Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy Lublin Kraśnik





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

Busy na trasie Lublin-Biała Podlaska pod lupą Inspekcji Transportu Drogowego

Inspektorzy pojawili się na przystanku odjazdowym w Lublinie. Uprzedzili kierowcę busa, że cały przebieg kursu będzie przez nich filmowany.

- Czas przejazdu, tak jak przypuszczaliśmy, został przekroczony - mówi inspektor Mariusz Szabała, naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzkiej Inspekcji Transportu Drogowego w Lublinie. - Zgodnie z rozkładem jazdy 124-kilometrowa trasę autobus miał przejechać w godzinę i 57 minut. Kierowca, jadąc zgodnie z przepisami, spóźnił się o 33 minuty. Jest to dowód, że także i na tej popularnej trasie rozkłady są "wyśrubowane”. A warto dodać, że pomiar odbywał się przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych i w godzinach mniejszego natężenia ruchu.

Inspektorzy w drodze powrotnej skontrolowali innego przewoźnika jadącego z Białej Podlaskiej przez Lublin do Świdnika. Ten również na przystanek docelowy dotarł z 30-minutowym opóźnieniem.

- Przy okazji tej kontroli inspektorzy stwierdzili m.in. brak zezwolenia na linię regularną oraz rażące naruszenia norm czasu pracy kierowcy. Wobec przewoźnika będzie wszczęte postępowanie administracyjne - zapowiada inspektor Szabała


A jak jest z rozkładem na trasie Kraśnik - Lublin? według rozkładu jazdy w jakim czasie kierowca busa musi pokonać ta trasę?





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

Aronku,ale PKS wg. Ciebie to dziadowstwo,dlaczego najlesza komunikacja na świecie nie posiada rozkładów jazdy?czepiasz się dziadowskiej i komunistycznej firmy(oczywiście wg. twojego toku myślenia bo dla mnie jest to odwrotna sytuacja )


Busy nie posiadaja rozkladow jazdy? A moze w Krasniku tez nie ma rozkladów jazdy busów do Lublina?

Myśl trochę Poldek zanim napiszesz, bo się ośmieszasz.





Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe

Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"

| AFAIK na Lublin-Świdnik Wsch. jest cena relacyjna równa cenie
| biletu na 1-5 km (2,30 PLN bodajże). Jest to cena pomiędzy busami
| przez Kalinówkę (2 PLN) i przez Zadębie i 80-tką (2,50 PLN).

No właśnie. A czemu nie może być ceny relacyjnej między Lublinem a
Chełmem, Puławami czy Kraśnikiem to już słodka tajemnica PKP.


Tak naprawdę to ten Świdnik się wydaje jakimś niebywałym wypadkiem przy
pracy w świetke samobójczej polityki cenowej spółeczek.


Trzeba tam żyłować ceny 2 x wyższe niż w busach bo pewnie tak chce
Warszawa. Poza tym kto to widział w UE, żeby ceny biletów kolejowych
były zróżnicowane w zależności od regionu. Już lepiej niech pociągi
jeżdżą puste :-)


A jeszcze lepiej jak nie jeżdżą wcale - to dopiero likwiduje starty ;-)


| Oczywiście położenie przystanków kolejowych w Świdniku i stacji w
| Lublinie + rozkład jazdy powoduje, że jest to i tak mało atrakcyjna
| oferta ale... pod koniec ubiegłego roku usłyszałem w busie, jak
| jakis facet mówił, że bardziej opłaca mu się jeździć pociągiem niż
| busem przez Zadębie (chodziło mu zapewne o jakiś punkt docelowy w
| pobliżu Lublina 1/2noc.

Jakiś Tatar :-)


Musi, że tak :-)

Przemek





Temat: Nowy lubelski blog kolejowy
I to redagowany przez gwiazdora pmk!

"Po co nam kolej w Lublinie? Ten blog ma odpowiedzieć na pytanie - czy konieczne
jest istnienie kolei w Lublinie i województwie lubelskim."

http://kolejlublin.blox.pl/html

Pasjonująca zawartośc: zamiast swojego "A poza tym kolej na Lubelszczyznie
powinna byc zaorana" - Aron zaprojektował rozkłady jazdy, m.in. Lublin-Zamosc na
9 par pociągów! I powiesił na stronie PKS Kraśnik ;)

Czas busów dobiegł końca.





Temat: Autobusy gazowe w MPK Lublin
Dla jednego busiarstwo jest szkodliwe, dla innego nie. Dla mnie jest pożyteczne bo
1. nie wlecze się tak jak H9
2. nie śmierdzi tak jak w H9
3. nie warczy tak głośno jak H9
4. wiele busów ma klimę a H9? żaden nie ma
5. gdyby nie busy to za bilet Lublin - Kraśnik płaciłbyś 9-10 zł w monopolistycznym PKSie.
6. Busy mają ABS
7. większość busów ma normę Euro2
8. busy kursują często czyli kiedy byś nie poszedł na dworzec to coś do Kraśnika czeka. Nie musisz przejmować sie rozkładem jazdy

Zauważ że na trasie Lublin - Kraśnik H9 powodują zatory. Jadąc 70 km/h zmuszają innych użytkowników tej drogi do wyprzedzania czyli jest większe ryzyko. Dobrze że PKS Kraśnik ogranicza kursowanie autobusów na tej trasie.

A H9 jest podstawą taboru zdecydowanej większości PKSów w Polsce i nie wydaje się żeby to się zmieniło szybko.

Myślę że jazda 120 km/h drogą Lublin - Kraśnik jest bezpieczna, pod warunkiem że nie pada deszcz. Sam tyle jeżdżę tamtędy osobówką, podobnie jak większość użytkowników tej drogi.

Nie demonizujmy tak prędkości. Wypadek H9 z PKS Gdańsk gdzie zginęło 30 osób miał miejsce przy prędkości 40 czy 50 km/h
Nowoczesne samochody osobowe i busy pozwalają bezpiecznie jeździć z taką prędkością. Przy dobrych hamulcach i ABSie nie ma problemu z wyhamowaniem ze 120 km/h.



Temat: Lublin- Więcej pociągów do Kraśnika i Chełma
Więcej pociągów do Kraśnika i Chełma

Regularne połączenia Lublina z Kraśnikiem i Chełmem przewiduje nowy rozkład jazdy pociągów regionalnych, który zacznie obowiązywać od niedzieli.
Od 1 grudnia większość pociągów pospiesznych prowadzonych dotychczas przez PKP Przewozy Regionalne kursuje pod szyldem PKP Intercity. Nowy rozkład jazdy tych pociągów, który wejdzie w życie w niedzielę, ogłosi wkrótce PKP Intercity.

W całości artykuł przeczytasz tu: Gazeta.pl-Lublin



Temat: A PKSowi tez sie nie przelewa...


----- Original Message -----

No i to sie tez zdarza - PKS chamsko podjezdza przed busiarza, prowadzac
rowniez "regularna komunikacje nieregularna".
Nic nie mam przeciwko busiarzom, ale jezeli jakies zasady maja
obowiazywac, niech obowiazuja. Jezeli jest rozklad jazdy, to nie po to,
by 5 minut przed kursem podjezdzac busem - i zareczam Ci, ze jakby
zaczeto egzekwowac prawo, to te praktyki z miejsca by sie zakonczyly. Ale
widac komus sie nie chce.


Bo nie ma jak. Np. na trasie Lublin - Krasnik PKS jezdzi co 20-30 min,
busiarze takoz a w szczycie to jest nawet do 6 busów na godzine ( co 10
minut). I taki busiarz powie  ze on wcale nie jedzie 5 min przed PKSem,
wrecz przeciwnie - to PKS jedzie 5 min przed nim i nic mu nie zrobia bo
faktycznie tak jest. Egzekwowanie rozkladów jazdy moze byc dobre wylacznie
na malo uczeszczanych trasach, a takich jest niewiele ( przynajmniej u nas)
a jak sa to jest to totalne zadupie gdzie Policja nie zaglada.


Ano wlasnie, a ja polecilbym zagladnac w tabor prywaciarzy. Okazaloby sie
wtedy, ze czesto maja 3x gorszy, podczas gdy rozsadne PKS-y prowadza
bardzo konkretne programy wymiany sprzetu.


W Lublinie sprawa taboru wyglada jednoznacznie na korzysc prywaciarzy :-(((
Niestety. Zawszec to 10 - letni Ford Transit jest lepszy od 10 - letniego
Autosana H9.

Pozdrawiam
Aron





Temat: Jakie dotacje dla PKP?


Podam nawet tego przykład:
Rozkład jazdy pociągów na linii Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz.

Został tak ułożony, aby tylko kolejarze mieli czym dojechać do pracy.
Rozkłady jazdy pociągów na tej linii jest kompletnie niedostosowany do
potrzeb
pasażerów.


podobnie jest na Lublin - Kraśnik
są pociągi o 3.20 i 22.27 a z kolei między 11.30 i 14.45 oraz 15.45 i 19.50 są
dziury.
Niestety jeżeli dajesz PKPowi kasę to oni z każdym rokiem chcą więcej

pozdrawiam aron





Temat: 15 osob w pociagu Lublin - Krasnik


dzis pociagiem Lublin - Krasnik o 17.25 pojechalo 15 osob


Do Leśniczówki jechali, czy kolejarze?


teraz czekam na "inteligentne" komentarze zwolennikow dotowania
pociagow osobowych w woj. lubelskim


Przecież dla nas - Miłośników Kolei - nie ma znaczenia ile osób pociąg wiezie,
ważne że jest, że można go sfocić, obejrzeć w rozkładzie jazdy, wpasować w
kółeczko, policzyć frekwencję, albo poinformować grupę o jego opóźnieniu. :)

To nas - Miłośników - odróżnia do reszty społeczeństwa, że uważamy, że należy
takie pociągi dotować. Dla idei. Aby były.

Z takim tekstem o 15 osobach to do marszałka możesz, że wyrzuca pieniądze w
błoto, ale nie do MK. :)

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek





Temat: Linia SWR - Lublin


| Lublin- Kraśnik co 2 h ( po 6,8,10,12,14,16,18,20, 22 do Rzeczycy)
| Lublin-Stalowa Wola Rozwadów takt co 2 h( po 5,7,11,13,15,19,21)
| Po 10 Solina Warszawa Zach.- Przemyśl Gl.
| po 18 SAN kostrzyn-Przemyśl Gł.
| A pomyślałeś łaskawco, że przy takim takcie to by było na jednotorze
| pewnie więcej stania na mijankach niż jazdy:P? A jak jeszcze chcesz w to
| wkomponować pośpiechy....

Nie lepiej przeliczyć? :-) Jasne, że im więcej pciągów, tym więcej mijanek,
ale można starać się je sprawnie przeprowadzać...

| Pomyślałem i nawet ułozylem sensowne godziny odjazdów i przykro mi ze nie

| osobowych do
| Stalowej woli i do krasnika oraz pospiechy.
| Nie moja wina ze nierozumiesz teo co czytasz.

Podałeś godziny _w jedna strone_ i to nawet bez minut :-)


pdalem przykłady odzin, końcówki minut mozna przesunac w jedna lub w druga
stronę
podam Przykład Lulin - Krasnik godziny odjazdu
6.35,8.35,10.35,12.35,14.35,16.35,18.35,20.35,
Lublin Stalowa Wola Rozwadow 5.35,7.35,11.35,13.35,15.35,19.35
Pospiechy o 9 i o 17 to jest kwestia  przyjazdu z wawy i w zaleznosci od
przyjazdu z wawy mozna dopasowac minuty odjazdu Lublina/Kraśnika/stalowej Woli

przyjazdy
Z Kraśnika 8.15,10.15,12.15,14.15,16.15,18.15,20.15
Stalowa wola 7.15,9.15,13.15,15.15,17.15,21.15
To jest do zrobienia tylko nalezy znac rozklad pospiechow na tej lini. Moj
projekt zaklada pospiechy z Lublina 9.50,17.50 przyjazd: 11.10, 18.07,
Mijanki dla osobowke
Niedrzwica, Kraśnik,
Osobowe/Pośpieszne
Niedrzwica, Kraśnik, Szastarka





Temat: propozycje rozdysponowania szynobusów


W związku z tym że w najbliższych dniach będę miał możliwość
przekazania jednemu z wicemarszałków naszego województwa uwag
dotyczących kolei, proszę o podawanie swoich propozycji. W związku z
tym że wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jest dość blisko chodzi
przede wszystkim o to jak ma wyglądać rozkład na linii do SWR i jeśli
pięć szynobusów na tą linię to za dużo, to co zrobić z tym/tymi które
zostają. Dla ułatwienia podaje rozkład busów i PKS do SW. Z Lublina
PKS 12.00 13.05 17.10 19.35 BUS 6.55 14.30 15.55 16.55 Ze SW 6.30
9.15
13.20 16.30 BUS 8.15 11.45 13.55 14.50 17.55 (ze stron
www.pks.lublin.pl i www.minibus.prv.pl)
Nie wiem czy dobrze myślę że
na zapełnienie pociągów wpływ mogłoby mieć przedłużenie do SW
Południe, tak aby możliwy był dojazd do wszystkich części Stalowej
Woli.


Wpływ to może mieć tylko pozytywny. Ja np. miałbym do domu niecały 1 km, a
nie 8. Są też ZTCW PKSy Lublin-Nisko, to też niedaleko SWP.


Proszę również o przedstawianie propozycji na rozkład 2006/2007
z uwzględnieniem faktu, że ma przybyć przynajmniej dwa szynobusy


2 szynobusy (SN81-002 i SA107-01) nie mają toalet, one pewnie muszą iść na
Lublin-Kraśnik i nie dalej. Pozostałymi można by spokojnie obsłużyć jakieś
6-8 par. Odjazdy do Lublina proponowałbym jakieś takie:
4:30, 6:30, 8:30, 15:30, 17:30, 19:30
A z Lublina:
5:30, 7:30, 11:30, 15:30, 18:30, 20:30
Warto byłoby też zadbać o skomunikowania z pociągami do Wawy i rozreklamować
je. Na taryfę pomysłu nie mam.





Temat: Doplaty do komunikacji miejskiej zbedne


| Busiarze generalnie
| jezdza kiedy chca, zazwyczaj o atrakcyjnych godzinach dla nich (nie
| jezdza wtedy kiedy popyt jest niski).

I pewnie dlatego po godzinie 22.00 odjezdzaja z Lublina busy do
Lubartowa, Lecznej, Swidnika, Pulaw, Krasnika itp. itd.
Ale ty nadal bedziesz powtarzal swoje bzdury zamiast zapoznac sie z
rozkladem jazdy busow z Lublina. W sumie normalka. Opluc busiarzy bez
zapoznania sie z rozkladem jazdy busow.


To raczej normalne, ze jezdzą po 22 - tak sie konczy prace zazwyczaj
druga zmiana, i przewoznik, ktory mysli o ludziach zapewnia im
transport, bo zwyczajnie na tym zarabia. Czy to są bzdury?
Czestotliwosc w szczycie jest zajebiscie duza, po szczycie jest juz
nieco gorzej...


<A chcac zapewnic pasazerom
| miare wygodna komunikacje przez cala dobe, niestety trzeba wtedy do
| niej dolozyc.

No ale burmistrz Swidnika nie chce dokladac, a MPK Lublin mimo to chce
jezdzic. Nie widzisz tu sprzecznosci? W Lublinie MPK Lublin twierdzi
ze nic im sie nie oplaca a w Swidniku cud sie stal i doplaty
niepotrzebne


Nie widze, chce to jezdzi, widocznie sobie przekalkulowali ze im sie
bedzie oplacac. A co do Lublina, nie dziwie sie ze tam moze im sie nie
oplacac, przy tylu przewoznikach... pytanie tylko kto doprowadzil do
takiego burdelu?

pozdrawiam,
Rafał Malewski





Temat: Doplaty do komunikacji miejskiej zbedne


Busiarze generalnie
jezdza kiedy chca, zazwyczaj o atrakcyjnych godzinach dla nich (nie
jezdza wtedy kiedy popyt jest niski).


I pewnie dlatego po godzinie 22.00 odjezdzaja z Lublina busy do
Lubartowa, Lecznej, Swidnika, Pulaw, Krasnika itp. itd.
Ale ty nadal bedziesz powtarzal swoje bzdury zamiast zapoznac sie z
rozkladem jazdy busow z Lublina. W sumie normalka. Opluc busiarzy bez
zapoznania sie z rozkladem jazdy busow.

<A chcac zapewnic pasazerom w


miare wygodna komunikacje przez cala dobe, niestety trzeba wtedy do
niej dolozyc.


No ale burmistrz Swidnika nie chce dokladac, a MPK Lublin mimo to chce
jezdzic. Nie widzisz tu sprzecznosci? W Lublinie MPK Lublin twierdzi
ze nic im sie nie oplaca a w Swidniku cud sie stal i doplaty
niepotrzebne

pozdrawiam aron





Temat: 15 osob w pociagu Lublin - Krasnik


Można zjeśc sobie gofra (był już o tym wątek) w
Lublinie albo w Kraśniku, dzięki czemu idealnie wpasowujesz się w rozkład
pociągów. Jak jest pociąg - jedziesz do Kraśnika i kupujesz sobie gofra na
miejscu. Nie ma pociągu - kupujesz sobie gofra w Lublinie. Zamiast gofra
możesz sobie podstawic cokolwiek, handel akcjami na giełdzie, realizację
zamówień rządowych, czytanie książki, kontemplację pociągów etc.


zamiast jesc te gofry to wole wyjsc z pracy i byc jak najwczesniej w domu bo
nie bawi mnie przesiadywanie na przystankach czy dworcach. zalezy mi zeby
jak najszybciej sie przemiescic z punktu A do punktu B.
do pracy tez chce dostac sie jak najszybciej bo nie mam zamiaru wstawac
godzine wczesniej niz potrzeba bo bede stal i czekal na srodek transportu.

dlatego czestotliwosc jazdy srodkow komunikacji jest taka wazna.





Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]

Hej, czy ktoś ma rozkład jazdy Joker-ów przez Borzechów??
Proszę o szybką odpowiedź:):):):):):):):):)


Mam nadzieję, że nie jest za późno

Przewóz osób "Joker" s.c. ul. Lubelska 56a, tel. 081 884 56 94
Linia: Kraśnik (Dzielnica Fabryczna - Główny) - Lublin (ul. Ruska)

Odjazdy z Kraśnika (Przystanek Dzielnica Fabryczna - Główny):
05.05FN 05.30N 06.00FN 06.25FN 07.05N 08.45N 09.25FN 10.15FN 11.00N 12.20FN 13.25N 15.00N 16.00FN 16.50N 18.15N

Odjazdy z Lublina (ul. Ruska)
06.45FN 07.15N 07.50FN 08.10FN 08.50N 10.20N 11.10FN 12.35N 13.20FN 13.55N6-7 14.45FN 15.15N 15.40FN 16.20N 16.50N 17.50N 18.40N 19.40N

Legenda:
F - Kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku
N - Nie kursuje w Boże Narodzenie i w pierwszy dzień Świąt Wielkanocnych
6-7 - kursuje w soboty i niedziele



Temat: RJ 2008/2009 w naszym województwie
Miałem na myśli to, że szkoda, że tylko 5 województw nie skorzystało z ich usług.
Ja sam padłem ich ofiarą, i w końcowym rezultacie zmuszony bylem przesiąść się na tzw. busy. A to zdecydowanie podniosło moje koszty dojazdu do pracy, i obniżyło moje morale. Zresztą bardzo dużo ludzi narzekało na rozkłady które oni układali. Nawet kolejarzom nie pasuje dojazd pociągiem do pracy do Lublina. A obecny rozkład jazdy to o d@$ę potłuc. Pierwszy pociąg przyjeżdża do Lublin o 6.20. A dużo o ile nie większość zakładów pracy zaczyna dniówkę o 6.00. A gdzie jeszcze dojazd komunikacją miejską??
Bodajże w 2004 roku walczyliśmy o utrzymanie 1 pary pociągów, która umożliwiłaby powrót do domu po 22 i przyjazd do Lublina przed 6 rano. Słaliśmy pisma, chodziliśmy do Urzędu Marszałkowskiego, nawet próbowaliśmy zainteresować media. Niestety bez skutku. O ile ten ostatni pociąg frekwencję miał nie najlepszą, to ten pierwszy był zawsze pełny. A w tym samym czasie jeździła para pociągów do i z Rozwadowa, i były one puste. Przynajmniej na odcinku Lublin- Kraśnik.



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP od XII/2003



| Chciałbym zapytać, czy są komuś znane plany (przecieki) dotyczące nowego
| rozkładu jazdy, a w szczególności pociągów EX, IC EC, oraz pośpiesznych
| międzyregionalnych.

Solina przez Lublin, Odessa codziennie albo wymiennie z pośpiechem Wawa -
Przemyśl oczywiście przez Lublin. Likwidacja IC Bystrzyca na odcinku
Wawa -
Lublin.


Solina to juz od 1 lipca !!! Również nowe kursy szynobusa do Kraśnika
zacznąsię od tego dnia .


Podobno rozważane jest większe wykorzystanie nowego szynobusu w zamian za
Bipy ale to tak nioficjalnie słyszałem. chyba lepiej go za mocno nie


obciążać.

Taaa i będzie się w polu zatrzymywał żeby ludzie mogli się załatwić ;-D .


likwidacja albo znaczne zmniejszenie kursowania pociągów na liniach
Chełm -
Dorohusk, Łuków - Dęblin i Łuków - Pilawa.


Najlepiej z tego wszystkiego wyjdzie zapewne Chełm - Dorohusk . Łuków -
Pilawa umiera juz 1 lipca , a Łuków - Dęblina do grudnia pozostanie w stanie
agonalnym .


Wypadną też prawdopodobnie pojedyncze pociągi na liniach Siedlce -
Terespol i
Chełm - Dęblin.


No na Cheł - Dęblin to raczej tylko połączenia w kierunku Dęblina . Do
Chełma jak na razi w większości połączeń frekwencja jest w miarę dobra .





Temat: nigdy więcej nie wsiąde do busa


A po co przeciętny pasażer ma czekać pół dnia na pociąg


Bo właśnie skończył pracę i za pół dnia jest pociąg.


- kolej różni się od
zakichanego busiarstwa tym że na swoich stacjach wywiesza rozkłady jazdy.


Nie zawsze.


Wystarczy przyjść kilka minut przed pociagiem i zwyczajnie do niego wsiąść.
W cholere przystanków z których jeżdża busy takich rozkładów
nie ma bo frajera busiarza nie stać na to by go wywiesić
Wielu ludzi nie wybiera busów z racji warunków podróży jakie one oferują
Nowe wygodne busy to rzadkość ,a w wielu busach warunki podróżowania urągają
wrecz ludzkiej godności -najlepszy przykład WAŁBRZYCH -wszystkie busy
które tam jeżdża nadają się do wożenia bydła a nie ludzi.


I z tego powodu, że w Wałbrzychu busy nadają się do wożenia bydła mamy jeździć
z Lublina do Kraśnika, albo Lubartowa pociągiem, a nie busem?


I jeżdża tam nadal tylko dlatego że są ludzie którym nie przeszkadza jazda w
chlewie i jeszcze mają radość że jadą o 10 groszy taniej od MZK


Jechałem raz kiedyś wałbrzyskim busem dlatego, że pociąg był za ileś godzin,
a... PKS nie przyjechał, chociaż było go stać na wywieszenie rozkładu. :-)

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

Poldzisław napisał
Rozkład jazdy autobusów jest dostosowany do predkości autobusu przewidzianej w Kodeksie Drogowym,czas postoju autobusu na przystanku podczas wydawania biletu przez kierowce i oczywiście ewentualne korki w Lublinie.Te wszystkie czynniki powodują taki a nie inny czas przejazdu.

To ciekawe że autobus np. z PKS Chełm ma czas przejazdu z Lublina do Kraśnika krótszy niż bus, ale to nie pasuje do twoich teorii rodem z LTEKu więc o tym zapomniałeś.


Busy nie jeżdżą według rozkładu i dlatego w takim a nie innym czasie pokonują tą odległość, zapewne nie jeżdżą z maksymalną prędkością 80 km/h poza terenem zabudowanym jak to przewiduje kodeks(dotyczy to również busów poniewaz pojazd zarejstrowany na ponad 9 miejsc jest autobusem) itd. itd. itd. ...

Po co powtarzasz te same bzdury?
Ach, zapomniałem, przecież należysz do LTEKu



Temat: [ Sz ] Rzeź pociągów

Użytkownik "Bod"


| Co Ty chcesz od SU45!?
To bardzo dobre maszyny, tylko trzeba zrobić odpowiedni rozkład jazdy!


Ja wiem że dobre, ale chyba troszkę dużo palą.


10 lat temu kursowały bezpośrednie pociągi Szczecin-Kołobrzeg z SU45 i
5xBh
- ludzie ledwo się w nich mieścili.


Ale przez 10 lat społeczeństwo zubożało i nie stać go na bilety! Poza tym 10
lat temu autobusy PKS były dość zasyfione i powolne , nie było busów tak że
pociąg był zdecydowanie najlepszym środkiem transportu.


Jak relacje skrócili do Goleniowa to pasażerów zrobiło się od razu mniej!
Bo ludzie nie lubią się przesiadać i czekac na stacjach pośrednich na
skomunikowania, które nie wiadomo czy wogóle sie powiodą.
Taka jest prawda Kolego!
Tylko pociągi bezpośrednie i możliwie szybkie, są w stanie poprawić
frekwencję na wielu liniach!


Myślisz, że gdyby wprowadzić pociąg bezpośredni Pyrzyce - Stargard -
Szczecin Gł. z czasem jazdy 1 h 20 min i ceną 8 zł to byłby pełny? Śmiem
wątpić, bo autobus jedzie godzinę, bus pewnie jeszcze szybciej i kosztuje
mniej.
IMHO w większości regionów bez obniżenia cen biletów nie ma co liczyć na
skuteczne konkurowanie z PKS i busami. Owszem - szynobus na 40 osób się
zapełni - tak jak na linii Lublin-Kraśnik ale 3 Bipy to niekoniecznie.

pozdrawiam aron





Temat: PKS Kraśnik
Panowie spójrzcie trzeźwym okiem. Czy kierowców stać na stworzenie spólki pracowniczej?? Nie. Czy myślicie, że uda im się utrzymać na rynku wożąć ludzie do Krynicy i Zakopanego wiekowymi już jelczami i autosanami bez jakiegokolwiek standardu?? Wątpię. Poza tym kursy dalekobieżne obsługiwane przez PKS do Krynicy i Zakopanego to nie kokosy jak kiedys. Setra ma zatarty silnik i raczej nie będzie remontowana z uwagi na brak srodków.
Fakt faktem ale przez ostatnie lata PKS był bardzo źle zarządzany przez ówczesnych dyrektorów Janika i Toporowskiego. Do tego należy dodać powstające jak grzyby po deszczu firmy przewozowe, które otrzymywały zezwolenia bardzo łatwo i szybko, układając rozkłady jazdy przed autobusami PKS-u.
Co do obsługi lini Kraśnik-Lublin w cywilizowany sposób to myślę, że już niedługo zaczną jeździć autobusy, gdyż pojazdy obsługujące są za małe. Dojdzie do sytuacji takiej jak na trasach do Świdnika, Łęcznej i Lubartowa, gdzie jeźdżą stare wysłużone autosany i miejscami jakieś lepsze rodzynki.
Smutne to ale prawdziwe. Trzeba się pożegnać z kraśnickim PKS-em, który w swoich latach świetności był jednym z najlepszych. Skończył się pewien rozdział w historii kraśnickiej komunikacji....



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

A ja nadal pragnę sie dowiedzieć, kiedy będzie rozkład jazdy busów z Lublina do Kraśnika na busowym dworcu. Na wszystkich stanowiskach można przeczytać, tylko na kraśnickim "czeski film". Czy to tajne, czy może wygodne dla panów kierowców?


Przeciez ten rozklad masz w internecie. Wydrukuj i powies.



Temat: Podobno podpisano kompromis w sprawie PR
Winicjusz Drozdowski
 Z przedstawionego stronie związkowej przez spółkę PKP Przewozy Regionalne


wykazu, w którym znajdują się 333 pociągi do całkowitego wycofania z
rozkładu
jazdy, strony ustaliły wycofanie z ruchu od dnia 15 lipca 2003 r.
pociągów,
które spełnią następujące kryteria:

 stopień pokrycia kosztów przychodami ze sprzedaży usług przewozowych
wynosi
poniżej 10%,lub
liczba pasażerów w pociągu jest mniejsza niż 50 osób.


No to ładnie. Zlikwidują szynobus Lublin - Kraśnik??

pozdrówka
aron





Temat: [pr] Do Hajnówki przez Warszawę, czyli absurdy PKP


IMHO taka kampania to było by to wyrzucanie pieniędzy. Raz przejeżdzałem
przez Hajnówkę i oprócz nowoczesnej cerkwi ( specjalnie pod nią podjechałem
żeby zobaczyć, bo czytałem o niej w książce o współczesnej architekturze )
niczego godnego rozreklamowania tam nie zauważyłem.


No jest tez Bialowieza.

< Bez obrazy ale to taka


typowa powiatowa bolszaja dzierewnia. Bardziej by się jej przydała sprawnie
funkcjonująca kolej, czego przykładem jest powstanie z popiołów linii
Kołobrzeg-Szczecin. Choc i tu przydał by się porządny remont toru to już
sama decyzja zainwestowania w odpowiedni tabor i zwiększenie czestotliwości
kursów dały zaskakująco pozytwne wyniki.


Ta linie KOlobrzeg - Szczecin to jakis fenomen. Linia o fatalnym
rozkladzie jazdy ( gorszym niz np. Lublin - Krasnik) a ma tylu
pasazerow. NIe wydaje mi sie zeby ten sukces udalo sie powtorzyc na
Podlasiu

pozdrawiam aron





Temat: SKM pojedzie do Słupska


Tiaaa i busy jezdza od 6 do 8 i od 15 do 18 a tak za maly potok i sie
bujaj z nocowaniem na przystanku.


Tak oczywiście.
Rozkład jazdy busów Lublin - Kraśnik ( wg strony www.minibus.prv.pl)

6.00F 6.10A 6.30F 6.40A 6.55F 7.05A 7.25L 7.45L 7.55F 8.00L 8.20L 8.25F
8.40A 8.55F 9.05F 9.20F 9.25L  9.35L 9.45L 10.00L 10.10L 10.15F 10.30L
10.50L 11.10L 11.15L 11.30L 11.40L 11.45L 11.55L 12.05A 12.30L 12.35L 12.45L
13.00L 13.15A 13.30L 13.40F 13.55L 14.15L 14.25L 14.30L 14.40L 14.50F 15.00L
15.10A 15.15L 15.25L 15.40F 15.55F 16.00F 16.15L 16.30L 16.40L 16.55F 17.05L
17.15L 17.25F 17.45F 18.00F 18.25L 18.35F 18.50A 19.10L 19.15L 19.30L 19.45L
19.55L 20.05L 20.15F 20.25L 20.35L 20.40F  21.30L 22.15L

Jak widać, busy kursują tylko od 6 do 8 i od 15 do 18. W pozostałych
godzinach nie ma nic.
Jak ja lubię takich mędrców :-)

pozdrawiam aron





Temat: Pociągi Towarowe


Witam,

Poszukuje rozkładu jazdy pociągów towarowych na linii Lublin - Stalowa Wola
Rozwadów.
ZTCW jest tego mało, więc bardzo bym prosił jakiegoś kolegę o pomoc.
Dziękuje


Nie mam przy sobie, więc teraz napiszę z pamięci przynajmniej o jakich bruttach
wiem, a za tydzień (jak nie zapomnę) to postaram się wklepać choćby
fragmentaryczne dane z numerami i bardziej konkretnymi godzinami.

Całą trasę przemierzają:
1. dodatek Stalowa Wola Południe - Jaszczów, który melduje się w Lublinie
gdzieś ok. 1.30-2.00 (dla niecierpliwych, którzy chcą od razu sprawdzić
dokładną godzinę, polecam ściągnięcie mojej symulacji Lublin2006 pod
Kolejarza), obsługa ST44, która o 3.00 wraca luzem do Rozwadowa.

odwrót)

Reszta to zdawki:
1. Lublin Tatary - Szastarka - Lublin Tatary prowadzona SM42 z Lublina
wyjeżdżająca ok. 20.30, powrót ok. 3.30, zatrzymuje się i manewruje na
stacjach: Lublin Zemborzyce, Niedrzwica, Kraśnik i chyba Wilkołaz.

południem w niektóre dni.

To tyle na razie.





Temat: Nowy PKS Lublin rodzi się w bólach
http://www.dziennikwschodni.pl

Wojewoda skleił autobusy
Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
PKS Kraśnik nie załapał się na fuzję
wg www.dziennikwschodni.pl


Wojewoda skleił autobusy
Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.




Temat: PKS Lublin zmienia wizerunek

A co z PKS Włodawa? Jeszcze istnieje chociazby jako PT PKS Lublin? Im juz tez chyba mało co zostało, mniej-więcej chyba tyle co Kraśnikowi, Katowicom, Pszczynie i pewnie jeszcze kilku innym. Gdzie mozna znaleźć rozkład jazdy PKS z Włodawy?

Wydaje mi się że tylko na piechotę na http://www.rozklady.com.pl i to nie wiem czy aktualny.



Temat: Największe wady nowego RJ
Po raz kolejny niektóre pociągi pospieszne na linii Lublin - SWR mają zbytnio
wydłużone czasy jazdy. Np. San jedzie 1h 36 minut, natomiast Solina jadąca
identyczną trasą potrzebuje już 11 minut więcej. Przy czym żaden z tych
pociągów nie ma dodatkowego postoju na krzyżowanie.
Ostatni pociąg osobowy Lublin - SWR pokonuje tą trasę w 1h 50 minut.
Wychodzi więc na to, że pociąg osobowy zatrzymujący się na wszystkich
stacyjkach potrzebuje tylko 3 minuty więcej na przejechanie tej trasy, niż
pośpiech stający tylko w Kraśniku. Przy czym na stronie plk prędkości dla
składów wagonowych i szynobusów na omawianym odcinku są takie same.
Sytuacja taka ma miejsce również w jeszcze obowiązującym rozkładzie jazdy.
Pośpiech San ma planowy przyjazd do Lublina na 11:59, a potrafi przyjechać
nawet 8 minut przed czasem.




Temat: Kraśnicki przegląd prasy
"Obok dworca PKS w Kraśniku, na prywatnym terenie wykupionym kiedyś od PKS, zlokalizowany jest główny przystanek busów. Za każdy wjazd na ten plac prywatni przewoźnicy płacą właścicielowi terenu określone stawki. Stąd odjeżdżają busy m.in. do Lublina, Janowa Lubelskiego, Stalowej Woli i miejscowości położonych niedaleko od Kraśnika.

Nic dziwnego, że z przystanku korzysta codziennie wielu pasażerów. Jak mówią, wygląd tego miejsca źle świadczy o samym mieście. Nie dość, że nie stoi tam żadna ławka dla pasażerów, to nie ma nawet kosza na śmieci. Oczekujący na busy siadają na walizkach, gdy je mają, lub po prostu w chaszczach na skarpie nad rzeką Wyżnicą, która płynie obok przystanku. Miejsce to jest ciągle zaśmiecone. W dodatku na tablicy wisi część nieaktualnych już rozkładów jazdy. Inne są pozrywane lub nieczytelne, bo zostały pozaklejane ogłoszeniami.

Pasażerowie proszą władze miejskie i powiatowe o uporządkowanie tego terenu. Nowe wiaty przystankowe stoją przecież w wielu podkraśnickich wioskach, gdzie sporadycznie ktoś korzysta z autobusów. Tymczasem przez przystanek busów koło dworca PKS codziennie przewijają się setki pasażerów i przydałaby się ławka, nie mówiąc już o zadaszeniu."



Temat: Rozkładowe bzdury

 Osoby te taszcząc


walizki rychło przesiadły się do stojącego obok tgz. "szynobusa" czyli
pojedyncza bonanza odjeżdzającego o 17.46 do Lublina. Podobna sytuacja
jest w
porze rannej tyle,że w odwrotnej relacji. Powiedzcie mi gdzie tu głowa
oraganizując taką przejażdzke ludziom.


W podziale PKP-PR na regiony. Rzeszów nie dołożył się do szynobusa, to ma
Bipę. Niech się pasażerowie cieszą, że w ogóle coś jeździ. A jak przestanie
to busy z Niska do Lublina odjeżdżają o... a z Niska do Kraśnika o... i jest
ich trochę więcej niż pociągów.


Owszem nam MK może to i podoba się, a
przynajmniej zabardzo nie marudzimy. Potencjalnego pasażera napewno to
denerwuje. Czy naprawde ludzie odpowiedzialni za rozkład jazdy są aż tak
mało
domyślni. Jak kolej ma konkurowac z PKS-em jeżeli przysparza ludziom takie
niedogodności w podróży???????????????????


Z PKSem to by i tak wygrali, bo PKS Stalowa Wola puszcza do Lublina kultowe
Autosany H9.

pozdrówka
aron





Temat: Szynowy monopol obroniony


PKP nie uwzględnia szczytów, ale Ty również nie uwzględniasz.
Ideałem byłoby połączenie tego wszystkiego.


Wlasnie busiarze uwzgledniaja szczyty przewozowe. Nie ma dziury w
rozkladzie busow do Krasnika od 15.55 do 17.25, tak samo nie ma dziury
w rozkladzie jazdy busow z Lublina do Warszawy miedzy 8.15 i 10.15


W szczycie kolej/autobus
Poza szczytem autobus/bus


Niedasie. W szczycie i poza szczytem busy. Dotowanie pociagow w woj.
lubelsim nie ma sensu.


Jeden wspólny bilet.


Niedasie. Taryfa PKP stoi na przeszkodzie.


Jedna koordynacja rozkładów.


Niedasie. Jezeli bus bedzie czekal na opozniony pociag, to ITD dowali
mu mandat za spoznienie.


Ale z tego co piszesz, skoro są tak małe potoki podróżnych, że bus
wystarcza to zaczynam inaczej postrzegać ten region... Po prostu inna
specyfika.


I o tym wlasnie pisze. TO nie Warszawa.


Robisz jakieś badania, czy tylko tak piszesz?


Bus jak jest korek objedzie polna droga.


No, tego może się uczyć większość busiarzy, PKSiarzy i kolejarzy. I nie
tylko w Polsce, ale i w Europie! Gwarancja miejsca!


u nas rezerwacja miejsca w busie to normalka.

pozdrawiam aron





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
A czy otworzenie firmy busowej spowoduje ze bedziesz musial zrezygnowac z pracy? oczywiscie ze nie. Mozesz zatrudnic kierowcow i managera ktory ci bedzie ta firma zarzadzal a sam mozesz nadal pracowac tam gdzie pracujesz. W czym problem?

Na co czekasz? Kupuj Irizara, Mercedesa, Scanie czy co tam uwazasz za dobry autobus i woz ludzi.

Zobaczymy czy odbierzesz pasazerow busiarzom

Jak komus niewygodnie w busie to won z busa. NIkt na sile do busa nie wciaga. Jak ci jazda w busie uwlacza twojej godnosci to nie wsiadaj.

Samorzad nie doplaca do busow, a wiec nie ma prawa do narzekania na busy - po prostu trzeba przestac nimi jezdzic jak komus niewygodnie - won z busa. Ja np. nie lubie Coca-Coli wiec pije Pepsi. Jak ty nie lubisz busow - jezdzij sobie MPK, PKP czy wez sobie taksowke a nie siadasz w kolko do tego busa i narzekasz. Won z busa jak ci zle.

Juz ci pisalem, ze w wielu regionach rozklad PKP jest gorszy niz na linii Lublin - Krasnik.

Przykladem moga byc tu takie odcinki jak np. Torun - Grudziadz ( 2 godzinne dziury w szczycie) czy Szczecin - Gryfice.

Juz 10 lat temu "medrcy" twierdzili ze dni busow sa policzone
Potem twierdzono ze jak Polska wejdzie do UE to busy beda zlikwidowane i zostana tylko smierdzace Jelcze z PKSu
A fakty sa takie ze nigdy nie bylo w Krasniku tylu busow co teraz.



Temat: Dworce PKS

Czyli np. PKS Kraśnik nie może się zatrzymywać na przystanku na Sikorskiego ( w kierunku centrum Lublina)?
Zgodnie z moją własną (bo przecież nie potwierdzoną jeszcze sądownie) wykładnią Ustawy o Transporcie Drogowym tak właśnie jest. Ustawa nie precyzuje jednak co robić z przystankami dla wysiadających (i tak oznaczonymi w rozkładzie jazdy) - dochodzi więc do absurdu, w którym na przystankach powinny wisieć rozkłady z adnotacją "tylko dla wysiadających" lub "przyjazdy", czego jeszcze nie widziałem (nie dotyczy dworców). Sama uwaga o charakterze przystanku przecież nie wystarcza. Problem ten dotyczy większości przewoźników.



Temat: Rozkład jazdy RallySprint
Ze względu na liczne pytania podaję terminarz najbliższych RallySprintów:
- 26 kwietnia godz. 15:00 Tor Lublin
- 1 maja w Chełmie
- 17 maja w Kraśniku.
Wszystkie będą rundami Mistrzostw Okręgu. Imprezy w Chełmie i Kraśniku bardziej zbliżone do KJSów. Obszerniejsze info na tydzień przed imprezami.



Temat: Rozkładowe bzdury
Dzisiaj przejeżdżając obok kraśnickiego dworca PKP postanowiłem zajrzeć tam na
chwilkę. Była godz. 17.41 i jak codzień na stację Kraśnik wjechał pociąg
osobowy ze STW/dzisiaj w podwójnej trakcji 2xSU45/. Z owego osobowego wysiadło
kilkanaście osób, w tym jak się domyślam po obecnych sporych walizkach
kontynuujących podróż do Lublina i pewnie dalej w Polskę. Osoby te taszcząc
walizki rychło przesiadły się do stojącego obok tgz. "szynobusa" czyli
pojedyncza bonanza odjeżdzającego o 17.46 do Lublina. Podobna sytuacja jest w
porze rannej tyle,że w odwrotnej relacji. Powiedzcie mi gdzie tu głowa
oraganizując taką przejażdzke ludziom. Owszem nam MK może to i podoba się, a
przynajmniej zabardzo nie marudzimy. Potencjalnego pasażera napewno to
denerwuje. Czy naprawde ludzie odpowiedzialni za rozkład jazdy są aż tak mało
domyślni. Jak kolej ma konkurowac z PKS-em jeżeli przysparza ludziom takie
niedogodności w podróży???????????????????




Temat: swiat wg Arona


Ja bym zaryzykowal teze, ze w Parczewie jeszcze sie slucha...


W dużych miastach też. Ostatnio w którymś numerze Wprost jakaś pani
redaktor ubolewała, że studenci masowo bawią się przy disco-polo na
juwenaliach.


O, przepraszam - ja czesto korzystam, ale w celach egzotycznych. Jechalem np. z Andrychowa do Rzykow Jagodek Kuzni (co opisalem zreszta wtedy na pmk :-)


Egzotyczny to jest rozkład jazdy PKP w woj. lubelskim na przykład. Z
Lublina mamy raptem 15 pociągów dziennie do Chełma ( w weekendy chyba
12), do tego 25 pociągów do Puław ( w tym połowa to pośpiechy za 15
zł), oraz 11 pociągów do Kraśnika dziennie ( w tym 3 pośpiechy).
Wybacz ale z takim rozkładem trudno konkurować z busami.

pozdrawaim aron





Temat: Obsługa Linii

PKS Sieradz na swoich tabliczkach a także w internecie w legendzie podaje nazwę "obcego" przewoźnika obsługującego kurs.

A w woj. lubelskim co ciekawe taki podział na przewoźników jest obecny tylko na rozkładach jazdy busów tzn. czasami każdy busiarz ma osobną tabliczkę ( np. na dworcu w Kraśniku) a czasami ( jak np. na dworcu busów w Lublinie) jest wspólna tabliczka i na niej jest wyszczególnione który busiarz obsługuje dane połączenie.

Natomiast na dworcu PKS w Lublinie nie pisze w ogóle który PKS obsługuje jaki kurs, ba, nie ma nawet rozróżnienia czy dany kurs jest PKSowski czy busiarski. Podobnie jest chyba też na RDA w Krakowie.



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
No ładnie Do wczoraj nie wiedziałem co to LTEK (dopóki nie sprawdziłem w Google), a aron wrzuca mnie do jednego wora z członkami tej organizacji.


No dobrze, ale twój punkt widzenia nie jest tożsamy z punktem widzenia większości mieszkańców Kraśnika, która to większość PKP, PKS i MPK omija z daleka i podróżuje busami.

Ja tu mówię o komunikacji miejskiej a Ty z braków argumentów wychodzisz na szersze wody (PKS, PKP). Niestety w przypadku komunikacji miejskiej nie jesteście w stanie dorównać MPK (jeśli chodzi o tabor).

Jeśli chodzi o jazdę na Lublin to jest odwrotnie (znowu mówię o taborze) - busy są coraz lepsze, ale do bycia bardzo dobrym brakuje jeszcze trochę (fabrycznie przystosowane busy zamiast autorskich przeróbek Sprinterów co jeszcze niedawno woziły mięso w Niemczech). No i rozkłady nie wiszą u niektórych przewoźników na przystankach "pośrednich".



Temat: PKS Kraków poprzez nieudolne zarządzanie likwiduje kursy

Ja dosyc dobrze obserwuje PKS PUŁAWY na lubelszczyźnie kiedys jeden z wiekszych w kraju,tam do tej pory takie same poczynania o których kolega pisze wyzej.
Firma ledwo zipie,linie oddaje sie busiarzom bez walki o klienta wycina sie kursy,chory rozkład jazdy a jego podstawy z przed 20 lat,biurokracja,topienie kasy w zakupach szmelcownego taboru itp..

Nie przesadzaj, PKS Puławy i tak nieźle się trzyma w rywalizacji z busiarzami. Porównaj ile kursów do Lublina ma PKS Puławy a ile PKS Chełm, PKS Kraśnik czy PKS Zamość. Zapewne to zasługa LDV.



Temat: Rozkład jazdy Startu (jesień 2007)
Kolejka 1 - 11-12 sierpnia
Orlęta Łuków 2-2 Start Krasnystaw 12 sierpnia, 17:00
Ł.Rachwał 37 (s), A.Gaj 65 - Kura 15, Ł.Rachwał 90

Kolejka 2 - 15 sierpnia
Start Krasnystaw - Wisła Puławy 15 sierpnia, 17:00

Kolejka 3 - 18-19 sierpnia
Chełmianka Chełm - Start Krasnystaw 19 sierpnia, 17:00

Kolejka 4 - 25-26 sierpnia
Start Krasnystaw - Lublinianka Lublin 26 sierpnia, 17:00

Kolejka 5 - 1-2 września
Spartakus Szarowola - Start Krasnystaw

Kolejka 6 - 8-9 września
Start Krasnystaw - Górnik II Łęczna 9 września, 16:00

Kolejka 7 - 15-16 września
Huragan Międzyrzec Podlaski - Start Krasnystaw

Kolejka 8 - 22-23 września
Start Krasnystaw - Sparta Rejowiec Fabryczny 23 września, 16:00

Kolejka 9 - 29-30 września
Stal Poniatowa - Start Krasnystaw

Kolejka 10 - 6-7 października
Start Krasnystaw - Janowianka Janów Lubelski 7 października,15:00

Kolejka 11 - 13-14 października
Podlasie Biała Podlaska - Start Krasnystaw

Kolejka 12 - 20-21 października
Start Krasnystaw - Stal Kraśnik 21 października, 15:00

Kolejka 13 - 27-28 października
Tomasovia Tomaszów Lubelski - Start Krasnystaw

Kolejka 14 - 3-4 listopada
BKS Unia Bełżyce - Start Krasnystaw

Kolejka 15 - 10-11 listopada
Start Krasnystaw - Lewart Lubartów 11 listopada, 13:00




Temat: fotostop i czerwona płachta, a psychoanaliza


"W czasach kiedy nie było komputerów, popularne było zainteresowanie
koleją  i pociągami, w różnych postaciach, od kolejek do zabawy po
prawdziwe  pociągi, sterowanie (zawiadywanie) ruchem, rozkłady jazdy
itp., a także  innymi formami komunikacji publicznej np. autobusami,
tramwajami."

"Trudności w myśleniu i akceptowaniu zmian
Ludzie tacy najlepiej się czują, żyjąc w uporządkowanym otoczeniu z
ustalonymi schematami. Próba zmiany tego stanu rzeczy wywołuje zwykle
silną  frustrację i może w skrajnych przypadkach prowadzić nawet do
zachowań  agresywnych."

Wypisz wymaluj reakcje niektorych osób na wejście Arrivy czy rozwój
busiarstwa.
"Jak to! Całe życie ludzie jeździli pociągiem z Lublina do
Warszawy/Chelma/Krasnika/Puław/Parczewa" a tu jakieś busy nie wiadomo po
co!"


Generalnie się z Tobą nie zgadzam, aczkolwiek dobrze że oddzieliłeś
busiarstwo od normalnej komunikacji zbiorowej, będącej przykładem czegoś
stałego i zorganizowanego. Czegoś się jednak nauczyłeś...





Temat: fotostop i czerwona płachta, a psychoanaliza
Trochę jest w tym racji

"W czasach kiedy nie było komputerów, popularne było zainteresowanie koleją
i pociągami, w różnych postaciach, od kolejek do zabawy po prawdziwe
pociągi, sterowanie (zawiadywanie) ruchem, rozkłady jazdy itp., a także
innymi formami komunikacji publicznej np. autobusami, tramwajami."

"Trudności w myśleniu i akceptowaniu zmian
Ludzie tacy najlepiej się czują, żyjąc w uporządkowanym otoczeniu z
ustalonymi schematami. Próba zmiany tego stanu rzeczy wywołuje zwykle silną
frustrację i może w skrajnych przypadkach prowadzić nawet do zachowań
agresywnych."

Wypisz wymaluj reakcje niektorych osób na wejście Arrivy czy rozwój
busiarstwa.
"Jak to! Całe życie ludzie jeździli pociągiem z Lublina do
Warszawy/Chelma/Krasnika/Puław/Parczewa" a tu jakieś busy nie wiadomo po co!"

pozdrawiam aron





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
fragment kuriera lubelskiego :
Jak zapowiada się ten rok dla MPK w Kraśniku?
Stawiamy na punktualność. Założyłem, że na podstawie punktualności kursów naszych autobusów będzie można regulować zegarki. Bliżej czerwca dostosujemy rozkłady jazdy tak, żeby było możliwe zrealizowanie mojego zamierzenia. Na pewno też w ciągu roku będziemy podejmować akcje związane z konkursami. Może uda się uzyskać zgodę Rady Miasta na zakup nowych autobusów, o czym w tej chwili możemy jedynie marzyć. Nie obiecuję cudów, że nagle będziemy generowali ogromne zyski, bo nigdzie to tak nie działa. Najważniejsze, że stać nas na benzynę i zwiększamy częstotliwość kursów. Nie podnosimy też cen biletów i co najważniejsze, mamy przejazdy nocne, czego nawet Lublin nie zdecydował się wprowadzić.

.: lukasz o godzinie 19:25 dodał(a):


jedziłem 3 lata mpk wiele razy jechało od kierowcy gożałą po za tym zimno było mój kolega miał praktyki w mpk to opowiadał jak tam kierowcy walili gaz

Teraz to się chyba zmieniło niemożliwe jest żeby kierowca który jest odpowiedzialny za tyle osób walił gaz miejmy nadzieje że to się zmieniło

.: lukasz o godzinie 18:41 18.02.2006 dodał(a):

temat już powinien być zamknięty traci swoją świetność



Temat: Banicja dla Arona!
Wielokrotnie na tym forum nie zgadzałem się z Aronem i dyskutowałem z nim bardzo ostro, ale uważam że proponowanie dla niego bana to przesada. Ban to środek ostateczny dla osób, piszących zupełnie bez związku z tematyką forum (jak na razie w historii, z tego co pamiętam, był jeden taki przypadek, zresztą jakiegoś małolata, który robił sobie z forum piaskownicę). Tymczasem wypowiedzi Arona i jego poglądy na temat busów prywatnych są jak najbardziej zgodne z tematyką forum, a wręcz są cenne, gdyż przedstawiają niejako racje drugiej strony (patrząc z punktu widzenia większości forumowiczów, którzy są nastawieni niechętnie do tego typu komunikacji i taboru). Ponadto, jak już zauważono, Aron ma cenny wkład w pewne działy forum, np. linki do rozkładów jazdy czy też sporo tematów w dziale "Organizacja, połączenia". Problem tkwi w tym, że dopóki posty na temat wyższości sprinterów są we właściwym wątku, poświęconym temu tematowi, to wszystko jest w porządku, jednak gdy zaczyna się "wykolejanie" wątków poświęconych zupełnie innej tematyce (np. trolejbusom w Lublinie albo MPK Kraśnik), to powinien zdecydowanie zareagować moderator, usuwając posty nie pasujące do tematu głównego. Ergo, problem tkwi bardziej po stronie moderacji, dla której jedni użytkownicy są równi, inni równiejsi i raczej się nie zmieni, dopóki moderacja będzie miała ten skład personalny co obecnie. W innym wątku zasygnalizowana została możliwość powrotu Leszka do czynnej moderacji, wiążę z tym duże nadzieje na poprawę poziomu moderowania, w tym i na rozwiązanie problemu sygnalizowanego w tym wątku.



Temat: to już jutro...


To już jutro. Jednak liczę na CUD. Przypominam sobię 13 grudnia. Od
następnego dnia miał być zawieszony ruch na m.in.  Kościerzyna -
Wierzchucina i Czersk - Kościerzyna, jednak 13.12 na stację w Kościerzynie
doszedł telegram o przedłużeniu kursowania tych poc. do 31.12.  TO BYŁ CUD
!!!


Mhm, cud się znowu zdarzył. Jak podało Radio Lublin zostały uratowane trzy
pociągi:
1) Dęblin-Łuków odjeżdżający ze stacji Dęblin o 4.21,
2) Łuków-Dęblin odjazd o 13.20
3) Łuków-Siedlce odjeżdżający o 7-mej.
Wymienione pociągi będa kursowały do zmiany rozkładu jazdy, czyli do 11 grudnia
tego roku.

Niestety, wbrew informacjom jeszcze sprzed 2 tygodni przestaje jeździć jedna
para z obecnych dwóch rel. SWR - Kraśnik - SWR. O innych odwołaniach już pisano.





Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
Rozkład busów Tarnobrzeg - Dębica przez Mielec

odj. z Tbg ( parking przy dw.PKS)
5.40F 6.45A 10.35F 11.20A 15.00F 16.00A
odj. z Dębicy ( dw.PKP)
8.00F 9.00A 12.40F 13.40A 17.20F 18.20A

czas jazdy 1 h 50 min

Firma OmegaBus uruchomiła nowe kursy z Lublina do Katowic przez Kraśnik, Opatów, Kielce, Zawiercie

odjazd z Lublina ( Ruska Skarpa) 14.45
odjazd z Katowic ( Dw.PKP) 8.00

czas jazdy 5 h 20 min

Firma BPTour uruchomiła kurs Lublin - Łódź przez Radom Przysuchę Opoczno Tomaszów
Odj. z Lublina ( Ruska Skarpa) 10.10 - kursuje od czwartku do poniedziałku - http://www.bptour.pl
odj. z Łodzi ( Dw.Fabryczny) 17.15 - w te same dni co z Lublina

Firma H.Zawadzka uruchomiła kurs Lublin - Kielce przez Kraśnik Annopol Ożarów Opatów Łagów
Odj. z Lublina 10.15 ( Dworzec BUS ul. Nadstawna) - kursuje w poniedziałki, piątki i niedziele.
odj. z Kielc 14.00 ( Dworzec BUS ul. Żelazna) w te same dni

coś się rozwiązał ostatnio worek z koncesjami



Temat: Znowu wolniej


Od 11 grudnia na niektórych szlakach zmniejszone zostają prędkości drogowe
i tak:
Warszawa  - Kraków
(Tunel - Miechów)
od km 268.800 do 277.000  50 km/h  tor 1
od km 277.000 do 309.400  70 km/h  tor 1
od km 309.400 do 302.200  70 km/h  tor 2
od km 302.200 do 295.200  60 km/h  tor 2
od km 295.200 do 277.000  70 km/h  tor 2
od km 277.000 do 268.800  40 km/h  tor 2


A skutek tego widać w nowym rozkładzie - czas jazdy Kielce-Kraków wynosi 2 h
w jeszcze obowiązującym 1h45 do 1h50. Ale to nie koniec zwolnień na
"radomskiej" bo od nowego RJ na odc. Radom-Skarżysko jedzie się o 10 min
dłużej - 41 do 43 min! Do tego dochodzi wydłużenie czasu jazdy na odc.
Skarżysko-Ostrowiec o 14 min. Mile mnie zaskoczył czas jazdy nocnego
pośpiecha na odc. Lublin-Stalowa Wola Rozw. - 1h25! lepszy niż kiedyś posp.
do Kijowa bez postoju w Kraśniku, tylko co z tego jeżeli na odc.
Rozwadów-Przeworsk jedzie się 10 min dłużej! A ja głupi liczyłem na
zniesienie zwolnień w Tryńczy i Gniewczynie. Chętnych na połączenie
Lublin-Rzeszów w dalszym cieągu nie będzie. Ogólnie Świętokrzyskie i
Podkarpackie zbliżają się standardami do jakiejś Mołdawii.





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
Żywność musi spełniać normy ale taka na targu nie musi. Nikt nie kontroluje czy babcia na bazarze sprzedaje ziemniaki trujące czy smaczne.
Zresztą wiadomo jaka jest "skontrolowana" żywność w marketach.
Jakie powinna komunikacja spełniać standardy? Dla mnie busiarze spełniają potrzebne mi standardy czyli mają ważne dowody rejestracyjne, ważne ubezpieczenie OC, ważne prawa jazdy i ważne przeglądy. Czego jeszcze chcieć? Automatycznych drzwi? Po co? Żeby kierowcy przycinali nimi pasażerów tak jak to jest czasami np. w MPK Lublin?
Że nie ma gdzieśtam rozkładów to może przeciwnicy busów je pozrywali? Zrywanie rozkładów zdaje się jest przestępstwem.
CZy większość autobusów PKS Kraśnik jest w lepszym stanie od busów? Może i tak, ale dziwne że większość osób woli jednak jeździć busami. Może PKS się słabo reklamuje i ludzie nie wiedzą że PKS ma taki dobry tabor? Niech wykupią billboardy z tekstem : "PKS Kraśnik ma lepiej utrzymany tabor niż busy". Pewnie pół miasta lałoby ze śmiechu

Ile kosztowałoby utrzymywanie kilkunastu taksówek? Myślę że na pewno mniej niż MPK. Podejrzewam że sama biurokracja w MPK przeżera więcej kasy.
Co do bezrobotnych to może niech nie kupują sobie taczek, ale np. samochody na gaz i wożą nimi emerytów. Teraz można tanio kupić nawet niezły samochód.



Temat: MPK Kraśnik

Ze wspólnym rozkładem to jest ekstra pomysł,tez o tym myślałem,ale powinny być też wspólne bilety,wtedy komfort pasażerów by sie podniósł.Stworzyć cos na wzór ZTM,wtedy pasażer mając miesięczny nie czeka na konkretnego przewoznika tylko wsiada i jedzie i jest zadowolony.

Nie. Wspólne bilety oznaczają wprowadzenie systemu sieciówkowego który pozwala na jazdę na gapę i ściąga różne menelstwo do autobusów. Poza tym w Lublinie nie ma wspólnego biletu dla prywaciarzy i MPK a jednak rozkłady mogą mieć na jednej kartce. Tak że da się. Dziwne, że nikt w Kraśniku nie wpadł na ten pomysł.



Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]

czy ma ktos moze jakies dojscia by skombinowac rozklad jazdy ppks krasnik zeby byly napisane wszystkie kursy do lublina


www.pks.lublin.pl



Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]
czy ma ktos moze jakies dojscia by skombinowac rozklad jazdy ppks krasnik zeby byly napisane wszystkie kursy do lublina



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
Prosze podaj mi własciwy czas przejazdu Busa biorąc pod uwagę rozkład jazdy(czyli wszystkie przystanki) z Lublina do Krasnika i podaj mi czas przejazdu PKS Chełm



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
A ja nadal pragnę sie dowiedzieć, kiedy będzie rozkład jazdy busów z Lublina do Kraśnika na busowym dworcu. Na wszystkich stanowiskach można przeczytać, tylko na kraśnickim "czeski film". Czy to tajne, czy może wygodne dla panów kierowców?



Temat: PKS Lublin zmienia wizerunek
A co z PKS Włodawa? Jeszcze istnieje chociazby jako PT PKS Lublin? Im juz tez chyba mało co zostało, mniej-więcej chyba tyle co Kraśnikowi, Katowicom, Pszczynie i pewnie jeszcze kilku innym. Gdzie mozna znaleźć rozkład jazdy PKS z Włodawy?



Temat: Artykuły z prasy na temat komunikacji lokalnej
W autobusach MPK Kraśnik też są plakaty. Dodatkowo w kieszonkach rozkłady jazdy i ulotki z wszelkimi informacjami na ten temat. Cena 5 zł za bilet do Lublina jest dosyć konkurencyjna, z zasłyszanych rozmów wynika, że ludzie są pozytywnie nastawieni do promocji.



Temat: co dalej z naszym PKS-em
Uwaga uwaga! Na stronie PKS Kraśnik pojawił się szczegółowy rozkład jazdy linii Lublin - Krynica

http://www.pkskrasnik.webpark.pl/krynica.htm



Temat: (PR) Lublin-Krasnik - wiecej szynobusów?

Gazeta.pl Lublin Aktualności  Środa, 15 stycznia 2003

Kolej nie zlikwiduje trasy z Lublina do Kraśnika

 Jacek Brzuszkiewicz 13-01-2003, ostatnia aktualizacja 13-01-2003 23:03

Na trasę Lublin - Kraśnik wyjadą autobusy szynowe. Kolej twierdzi, że tanie
w eksploatacji pojazdy uratują deficytowe linie

Dziś podmiejską linię Lublin - Kraśnik obsługują lokomotywy, które na sto
kilometrów spalają ponad 70 litrów paliwa. Ale na tym nie koniec kosztów.
Lubelski Zakład Przewozów Regionalnych PKP płaci Polskim Liniom Kolejowym,
innej spółce PKP, za korzystanie z torów. W przypadku pociągu osobowego jest
to 29 złotych za kilometr, więc bilety są drogie, a pasażerowie coraz
częściej wybierają podróż autobusem.

Według Mikołaja Sidoruka, zastępcy dyrektora Zakładu Przewozów Regionalnych
PKP w Lublinie, ratunkiem są tanie w eksploatacji autobusy szynowe. Spalają
tyle ropy co autobus, obsługiwane są przez maszynistę, który również
sprzedaje bilety. - A ich przejazd po torach jest ponad dziesięć razy tańszy
od przejazdu pociągu - za kilometr płacimy nie 29 złotych, tylko 2 złote i
72 grosze - porównują kolejarze.

Od końca stycznia trasę Lublin - Kraśnik, którą dojeżdża do pracy ponad trzy
tysiące osób, będą obsługiwać dwa autobusy szynowe. Są mocno wysłużone, mają
po kilkanaście lat, ale przeszły kapitalny remont. Sprowadzono je na
Lubelszczyznę przed dwoma laty z Górnego Śląska, do tej pory kursowały na
trasie Chełm - Wola Uhruska. W listopadzie kolej zawiesiła tamtą linię z
powodu niskiej frekwencji - w okolicy padła większość zakładów pracy.

Od lutego dwie używane maszyny wzmocni trzeci, fabrycznie nowy autobus na
szynach. W tej chwili na Śląsku trwają jego testy. Zakup sfinansował
lubelski Urząd Marszałkowski, który odpowiada za lokalne przewozy
pasażerskie.

- Autobusy szynowe będą zastępować pociągi osobowe - tłumaczy Mikołaj
Sidoruk. - Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku w Raciborzu kupimy
kolejny autobus - dodaje Jan Kiciak, zastępca dyrektora wydziału
infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

Autobusy szynowe to jeden z tańszych środków transportu w Europie
Zachodniej. Średnio spalają tyle samo paliwa co większy autobus wycieczkowy.
Najbardziej popularne są w Szwajcarii, Niemczech i Północnych Włoszech. W
Polsce, jak dotąd, jeździ tylko sześć tego rodzaju maszyn. Zgodnie ze
wstępnymi założeniami nowego rozkładu jazdy na trasie Lublin - Kraśnik
każdego dnia zaplanowano od sześciu do ośmiu kursów autobusów szynowych w
obie strony.





Temat: Zaorać LUBLIN- kolejne cięcia rozkładowe
http://miasta.gazeta.pl/lublin/1,35640,2751659.html

Od niedzieli Zakład Przewozów Pasażerskich PKP w Lublinie likwiduje dwa
pociągi, a trasy kolejnych 17 ograniczy i skróci. Cięcia mają dać w ciągu roku
trzy miliony złotych oszczędności

Zbigniew Tracichleb, szef Zakładu Przewozów Pasażerskich, tłumaczy
ograniczenia coraz mniejszymi dotacjami ze strony Urzędu Marszałkowskiego: - W
zeszłym roku wnioskowaliśmy o 24 mln zł, otrzymaliśmy o sześć milionów mniej.W
tym roku jest jeszcze gorzej. Według deklaracji otrzymamy tylko 12 mln zł. To
oznacza, że musimy ograniczać rozkład jazdy, by zmniejszać straty.

12 czerwca wchodzi w życie zmieniony rozkład jazdy PKP. Tego dnia wśród 88
lubelskich pociągów nie wyjadą na trasę dwa pociągi z Lublina przez Kraśnik do
Rzeczycy. Kursowanie kolejnych 17 zostanie zawieszone albo skrócą się ich
trasy. Chodzi przede wszystkim o pociągi z Lublina do Chełma, Dęblina i
Bełżca, z Terespola do Siedlec i z Wrocławia do Zamościa. Część z nich nie
będzie kursowała w niedzielę i święta, część zostanie zawieszona na okres
wakacji.

Na tym nie koniec. - W połowie grudnia zacznie obowiązywać kolejny rozkład
jazdy PKP. Przed tym terminem zwrócimy się do marszałka województwa, by sam
wskazał linie, które mamy zlikwidować - zapowiada Tracichleb.

Zbigniew Poliszuk z Departamentu Infrastruktury Technicznej Urzędu
Marszałkowskiego w Lublinie zapewnia, że w najbliższym czasie dojdzie do
rozmów w sprawie "optymalizacji rozkładu jazdy PKP": - Chodzi o to, by
pociągi, które jeżdżą, nie woziły wracających z pracy kolejarzy - wyjaśnia.

Zlikwidowane pociągi

- Lublin - Rzeczyca (odjazd o godz. 3.20)

- Kraśnik - Lublin (godz. 20.55)

Pociągi skrócone i ograniczone

- Lublin - Chełm o godz. 6.20 i 21.55 nie będzie kursował w soboty, niedziele
i święta

- Lublin - Chełm o godz. 13.05 nie będzie kursował w soboty, niedziele, święta
oraz zostanie zawieszony między 27 czerwca a 31 sierpnia

- Chełm - Lublin o godz. 15.19 nie będzie kursował w soboty

- Dęblin - Chełm o godz. 14.13 i 17.08 w okresie wakacji będzie kursował
jedynie do Lublina

- Dęblin - Lublin o godz. 6.16 nie będzie kursował w soboty, niedziele i święta

- Lublin - Bełżec o godz. 10.13 od dnia 5 września będzie kursował jedynie do
Zamościa

- pozostałe ograniczenia dotyczą tras Terespol - Siedlce, Zamość - Wrocław

Paranoja





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Nowy rozkład jazdy PKP jest już dostępny na internetowych stronach...kolei niemieckiej. W Polsce zostanie ogłoszony w przyszłym tygodniu.

Co roku, w połowie grudnia, w życie wchodzi nowy rozkład jazdy pociągów. PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity, które obsługują również linie kolejowe na Lubelszczyźnie, do dziś nie ujawniły swoich rozkładów. Można je za to znaleźć od miesiąca na stronach kolei niemieckich Deutsche Bahn (www.bahn.de). Jak co roku, jest on tam dostępny dużo szybciej niż na stronach naszych przewoźników. Dlaczego? Polski rozkład PKP znalazł się na stronie niemieckich kolei na podstawie międzynarodowych przepisów. Zmuszają one PKP do przekazania nowego rozkładu na dwa miesiące przed jego wprowadzeniem do UIC (Międzynarodowy Związek Kolei). UIC nie robi z tych danych tajemnicy. I korzysta z tego niemiecka kolej, która wszystkie dane na miesiąc przed zmianami udostępnia w swojej sieci.

Baza nie dotyczy jedynie połączeń wewnątrz Niemiec czy też pociągów kursujących do lub z Niemiec do sąsiedniego kraju. Na stronie Deutsche Bahn można sprawdzić na przykład jak dotrzeć z Lublina do Warszawy czy też Białegostoku.

Aby odnaleźć połączenie na niemieckich stronach trzeba znać kilka podstawowych słów. W rubrykę "nach" (do) wpisujemy np. Lublin, zaś w "von" (skąd) miejscowość, z której wyruszamy. "Datum" oznacza dzień podróży.

- Przesyłamy rozkłady innym państwom, ale są to tylko projekty - tłumaczy Paweł Ney, rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne. Rozkłady musimy konsultować z samorządami lokalnymi, bo to one finansują połączenia. Podczas negocjacji trochę się zmienia. Rozkład na stronach niemieckich może więc wprowadzać ludzi w błąd - zapewnia rzecznik.

- Niemcy i Grecy też przysyłają nam wstępne projekty rozkładów swoich kolei, ale my ich nie publikujemy. Podobnie robią też Szwajcarzy - chwali Paweł Ney.

Nowy rozkład jazdy kolei regionalnych zostanie ogłoszony w poniedziałek. Wiadomo, że najwięcej zmieni się na trasie Lublin - Stalowa Wola (przez Kraśnik). Przybędzie pociągów w godzinach szczytu. Rano będzie jeden więcej w stronę Lublina, po południu w kierunku Stalowej Woli. W przyszłym tygodniu swój rozkład ogłosi również PKP Intercity. Od 1 grudnia przejęła połączenia pospieszne międzywojewódzkie, dotychczas uruchamiane przez PKP Przewozy Regionalne.

Gazeta wyborcza/ Rynek Kolejowy



Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
No nie przesadzaj. Nie każda firma przewozowa powstała po 1989 jest busiarstwem. Są firmy prywatne, ale cywilizowane, np. Szwagropol czy Trans-Frej na trasie Kraków - Zakopane. Ich busiarstwem nie da się nazwać: jeżdżą autobusami, mają konkretne rozkłady jazdy, wydają pasażerom bilety (nawet prowadzą przedsprzedaż).

U nas to samo robi większość busiarzy, a np. wszyscy ci co jeżdżą do Warszawy. To chyba nie znaczy że nie są busiarzami?

Moim zdaniem busiarza można zdefiniować tak: jest to tani prywatny przewoźnik, który w zamian za niższą cenę oferuje dużo niższą jakość usług.

Co to znaczy niska cena? Czy cena poniżej 5 zł za 30 km jest niska czy wysoka? I gdzie jest punkt odniesienia?Poza tym "jakość usług" może dla każdego pasażera oznaczać coś innego. Jeden woli Ikarusa bo "jest bezpieczny" drugi woli Sprintera bo "jest cichy w środku i ma klimę".
Jeden woli Pepsi a drugi Colę. Gdzie tu jest niższa/wyższa jakość usług.

Np. najczęściej nie ma rozkładu jazdy, tylko jedzie kilka minut przed PKS czy KM i podbiera mu pasażerów

U nas 90% busiarzy ma rozkłady jazdy, a bardzo często zdarza się że PKS/KM/PKP jedzie 5 minut przed busem. Czy w takim razie PKS/KM/PKP są to busiarze? Np. szynobus PKP do Kraśnika z Lublina odjeżdża o 8.06 a bus o 8.10

>a nawet jeśli ma rozkład, to nie jest on nigdzie wywieszony, tylko znany "dla wtajemniczonych", nie uznaje przystanków, tylko zatrzymuje się na każde żądanie, nie wydaje biletów, tylko zbiera pieniądze "do czapki" i przede wszystkim jeździ taborem niewspółmiernie małym do potrzeb

A jak rozkład jest w internecie to może być? 90% busów z Lubelszczyzny ma swój rozkład w internecie A jak PKS zbiera pieniądze do czapki to jest busiarzem? A jak konduktor w pociągu bierze w łapę to jest busiarzem?
A kto ustala te potrzeby i jaki tabor jest mały a jaki duży?

zabierając często więcej pasażerów niż zarejestrowany jest pojazd[

A na ile osób zarejestrowany jest Autosan H9-21 albo Ikarus 280?



Temat: Pociągi Towarowe


| Poszukuje rozkładu jazdy pociągów towarowych na linii Lublin - Stalowa Wola
| Rozwadów.
Nie mam przy sobie, więc teraz napiszę z pamięci przynajmniej o jakich
bruttach
wiem, a za tydzień (jak nie zapomnę) to postaram się wklepać choćby
fragmentaryczne dane z numerami i bardziej konkretnymi godzinami.


Zgodnie z obietnicą więcej szczegółów:

2006 wg KWR dla: Lublin, Lublin LbA i Lublin LbC
55390/1 Stalowa Wola Płd. &#8211; Jaszczów                L p/o 1.51-2.36
luzak 055391 Lublin &#8211; Stalowa Wola Rozw.              o. 3.00
3364/5 Szastarka &#8211; Lublin Tatary                      b/z 4.10/14
221982/3 Ożarów Cem. &#8211; Jaszczów                    L p/o 4.54-4.59
3362/3 Lublin Tatary &#8211; Szastarka                      b/z 19.59/20.03
221981 Jaszczów &#8211; Ożarów Cem.                      L p/o 23.02-23.07

2005 wg dodatku 4b i zeszytów 221 i 272
5555/4 Stalowa Wola Rozw. Tow. &#8211; Zaklików/Rzeczyca SM42 wg rozkładu:
SWR 8.54-9.14
Lipa 9.38-10.08
Zaklików 10.28-10.48
Rzeczyca 11.18

jeśli kursował do Rzeczycy to wracał jako 5559/8 wg rozkładu:
Rzeczyca 11.58
Zaklików 12.16-12.46
Lipa 13.02-13.42
SWR 14.05-14.28

a jeśli kursował do Zaklikowa to wracał jako 5557/6 wg rozkładu:
Zaklików 11.46
Lipa 12.02-12.22
SWR 12.45-13.03

55590/1 Stalowa Wola Płd. &#8211; Jaszczów z ST44 w poprzednim rozkładzie:
SWR b/z 22.03
Lipa b/z 22.21
Zaklików b/z 22.33
Rzeczyca b/z 22.49
Szastarka b/z 23.03
Kraśnik p/o 23.16-23.26 (pt)
Niedrzwica b/z 23.56
Lublin Zemb. 0.10
Lublin p/o 0.26-1.11

3362/3 Lublin Tatary &#8211; Szastarka z SM42 w poprzednim rozkładzie:
Lublin b/z 20.21/5
Lublin Zemb. 20.37-20.57
Niedrzwica 21.19-21.56
Kraśnik 22.34-23.35
Szastarka 23.57

3364/5 Szastarka &#8211; Lublin Tatary z SM42 w poprzednim rozkładzie:
Szastarka 0.50
Kraśnik 1.05-1.45
Wilkołaz 1.58-2.18
Niedrzwica 2.39-3.04
Lublin Zemb. b/z 3.21
Lublin b/z 3.32/6





Temat: PKP zmienia rozkład jazdy od poniedziałku

Będą cztery nowe pociągi, kilka innych zmieni rozkłady. W najbliższy poniedziałek wejdą w życie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów regionalnych.

Trasa Łuków - Dęblin - Lublin
Nowością jest pociąg z Lublina (godz. 16.22) do Dęblina (17.30), który do wakacji będzie kursować w dni robocze od poniedziałku do piątku, a na tory wróci we wrześniu.

Przybędzie też jeszcze jedno połączenie z Łukowa (godz. 6.02) przez Dęblin (godz. 7.18) do Lublina (8.30). Na odcinku z Łukowa do Dęblina skład ma kursować codziennie, a w dalszą drogę do Lublina wyruszać będzie tylko do wakacji i to jedynie w dni robocze.

Wydłużona zostanie też trasa codziennego pociągu relacji Lublin (12.52) - Dęblin (14.03), który w dni powszednie aż do wakacji będzie dojeżdżać do Łukowa (15.13). W tym samym okresie z Łukowa (o godz. 9.08) wyjeżdżać będzie też pociąg do Lublina (godz. 11.37), ten sam, który teraz o godz. 10.26 wyjeżdża z Dęblina. Ta godzina odjazdu nie zmieni się.

Zmieni się też termin kursowania pociągu, który o godz. 10.57 wyjeżdża z Lublina do Łukowa (godz. 13.16). Na odcinku Lublin-Dęblin będzie kursować tylko w dni robocze, za to z Dęblina do Łukowa codziennie.

Skrócony zostanie pociąg, który teraz o godz. 4.42 wyjeżdża z Terespola. Zamiast do Dęblina dojedzie tylko do Łukowa.

Trasa Chełm-Lublin
Pojawi się też nowe połączenie z Chełma (godz. 4.50) do Lublina (6.02), a pociąg ten będzie kursować codziennie, także w wakacje. Pociąg do Lublina, który teraz odjeżdża z Chełma o godz. 5.00 zostanie przesunięty na godz. 5.20, będzie jeździć w dni robocze, a w wakacje zniknie z torów.

Kolejna nowość to pociąg z Lublina (godz. 14.28) do Chełma (15.41) kursujący do 19 czerwca w dni robocze od poniedziałku do piątku. Pociągi z Lublina (godz. 22.48) do Chełma (godz. 0.01) i z Chełma (12.20) do Lublina (13.32), które teraz omijają niedziele będą jeździły codziennie.

Trasa Kraśnik-Lublin
Pociągi z godz. 14.18 do Kraśnika i z godz. 15.17 do Lublina nie wyjadą na tory w Boże Ciało.


Źródło: Dziennik Wschodni



Temat: co dalej z naszym PKS-em

Mają jeździć dalej niż PPKS
za www.kurierlubelski.pl
Na terenie powiatu prywatni przewoźnicy przejęli kursy po zlikwidowanym przedsiębiorstwie

Autobusy Państwowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kraśniku zniknęły z rozkładów jazdy. Od lipca trasy obsługiwane przez PPKS stopniowo przejmują prywatni przewoźnicy. Władze starostwa powiatowego zapewniają, że pasażerowie nie będą mieli problemów z dojazdem do pracy czy domu.

Sprawdziły się najczarniejsze prognozy. Ponad dwa miesiące temu Sąd Rejonowy w Lublinie postanowił o likwidacji PPKS w Kraśniku. Autobusy z logo tej firmy pojawiały się jeszcze na drogach do końca czerwca.

Obecnie syndyk masy upadłościowej sprzedaje majątek przedsiębiorstwa, aby pokryć gigantyczne zadłużenie względem ZUS (blisko 4 miliony zł) i innych wierzycieli. Ponad 70 osób już straciło pracę.

Władze powiatu postarały się szybko załatać dziurę, jaka powstała po wycofaniu kursów kraśnickiego PPKS, który na terenie powiatu na przewozy pasażerskie miał wydanych 16 zezwoleń i obsługiwał tyle samo tras.

- Jeszcze w marcu wypadły dwie linie komunikacyjne: Kraśnik Fabryczny do Blinowa przez Słodków, Szastarkę wieś i Kraśnik Fabryczny do Łycho-wa przez Rzeczycę. Pozostałe linie komunikacyjne na tere-nie powiatu zostały podzielone między przewoźników prywatnych - zapewnia Małgorzata Pawlikowska, kierownik Wydz. Komunikacji Starostwa Powiatowego w Kraśniku. I dodaje: - Część z nich już jeździ, pozostali jeszcze załatwiają zezwolenia na wykonywanie usług.

Po PPKS kursy przejęły firmy EMIR, TRANS MARK, ART TRANS. Aby wyruszyć w trasy muszą opracować rozkłady jazdy, otrzymać zgodę na przejazdy od zarządów dróg zarówno miejskich, jak i wojewódzkich. Na koniec Wydział Komunikacji w Starostwie Powiatowym w Kraśniku wystą-pi do samorządów o zatwierdzenie rozkładu jazdy. To nie-zbędny element potrzebny do wydania zezwolenia na obsługę linii.

- Wszystkie procedury na linii komunikacyjnej zakończą się najpóźniej w sierpniu. Pewne jest to, że autobusy nowych przewoźników będą kursowały nawet częściej niż robił to do tej pory PKS - twierdzi kierownik Pawlikowska.

Co z przewozem uczniów? Spotkanie z dyrektorami szkół odbędzie się 22 lipca.




Temat: Ludzie czekali, a pociąg nie przyjechał
Ludzie czekali, a pociąg nie przyjechał

Lubelskie Przewozy Regionalne układając rozkład jazdy, nie przewidziały, że tuż przed świętami ludzie będą chcieli dojechać do domów. Wielki Piątek, godz. 17.11. Na lubelski dworzec główny wjeżdża opóźniony o blisko pół godziny pociąg pospieszny z Warszawy. Tłok niemiłosierny, korytarze wypełnione, nie można się przecisnąć. Ludzie z ulgą opuszczają wagony, po trzygodzinnej mordędze nareszcie mogą rozprostować nogi.

Część pasażerów jadących ze stolicy zamierzało przesiąść się do pociągu w kierunku Kraśnika, odjeżdżającego z dworca głównego w każdy dzień roboczy o godz. 17.27. Ale pociągu na peronie nie było. Po dłuższej chwili konsternacji, ktoś z podróżnych dostrzegł, że na rozkładzie jazdy malutkimi literami jest napisane: nie kursuje w Wielki Piątek.

- Kolejarze zapomnieli, że to właśnie przed świętami jest największy ruch. Nie pomyśleli, by do składu z Warszawy do Lublina dodać kilka wagonów, by ludzie podróżowali godnie pociągiem. Potem kolejarzom nie przyszło do głowy, by inny pociąg także wyruszył w trasę. Drogie PKP, jeśli będziecie w taki sposób zarządzane, na pewno z kretesem przegracie bój o pasażera - opowiadał wczoraj zdenerwowany pasażer, który w Wielki Piątek musiał spędził prawie dwie godziny, bo następny pociąg do Kraśnika odjeżdżał o godz. 19.05. Inni pasażerowie poszli na sąsiedni dworzec PKS i pojechali do domów busami.

O wyjaśnienie poprosiliśmy dyrektora Lubelskiego Zakładu Przewozów Regionalnych Lecha Ogórkiewicza. - Rozkłady jazdy pociągów uzgadniane są z urzędem marszałkowskim, bo to on wykłada część pieniędzy na finansowanie niektórych połączeń. Rzeczywiście wspólnie z urzędem uznaliśmy, że w świąteczne dni ten pociąg nie będzie kursował - tłumaczy Ogórkiewicz.

Według dyrektora pociągiem tym dojeżdżają głównie uczniowie, a ci już w czwartek mieli ostatnie przed świętami zajęcia. Podobnie studenci, którzy zazwyczaj wracają do domów już w przedświąteczną środę.

- Będziemy starali się, aby w przyszłym roku takie problemy nie pojawiły się i żeby wszyscy, którzy będą chcieli dojechać na święta, mieli taką możliwość - dodaje dyrektor Ogórkiewicz.

źródło: : Gazeta Wyborcza



Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

Stawiasz, jak widzę na lokalny patriotyzm? I to za wszelką cenę?
Za cenę odebrania pracy ludziom, którzy potrafią sami się utrzymać a nie wydeptywać ścieżki do urzędu zatrudnienia.
A może problem tkwi w tym, że ci prywatni są za bardzo niezależni i przy nich nie da się ulokować na ciepłych posadkach kilku partyjnych kolesiów?


Myślę, że problem tkwi w tym, że wiele osób nie może patrzeć jak busiarze się dorabiają. Potem będą żądać zamknięcia sklepów prywatnych itp.

.: aron o godzinie 07:42 dodał(a):


Z tymi ubezpieczeniami czytałem w tramwaju w Warszawie pare lat temu,że bez ważnego biletu nie podlega sie ubezpieczeniu w razie kolizji.


Bzdura. W czasie kolizji gdy jest zamieszanie bilet może zginąć. Ważne są zeznania swiadków.


Co do prywaciaży to dla mnie mogą być,ale z odpowiednim taborem i linie czy kursy powinny być przydzielane danemu przewoznikowi na zasadzie przetargu(może zbyt mocne słowo przetarg,ale takie mi sie nasunęło na myśl) Bedzie ustalony rozkład i przewoznik bedzie ajentem danej lini.To mi sie podoba,a nie każdy robi co chce i to jeszcze bez rozkładu.


Nie.
Będzie przetarg na linię międzymiastową np. Lublin - Kraśnik. Wygra go oczywiście PKS, tylko pewnie raczej nowy PKS Lublin a nie PKS Kraśnik. W każdym razie nie oznacza to że inni przewoźnicy nie będą mogli jeździć na tej trasie, utracą tylko prawo do ulg ustawowych. Czyli busy i PKS Kraśnik będą mogły nadal jeździć na tej linii, tyle że bez biletów ulgowych. Nie będą mieć zwrotów za ulgi z budżetu po prostu.


Rozkład istnieje,ale w nim jest tylko zawarta godzina odjazdu i nic poza tym,a nie na tym polega poprawny Rozkład Jazdy.


To pasażerowie decydują swoimi pieniędzmi o tym jaki rozkład jest poprawny a nie Ty.



Temat: PKS Kraśnik
Kraśnicki PPKS do likwidacji [KL]Sąd Rejonowy w Lublinie Wydział Gospodarki dla spraw Upadłościowych i Naprawczych ogłosił upadłość PPKS w Kraśniku – dowiedzieliśmy się wczoraj. Pracę straci blisko 60 osób ze 125 zatrudnionych.
– Dla przedsiębiorstwa wyznaczono sędziego komisarza z lubelskiego sądu w osobie Moniki Wysmulskiej. A ja zostałam wyznaczona jako zarządca – powiedziała nam Teresa Włodarczyk, nowy zarządca PPKS w Kraśniku. – Dokonałam już spisu inwentarza i sporządziłam bilans.
Celem postępowania likwidacyjnego, jak powiedziała nam T. Włodarczyk, nie jest wykreślenie firmy z rejestru. Chodzi o jej uratowanie i dalsze funkcjonowanie, ale w okrojonym zakresie.
– Sytuacja jest tak tragiczna, że nawet nie ma środków na pokrycie ewentualnych kosztów postępowania upadłościowego w likwidacji – wyjawia zarządca. – Cały majątek przedsiębiorstwa stanowią dwie nieruchomości: dworzec PKS w Kraśniku Starym oraz baza w części tzw. fabrycznej. Są one jednak zajęte na rzecz nieopłaconych składek pracowniczych wobec ZUS. Te należności nie wchodzą do postępowania układowego, w związku z tym istnieje konieczność uregulowania połowy zaległości poprzez sprzedaż majątku. Dopiero wówczas będzie możliwość zawarcia z ZUS umowy co do spłaty pozostałej kwoty długu. Inaczej o żadnych pertraktacjach nie ma mowy, gdyż pierwszą połowę długu stanowią składki pracownicze emerytalne i rentowe.
Od pierwszego dnia T. Włodarczyk podjęła rozmowy z załogą, kierownikami działów oraz związkami zawodowymi. Atmosfera była ciężka. Zakład oflagowano. Pracownicy podjęli akcję protestacyjną. Pojawiła się groźba strajku. Na szczęście po negocjacjach flagi zostały zdjęte.
W PPKS w Kraśniku wymówienia z pracy dostało już 12 osób w ramach zwolnienia grupowego. BIEGINNI SIE POŁĄCZYLI

Próbę ratunku regionalnych PPKS podjął wojewoda lubelski jeszcze w ubiegłym roku. Chciał połączyć wszystkie 13 przedsiębiorstw w jedno. Większość jednak zaprotestowała. Z początkiem tego roku połączyło się tylko pięć z nich: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu. Nowa firma chce stworzyć wspólny rozkład jazdy oraz obniżyć koszty funkcjonowania, aby nie dopuścić do upadłości.



Temat: Zerwana siec Piaseczno - Czachówek Pld


Może jeszcze zażądałbyś zwrotu za hotel plus kolację?


Czemu nie?


Ogarnij się kobieto, zastanów się, gdzie żyjesz.


Jestem mezczyzna.


Czy ja cokolwiek wmawiam?
Ogarnij się kobieto, powtórzę to po raz kolejny, bo zachowujesz się jak
laska z pms.
Powtarzasz ciągle to samo w kółko, Dęblin, Dęblin, Dęblin.

przekręcaj moich słów.


Skoro PKP nie jest idealne to dlaczego czepiasz sie busiarzy?

<Już nie raz na tej grupie łgałeś, więc daruj


sobie. Kłamstwo wielokrotnie powtórzone nie staje się prawdą.


Aha czyli wypadki w Otloczynie, Deblinie i Osiecku to moje wymysly.
Kolejarze w pracy nigdy nie pija, te wszystkie promile to wymysl
Arona.


Nie potrafisz odpowiedzieć na prosto sformułowane pytania, za to
odpowiadasz pytaniem na pytanie, taka zręczna sztuczka socjotechniczna.
Ale tylko sztuczka. Małpia.
Przykro mi, ja już wiem, że nie masz innych argumentów i jedyne co
potrafisz, to wklejać w kolejnych wątkach to samo. Porywające.


To wy nie macie argumentow.


No co Ty powiesz? Skąd takowe masz informacje? Weź się ogarnij. Proszę,
zacytuj mi jakikolwiek przepis prawa, według którego twoje twierdzenie
ma sens - hint - kara.


Oczywiscie ze ma sens. ITD ma prawo nalozyc mandat na przewoznika w
przypadku jazdy niezgodnie z rozkladem.
To nie PKP ze mozna spozniac sie ile chce i smiac sie pasazerom w oczy


urząd marszałkowski oraz gazetę wyborczą.


Tez mozna.


To wyjdź zza komputera, rusz sflaczałe pośladki i zobacz. Zdziwisz się.


Bylem na dworcu PKP w LUblinie nie raz. Frekwencja to wlasnie 15 osob
w pociagu do Krasnika, 30 w kiblu do Deblina i Chelma.


Nie daje.


No jak nie daje. Gdyby ludzie chcieli jezdzic PKP to szynobus z
Lublina do Krasnika wozilby ze 100 osob w szczycie a 50 poza nim. Tak
jest np. w szynobusach w Kuj-Pomie, ciagle sa narzekania ze scisk w
pociagach.
Slyszales kiedys narzekania na scisk w szynobusach Lublin - Krasnik.
Albo w ogole w jakims pociagu w woj. lubelskim?

 Trzeba tez odliczyc kolejarzy po sluzbie, ktorzy jezdza za darmo.

< Ale ty i tak tego nie zrozumiesz, bo nie jesteś w stanie pojąć


  i przyjąć pewnych informacji do siebie.


Oczywiscie. Nie jestem w stanie pojac tego, dlaczego doplaca sie
uparcie do szynobusow wozacych po 15 osob zamiast inwestowac w naprawe
torow.

aron




Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 92 postów • 1, 2