Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy Bus Olkusz





Temat: ..::NAZIR::... - Rozklad jazdy ZK KM w Chrzanowie
Nazir wielka prośba do Ciebie czy mógłbyś zamieścić rozkład jazdy busa do Olkusza? bo widuję czasami że jeżdżą takowe z chrzanowskiego dworca pks-u niestety nie wiem w jakich godzinach
pozdrawiam





Temat: Rozkłady jazdy na przystankach.
tak w ogóle rozkłady jazdy w Olkuszu są nieczytelne, są różnej wielkości i nie wiadomo jaką trasą autobus jedzie bo nie ma tego napisanego. Najlepszym rozwiązaniem był by układ ramowy tak jak w Krakowie, na rozkładzie jest wyznaczona trasa i przystanki pośrednie, a czas odjazdu szybko rzuca się w oczy. Jak na razie w Olkuszu taki rozkład posiada linia P i S, a przydało by sie żeby wszystkie tak wyglądały





Temat: Rozkłady jazdy na przystankach.
Podobnie jak w Krakowie jest też na terenie KZK GOP. Tam również rozkłady są opisane w sposób przedstawiający trasę linii.
A tak dla przykładu: Na przystanku Olkusz Osiedle Młodych Pętla już ponad pół roku nie ma rozkładu jazdy autobusów linii od 473 - 477. Nie wiem czy w momencie jak dawali rozkład na 1 listopada linii 450 to może z nudów urwali inne? Nie mam pojęcia... Inne przystanki również grzeszą wizualnością i czytelnością rozkładów albo po prostu świecą ich brakiem. Tragedia!



Temat: Prywatni przewożnicy
Witam.Paweł umieścił rozkład jazdy busów MK a ja przewożnika z Osiedla Młodych czyli brakuje jeszcze firmy KIKBUS.Dostałem wczoraj rozkład od kierowcy tej firmy i go tu umieszczam.No to mamy komplet komunikacji na Katowice.
OLKUSZ DWORZEC PKP - KATOWICE ul.Piotra Skargi pod hotelem Silesia
poniedziałek - piątek
5.25;6.00;6.30;7.15;8.05;8.30;
9.20;10.10;10.45;11.35;12.25;13.15;
13.55;14.40;15.20;16.30;17.45;18.30
sobota - niedziela
6.30;8.40;12.25;14.30;16.35
KATOWICE ul.Piotra Skargi pod hotelem Silesia - OLKUSZ DWORZEC PKP
6.20;7.00;7.25;8.20;9.05;9.30;
10.30;11.20;11.50;12.55;13.35;14.20;
15.20;15.45;16.30;18.10;18.45;19.30
sobota - niedziela
7.40;9.50;13.35;15.35;17.45



Temat: OGÓLNE DZIADOSTWO W ZKG OLKUSZ
Witam po krótkiej przerwie na forum.Panowe to co teraz jest w Olkuszu to poprostu smiech na sali.Komunikacja miejska powinna być dla mieszkańców a nie odwrotnie.W niedziele poszedłęm na autobus na petle Osiedle Młodych i cóż oczywiście nie przyjechał,skożystałem z komunkacji prywatnej tzw.MINI BUSA.Rozkład jazdy jest poprostu tragiczny po co na Młodych gnac te wszystkie linie czy nie wystarczyła by jedna linia?.Przcierz wystarczyło by zrobic normalny cykl lini w dni robocze od 5 do 7 co 15 minut potem do 17 co 10 minut a po siedemnastej co 20 minut i tak do 22.30.Natomiast sobota co 20 minut przez cały dzień a w niedziele co pół godziny.Czy to takie trudne?.Jest dworzec szumnie zwany dworcem ZKG KM przecierz można z tamtąd wysyłąć autobusy we wszystkich kierunkach, a z różnych olkuskich osiedli tylko do dworca ZKG KM.Przepraszam za moje wypociny,jestem olkuszaninem od urodzenia i przykro mi patrzeć jak komunikacja zchodzi tak panowie na psy.Jest forum ZKG KM i tzreba przyznać fajna ich stonka ale jak chłowek wysyła maila z zapytaniem do ZKG KM to niestey już na odpowiedz nie ma co liczyć.Pozdrawiam Wszystkich Michał



Temat: Prywatni przewożnicy
Witam brawo panowie jest dobrze może nasza wspólna praca na cos się komuś przyda.Teraz jeszcze kierunki na Chrzanów,Jaworzno,Klucze i Wolbrom.
Ja włądowuje rozkład jazdy busów z Osiedla Młodych do Katowic
Olkusz Osiedle Młodych Pętla - Katowice Al.Korfantego 2
poniedziałek - piatek
5.35; 6.35; 7.35; 8.45; 10.30; 11.35; 12.10; 13.35; 14.25; 15.35; 16.35; 17.20; 18.15
sobota - niedziela
6.40; 7.35; 9.35; 10.35; 12.10; 13.30; 14.20; 15.40; 17.40; 18.35
Katowice Al.Korfantego 2 - Olkusz Osiedle Młodych Pętla
6.50; 7.55; 8.55; 9.55; 10.55; 11.40; 13.15; 13.50; 14.55; 15.40; 17.00;17.50;18.35;19.55
sobota - niedziela
7.55;8.55;10.55;12.15;13.15;14.35;15.20;16.45;18.50;19.55



Temat: Kraków w 1938
Taka ciekawostka

Kraków rozkład jazdy autobusów ( rok 1938)

ALWERNIA Liszki, Czernichów 18.30
GDÓW Wieliczka 17.20 18.00
KALWARIA Głogoczów 17.15
KATOWICE Chrzanów 7.45 10.15 12.45 15.15 17.45 20.15
KSIĄŻ WIELKI Miechów 11.45
LIMANOWA Tymbark 16.30
MYŚLENICE 7.30 8.00 10.00 13.15 16.30 19.30
NOWE BRZESKO Igołomia 9.20 15.30 19.30
NOWY SĄCZ Gdów, Brzesko 17.20
OJCÓW 8.00 11.00 17.30
OLKUSZ Przeginia 8.00 18.30
PROSZOWICE Kocmyrzów 12.15 19.30
RYBNA Liszki, Czernichów 14.00(6)
SŁOMNIKI 11.45 19.30
SWOSZOWICE ( 5 razy dziennie)
TRZCIANA Gdów, Łapanów 18.00
WODZISŁAW Miechów 11.45
ZAWOJA 8.00



Temat: Zagadka



| Na przejażdżkę komunikacją miejską polecam również bardziej zakręcone
| trasy, np.
| Kraków - Olkusz (przez Chrzanów - Sosnowiec - Dąbrowę Górniczą)

114 km (opcja: Iwanowice - Klucze =~140 km)


Tutaj mała autopoprawka. Tym przykładem chciałem zwrócić waszą uwagę, że
te dwa miasta, leżące w tym samym województwie, odległe od siebie o
mniej niż 40km są połączone siecią komunikacji miejskiej, ale najkrótsze
takie połączenie to dystans ponad 100 km i w dodatku trzeba przejeżdżać
przez sąsiadujące województwo.

Tymczasem przypomniało mi się, że na przystanku w Trzebini widziałem
rozkład jazdy autobusów do Lgoty. Jesli faktycznie ZKKM taką linię
organizuje, mój przykład bierze w łeb. Przez Trzebinię i Lgotę jest
znacznie bliżej i tylko dwie przesiadki.

Pozdrawiam!





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
Filolog napisał:
,,A co co do tematu to trudno znaleźć kulturalne słowa, którymi można by to określić... Rozkład jazdy do Tunelu... Bez komentarza... Przecież tam powinien być pociąg co godzinę wspomagany dwoma-trzema regioplusami do Kielc (a może i do Skarżyska, Radomia). A dlaczego rozkład jest jaki jest? Dlatego, że rozwój umysłowy osób odpowiedzialnych za rozkład zatrzymał się w l.80-tych. Tak, wg nich bardzo mało osób w Polsce ma samochody, nie ma możliwości otwarcia własnej działalności gospodarczej (busy) i wszyscy będą jeździć pociągami, o której by one godzinie nie były. A dlaczego nie puścić jednego pociągu rano i drugiego popołudniu. Oczywiście kpię sobie z tego, bo ile jeździ ba do Katosów to każdy wie".

To,że jeżdżą busy między Olkuszem a Katowicami zawdzięczamy nie komu innemu jak tylko urzędasom z PKP PR oraz Urzędów Marszałkowskich!
Jeszcze na początku tego wieku, a więc wcale niedawno, nie jeżdził żaden bus w tej relacji, no może kilka ,,przelotów' z Buska czy Dzialoszyc.
W rozkładzie 2002/2003, a więc 5 lat temu, jeździło tędy 14 par pociągów osobowych oraz kilka pośpiechów!
I pociągi te jeździły prawie pełne, choć w większości kurowały w zestawieniu 3EZT!!! Ale wiadomo było, że najdalej za godzinę, a rano do Katowic nawet co pół godziny, pojedzie następny pociąg. To co ma zostać po 14 grudnia to absolutna zgroza. Busiarze już napewno zacierają ręce, bo przecież nikt normalny nie będzie czekal na pociąg 5~7 godzin!!
APELUJĘ W TYM MIEJSCU DO FORUMOWICZÓW ABYŚMY NIE ZAPOMNIELI TEGO TYM PANOM PRZY NAJBLIŻSZYCH WYBORACH SAMORZĄDOWYCH!!! PODZIĘKUJMY IM ZA TO WE WŁAŚCIWY SPOSÓB!!



Temat: Punktualność
[/quote]

Nie mam pojęcia jaki kurs masz na myśli, ale z tego co wiem jezdzi chyba taki autobus Olkusz - Kraków przez Ojców i właśnie Ojców moża tu uznać za przystanek gdzie PKS może odczekać nadśpieszenie. Ale na prawde nie wiem czy tędy jezdzi najwięcej autobusów do Olkusza, bo z tego co zaobserwowałem to jest chyba okrężna trasa.
[/quote]
Widać że byłeś w tych okolicach tylko jako turysta. Przez Ojców są tylko 2 kursy dziennie, o "turystycznym" charakterze. A zdecydowana większość kursów Olkusz - Kraków wykonywana jest przez Przeginię, drogą krajową nr 4, i tam właśnie autobusy rozpędzają się, znacznie przekraczając rozkład jazdy.



Temat: Auchan ponownie do Olkusza



| Hipermarket Auchan wznowił bezpłatne kursy do Olkusza. Autobus
| kursować będzie w piątki, soboty i niedziele, tylko do Wielkiej Nocy.
| Wykonywać będzie cztery pary kursów. Informacja umieszczona została
| jednakże nie na rozkładach jazdy na słupkach przy wiacie (jest tam
| więcej słupków), a na dodatkowej kartce przy rozkładach jazdy przy
| wejściach do Auchana.

Prima Aprilis :P


Zgadza się :-))





Temat: Auchan ponownie do Olkusza
Hipermarket Auchan wznowił bezpłatne kursy do Olkusza. Autobus
kursować będzie w piątki, soboty i niedziele, tylko do Wielkiej Nocy.
Wykonywać będzie cztery pary kursów. Informacja umieszczona została
jednakże nie na rozkładach jazdy na słupkach przy wiacie (jest tam
więcej słupków), a na dodatkowej kartce przy rozkładach jazdy przy
wejściach do Auchana.




Temat: Auchan ponownie do Olkusza


Hipermarket Auchan wznowił bezpłatne kursy do Olkusza. Autobus
kursować będzie w piątki, soboty i niedziele, tylko do Wielkiej Nocy.
Wykonywać będzie cztery pary kursów. Informacja umieszczona została
jednakże nie na rozkładach jazdy na słupkach przy wiacie (jest tam
więcej słupków), a na dodatkowej kartce przy rozkładach jazdy przy
wejściach do Auchana.


Prima Aprilis :P

pdr
Olo





Temat: Woj. małopolskie
http://www.eolkusz.info

Duzo rozkladow jazdy z powiatu olkuskiego. Busy z Olkusza do Krakowa, Katowic, Dąbrowy Górniczej, i miejscowości ościennych.



Temat: Linia 474 jak za komuny
ZKG "KM" w Olkuszu od 1 lipca 2008r zmieniła rozkład jazdy linii 474 nie pytając ludzi i zakłady pracy o zmianę godzin odjazdu autobusów wracających z Jaroszowca i Golczowic . Moje pytanie brzmi jak mają wrócić ludzie z pracy po 14:00 lub 22:00 skoro autobus jest kilka minut po tych godzinach. Komuny podobno już niema co widać po prywatnych zakładach pracy które trzymają pracownika na stanowisku pracy do pełnej z podanych wyżej godzin. Proponuję ażeby dyrekcja i kierownictwo ZKG"KM" w Olkuszu zatrudniła się w np. w GLASPOL-u w Jaroszowcu, Metalbox w Bogucinie Małym lub BUTELEX w Bogucinie Dużym. Ciekawi mnie jak szybko by się myli i przebierali po pracy żeby zdążyć na autobus o godz 14:09 z Bogucina Dużego pracując w METALBOX-ie w Bogucinie Małym mając 10 minut drogi do przystanku.

Moje pytania - czy mają nas pozwalniać z zakładów za zbyt wczesne wymykanie się z pracy a my wtedy podamy do sądu -ZKG "KM" w Olkuszu za utratę pracy ? i odszkodowanie

- a może zwrócić się do -ZKG "KM" w Olkuszu o hulajnogę lub rower a zimą o sanki lub skuter śnieżny?

- a może w końcu przywrócą poprzednie rozkłady jazdy na tej linii i będzie
OK

Czy w ZKG "KM" w Olkuszu uciekają przed pełną godziną
ze stanowiska pracy "JAK ZA KOMUNY" zaliczając pełne godziny ?

ZA CO MY PŁACIMY ? CZY MAMY ZGŁOSIĆ SIĘ DO "ZKG "KM" w Olkuszu O ZWROT GOTÓWKI ZA NIE W PEŁNI WYKORZYSTANE BILETY MIESIĘCZNE ??????????????

CDN...........



Temat: Linia "G"
1 września nastąpi zmiana rozkładu jazdy linii „G” kursującej z Olkusza do Gorenic. Prosimy wszystkich pasażerów korzystających z komunikacji miejskiej o zapoznanie się ze zmianami. W najbliższym czasie nowe rozkłady pojawią się na wiatach przystankowych oraz w internetowym rozkładzie jazdy.

Dni robocze (odjazdy)
Przystanek Olkusz Supersam ZKG „KM” – 5:25; 6:40; 7:50; 8:55; 10:57; 12:15; 14:30; 15:30; 16:55; 18:30; 20:20; 22:33
Przystanek Gorenice (Pętla) – 4:50; 6:00; 7:15; 8:25; 9:27; 11:33; 12:50; 15:03*; 16:06; 17:22; 19:10; 20:50

Soboty (odjazdy)
Przystanek Olkusz Supersam ZKG „KM” – 6:18; 7:45; 9:00; 10:10; 12:35; 14:18; 16:58; 18:18; 20:23; 22:18
Przystanek Gorenice (Pętla) – 7:03; 8:25; 9:30; 10:45; 13:05; 15:03; 17:33; 19:03; 21:00; 22:48

Niedziela i święta (odjazdy)
Przystanek Olkusz Supersam ZKG „KM” – 7:55; 9:00; 10:10; 12:35; 14:18; 16:58; 18:18; 20:23; 22:18
Przystanek Gorenice (Pętla) – 6:35; 9:30; 10:45; 13:05; 15:03; 17:33; 19:03; 21:00; 22:48

* Autobus o 15:03 z Gorenic jedzie przez Witeradów, Pakuskę, przez trasę (E-40) w stronę Carrefour'a aż do Supersamu. Nie wjeżdża na ul.K.K.Wielkiego!
Czyli że jedzie przez wiadukt?



Temat: PROPOZYCJA WSPóLNEGO, PIESZEGO WYPADU POZA KRAKóW
"NOEMI"i "SYLVIO"!!!

Cóż - a więc czekamy na publiczną deklarację i na sakramentalne:
TAK!!! OBIE JEDZIEMY DO WAS !!!
Zróbcie "Krakusom" tę przyjemność i nie dajcie się bardziej prośić! Pokażcie dobry przykład reszcie Polski - może ktoś jeszcze przyjedzie!
Czekam nieustająco na sygnał od "Martaa" i "Emiso"!!!
W następnym tygodniu sprawdzę rozkład jazdy na dworcu: sobotni autobus do Olkusza (przez Skałę) o godzinie 9.00.
"Ajscotko" może jednak zrezygnujesz z własnego samochodu i przyjedziecie na krakowski PKS autobusem!!! Na pewno zdążycie na czas z Trzemeśni! Nie będziesz niczym uwiązana i "wolna jak ptak" - przynajmniej od obowiązku doholowania wozu do domu!!!

Pozdrawiam

"jerzy"

P.S. Nie wiem, czy to nie jest zabronione na Forum, ale dla mających ewentualne kłopoty z własnym komputerem i dostaniem się na nasze "forumowe strony" podaję bezpośredni kontakt do siebie (może się przyda):
0 696 059538



Temat: Prywatni przewożnicy
Witam taki nowy temat może zaczniemy umieszczać tu rozkłady jazdy busów z terenu olkusza.



Temat: Impreza autobusowa w Olkuszu
W związku z rozpoczęciem likwidacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej
w Olkuszu, Klub Miłośników Transportu Miejskiego w Chorzowie Batorym
zaprasza na imprezę autobusową w dniu 28 października 2000r.

Przejazd odbywać się będzie autobusami liniowymi, jednak z możliwością
organizowania fotostopów:
471: Olkusz - Pomorzany - Klucze - Chechlo - Ryczowek - Rodaki
451: Olkusz - Sieniczno - Kosmolow - Zadole Kosmolowskie
452: Olkusz - Witeradow - Gorenice

Na tych liniach uruchomione zostaną następujące autobusy:
Jelcz M11 #2644
Ikarus 260 #7979
Ikarus 280 #1561

Koszt imprezy - należy zaopatrzyc sie w bilety jednorazowe ZKGKM:
4x na jedna strefe i 2x na dwie strefy - w sumie 11,20 zł (norm.) lub 5,60
zł (ulg.). Bilety są do nabycia w kioskach.

Rozkład jazdy:
Rozpoczęcie nastąpi o godzinie 10:00 na byłym dworcu autobusowym WPK,
obecnie pętla Olkusz Supersam.
Dojazd:
kolej - pociąg osobowy nr E4320 relacji Tarnowskie Góry-Kielce (odjazd z
Katowic o godz.6:12, w Olkuszu o 7:27)
autobus (KZK GOP) - linia 633 z przystanku Dąbrowa Górnicza Centrum o
8.21. Na dworcu kolejowym i autobusowym czekać będzie przedstawiciel
Klubu.
Planowane zakończenie - ok.15:10 w Olkuszu (dojazd do Katowic - pociągi o
godz.15:21 i 16:31).

lub tel. (032) 2503568.

Serdecznie zapraszamy. Obiecujemy niezapomniane wrażenia, które oferują
olkuskie linie autobusowe.





Temat: [pr] Wiekszy tlok, rzadsze kursy
HeJ
pewien troll popełnił był:


JacekSo

Bartosz Raj, Krzysztof Śmietana 03-06-2003

| Drastyczne cięcia w rozkładach jazdy wprowadził w poniedziałek Zarząd
| Transportu Miejskiego. Niektóre linie zaczęły kursować nawet dwa razy
| rzadziej

A w Polsce B jak zwykle na odwrót. Przed erą busów Łuków miał 18 połączeń
dziennie z Lublinem ( od 5.00 do 16.45) , teraz ma 30 dziennie ( od 5.00 do
19.00).
Przed erą busów Serokomla miała 4 dziennie połączenia z Lublinem a teraz ma
20 dziennie.
Przed erą busów Zamość miał 30 połączeń z Lublinem dziennie teraz ma ok. 60
dziennie.
Moje osiedle w Lublinie przed erą prywaciarzy miało połączenie z centrum co 3
minuty teraz ma co 2 minuty w szczycie.
Przed erą busów Lublin miał 2 połączenia z Nowym Sączem dziennie teraz ma 5
dziennie.
Przed erą busów bilet na autobus Lublin - Lubartów kosztował 5,60 zł, teraz
kosztuje 2,50 zł.


Przed erą busów Lublin miał 6 połączeń z Olkuszem, teraz ma dwa w tym jedno
sezonowe :-PPPPPPPP

P L O N K

bm





Temat: Przewoźnicy prywatni.
Oprócz linii P i S mają też własną linię Olkusz - Dąbrowa Górnicza. Wczoraj tj. 27.06.08r. czekałem od godziny przed 16 na busa i ani jeden się nie zjawił. Wiele razy czekam na pętli przy Osiedlu Młodych na owego busa i bardzo często nie przyjeżdża prawie wcale. To że ich busy to okropne złomy wiadomo nie od dziś, ale to że nie trzymają się rozkładu jazdy albo nie kursują wcale bez wcześniejszego uprzedzenia nie jest dla mnie kompletnie zrozumiałe. Jak się dzwoni do właściciela to nie odbiera wcale, a jeśli już odbierze to można usłyszeć:" To proszę jeździć innymi busami". Zmonopolizowali się na trasie Olkusz - DG i myślą, że mogą tak robić? Nie mogą! Ludzie zimą stoją na przystankach po 2-3 godziny czekając na busa i doczekać się nie mogą! Tak przecież nie może być...



Temat: 633.
UWAGA!
Ze względu na liczne prośby i błagania pasażerów, z dniem 22.09.2008r. przywrócona zostaje linia nr 633 w nieco zmienionej formie. Poniżej prezentujemy nowy rozkład z przystanku Olkusz Dworzec PKS:
Linia 633
Przystanek: Olkusz Dworzec PKS
Kierunek: Nigdzie

Dni robocze: 2:21K 3:16Z 4:29K 7:45H 19:36SZKOŁA 19:37DOM 22:16N
Dni wolne: 2:31H 3:15B 7:63Q 23:59C 25:16W

Legenda:
K- kierowca jest nieogolony
Z- pojazd zepsuty
H- kurs przez Himalaje
S- pojazd seledynowy
O- o kurde, ale złom!
Ł- pojazd o zapachu łajna
A- amfibia
N- nie kursuje
M- autobus z makaronem
D- kurs wykonywany tramwajem
B- kierowca prowadzi sprzedaż browaru
Q- pojazd przystosowany do przewozu kurczaków
C- kurs wykonywany tylko w I, III i LXXVI niedzielę miesiąca w latach nieparzystych, w których ostatnia cyfra jest o 6 większa od liczby lat najstarszego mamuta w Sosnowcu
W- weźcie se napiszcie sami rozkład

Mamy nadzieję, iż nowy rozkład spełnia państwa oczekiwania. Wszelkie uwagi dotyczące nowego rozkładu jazdy linii 633 prosimy zgłaszać pod nr telefonu (66) 666 66 66 lub na adres e-mail itaknieprzeczytamy@organizatorkomunikacjiwtwoimmiescie.peel

P.S. Proszę, by Związek nie brał tego do siebie.



Temat: ZKGKM w sieci


Serwis internetowy Związku Komunalnego Gmin Komunikacja Międzygminna w
Olkuszu: http://www.zkgkm-olkusz.pl/.

Wygląd i sposób działania świadczy o tym, że stronkę zrobili przy okazji
produkcji BIP'a, ale nawet rozkłady jazdy się znalazły :-)
(ten warszawski Ik260 ma chyba udawać autobus Meteora? ;-)


No nareszcie!! I rozklady i schemat... Mniam ;-)))

WILQ

PS: Ciekawe kiedy ZKKM Chrzanow sie dorobi oficjalnego rozkladu i planu
sieci na www?





Temat: ZKGKM w sieci


Serwis internetowy Związku Komunalnego Gmin Komunikacja Międzygminna w
Olkuszu: http://www.zkgkm-olkusz.pl/.
Wygląd i sposób działania świadczy o tym, że stronkę zrobili przy okazji
produkcji BIP'a, ale nawet rozkłady jazdy się znalazły :-)
(ten warszawski Ik260 ma chyba udawać autobus Meteora? ;-)


No to jest chyba powszechna praktyka ze obce busy udaja swoje tak jak
poznanski neos udaje walbrzyskiego:
http://www.zdik.walbrzych.pl
:)




Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
Moim zdaniem sprowadzanie kwestii "busiarstwa" wyłącznie do małego taboru jest zbytnim upraszczaniem sprawy. Fakt, że Mercedes Sprinter nie jest zbyt wygodnym pojazdem do podróżowania dla pasażerów. Jakieś 2 tygodnie temu jechałem takim pojazdem podstawionym przez PKS Olkusz na trasie z Krakowa do Olkusza i podróżowało mi się fatalnie, niewygodnie, dużo gorzej niż Autosanami H9-21, które zwykle obsługują tą trasę - może one nie są zbyt nowoczesne, ale przynajmniej jest miejsce na nogi, nie trzeba ich podkurczać jak w Sprinterze. Ale nie o tym chciałem pisać. Moim zdaniem zjawisko "busiarstwa" to jest zespół różnych czynników, na które składa się, oprócz zbyt małego taboru, również: brak rozkładów jazdy na przystankach, zatrzymywanie się byle gdzie, brak biletów wydawanych pasażerom, tylko płacenie "do ręki"... I to właśnie potępiam, a nie sam fakt jeżdżenia pojazdami na 20 osób. Takie pojazdy same w sobie mogą być uzasadnione, ale jestem pewny, że w tych krajach, z których pochodzą powyższe zdjęcia, nie przewozi się w nich "nadkompletu". Natomiast u nas patologiczną sytuacją jest, że w busie, który ma 20 miejsc siedzących i nie jest przystosowany do przewożenia pasażerów stojących, często podróżuje 2x tyle pasażerów niż przewiduje to pojemność pojazdu.



Temat: ZKGKM w sieci
Serwis internetowy Związku Komunalnego Gmin Komunikacja Międzygminna w
Olkuszu: http://www.zkgkm-olkusz.pl/.

Wygląd i sposób działania świadczy o tym, że stronkę zrobili przy okazji
produkcji BIP'a, ale nawet rozkłady jazdy się znalazły :-)
(ten warszawski Ik260 ma chyba udawać autobus Meteora? ;-)





Temat: Tramwaje w Zagłębiu Dąbrowskim i nie tylko - dyskusja

Przemysławie.

Podam Ci przykład jaki zauważyłem w moim powiecie. Istnieją autobusy które jeżdżą co 30 minut i za bilet ulgowy trzeba płacić 1.20 po mieście, a co 15 minut jeżdżą minibusy w których płacimy 1 zł i non-stop są zatłoczone. Mowa tu o relacjach na tych samych odcinkach.

Straty naszego ZKG-KM są wielkie i co rusz zmieniają trasy,rozkłady jazdy, likwidują niektóre linie.


Zgodzę się z Tobą, że w wielu mniejszych miejscowościach jak np. Bukowno busiki się będą lepiej sprawdzać. Znam wiele takich miejscowości. Ja cały czas rozważam naszą konurbację katowicką, jako organizm wielkomiejski z potrzebą skomunikowania wielu miast w każdym kierunku. Busiki by tutaj po prostu nie dały rady tego wszystkiego opanować. W Olkuszu przecież już jest przewaga autobusów nad busikami, a i tak trudno porównywać Olkusz (jednego dużego miasta) do konurbacji (kilku połączonych miast i dużych potokach pasażerskich między nimi)



Temat: Rozkłady jazdy na przystankach.
Chciałbym tylko powiadomić ZKG KM iż na przystanku Olkusz Technikum niema rozkładu lini S iż został zerwany przez przewoźników busów.



Temat: Busy do Krakowa
Witam. Ostatnio zauważyłem , że istnieje możliwość zakupu biletów miesięcznych na busy linii Kraków - Olkusz obsługiwanych przez Sioła Trans. Dysponuje ktoś cenami i rozkładem jazdy tej linii ? Byłbym bardzo wdzięczny za informację



Temat: OGÓLNE DZIADOSTWO W ZKG OLKUSZ

Witam po krótkiej przerwie na forum.Panowe to co teraz jest w Olkuszu to poprostu smiech na sali.Komunikacja miejska powinna być dla mieszkańców a nie odwrotnie.W niedziele poszedłęm na autobus na petle Osiedle Młodych i cóż oczywiście nie przyjechał,skożystałem z komunkacji prywatnej tzw.MINI BUSA.Rozkład jazdy jest poprostu tragiczny po co na Młodych gnac te wszystkie linie czy nie wystarczyła by jedna linia?.Przcierz wystarczyło by zrobic normalny cykl lini w dni robocze od 5 do 7 co 15 minut potem do 17 co 10 minut a po siedemnastej co 20 minut i tak do 22.30.Natomiast sobota co 20 minut przez cały dzień a w niedziele co pół godziny.Czy to takie trudne?.Jest dworzec szumnie zwany dworcem ZKG KM przecierz można z tamtąd wysyłąć autobusy we wszystkich kierunkach, a z różnych olkuskich osiedli tylko do dworca ZKG KM.Przepraszam za moje wypociny,jestem olkuszaninem od urodzenia i przykro mi patrzeć jak komunikacja zchodzi tak panowie na psy.Jest forum ZKG KM i tzreba przyznać fajna ich stonka ale jak chłowek wysyła maila z zapytaniem do ZKG KM to niestey już na odpowiedz nie ma co liczyć.Pozdrawiam Wszystkich Michał

Nie wystarczy jedna linia na Osiedlu Młodych, otóż są pasażerowie którzy muszą dojechać np do szpitala, do różnych szkół np z Chechła, Bukowna itp miejscowości, wg Twojej wizji tacy pasażerowie musieliby dokonywać przesiadki np pod Supersamem czy na Dworcu. W drugą stronę podobnie, są pasażerowie którzy chcą dojechać z Osiedla Młodych np do miejsca pracy które znajduje sie np w Bukownie, to wtedy też przesiadka?
Autobusy na Osiedle Młodych jeżdżą w zasadzie wg tego wyżej wskazanego cyklu, nie zawsze to jest 450.
Co do maili z zapytaniem - odpisuję w zasadzie na każdy. Nie odpisałem do tej pory na kilka, w paru przypadkach nie było pytania tylko dana osoba stwierdzała jakiś fakt, a ostatnio na inny nie odpisałem, bo nie mam zamiaru odpisać. Więc nie wiem czy może nie doszło? Najlepiej proszę wysłać jeszcze raz.



Temat: Nadśpieszenia autobusów PKS - czy są nieuchronne?
Ten temat był już omawiany w dziale komunikacji miejskiej, ale chciałbym go poruszyć również tutaj, ponieważ to przede wszystkim w PKS-ach nadśpieszenia w stosunku do rozkładów jazdy są plagą. O ile w KM sięgają one najwyżej kilka minut, w dodatku nie są aż takim problemem, ponieważ autobusy KM jeżdżą często, to w PKS-ach nadśpieszenia są dużo większe, w dodatku, jeśli na danej trasie autobus kursuje raz na kilka godzin, to nadśpieszenie dla pasażera, który z tego powodu nie zdążył na autobus, jest dużo większym problemem. Dla przykładu: na trasie Olkusz - Kraków, którą jeżdżę często, autobusy wyjeżdżające z dworca w Olkuszu zgodnie z rozkładem, na przystankach tuż przed granicami Krakowa są 10-15 minut przed czasem. Czasem zdarzają się nawet nadśpieszenia rzędu 20 minut. Właściwie tylko raz spotkałem się z tym, żeby autobus nie przyjechał przed czasem - było to w zimie, po kilku dniach ostrych opadów śniegu. Krótko mówiąc, świadczy to o tym, że rozkład jazdy jest zupełnie niedostosowany do rzeczywistej prędkości autobusu na trasie.
Zastanawiam się, czy te nadśpieszenia wynikają stąd, że istnieje jakiś przepis czy norma, która nakazuje osobom układającym rozkłady jazdy PKS uwzględnić jakąś określoną prędkość autobusu - nawet jeśli autobus w rzeczywistości jedzie szybciej? Z tego co zauważyłem są na tym forum osoby zajmujące się układaniem rozkładów jazdy - może mi na to odpowiedzą? Bo jeśli tak jest, to tłumaczyło by to (chociaż nie usprawiedliwiało) te nadśpieszenia. Natomiast jeśli żadne ograniczenia tego typu nie istnieją, a układający rozkłady mają pełną dowolność w ich kształtowaniu, to taka sytuacja świadczy tylko o jednym - o niechlujstwie w układaniu rozkładów, poprzez nie branie pod uwagę rzeczywistego czasu przejazdu.



Temat: Kraków-Pieskowa Skała

Witam! Chcialbym sie dostac na ta pieskowa skale, i w informatorze napisali, ze dojazd: 06:40 F, 07:20 F, 09:00 U a na stronie rozkladow i PKS Krakow nie ma nic na ten temat? WIe ktos moze, czy te polaczenia jeszcze dzialaja, albo zna ktos inne, moze jakies busy? Pozdr.
To są dawne godziny kursów nieistniejącego już przewoźnika - PKS Olkusz. Aktualnie w tamte rejony docierają tylko nieliczne busy (o ile sporo busów jest do Olkusza, Skały, Wolbromia, to jednak Ojców czy Pieskowa Skała leżą na uboczu w stosunku do głównych tras). Z linku podanego przez Arona wynika, że busy do Ojcowa odjeżdżają z ulicy Helclów, jednak nie jest to komunikacja nastawiona na turystów. Uliczka jest położona na uboczu i raczej małe szanse, żeby turysta (np. cudzoziemiec chcący wyskoczyć do Ojcowa podczas pobytu w Krakowie) tam się zaplątał, a gdyby nawet tam znalazł się przypadkiem, to na przystanku tych busów nie ma żadnej informacji, że stąd można odjechać do Ojcowa, nie mówiąc o takim "luksusie" jak rozkład jazdy. Ot, po prostu jeden z wielu busiarzy nastawionych wyłącznie na ludność miejscową. A pamiętam, że w tych zardzewiałych hadziewiątkach z PKS Olkusz można było spotkać pełno turystów, nawet zagranicznych. No ale one odjeżdżały z dworca, więc łatwo można było je znaleźć. Teraz zaś na RDA wisi kartka przy informacji: "Do Ojcowa i Pieskowej Skały autobusy nie kursują".
Z tym że Pieskowa Skała leży kilka kilometrów dalej za Ojcowem. Żeby dojechać tam bezpośrednio, trzeba jechać busem relacji Kraków - Olkusz przez Skałę, Sułoszową. Z tego co zaobserwowałem, busy te odjeżdżają z przystanku przy Nowym Kleparzu (ul. Wrocławska), z tego samego miejsca co busy do Olkusza (przez Przeginię) czy Skały, ale dużo rzadziej. Rozkładu oczywiście tam nie ma.



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
Obiecane archiwum z rozkładu na lata 2000/2001

7230 Wieluń Dąbrowa-Kielce
Kursuje od Pn do So

Wieluń Dąbrowa 3:22
Tarnowskie Góry 5:05
Katowice 6:05
Kielce 10:18

4230 Tarnowskie Góry-Kielce
Kursuje w Nd

Tarnowskie Góry 5:05
Kielce 10:18

Wtedy się jakoś dało. Aż dziw bierze, że te kultowe pociągi upadły tak nisko...

EOT.

Swego czasu pociągi kursujące do i z Katowic miały właśnie takie ciekawe relacje. Pamiętam jeszcze: Charsznica-Lubliniec, Sędziszów-Karsznice, Lubliniec-Olkusz, Sędziszów-Tychy Miasto..................

A co do tematu to trudno znaleźć kulturalne słowa, którymi można by to określić... Rozkład jazdy do Tunelu... Bez komentarza... Przecież tam powinien być pociąg co godzinę wspomagany dwoma-trzema regioplusami do Kielc (a może i do Skarżyska, Radomia). A dlaczego rozkład jest jaki jest? Dlatego, że rozwój umysłowy osób odpowiedzialnych za rozkład zatrzymał się w l.80-tych. Tak, wg nich bardzo mało osób w Polsce ma samochody, nie ma możliwości otwarcia własnej działalności gospodarczej (busy) i wszyscy będą jeździć pociągami, o której by one godzinie nie były. A dlaczego nie puścić jednego pociągu rano i drugiego popołudniu. Oczywiście kpię sobie z tego, bo ile jeździ busów z Olkusza do Katosów to każdy wie.

Przyszłość kolei jest raczej w połączeniach, które nasi przyjaciele z południa nazywają Spiesznymi Vlakami.
Po co taki pociąg z Gliwic do Cz-wy ma co godzinę stawać w Załężu, Nowym Będzinie, Sikorce czy Myszkowie Światowidzie. Na tej linii co godzinę powinien być pociąg przyspieszony (wg mnie: Gliwice, Zabrze, Chebzie, Ch.Batory, Katowice, Zawodzie, Szopienice, Sosnowiec, Będzin M-to, Dąbrowa, Gołonóg, Ząbkowice, Łazy, Zawiercie, Myszków, Żarki, Poraj, Cz.Raków i Cz-wa), a w szczycie co godzinę, a poza szczytem co dwie uzupełniany wlekącą się osobówką. Inne relacje które powinny powstać to Gliwice-Łódź Fabr., Częstochowa-Bielsko, Katowice-Zilina, Katowice-Ostrava Svinov, Gliwice-Kraków, Katowice-Zakopane, Katowice-Krynica, Katowice-Radom, Katowice-Ostrów Wlkp., Katowice-Wrocław, Katowice-Kłodzko, Katowice-Legnica.

Ale coraz bardziej wątpię, czy takich chwil doczekamy...
Narazie polska kolej to jedno wielkie gówno niestety i choć przykro mi to mówić to jest to prawda.



Temat: Dworce PKS
No właśnie. Dziś nastąpił dzień, zgodnie z podanym wcześniej harmonogramem, ostatniego etapu przenosin kursów krakowskiego dworca autobusowego z ul. Cystersów na RDA. No i efekty widać - RDA jeszcze kilka dni temu świecący pustkami, dziś wyglądał na całkiem przyzwoicie zapełniony, jeżeli chodzi o autobusy na stanowiskach. W poczekalni widać tłumy, szczególnie przy kasach - widok znajomy z wszystkich dotychczasowych lokalizacji dworca. Niestety, cały czas to jest prowizorka. Skandalem jest zupełny brak rozkładu jazdy Na tablicy rozkładowej nic nie zmieniło się od czasu otwarcia dworca - jest na niej umieszczonych kilka zupełnie przypadkowych nazw miejscowości, bez żadnych godzin odjazdów. Nie ma również informacji Po prostu, przychodząc na dworzec nie sposób się dowiedzieć w żaden sposób o godzinach odjazdów autobusów. Jest jedynie tablica elektroniczna, obejmująca kursy na około godzinę naprzód. W ten sposób mamy bardzo nowoczesny dworzec, na którym obsługa pasażerów jest na poziomie busiarskim Czyli - plany były wspaniałe, a wyszło jak zawsze, a nawet gorzej.
Co gorsza, sprawdziły się czarne scenariusze, zgodnie z którymi będziemy mieć dwa niezależne od siebie dworce. Właśnie tak już jest. Dworzec na Cystersów nadal istnieje, odjeżdżają z niego nadal autobusy PKS Kraków (Barbarka, Gołyszyn, Miechów, Oświęcim - jeden kurs o 9:00, Rajbrot, Skała, Słomniki, Sobolów, Smardzowice, Stryszowa, Szklary, Tarnawa, Wolbrom, Wysocice), PKS Myślenice (Bogdanówka, Dobczyce, Góra św. Jana, Kobielnik, Łętownia, Myślenice, Poręba, Rudnik, Stadniki, Sułkowice, Tenczyn, Trzebunia, Węglówka), PKS Olkusz (Olkusz, Sułoszowa, Wolbrom), PKS Wadowice (Andrychów, Kęty, Wadowice) oraz pojedyńcze kursy PKS Sucha Beskidzka i PKS Chrzanów. W przeciwieństwie do RDA, na Cystersów istnieje nadal informacja, ale pani w niej pracująca nie potrafi powiedzieć, czy te kursy będą kiedykolwiek przeniesione na RDA ("może pod koniec miesiąca, a może nie, najlepiej proszę spytać kierowców" - nie muszę dodawać, że kierowcy również nic nie wiedzą, pytałem kierowców krakowskich i olkuskich) Tak więc wszystko wskazuje na to, że mamy kolejną prowizorkę, która zostanie prawdopdobnie na zawsze. Przypominam, że dworzec na Cystersów miał być uruchomiony tylko "na chwilę", do czasu otwarcia RDA. Tymczasem wygląda na to, że podzieli los dworca zlikwidowanego w maju 2004, który też był prowizorką, a istniał 50 lat.



Temat: [bus]Tym razem dla Fikandera
przegapiłem ciag dalszy :)

Przeładowane busy to codzienność na wszystkich trasach dojazdowych do Krakowa.
- Wystarczy w godzinach szczytu wybrać się takim środkiem transportu do
Wieliczki. Zszargane nerwy i bolący kręgosłup gwarantowane - alarmuje jedna z
naszych Czytelniczek.

- Gdy widzę, że ktoś marznie na przystanku, i wiem, że następny bus pojedzie
za 15 minut czy pół godziny, to biorę takiego pasażera, nawet jeżeli tym samym
naginam przepisy - tłumaczy kierowca regularnie jeżdżący na trasie Olkusz -
Kraków.

Do bezpieczniejszej jazdy prywatnych przewoźników próbuje przekonać krakowska
policja. - Rzeczywiście, nagminnie zdarza się, że kierowcy busów przesadzają i
przewożą zbyt dużą liczbę pasażerów, co jest bardzo niebezpieczne - przyznaje
Witold Norek, zastępca komendanta krakowskiej drogówki. - Staramy się na
bieżąco ich kontrolować, ale nie możemy być wszędzie. Zresztą busiarze są
wyposażeni w CB-radio i jak sprawdzimy jednego, to po trzech minutach wszyscy
już wiedzą, gdzie stoimy - rozkłada ręce.

- Niepokoi nas też rosnąca konkurencja pomiędzy firmami przewozowymi - dodaje
Norek. - Kierowcy wręcz zabijają się o klientów. Na trasie wyprzedzają się
wzajemnie tylko po to, by przyjechać na przystanek szybciej i zgarnąć
podróżnych sprzed nosa konkurencji - opowiada. - Dlatego razem z Inspektoratem
Transportu Drogowego staramy się kontrolować rozkłady jazdy, by nie dochodziło
do wyścigów na trasach - podsumowuje Norek.

Co na to przedstawiciele prywatnych przewoźników? - Jedyną radą, którą mogę
dać pasażerom, to żeby nie wsiadali do zatłoczonych pojazdów - mówi Marek
Dyszy, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Przewoźników Osobowych. - Na
najbardziej popularnych trasach busy kursują dosłownie co kilka minut, więc
lepiej chwilkę poczekać, niż męczyć się w ciżbie - argumentuje i dodaje, że
MSPO stara się pouczać swoich kierowców, by nie przesadzali z liczbą pasażerów.

- Właściciele firm nakładają również kary pieniężne, obcinają premie. Czasem
to skutkuje, czasem nie - podsumowuje Dyszy.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

teraz juz napewno koniec :D

pozdr. lechu :)





Temat: Olkusz w oczach przyjezdnych
Znalezione w sieci- 24.06.2008:

"
SZKOŁA PRZETRWANIA 74zł/miesiąc

Jeśli ktoś narzeka na komunikację miejską w swoim mieście to znaczy, że nie był jeszcze w Olkuszu. Albo jest mieszkańcem Olkusza.
Rozpoczęły się wakacje, więc postanowiłem zwiedzić nowe tereny. We wtorek wybrałem poznawanie okolic Olkusza. Liniami KZK GOP udało mi się dojechać do rynku w Sławkowie. Stamtąd trzeba było jechać do Olkusza jedną z linii Związku Komunalnego Gmin "Komunikacja Międzygminna" w Olkuszu. Z internetowego rozkładu jazdy dowiedziałem się tylko, o której odjeżdża autobus z rynku w Sławkowie, natomiast szukanie informacji, o której dojeżdża do przystanku, na którym zamierzam wysiąść (lub- o której dojeżdża gdziekolwiek) znudziło mnie po ok. 15 minutach. Rozkład jazdy dostępny na oficjalnej stronie ZKG KM (http://www.zkgkm.olkusz.pl/) pozwala jedynie na zaznaczenie przystanku początkowego, na którym zamierzamy wsiąść, a następnie wybór przystanku końcowego jednej z linii, które odjeżdżają z przystanku początkowego. Aby uniknąć niedomówień- ZKG KM zaznacza na swojej stronie, że "Nowy funkcjonalny Rozkład Jazdy jest aktualnie w przygotowaniu.".
Doczekałem się na autobus linii 460 obsługiwanej przez firmę Meteor na zlecenie ZKG KM. Słyszałem wiele opinii na temat usług tej firmy w Olkuszu. Były mniej- więcej zgodne z tym, co zastałem: kierowca w podkoszulku, z papierosem i trzema pasażerami w kabinie. Jednak jak później się okazało- pozostali kierowcy w Meteorze byli dość uprzejmi, schludnie ubrani i nie palili w czasie jazdy.
Spodziewałem się, że w Olkuszu zastanę normalne rozkłady jazdy. Niestety- nie wyszło. Numery linii zaczynają się od 400- tj. 450, 464, 471, itd. Wydaje mi się, że prościej byłoby nadać im numery odpowiednio 50, 64, 71, itd., ale może taka numeracja ma jakiś określony- i zapewne bardzo ważny- cel.
Z przystankowego rozkładu nie dowiemy się jednak nadal, ani jaką dokładnie trasą jedzie dana linia, ani ile zajmuje jej dojazd do pętli. W zamian za to przeciętna linia ma 3-4 warianty trasy, co przy w porywach 10 kursach na dzień daje naprawdę porażającą częstotliwość na niektórych przystankach.
Resztki nadziei pozwalały mi myśleć, że beznadziejną organizację przyćmi dobry tabor. Niestety Jelcz z Meteora, którym jechałem ze Sławkowa okazał się być najlepszym autobusem, jakim tego dnia jechałem. Również uprzejmość kierowców jest na wysokim poziomie. Spora część kierowców patrzy na pasażerów jak bibliotekarka, której oddaje się 7 lat przetrzymaną książkę.
O godzinie 13.00 miałem jechać linią 463 do Bukowna. Podjechał autobus PKM Olkusz- Autosan H6 o pojemności ok. 15 miejsc siedzących i 15 stojących. Pasażerowie wsiedli, skasowali bilety, po czym kierowca oznajmił, że jest podmiana i wszyscy winni się przesiąść na autobus podstawiony obok- na szczęście bardziej pojemny (również z PKM Olkusz).
Kiedy pasażerka pytała się, czy może jechać z biletem skasowanym w poprzednim autobusie kierowca opryskliwie odpowiedział "a co mnie to obchodzi?". Odjazd opóźnił się około 4 minut, ale to nie koniec. Kierowcy z trudem udało się po ok. 50 metrach jazdy i ciągłego naciskania przycisku zamknąć pierwsze drzwi. W Olkuszu rozkłady są układane niezwykle dobrze. Kierowca mimo tego, iż jechał z bardzo dużą prędkością, otwierał drzwi jeszcze w czasie jazdy- jakieś 20 metrów od przystanku i ruszał bardzo gwałtownie- przyjechał na pętlę z opóźnieniem, które wynosiło 5 minut. Ta podróż nie należała do najprzyjemniejszych.
Z Bukowna do Olkusza, a następnie z Olkusza do Sławkowa jechałem już autobusami z Meteora. Tu już było lepiej.
Wakacje dopiero się rozpoczęły. Jeśli ktoś lubi przygodę, dreszczyk emocji, odrobinę adrenaliny- PKM Olkusz zaprasza. Bilet miesięczny na całą sieć ZKG KM kosztuje 74,00zł. Ciekawa alternatywa dla Obozów Przetrwania. Pozostaje mieć nadzieję, że "rewolucja", która ma mieć miejsce od 1 lipca w ZKG KM przyniesie choć lekki powiew XXI wieku..."

Na dzień dzisiejszy mamy już czytelniejszy rozkład. Czyli mówiąc po ludzku- jesteśmy w d...



Temat: Dworce PKS
Jeszcze prezentacja jednego dworca w woj. małopolskim oraz dwóch w woj. śląskim:
Olkusz - dworzec znajduje się na placu przed dworcem PKP, przy ulicy Króla Kazimierza Wielkiego, głównym ciągu handlowym miasta. Składa się z budynku dworcowego zawierającego dużą poczekalnię, w której jest kasa biletowa, obecnie sprzedająca tylko bilety miesięczne w wyznaczone dni na przełomie miesięcy, a także druga kasa - biletów miesięcznych komunikacji miejskiej. Autobusy odjeżdżają z placu, na którym kiedyś zaznaczone były farbą stanowiska - obecnie już dawno zanikły, a od tego roku zniknęło również przypisanie kursów do stanowisk i co za tym idzie umieszczanie rozkładów na stanowiskach. Wzdłuż placu jest długa wiata, na której umieszczone są numery stanowisk od 0 do 9 - jest to już jedyny ślad po dawnym ich istneniu. Ze stanowisk dalej położonych odjeżdżają autobusy komunikacji miejskiej (tylko niektóre linie, bo w Olkuszu istnieje oddzielny dworzec komunikacji miejskiej, o czym była mowa w innym wątku), rozkład jest na jednym, ale czasem nawet zajmują 3 naraz. Jeszcze dalsze służą jako parking dla ciężarówek. Z Olkusza odjeżdża również dużo przewoźników prywatnych, ale nie mają jednego dworca, część jeździ z dworca KM, część z okolicy dworców PKP i PKS, a jeszcze inni z innych miejsc (np. spod banku PKO przy ul. Bylicy).

Zawiercie - dworzec PKS znajduje się w centrum miasta, koło dworca PKP. Nie ma oddzielnego budynku, poczekalnia i kasy biletowe mieszczą się w bocznym skrzydle budynku dworca kolejowego. Czynne są do 15:00 (w dniach na przełomie miesięcy dłużej), po czym nie tylko kasy są zamykane, ale i poczekalnia zamykana jest na kłódkę, na szczęście jest wywieszony rozkład jazdy w przedsionku, a w tym samym budynku jest całodobowa poczekalnia PKP, z której można skorzystać. Informacja czynna w godz. 6:00-22:00, udzielana przez domofon. Przed budynkiem dworca jest plac postojowy, służący również za przystanek dla wysiadających (również dla autobusów komunikacji miejskiej), a po przeciwnej stronie tego placu znajdują się stanowiska w postaci 6 zadaszonych peronów, na każdym z nich mieszczą się po 2 stanowiska, są na nich nawet takie oldskulowe barierki, służące do ustawiania pasażerów w kolejce (dziś już rzadki widok, w wielu miastach już je zdemontowano). Dworzec jest dobrze wykorzystanych, PKS w powiecie zawierciańskim odgrywa dużą rolę, przewoźników prywatnych jest bardzo niewiele i wszyscy odjeżdżają z okolic dworca.

Myszków - dworzec znajduje się naprzeciwko dworca PKP. Zajmuje parter w 2-kondygnacyjnym budynku, jest tam mikroskopijna poczekalnia z kasą biletową, zgodnie z panującą tendencją sprzedającą tylko bilety miesięczne i czynną na przełomie miesięcy. Oddzielne wejście jest do okienka dyżurnego ruchu, udzielającego też informacji, tam też jest rozkład jazdy. Stanowisk jest 6, mają dość dziwny układ, mianowicie słupki "na feldze" z rozkładami znajdują się jakby na środku placu i z tej strony odbywa się wsiadanie, natomiast wiaty przystankowe są ustawione tak, że autobusy podjeżdżają przeciwną stroną niż drzwi. Koło dworców zbiega się też większość linii komunikacji miejskiej. Innych przewoźników tam nie ma.



Temat: minibusy
To powiedz, dlaczego ludzie wolą jeździć busami niż superbezpiecznym, solidnym i wspaniałym PKSem tylko wolą jeździć z tym beznadziejnym busiarzem Filipkiem?
Pokaż też proszę gdzie magister Filipek zbiera pasażerów przed PKSem.

Może dlatego ludzie wolą busy? Jak myślisz? Zobacz :
http://www.angelfire.com/mech/spider152 ... m?i=69&s=1

Ja lubię busiarzy za kilka rzeczy.
Pisałem już 100 razy ale niech tam, powtórzę

1. Dobre wyciszenie wnętrza busów. Nie cierpię H9-21 czy Peer głównie za to że jest w nich głośno i ciągle coś klekocze.
2. możliwość rezerwacji telefonicznej biletu. Z tego co wiem to jest możliwe tylko w PKS Warszawa i w PKS Biała Podlaska ( ale nie na wszystkie kursy). A u nas praktycznie każdy bus ma taką możliwość.
3. przyzwoitą prędkość. Nie chodzi o to że chcę jeździć 150 km/h ale jazda 70 km/h naprawdę mnie dobija. Wolniej niż stary Maluch, Trabant i Kredens.
Przykładem może być PKS Zamość - autobus z Lublina do Zamościa (86 km) jedzie 2 godziny i ma czelność nazywać się pospiesznym. Dobrze że są przynajmniej ceny zwykłe.
4. niższe ceny. Dzięki busiarzom nie jesteśmy skazani na monopol PKSu. Tam gdzie PKS ma monopol ceny są często dwukrotnie wyższe niż tam gdzie są busy. A jedzie taki sam śmierdzący H9-21.Przykład :
PKS Elbląg : bilet Elbląg - Braniewo - 8,80 zł.
PKS Olkusz : bilet Kraków - Olkusz - 3,50 zł.
5. ubezpieczenie od poronionych pomysłów PKP i PKS. Dotyczy głównie PKP. Firma ta jak wiadomo od lat żąda dotacji z budżetu grożąc likwidacją niektórych pociągów. W innych województwach ludzie się tym przejmują, że jak zlikwidują im jakiś pociąg to nie będą mieli jak do pracy dojechać. My na Lubelszczyźnie dzięki busom likwidacje pociągów PKP mamy gdzieś.
6. Ilość połączeń . Dzięki busom Lublin ma np. 50 połączeń dziennie z Białą Podlaską, a np. taki Poznań z Kaliszem gdzie jest PKS tylko 10. Może w Wielkopolsce to wystarcza, u nas byłoby za mało.
7. Częstotliwość kursowania. Gdy są busy i jest bardzo dużo połączeń to na wielu trasach odpadają problemy typu "uciekł mi PKS i na następny trzeba czekać godzinę". A tu za 15 minut podjeżdża bus i nie ma problemu.
8. Busy jadą szybciej niż PKSy więc nie blokują ruchu na drogach międzymiastowych. Za autobusem PKS trzeba się wlec osobówką albo trzeba go wyprzedzać a to zawsze niebezpieczny manewr. Z busem ten problem odpada bo zwykle trudno go osobówką dogonić ( choć mi się parę razy udało).
9. Busy są lekkie, więc nie robią kolein w drogach.
10. Busy są ekologiczne. Na Lubelszczyźnie bardzo dużo busów ma ekologiczne silniki (norma euro 2), poza tym bus pali tyle co osobówka a weźmie 20 osób albo więcej. Plus dla środowiska. Niektóre hadziewiątki dymią że swiata nie widać a często jedzie 10 osób albo mniej.
W środku busa nie czuć spalin. W środku hadziewiątki często aż jest duszno, szczególnie przy podjazdach.
11. Busiarze rozdają za darmo wizytówki z rozkładami jazdy. Nie trzeba spisywać kursów z tablic ani dzwonić na 0-300 za 2 zł plus VAT za minutę



Temat: 633.
Nie ma pieniędzy na autobusowe połączenia sąsiednich miast.

Odległość, jaka dzieli Dąbrowę Górniczą od Olkusza właściwie jest niewielka, jednak problem z poruszaniem się między tymi gminami jest odwrotnie proporcjonalny do dzielącej je odległości.

Teoretycznie są przewozy
Mieszkańcy Strzemieszyc, jednej z peryferyjnych dzielnic Dąbrowy Górniczej, którzy codziennie dojeżdżają do pracy w Olkuszu, na kłopot z dojazdem skarżą się szczególnie od czasu, gdy KZK GOP zawiesił kursowanie linii 633.

— Teraz, żeby dostać się do pracy, muszę kupować dwa bilety miesięczne, co kosztuje mnie prawie dwieście złotych. Przecież to ogromna kwota, a problem nie dotyczy tylko jednej osoby, bo w podobnej sytuacji jest znacznie więcej mieszkańców tej okolicy — skarży się mieszkanka Strzemieszyc.
Problem polega głównie na tym, że Olkusz, choć tak blisko Dąbrowy Górniczej, jest jednak poza granicami województwa śląskiego i nie należy do Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
::: Reklama :::

— Gminy nie będące członkami KZK GOP organizują komunikację na własny rachunek i na własną odpowiedzialność. Bardzo chcielibyśmy pomóc mieszkańcom Dąbrowy Górniczej, ale wszystko uzależnione tu jest od gmin. Tymczasem od momentu zawieszenia linii 633 ani Olkusz, ani żadna inna gmina nie zwracała się do KZK GOP o przywrócenie tego połączenia — wyjaśnia Alodia Ostroch z biura prasowego KZK GOP.

Władze Olkusza tłumaczą, że po tym jak trasę linii 633 skrócono, by kończyła się w Sławkowie, wprowadzono inne rozwiązania komunikacyjne, żeby nie pozostawić mieszkańców Dąbrowy Górniczej bez połączenia z tą gminą.

— Odbyło się specjalne spotkanie z przewoźnikami. Niektórzy złożyli do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego odpowiednie pisma i otrzymali zgodę na obsługiwanie trasy Katowice, Olkusz, Dąbrowa Górnicza — twierdzi Maciej Skubis ze Starostwa Powiatowego w Olkuszu.

I tak zapłacą mieszkańcy
Jednak takie rozwiązanie niestety, nie likwiduje problemów mieszkańców Strzemieszyc, którzy żeby korzystać z tego połączenia, najpierw muszą się przecież wydostać ze swojej dzielnicy. Kupują więc jeden bilet miesięczny. Drugi też muszą mieć, bo trasę do Olkusza obsługuje inny przewoźnik, a zatem obowiązują tam inne bilety.

Problem z mnożącymi się kosztami, choć dla większości jest najważniejszy, nie jest wcale jedynym utrudnieniem.

— Teraz, kiedy warunki na drogach są trudne, sytuacja będzie jeszcze gorsza. Czasem wystarczy, że jeden autobus trochę się spóźni i wtedy nie można już zdążyć na ten drugi. To niestety się zdarza i to dość często — martwi się mieszkaniec Strzemieszyc.

Trasę linii 633 skrócono z powodu zbyt dużych kosztów, jakie ponosił KZK GOP.

— Niestety, pomimo wielokrotnych wystąpień KZK GOP, gminy nie będące jego członkami, czyli Bolesław i Olkusz, nie były zainteresowane utrzymaniem tej linii. To znaczy, nie chciały jej dofinansować — tłumaczy Alodia Ostroch.

Chociaż wszyscy zgodnie deklarują, że chęci mają dobre, to jednak teraz koszty nie do końca jasnych podziałów administracyjnych regionu ponoszą mieszkańcy Strzemieszyc i Olkusza, którzy zmuszeni są do korzystania z miejskiej komunikacji.

Grażyna Krawczyk - POLSKA Dziennik Zachodni

Krótsza jazda

Kolejne ograniczenia kursów autobusowych raczej nie ucieszą pasażerów.

Od jutra KZK GOP przywraca rozkład jazdy autobusowej linii 28 (Będzin - Sławków), zakładający skrócenie jej o odcinek od przystanku Sosnowiec-Maczki Kolonia Cieśle do Sławkowa Zakład Przygotowania Rud (ZPR).

- O ograniczeniu zadecydowały zły stan techniczny drogi oraz małe zainteresowanie pasażerów przejazdami na tym odcinku poza godzinami dojazdów do pracy - wyjaśnia Paweł Barteczko, rzecznik prasowy KZK GOP. - Zdecydowano się zachować tylko kursy zapewniające dojazd pracownikom ZPR na godziny 6, 7, 14, 15 i 22 w dni robocze oraz na godz. 6 i 14 w soboty.

Autobusowa linia 28 zapewniała połączenie z biurowcem Centrum Handlowo-Logistycznego (CHL) Sławków, na bazie którego powstaje międzynarodowy terminal kontenerowy. Teraz będzie tam można dojechać tylko autobusem 49, mającym przystanek kilkaset metrów od siedziby CHL Sławków.
::: Reklama :::

Od jutra skrócona o odcinek Sławków - Bolesław - Olkusz zostanie także trasa linii 633/634. Zmieni ona także numer na 634 i będzie kursować z Będzina do Sławkowa, przystanku koło Zakładów Wyrobów Metalowych.

Ta zmiana zostanie wprowadzona z miesięcznym opóźnieniem. Skróceniu linii 633/634 sprzeciwiał się dąbrowski samorząd. Negocjacje prezydenta Jerzego Talkowskiego z władzami Olkusza w sprawie dofinansowania tej linii zakończyły się fiaskiem.

(wow) - POLSKA Dziennik Zachodni



Temat: Wycieczka
"Wakacje wiosenne", czyli wolne z okazji Wielkanocy zakończyłem (wraz z
Krzyśkiem Kwiatkowskim i jego bratem) na wycieczce po wschodnich kresach
regionu.

Zaczęło się od Olkusza - z dworca PKS przeszliśmy na dworzec WPK (Olkusz
Supersam), gdzie zauważyłem małe zmiany w porównaniu ze stanem z 2000
roku, kiedy byłem tam ostatni raz. Punkt dyspozytorski przybrał brązowe
barwy (wcześniej był zielony), zamiast tablicy z godzinami odjazdów
autobusów PKM wisi wielka mapka schematyczna sieci komunikacyjnej ZKGKM
z zaznaczonymi strefami taryfowymi, itp., a na dworcu zagościli (poza
autobusami PKM) także nyskarze, którzy otrzymali stanowiska odjazdowe
(chyba ze dwa) w bezpośrednim sąsiedztwie punktu dyspozytorskiego.
PKM sp.z o.o. w likwidacji w Olkuszu dalej jakoś przędzie - jedyna
różnica z porównaniu z 2000 rokiem to trochę więcej autobusów w żółtym
malowaniu i kilka Ikarusów z tylnymi światłami od Fiata Ducato
(tzw."uśmiechnięty zadek"). Ik280-7975, którego pamiętam jako
kremowo-wiśniowego przegubowca też takie światełka dostał, ponadto
został pomalowany na żółto i wygląda paskudnie. Za to ex-częstochowski
Ik260-7979 dalej jeździ w kremowo-czerwonym malowaniu i z numerami od
szablonu.
Po Olkuszu jeżdżą oczywiście też inni przewoźnicy - Meteor (przede
wszystkim M11 po RK w Kapenie, ale i Ikarus 260 się trafił, a także (co
było dla mnie zaskoczeniem) - Jelcz 120M (niestety numer mi wyleciał),
Transgór (przedpotopowe Volvo z numerkiem 14) oraz PKS Będzin na
KZKowskiej linii 633 (M11, a potem zjawił się Jelcz 120MB).

Przy pomocy PKSowskiego jelczydła na 633 przedostaliśmy się do Sławkowa,
gdzie na Rynku uwieczniliśmy dwa kolejne produkty ZS Jelcz (120M/3 i
120M) oba z PKS Będzin na liniach 933 i 633. Mignęła nam też zielona
Karosa firmy Kedat (która prowadzi w okolicy przewozy na jakiejś bliżej
niezidentyfikowanej linii A).
Na koniec ciekawostka - na rozkładzie jazdy z przystanku Sławków Rynek
widnieje linia nr 959, która ma 6 kursów w dni robocze i po 2 w sobotę i
niedzielę do przystanku Sławków Wrzosowa przez ulicę Krakowską.
Zaobserwowano również, że minibus Mercedesa, który chwilę później zjawił
się na linii 949 (przewoźnik J.Wadas Sławków) miał z tyłu wstawioną
tablicę 959. Sugeruje to jednoznacznie powiązanie wozobiegiem tego hebla
z tymi dwoma liniami. Była gdziekolwiek wzmianka o utworzeniu takiego
ustrojstwa jak linia 959? Bo ja sobie nie przypominam...

Ze Sławkowa wróciliśmy do Bukowna korzystają z M11-2185 na linii 463. Na
pętli przy dworcu w Bukownie do zdjęcia ustawiły nam się: Ikarus
280-4922 (składak z Jamny), wspominiany M11 oraz Volvo z Transgóru i
meteorowy Ikarus 260-853.

Później wsiedliśmy do pociągu podążającego do Szczakowej, gdzie krótka
przerwa na zdjęcia (dwie M11 i MB O402), a potem Orlikiem do Myszkowa.

W Myszkowie ugościł nas Rafał Lamch i przejechaliśmy się M11-tką na
linii nr 3 na jakiejś bliżej niezidentyfikowanej (dla mnie ;-) trasie
okreżnej z jednej strony dworca na drugą ;-). Kilka fotek (H9-35,
PeeRka, Ik260 prawdopodobnie ex PKM Czechowice), potem podziwialiśmy
PKSowskiego Ikarusa 280.03 (chyba dobrze spamiętałem co jest po kropce),
czy dwudrzwionego z firankami i innymi ciekawostkami.
Na koniec spostrzeżenie odnośnie linii nr 2. Najpierw zauważyliśmy
Autosana H9-35 z tablicami 2-ki (kwadrat z przodu i z tyłu i nic
więcej). Później przyjechała kremowo-czerwona PeeRka, która wyposażona
była już w tablice KZK (w tym kierunkowe, co jest w Myszkowie nie lada
sensacją ;-) oraz okolicznościowy napis (wymalowany od szablonu), że "NA
LINII HONOROWANE SĄ BILETY MIESIĘCZNE KZK GOP". Ponadto rozkład
znajdujący się na stronie KZK trochę odbiega od rzeczywistości, bo na
przystanku w Myszkowie było nieco więcej kursów wariantowych
wypisanych...

Za chwilę powrót do Zawiercia. Tam najpierw fotka EP05-23 z Ex Beskidy,
a potem ja niestety musiałem lecieć na osobówkę do Gliwic, a Krzyśkowi
udało się jeszcze złapać na dworcu oba zawierciańskie Jelcze M081MB,
H9-21 na linii 719 oraz Autosana H10 na linii 4...





Temat: Kolej w woj. śląskim
Na stronie http://reiseauskunft.bahn.de/bin/bhftafel.exe/dn? jest już rozkład jazdy PKP na rok 2009!
Liczni moi znajomi zwrócili mi uwagę na rozkład jednego pociągu, którym wracają z pracy na Śląsku i Zagłębiu. Otóż chodzi im o pociąg 4244 relacji K-ce - Tunel. Wcześniej jeździł on w relacji K-ce - Sędziszów a od kilku lat K-ce - Kozłów. Lecz nie w tym rzecz.
Otóż przez przynajmniej 30 ostatnich lat jeździł on z Katowic zawsze po godz.17 ( tj. 17.15, 17.25, 17.18, 17.20, 17.35, 17.12 itp ) i te godziny wszystkim bez wyjątku odpowiadały. Pasażerowie byli bardzo zadowoleni, pociąg był codziennie oblegany, pomimo że przez wiele lat składał się z 3 EZT.
Jest to bowiem skład którym jeździli uczniowie, studenci oraz kończący pracę o 17 w Katowicach i Sosnowcu oraz nieco później w Dąbrowie Grn, Sławkowie, Bukownie czy Olkuszu.
Ale co dobre nie trwa wiecznie.....
Jakiś ,, śląski geniusz" postanowił to wszystko koniecznie zepsuć i w obecnym rozkładzie (tj.2007/2008) wytrasowano go tak, że odjeżdża z Katowic już o godz.16.49.
Ta zmiana spowodowała, że bardzo wielu z jego pasażerów odwróciło się od PKP! Nie mogąc za nic w świecie zdążyć na ten pociąg, a kolejny jest za ponad 2 godziny, wybierali busy i inne środki komunikacji! Inni, którym udaje się zwolnic ze szkoły, zajęć czy pracy, kombinują na niego w jakiś sposób zdążyć!
A 2 EZT woziły powietrze. Od lutowej korekty r.j. zamiast zmienić r,j, tak by pasował podróżnym, ograniczono się jedynie do zmiany zestawienia na 1 EZT, które też wcale się nie zapełnia, świecąc wręcz pustkami...
Ale najgorsze ma dopiero nadejść!!!
Otóż od r.j. 2008/2009 pociąg ten ma jeździć z Katowic już o g. 16.30, gdy kolejny dopiero o 18.45!
Przerwa wyniesie więc aż 135' . Za to poprzedni pociąg w tamtym kierunku pojedzie z Katowic o g. 15.40 czyli ledwie 50' wcześniej!!!!
Pikanerii temu wszystkiemu dodaje fakt, że 2 lata temu PKP PR z Katowic zlikwidowało jeżdżący około g.16.30) skład do Wolbromia ( wcześniej Sędziszowa ) tłumacząc ( na piśmie, które czytałem ) ten fakt brakiem frekwencji, a co zatem idzie małą dochodowością tego pociągu!
Teraz, po 2 latach przesuwa się na tą godzinę kolejny pociąg! Tylko w jakim celu? Pewnie by za parę miesięcy go zlikwidować tłumacząc się jak wcześniej!
Czy na kolei zawsze trzeba niszczyć co dobre i sprawdzone..?
Ale skoro wg PKP PR jest zapotrzebowanie na pociąg o g.16.30 to można było reaktywować ,,uwalone" wcześniej połączenie do Wolbromia. Ten pociąg mógłby jeździć do Olkusza czy choćby tylko do granicy województwa tj. Sławkowa!
Przecież konkurencja nie śpi. Oni jeżdżą pod klientów, nie jak PKP PR!
Zresztą czytając na tym forum co dzieje się w PKP PR Katowice, to gołym okiem widać, że nie funkcjonuje ono dla zwykłych śmiertelników.....



Temat: Przetargi - BZP nr 9/02
| Czasami skutki takiej wolnej konkurencji mogą być nieciekawe - przecież
| teraz też jest wolna konkurencja, jeżdżą nyski i inne złomy, a to chyba
| nie to co być powinno.

Taki lęk właśnie wyczuwałem w Twoich postach. Ale wolna konkurencja ma być
tylko wśród przewoźników, a jeśli organizator przwozów odpowiednio da
warunki przetargów i powie, że autobus ma mieć max. n lat, to nie wiem
dlaczego miałoby być inaczej. To kwestia wymagań i ich egzekwowania.

| Ja bym wolał, żyć w BRD.

Doskonale Cię rozumiem. :-)))

| Tak jak już pisałem - KZK ma w głębokim poważaniu jak przewoźnik będzie
| sobie sterowałem ruchem. Im więcej kursów wypadnie tym lepiej, bo będą
| większe kary.

To jest patologia i tyle.

| W związku komunalnym członkowie się nie kłócą i nie mają sprzecznych
| interesów? Pamiętam dobrze prostesty np.wójta Chełma Śląskiego jak była
| dyskusja nt.finansowania tramwajów.

I w sumie, jeśli chcemy bilety na cały GOP, to muszą się kłócić, bo inaczej
wylejemy dziecko z kąpielą.

| | I czy ono jest związkiem,
| | czy  Ono musi być, by był współny bilet, ale musi mieć jak najmniejsze
| | kompetencje.
|
| Organ zrzeszający właścicieli powinien mieć stosunkowo niewielkie
| kompetencje - w końcu po to wybiera jakiegoś tam prezesa, czy innego
| dyrektora, a ten później zatrudnia pracowników, żeby oni się zajmowali czy
| to organizacją, czy to przewozami, a nie byli tylko do wykonywania
| poleceń.

Tak! Ale pamiętaj o upolitycznieniu. Jestem pewien, że po każdych wyborach,
czy taka Rada Nadzorcza, czy to WPK-2 czy 'nowego' KZK wymieniałaby ludzi
tam, gdzie może. I w przypadku WPK-2 mogłoby to w pewnym zakresie także
dotyczyć kierowników zajezdni itp.

| | A zajmowanie się czymkolwiek od A do Z, to już trochę koncepcja
| | od której się odchodzi. Nie można wszystkiego robić dobrze.
|
| Od A do Z czyli: tabor+warsztat, rozkłady jazdy+infrastruktura
| przystankowa oraz infrastruktura techniczna. Efektywność takiego działania
| jest dużo wyższa niż zlecanie każdej pierdoły podwykonawcy, któremu trzeba
| płacić, a na dodatek odpowiedzialność potem się rozmywa. Tak jest w tej
| chwili - znajdziesz błąd na rozkładzie jazdy powieszonym na przystanku,
| winny może być: Dział Rozkładów Jazdy w KZK, że źle wydrukował rozkład
| przekazany podwykonawcy; Dział Infrastruktury Technicznej, który
| teoretycznie się tym zajmuje; podwykonawca ogólnie, że spieprzył robotę
| albo też osoba przepisująca odjazdy na przystanek. Winnego wtedy nie
| znajdziesz.

Obecne trendy w organizacji przedsiębiorstw (nie tylko KM) są trochę inne.
Każdy skupia się na tym, co robi najlepiej. Kwesta jest tylko taka, że każdy
musi mieć jasno określonego przełożonego. I gdyby za taki zły rozkład wkryty
przez służby kontrolne KZK wyciągał konsekwencje wobec Działu IT, ten wobec
Działu Rozkładów, a ten wobec osoby spisującej, to Dział Rozkładów
sprawdzałby czy rozkład jest spisany dobrze, a dział IT upewniałby się, czy
dostałby dobry rozkład. I nie byłoby złych rozkładów.
Bo sytuacja o której Ty mówisz mogłaby równie dobrze stać się w WPK-2. I tak
nie będzie tak, że jedna osoba zajmuje się wszystkim. Pytanie, czy będą to
działy jednego przedsiębiorstwa, czy różne firmy. Zazwyczaj w tym drugim
przypadku błędów jest mniej.
I jeszcze jedno - jakoś inaczej wymaga się, jeżeli usługę się kupuje, a
inaczej jeśli 'zleca do działu x' swojej firmy.

| Gmina jest zobowiązana ustawowo do świadczenia usług KM dla swoich
| mieszkańców.

Ale powinna to robić poprzez wpłacanie pieniędzy na KZK GOP i wymuszania na
nim wyborze najlepszego (a nie swojego) przewoźnika.

| Prywatny przewoźnik dąży do maksymalizacji zysku. A KM nie jest dziedziną
| życia w której należy do tego dążyć za wszelką cenę, bo to jest usługa dla
| ludności, a nie przedsięwzięcie komercyjne. I np. taki przewoźnik celem
| obniżenia kosztów zamiast zatrudniać kierowców podpisuje umowy-zlecenia z
| mikro-firmami przez nich założonymi. Kosztów brak, bo płaci im tylko za
| wykonane wozokm, a kierowca niech się sam o wszystko martwi. Tak się
| dzieje obecnie w PKM Tychy, TLT Tychy, PKM Bytom i PKM Olkusz w
| likwidacji. W TLT ponad połowa kierowców nie jest w nim zatrudniona.
| Wchodzimy tutaj na dość grząski grunt socjalny... - takiemu kierowcy na
| zlecenie nie przysługuje nawet bilet wolnej jazdy.

Prywatny przedsiębiorca dąży do maksymalizacji zysku, ale myśli
długoplanowo. I w proponowanym przeze mnie systemie będzie miał świadomość,
że jeśli nie wykona usług należycie, to nie wygra następnych przetargów i...
nie osiągnie zysku, bo będzie musiał sprzedać busy i zajezdnię itp. I nie
odzyska włożnonych nakładów. Fakt, że KM jest usługą niekomercyjną powinien
być strzeżony przez przebudowane KZK, które ma kompleksowo kontrolować
przewoźników. Ja wiem, że w porównaniu z obecnym KZK wydaje się to
niemożliwe, ale niesłusznie.
A jeśli będzie oferował marne warunki pracy kierowców, to podobna
konkurencja będzie na rynku pracy. I jeśli ktoś będzie dobrym kierowcą, to
przewoźnicy będą czekali na niego z otwartymi rękoma, bo nie będą przez
niego płacić kar za spóźnienia itp. Fakt, że taki system przeszkadza marnym
kierowcom, ale to dobrze.
Niestety PKMy będąc teraz zarządzane przez gminy padają ofiarą
kadencyjności. Bo de facto ich właściciel zmienia się co wyborzy
samorządowe. I nie myśli co będzie za siedem lat, więc tnie koszty, bo nowe
chodniki, czy plastikowe okna w szkole ludzie zobaczą szybciej, a zajezdnia
będzie rozpadać się dłużej niż te kilka lat. A dobra firma prywatna jest
dalekowzroczna. I jeżeli jej klient (KZK)rzeczywiście wymaga wysokiej
jakości - ona tę jakość daje. I jeżeli odetnie się gminy od PKMów, to będą
one skuteczniej naciskały na KZK, by jakości wymagał (bo tak tworzy się
błędne koło - gminy mogą wymagać jakości od KZK, KZK od PKMów, czyli... gmin
i w sumie tej jakości nie ma).
W przypadku WPK-2 byłoby troszkę lepiej, bo właścicieli jest wielu, ale
kadencyjność byłaby utrzymana - oni by się i tak co 4 lata zmieniali . I do
tego taka firma była by trudna w zarządzaniu.

Ale dobrze mi się z Tobą dyskutuje, szkoda, że nie przy jakimś browarq ;-D