Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy lublin-zakrzówek





Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi


----- Original Message -----
From: Piotr J. Ochwal
A co ma samorządowiec do prywaciarzy? W Lublinie ich ktoś zmusza, żeby
jeździli??? Nie rozumiem...


Nie zmusza ale pozwala żeby jeździli ile chcą i którędy chcą bez uzgadniania
z PKS i PKP rozkładu jazdy.
Samorządowcy z AWS dają koncesje każdemu kto ma zardzewiałego Forda Transita
i chęci do jeżdzenia. BTW ostatnio byłem w Kraśniku i ze smutkiem muszę
stwierdzić że prywaciarze oprócz trasy Kraśnik-Lublin opanowali też Kraśnik-
Zaklików - Stalowa Wola - Nisko i Kraśnik - Zakrzówek - Sulów - Szastarka
tak że za rok czy dwa 555 pójdzie do zamknięcia..:(((
Poza tym nie słyszałem żeby Rada Miasta Lublina dofinansowała np. autobus
szynowy do Parczewa - oni po prostu biorą w łapę od busiarzy i wiedzą że
część pieniędzy zarobionych przez busmenów trafi do nich.
Poza tym z jeżdzenia busem jest nieeeezła kasa - niektórzy "prywatni
przedsiębiorcy komunikacyjni" po roku czy dwóch jeżdżenia poprzesiadali się
z kilkuletnich Fordów Transitów na Mercedesy Sprintery z klimą NIE PODNOSZĄC
CEN BILETÓW!


To dlaczego na gorsze papierosy jest taka sama akcyza jak na lepsze? A na
brynę
jest niższa, bo to nie jest alkohol spożywczy. A że piją, to zupełnie inna
sprawa...


Czy od bryny pochodzi nazwa dzielnicy Katowice Brynów?


Cały nasz budżet to się trzyma na gorzale i benzynie...


Dobrze że w ogóle jeszcze się jakoś trzyma po 10 latach ogólnej
rozpierduchy...
Pozdrawiam
Aron







Temat: Czesi są gotowi wysłać do Polski swoje pociągi


| A co ma samorządowiec do prywaciarzy? W Lublinie ich ktoś zmusza, żeby
| jeździli??? Nie rozumiem...

Nie zmusza ale pozwala żeby jeździli ile chcą i którędy chcą bez uzgadniania
z PKS i PKP rozkładu jazdy.


Wybacz, żeby jeszcze uzgadniali rozkłady jazdy z PKP i PKS :-))) Przewoźnik ma
uzgadniac rozkład jazdy (warunku umowy przewozu)  z PASAŻERAMI !!! Jeżeli ileś
tam pasażerów w np. ankiecie wypowie się, że należy rozkład skorygować tak czy
siak, to przewoźnik powinien się nad tym zastanowić. Dla własnego (i pasażerów)
dobra.
A tak na marginesie to rozumiem z Twojego maila, że w innych rejonach kraju do
prywatnych busiarzy się strzela z karabinów, żeby czasem nie jeździli?


Samorządowcy z AWS dają koncesje każdemu kto ma zardzewiałego Forda Transita i
chęci do jeżdzenia.


Za to zardzewiałe, truposzowate, państwowe Jelcze czy inne Ikarusy mogą sobie
spokojnie jeździć na łysych oponach bez koncesji i żaden patrol ich nigdy nie
zatrzyma, żeby sprawdzić stan techniczny...


BTW ostatnio byłem w Kraśniku i ze smutkiem muszę
stwierdzić że prywaciarze oprócz trasy Kraśnik-Lublin opanowali też Kraśnik-
Zaklików - Stalowa Wola - Nisko i Kraśnik - Zakrzówek - Sulów - Szastarka


Ze "smutkiem" muszę stwierdzić, że jak Polska podpisze "otwarte niebo" i wejdą do
nas bez ograniczeń inni przewoźnicy lotniczy, to ceny połączeń lotniczych spadną
tak, że samolot może stać się tańszy od IC. Obecnie przelot Katowice-Warszawa
kosztuje 139 zł. Niewiele więcej niż 1 klasa IC, a o ile szybciej i wygodniej...


Poza tym nie słyszałem żeby Rada Miasta Lublina dofinansowała np. autobus
szynowy do Parczewa - oni po prostu biorą w łapę od busiarzy i wiedzą że
część pieniędzy zarobionych przez busmenów trafi do nich.



busmenów trafi do nich". To juz nawet nie chodzi o łapówki. Busiarze nolens
volens muszą płacić podatki, które to podatki zostają w lokalnym budżecie. Gdzie
płaci swoje podatki PKP (o ile wogóle płaci)? Z czego gmina ma większy pożytek?
Poza tym po co DOPŁACAĆ z budżetu do autobusu szynowego, skoro budżet gminy moze
ZAROBIĆ na transporcie prywatnym?


Poza tym z jeżdzenia busem jest nieeeezła kasa - niektórzy "prywatni
przedsiębiorcy komunikacyjni" po roku czy dwóch jeżdżenia poprzesiadali się
z kilkuletnich Fordów Transitów na Mercedesy Sprintery z klimą NIE PODNOSZĄC
CEN BILETÓW!


No widzisz? A państwowa komunikacja nie przesiada się na lepsze busy, podnosi
ceny biletów i żebra pod drzwiami Rady Miasta o dotacje...
A ludzie SAMI wybierają, czym chcą jeździć...


| To dlaczego na gorsze papierosy jest taka sama akcyza jak na lepsze? A na
brynę
| jest niższa, bo to nie jest alkohol spożywczy. A że piją, to zupełnie inna
| sprawa...

Czy od bryny pochodzi nazwa dzielnicy Katowice Brynów?


Czasem jak tam przejeżdżam z włączoną dmuchawą, to mam takie wrażenie :-)))







Temat: Busy smierci (lekko OT)
mkowalski


I analogicznie: ktoś kto jedzie do z kierunku okolic dworca PKP, jak
również
pobliskiej dzielnicy Wrotków, gdzie jest kilka dużych zakładów i szkół
(Zakład
Energetyczny, Elektrociepłownia, Zakłady Tytoniowe, Lubella, Herbapol -
fakt,
ten jest trochę dalej, -  Technikum Energetyczne, LO przy Krochmalnej,
itp. )
jaki miałby powód, żeby przyjechać
do Lublina busem, a potem tłuc się MPK/busem miejskim przez połowę miasta,
skoro z PKP można do wszystkich ww. (no, może z wyjątkiem Herbapolu) dojść
w
kilka/kilkanaście minut na skróty z buta?


No na przykład taki, że zarówno Krochmalna i Nowy Świat nie należą do hm...
najbardziej ekskluzywnych ulic Lublina.

Poza tym jak ktoś mieszka w Kraśniku i ma interes na Wrotkowie to jadąc busem
wydaje 4 zł na busa i 4 zł na prywatną 1 czy 6 z dworca. Razem 5 zł. Jadąc
pociągiem wydaje 1,30 zł na MPK w Kraśniku i 7,60 zł na pociąg i jeszcze musi
lecieć z trepa 1 km po podejrzanej dzielnicy.


Błędnie rozumujesz mój tok myślenia. W mieście jest zupełnie inaczej, niż
poza
nim. Autobus 34 nie jeździ tylko między dworcami, lecz dalej. Poza tym
zapewnia

dojazd do pociągu mieszkańcom kilku dzielnic Lublina. Zdecydowana większość
busów jeżdzi tylko do Lubartowa/Kraśnika itp.


Jezdżą też np. do Annopola, Zakrzówka, Bychawy, Bełżyc, Chodla, Opola,
Modliborzyc, Janowa, Polichny, Niedźwiady, Michowa, Kamionki, Ostrowa czy
Zaklikowa.
Jeżdżą też w wiele innych miejsc gdzie nie dociera PKP. Wiadomo że zapewnimy
sobie dozgonną wdzięczność ludności likwidując je.


W cywilizowanych krajach (np. Niemcy) wszystkie elementy systemu
komunikacyjnego (pociągi, auto(busy)) są ze sobą zsynchronizowane i jeżdżą
tak,

by jeden nie przeszkadzał drugiemu. Busy kursują prostopadle do linii
kolejowych oraz ze stacji po przyjeździe pociągu, z którego ludzie
przesiadają
się w nie i jadą dalej. I wszyscy są zadowoleni.


Ale są też busy ( czy autobusy) równoległe do linii kolejowych - np. Gorlitz -
 Zittau czy Gorlitz - Niesky. Niedopatrzenie czy celowa robota reakcji?


A w Polsce, która krajem
cywilizowanym przynajmniej w tej dziedzinie nie jest busy jeżdżą równolegle
do
linii kolejowych, wskutek czego pociągi przegrywają, bo w takich warunkach
przegrać muszą.


Nie muszą. Wystarczy obniżyć ceny, odnowić pociągi, kupić parę szynobusów,
poprawić rozkład jazdy i nauczyć kasjerki taryf. Można też wysłać pracowników
na szkolenie z savoir-vivreu. Efekty mogą być niesamowite.


Dlaczego busy Kraśnik - Lublin nie jeżdżą przez Urzędów,
Bełżyce?


Może mało ludzi ma takie potrzeby turystyczno-krajoznawcze. Zapewniam Cię
jednak że dojazd z Lublina przez Bełżyce do Urzędowa nie stanowi problemu -
przesiadasz się w Chodlu na bus do Kraśnika i sprawa załatwiona


Tamtędy jest trochę dalej, ale jadąc 130 km/h nie wydłuży to wiele
czasu jazdy. Podobnie jak się ma sprawa z tzw. komunikacją prywatną w
Lublinie.

Często widzę taki obrazek, że pół minuty przed MPK podjeżdża prywaciarz i
zabiera pasażerów temu drugiemu.


A szynobus Lublin-Kraśnik odjeżdża o 9.06 a bus Lublin-Kraśnik o 9.10. CZy w
tym przypadku szynobus zabiera klientów busowi?
 U mnie na Czechowie jest tak ułożony rozkład że państwowa 17 jedzie np. o
7.05 15 20 30 45 i 55 a prywatna 17 o 7.10 25 i 50. Czyli w tym przypadku
prywatna 17 o 7.10 zabiera klientów państwowej o 7.15 . Ale poprzednia
państwowa o 7.05 zabiera klientów prywatnej o 7.10. I co z tym fantem zrobić?

Stalin mówił - jest człowiek, jest problem - nie ma człowieka , nie ma
problemu. Wystarczy za człowieka wstawić busiarza i już tow. Stalin stałby
się idolem niektóych osób...

A potem larum, że MPK jest zadłużone, że


nierentowne, itp. Fakt, przyczyn tego zadłużenia jest wiele (chociażby
rozrośnięte strukturyróżnych zbędnych pierdzistołków, złe zarządzanie), ale
nieuczciwa działalność prywaciarzy również ma ogromny wpływ na kondycję MPK.


Dlaczego nieuczciwa? Mają koncesje, rozkład jazdy, płacą podatki.
Pewnie Freeway i Netię też trzeba zamknąć, bo konkurują nieuczciwie z TPSA,
prawda?


A gdyby MPK miało swoje linie a prywatni swoje, nikt by nikomu nie


przeszkadzał

To tak jest poza Lublinem - jeżeli Ci to nie przeszkadza to bardzo mi miło

pozdrawiam
aron