Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazde kzkgop





Temat: Rybnik inwestuje w mieszkańców
Rybnik inwestuje w mieszkańców
" ...miasto dostało właśnie unijną dotację na zakup 168 kolejnych tablic,
które zamontowane zostaną na prawie wszystkich przystankach w Rybniku.
Inwestycja pochłonie 7 mln zł, a tablice mają informować pasażerów już na 10
minut przed przyjazdem autobusu, czyli wcześniej niż teraz.

Trzeba przyznać, że rybniczanie są w dużo lepszej sytuacji niż większość
mieszkańców aglomeracji korzystających z usług KZK GOP. W mieście już od
trzech lat zamiast tradycyjnego biletu działa e-karta, którą można doładować w
ponad stu punktach. W aglomeracji katowickiej o Śląskiej Karcie Usług
Publicznych wciąż tylko się mówi. Projekt pozostaje na papierze.

Po zakończeniu instalacji wszystkich tablic Rybnik ma być jednym z pierwszych
miast w kraju dysponującym zintegrowanym system elektronicznej obsługi
pasażerów. Oprócz tablic i e-biletów wszystkie rybnickie autobusy będą
wyposażone w kamery oraz specjalny system alarmowy uruchamiany w razie
jakiegoś zagrożenia."

katowice.gazeta.pl/katowice/1,72739,7360609,W_Rybniku_sledza_autobusy__I_jezdza_punktualnie.html
tylko pozazdrościć. w Gliwicach nikt nawet nie ma planów na znalezienie chwili
czasu na zastanowienie się nad takim systemem.
pewnie dlatego, żeby nie denerwować kierowców autobusów, którzy rozkładem
jazdy specjalnie się nie przejmują.






Temat: Tramwaj 4
Tramwaj 4
Czy ktos wie, co za geniusz, innowator jeden, wymyslil nowy rozklad jazdy dla
4? Przedtem jezdzily co 10 minut, a teraz jeden jedzie, nastepny po 8
minutach, kolejny po 12, potem 8, 12 itd! Koszmar! Toz to paranoja pomieszana
z kretynizmem! Komus w KZK GOP sie nudzi i wymysla kolejne atrakcje???





Temat: Centrum przesiadkowe w Zawodziu za pięć lat
Centrum przesiadkowe w Zawodziu za pięć lat
Niech lepiej nie robią tego "Centrum" na zadupiu, tylko zapewnią
godziwy dojazd Mysłowiczanom do Katowic. Mysłowice są dyskryminowane
w stosunku do innych miast regionu, mimo że płacą 6 mln. za
komunikację na rzecz KZK-GOP. Tylko ludzie z Mysłowic muszą biegać z
przystanku na przystanek i znosić uciążliwości tego "Centrum".
To jeden wielki skandal. Jak można tak traktować ludzi w XXI wieku??
Pan Uszok zapewnie nie dojeżdża do/z pracy przesiadając się 4 razy
dziennie, więc nie odczuwa uciążliwości przesiadek i polowania na
połączenia. Często jest tak, że tramwaj odjeżdża 2 minuty przed
przyjeżdżającym autobusem - rozkład jazdy tramwajów i autobusów nie
jest dograny, co wiążę się z wydłużeniem czasu dojazdu. Zwłaszcza
daje się to we znaki w godzinach wieczornych, kiedy np. 3 tramwaje
jadą o tej samej porze, a potem 20 minut nic. Jak się dojedzie na
Zawodzie, to akurat widać "ogon" autobusa i znowu się czeka 20
minut. Wot, życie podróżnika.



Temat: Szybki flirt za 3 zł na trasie Tychy-Katowic
Zgadzam się całkowicie. Rozkład jazdy jest nie do zaakceptowania. A po nowym
roku będzie jeszcze gorzej (w dni wolne to nawet prawie co 2 godziny). Jeśli ten
pociąg miałby pełnić funkcję kolei miejskiej, to takt 30 minutowy jest
absolutnym minimum ale po godzinach szczytu i w dni wolne od pracy a nie wtedy
kiedy ludzie wracają z roboty! Jednocześnie należałoby dokonać redukcji połączeń
autobusowych i zintegrować bilety z KZK GOP, a nie tylko z MZK Tychy. W obecnym
kształcie uważam, że przedsięwzięcie jest skazana na porażkę. Sam już tego
doświadczyłem na własnej skórze, kiedy chciałem wrócić tym pociągiem z Katowic
do Tychów w niedzielę wieczorem, ale godzina oczekiwania... W tym czasie
odjeżdżają dwa autobusy MZK. Wybór jest oczywisty...



Temat: Zarząd Transportu Publicznego
Zarząd Transportu Publicznego
Dzisiejsza konkurencja dla Wyborczej - Dziennik Polski donosi, że powołano do
życia z dniem 1.01.2006 nowy twór pod nazwą ZTP działający w ramach ZDiK. ZTP
ma się zając organizacją zbiorkomu w naszym pięknym mieście czyli:
przetargami na obsługę linii miejskich, dystrybucją biletów, rozkładami jazdy
i powoływaniem bądź likwidacją linii.
MPK i ewentualnie pozostali przewoźnicy bedą otrzymywać (albo i nie) stawkę
za tzw. wozokilometr. Żadnych innych dodatkowych środków z budżetu gminy.
Na niektórych forach dyskusyjnych już się zaczął ruch, pojawili się
krytykanci tego pomysłu jak również zwolennicy.
Najbliższym miejscem połozonym niedaleko od Krakowa gdzie coś takiego działa
jest Śląsk i Zagłębie. Tam organizację zbiorkomu zapewnia m.in KZK GOP. W
ruchu znajdują się m.in. takie cuda techniki jak Migi (M11), Jelcze PR110,
IK260, a więc te które już jakiś czas temu pożegnalismy w Krakowie. Stan
torowisk i taboru tramwajowego - żałosny. Opierając się tylko na tym można
już sobie wyobrazić (najczarniejszy scenariusz) co w niedługim czasie może
nastąpić w zakresie komunikacji miejskiej w Krakowie, ale na drugim biegunie
pojawia się np. Gdynia. Tam również działa Zarząd, który udowadnia, że taki
system można z powodzeniem stosować.
Co do Krakowa - szkoda, że probuje się poprawiać coś co wg mnie dobrze
funkcjonuje nie mając jednoznacznego dowodu na to że może być lepiej pod
skrzydłami Zarządu. Chyba czeka nas powolny powrót do przeszłości, a szkoda.



Temat: Do autobusu tylko przednimi drzwiami
Do autobusu tylko przednimi drzwiami
To kara dla osób uczciwie płacących. Bilet jest umową. Pasażer płaci
za wykonanie konkretnej usługi, między innymi chodzi o realizację
rozkładu jazdy. W tej chwili autobusy, do których wsiada się
przednimi drzwiami są opóźnione od 10 do 20 minut. Np. 12
kilometrowa podróż z Katowic do Sosnowca trwa częst 40 minut.
Ciekawe ile będą sóźnione autobusy przegubowe, chyba, że rozkładowo
autobus z Katowic do Sosnowca będzie jechał 45 minut, wtedy zostanie
już tylko samochód. Może KZK GOP o to chodzi, wtedy będzie można
zlikwidować komunikację miejską i już zupełnie za nic brac pieniądze.



Temat: Jak dojechać do Pyrzowic
W Katowicach przed Dworcem PKPod strony ul 3 Maja jest przystanek
autobusu do lotniska w Pyrzowicach.Zobacz rozkład jazdy KZKGOP



Temat: pomocy! Katowice-Zabrze
Z Katowic do Zabrza, jeśli chodzi o autobusy, najszybciej do jedziesz
pospiesznymi 840 i 870. Ale taka podróż i tak trwa ok 40minut ( wydaje mi sie,
że pociagiem jest szybciej). Oba "numery" mają przystanek niedaleko dworca PKP i
do ulicy de Gaulle'a jest też niedaleko (chociaż zależy o które miejsce tej
ulicy Ci chodzi).
Rozkłady jazdy obu linii:
870 www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=870_20051011&nr=7&kier=1
840 www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=840_20051011&nr=1&kier=1
jak klikniesz na godzinę to będziesz mogła sprawdzić o której autobus będzie w
Zabrzu.
powodzenia




Temat: jak dojechać na..
Niestety do Mysłowic nie jeżdzą autobusy z dworca PKP ani z ulicy
Stawowej. Proponuję przystanek na ulicy Korfantego w Katowicach
(obok ronda) i autobus nr 76 (jedyny). Ale najlepiej busem z dworca
PKP i wysiąść przy "Mysłowiczance" lub dworcu PKP w Mysłowicach i
przejść się pieszo. Niestety ulica Mikołowska znajduje się pomiędzy
dwoma przystankami w Mysłowicach. Z tym że ulica ta jest dosyć długa
więc polecam 76 bo on ma tam przystanki z ale czas podróży jest
trochę dłuższy.

Rozkład jazdy 76 od.01.02.08
www.kzkgop.pl/rozklady/frame.php?kat=076_20080201&nr=1&kier=1



Temat: Pułaskiego
Z Dworca PKP jedziesz autobusami: 10, 51, 110, 672, 674, 910 - wysiadasz na 2
przystanku "Osiedle Paderwskiego Powstańców" obok stacji pogotowia ratunkowego,
a dalej idziesz wg poniższej mapki:
img83.imageshack.us/img83/8098/mapaan7.jpg
Rozkłady jazdy autobusów: www.kzkgop.pl/rozklady/




Temat: ulica rolnicza czy rolnika na ligocie - gdzie?
lepiej najpierw sprawdz, dokad dokladnie chcesz jechac na te rolna, bo to
calkiem dluga ulica, i mozliwe, ze lepiej bedzie dojechac od drugiego jej
konca:) , od ul. ligockiej-kredytowej
polecam:
mapa katowic: mapserver.um.katowice.pl/website/katowice/viewer.htm
rozklad jazdy wszystkich autobusow:
www.kzkgop.pl/rozklady/



Temat: dojazd na Warszawską z Katowic
> jak z Dworca PKP dostac sie na Warszawska?

Tak samo, jak poprzednio. Pl. Piastów to są 2 minutki spaceru od
dworca PKP. Plan miasta (adres być może będzie trzeba skopiować do
przeglądarki) i rozkład jazdy poniżej.

www.zumi.pl/namapie.html?qt=&loc=Gliwice&Submit=Szukaj&cId=&sId=&x=0&y=0&long=18.677243&lat=50
.2990668&type=3&scale=2

www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=676_20060601&nr=9&kier=1



Temat: ul warszawska-gdzie?
Linia 676 z pl. Piastów. Trzeba wysiąść na drugim przystanku
(Warszawska II). Rozkład jazdy poniżej.

www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=676_20060601&nr=9&kier=1



Temat: Jak dojechać autobusem miejskim do sklepu Ikea ?
Witam przystanek naprzeciwko ikei nazywa się: dąbrówka mała centrum handlowe.Z
dworca niema żadnej linii w tamtym kierunku. Trzeba przejśc ulicą Stawową na
ulicę Piotra Skargi.To niedaleko z 10 minut drogi.Z przystanku pod supersamem
jadą autobusy:40,800,805,807, 808,811,813,814,815, 817,818, 825 oraz
835.Szczegółowy rozkład jazdy pod adresem: www.kzkgop.com.pl/rozklady/
Pozdrawiam.



Temat: Czy dojezdza jakis autobus na ul.Powstancow?
Pod samą przychodnię niestety nic nie podjeżdza. Najbliżej jest przystanek na
Jagiellońskiej - z dworca PKP dojeżdżają tam autobusy 0, 10, 12, 50, 51, 110,
672, 674.
Rozkład jazdy na www.kzkgop.pl/rozklady/




Temat: Koniec wspólnego biletu miesięcznego MZK Tychy ...
MZK - powstanie nowa linia
Umowa między Tychami i Lędzinami o komunikacji autobusowej

purz 09-11-2003, ostatnia aktualizacja 09-11-2003 19:33

Władze Tychów i Lędzin podpisały umowę o wspólnym finansowaniu komunikacji
autobusowej. Dzięki niej z rozkładów jazdy nie zniknie linia nr 262, a w
przyszłym roku pojawi się kolejna.

Tym samym nieaktualna już stała się sprawa wejścia Lędzin do Komunikacyjnego
Związku Komunalnego GOP w Katowicach, o czym mówiło się kilka miesięcy temu.
Umowa o współfinansowaniu komunikacji między Lędzinami a Tychami została
parafowana w piątek. Okrojona i szczątkowa komunikacja między obiema gminami
niedługo znacznie się poprawi.

- Od 1 lutego 2004 roku wzrośnie liczba kursów linii nr 262, od 1 kwietnia
uruchomimy linię nr 536 - powiedział nam Jerzy Pisiewicz, dyrektor Miejskiego
Zarządu Komunikacji w Tychach. Przypomnijmy, że linia nr 262 kursuje na trasie
Tychy Dworzec PKP - Lędziny kopalnia Zimowit, linia nr 536 kursować będzie od
dworca PKP w Tychach do ul. Imielińskiej w Lędzinach.

GAZETA WYBORCZA

jak widać MZK tworzy linie natomiast KZK ciągle je obcina..
kolejny dowód na wyższoscią MZK nad KZK

MZK potrafi sie dogadać w przeciwieństwie do KZK z innymi




Temat: w którym roku będą jeżdzili nowe tramwaje?
Z Piotra Skargi masz bezpośrednio tramwaj linii 5
www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=T05_20060729&nr=3&kier=2
to jest link do rozkładu jazdy tej linii z Twojego przystanku



Temat: z dworca PKP na lotnisko - jak najszybciej ?
najpewniej chyba autobusem PKM Katowice
Ceny za przejazd:
bilet jednorazowy - 15zł
bilet dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat - 10 zł
bilet dwukrotnego przejazdu ważny:
przez 1 dzień - 20 zł
przez 2 dni - 22 zł
przez 3 dni - 23 zł
przez 4 dni - 24 zł
przez 5 dni - 25 zł

Rozkład jazdy:
www.pkm.katowice.pl/lub
www.kzkgop.pl/rozklady/start.php?kat=LOT_20041108



Temat: Jak dojechać na lotnisko?
Tylko 5 przystanków:
Dworzec PKP w Katowicach
Hotel Qubus w Katowicach
Hotel Novotel w Katowicach
Sosnowiec Milowice skrzyżowanie
Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach
Ceny za przejazd:
bilet jednorazowy - 15zł
bilet dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat - 10 zł
bilet dwukrotnego przejazdu ważny:
przez 1 dzień - 20 zł
przez 2 dni - 22 zł
przez 3 dni - 23 zł
przez 4 dni - 24 zł
przez 5 dni - 25 zł

Liczba kursów w ciągu dnia: 18
Kursuje codziennie
400 745# 945 1150 1320 1550 1830 2000 2210

Objaśnienia:

# - nie kursuje we wtorki, czwartki i soboty
00:00 - kurs wykonywany pojazdem niskopodłogowym

Uwaga! Na linii obowiązuje taryfa specjalna.
Szczegółowe informacje: www.pkm.katowice.pl oraz u kierowców.

Linię obsługuje: PKM Katowice Rozkład jazdy ważny od: 29.03.2005 do: 19.06.2005

www.kzkgop.com.pl/rozklady/



Temat: JAzda na GAPĘ
Mam porównianie z Trójmiastem, Krakowem i Wrocławiem. Nie mów mi, że
komunikacja KZKGOP jest "cudowna". Na stronie opublikowali "super" rozkład
jazdy, gdzie większość terminów nie pasuje do tych na przystankach. W zimę brak
ogrzewania, brudne siedzenia a w soboty wymiociny na podłodze tec. Właściwie to
nie o to chodzi w tej dyskusji - pragnę poznać zdania obiektywne na temat
jazdy bez biletu.



Temat: 2000 idzie...
? Kto jest za ujednoliceniem biletów MZK Tychy i GOP adres: *.tychy.msk.pl
Gość: glorius 26-11-2001 19:57 odpowiedz na list odpowiedz cytując

O ile się orientuje to w najbliższym czasie ma dojśc do ujednolicenia stawek za
przejazd MZK Tychy i KZKGOP tj. Tychy przyją system biletowy GOPowski. Koniec z
biletami czasowymi, koniec z miesięcznymi biletami ważnymi przez miesiąc od
daty wystawienia, koniec z rozkładami gdzie rozpisane są wszystkie przystanki i
czas przejazdu między nimi. Witaj opłato za przejazd między strefami i witajcie
nieczytelne rozkłady jazdy.
Co o tym sądzicie...kto jest za a kto przeciw ujednolicania stawek biletowych?




Temat: Autobus widmo
Autobus widmo
Chciałam jechać autobusem nr 259, więc weszłam na stronę kzkgop.pl i chciałam
sprawdzić o ktorej jedzie. Ze zdziwieniem zobaczyłam, że takiego numeru nie
ma w rozkładzie. Zadzwoniłam na informację (bezpłatny numer ze strony
internetowej) i od uprzejmego pana dowiedziałam się, że linia nr 259 została
zlikwidowana, ale do celu dojadę autobusem nr280. Ok. Poszłam na przystanek
i ... na rozkładzie jazdy znalazłam autobus nr 259. Prędzej podjechał 280, a
ja nie miałam odwagi czekać na 259 i nie wiem czy jeździ.



Temat: Jakim autobusem Katowice-Wodny Świat Dąbrowa
Z ul.P Skargi (dawny Supersam)
Exspressy: 801 821 831
pośpieszne: 807 808 811 814
Za wyjątkiem 821 należy wysiadać w centrum i następnie 5 min spaceru parkiem.
821 ma przystanek poza centrum,ale też jest zaledwie kilka minut do Nemo,tylko z innej strony się idzie. Pozostają jeszcze linie zwykłe(27 i 18),ale nie ma sensu nimi jeździć ze względu na czas przelotu i przystanki początkowe.
Rozkład jazdy znajdziesz: www.kzkgop.pl/start/?type=html



Temat: po 1wszej wizycie u dr Jochan w Bytomiu
Weroniko,

Dojazd jest naprawdę prosty - nie martw się:)
Z centrum Katowic z ul. Stawowej masz autobusy 820 i 830 na dworzec w Bytomiu
(uwaga na konduktorów w tych autobusach!)Rozkłady jazdy masz tu:
www.kzkgop.pl - klikasz w linie 820,830 i 114. Droga powrotna równie
prosta;)
To,że wizyta trwa krótko o niczym nie świadczy - pani dr ma po prostu taki
system pracy. Porozmawia z Tobą jeszcze raz przez samym zabiegiem i potem,
bezpośrednio po nim kiedy się wybudzisz:)

pozdrawiam

Ania




Temat: KZKG0P - sezon zimowy rozpoczety !!
KZKG0P - sezon zimowy rozpoczety !!
1 listopada kupilem bilet miesieczny KZKGOP jedynie 88 pln i tak:

1 listopad bus nr 47 15 min spoznienia, 2 listopad tramwaj nr 3 rano nie
przyjechal drugi po 20 minutach jest - ale sie zeposl, 3 listopad tramwaj nr 3
opoznienie 10 minut, 5 listopad tramwaj nr 3 nie przyjechal kolejny jest po 30
minutach.
6 listopad przesiadam sie spowrotem do samochodu - bilet miesieczny mozna
wyrzucic do kosza.

To jest jakaś kpina !!!! zeby ANI RAZU pojazd nie przyjechal na czas.
Kupujac bilet zawieramy z KZKGOP umowe, ktora jest notorycznie lamana !!! Byc
moze nalezy zlikwidowac te stare graty, ktore przez przypadek nazywaja
tramwajami jak to zrobilo Gliwice i urealnic rozklad jazdy autobusow. Na
swiecie taka firma nie mialaby prawa istniec w polskim (zabrzanskim) piekielku
i owszem, zygac sie chce :(



Temat: Zmodernizowany wagon typu N w Krakowie
Gość portalu: mouset napisał(a):

> Czy moge prosic o dokładniejsze info albo adres www,

Jaki adres? Linii tramwajowej? Chyba żadna linia w żadnym mieście nie ma
jeszcze swojej strony :)

> czasami pracuję w
> Chrzanowie więc chętnie skoczyłbym pojeździć, ale nie wiem co, gdzie , kiedy

Z Chrzanowa do Bytomia to kawał drogi, niemniej polecam wycieczkę :)
Z dworca ZKKM w Chrzanowie udajemy się linią E (linię obsługują piętrusy -
dodatkowa atrakcja) na al. Korfantego w Katowicach, gdzie przesiadamy się na
tramwaj 41 (jak będziesz miał szczęście, trafisz na 116Nd, w przeciwnym razie
podjedzie wyładowany skład 2*105Na) i jedziemy do przystanku Bytom Sąd. Stamtąd
przechodzimy ok. 100m w górę do przystanku Bytom Kościół Św. Trójcy, gdzie jest
końcówka 38 (uwaga, tramwaj przyjedzie z innej strony, niż normalny śmiertelnik
by się spodziewał) :)
Rozkłady jazdy masz na stronach kzkgop.com.pl oraz
pkm.jaworzno.pl (jeśli chodzi o E) :)



Temat: Czym z Katowic dojechać do Rudy śląskiej???
Ruda Śląska jest z Katowicami niejako po sąsiedzku bo to aglomeracja i łaczą u
nas te miasta autobusy komunikacji miejskiej. Poniewaz Ruda Śląska jest bardzo
rozległa wszystko zależy od dokładnego adresu - powiem tylko, że przez Rude
jezdżą z Katowic takie m.in. autobusy jak 6, 7, 23, 48 i pewnie jeszcze kilka
innych. Mozna zajrzeć na stronę www.kzkgop.com.pl - Tam są rozkłady jazdy.
pzdr

Do Rudy (Chebzia i Rudy) z Katowic jeżdżą tez pociągi (w relacji do Gliwic) .
pzdr



Temat: komunikacja tramwajowa totalne dno
"ttytyty"jeśli dojedziesz z Brynowa do Rynku obsługując wszystkie przystanki w
godzinie szczytu w 10 minut, daję ci "OSKARA"!!nie jesteś w stanie tego zrobić
nawet jadąc samochodem i zatrzymując sie na przystankach,więc nie wciskaj kitu
że kiedyś tramwaje były szybsze!po drugie ..rozkłady jazdy ustala KZKGOP a nie
Tramwaje Śl.a motorniczy muszą się do niego stosować .Podziwiam tych ludzi bo
mają anielską cierpliwość.Może dla odmiany poczepialibyście się troche wyższych
partii tej drabinki a nie wciąż narzekali na tych którzy starają się wam
(pasażerom)dogodzić!Może ponarzekamy na kierowców którzy wciąż blokują
ul.Pocztową i Kościuszki przez co tramwaje nie mogą przejechać i mają
opóźnienia????



Temat: Kanał Gliwicki
Kanał Gliwicki jak nazwa wskazuje jest kanałem, może określisz dokładniej gdzie
chcesz dojechać? Jeżeli w Gliwicach to zgaduję może chodzi Ci o śluzę w Łabędach?
A może o Port w Gliwicach?
w każdym bądź razie polecam autobus linii 80
www.kzkgop.com.pl <rozkład jazdy

Pozdrawiam




Temat: Do autobusu tylko przodem?
Nie wiem czy wiecie, ale Ci nadgorliwi kierowcy za sprzedaż największej ilości biletów dostali nagrody rzeczowe, jakieś aparaty cyfrowe czy coś... a nawet zostali umieszczeni na stronie KZKGOP Fajnie że sprawdzają bilety, przynajmniej mam pewność że obok mnie nie siądzie jakiś podpity menel.
Jeszcze lepiej by było gdyby autobusy zatrzymywały się na wszystkich przystankach, tak żebym nie czuła się rozczarowana jak stoję na mrozie a kierowca 76 lub 12 i 30 nie ma ochoty zatrzymać się np. na Bohaterów Monte Cassino choć zgodnie z rozkładem jazdy powinien...




Temat: :(((((((((((
Weroniko,
TRZYMAM KCIUKI, UDA SIĘ NA BANK!
Teraz się boisz, wyobrażasz sobie najczarniejszy scenariusz... Skąd ja to znam?
Też się bałam. I każdy zdrowo myślący człowiek będzie się bał.
Wskazówki dot. dojazdu pozwoliłam sobie skopiować z wypowiedzi Aneczki:
"Dojazd jest naprawdę prosty - nie martw się:)
Z centrum Katowic z ul. Stawowej masz autobusy 820 i 830 na dworzec w Bytomiu
(uwaga na konduktorów w tych autobusach!)Rozkłady jazdy masz tu:
www.kzkgop.pl - klikasz w linie 820,830 i 114.
Wystarczy z Dworca PKP w Bytomiu wsiąść w autobus nr 114 i wysiąść na
przystanku "Bytom Chrobrego". Potem iść prosto do ulicy Prusa i skręcić w lewo.
Kawałek prosto i już jesteś przy wejściu do szpitala."

Weroniko, nie sądzę, abyś miała jakiekolwiek problemy z odnalezieniem tego
szpitala. Jest to bardzo znana placówka w kraju i ludzie na pewno Ci pomogą, a
tym bardziej ci, którzy mieszkają w Bytomiu.
WIEM, ŻE SIĘ UDA, a potem, specjalnie dla Ciebie, wyślę Ci CZARNEGO KOTA :)

Buziaki,
Ola




Temat: Od 15 maja KZK GOP zmienia rozkłady jazdy tramw...
Od 15 maja KZK GOP zmienia rozkłady jazdy tramw...
a co z tramwajem nr 4 w Gliwicach?



Temat: Czy są tu mamy z Katowic?Pilne!
W zasadzie Twinmama napisała, jak najprściej dotrzeć, ale dorzucę swoje trzy
grosze, jeśli pozwolisz.
Plan miasta jest tu:
plan.naszemiasto.pl/plan_katowice.html
Wpisz nazwę szukanej ulicy i może coś Ci się rozjaśni.
Natomiast tu:
www.kzkgop.pl/rozklady/index_przystanki.php?przyst=251 masz spis
wszytskich autobusów, które jeżdżą do Famuru (także polecanych przez Twinmamę
653 i 810). To jest naprawdę świetny rokład jazdy. Kliknij na numer autobusu, a
zobaczysz dokładny opis trasy i godziny odjazdów autobusów w obie strony. )

Jesli jednak szukasz na Zbożowej czegoś, co znajduje się dalej od GWSH, możesz
pojechać każdym autobusem, który jeździ przez Ochojec (9, 10, 11, 297, 689) i
wysiąść na przystanku Ochojec Ziołowa (przystanek jest na ul. Jankego). Potem
wchodzisz w Marmurową i jesteś na początku (albo jak kto woli, na końcu)
Zbożowej. Najważniejsze to wsiąść w dobry autobus, potem wystarczy spytać
kierowcę albo ludzi.
Powodzenia
gemma




Temat: Na ul. Medyków..
Z Głównego PKP - autobusy 12, 912 oraz 48,13,657. (czas jazdy ok.25min).
Z ligoty bez bagaży na piechotę do AM masz z 20 min - wolnym spacerkiem.
Wysiądziesz i idziesz ul.Panewnicką - cały czas prosto aż do skrzyżowania za
Bazyliką, skręcasz w ul.Medyków i tyle.
www.kzkgop.com.pl/rozklady/



Temat: Gdzie sklep z akcesoriami do cyfrowek w Zabrzu.
Sorki, rozwijam skróty.
MM Media Markt
FJ Fotojoker
KK Kędzierzyn-Koźle
KMZ10 Konica Minolta (Dimage) Z10
Przystanek przedostatni to jeden przed ostatnim ;-) Ale serio, to liczyłem, że
zainteresowany sobie sprawdzi na www.kzkgop.com.pl Można też dojechac na
ostatni i wrócić :-), z rozkładu bedzie wynikało, że to tylko 1 lub 2 minutki
jazdy busem. Można spytać pasażerów. Można jechac samochodem, na rowerze, itp.




Temat: praca na tramwajach - od zaraz!!!!
powiem szczerze że ta praca jest bardzo niewdzięczna...z jednej strony głodowa
pensja, tragiczne warunki pracy, a z drugiej wymaga specyficznych predyspozycji
fizycznych i psychicznych...Wbrew panującym opinią praca ta jest bardzo
stresująca . Przykładem jest np. Czas przejazdu np. z pętli Wojtowa Wieś do
pętli Lompy -na przestrzeni kilkudziesięciu lat czas przejazdu nie wydłużył się
ani o minutę, a w międzyczasie przybyło mnóstwo ograniczeń prędkości,
dodatkowych świateł no i ogromne korki po drodze - motorniczy MUSI się za
wszelką cenę, wyrobić z rozkładem, bo inaczej KZKGOP nakłada na motorniczego
(nie na firmę) kary finansowe......Zważywszy na tragiczny stan taboru, torowisk
- ta praca staje się momentami koszmarem - z jednej strony każdy stara się
jeździć bezpiecznie - co jest w sprzeczności z punktualną jazdą... Dlatego
przestrzegam mniej zorientowanych w temacie - ta praca jest naprawdę ciężka i
szkoda że nie doceniana przy comiesięcznych przelewach...
pozdrawiam...



Temat: DO KATOWICZAN
DO KATOWICZAN
Link www.kzkgop.com.pl/rozklady/rozklady/ nie działa! a potrzebuję na
dziś rozkład jazdy autobusu 81, bo muszę jutro dojechać do jakiejsik Kostuchny



Temat: Po cięciach w rozkładzie kolej traci pasażerów
"dlatego wspólnie z KZK GOP chcemy... "
"dlatego wspólnie z KZK GOP chcemy zsynchronizować rozkłady jazdy
pociągów i autobusów"

Ktoś w to jeszcze wierzy ?



Temat: Strajk w Tramwajach. Na szczęście o świcie
Proponuje przeczytac jeszczera raz post motorniczego KZK GOP USTALA ROZKŁAD JAZDY!!! czy to do Was ludzie dociera??? Bilety za drogie?? KZK GOP ustala ceny biletów!!! A swoja droga to Asiulka 76 to chyba taki pasazer/klient menda



Temat: Sosnowiczanom gratulujemy KZK GOP :]
To pewnie przez to, że remontują rondo i są objazdy, a tym samym zwiększa się
długość jazdy autobusu.... Tylko jakos KZKGOP nie uwaza za stosowne wziąść tych
zmian pod uwagę i naniesc je na rozklad jazdy. Polska rzeczywistosc ;-)))



Temat: KZK GOP- JAK POWINA WYGLADAĆ KOMNIKACJA NA ŚLĄSKU?????!!!!
Na www.kzkgop.com.pl znajdziecie m.in. aktualne rozkłady jazdy autobusów i
tramwajów i bieżące informacje o zmianach w kursowaniu (np. reorganizacji lub
likwidacji linii) Polecam ! Sam często korzystam z tych stron.



Temat: KZK GOP zapyta mieszkańców Śląska, jak oceniają...
KZKGOP zmienil rozkład jazdy
znow dolozyli po pare minut i autobusy i tramwaje bedą stały na przystankach i
oczekiwały na planowy odjazd



Temat: KZK GOP zapyta mieszkańców Śląska, jak oceniają...
to nie zlosliwosc motorniczego lecz takie sa rozklady jazdy ukladane przez
specjalistow z kzkgop



Temat: Gliwice-Katowice by PKP
Tak mnie wlasnie naszlo. Pomyslcie jak mogloby byc dobrze. Linia A: Gliwice -
Zawiercie, linia B: Gliwice - np. Myslowice przez Bytom, linia C: Tychy -
Zawiercie. Pociagi co 10 minut, na biletach KZK GOP, zsynchronizowane rozklady
jazdy z autobusami i tramwajami...



Temat: Znowu mniej autobusów do Katowic z Sosnowca Pogoni
Znowu mniej autobusów do Katowic z Sosnowca Pogoni
Na stałe wprowadzone zostają rozkłady jazdy obowiązujące w okresie wakacji
letnich na liniach autobusowych nr 154, 663 i T-16 oraz na linii tramwajowej
nr 16.

KZK GOP




Temat: Dobra wiadomość dla Rudnej 1
Rozkład jazdy znajduje się na stronie:
www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=S06_20041001&nr=3&kier=1



Temat: Dojazd ze Skargi lub dworca do 3 Stawów?
Z dworca pkp do 3 stawów jadą:10,110,674,910.Rozkłady jazdy na stronie
www.kzkgop.com.pl/rozklady/



Temat: Ulica Ziołowa - dojazd
Tu masz rozkład jazdy autobusów www.kzkgop.com.pl/rozklady/
(przystanek przy szpitalu nazywa sie Ochojec Ziołowa ) możesz wyszukać
odpowiednie połaczenie o pasujacej Ci godzinie



Temat: Jak z Dworca PKP dojechać na Cmentarz Murcki
tu masz rozklad jazdy on line
www.kzkgop.com.pl/start/?type=html




Temat: ulica generała Zaruskiego
Najlepiej chyba jest jechac spod Urzedu Miejskiego autobusem 34. A
wysiasc - to zalezy gdzie chcesz dotrzec. Na www.kzkgop.pl masz
rozkład jazdy i opisana trase autobusu. Zaruskiego to dosyc długa
ulica.



Temat: Lotnisko Katowice -Pyrzyce jak dojechać
Autobus przed dworcem PKP /przystanek pod estakada /od ulicy 3 Maja/ rozklad
jazdy zobacz www.kzkgop.com.pl autobs przyspieszony-Lotnisko



Temat: Podróż z Katowic na lotnisko?
autobus przed dworcem PKP przystanek zaraz pod estakada rozklad jazdy
www.kzkgop.com.pl



Temat: Mamy ze Śląska jak dojechac do Zabrza do por. cuk
Jestem z Chorzowa więc nie wim dokładnie ale możesz sobie wejść na
www.kzkgop.pl i tam poszukać w rozkładach jazdy. Pozdrawiam



Temat: dojazd dworzec PKP - lotnisko
Jezdzi tam autobus miejski cena 20 zl, czas jazdy ok godziny, rozklad:
www.kzkgop.com.pl/rozklady/start.php?kat=LOT_20051201



Temat: KZK GOP planuje od marca podwyżkę cen biletów
KZK GOP to wyłącznie pośrednik pomiędzy władzami województwa a przewoźnikami w
rozdawaniu wg własnego widzimisię (czyt. narzuconych umów)środków finansowych
(nie swoich)przewoźnikom zrzeszonym w związku. Patrząc na komunikację publiczną
oczyma pasażera widać wyraźnie, że warunkami podróżowania jesteśmy bliżej lat
50-ych ubiegłego wieku aniżeli czasom współczesnym. Pojedyncze wozy zapchane do
granic wytrzymałości pojazdu i pasażera, ciągłe zmiany rozkładów jazdy, zużyty
tabor - zwłaszcza tramwajowy, brak rozkładów jazdy na przystankach i zniszczone
wiaty to obraz działalności KZK GOP. Dopełnieniem tego obrazu jest cena biletu
i egzekfowanie opłaty za przejazd. W ciągu ostatnich 5 lat byłem kontrolowany
może 5, może 10 razy a codziennie dojeżdżam do pracy. Mam pytanie: kto z Was
pracujących ma wypłacaną premię roczną? W Gopie płacą. Zarabiacie po 2,5tys
PLN? Skąd to biorą w KZK GOP? Z biletów, dotacji gminnych - czyli z naszych
pieniędzy, a także z kar finansowych nakładanych na przewoźników za to np,że
nie jechał autobus. Nie jechał bo zdefektował, albo z powodu przebudowy ronda
nie wyrobił się w czasie. Teraz rozumiecie dlaczego podnoszą ceny biletów? Aby
więcej kasy mieć dla siebie, aby zmieniać sobie stawki zaszeregowania, wypłacać
premie, remontowć gabinety!! Bo nie potrafią wyegzekfować od pasażera opłaty za
przejazd. Najmniej, mimo zachowania pewnych pozorów, obchodzi ich sam pasażer i
w jakich warunkach podróżuje, czy w ogóle będzie podróżował tramwajem i
autobusem. Kto jeździ ten widzi i słyszy ile razy kasowany jest bilet. Od
dawna nie pamiętam kiedy ostatni raz ten dźwięk słyszałem a codziennie muszę
walczyć o miejsce by móc złapać się rurki jadąc do Katowic i to za
niemałe,własne pieniądze. Oby jak najszybciej ktoś z władz wpadł na genialny
pomysł i rozwalił to zadżumione gniazdo - KZK GOP zgarniacza społecznych
pieniędzy.



Temat: Ciach-max w GOPie
Ciach-max w GOPie
Od 15 maja KZK GOP zmienia rozkłady jazdy tramwajów

Zmiany w rozkładach jazdy tramwajów, które KZK GOP początkowo planował
wprowadzić od zeszłej niedzieli, od czwartku stają się faktem: znika jedna
linia, pojedyncze wagony zastąpią podwójne, kilka linii zmieni trasy.
Wszystko, by ratować budżet KZK GOP kosztem budżetu tramwajów
W sprawie zmian Komunikacyjny Związek Komunalny GOP nie wydał żadnego
oficjalnego komunikatu. Paweł Barteczko, rzecznik KZK, nie potrafił nam
wczoraj powiedzieć, na których liniach zmienią się rozkłady, ani jaki jest
powód tych zmian. Można się tylko domyślać: z naszych wyliczeń wynika, że KZK
zaoszczędzi ok. 6 mln zł. W ten sposób związek próbuje łatać dziurę w swym
budżecie.
- Już nie ma co obcinać w tramwajach. Rozkłady są tak rozrzedzone, że teraz
musielibyśmy już wycinać konkretne linie - powiedział nam wczoraj
nieoficjalnie jeden z pracowników KZK.
Przypomnijmy, że KZK wycofał się ze zmian od zeszłej niedzieli, by
skonsultować je ze spółką Tramwaje Śląskie i nanieść ewentualne poprawki. Po
konsultacjach nic się jednak nie zmieniło. - Usłyszeliśmy, że nasze
ewentualne uwagi zostanę wzięte pod uwagę i być może coś się zmieni w
rozkładach od czerwca - powiedziano nam w Tramwajach Śląskich. Tu nikt już
nie chce niczego oficjalnie komentować, by nie narazić się KZK na kolejne
cięcia.
Zatem od dziś przestaje kursować linia nr 35 z Zagórza do Milowic w Sosnowcu,
na liniach nr 15 i 21 zamiast podwójnych wagonów będą jeździć pojedyncze
(linia nr 15 będzie jednak kursować co 14, a nie co 20 min). Na osłodę linia
nr 24 z Sosnowca dojeżdżać teraz będzie do Będzina, do pętli przy kopalni
Paryż. Za to tramwaj linii nr 28 nie dojedzie już do Huty Katowice i skończy
trasę w Gołonogu przy podstacji. Jedna poważna zmiana na Śląsku: linia nr 23
z Szopienic do Stadionu Śląskiego kursować będzie jeszcze rzadziej, czasami
nawet co godzinę.




Temat: Łódź to jednak normalne miasto....
Drodzi forumowicze!

Na temat tramwajów w GOP-ie napisałbym książkę. Polecam lekturę świetną książkę
Krzysztofa Soidy "Komunikacja tramwajowa w aglomeracji katowickiej", wyd. PKT
Katowice i Stapis. Nie wiem czy nakład jest wyczerpany.

PKT Katowice jest przedsiębiostwem państwowym, a więc jest w gestii wojewody.
Były próby komunalizacji czyli przekazanie gminom, zakończyły niepowodzeniami.
Więc taka sytuacja właśnościowa jest patowa. Tak jest do teraz. Szukają dalej
rozwiązania tego problemu. Torowiska, tabor i inne należą właśnie do PKT
Katowice czyli do państwa. Organizatorem komunikacji autobusowej i tramwajowej
jest KZK GOP w Katowicach. Ten KZK GOP ustala rozkłady jazdy, sprzedaje bilety,
robi przetargi na przewozy danej linii i prowadzi finanse itd. Członkami
zarządu tego KZK GOP są prezydenci miast należących do KZK GOP. Wszystkie
przedsiębiostwa autobusowe mają różne formy własnościowe: gminne, prywatne. Np.
miasta Gliwice, Zabrze i inne mają udziały w PKM Gliwice.

A to do komunikacji zastępczej do odcinków jednotorowych. Układ sieci
tramwajowej GOP-u należy do wyjątkowych w Polsce, a może w Europie. Przecież
tam są wielokilometrowe odcinki jednotorowe, zabezpieczone w różne sposoby:
ręczna (na klucz - skrzynkowa), ślizgowa, przekaźnikowa (wzbudna), system
mijankowy (tzw. "sztywny rozkład" - trochę podobny do linii 43 na odcinku
Konstantynów Łódzki - Lutomiersk), awaryjna (za pomocą drążka bezpieczeństwa -
taka pałeczka). Co ciekawsze, na niektórych jednotorowych odcinkach np. z pętli
w Chebziach w kierunku Rudy Południowej wyjeżdżają jednocześnie dwa tramwaje
linii 18 (do Bytomia) i 29 (do Zabrza) jeden za drugim, w pierwszym ma tarczę
Pc-7 oznaczającą prowadzenia pociągu następnego na odcinku jednotorowego.

Wszystko na ten temat komunikacji tramwajowej w GOP-ie można znależć pod stroną
Jakuba Jackiewicza: www.pkt.katowice.pl/memphis/
i firmowej PKT Katowice: www.pkt.katowice.pl/

pzdr. i przyjemnej lektury!



Temat: Sosnowiczanom gratulujemy KZK GOP :]
Jeski - widzę, że nie tylko na "moich" liniach zdarzają się takie chore
przypadki.
618 ostatnio zmieniło trasę, mimo to, jeździ jak chce - na rozkładzie jest
napisane, że jeździ do 9, potem przerwa do 13 i potem rzekomo autobus kończy
jazdę ok. godz. 17, a już wiele razy widziałam 618 jak jechało o 19 ...
W dodatku, 35 oraz 35bis notorycznie się spóźnia lub w ogóle nie przyjeżdża, ja
jestem w stanie zrozumieć, że gdzieś są remonty, że ludzie kupują bilety u
kierowcy itepe itede, co zajmuje dużo czasu, ale matko boska, czy nie można
napisać w rozkładzie jazdy ile czasu autobus może się spóźnić ?
Wzorując się na stolicy, możnaby to w końcu uczynić, tam na rozkładach jest
napisane od ilu do ilu minut autobus/tramwaj/metro powinno przyjechać, jakoś
nikt nigdy nie narzekał, że coś się spóźniło ..
(www.ztm.com.pl)

A KZK GOP nijak ma się do jakichkolwiek skarg, tata znajomej jeździ autobusami
KZK GOPu, kiedyś opowiadał mi jak to wszystko wygląda od złożenia skargi do jej
rozwiązania, najpierw pisze się jakieś pisma, potem one są rozpatrywane przez 2
tygodnie, potem czeka się na odpowiedź kierowcy - kolejne 2 tygodnie, po
miesiącu sprawa cichnie i nic się nie dzieje, a jedyną konsekwencją jest nagana
dla kierowcy, po kilku takich naganach jest w stanie stracić pracę, ale co z
tego, jak autobusy i tak nie będą przyjeżdżać tak jak powinny :(

Katowickie autobusy to ja jestem w stanie zrozumieć, bo rondo jest
przebudowywane, tam są takie korki, że szok, w dodatku teraz zrobili światła na
ul. Boh. Monte Cassino i tam już w ogóle nie da się przejechać (nie wiem na co
to komu było), więc to jestem w stanie zrozumieć, ale o ile się dobrze
orientuję na trasie autobusów, którymi ja się poruszam nie ma żadnych
przebudowań, żadnych remontów, ale kogo to obchodzi, KZK GOP ma to zupełnie ..
gdzieś :(

W dodatku bilety miesięczne są tak drogie, że to się w głowie nie mieści (znowu
jestem zmuszona porównać do stolicy, bo orientuję się jak to tam wygląda). W
ogóle nie opłaca się jeździć autobusami u nas za taką cenę, kto to widział
takie ceny !!
Ja wiem, że autem się za 100 zł nie objeździ przez jeden miesiąc, ale .. to
lekka przesada .. :(

Zdaje się, że przyjdzie mi chodzić piechotą :P

Uch, cieszę się, że w końcu mogłam to gdzieś z siebie wyrzucić :D



Temat: Miłośnicy komunikacji chcą ratować tramwaje
Humor z zeszytów szkolnych
A dokładnie ze strony Tragedii Śląskiej S.A.
"Zmiany rozkładów jazdy od 21 czerwca 2008 r.
Z dniem 21 czerwca 2008 r. wprowadzone zostają następujące zmiany rozkładów
jazdy na liniach tramwajowych:
* Uruchomiona zostaje linia tramwajowa 0, która kursować będzie na trasie
Katowice Plac Wolności - Chorzów Stadion Śląski wg następujących zasad:
- w soboty w okresie od maja do września oraz w grudniu,
- w niedziele i święta w okresie wakacji letnich oraz we wrześniu,
- część kursów w niedziele i święta obsługiwana będzie taborem zabytkowym."

Znakomite, długo oczekiwane połączenie. Przy okazji, jaka linia nie jest
obsługiwana taborem zabytkowym?

* Na linii tramwajowej 16 skorygowane zostają odjazdy w dni wolne, w celu
poprawy koordynacji.

W chwili obecnej odjazdy w dni robocze przypominają rozkład dawnych
dni wolnych - tramwaj co 15 minut (pamiętam, obiecywano co 6 min.
w szczycie). Jak wygląda jazda zdychającymi solówkami między
np. 15-tą, a 17-tą można sobie wyobrazić. Zaś "poprawa" koordynacji
w dni wolne polega na tym, że od ronda do Brynowa 6 i 16 jadą
jedna za drugą, potem można stać pół godziny na przystanku...

* Linia tramwajowa 20 w soboty kursować będzie wg dotychczasowego rozkładu
jazdy na niedziele i święta.

Bez komentarza.

* Ograniczone zostaje kursowanie linii tramwajowej 23 oraz zawieszone
zostaje kursowanie linii 33.

Stan na dziś: obie ograniczone -> zawieszone -> zlikwidowane.
Czego docelowo ograniczonym umysłowo pajacom z KZK GOP, TŚ SA
i UM w tej, pożal się Boże, metropolii, docelowo serdecznie życzę.



Temat: Marionetki w rękach opozycji ?
miasta.gazeta.pl/katowice/1,72739,5686461,Falszywe_wladze_Gliwic_likwiduja_tramwaj.html
Ulotki, które zapowiadają zlikwidowanie jednej w mieście trasy tramwajowej, pojawiły się w ostatnich dniach na gliwickich przystankach. Autorzy podpisali je: "Prezydent Zygmunt Frankiewicz, Radni Miasta Gliwice". - To fałszywki. Porozklejał je ktoś, komu zależy na wywołaniu kolejnej awantury w mieście - mówią w magistracie.
Niewielkie plakaty naklejono na rozkładach jazdy na przystankach wzdłuż jedynej linii tramwajowej w Gliwicach. Na torach od Zabrza do pętli w Wójtowej Wsi jeździ "1" i "4". Ulotki informują o planowanej likwidacji połączenia od dworca PKP do Wójtowej Wsi.

- To absolutna bzdura. Nikt nie zamierza likwidować tramwajów w Gliwicach. Wręcz przeciwnie, jeśli znajdą się pieniądze, pomyślimy o budowie nowej szybkiej linii tramwajowej, która będzie dojeżdżała do mającej powstać hali Podium - denerwuje się Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu. - Ktoś się podszywa pod prezydenta i radę miejską. Znowu jakiejś grupie ludzi zależy na tym, żeby wywołać w Gliwicach awanturę - dodaje.
O planach zawieszenia połączenia na tej trasie nie słyszano również w KZK GOP, które zarządza komunikacją w konurbacji górnośląskiej. - Rzeczywiście, takie nalepki się pojawiły. Jednak nie zostały przygotowane i rozprowadzone przez władze Gliwic ani przez KZK GOP. Nie mamy w planach likwidacji tych linii. To po prostu plotka - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP.

Pojawieniem się ulotek jest także zaskoczony Marek Pszonak, przewodniczący rady miejskiej w Gliwicach. - Jeśli ktoś rozpowszechnia takie ogłoszenia i podszywa się pod władze Gliwic, to powinien zostać jak najszybciej znaleziony i ukarany. Nie można bezkarnie wprowadzać ludzi w błąd - podkreśla Pszonak.



Temat: Akcja "Ratuj Gliwice - idz na referendum!"
ewidentne i permenentne msagistrackie kłamstwa
> Plagiatujesz - nie wolno dać ani pół satysfakcji demagogom, kłamcom
> i agitatorom pieczarkowców - oszołomstwo to zło!

miasta.gazeta.pl/katowice/1,72739,5686461,Falszywe_wladze_Gliwic_likwiduja_tramwaj.html

Ulotki, które zapowiadają zlikwidowanie jednej w mieście trasy tramwajowej, pojawiły się w ostatnich dniach na gliwickich przystankach. Autorzy podpisali je: "Prezydent Zygmunt Frankiewicz, Radni Miasta Gliwice". - To fałszywki. Porozklejał je ktoś, komu zależy na wywołaniu kolejnej awantury w mieście - mówią w magistracie.
Niewielkie plakaty naklejono na rozkładach jazdy na przystankach wzdłuż jedynej linii tramwajowej w Gliwicach. Na torach od Zabrza do pętli w Wójtowej Wsi jeździ "1" i "4". Ulotki informują o planowanej likwidacji połączenia od dworca PKP do Wójtowej Wsi.

- To absolutna bzdura. Nikt nie zamierza likwidować tramwajów w Gliwicach. Wręcz przeciwnie, jeśli znajdą się pieniądze, pomyślimy o budowie nowej szybkiej linii tramwajowej, która będzie dojeżdżała do mającej powstać hali Podium - denerwuje się Marek Jarzębowski, rzecznik gliwickiego magistratu. - Ktoś się podszywa pod prezydenta i radę miejską. Znowu jakiejś grupie ludzi zależy na tym, żeby wywołać w Gliwicach awanturę - dodaje.

O planach zawieszenia połączenia na tej trasie nie słyszano również w KZK GOP, które zarządza komunikacją w konurbacji górnośląskiej. - Rzeczywiście, takie nalepki się pojawiły. Jednak nie zostały przygotowane i rozprowadzone przez władze Gliwic ani przez KZK GOP. Nie mamy w planach likwidacji tych linii. To po prostu plotka - mówi Alodia Ostroch z KZK GOP.

Pojawieniem się ulotek jest także zaskoczony Marek Pszonak, przewodniczący rady miejskiej w Gliwicach. - Jeśli ktoś rozpowszechnia takie ogłoszenia i podszywa się pod władze Gliwic, to powinien zostać jak najszybciej znaleziony i ukarany. Nie można bezkarnie wprowadzać ludzi w błąd - podkreśla Pszonak.



Temat: Ruda Śląska miasto bez przyszłości komunikacyjnej!
Tramwaj jest o połowę tańszy od autobusu (biorąc pod uwagę okres
użytkowania).
1.Koszt zakupu autobusu czy tramwaju jest prawie ten sam. Anawet
zakup autobusu jest troche tanszy.
Żaden "nowoczesny" silnik nie zmniejszy emisji tlenków azotu i węgla.
2. No "racje" masz tylko moze zastanow sie dlacze wzdluz autostrad
jest tyle soczystej zieleni ktorej nie znajdziesz przy elektrowniach
czy zakladach przemyslowych.
Jednostkowy koszt przewiezienia pasażera jest o 30% niższy, niż
przewiezienia
> autobusem.
3. I znow masz racje!Bo torowiska sa utrzymywane przez gminy a do
pradu doplaca sie ze podatkow.A wiec?

Prędkość eksploatacyjna tramwaju jest 300% większa niż autobusu.
4. To krotko mowiac pokaz to na rozkladzie jazdy:
rozklady.kzkgop.pl/index.php?co=rozklady&submenu=tabliczka&nr_linii=39&nr_przyst=25&id_trasy=2273
www.tram-silesia.pl/rozklady/frame.php?kat=T09_20091030&nr=17&kier=2

Oddziaływanie zewnętrzne autobusu (hałas, drgania, teren, ekologia)
są do 40
> razy większe niż tramwaju.
4.To znaczy ze tarcie zelaza o zelazo powoduje mniej halasu i drgan
niz tarcie gumy o asfalt?Bede musial to sprawdzic sciagajac z mojego
auta opony i pojechac sobie na felgach.

Autobus powoduje zatory i korki.
5. No penie! Bo tramwaje sa zawieszone na trakcji i autobusy moga
pod tramwajami jezdzic:
de.wikipedia.org/w/index.php?
title=Datei:Schwebebahn_ueber_Strasse.jpg&filetimestamp=2004122801234
8
Ot cos takiego?
Poza tym: kiedy Arabowie wywindują ceny resztek swojej ropy,
będziemy musieli
> postawić na energetykę jądrową.
6.To jest problem ale rozwiazanie nie lezy w energetyce jadrowej bo
jest stanowczo za droga i niebezpieczna.O tym jednak juz tu pisalem.
Molochy energetyczne robia interesy na eksploatacji elektrowni
jadrowych a za transport i przechowywanie odpadow obarczaja panstwo.

Za budowę torowisk płaci się inaczej, dofinansowuje to UE.

7. No nie wiedzialem ze EU to caloroczne swieto Swietego Mikolaja
ktory rozdaje podarunki.




Temat: Rewolucja w autobusach.... ?
Rewolucja w autobusach.... ?
Od stycznia bilety w katowickich autobusach będą sprawdzać kierowcy
Tomasz Głogowski 30-12-2005, ostatnia aktualizacja 30-12-2005 21:47

Od 2 stycznia rozpocznie się mała rewolucja w komunikacji! Na kilku liniach
autobusowych bilety będą sprawdzać kierowcy, wpuszczając pasażerów tylko
przednimi drzwiami. Bilet będzie też można u kierowcy kupić. Jeżeli
eksperyment się powiedzie, zostanie wprowadzony w całej aglomeracji.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP musi zmienić zasady sprawdzania biletów,
bo ponad 10 proc. pasażerów jeździ na gapę. Firma - mimo że zatrudnia całą
armię kontrolerów - traci przez to kilka milionów złotych rocznie,

Dlatego od stycznia na liniach 43, 133 i 170 kursujących z Katowic w stronę
Wojkowic i Sączowa bilety będą sprawdzali i sprzedawali kierowcy. Pasażerowie
wsiądą do autobusu przednimi drzwiami, a wysiądą tylnymi. - Prosimy
cierpliwość i wyrozumiałość. Robimy to nie po to, by utrudniać ludziom życie,
ale by wyeliminować osoby, które w nieuczciwy sposób korzystają z autobusów -
mówi Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP.

Jeżeli eksperyment się powiedzie, kierowcy będą też sprawdzać bilety w
autobusach kursujących po centrum Katowic. KZK GOP jest nawet gotowy zmienić
rozkład jazdy tak, by autobusy mogły trochę dłużej stać na przystankach. -
Kierowcy sprawdzają i sprzedają bilety we wszystkich większych miastach
Europy. Nikt nie robi z tego tragedii, a komunikacja funkcjonuje - przekonuje
prezes Urbańczyk.

więcej:
forum.gazeta.pl/forum/73,46481,1540823.html?f=94



Temat: Do autobusu teraz tylko przednimi drzwiami
Do autobusu teraz tylko przednimi drzwiami
A ja pomysł popieram, ale:

1. Obecnie używany tabor autobusowy jest niejednokrotnie pożal się Boże i patrząc na niego zastanawiam się kto to coś zarejestrował (np. większość pojazdów kursujących na rzeczonej linii 23) więc na tych liniach to chyba powinni ludziom dopłacać za ryzyko jazdy.

2. Pomysł taki obowiązuje również w Barcelonie i działa tylko, że tam autobus danej linii kursuje w dni robocze co 4 minuty, a w wolne co 7, więc można się bawić w kolejki, bo jak nie tym, to za moment pojedzie się następnym.

3. Kierowca jest od prowadzenia pojazdu i trzymania się rozkładu jazdy. Ewentualnie może jeszcze sprzedawać bilety. Ale z tym pilnowaniem czy ktoś bilet ma czy nie - może jeszcze powinien przejść się po autobusie i sprzedawać ciasteczka, kawę i świeżą prasę?

4. Autobusy są niedostosowane do wchodzenia przednimi drzwiami z wózkiem, przez osoby niepełnosprawne, ba - nawet z większym bagażem. Fakt, można takie osoby wpuszczać wejściem do tego przeznaczonym, ale najczęściej w autobusie jest taki tłok, że o zmieszczeniu wózka można zapomnieć, a i "sprytni gapowicze" okazję wykorzystają (znając polską mentalność)

5. Jak się już do autobusu wejdzie to powinno się iść możliwie jak najdalej do końca, a ludzie często tego nie robią i tworzy się sztuczny ścisk.

I tak dalej mógłbym wymieniać.

Od kontroli biletów są kontrolerzy i to oni powinni sprawy pilnować. Być może zatrudnienie w każdym pojeździe takowego problem by rozwiązało. Miałem okazję jechać autobusem niestety nieistniejącego PKM Bytom i mało, że kontroler miły, zero stresu,bo w razie czego można było zawsze! kupić u niego bilet (i to nie ten za 4 złote) to jeszcze w autobusach było pusto.

A przede wszystkim to dziwię się, że nie czujecie się przez KZK GOP okradani, płacąc za bilet i jeżdżąc takim rozklekotanym złomem, często w środku brudnym i przepełnionym.

A władzom KZK GOP proponuję się obudzić i coś z problemem zrobić.




Temat: Urbańczyk i jego ekipa skompromitowała się
Taka mała ciekawostka.

Od stycznia bilety w katowickich autobusach będą sprawdzać kierowcy

Tomasz Głogowski 30-12-2005 , ostatnia aktualizacja 30-12-2005 21:47

Od 2 stycznia rozpocznie się mała rewolucja w komunikacji! Na kilku liniach
autobusowych bilety będą sprawdzać kierowcy, wpuszczając pasażerów tylko
przednimi drzwiami. Bilet będzie też można u kierowcy kupić. Jeżeli eksperyment
się powiedzie, zostanie wprowadzony w całej aglomeracji.

Komunikacyjny Związek Komunalny GOP musi zmienić zasady sprawdzania biletów, bo
ponad 10 proc. pasażerów jeździ na gapę. Firma - mimo że zatrudnia całą armię
kontrolerów - traci przez to kilka milionów złotych rocznie,

Dlatego od stycznia na liniach 43, 133 i 170 kursujących z Katowic w stronę
Wojkowic i Sączowa bilety będą sprawdzali i sprzedawali kierowcy. Pasażerowie
wsiądą do autobusu przednimi drzwiami, a wysiądą tylnymi. - Prosimy cierpliwość
i wyrozumiałość. Robimy to nie po to, by utrudniać ludziom życie, ale by
wyeliminować osoby, które w nieuczciwy sposób korzystają z autobusów - mówi
Roman Urbańczyk, prezes KZK GOP.

Jeżeli eksperyment się powiedzie, kierowcy będą też sprawdzać bilety w
autobusach kursujących po centrum Katowic. KZK GOP jest nawet gotowy zmienić
rozkład jazdy tak, by autobusy mogły trochę dłużej stać na przystankach. -
Kierowcy sprawdzają i sprzedają bilety we wszystkich większych miastach Europy.
Nikt nie robi z tego tragedii, a komunikacja funkcjonuje - przekonuje prezes
Urbańczyk.

Gorącym zwolennikiem nowego systemu jest Piotr Uszok, prezydent Katowic. -
Jeżeli nie znajdziemy nowego sposobu na walkę z gapowiczami, ceny biletów będą
musiały pójść w górę. A i tak są już przecież bardzo wysokie - mówi. Miasto co
roku dopłaca do komunikacji coraz więcej pieniędzy.

Katowicki PKM przerobił już kilka starych autobusów, by łatwiej było do nich
wsiadać. Przesunięto kasowniki i poręcze. Przeszkolono kierowców, by bacznie
uważali, czy po pokazaniu biletu pasażer rzeczywiście go kasuje. - Na
eksperymentalnych liniach częściej zaczną kursować nowsze autobusy, które są
już fabrycznie przystosowane do sprawdzania biletów - zapewnia Eugeniusz
Pypłacz, prezes PKM-u Katowice.

Kierowcom zwrócono też uwagę, by w każdej sytuacji zachowywali zdrowy rozsądek.
Jeżeli na przystanku będzie ogromny tłok, są zobowiązani otworzyć wszystkie
drzwi. - Nawet jeżeli jedna czy dwie osoby przemkną się bez biletu, nie będzie
tragedii - przekonuje prezes Urbańczyk.

miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,3090933.html
Pozdrawiam




Temat: Kolej zakończyła liczenie pasażerów na Śląsku
Autobusy szynowe, dobre sobie. Jakby ceny biletów i oferty
naszego PKP PR były takie,jak na ten przykład w Czechach, to by
ludzi jeździło więcej i pociagi nierentowne by pełniejsze były,
na tyle żeby ich rentowność wzrosła. Poza tym na Śląsku i tak
pozostał tylko ruch na liniach zelektryfikowanych, a jedna
trzywagonowa jednostka EN57 wcale taka droga w eksploatacji nie
jest - prąd jest wiele razy tańszy od paliwa, więc uzycie 800kW
maksymalnej mocy takiego zespołu kosztuje tyle, co lanie
drogiego oleju napędowego w autobus z silnikiem diesla.

Aby pociągi były rentowne, musza byc czyste i jeździc
dostatecznie często. Rozkład jazdy ułozyć można w cyklu - co pół
godziny, godzinę, dwie - i wtedy ludzie łatwo go zapamietują.
To wszystko na świecie wiedziano sto lat temu, ale pan Jastrząb
o tym ani piśnie.

Porównajcie sobie cene biletu PKP na trasie Katowice-Gliwice z
ceną KZK GOP. Śmiech na sali. Autobusy jadą ponad godzinę,
wypełnione po brzegi - ale jeżdżą w szczycie co 15 minut. Pociąg
jedzie niewiele ponad pół godziny, kolej jeździła kiedyś co 10
minut, pociągi były napełnione i rentowne. Dzisiaj pasażerowie
liczący pieniądze wybierają tańszy, wolny autobus, jeżdżący
często. Co by przeszkadzało PKP PR konkurować cenowo z KZK GOP?
Ano nic, mieliby 2 razy więcej pasażerów, ale po co, skoro
zawsze można się wykazać nierentownością.

PKP nie opłacało sie jeździć z Bytomia do Gliwic. Pasażerowie
nie dopisywali, bo pociagi były trzy na krzyż, o dziwnych
porach. Teraz jeździ sobie autobus, pełny po brzegi, co 45 minut.

No i co za skończony kretyn likwiduje pociagi takie jak ten do
Łeby, ten mazurski, wcześniej zlikwidowali Trzebiatów, co z
Ustka i Darłowem? Przecież na tym PKP zarabialo krocie w sezonie.
Dobrze, ze niemieckie Deutsche Bahn zaczyna wchodzić w
zachodniopomorskie, moze i do nas zechcą dojść, bo z niezgułami
zarządzającymi PKP, ludźmi nie mającymi pojęcia o tym jak
powinna wyglądać oferta nowoczesnej kolei, wszyscy będziemy
leżeć i gwizdać.




Temat: Czy na Śląsku powstanie szybka kolej?
Slogany a rzeczywistość, a fajnie to już było
Bez urazy, ale te pomysły to w ogóle jakaś kpina! Było kiedyś już bardzo
dobrze, to cos może by trzeba spieprzyć, a okrasić chwytliwym sloganem
o "szybkiej kolei". Podsumujmy - w roku 1989 mielismy cykliczny rozkład jazdy,
na linii Gliwice-Katowice-Zawiercie pociągi biegały od świtu do nocy co 20
minut równiutko, a co 10 minut w szczycie. Budowano równoległa do
równoleżnikowej magistrali górnośląskiej linię KRR... Do Tych Miasta był cykl
30-minutowy, do Rybnika - pociąg równo co godzinka. Dzisiaj po KRR zostaly
nasypy i niedokończone wiadukty, bo tory juz rozebrało PKP i złodzieje - tam
gdzie zdążono je położyć. Ale PKP PR modernizuje "kible" (czyli EZT serii EN57)
i wiele z nich juz jest fajnych w środku i czystych - wystarczy wsiąść i
pojeździć. A że jeżdżą szybko wie każdy - rozwijają w końcu na trasie 100km/h,
a nie 50 km/h jak autobusy.
Głupotą byłoby robienie w Katowicach dworca przesiadkowego dla "wahadeł" -
skomplikuje to obsługę stacji i spowoduje opóźnienia - stacja ta jest
przelotowa i gdyby autor miał choć mierne pojęcie o transporcie aglomeracyjnym,
wiedziałby że w takim punkcie komunikuje raczej się pociagi jadące "na przelot"
z różnych kierunków, a nie zmienia ich kierunek. Czy pan widział, żeby na
Warszawie Centralnej pociagi zmieniały kierunek? Mieliby korek na torach od
razu! Od tego są stacje położone dalej, w przypadku Warszawy dworce wschodnie i
zachodni, w przypadku konurbacji górnośląskiej taką rolę pełnić powinny - i
pełnią - Gliwice, Zawiercie bądź Ząbkowice, Tychy Miasto (nieczynna od dawna),
Rybnik.
To, co może pan Maras zrobić i o co powinien byl walczyć od początku kadencji,
to integracja taryfowa kolei regionalnej z KZK GOP. A bez tego nie ma
najmniejszych szans przywrócenia konkurencyjności kolei, bo po prostu ma za
drogie bilety.
System stworzyć trzeba, panie Maras, SYSTEM!!! Komunikacja regionalna jest
dobra lub zła - albo wszystko ma swój takt, wszystkie środki transportu mają w
niej swoje miejsce i wzajemnie sie uzupełniają i muzyka nam gra, albo mamy
bajzel jak w aglomeracji katwickiej - bilety KZK GOP, bilety PKP, prywaciarskie
trupy na kółkach za "co łaska na tacę" - wszystko to jeździ bez ładu i składu,
tam za rzadko, tu za często, korki na drogach, smród. Ludzie w normalnym kraju
nie powinni jechać na stojaka w wypchanym 840 z Katowic do Gliwic przez 90
minut dusząc się spalinami, tylko pociągiem 30 minut - na tym samym bilecie.




Temat: Piękne karliki utknęły w zajezdni
Co jakis czas wychodzi artykul o KZK GOP... i co? zmienia sie cos?

Wiadomo, ze w KZK pracuje bandacw...i, co w zyciu
tramwajem/autobusem nie jechali. Tym ludziom nie zalezy na zmianach,
ba - nie chca ich, bo zmiany sa meczace i nigdy im nie wiadomo, co z
takich zmian wyjdzie.

czy probowaliscie kiedys dodzwonic sie na infolinie KZK? "nie jest
obslugiwana z tego obszaru" - rynek w katowicach. "nie jest
obslugiwana z tego obszaru" - bytom. Dzwonie do biura kzk i
pytam "co jest?" to mi jakis facio radzi, zeby pismo z opisem
problemu do kzk wyslac.... nie, facio info dostal i ma je sprawdzic -
zaden list nie bedzie wysylany. minal rok a infolinia ani w
katowicach, ani w bytomiu nie dziala.

kzk reklamuje sie na przystankach "reklamuj sie na tramwajach".
wewnatrz pojazdu szyby oblesnie oblepione sa reklamami... ale
oczywiscie rozkladow jazdy wewnatrz tramwajow nie ma.

Czy pamietacie jak kzk sie oburzalo, jak sie czulo oszukane, ze
ludzie jezdza darmowymi autobusami do marketow i oni... wcale nie
chodza kupowac, tylko korzystaja z tych autobusow jak z komunikacji
miejskiej i nie placa!

Tak wymieniac mozna dlugo. Mozna se jezyk strzepic i co zrobisz? nic
nie zrobisz! mozesz odmowic placenia wysokich cen biletow za mizerne
uslugi, ale w sadzie nie masz szans.

polsz napisał:

> karliki od początku były do doopy. Często się psuły. O ergonomii
wnętrza nawet
> nie wspominam. Siedzenia są jednoosobowe i takie na 1,5 osoby(lub
jednego
> amerykanina).

W dodatku w karlikach siedzenia pokryte sa materialem
brydliwym,ktory ciezko wyczyscic.

Konstrukcja karlikow podobala mi sie, chociaz to prawda, ze juz
kiedy je wprowadzali byla przestarzala.

"Popularne karliki " - napisal autor. Ciekawy zwrot. Brzmi troche
jak:

"choc przejedziemy sie karlikiem!"

albo:

- o spojrz, tramwaj jedzie!
- poczekajmy! Za 25 minut pojedzie następny - może karlik to będzie?!

ok czepiam sie :)




Temat: Szybka kolej połączy Tychy, Katowice i Sosnowiec
Gość portalu: BEN napisał(a):

> a dzisiaj z Ligoty do Katowic (6km!) jedzie się 15 - 20 min.
> a dzisiaj pojęcie "system komunikacyjny" do dla dyrekcji Przewozów
Regionalnych to pojęcie obce

Ale za to pani dyrektor katowickiego Zakładu Przewozów Regionalnych, Elżbieta
Pierzchała (to ta, co jej zdjęcie jest na tych dziwnych rozkładach jazdy PKP),
dostała się do sejmu z listy Platfory Obywatelskiej. Tak więc o "fachowców" od
transportu w nowym Sejmie nie mamy się co martwić...

> a dzisiaj np pociąg z kier Gliwic przyjezdża do Katowic 1(!jedną!) minutę po
> odjeździe poc. do Tychów - dgy następny poc w tym kier jedzie po 45 (!!)
> minutach (to ilustracja realizacji pojęcia "system komunikacji GOP")
> a dzisiaj mamy bilety na autobus KZKGOP, Tychy, kolej - za ch...lerę nie
można
> wrócic do jednego biletu (to ilustracja nt pojęcia "system komunikacji GOP")
> itd itd
> (a w latch 70 pociągi na trasie Dądrowa Gónicza Ząbkowice - Gluiwice lub
Tychy
>
> Miasto jeździły co 10 (!dziesięć!) minut - no comments!)

Co 10-20 minut jeździły na trasie do Gliwic do 1990 roku, na linii do Tych
Miasta tak ciasnego tatu raczej nie było. Ale było tanio,
chociaż ze wzgledu na prace torowe jechało się nieco dłużej (Katowice-Gliwice
wtedy 42 minuty, dziś ok. 35).

Ale o czym my mówimy? Sejmik wojewódzki odpowiadający za realizację przewozów
regionalnych w ubiegłej kadencji wypuścił pawia pod tytułem ATP, a w tej
kadencji w ogóle nic nie zrobil w kwestii integracji systemów w województwie.
Obawiam się, że panowie z Sosnowca po prostu zwyczajnie zabiegają o zajęcie, bo
za rok wybory, a przez 3 lata do tej pory nie robili nic. No bo co mieli robić,
skoro w zakres działań związanych z kolejnictwem odnośny wydział sejmiku ma
tylko opiniowanie likwidacji linii kolejowych, a nie ma ani me ani be o rozwoju?

Żenada, podobna jak Kaczyńskiego realizacja Szybkiej Kolei Miejskiej w
Warszawie, gdzie za 10 bani kupiono w ZNTK Nowy Sącz pociąg do bani - starą
jednostkę EN57 obudowaną futurystycznym nadwoziem... i zapomniano o powieszeniu
rozkładu jazdy na stacjach.




Temat: Zdrożeją .............
kapioh1 napisał:

<Drogi Slezan, KZK GOP jest strukturą całkowicie niezbędną dla funkcjonowania
<naszej aglomeracji. Wszystkie wielkie miasta i aglomeracje (oprócz trzeciego
<świata) posiadają rozwinięty, dotowany transport publiczny. I wszędzie na ten
<transport składają się po części podatnicy. Dlatego też nie można w dziedzinie
<transportu publicznego dopuszczać do tworzenia bandyckiej konkurencji.

Jeśli mamy dwa podmioty na rynku i jeden jest dotowany a drugi działa w oparciu
o rachunek strat i zysku to istnieje bandycka konkurencja i tu masz rację.
Jedyny wniosek to albo oba podmioty muszą dotować albo nie dotować, trzeciej
drogi do likwidacji bandyckiej konkurencji nie ma.

<Skoro
<minibusy z powodu nie uiszczania niektórych opłat są takie tanie, to niech
<drożeją !!

Z jakich to opłat są zwolnione minibusy a tak na marginesie to lepiej jak nie
zdrożeją !

< I niech wreszcie kierowcy tychże stworzą sobie rozkłady jazdy na
<firmowych tabliczkach i utrzymują własne przystanki z wiatami, ławeczkami i
<koszami na śmieci. I niech te przystanki nie pokrywają się z przystankami KZK
<GOP.

Mnie jako klientowi jest to zupełnie obojętne czy mają rozkład czy nie dla mnie
się liczy czy mam czym dojechać czy nie gdy tego potrzebuję. Drogi jak i
przystanki nie są i nie muszą być własnością przewoźników

< Wtedy będziemy mieli prawdziwy kapitalizm.

Mam wątpliwości czy Ty wiesz co to kapitalizm.

<Pozdrawiam i radzę nie bronić
<niektórych pomysłów własnego pryncypała z RAŚl za wszelką cenę.

Cenie sobie Slezana ale zapewnia Cię, iż nie jest to mój podwładny i tak
naprawdę nie mam pojęcia kto To.



Temat: A jednak zlikwidują tramwaj?
A mnie tramwaju będzie żal! Nie że lubię tak bardzo tramwaje, tylko
że jestem realistą i wiem z czym się likwidacja wiąże. Zamiast
tramwaju puści się autobusy. Jak dla mnie mogą być. Tylko jak w
tramwaju mało kto jechał to w autobusie na tej samej trasie będzie
tak samo! A jak mało pasażerów to zamiast poszukać tego stanu
rzeczy, to robi się cięcia. Był tramwaj był rozkład taktowany,
będzie autobus będą również cięcia. Zamiast tramwaju co 10 minut
bedzie jechał autobus najpierw co 10 minut, pózniej co 15, co 30, co
godzinę, co godzinę a nastepny po 26 minutach, kolejny po 33 i
kolejny po 19 minutach, następny po 2 godzinach... Brak taktu =
nieatrakcyjny dla pasażera rozkład jazdy. Spadnie liczba pasażerów -
nie szkodzi! Zmodyfikują trasę, aby autobus zahaczał o ten i tamten
przystanek - wydłuży się czas przejazdu. Zrezygnują kolejni
pasażerowie... A wszystko to zgodnie z akcją KZK GOP pt.: "Zamień
wóz na bus" czyli zamień tramwaj na autobus, a pózniej będzie
kolejny etap pod hasłem "zamień bus na wóz", czyli zamień autobus na
samochód. Właśnie się ku temu skłaniam... A wszystko przez to ze
ktoś manipulował przy rozkładach linii 59,60 z których korzystałem.
Nie było tam nigdy taktu, ale te dwie linie na moim przystanku
dawały jego namiastkę: odjazdy po pełnej godzinie były np.: 9:11;
9:41 pózniej 10:11; 10:56; 11:26 i znów moduł powtarzał się: 12:11;
12:41 itd., czyli tak jak w przypadku odjazdów po godzinie 9. Po
ostatnich zmianach rozkładów, nawet tego nie ma! Odjazdy po pełnej
godzinie są teraz różne.
Nie wierzę, że likwidacja tramwaju zmieni coś na lepsze. Owszem może
pojawi się autobus niskopodłogowy, ale... będzie zima jak kilka lat
temu i co zrobi przewoźnik? Wycofa swoje super nowoczesne autobusy
tak jak zrobił PKM Gliwice na linii 80 zanim przejął tą linię
Omnitech. Bo szkoda super nowych autobusów, bo coś tam się może
urwać, zniszczyć... Liczy się rzecz, nie ludzie! Bo czy ktoś podczas
owej zimy załował niepełnosprawnych dojeźdzających do ośrodka
rehabilitacyjnego w Reptach? Nie, szkoda było niskopodłogowego
autobusu... tak jak szkoda kierowcom tej zimy paliwa, więc
pasazerowie muszą marznać, wszak to oszczędnosci...
A kiedy doczekamy się czasów, że na deficytowe kursy bedą zamiast
autobusów bedą wysyłane busiki? Czy nie może być tak, że kursy w
szczycie są obsługiwane autobusami PKM-ów, a kursy poza szczytem -
kursy dla autobusów deficytowe - prywatnym taborem minibusowym?
Teraz takie kursy się wycina. Szkoda, bo w innych miastach system
obsługi jednej linii przez kilku przewoznikow się sprawdza, tylko u
nas wszystko musi kuleć.



Temat: XXXIV Ogólnopolski Turniej Kompozycji Krzyżówki
Możliwości dojazdu do siedziby „Ariady” w Klubie Kiepury w Sosnowcu.

Z Dworca PKP KATOWICE
Trzeba wyjść z dworca kolejowego na stronę północną, estakadą na ul. 3 Maja, stąd lekko w prawo, a następnie w lewo, jakby na przedłużeniu estakady w ul. Stawową, cały czas prosto i przez światła aż skończy się ulica budynkiem supermarketu z Empikiem przy ul. Piotra Skargi, przed którym znajdują się trzy przystanki autobusowe: pierwszy dla wysiadających, dwa następne dla autobusów jadących również do Sosnowca do przystanku Pogoń Kościół.

Rozkład jazdy na sobotę:
Przystanek: Katowice Piotra Skargi
40 autobus zwykły (10 przystanków) 7:02 24 54 8:34 9:14 54 10:34 11:04 44 12:24 13:04 34 14:04 34 15:08 38 16:08 38 17:18 18:06 19:06 20:06 21:06 22:06 23:06
807 przyspieszony (czerwony numer, 5 przystanków) 6:03 50 7:20 50 8:20 50 9:20 50 10:20 50 1120 50 1220 50 1320 50 14:20 46 15:16 46 16:26 i 26 min. po każdej godzinie do 22:26
154 zwykły (11 przystanków) 5:22 7:40 10:40 13:20 16:00 18:40 21:24

Bilet KZK GOP dwustrefowy na 2 miasta 3,00 zł, ulgowy 1,50 zł. Na przyspieszony bilet taki sam, jak na zwykły. Najlepiej kupić koło dworca albo po drodze, bo na przystanku odjazdowym trudno znaleźć kiosk.

Z Dworca PKP SOSNOWIEC (przejściem podziemnym na drugą stronę ulicy)
Tramwaj 21 (4 przystanki)
Autobusy 26 (2p), 35 (2p), 88 (2p), 100 (2p), 299 (3p),
Bilet na tramwaj i autobus jednostrefowy na 1 miasto 2,40 zł (ulgowy 1,20 zł).

Z przystanku Pogoń Kościół kilkadziesiąt kroków zgodnie z kierunkiem jazdy autobusu do ronda, przed którym należy przejść w lewo na światłach na drugą stronę, następnie w prawo przez światła też na drugą stronę i w lewo skos pod drzewami do klubu.

Informacja dodatkowa: nie należy mylić ul. Kiepury z Klubem Kiepury, które znajdują się dość daleko od siebie.
Planowane zakończenie OTKK między 20:00 a 21:00.

Pozdrawiamy i czekamy!



Temat: Tramwaje Śląskie wzięte przez samorządy
Elastyczny autobus ;-)
No pewnie. Porównajmy elastyczność na przykładzie najbardziej uczęszczanej
trasy w GOP-ie - Sosnowiec - Katowice:

1) PKP - pociag osobowy jedzie 10-14 minut w zależności od kursu. Klasyczny
trójczłon EN57 vel kibel mieści 240 pasażerów na miejscach siedzących i jakieś
120 na stojaka. Zazwyczaj jadą dwuskłady na 480 miejsc siedzących. Ale nie da
się jechac na bilecie KZK GOP, bo marszałek się nie dogaduje z burmistrzami.
Ideał.

2) Tramwaj linii 15 - jedzie 30 minut. Doskonała opcja dla jadących do
Szopienic (10 minut), Burowca (15 minut)czy Zawodzia (20 minut), mimo że szyny
są miejscami kiepskie i mijanki po drodze. Rano jest luzik - kursują składy
dwuwagonowe, wiatr we włosach, widok na Staw Morawa - luksus. Jakby trochę
popracować nad torami, rozkładem jazdy, swiatłami po drodze, dałoby sie jeszcze
o parę minutek skrócić tę wycieczkę. Pojemność dwuskładu - 50 miejsc
siedzących, 200 stojących

3) Autobusy takie siakie i owakie. Jadą często i planowo 20-25 minut, ale tylko
w niedzielę albo w nocy. Są tanie i elastyczne, więc w godzinach kiedy
najbardziej trzeba dojechać, jest nieziemski tłok, a jedzie sie 30-40-50-60
minut w zależności od stanu korków. w smrodzie spalin i potu współpasażerów.
pojemność autobusu - 30-50 miejsc siedzących, 20-70 stojących. Elastyczność
jest taka na tę masę pasażerów, ze autobus pęcznieje jak balonik. Stoisz i
modlisz się, żeby toto dojechało całe i żeby cię nie okradli.

4) Własny samochód. Najbardziej elastyczny, stoisz w korku indywidualnie i
sluchasz radia spóźniając sie do roboty. Jak masz szczęście, zaparkujesz na
trzeciego w jakiej dziurze i nikt ci go nie podrapie bądź nikt cię nie będzie
usilował zmiażdżyć pchając się tirem. Jedziesz wraz ze stadem podobnych 20-30
minut, jak znasz objazdy. Jak nie znasz, kiblujesz w korku do skutku.

Uszeregowano według jakości... ja się przesiadłem już jakiś czas temu na
pociąg, ewentualnie tramwaj i nasmiewam się z naiwniaków kiblujących w korkach.




Temat: pks
Co do 633 - przyznam, że nie znam aż tak dobrze tej linii, choć bardzo mnie ona
fascynuje, podobnie jak cały system komunikacyjny GOP-u, gdzie bywam jednak
sporadycznie. Jechałem linią 633 tylko kilka razy i zauważyłem tylko PKS Będzin
(głównie Jelcze M11, które z Krakowa już dawno zniknęły). Nawet na stronie
internetowej KZK GOP jako przewoźnik na tej linii wymieniony jest PKS Będzin.
Ale możliwe, że PKS Olkusz wchodzi na niektóre kursy jako coś w rodzaju
podwykonawcy.
A wracając do tematu PKS Olkusz: z tym taborem nie jest tak źle, ostatnio na
trasie Kraków - Olkusz pojawiło się kilka nowo zakupionych pojazdów tego
przewoźnika, co prawda wyglądały na używane (głównie klamkowce), ale i tak
tabor jest jednak stopniowo odnawiany.
Z drugiej strony, PKS Olkusz jako przewoźnik ma też pewne wady. Jedną z nich są
bardzo częste "nadśpieszenia", szczególnie w kierunku Olkusz - Kraków. Po
prostu rozkład jazdy nie jest dostosowany do rzcezywistego czasu przejazdu. Na
przystanku Modlnica II, gdzie zwykle wsiadam wracając do Krakowa, autobusy z
Olkusza jadące przez Przeginię są zwykle 10-15 min. przed czasem. Rekordowe
przypadki, jakie mi się zdarzyły, to 20 min. nadśpieszenia. Kursy przez Sąspów
są zazwyczaj ok. 5 min. przed czasem.
Inną wadą PKS Olkusz jest chamskie zachowanie kanarów, jakby żywcem wyjęte z
czasów komuny i zupełnie nie pasujące do konkurencyjnej polityki tego
przewoźnika. O ile w MPK kanary już dawno nauczyły się, że muszą mieć
identyfikator w widocznym miejscu, to w PKS Olkusz zdarzają się często kontrole
przeprowadzone przez osobnika bez identyfikatora. Gdy żądam okazania
identyfikatora, on zwykle upiera się, żebym najpierw mu pokazał bilet, a gdy
mówię, że muszę wiedzieć komu pokazuję, on odpowiada, że kierowca wie kogo
wpuszcza. Często taka przepychanka słowna trwa kilka minut. Ale nigdy nie daję
za wygraną i zawszę zmuszam go do okazania identyfikatora.
Pomimo tych wszystkich niedociągnięć oceniam PKS Olkusz raczej pozytywnie,
szczególnie w porównaniu z PKS Kraków, który w ciągu lat '90 oddał całą
komunikację lokalną wokół Krakowa busiarzom praktycznie bez walki i w tej
chwili obsługuje już tylko połączenia dalekobieżne typu Kraków - Zakopane, a
lokalne tylko nieliczne. PKS Olkusz natomiast jest przykładem, że PKS jest w
stanie sobie radzić w warunkach konkurencyjnych.



Temat: Koniec wspólnego biletu miesięcznego MZK Tychy ...
Nowy komunikat jest:
dostałem na maila.Pominę jego pierwszą część o możliwosci pobrania rozkłądu
jazdy.
2. WYCOFANIE BILETU KSC

Szanowni Pasażerowie!

Jak już informowaliśmy, wobec braku dostatecznej ilości środków
finansowych w budżecie miasta Tychy na rok 2004 byliśmy zmuszeni wycofać
się z porozumienia umożliwiającego funkcjonowanie biletu KSC
obowiązującego dotychczas w sieci komunikacyjnej KZK GOP i MZK. Oznacza
to, że biletu KSC nie ma już w naszej ofercie biletowej, a od 1 lutego
2004 r. przestanie on obowiązywać w sieci obydwu organizatorów
komunikacji.

Wobec licznych protestów, jakie otrzymaliśmy w tej sprawie, pragniemy
wyjaśnić, że przyczyną decyzji o rezygnacji z umowy integracyjnej,
umożliwiającej funkcjonowanie od 1997 r. biletu KSC, są wyłącznie względy
ekonomiczne. Organizatorzy komunikacji otrzymują z tytułu sprzedaży biletu
zintegrowanego zawsze mniej pieniędzy niż wówczas, gdy
w sieci są rozprowadzane tylko własne bilety. Jak wyliczyliśmy, w
przypadku dalszego utrzymywania biletu KSC przychody Miejskiego Zarządu
Komunikacji w Tychach zmniejszyłyby się w 2004 r. o ok. 1,14 mln. zł, na
co nie możemy sobie w żadnym przypadku pozwolić, zwłaszcza w tym roku,
kiedy wskutek ogólnokrajowych problemów budżetowych miasto Tychy było
zmuszone zmniejszyć nam dotację do komunikacji zbiorowej o ok. 2,8 mln
zł.

Oczywiście MZK nie ustaje w staraniach o przywrócenie biletu KSC.
Nieustannie występujemy do Zarządu Województwa Śląskiego z wnioskami o
partycypowanie
w kosztach integracji taryfowej na terenie aglomeracji katowickiej. Co
prawda otrzymujemy dotychczas odpowiedzi negatywne gdyż budżet wojewódzki
na rok 2004 nie przewidział wydatków finansowych na ten cel, ale mamy
nadzieję, że stosowne środki finansowe zostaną wyasygnowane jeszcze w tym
roku w ramach przesunięć budżetowych, albo najdalej w budżecie na rok
przyszły.

O ewentualnej możliwości wznowienia sprzedaży biletu KSC niezwłocznie
Państwa powiadomimy.




Temat: Na Śląsku powstanie prywatna kolej pasażerska
Ad.1. Nie sądzę, aby zakupiony używany tabor był lepszy od tego, który kursuje
obecnie. Oczywiście nie brakuje amatorów pełnoletnich samochodów, ale jako
pasażer preferuję nówki. Jak wyglądają stare autobusy dzierżawione przez KZK
GOP, wszyscy widzimy.
Ad.2.Ilość par pociągów zależy od umowy pomiędzy przewoźnikiem i samorządem.
Prywatny czy państwowy przewoźnik na pewno nie będzie jeździł dla przyjemności.
Ad.3. Wszystko zależy od wolności toru. Jest kilka rozkładów jazdy, które muszą
ze sobą współgrać. Przepustowość linii można polepszyć przez jej modernizację,
ale jest to niezależne od przewoźnika. No i na szkodach górniczych bardzo
kosztowne, a o rejon Śląska chodzi.
Ad.4. Nie rozumiem co masz na myśli? Stan techniczny taboru, którym dysponuje
PR nie wynika z zaniedbań, tylko z wiekowości tego taboru. A ze względu na
ograniczone środki pieniężne nie można go zastąpić nowym.
Ad.5. Nie mam danych na ten temat i nie sądzę, aby ktokolwiek je miał. Zresztą
jest to bez znaczenia. Jeżeli samorząd zamówi np. 10 par pociągów za 1 mln zł,
to ten, kto przetarg wygra będzie musiał trzymać się tych warunków bez względu
na to, ile ma administracji.
Ad.6. Takich umów nie podpisuje się na kilka lat. Jeżeli w ramach strajku
zostaną zablokowane tory, to nikt nie przejedzie. Nawet drezyna.
Jeżeli chodzi o zamknięcie linii, to jeżeli jej stan techniczny będzie zły, to
ze względów bezpieczeństwa zostanie zamknięta, ale przewoźnik nie ma na to
wpływu. Jeżeli przewoźnik zawrze umowę z PLK na udostępnienie linii, to będzie
ona eksploatowana bez względu na to, czy będzie to prywaciarz czy państwowy.

Co do "bzdurnej propagandy, wpajanej kolejarzom", to interesuje mnie, czego ona
dotyczy? W mediach spotykam się jedynie z negatywnym przedstawianiem kolei i
rzeczywiście uważam to za propagandę, bzdurną.

A tak na marginesie, to jak Pan myśli, kto będzie pracował w tych prywatnych
spółkach? Sądzi Pan, że prywatny przewoźnik wyda pieniądze na szkolenie
pracowników "z ulicy"? Ile wg Pana trwa takie szkolenie? A może spodziewa się
Pan emigracji z Anglii czy Niemiec?




Temat: osiedle kukuczki
masz dokladnie opisane jak trafic :)
Witaj, słuchaj, najprościej bedzie jak wsiądziesz na przystanku na ulicy
jagiellonskiej w autobus nr 600, co prawda troche okrążysz ale za to bez
problemu trafisz na osiedle kukuczki. podaje link do rozkladu jazdy autobusu:
www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=600_20070301&nr=9&kier=2
Bedziesz przejeżdżał kolejno przystanki: ul. francuska, komenda policji, ul.
ceglana, Klinika okulistyczna (tutaj mozesz sie spodziewac przerwy dla kierowcy
gdyz jest to ostatni i zarazem pierwszy przystanek dla tej lini ale czasem nie
ma przerwy, autobus od razu jedzie w strone osiedla). I tu przejedziesz kolejno
przystanki (link:
www.kzkgop.com.pl/rozklady/frame.php?kat=600_20070301&nr=9&kier=2 ): plac
oddzialu mlodziezy powstanczej, dworzec pkp, ul sokolska, ul. katowicka,
bogucice kosciól, bogucice markiefki i wreszcie wysiadasz na przystanku
"kukuczki wrocławska" :-) następnie przechodzisz na druga strone ulicy gdzie na
przeciwko jest tez przystanek autobusowy, idziesz pare kroków w prawo i masz
ulice prowadząca "w dół" ze tak powiem, mijasz pko i po prawej stronie masz
czesc budynków mieszczacych sie na kujawskiej a po lewej stronie masz 2 czesc
budynkow na ul. kujawskiej tylko do tych wejscie do klatek znajduje sie od
strony podwórza wiec idac ulica w dol nalezy skrecic w lewo za dlugim ciagiem
bloku. Zalezy pod jaki numer chcesz sie dostac. Wiem na pewno gdyz mieszkam na
ulicy kujawskiej i nieraz jezdze z jagiellonskiej :) gdyby byly jakies pytania
moje gg. 590345
Pozdrawiam i mam nadzieje ze trafisz bez problemu :)



Temat: Łódź to jednak normalne miasto....
kuba203 napisał(a):

> Bo to na dłuższą metę też jest
> denerwujące, jeśli tramwaj musi się np na mijankach zatrzymywać, bo połowa tras
> jest jednotorowa.

Chyba Pan kuba203 nie był na Śląsku. Wyjaśnię. Dzięki bardzo starannemu
opracowanemu rozkładu jazdy tramwaje bardzo krótko albo miną jednocześnie na
mijankach. Wyjątki tylko awarie i kłopoty na jezdniach. Proponuję zabawę z
komunikacją tramwajową na Śląsku. Potrzebny jest program Bahn
www.bahn.w.pl/ i plik z mapką PKT w
www.pkt.katowice.pl/memphis/bahn/index.htm. To wszystko wyjaśnia jak
działa komunikacja na Śląsku.

> A że o stanie technicznym i wieku tamtejszych autobusów nie
> wspomnę...

Na Śląsku orócz starych autobusów są nowe, np. w PKM Gliwice mają 7 DAB-ów
standardowych, 5 DAB-ów przegubowych, 6 MAN-ów NL-222, 5 MAN-ów NL-223. W innych
przedsiębiostwach też podobne. A w PKM Bytom nadal kupują używane remontowane
Ikarusy 280, Jelcze M11. PKM Gliwice nie robią takie zakupy używanych autobusów,
tylko wysyłają na remonty kapitalne do Solca Kujawskiego. Natrafiłem na Ikarusa
280 z PKM Bytomia jeszcze nieremontowanego pochodzącego z Krakowa!!! Miał ślady
po niebieskich farbach spod czerwonego lakieru i ślady po usunięciu numeracji
pasującego do taboru miejskiego Krakowa.

Zdjęcia śląskich taborów można znaleźć na stronach:

www.bahn.w.pl
www.pkt.katowice.pl
www.pkt.katowice.pl/memphis
www.pkt.katowice.pl/kmtm
www.ik280.republika.pl
www.kzkgop.com.pl

zajrzyj na stronę z linkami w Memphis

www.pkt.katowice.pl/memphis/linki.htm

Zdjęcie jaworznickich piętrusów można zobaczyć na stronie tego przedsiębiostwa:
www.pkm.jaworzno.pl, wybierz z menu OFERTA - SPRZEDAŻ AUTOBUSÓW

pzdr.




Temat: Widziane 13.06.2003
A ja widziałem obok huty (hihi) również 21 solo, wagon 441 (w reklamie Sokpolu
zresztą), a w środku były 3 osoby. Śmiem więc wątpić w Adasiowe teorie ;PP
Poza tym na 30 wagon 721 w reklamie Poczty Polskiej :))
Na 19 w solówce straszliwy ścisk (coś jakby u nas solówkę na 19 puścić), a tu
jeszcze 2 kolesi z piłą mechaniczną (taką dwumetrową) się wepchało :DD
Na 91 jakiś dziwny stwór. Z zewnątrz wyglądało to-to jak Jelcz 120M z
wczesnych lat 90, ale pierwsze drzwi były odskokowo-przesuwne, miały windę dla
wózków inwalidzkich (tutaj szczere brawa dla PKM Sosnowiec). Poza tym stwór
miał wyciętą większość siedzeń w przedniej części i mini-kabinkę kierowcy, tak
małą, że chyba kierowca prowadzący ten autobus musi spełniać określone
kryteria rozmiarów :)) Z Wawelu pojechałem pustym składem na 27 (mijając
wypchane solówki na 21, ktoś chyba tych cięć ostatnich nie przemyślał za
bardzo, ale w końcu to tylko KZKGOP) do zajezdni w Będzinie, potem wylądowałem
w centrum Będzina. Zauważyłem, że w tym mieście w sklepie spożywczym
drożdżówki kupuje się na stoisku... mięsnym, natomiast w foto-labie (gdzie
poszedłem kupić film do aparatu) można kupić jedynie... ścierki za 1zł.
ROTFL:) Filmy pewnie kupuje się w obuwniczym, nie wiem, bo nie chciało mi się
już sprawdzać :DD Na koniec udałem się na uroczy i leżący oczywiście w centrum
cywilizacji przystanek kolejowy Dąbrowa Górnicza Huta Katowice. Byłem trochę
zaskoczony, bo sądząc po rozkładzie tej linii spodziewałem się zapuszczonego
jednotoru tonącego w krzakach, a tu w ciągu pół godziny czekania na moją
osobówkę przeleciał ok 100km/h pospieszny do Zakopanego, 3 towarowe z węglem i
pociąg pogotowia sieciowego :)) W końcu przyjechał przeraźliwie pusty (z 5
osób w środku) EN57-641 relacji Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa. Chyba to
połączenie pójdzie do piachu, jeśli wierzyć temu, co mówili maszyniści z tego
pociągu :(( Stacje po drodze są w opłakanym stanie :(( No i wróciłem sobie z
Jaworzna składakiem EN71-37, oraz składakiem 1013 (jak ja kocham składaki!!).
A rano w "Śnieżce" aż 3 bonanzy, w tym jedna w wersji InterRegio, hihihi :))
W autobusach i tramwajach w GOPie wisi oświadczenie związkowców, w którym
przepraszają oni za utrudnienia spowodowane strajkiem.
A w autobusie linii 18 (PKM Sosnowiec) zauważyłem też kartkę: "W przypadku
opóźnienia w stosunku do rozkładu jazdu kierowca może odmówić sprzedaży
biletu". Zajebiście, autobus Ci się spóźni, to czekaj na następny albo ryzykuj
jazdę bez biletu.




Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 209 postów • 1, 2, 3