdy.


Założenie to zostało spełnione.


Nie widzę powodu, aby
faworyzować tutaj kogokolwiek. Jeśli zrzeszenie przewoźników otrzymuje
wszelkie zgodę na kursowanie określonej linii prywatnej i literowo-cyfrowe
oznaczenie, to jest to fakt dokonany. Jeśli mapę finansuje KZK GOP, to sobie
umieszcza tylko swoje linie, a jesli ma to być mapa kompletna - należy dac
wszystkie spełniające podane warunki.


jak wyżej - warunki zostały spełnione


Gdyby Andrzej był konsekwentny,
musiałby pominąć i PKS-y - ani formalnie, ani w praktyce ich działalność w
sektorze przewozów miejskich niczym nie odbiega od działalności zrzeszenia
przewoźników prywatnych.


Nie bardzo rozumiem, co chcesz powiedzieć. Sugerujesz, że w tym
momencie umieszczenie linii PKSiS Oświęcim oraz PPKS Gliwice jest
niekonsekwencją z mojej strony?


Co więcej, na obszarze gmin KZK GOP niczym nie
odbiega od działalności np MZK Tychy. Po prostu - inny przewoźnik.


Mylisz się i to bardzo. Działalność Zrzeszenia Kierowców Transportu
Prywatnego w wielu przypadkach opiera się na lekkim lub większym
"naciąganiu" przepisów i wykorzystywaniu różnych luk prawnych. A
porównywanie z MZK Tychy jest co najniej nie na miejscu..





Temat: MIG #22


Witam!

W imieniu calej redakcji zapraszam do lektury kolejnego, 22-go numeru
Miga -
http://www.miesiecznik-mig.com

pzdr
Paweł Adamus

                           *****************
                           *Wesołych Świąt!*
                           *****************


Co do Podbeskidzia.
Może ktoś wie gdzie są jakieś informacje (tabor, rozkłady jazdy) w
internecie na temat linii (1, 2 oraz 554), które obsługuje PKSiS Oświęcim na
terenie powiatu Bieruńsko – Lędzińskiego.
Szukałem, ale jakoś nic znaleźć nie mogłem.

Wesołych Świąt.





Temat: Wspomnienia ze statystowania w filmie z udziałem Comy!
No to może ja napisze moj rozkład jazdy...Może jest ktos kto sie dopasuje...

10:29 pociag z Opola w Krakowie o 13:24
14:52 wyjazd z Krakowa w Oświęcimiu 16:13

Jade do krakowa bo "po drodze" zabieram kolezanke

Potem powrót może byc już trudny...Zależy jak to sie skończy do 24 sa pks-y jeszcze i pkp...Potem robi sie cięzko...

Wiec jedyne wyjscie
Oświecim 03:26 - Krakow 05:02
lub
Oświecim 4:20-Krakow 05:44

Jesli ktos potem wraca do Opola to w Kraku mam godzinke na dokarmienie gołabkow bo pociag jest o 7:17...o 10:28 w domciu...masakra...bede wyglada jak zombie....po takiej wyprawie



Temat: Dworce PKS
Byłem dziś na dworcu, prawdopodobnie jak większość MKM w Krakowie Gdzie się nie obróciłem to ktoś wyciągał aparat fotograficzny (uwaga: pan z obwarzankami na dolnej płycie to konfident ).

Kolejki do kas bardzo duże, większe niż wcześniej - widocznie obsługa idzie trochę wolniej niż zwykle. Zaskakuje kompletny brak zwykłego rozkładu jazdy. Może wtedy połowa osób nie musiałaby stać w kolejce do informacji. Na elektronicznych tablicach nie ma wszystkich kursów, np. do Żywca (Bielsko, Oświęcim są). Co ciekawe żywiecki przewoźnik nie ma chyba jeszcze przydzielonych stanowisk odjazdów - też prowizorka. By było jeszcze ciekawiej, pani w kasie sprzedała mi bilet do Żywca ze starą ceną a nie słyszałem, by PKS powrócił do poprzednich ulg. To i tak nieistotne, bo do jutra nadruk pewnie zdąży się zetrzeć. Już zaczęło się zapowiadanie "wyjątkowo na stanowisku X". Kierowcy nie stają na właściwych stanowiskach a niektórzy parkują w zatokach blokując właściwe kursy. Wyświetlacze na płycie dworca pokazują odjazdy nawet z kilkugodzinnym wyprzedzeniem (np. do Bielska o 18.20 widniał ok. 15.30...) co myli pasażerów... Jedne drzwi już uległy awarii (swoją drogą kto wymyślił automaty otwierające się znienacka na człowieka). Pani z informacji jest opryskliwa i zachowuje się, jakby robiła łaskę odpowiadając na pytania w stylu "Co oznacza D...", i masę pytań o późniejsze odjazdy autobusów.



Temat: (gop) Strona internetowa kzkgop




| W przypadku MZK Tychy, PKM Jaworzno, czy PPKS Gliwice jest to sprawa
| dosyć ryzykowna. Jeżeli nie ma obecnie żadnej formy integracji, to
| osobne strony internetowe łatwiej pozwalają zrozumieć pasażerowi, że
| są to odrębni organizatorzy i obowiązują odrębne bilety.

Statystyczny pasażer nie jest już taki ciemny jak dawniej, te kilka
lat "rozwodu" organizatorów już swoje zrobiło. Uważam, że takie rozkłady na
jednej stronie byłyby bardzo pomocne. Zawsze można umieścić informację o
biletach obowiązujących na konkretnych grupach linii.


Przeceniasz zdolności statystycznego pasażera, czego dowodem jest
świadome i nieświadome (nie zawsze jest możliwość stwierdzenia tego)
wykorzystywane biletów miesięcznych sieciowych KZK GOP na liniach
innych organizatorów.

Natomiast faktem jest, że pod spisem linii KZK GOP i MZKP można
umieścić linki do rozkładów jazdy organizatorów komunikacji
wjeżdżających na teren gmin KZK GOP. To już ułatwi dotarcie do
informacji.


Widziałbym tam jeszcze
kursujące po peryferiach GOPu PKSiS Oświęcim i MZK Jastrzębie Zdrój (BTW -
link do strony MZK JZ podany na podstronie KZK GOP "Ciekawe miejsca" jest
mocno przestarzały) i linie hipermarketowe.


MZK Jastrzebie nie ma żadnej linii w GOP-ie akurat. Ale to bez
znaczenia w tym momencie.





Temat: pksis oświęcim - linia 554 - rozklad jazdy
Tak jak w temacie. Znajdę gdzieś w Internecie rozkłąd jazdy tej linii? Lub
ewentualnie jej trase (przystanki) w Tychach?

pzdr,
michal





Temat: PKS Pszczyna I PKSIS Oświęcim
PKS Pszczyna jeszcze w ubiegłym miesiącu miał w rozkładize ten swój jeden nieszczęsny kurs do Krakowa, ale widze że wycieli go bez żadnej informacji, dopiero teraz sie o tym dowiedziałem.

A co do samego PKS Pszczyna, wydawało mi się że nowy prezes wreszcie coś zrobi w kierunku rozwoju tej firmy,ale jak narazie pozostają tylko plany i marzenia. Niestety nie potrafie zrozumieć jednej rzeczy w tym PKSie: dlaczego co jakiś czas wycinane są kolejne kursy? Efektem tego jest to że w ciągu wakacji w dni robocze PKS wykonuje "aż" 18 wszystkich kursów w ciągu dnia. W ciągu całego roku rozkład sobotni ma postać: JEDEN kurs na cały dzień, w niedziele i święta oczywiscie nie ma komunikacji! Więc czy jeden autobus wyjeżdżający z dworca w ciągu całej soboty można nazwać komunikacją publiczną? Jakoś od niedawna kursują w dni wolne busy na Wolę i o dziwo mają całkiem niezłą frekwencję! PKS natomiast bez walki oddał komunikację w ręce busiarzy.

Chyba na wszystkich trasach po których "regularnie" jeździ PKS (mam tu na myśli trasy, gdzie PKS jeszcze wykonuje kilka kursów w dni robocze) ma on konkurencję w postaci busów, przez których oczywiście skutki są wyżej wymienione- wycinanie kursów. Chyba jedyną linią gdzie nie ma jeszcze konkurencji jest jeszcze trasa Pszczyna-Jankowice-Studzienice, chociaż na odcinku Pszczyna-Jankowice jeździ linia 581 PKSiS oświęcim s.a. to linia PKS Pszczyna trzyma się jeszcze całkiem nieźle. Z Pszczyny do Studzienic można dojechać wyłącznie PKS-em Pszczyna. Dlaczego więc PKS nie dba o tą ostatnią linię? Przecież niewiele trzeba żeby wprowadzić jakieś zmiany - inny tabor na tej trasie,zmiana rozkładu jazdy. Widzę często jak autobus ze studzienic przyjeżdża do Pszczyny ok godz. 7:45 i ma ok 50 pasażerów!!! A regularnie jeździ tam zdezolowany autosan, gdzie widać że kilka osób jedzie na stojąco! dlaczego więc nie próbuje się utrzymać chociaż tej jednej linii? wystarczyłoby podstawić większy autobus, przecież na innych trasach niestety wozi się już tylko powietrze, albo jedzie ikarus z kilkoma osobami na pokładzie!Jeśli oni nie podejmą jakiejś próby, nowych wyzwań to już nie zajadą daleko:/

p.s. i sorry że się tak rozpisałem:P ale wkurza mnie taka bezmyślność:(



Temat: PKSiS Oswiecim S.A.
<b>PKS Oświęcim wycofał kursy na trasie Pszczyna - Wola.</b>

Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny?

Paranoja! Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny, a potem tyle samo za powrót? Brakuje wielu kursów, a w soboty nie mamy czym dojechać do pracy - skarżą się mieszkańcy Pszczyny i Woli na decyzje o wycofaniu autobusów PKS Oświęcim i zastąpienia ich kursami PKS Pszczyna.
Autobusy PKS Oświęcim wyruszyły na trasę między Pszczyną i Wolą rok temu. Największym atutem tych przewozów była niska cena biletów - 2,60 zł.

O ile w dni robocze autobusami jeździło sporo pasażerów, to w weekendy były prawie puste i przewoźnik tracił na nich sporo pieniędzy. Oświęcimski PKS postanowił więc ograniczyć jazdy w tygodniu i zlikwidować w weekendy.

- Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek zarządu PKS Oświęcim. Od października oświęcimskie autobusy nie jeżdżą już z Pszczyny do Woli.

PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia. Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów, jego autobusy ruszą z powrotem na trasę Pszczyna - Wola.

Od początku października trasę obsługuje PKS z Pszczyny. Tyle że przejazd kosztuje teraz prawie o połowę drożej - 4,80 zł. - Chcieli niskimi cenami przejąć pasażerów, ale się przeliczyli, bo przewozy były nieopłacalne. Nasze ceny uzależnione są od odległości - tłumaczy Ryszard Grudnik, prezes PKS Pszczyna.

- Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów, bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.

Gazeta Wyborcza (katowicki dodatek)
Marta Płoskońska
26.10.2004



Temat: [pr] PKS O więcim wycofał kursy Pszczyna - Wola
za: http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,2356560.html

PKS Oświęcim wycofał kursy na trasie Pszczyna - Wola

 Marta Płoskońska 25-10-2004 , ostatnia aktualizacja 25-10-2004 21:25

Paranoja! Kogo stać, by zapłacić 4,80 zł za jazdę do Pszczyny, a potem
tyle samo za powrót? Brakuje wielu kursów, a w soboty nie mamy czym
dojechać do pracy - skarżą się mieszkańcy Pszczyny i Woli na decyzje o
wycofaniu autobusów PKS Oświęcim i zastąpienia ich kursami PKS
Pszczyna.

Autobusy PKS Oświęcim wyruszyły na trasę między Pszczyną i Wolą rok
temu. Największym atutem tych przewozów była niska cena biletów - 2,60
zł.

O ile w dni robocze autobusami jeździło sporo pasażerów, to w weekendy
były prawie puste i przewoźnik tracił na nich sporo pieniędzy.
Oświęcimski PKS postanowił więc ograniczyć jazdy w tygodniu i
zlikwidować w weekendy.

- Starosta pszczyński odmówił nam zmiany rozkładu jazdy i musieliśmy
zupełnie wycofać się z rynku - informuje Jerzy Latusek, członek
zarządu PKS Oświęcim. Od października oświęcimskie autobusy nie jeżdżą
już z Pszczyny do Woli.

PKS Oświęcim złożył w tej sprawie odwołanie do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Bielsku-Białej. Decyzja ma zapaść pod koniec grudnia.
Jeśli oświęcimski PKS dostanie zgodę na likwidację niektórych kursów,

Od początku października trasę obsługuje PKS z Pszczyny. Tyle że
przejazd kosztuje teraz prawie o połowę drożej - 4,80 zł. - Chcieli
niskimi cenami przejąć pasażerów, ale się przeliczyli, bo przewozy
były nieopłacalne. Nasze ceny uzależnione są od odległości - tłumaczy
Ryszard Grudnik, prezes PKS Pszczyna.

- Nie mogliśmy pozwolić na to, żeby autobusy z Oświęcimia jeździły
tylko w dni robocze, gdy jest najwięcej pasażerów. Teraz PKS Pszczyna
na tej trasie jeździ częściej, ale nie mogliśmy obniżyć ceny biletów,
bo nie możemy faworyzować jednych pasażerów kosztem drugich - mówi
Szymon Sekta, naczelnik spraw obywatelskich starostwa pszczyńskiego.





Temat: kasy fiskalne
HeJ
Memphis popełnił był:


| | A jak mogłoby opóźniac gdyby była to jedyna forma dystrybucji?
|
| Jedyna to zdecydowanie nie, to widać po PKSach co się dzieje.
|
| Co się dzieje, jeśli można wiedzieć?

No spore opóźnienia związane z kupowaniem biletów u kierowcy. Np. w PKSiS
Oświęcim nagminne.


To akurat nie wynika z kupowania biletów u kierowcy, lecz z całego splotu
czynników, a głónym jest nieuwzględnienie tego czasu w rozkładzie jazdy.

Jeśli chodzi o PKSiS Oświęciem to:
- jest to raczej komunikacja miejska i podmiejska i tutaj jawi się problem
niewłaściwej strkuktury sprzedawanych biletów (stanowczo zbyt mało okresówek)
- i kwestia dopasowania rj do faktu sprzedaży biletów przez kierowców

Jeśli chodzi o dalekobieżne kursy PKSu, to problem znów pojawia się w postaci
źle skonstruowanego rozkładu. Kusry dalekobieżne obsługują na tyle dużą liczbę
punktów odprawy podróżnych (przystanków), nże niemozliwym byłoby zapewnienie
dostępności biletów jednorazowych (zakładam, że okresówek nie ma, bo nikt nie
jeździ na okresowych w PKSie rel. Katowice - Zamość chyba) w tak wielu punktach
stacjonarnych, tak bardzo rozprzestrzenionych na terenie kraju. Dlatego
sprzedaż przez kierowcę jest obiektywną koniecznością. Niemniej jednak nie
powinno to rodzić jakichkolwiek spóźnień, bowiem na tak długich trasach może
się wydarzyć tak wiele zdarzeń drogowych, że w rozkładzie konieczne jest
uwzględnienie postoju wyrównawczego własciwie na większości dworców PKS. Wobec
tego koniecnzość sprzedawania biletó przez kierujących wpływa na punktualność w
stopniu tak nieznancznym, że nie warto zawracać sobie tym głowy.

UFFF
bm





Temat: Dworce PKS
No właśnie. Dziś nastąpił dzień, zgodnie z podanym wcześniej harmonogramem, ostatniego etapu przenosin kursów krakowskiego dworca autobusowego z ul. Cystersów na RDA. No i efekty widać - RDA jeszcze kilka dni temu świecący pustkami, dziś wyglądał na całkiem przyzwoicie zapełniony, jeżeli chodzi o autobusy na stanowiskach. W poczekalni widać tłumy, szczególnie przy kasach - widok znajomy z wszystkich dotychczasowych lokalizacji dworca. Niestety, cały czas to jest prowizorka. Skandalem jest zupełny brak rozkładu jazdy Na tablicy rozkładowej nic nie zmieniło się od czasu otwarcia dworca - jest na niej umieszczonych kilka zupełnie przypadkowych nazw miejscowości, bez żadnych godzin odjazdów. Nie ma również informacji Po prostu, przychodząc na dworzec nie sposób się dowiedzieć w żaden sposób o godzinach odjazdów autobusów. Jest jedynie tablica elektroniczna, obejmująca kursy na około godzinę naprzód. W ten sposób mamy bardzo nowoczesny dworzec, na którym obsługa pasażerów jest na poziomie busiarskim Czyli - plany były wspaniałe, a wyszło jak zawsze, a nawet gorzej.
Co gorsza, sprawdziły się czarne scenariusze, zgodnie z którymi będziemy mieć dwa niezależne od siebie dworce. Właśnie tak już jest. Dworzec na Cystersów nadal istnieje, odjeżdżają z niego nadal autobusy PKS Kraków (Barbarka, Gołyszyn, Miechów, Oświęcim - jeden kurs o 9:00, Rajbrot, Skała, Słomniki, Sobolów, Smardzowice, Stryszowa, Szklary, Tarnawa, Wolbrom, Wysocice), PKS Myślenice (Bogdanówka, Dobczyce, Góra św. Jana, Kobielnik, Łętownia, Myślenice, Poręba, Rudnik, Stadniki, Sułkowice, Tenczyn, Trzebunia, Węglówka), PKS Olkusz (Olkusz, Sułoszowa, Wolbrom), PKS Wadowice (Andrychów, Kęty, Wadowice) oraz pojedyńcze kursy PKS Sucha Beskidzka i PKS Chrzanów. W przeciwieństwie do RDA, na Cystersów istnieje nadal informacja, ale pani w niej pracująca nie potrafi powiedzieć, czy te kursy będą kiedykolwiek przeniesione na RDA ("może pod koniec miesiąca, a może nie, najlepiej proszę spytać kierowców" - nie muszę dodawać, że kierowcy również nic nie wiedzą, pytałem kierowców krakowskich i olkuskich) Tak więc wszystko wskazuje na to, że mamy kolejną prowizorkę, która zostanie prawdopdobnie na zawsze. Przypominam, że dworzec na Cystersów miał być uruchomiony tylko "na chwilę", do czasu otwarcia RDA. Tymczasem wygląda na to, że podzieli los dworca zlikwidowanego w maju 2004, który też był prowizorką, a istniał 50 lat.



Temat: "Krótki" wypad (długie)



| Glowny przystanek w Zorach, przez ktory przewijaja sie wszystkie linie to
| dworzec PKS - sa tam trzy stanowiska, z czego mniejsza lub wieksza (juz
| nie pamietam) polowa "nalezy" do MZK.

a reszta do Rybnika?


Nie - reszta do PKS.


| PS. Nie miales problemu z kupieniem biletu PKP?

którego?
w sumie miałem cztery bilety + jedną dopłatę
(nie mogłem kupić na całą trasę, bo się pokrywała, a nie wynikało to z
rozkładu jazdy tylko z moich fanaberii ;)))


Byc moze czytalem niedokladnie, ale z Katowic do Rybnika chyba Ci sie nic
nie pokrywalo?

A pytam, bo kupowalem niedawno bilet z Katowic do Krakowa przez Tychy,
Orzesze Jaskowice, Rybnik, Pszczyne, Oswiecim, Trzebinie. Podanie jako
punkty przesiadkowe Tych, Rybnika, Czechowic i Trzebini wyznacza
jednoznacznie trase przejazdu, ale oczywiscie KURS tego nie przyjal. Pani
w kasie zawolala na pomoc kolezanke i doslownie przez 10 minut obie
wpatrywaly sie w mape, ktoredy to niby chce jechac, jednoczesnie
podejmowaly rozpaczliwe proby wpisania do komputera innych kombinacji, a
za mna utworzyla sie dluga kolejka... Na moja sugestie, ze skoro komputer
nie przyjmuje, to powinna wypisac recznie, pani stwierdzila, ze przeciez
pisze recznie - z wielkimi pretensjami ze student moze tego nie
wiedziec (recznie wciskala klawisze na klawiaturze). Gdy wreszcie
zrozumiala co to znaczy 'recznie' stwierdzila, ze nie ma blankietow. Na
szczescie obylo sie bez odwolywania do wyzszych instancji, bo komputer
wreszcie wyplul upragniony bilet. Cala operacja kupowania biletu trwala
dokladnie 15 minut.

Pozdrawiam,
Jacek





Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu
Wpadły mi w ręce 2 rozkłady jazdy z 4go okręgu komunikacyjnego na lata 73/74 i 78/79, czyli komuna w pełni. Oto - moim zdaniem - najciekawsze kursy:

Lubin-Zakopane, pośp, PKS Lubin, z noclegiem w Zakopanem, wyjazd w sobory, powrót w niedziele
Gliwice-Zakopane, 2 kursy pośp z noclegami, Gliwice nocują w Zakopanem, Zakopane w Gliwicach
2 pary kursów Sosnowiec-Kraków - ciekawe, bo w wykonaniu PKS .... Oświęcim:)
Turek-Kraków, pośp, PKS Turek, bez noclegu, wyjazd z Turku o 3.30, powort 21.55
Bytom-Busko, posp, PKS Zawiercie
Katowice-Szczawnica, pośp, 2 pary kursów, N. Targ nocuje w Katowicach, Katowice w Szczawnicy
Gliwice-Rabka, posp, PKS Gliwice
Rybnik-Krynica, posp, 2 pary kursów, PKS Rybnik nocuje w Krynicy, PKS N. Sącz w Rybniku
PKS Katowice: Katowice-Kęty, Wadowice, Sucha Besk, Zawoja, kursy zwykłe; PKS Sucha ma na tej trasie tylko 1 kurs zwykły
Zakopane-Wodzisław, posp, PKS Wodzisław z noclegiem w Zakopanem, PKS Rybnik, bez noclegu
Cieszyn-Zakopane, posp, PKS Cieszyn, bez noclegu
Katowice-Lublin, pośp, 2 pary kursów, PKS Katowice nocuje w Lublinie, Lublin w Katowicach
Rybnik-Kielce, posp, PKS Rybnik
Katowice-Staszów, zwykły, PKS Katowice
7 kursów zwykłych Katowice-Kielce
Opole-Kielce, posp., 1 kurs PKS Opole, 1 kurs PKS Kielce
Sandomierz-Katowice, posp, PKS Sandomierz!, bez noclegu
Katowice-Włoszczowa, zwykły PKS Zawiercie, zwykły PKS Kielce
Katowice-Końskie, posp, 1 x PKS Katowice, 1 x PKS Końskie
Katowice-Przedbórz, zwykły, PKS Kielce
Rybnik-Kielce, 2 pary kursów posp, PKS Skarżysko, PKS Rybnik
Warszawa-Szczekociny, zwykły, PKS Warszawa, bez noclegu
Warszawa-Zawiercie, przez Szczekociny, Końskie, posp, PKS Warszawa z noclegiem w Zawierciu
Katowice-Pradła, 2 pary kursów zwykłych, PKS Zawiercie
Gliwice-Kielce, posp, PKS Gliwice
Gliwice-Wieluń, 2 pary kursów zwykych, PKS Wieluń
Gliwice-Kluczbork, 3 pary kursów zwykłych, 2 x Gliwce, 1 x Opole
Sieradz-Rybnik, posp, PKS Sieradz
Katowice-Kłobuck, PKS Myszków:)
Katowice-Kalisz, posp, PKS Katowice z noclegiem w Kaliszu
Katowice-Sieradz, 1 x Katowice zwykły, 2 x zwykły Sieradz, 1 x posp. Sieradz
Katowice-Krzepice, zwykły, PKS Częstochowa
Katowice-Przedmość, zwykły, PKS Częstochowa kursuje do dziś na odc. Katowice-Praszka o tej samej godzinie!
Częstochowa-Żary, posp, PKS Żary, nocleg w Częstochowie
Kilece-Zielona Góra kursuje w tych samych godzinach do dziś
Katowice-Kudowa, posp, PKS Katowice, bez noclegu
Rybnik-Kudowa, posp, PKS Rybnik, bez noclegu
Częstochowa-Kudowa, posp, PKS Częstochowa, bez noclegu
Opole-Zielona Góra, posp, PKS Zielona Góra
Kłodzko-Katowice, posp, PKS Kłodzko
Bolesławiec-Katowice, posp, PKS Bolesławiec, bez noclegu
Katowice-Stalowa Wola, 2 pary kursów posp bez noclegu, 1 x PKS Katwoice, 1 x St. Wola
Łodź-Bielsko, posp, PKS Łódź, bez noclegu
Katowice-Łódź, posp, PKS Katowice
Katowice-Włocławek, posp, PKS Włocławek, wyj, o 8.00 przez Łask, Łódź
Głubczyce-Łódź, 2 pary kursów pośp., PKS Głubczyce, bez noclegu
Zawiercie-Opole, posp, PKS Zawiercie
Częstochowa-Krynica, posp, PKS Częstochowa
5 x Katowice - Wieluń, 1 kurs ma ciekawy obieg - z Wielunia o 18.00-21.10 Katowice 22.20-01.10 Wieluń, posp tylko w nd

Na razie muszę sobie zrobić przerwę, bo mnie głowa boli od tych ciekawostek, a to dopiero pierwsza kasiązka
Jak ktos ma jakieś konkretne pytania to proszę pytać
Oczywiście, rozkład zawiera caaaaaaaaaaaaałą masę kursów regionalnych, o których nikt dzis nie pamieta i o których tu nie piszę, po przepisanie blisko 500 stron jest niemozliwe



Temat: 10.05.08 ESD @ ANDROMEDA with ANT, JEFF AMADEUS, CRIP, ZOID
[10.05.08] ELECTRONIC SOUNDS DETONATION v2 @ Andromeda - Tychy

Idziemy za ciosem! Po ubiegłorocznym sukcesie zapraszamy ponownie na drugą odsłonę Electronic Sounds Detonation w tyskim kinie Andromeda. Tym razem powitamy aż 5 gości z zagranicy. Tego wieczoru na specjalnie przygotowanej scenie zagrają: Ant z legendarnego kolektywu Stay Up Forever – Londyn, mistrz gry z 3 gramofonów Jeff Amadeus który wraz ze swoim przyjacielem Cripem – z Zurychu / Szwajcaria po raz pierwszy w Polsce zagrają seta na 4 gramofony i 2 miksery!, Zoid z FAT Collective ze swoim Livesetem oraz na stałe mieszkający w Irlandii Grzegorz Oleksiewicz znany bardziej jako Wary. Na dokładkę wystąpią dobrze znani Fukktry i Bartech z krakowskiego Absurd Squadu, Czarny aka Black.Art - Warszawa który zagra LIVE! w całości z hardware’owych maszyn oraz przedstawiciele tyskiej sceny, Lesar vs. Centi – w secie na 4 gramofony, Łysy oraz Crisp aka. Retail – LIVE! O wizualizacje tej nocy zadba duet z Zabrza w składzie VJ Trotula i tVJ Neon którzy zaprezentują VJski battle na kinowym ekranie!

Zagrają:

Ant (Power Tools / Cluster / Smitten - Londyn)
Jeff Amadeus (Squat / Open Source / Cluster - Londyn)
____vs.____
Crip (Zurych) - 4 DECKS 2 MIXERS SET!
Zoid (Kick The Drum / Yolk / Cluster - Walia) - LIVE!
Greg Oleksevic aka. Wary (Plur Music Promotion - Dublin)
Black Art (Neuroshocked / Acid Orange Crew - Warszawa) - LIVE!
Bartech (Absurd Squad - Kraków)
Fukktry (Absurd Squad - Kraków)
Lesar (Pure.Sounds / Combat Corps - Tychy)
____vs.____
Centi (Free.Shooter - Tychy) 4 DECKS SET!
Retail aka. Crisp (Pure.Sounds - Tychy) - LIVE!
Łysyni (Pure.Sounds - Tychy)

Vizualizacje: VJ Trotula i tVJ Neon (M3:Visuals - Zabrze) - VJ battle!
Soundsystem: 12 000 W

Bilet: 25zł przedsprzedaż / 30zł w dniu imprezy

Open: 20:00
Start: 21:00
End: 8:00

Gdzie: Kino Andromeda
Pl. Baczyńskiego 2, Tychy

REZERWACJA BILETÓW na stronie: www.puresounds.host247.pl/rezerwacja

Oprócz tego od 12 kwietnia ruszy sprzedaż biletów w kasie tyskiego kina Andromeda. Zapraszamy!

BIOGRAFIE GOŚCI:
soon

=> DOJAZD <=

Impreza odbywa się w Kinie Andromeda znajdującym się na osiedlu B.
Z Katowic najłatwiej jest się dostać tyskimi autobusami (ważne przy zakupie biletu) linii 400 lub 1 odjeżdżającymi z przystanku przy ul. Korfantego oraz katowickim autobusem linii 688 odjeżdżającego spod dworca PKP.

Z Mikołowa z dworca PKP autobusami linii E-2, 33, 75, 268 i 82.
W Tychach należy wysiąść na przystanku "Hotelowiec", następnie od skrzyżowania przejść ulicą Bocheńskiego ok. 100m w dół.
Dojazd z miejscowości Bieruń Stary, Bieruń Nowy, Oświęcim, Bojszowy, Imielin, Pszczyna możliwy za pośrednictwem autobusów PKS Oświęcim oraz PKP. Dokładne rozkłady jazdy dostępne pod adresami: www.mzk.pl oraz www.kzkgop.com.pl

Adres:
Kino Andromeda
Pl. Baczyńskiego 2
43-100 Tychy

more info: www.puresounds.prv.pl




Temat: zapomniane linie PKP
Kolejarze płaczą że tracą pracę... my płaczemy że tracimy infrastrukturę bezpowrotnie prawdopodobnie, znikają kolejne linie w Małopolsce Zachodniej, a tymczasem Kraków ma wybudować ambitną linię tunelami prosto co Chabówki co przyspieszy dojazd do Zakopanego. W tym celu zwiną tory (i środki) z całej Małopolski. Podupadnie linia Skawina - Sucha B, a o puszczaniu dalej mowy nie będzie, jest już wojna lobby "Sucha" i "wizjonerzy naczelnej PKP", który za innowacyjne projekty, wdrażanie zainkasują ciężkie miliony zł. Tych milionów nie będzie dla używanych szynobusów, ale będą dla ultranowoczesnej linii tunelowej do Chabówki z Krakowa na krechę,

Tak to jest kiedy w Małopolsce Zachodniej nie ma mądrych samorządowców, nie ma takich co dojeżdżają pociągami. Każdy wójt, burmistrz, prezydent rozbija się autem i ma gdzieś tak naprawdę koleje, ludzi, biedaków, turystów, gości.

Sami musimy walczyć o linię Katowice, Trzebinia, Spytkowice, Wadowice, Sucha, Zakopane. Tak, ta linia szynobusowa powinna iść do samego Zakopanego z Katowic i z Krakowa po tej samej lini. To ważne dla naszych powiatów. Powiaty z gminami powinni powołać własne przewozy regionalne. Taki sojusz 4 powiatów jeśli dobrze liczę. Spółka komunalna, ale bez marnotrastwa. To byłoby coś. Jak to zrobić?

Na początek pozyskać koordynatora rozwoju PKP w Zachodniej Małopolsce. Może jakiegoś kolejarza na emeryturze? A może od razu warto pomyśleć o fundacji czy stowarzyszeniu. Na mnie możecie liczyć. Jeszcze 15 ludzi i mamy takie stowarzyszenie. Jeżeli ktoś może sypnąć kasą, to powołajmy fundację. Z dyskusji w forum wiele nam nie wyniknie, ale... coś zawsze.

www.kolej.one.pl/index.php?dzial=inne&id=linki ten link znalazłem dzięki autorowi tego wątka. Kliknąłem do pierwszej z brzegu kolejowej ngo;s

Instytut Rozwoju i Promocji Kolei - www.kolej.net.pl i...


W odpowiedzi na Pana e-mail chciałbym potwierdzić, że Instytut Rozwoju i Promocji Kolei jest zainteresowany wszelkimi działaniami odnośnie reaktywacji linii kolejowych dla regularnego ruchu pasażerskiego.
Aby moć skutecznie lobbować za przywróceniem przewozów (Wadowice - Trzebinia) lub poprawą kiepskiej i w dalszym ciągu zagrożonej oferty (Skawina - Oświęcim)należałoby podjąć szereg działań organizacyjnych:

- spotkanie z władzami samorządowymi gmin i powiatów regionu w celu skuteczniejszego zwrócenia uwagi na problem;

- sporządenie koncepcji reaktywacji w oparciu o badanie potencjału przewozowego, atrakcyjny rozkład jazdy oraz nowy tabor - np. "elektrobusy" EN81 marnowane obecnie w "aglo"; na sfinanswanie tego opracowania należałoby "namówić" zainteresowane samorządy, itd, itd.

Problem naszej instytucji polega na tym, że obecnie nie mamy w Małopolsce żadnego człowieka, który byłby w stanie zająć się takimi sprawami na miejscu (koordynowanie działań z Warszawy, czy Wrocławia i ewentualne dojeżdżanie wpraktyce raczej mija się z celem).

Jeżeli zatem jest Pan zainteresowany szerzej takim przedsięwzięciem, i mógłby się Pan organizacyjnie w to zaangażować ("nękanie" starostów i wójtów, umawianie spotkań, kontakt z lokalnymi mediami i organizacjami pozarządowymi, także i prowadzenie żywej dyskusji na forum internetowym) to my ze swej strony deklarujemy chęć włączenia się w sprawę i wszelka pomoc merytoryczno-koncepcyjną.

Proszę zatem o jakiś namiar telefoniczny (także stacjonarny), aby można było nawiązać bliższy kontakt i wymienić się informacjami.

Pozdrawiam,

Marek Chmurski
IRiPK Warszawa
biuro@kolej.net.pl,
604 576 777,
022 661 51 28 (wt. i pt. 10 - 14)


Oczywiście nie czuję się kompetentną osobą żeby temat rozwijać. Przecież nie jestem kolejowym ekspertem. Tu potrzeba poważnych kontaktów, spotkań, a czym dojadę do skoro ....linii PKP już nie Nie mam samochodu. Daję tę instytut pod rozwagę. Może by tak filię w Małopolsce zrobić? Gdzie jesteście kolejarze, gdzie jesteście pasjonaci kolei w Małopolsce. Gdzie są innowatorzy z szynobusami. Trzeba te pomysły, działania zwiaząć i działać z władzami samorządowymi i posłami. Mocne jest środowisko w Suchej, Skawińskie. Nie ma nas kto bronić. Potrzebne nam organizacje. Fundacja i wielkie stowarzyszenie zdolne nawet organizować demonstracje pod oknem wojewody czy sejmem. Paruset zdenerwowanych ludzi to jedyny w Polsce niestety ARGUMENT OD ZAWSZE. Tak chyba pozostanie. Bez protestów rozwalono nam już połowę linii.

czemu nie protestowaliśmy? Teraz jest pomysł na turystykę i co... Jak do mojej DOLINY KARPIA mają ludzie koleją z daleka dojechać? Nie da się. Kto się będzie chciał przesiadać? Z Gdyni jest łatwiej dojechać do Zakopanego, niż mnie z Przeciszowa. Ja mam przesiadkę, oni nie... Ja jeżdziłem 4 godziny ponad osobowymi, co dawało średnią 30km godzinę max.

Stada szynobusów nie pojawią się niczym feniks z popiołów. Busiarze są wstanie myślę nawet tory rozkręcać żeby się nie pojawiły... skoro chamsko sobie nawzajem zamalowują rozkłady i PKS też, to czemu nie mieliby torpedować rozwoju szynobusów? To silne już lobby. PKS Chrzanów padł bo busy bo wykończyły. Jego ratunkiem mogła być turystyka, przywożenie do powiatu chrzanowskiego, do Doliny Karpia turystów, wędkarzy z Krakowa i Śląska. Czmeu nie? Tak małe długi i papapa? To połowa firm zadłużonych w Polsce powinna paść...

Kto z Was będzie ciągnął temat? Kto będzie współpracował z instytutem i z innymi organizacjami kolejowymi i społecznymi? Bo przecież to także aktywizacja ludzi. Regionu. Busy nie jeżdżą w weekedy praktycznie wcale.

Moim zdaniem możemy konkurować z Krakowem tańszymi noclegami. Nasze powiaty mogą stać się bazą wypadową. Prosto z Balic... zamiast pod Wawel to do Was, albo do Doliny Karpia. Tylko muszą wokół Balic być linie komunikacyjne docelowo. WOKół. Pajęczyna połączeń szynobusowych.


Naszą ambicją jest stworzenie dynamicznej i profesjonalnej organizacji działającej na styku kolei z innymi dziedzinami rzeczywistości społecznej i gospodarczej. Od sześciu lat prowadzimy działania związane z transportem szynowym i publicznym, zyskując przy tym coraz większe doświadczenie i uznanie. Obecnie Instytut zaangażowany jest w kilkanaście projektów związanych z zarządzaniem, badaniami, promocją i rozwiązaniami systemowymi dla kolei.

Współpracujemy z władzami samorządowymi wszystkich szczebli - w tym ośmiu województw, administracją centralną, Grupą PKP, mediami oraz sektorem prywatnym. Poprzez lobbing na rzecz transportu zrównoważonego oraz propagowanie nowoczesnych rozwiązań dla kolejnictwa realizujemy tym samym cele statutowe naszej organizacji.


www.kolej.net.pl[/img][/i]