Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy Luboń





Temat: Pętla Żabikowo
Błagam niech ktoś zrobi porządek przy pętli autobusowej Żabikowo !!!
Nie wiem jak inni ale ja już mam dosyć stojących przed sklepem dżentelmenów spożywających napoje alkoholowe, żebrżących o 50 groszy W ostatnim czasie zniknęła również tablica z planem miasta Lubonia a rozkłady jazdy autobusu linii 56 brakuje od ponad pół roku





Temat: Rozkład jazdy Translubu w komórce.
Kolejna informacja z Informatora Miasta Luboń. Translub rozmawia z operatorem bezpłatnego systemu Ginger ( http://ginger.pasjagsm.pl/ ) nad udostępnienie w ramach platform Ginger i GingerBlu rozkładu jazdy. Ginger to aplikacja mobilna, udostępniająca na telefonie komórkowym rozkład jazdy. GingerBlu to wersja systemu przeznaczona dla osób niewidomych i słabowidzących, która czyta rozkład jazdy.





Temat: Rozkład jazdy Translubu w komórce.
8 lutego 2009 do systemu Ginger dodany został rozkład jazdy dla Lubonia.
http://news.pasjagsm.pl/poprawiona-ging ... -5483.html



Temat: Luboń okiem nowych (napływowych) mieszkańców
Cały czas byłam zadowolona z faktu,że się przeprowadziłam do Lubonia. Ale dzisiaj mnie szlag trafił jak zobaczyłam nowy rozkład jazdy Translubu. Uważam,że aktualny rozkład jazdy to wielkie xxxxxxxxxxxxxxxz ich strony.Jak można było taki numer wyciąć. Teraz to Luboń stał się naprawdę zaściankowy,bez możliwości .Zeby x XXI wieku autobusy kursowały co 1 GODZINĘ to skandal. Tylko stąd wiać.



Temat: TRANSLUB
W obecnej sytuacji mogę się założyć, że nie będziesz zadowolona
Otóż jak już wspominałem wina nie jest kto jeździ, tylko głownie chodzi o BILET i rozkład. Ponadto chciałym przypomnieć Tobie, że MPK już obsługuje Luboń, dwiema liniami 56 - zwykłą linia i 101, która to funkcjonuje na zasadach linii podmiejskiej. Linia 101 jest bardzo słabą konkurencja w stosunku do Translubowskiej L2 czy nawet Eko. Dlatego celem nadrzednym powinno być ujednolicenie taryfy biletowej w powiecie, a następnie racjonalne rozdysponowanie autobusami, tzn. chodzi mi o częstotliwość kursowania i przebieg linii. Jestem ciekawy, kiedy to władze naszego miasta dostrzegą fakt, że w Lubonu buduje się dużą ilość nowych domów (zwrost liczby mieszkanców i potencjalnych klientów) a jakoś rozkłady jazdy są nadal bardzo archaiczne. Wydaje mi się, że doskonałem przykładem jest linia L4. Jednak o tej linii to zapewnie wiecej powie nam Syrenka Ponadto co jeszcze chciałbym zauważyć. Otóż teraz zaczyna się robic ciepło wiec w niskopodłogowcach będzie gorąco to jest ich wadą - bo nikt wcześniej nie pomyślał o przesuwanych duzych oknach - takich jak teraz są w najnowszych Solarisach w Warszawie. Miejmy nadzieje, że Poznań także takie zamówi. Więc przewiewne autobusy Translubu - tylko jeszcze, aby wszystkie okan dawały się otworzyć - będa przyjemnością.
Reasumując obsługa linii przez dany zakład to jedno a wspólny bilet i racjonalny rozkład jazdy to drugie. Jeżeli wszystko jest dobre to mamy coś na kształt KM w Poznaniu, choć i tam do ideału to jeszcze duuużo brakuje.



Temat: TRANSLUB

O jakiej szkodzie mówimy – kogo ona tak naprawdę dotknie?
Mała hipotetyczna analiza ,gdyby Luboń rozpisał przetarg w którym okresliłby rodzaj taboru, ilośc km, rozkład jazdy , kary za niewypełnienie warunków umowy (np spożnienia, czystość) itp. itd. i wygrywa ten przetarg nie Translub a firma X (choc oczywiście możliwe jest ze wygra Translub). Kto traci a kto zyskuje?


To jest kompletnie nierealne! Jak ma przewoźnik przystępować do przetargu, skoro nie ma i nie wie czy nie będzie miał pozwolenia na wykonywanie regularnych przewozów na danych trasach? Przypominam, że żeby takie pozwolenie usyskać firma musi przedstawićwniosek z zawartym przebiegiem trasy, szczegółowym rozkładem jazdy, projektem taryfy opłat i szeregiem innych rzeczy. Kto nie mając zezwolenia miałby przystępować do takiego przetargu? Kto nie mając pewności że wygra przetarg składałby w ogóle taki wnioseko pozwolenie? Poza tym sprawdzałem na stronach Urzędu Zamóień Publicznych kilka losowo wybranych województw i w żadnej z miejscowości w tych województwach nie organizuje się takich przetargów. Spróbuj sam - może Ci się uda. http://www.portal.uzp.gov.pl/

A co do Bydgoszczy to o ile się orientuję (a sprawdziłem to dosłownie przed chwilą), to ciągle kursuje tam MZK (www.bydgoszcz.pl).



Temat: Akcja "Nowy rozkład"
Proponujemy wszystkim niezadowolonym z nowego rozkładu mieszkańcom Lubonia akcję pisania do Translubu listów z protestem, a najlepiej będzie, jeśli zawrzemy w nich swoje propozycje dotyczące poprawy rozkładu jazdy.
Większość pasażerów i użytkowników naszego forum jednocześnie skarży się na fatalny dojazd wieczorem z Poznania do Lubonia. Faktycznie - jaki jest sens odjazdu dwóch autobusów dokładnie o tej samej godzinie, a potem pozostawienie ponad półgodzinnej przerwy? Częstotliwość kursów do Lubonia jest skandalicznie niska, a Translub dawno powinien się zorientować, że minęły już czasy, kiedy większość pracowników kończy pracę o 14.00 lub 15.00...
Wszyscy również wiemy, jak przydały by się całotygodniowe kursy nocne, zwłaszcza w wakacje! Nie muszą to być cogodzinne kursy - starczą dwa lub trzy, ale to skandal, że prawie 30-tysięczne miasto nie ma nocnej komunikacji z Poznaniem!

Wszelkie sugestie, zwłaszcza te bardziej konkretne proponujemy przesyłać na adres lubońskiego Translubu:

Przedsiębiorstwo Transportowe
Translub Sp. z o.o.
ul. Przemysłowa 13/15
62-030 Luboń

lub adres email:

Prezes Zarządu - z.bernat@translub.pl
Sekretariat - sekretariat@translub.pl

Liczymy, że wspólna, zbiorowa akcja przyczyni się do poprawy jakości komunikacji w Luboniu. Doceniamy ostatnią obniżkę cen, ale pasażerów nie jest łatwo oszukać - nawet drobna zmiana jest natychmiast odczuwalna. Więc zamiast montować ekrany reklamowe, może Translub zainwestuje w częstsze czyszczenie potwornie zabrudzonych autobusów?



Temat: KOMUNIKACJA PODMIEJSKA - Poznań mówi: nie - Głos Wlkp

A dalej - zobaczymy - mam nadzieję, że negocjacje przyniosą skutek i dalej tak pozostanie.

Póki co widać ze gminy sie boksują w sprawie przystanków - a kto cierpi my pasazerowei - mieszkancy:
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... &startsz=x

Dwie odpowiediz zamieszczone w GW tyczą Lubonia:
"3.3 Nowa linia do Lubonia
Zapewnienie komunikacji swoim mieszkańcom leży w gestii władz poszczególnych gmin. MPK nie może uruchomić linii obsługującej Luboń bez zgody na zatrzymywanie się na przystankach i bez określenia kto płaci za przejazdy ulgowe i bezpłatne. My ze swej strony chcielibyśmy skierować na ul. Dębiecką w Luboniu linię nr 49 relacji Górczyn - Dębiec, lecz TRANSLUB nie wyraził zgody na zatrzymywanie się na przystankach na terenie Lubonia.
7.10. Niepunktualność linii nr 56 i 80
Opóźnienia odjazdów autobusów z pętli
Górczyn spowodowane są w przypadku linii nr 56 i 80 korkami formującymi się na wlocie Poznania w kierunku pętli. By poprawić punktualność tych linii planujemy uruchomienie rezerwowego autobusu. Na pozostałych liniach w październiku br. pomiary niezależnej firmy wykazały następujące wskaźniki punktualności: nr 50 - 75 %, 63 - 74 %, nr 75 - 100 %, nr 82 - 91 % i nr 93 - 100 %. przy średnim wskaźniku dla komunikacji publicznej - 87 %. Na niektórych liniach rozkład jazdy zakłócają korki uliczne, które w bieżącym roku w dużej mierze wynikały z robót drogowych prowadzonych w wielu punktach miasta."
pozdro
Pawlok



Temat: Ustalone szczegóły zlotu forumowiczów
Po kilkutygodniowych debatach na temat miejsca i terminu spotkania aktywnych i nieaktywnych forumowiczów e-gory, udało się w końcu dojść do konsensusu. Ogłaszam co ustalono:

termin zlotu: 15/16 październik 2005 roku
miejsce zlotu: schronisko PTTK na Luboniu Wielkim

O kolejnych szczegółach będziemy na bieżąco informować.
Można zgłaszać różne pomysły, co do "rozkładu jazdy" zlotu. Poniżej, pierwsze z nich:
1) Umawiamy się w 2-3 różnych miejsach i docieramy razem na Luboń Wlk. (np TRASA 1: Lubień - Szczebel - Przełęcz Glisne - Luboń Wlk., TRASA 2: Koninki - Stare Wierchy - Raba Niżna - Luboń Wlk.)
2) Jakieś konkretne wykładziki aby połączyć przyjemne z pożytecznym (np. o bezpieczneństwie na górskich wycieczkach, fotografii górskiej, itd.)
3) Śpiewogranie przy piwku (jakie piwo jest dostępne w schronisku poinformujemy, żeby ewentualnie każdy się przygotował na wyniesienie puszeczki ulubionego trunku)

Czekamy na kolejne propozycje...



Temat: Akcja "Nowy rozkład"

Proponujemy wszystkim niezadowolonym z nowego rozkładu mieszkańcom Lubonia akcję pisania do Translubu listów z protestem, a najlepiej będzie, jeśli zawrzemy w nich swoje propozycje dotyczące poprawy rozkładu jazdy.

Mam chwilę czasu i biorę sie zapisanie emaila, tym bardziej że materiał wyjściowy mam!
Ale dodatkowo.
Proponuje by każdy pytający zadał w owym liście pytanie czy Prezes zgadza sie na opublikowanie swoje odpowiedzi lub jej fragmentów na łamach e-lubon!
W przypadku gdyby Prezes Translubu czuł się nie kompetetny by merytorycznie na listy odpowiedzieć (bo to UM , burmistrz odpowiada za komunikacje) proponowałbym by w listach zawrzeć prośbę by w takim przypadku przekazał te listu organom kompetetnym do udzielenia odpowiedzi!
pozdrawiam
Pawlok:
PS: pewne pytanie komunikacyjne próbowałem zadać burmistrzowi poprzez www zadaj pytanie burmistrzowi, jak na razie pierwsze 6 prób nie zostało upublicznione na stronie miasta, ale jestem cierpliwy będą kolejne próby ponowienia pytania...



Temat: Akcja "Nowy rozkład"
Wracając do tematu zasadniczego.
Czy ktokolwiek z forowiczow - dostał jakąś odpowiedź od Prezesa Translubu.
Czy też ma on w d...swoich klientów?

W kwietniowych Wieściach Lubońskich kolejne głosy o komunikacji.
Pan Grzegorz Ziętkiewicz w artykule "Wyboista droga Lubonia" napisał:
"....Zastępca burmistrza - Rafał Marek - jednoznacznie stwierdził, że dokonane przez Translub zmiany rozkładu jazdy nie są wolne od błędu. Burmistrz Szmyt poinformował jednocześnie, ze lubońska firma transportowa wykonała we własnym zakresie analizę frekwencji przewozów na poszczególnych trasach..."

Brawo dotowana przez miasto spółka robi sobie co chce i jak chce - bez jakiejkolwiek kontroli!
Jestem naprawdę ciekawy jaką metodykę oraz jakie kompetencje w tym zakresie mieli przeprowadzający ową analizę!
Czy kiedyś w Luboniu zaczną władze sprawować ludzie rozumiejący jak powinna funkcjonować komunikacja publiczna?

Pawlok
PS: skoro e-luboń to teraz gazeta podlegająca prawu prasowemu - To może admini/redaktorzy zadadzą pytania prezesowi Translubu :
1)Dlaczego nie odpowiada na pisma klientów ?
2) Czy mógłby udostępnić metodykę, opracowanie i wyniki owej analizy do wiadomości publicznej?



Temat: Akcja "Nowy rozkład"

Mówili że po rozmowie z prezesem od 1 maja mieszkańcy Lubonia będą korzysta ze starego rozkładu jazdy a nowa linia translubu pojedzie tylko w weekendy. Więcej mówili też że burmistrz chciał nowa linie ale nie chciał zwiększać kosztów jedynie na linii L2 i L3 nie dotnie zmiana jedynie na L3 będzie później kurs ostatni na resztach linii stary rozkład.

Dziękuje Bartku.
Co prawda na stronie Translubu nic jeszcze w tym temacie nie ma ma.
Czyli LC prawie ginie, jego 8 kursów weekendowych będzie prawdopodobnie wygospodarowanych w wyniku braku L2 w weekendy.
Swoją drogą ciekawe jak mieli podpisaną umowę z Auchan.
No i prawdziwej poprawy nie będzie - komunikacji w godzinach wieczornych, nocnej ...
Prawdopodobnie "odnieśliśmy" pyrrusowe zwycięstwo.
Pawlok
PS: Izabell post Bartka może nie doskonały ale można go było zrozumieć



Temat: Akcja "Nowy rozkład"

Pawlok, ale jeżeli nie będziemy pokazywać Bartkowi błędów jakie popełnia to będziemy mieli takie pokolenie, o którym wspominasz przy każdej nadarzającej się Tobie okazji....

OK.
Myślę że Bartek tak chciał sformułować swoją relacje z obejrzanego materiału w Teleskopie:
W materiale Teleskopu poinformowano, że od 1 maja mieszkańcy Lubonia będą korzystać z komunikacji miejskiej przewoźnika "Translub" wg rozkładu jazdy obowiązującego do 1 marca 2009, z następującymi zmianami: nowa linia LC kursy tylko w weekendy, L2 i L3 ze zmianami obowiązującymi od 1 marca 2009 wraz z przesunięciem ostatniego kursu L3 z Poznania.
Ponadto prezes "Translubu" powstałe zamieszanie składał na barki burmistrza Lubonia, który zadecydował o uruchomieniu nowej linii LC bez zwiększania dotacji do "Translubu".

pozdrawiam
Pawlok



Temat: Luboń okiem nowych (napływowych) mieszkańców
Mieszkam w Luboniu od 8 miesięcy, wcześniej mieszkałam w Poznaniu. Jeśli chodzi o moje "świeże spojrzenie", to w nowym miejscu zamieszkania przeszkadza mi:

- brak terenów spacerowych (jest Kopiec, ale mam na myśli park, jakiś teren zrobiony z myślą o komforcie mieszkańców)
- brak możliwości spędzenia wieczoru/ dnia wolnego w Luboniu, jeśli chce się skorzystać z kina/teatru/kawiarni itp. - trzeba jechać do Poznania
- brak świadomości władz miasta tego, jak ważny jest wizerunek miasta i jak ważne jest dbanie o jakość życia mieszkańców, brak jakichkolwiek inicjatyw mających na celu jej poprawę
- brak działań władz wspierających lokalną przedsiębiorczość. Niestety, jeśli chce się pracować gdzie indziej niż w sklepie (nie mam nic do takiej pracy, tak dla jasności) to trzeba szukać w Poznaniu. A szkoda, bo wraz ze społeczną warstwą tzw. "inteligencji" z miasta ucieka wiele szans na jego rozwój...
- Komunikacja :] temat-rzeka, niestety. Mam sporo do zarzucenia naszemu miejskiemu przewoźnikowi, jednak największą paranoją jest nowy rozkład jazdy (kto to widział żeby z Górczyna czasem jechały dwa autobusy dokładnie o tej samej godzinie, żeby potem było np. 40 minut przerwy!!)

To tyle, tak na świeżo. Zaznaczam, że wprowadzając się tu byłam świadoma większości tych zjawisk i nie narzekam teraz tak "dla samego narzekania", a po prostu dzielę się spostrzeżeniami. Żałuję po prostu, że miasto z takim ogromnym potencjałem się marnuje...
Mam nadzieję, że to się w końcu zmieni i tego Luboniowi i jego Mieszkańcom z całego serca życzę



Temat: 150 LAT KOLEI W LUBONIU
a może lepiej kładka nad torami
co do dworca PKP to wystarczyło by może chociaż w gorących godzinach (6-9.30 i 14-18) zastanowić się nad tabliczkami z rozkładem jazdy pociągów na trasie Poznań-Luboń przy przystankach TransTrupa, oraz ruchem wahadłowym busów np. Lubonianka -Dworzec i Lasek-Dworzec
tylko, że to są marzenia

oczywiście jest to luźny pomysł, który na pewno nie będzie miał realizacji - tylko sprawa jest taka, że być może ktoś, kto ma na coś wpływ przeczyta tego posta i mając wiedzę na temat ruchu komunikacyjnego coś zrobi w tym kierunku by było lepiej z koleją w Luboniu



Temat: Akcja "Nowy rozkład"
Mówili że po rozmowie z prezesem od 1 maja mieszkańcy Lubonia będą korzysta ze starego rozkładu jazdy a nowa linia translubu pojedzie tylko w weekendy. Więcej mówili też że burmistrz chciał nowa linie ale nie chciał zwiększać kosztów jedynie na linii L2 i L3 nie dotnie zmiana jedynie na L3 będzie później kurs ostatni na resztach linii stary rozkład.



Temat: 150 LAT KOLEI W LUBONIU
T
co do dworca PKP to wystarczyło by może chociaż w gorących godzinach (6-9.30 i 14-18) zastanowić się nad tabliczkami z rozkładem jazdy pociągów na trasie Poznań-Luboń przy przystankach TransTrupa, oraz ruchem wahadłowym busów np. Lubonianka -Dworzec i Lasek-Dworzec
tylko, że to są marzenia

Nowtom, to jest genialny pomysł (zadziwiasz mnie z posta na post ). Myślę, że takie tabliczki to nie jest taka nierealna sprawa. Translub ich nie zrobi, bo po co ma konkurencje wspierać, ale mieszkańcy mogę wyjść z taką inicjatywą
Na początek mogłaby wystarczyć zwykły zlaminowany rozkład PKP wydrukowany z komputera.
O tabliczkach pomysli się później...
Zgadzam się teżco do kładki. Nie jest tajemnicą, że ludzie z 3-go maja i tak skracają sobie drogę do np. LB przechodząc przez tory, a nie przez paskudne przejście przy Fabrycznej... To jak już mają to robić, to może jednak kładką... (choć to nie taka prosta sprawa)



Temat: Planowana podwyżka cen biletów MPK

spółce transportowej (posiadając tymczasem własną).

Wiesz wlasna spolka nie rozwiazuje problemu - skoro dziala jak dziala...
To ze mieszkaniec Lubonia zaplaci wiecej za dojazd do Poznania jest logiczne i akcpeptowalne...
Ale to ze czestotliwoscm rozklad jazdy i tabor jest na zenujaca niskim poziomie to juz nie jest akcpeptowalne...
Naprawde wladze Lubonia maja czas by opracowac model jak powinna fukcjonowac komunikacja i co za problem potem ropzisac przetarg? Moze nas wozic obojetnie kto byle komunikacja fukcjonowala sprawnie...Nalezaloby takze zaczac rozmawiac z sasiadami moze zamiast np L4 wystarczylby jeden 1117 obslugiwany przez np komorniki z odpowiednai rotacja kursow i czestotliwoscia...
To nie sa proste sprawy...
Ale nie mozna zakladac ze transbubel jest jedynym szlusznym rozwiazaniem...
Pawlok
PS: 56 no coz Twoje informacje potwierdzaja to co keidys szlyszalem..oby po otwarciu glogowskeij ie zabrano nam 56:-(



Temat: Powtórka z historii...


W nowym rozkładzie jazdy pociągi znów jeżdżą króciutkie i znów są
przepełnione! Dzisiejszy 740 Poznań - Leszno (odj. 18:45) składał się z trzech
wagoników! Tłok był taki, że kiedy wsiadałem w Luboniu jakiś koleś musiał
wleźć do kibla, żebym się zmieścił - i spędził tam resztę podróży do
Puszczykówka (tam wysiadał). Strach pomyśleć co będzie w piątek, kiedy
studenci będą wracać do domów...


nietylko z Poznania w kierunku Leszna jadą krótie poć. to samo jest w
każdym kierunku..np:Poc. z KUTNA w starym rozkładzie nr17131 miał3-5
piętrusów w niedziele i niemogli sie pomieścić a w tą niedziele w tej
trasie poc.z KUTNA 17137 miał 1 ETZ to sobie wyobraście.... Poć 17141 z
Klodawy o 7 :17 w Poznaniu 1 etz gdzie ludzi jedzie na 100% na 2etz.
PYTAM SIE KTO TYM ZAŻĄDZA?????  To wogule niewiem po co on tam
siedzi..Odrazu ich pozwalniać.




Temat: co ciekawego w lykend?


| Hmmm... Ciekawe jak się to ma do zakazu przejazdu dużych parowozów
| (Pm36, Pt47) przez wiadukt koło Lubonia...

ztcw jakies testy przebiegly pomyslnie wiec zakazu niet...


No to źle wiesz. Tylko parowozy serii Pt47 mają zakaz wjazdu na wiadukt w
Łęczycy na szlaku Luboń k. Poznania - Wiry. Poza tym, pociąg "Wolsztyn
Experiense" jedzie z Wolsztyna do Wrocławia, a nie z Poznania jak to było w
poprzednim rozkładzie jazdy.
FB





Temat: TRANSLUB
Mnie osobiście brakuje trochę częstotliwości kursów L z Żabikowa po Luboniu w soboty. Mam znajomych w różnych częściach Lubonia i trzeba się przesiadać żeby dojechaś do nich i wrócić do domu ,ostatnio kierowca z LA widział mnie,że biegnę ale widocznie miał napięty rozkład jazdy i nie zaczekał.Kwitłam na przystanku całą godzinę. Pozdrawiam



Temat: czy tak jest codzien???


Przepraszam bardzo a jaka częśc Lubonia jest opisywana tylko prosze nie
mówic
Żabikowo bo to jest cios poniżej pasa dla KomBusu tam jest 56 - translub
takzę
nie ma przegubów.


Chodzilo mi o Lubon ogolnie;-)
Sam zamieszkuje Zabikowo z cudownym 56:-)


To wcale nie jest aż tak drogo. Bilet kupionu u kierowcy normalny. Bilet na


L3 które takze dojeżdża do centum kupiony u kierowcy kosztuje 4,20zł. L3

przejeżdża max 15km w jednastrone a NB prawie 30km. Ogólnie to prawie dwa


razy dalej a cena nie jest dwa razy większa.

transbubel ma ceny kosmiczne to zupelnie inna bajka:-(


Te linie to taki jakby ich wewnątrz gminny PKS.


Tak tez myslalem...


Ogólnie w dzieńroboczy NB jeździ co 30 minut jeszcze jest 2 z Rataj do
Zaniemyśla (nie wiem czy na wspólnym biletcie). Dodatkowo poranny kurs NB,
któy jest w Ponznaiu około 7 rano obsługują dwa autobusy w translubie coś
nieprawdopodobnego ...


A ja myslalem ze to blad na rozkladzie jazdy gdzy byl kurs po kursie w
odstepie dwoch minut zaznaczony:-)
A to jednak ma sens i rozwiazanie bardzo oryginalne!!

pozdro
Pawlok





Temat: Akcja "Nowy rozkład"
Prawdopodobnie dzisiaj temat absurdalnego rozkładu jazdy/stanu komunikacji publicznej w Luboniu zostanie podjęty/wyemitowany w którymś z dzisiejszy wydań "Teleskopu" w TVP program 3.
pozdrawiam
Pawlok
PS: ja chyba będę mógł śledzić tylko tego o 18, wiec jakby ktoś inny coś wychwycił...



Temat: Wyjechać gdzieś...
Proszę napiszcie co się w Luboniu zmieniło. W jakiej kategorii.
Przed chwilą oglądałem zdjęcia (ktoś napisał że nowe).
Patrzę i niedowierzam. Dworzec kolejowy w Luboniu. Zamurowane drzwi!!!
I tu masz rację. Dużo się zmieniło. W latch 50-tych na peronie był duży owalny bufet. Można było kupić napoje , słodycze, ciastka. Jeszcze w latach 60-tych w mundurze i w czerwonej czapce odprawiał pociągi zawiadowca stacji. W poczekalni było ciepło i były wywieszone rozkłady jazdy i czynna była kasa biletowa całą dobę .
Nie wiem jak jest dziś, zmieniło się - ale czy na lepsze ???



Temat: TRANSLUB

wystarczy spojrzeć na pierwszą stronę rozkładu jazdy dodawanego do Wieści Lubońskich - "MARZEC 2008" - i wszystko jasne.

Idąc takim tokiem rozumowania to na poprzednim był napis 2008/2009 i co jakoś tak nie obowiązuje całego 2009 roku


Powiem szczerze, że nie chce mi się wierzyć, aby po miesiącu tranlub zmieniał rozkład na stary.... Jeśliby tak by się stało to nie ździwiłbym się jeśli usłyszałbym o lubońskiej komunikacji w radiu lub tv w kategorii: humor/głupota


Też mi się nie chce wierzyć, ale nie na darmo na Translub mówimy Transbubel


Zawsze odjazd był --;05 co godzinę.

To tu sie doczepie, a następny LB był po trasie o '42, miedzy kurami niesymetryczna różnica raz 37 minut, raz 23 minuty...wkurzało mnie to w czasach gdy kupowałem liniówke na L1, bo nawet zimą człowiek nie mógł wsiąść w LA by nie marznąc wkoło dojechać zwiedzając Luboń.

Pawlok



Temat: TRANSLUB
Analizuje papierowy rozkład jazdy cofający Luboń do trzeciego świata.
Jeżeli ktoś chciałby z Żabikowa dostać sie na Dębiec wieczorem to ostatni kurs jest o 21,52 LA w dzień roboczy i 22,12 w soboty i święta.
Teoretycznie w tygodniu można by próbować L1 o 22,35 gdzieś tak ok 22,40 powinien być koło straży pożarnej, a L4 jedzie z Krętej o 22,25 wiec chyba byłby do złapania tylko to podróż na dwa bilety.
Dobrze że mamy jeszcze "56".

Ale w Wieściach Lubońskich przez Translubu Zbigniew Bernat piszę :
"W oparciu o analizę frekwencji pasażerów na poszczególnych liniach oraz postulaty jeżdżących dokonano zmian w godzinach kursowania autobusów, które obowiązywać będą od 1 marca 2009r."

A wiec wszystko dla naszego dobra!
Szkoda że pan prezes nie podał kto te analizy wykonywał, jaką metodykę zastosowano. Szkoda że panu Prezesowi do głowy nie przyjdzie ze w godzinach wieczornych na linaich powinien pojawiac sie mneijszy tańszy w eksploatacji tabor.
No ale po co przecież w Luboniu komunikacja nie jest dla mieszkańców tylko
dla Translubu, zresztą zdaniem radnych "autobusami jeździ biedota" . Odnoszę wrażenie że prezes Translubu był pracownikiem PKP, albo jakieś nauki tam pobierał...
Pytanie do radnych , na które i tak nie odpowiedzą pomimo ze czytają forum - czy cięcie kursów prze Translub zaskutkuje zmniejszeniem dotacji dla tej firmy z kasy miasta?

Pawlok
PS: W innym artykule WL zauważyły to samo co my czyli brud autobusów transbubla i zaproponowały nową nazwę dla Translubu - Transbrud.
Propozycja bardzo celna!



Temat: Powtórka z historii...
W nowym rozkładzie jazdy pociągi znów jeżdżą króciutkie i znów są
przepełnione! Dzisiejszy 740 Poznań - Leszno (odj. 18:45) składał się z trzech
wagoników! Tłok był taki, że kiedy wsiadałem w Luboniu jakiś koleś musiał
wleźć do kibla, żebym się zmieścił - i spędził tam resztę podróży do
Puszczykówka (tam wysiadał). Strach pomyśleć co będzie w piątek, kiedy
studenci będą wracać do domów...




Temat: co ciekawego w lykend?


No to źle wiesz. Tylko parowozy serii Pt47 mają zakaz wjazdu na wiadukt w
Łęczycy na szlaku Luboń k. Poznania - Wiry. Poza tym, pociąg "Wolsztyn
Experiense" jedzie z Wolsztyna do Wrocławia, a nie z Poznania jak to było
w
poprzednim rozkładzie jazdy.


Ale Grzegorzowi chodzilo o czwartkowy kurs Pm36 w obiegu na planowych
osobowkach do Poznania, wiec kwestia respektowania zakazu pozostaje otwarta.

Pedro





Temat: Beskid Wyspowy - weekend Bożocielny 09
W czwartek tuż po wschodzie słońca, bez żalu opuściliśmy miasto - kierunek Beskid Wyspowy. Prawie bez problemów dotarliśmy do Chyszówek koło Jurkowa, gdzie mieliśmy kwatery u wielce gadatliwej gospodyni.

Te trzy dni pozwoliły nam nieco liznąć te górki. Wyjazd jeśli chodzi o pogodę w stylu bollywood - Czasem słońce czasem deszcz

Była to nasza pierwsza wizyta w tej części Beskidów i zachwyciliśmy się. Po za tym nie udało nam się zawitać w kilka miejsc, choćby na Luboniu. , a Mogielica przywitała nas chmurami i wiatrem - trzeba więc to powtórzyć.

A tak na marginesie - w Mszanie Dolnej nie było informacji o zmianie rozkładu jazdy PKS, co spowodowało, że uciekł nam ostatni autobus - grunt to dbać o zadowolenie klienta.

Parę fotek z wyjazdu.

http://picasaweb.google.com/Monikka72/WyspowyCzerwiec09#



Temat: TRANSLUB


Oczywiście jest to niestety półśrodek – dlaczego Jakubie nie próbujecie jako radni iść w stronę ogłoszenia przetargu na usługi komunikacyjne?
Nie ważne czy MPK, czy Translub czy firma X byle było tanio, w miarę przyzwoitym taborem z logicznym rozkładem jazdy dla mieszkańca naszego miasta!


Ponieważ nie możemy działać na szkodę własnej spółki. A co do innych spółek komunikacyjnych; rozmawiałem kiedyś z jednym z dyrektorów MPK na temat przedłużenia linii 76 do Lubonia i on sam osobiści mi to odradzał twierdząc, iż będzie to dla nas nie opłacalne. Albowiem nie jest tajemnicą, iż MPK jest dużo droższą spółką pod względem utrzymania (mam tu na myśli na przykład koszt wozokilometra). Zupełnie inne są jednak dotacje dla tej spółki, wpływy z reklam, oraz zapewne liczba gapowiczów, którą spółka utrzymuje.



Temat: TRANSLUB

to nie jest wina translubu z opuźnieniamin tylko korków ulicznych

Przewoźnik może zapobiegać tego typu sytuacjom - poprzez wprowadzanie brygad rezerwowych na pętlach . Nie przyjezdza planowy bus puszczamy rezerwe.
Tylko pytanie za 100 pkt czy miasto Luboń rozlicza Translub z punktualnosci analizując przeprowadzając pomiary punktualności kursów ?
Szkoda że radny jakub zamilkł na forum - byc może znałby odpowiedź.
Wystarczyłoby jednego - dwóch studentowzatrudnic na umowe zlecenie (albo odelegowac jakiś urżedników ) i losowo sprawdzic punktualność Translubu, i za kazde niespełnienie rozkładu jazdy kara - zmniejszenie dotacji...
Pawlok



Temat: [radio] Poznańskie MPK najlepsze
 Być może już niebawem


zamiast zwykłego rozkładu jazdy znajdziemy na niej specjalną wyszukiwarkę.
Będziemy mogli w niej podać miejsce początkowe i końcowe podróży a komputer
poda nam w jaki sposób pokonać trasę najszybciej. Wskaże też miejsca
przesiadek oraz godziny odjazdu poszczególnych tramwajów czy autobusów.


Dziś musze jednak trochę zaciemnić jakze różowy obraz MPK. Otóz dziś mój brat
na przystanku przy stadionie Lecha w stronę Górczyna na 63 czekałby 50 minut -
a uzyłem trybu przypuszczajacego ponieważ w końcu zadzwonił do domu i równo z
atuobusem podjechałem samochodem na przystanek - pokonując droge z konca
Lubonia na Bułgarska - troche kiepska sytuacje, która mozę cżłowieka nieco
zirytować. Ale do czasu aż nic nie zrobi się z ciagiem ulicy Solnej oraz
Bukowskiej to nic chyba sie nie zmieni - więc teraz powinni na pl. Kolegiacki
troche o tym pomyśleć - najleszym sposobem byłoby zabrac samochody i niech
każdy spróbuje swoich sił w dojazdach KM
POzdrawiam
Michał Górny





Temat: [pr] Studentom politechniki trudno dotrzeć na zajęcia przy Nieszawskiej


51 - 90 autobusy nocne


Dodam, że autobusy nocne w Poznaniu mają oznaczenie
3-znakowe... N31, N32, N33... Tak to jest na rozkładzie
jazdy (jedynie na małych tabliczkach jest bez literki N)

Można też zrobić numerację w sposób następujący:

T0 - T99 - tramwaje
A0 - A99 - autobusy
N0 - N99 - autobusy nocne
S0 - S99 - autobusy specjalne
P0 - P99 - autobusy pospieszne (jednak żeby bilety nie były droższe)
K0 - K99 - kolej miejska (jeśli kiedyś taka powstanie)

Można też by ujednolicić podmiejskie autobusy,
ale z racji, że nazwy niektórych gmin rozpoczynają
się na takie same literki, to trzeba by przypisać
odpowiednie literki odpowiednim gminom (w sumie ułatwi
to też orientacje, dokąd danym autobusem się dojedzie).
np:
A00 - A99 - Poznań
B00 - B99 - Komorniki
C00 - C99 - Czerwonak
D00 - D99 - Suchy Las
E00 - E99 - Swarzędz
F00 - F99 - Kleszczewo
G00 - G99 - Luboń
H00 - H99 - Tarnowo Podgórne
I00 - I99 - Rokietnica





Temat: czy tak jest codzien???
Witam serdecznie!
Nie wiem czy uzylem wlasciwego skrotu kor = Kornik k/Poznania...
Wczoraj zabralem swoja dziewczyne i jej siostre do Kornika by obejrzaly sobie
zamek it. itd... z racji siostry musielismy poruszac sie busami - rowery
niestety staly w garazu:-(
Ni i tu przejde do meritum - zawsze myslalem ze Lubon ma fatalna komunikacje -
wczoraj odczulem ze  w Korniku ejst jeszcze gorzej...autobus raz na godzine w
sobote jakis krotki mercedes...juz an Sw Marcinei meijsca siedzace zapelnione
potem juz doslownie tlok, jeszcze gorzej w drodze powrotnej...
Cena biletu 5,40 Poznan Sw Marcin - Kornik Rynek tez nie jest zbyt wesola:-(
Na rynkuw Korniku troche przejrzalem rozklady jazdy - niewygladaly z rozowa...
duzo dziwnych linii z bardzo dziwna czestootliwoscia - pare kursów na dzien..
Ja wiem ze to nei jest metropolia ale czy w dni robocze jest rownei fatalnie?
No jak  sobie radza mieszkancy okolic gdzie dom przy domu wyrasta (czwartkowa
wyprawa rowerem przez te tereny) - ja wiem ze to osiedla nowobogackich z
furami..ale przeciez niezawsze wszyscy moga przemeiszczac sie wlasnym
blachosmrodem...
pozdro
Pawlok
PS: jednak jak do Kronika to tylko rowerem:-)




Temat: TRANSLUB

Górny, powiedz mi - jaki jest sens miejskiej komunikacji w Luboniu? Policz sobie: autobus linii 74 jedzie przez cały Poznań prawie 50 minut. Nr 63 - 42 minuty - też przez całe miasto. Linia 82 - ponad 45 minut. Od Górczyna na os. Wichrowe Wzgórza.

Powiem tak moze troche z przekąsem - nie każdy studiuje polonistyke - dlatego ja nie za bardzo rozumiem myśl autora

Jeżeli chodzi o Twoje dalsze myśli to są one dobre ale.... Otóz jak na razie do KM w Poznaniu dokłada miasto Poznań (przynajmniej tak było). Oczywiscie my możemy chcieć różne rzeczy, ale wiesz każdy liczy swoją kasę. Ogólnie nie widze nic złego w tym aby nadal jeździł Translub ale po pierwsze zmiana rozkładu jazdy po drugie bilet jednolity z MPK Poznań (conajmniej z nimi, bo lepiej jak będzie w całym powiecie jeden bilet).
Jeżeli chodzi o opinie ludzi to pogadamy za jakiś czaa


Co za debil projektuje pojazdy bez okien???

Oj uważaj na to co mówisz bo inny człowiek chce wśród nich pracować



Temat: linia kolejowa do Wolsztyna
Niestety żadna informacja nie jest pewna. Ogólnie tak wywnioskował mój kolega na podstawie zmian w rozkładzie jazdy na noc z 26 na 27 i z 27 na 28 na linii P-kowo - Luboń.
Reszta tak jak napisałeś jednego dnia zdjęcie, drugiego założenie. Najlepiej chyba bedzie gdy się wybierzesz np. 26 tak przelotem i zobaczysz czy nie stoją jakieś ciężkie sprzęty lub może ktoś na budowie będzie wiedzieć.



Temat: Translub-em do Auchan?
O LC w Echu Lubonia:
"...Jeżeli frekwencja będzie niska, linia L-C podzieli los dawnej linii L-5.Wszystko zależy od zapotrzebowania pasażerów.”-Tyle wypowiedź Prezesa Z. Bernata....."
całość
http://www.echolubonia.pl/

To co obstawiamy termin likwidacji?

Może ktoś z "Echa " poczytuje nasze forum ? - może poruszyłby temat "nowego doskonałego" rozkładu jazdy Translubu?

Pawlok



Temat: XVI Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Głos Wielkopolski podaje rozkład jazdy WOŚP w calej Wielkopolsce http://poznan.naszemiasto.pl/wydarzenia/807374.html

Co się będzie działo w innych miejscowościach oprócz Poznania podaje również Radio Merkury http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=24966

Niestety, Lubonia brak....



Temat: Translub "pod ochroną"

Pawlok w zdrowym układzie to prezes Translubu ma nawet rację - tzn. miasto płaci za wykonaną pracę przewozową. Przewoźnika guzik obchodzi czy jedzie jedna czy sto osób - miasto płaci a władza miasta musi tak myśleć aby nie zrobić zbyt dużej dziury w budżecie mała liczbą pasażerów.
Oczywiście miasto również nakłada standardy jakie musi dana firma spełniać i jeżeli nie spełnia to obcina kasę.


No właśnie z zdrowym układzie.
Ale w Luboniu z tego co widać Translub realizuje kursy, "dba " o przystanki, ustala trasy i rozkład jazdy autobusów,sam sobie sterem, zarządcą i kontrolerem. I w takiej sytuacji dobry manager starałby się o wzrost pasażerów a tym samym wzrost przychodów ze sprzedaży biletów.
Stan idealny o którym piszesz to dla mnie jasna i klarowna sytuacja miasto: ustala ceny biletów, ustala trasy, częstotliwość, standart taboru, dba o przystanki, organizuje siec dystrybucji biletów i wyłania w przetargu wykonawce realizującego czysto fizycznie przewozy - oczywiście kontroluje wykonanie powierzonych prac - za niedociągnięcia wypadanie kursów, opóźnienia, przyspieszenia obarcza wykonawce karami zawartymi w umowach.

Pozdrawiam
Pawlok



Temat: Translub "pod ochroną"

pawlok trzemu chcerz zlikwidowac translub mpk też ma błedy i to większe


Masakra - nawet ja tak nie piszę
Bartku - jeżeli kiedyś będziesz miał lub będziesz pracował w firmie działającą w warunkach rynkowych to będziesz dbał o swoich klientów.
Prezes Translubu - nie mam pojęcia jakie ma wykształcenie i jakim cudem sprawuje tę funkcje - wyznaje zasadę że Translub musi otrzymać kwotę do zamkniecie budżetu firmy niezależnie od ilości przewiezionych pasażerów (min w takim tonie wypowiadał sie na na zapisie audio sesji rady miasta o obniżce cen biletów).
Rozkład jazdy to podstawowa informacja handlowa w przypadku Translubu - być może (w aktualnych warunkach lubońskich czyste SF) ktoś przechodząc obok przystanku spojrzy i pomyśli za 2 minuty mam eLke to kupie bilet i podjadę...
Tak samo przystanki, tabor, ich czystość , funkcjonalność , estetyka to wizytówka i zachęta formy do skorzystania z ich usług.
Niestety czytając wypowiedzi prezesa Translubu - wysnuć można jeden wniosek Translub nie istnieje by zapewnić sprawną komunikacje mieszkańcom Lubonia , lecz po to by zapewnić pensje min prezesowi.
Pawlok



Temat: linia kolejowa do Wolsztyna
Na stronie głównej - szczegółowy rozkład KKA:

http://e-lubon.pl/news/rozklad-jazdy-ko ... eniawa-189



Temat: TRANSLUB
A przypomnę że w Lesznie mieszkańcy mogli zgłaszać przewoźnikowi swoje propozycje odnośnie rozkładu jazdy. Szkoda że w Luboniu tego zrobić się nie dało



Temat: DLACZEGO NIE MA POŁĄCZENIA MPK Z DĘBCEM?????
Ja wiem, że to znowu nie na temat, ale nie chcę tworzyć kolejnego wątku:

Oddam kilka sztuk kieszonkowego rozkładu jazdy na PWK (Poznański Węzeł Kolejowy), czyli m.in na pociągi do i z Lubonia. Proszę o kontakt naprawdę zainteresowanych



Temat: Wolsztyn
za: http://www.parowozy.com.p...08/nowy_rj.html

Za tydzień zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Niestety bez parowozów na linii Wolsztyn - Leszno. Mimo, iż już w tym rozkładzie jazdy parowóz na linii do Leszna był niebywałą rzadkością wolsztyńskie władze samorządowe nadal usilnie starają się o pozostawienie trakcji parowej na w/w linii, co nie tylko znacząco wpływa na atrakcyjność oferty turystycznej regionu, lecz jest niezmiernie ważnym aspektem mając na uwadze planowany remont linii 357 na odcinku Wolsztyn - Luboń (więcej znajdziesz w wiadomościach z 12 grudnia 2007 roku)
Planowana inwestycja wymusi z pewnością okresowe wprowadzenie na pewnych odcinkach komunikacji zastępczej. Parowozy mogłyby wtedy jeździć na odcinku np. Wolsztyn - Grodzisk Wlkp. Co jednak w przypadku podjęcia prac remontowych na tymże właśnie odcinku tj. Wolsztyn - Grodzisk i wprowadzenia na nim komunikacji zastępczej? Żaden parowóz nie wyjedzie wtedy z Wolsztyna. Nowy rozkład jazdy zakłada, iż w ruchu planowym będą jeździły dwie pary pociągów na linii do Poznania obsługiwane przez parowóz. Przeniesienie jednej pary z linii do Poznania na linię leszczyńską pozwoliłoby także uniknąć sytuacji, kiedy to po sześciomiesięcznej przerwie maszyniści utracą "znajomość szlaku". (Ponowne zapoznanie ze szlakiem wymaga odbycia czterech jazd: dwóch nocnych i dwóch za dnia. Może to niezbyt kłopotliwe wymagania i da się je ponownie spełnić, ale wymagają one jednak podjęcia stosownej decyzji, a z tym może być różnie - patrząc wstecz, stwierdzić można przecież, jeśli raz coś się "zamyka", trudno jest powrócić do stanu poprzedniego).
Nowy rozkład jazdy pozostawia jednak pewną "furtkę", bowiem jedną z par na linii do Leszna prowadzić będzie nie szynobus, lecz lokomotywa spalinowa. Być może pojawi się szansa zastąpienia jej parowozem np. w okresie sezonu letniego, aby tym samym uniknąć sytuacji z jaką mieliśmy do czynienia w tym roku, kiedy w okresie największego szczytu turystycznego "miasto parowozów - Wolsztyn" stało się niestety miastem "zimnych parowozów� - przypominam - w okresie wakacji w ruchu planowym nie jeździł żaden parowóz! W przypadku podjęcia jakichkolwiek nowych decyzji będę o nich informował na bieżąco, w chwili obecnej jednak nie pozostaje nam nic innego, jak zjawić się w Wolsztynie w piątek 12 grudnia br. i przejechać się ostatnim planowym pociągiem (79322 / 79327 Wolsztyn 5:56 - Leszno 7:10 / 15:43 - Wolsztyn 16:44), który w tym dniu ma prowadzić Pt47-112.




Temat: nowy rozkład PKP 2008/2009 - poprawa komunikacji do Lubonia!
Jestem pod wrażeniem zmian w nowym rozkładzie jazdy PKP na naszym kierunku, szczerze mówiąc zacząłem przeglądać pod kątem Mosiny a potem sprawdziłem Luboń.
W roboczy dzień po staremu mieliśmy kursy Poznań Główny - Luboń k/Poznania:
4,50; 5,28; 6,06; 6,54; 8,18; 9,28; 10,13; 12,12;13,14; 13,33; 14,50; 15,27; 15,54; 16,56; 17,23; 18,10; 19,30; 20,16; 21,36; 22,40; 22,52 - 21 kursów.
Wg nowego rozkładu jazdy w poniedziałek 15 XII 2008 obudzimy się w nowej rzeczywistości i mamy kursy w relacji Poznań Główny - Luboń k/Poznania:
5,10; 5,36; 6,20; 6,35; 6,42; 8,14; 8,25; 9,36; 11,02; 12,10; 13,00; 13,36; 13,46; 14,25; 14,45; 15,47; 15,57; 16,15; 16,45; 17,20; 17,45; 19,03; 19,36; 20,01; 20,45; 22,42; 23,11 - 27 kursów.
Wzrost o 6 pociągów czyli blisko 30%!
Dodam, że równie ciekawie jest na trasie do Mosiny są pociągi które nie zatrzymują sie w Luboniu co pewnie zmartwi lubonian
Czyli lubonianie pojawiła się moim zdaniem alternatywa dla transbubla dla mieszkańców okolic dworca (w tym NCL) tym bardziej, że bilet jak to już było pisane na forum w strefie poznańskiej to bodajże 3 zł.
Być może za parę lat gdy zmodernizują linie do Wolsztyna to pojawią sie kolejne połączenia..
Jeszcze by sie przydało parę połączeń ale i tak jest to skok ilościowy.
Nowy rozkład jazdy dostępny oczywiście tutaj:
http://nowy.rozklad-pkp.pl/main.html

pozdrawiam
Pawlok
PS: gdyby tak jeszcze rowery można było przewozić gratis to juz by było przepięknie
PS2: no i gdyby włodarze Lubonia pomyśleli i zapewnili jakiś dobry transport do dworca całemu Luboniowi i dorzucili kase PKP to może by jeszcze parę pociągów przybyło...



Temat: Autobusy kieleckie

Komórkowy rozkład autobusowy

Marcin Sztandera, 16-03-2006

Chcesz sprawdzić na przykład, o której odjeżdża autobus z przystanku przy ul. Seminaryjskiej? Nie musisz już biec na miejsce albo gdziekolwiek dzwonić. Od wczoraj wystarczy telefon komórkowy łączący się z internetem. Właśnie uruchomiono specjalny serwis informacyjny dla Kielc.

System uruchomiła firma Eboston z Lubonia koło Poznania, która opracowała już komórkowe rozkłady jazdy m.in. dla Gdańska, Kalisza, Gniezna i Poznania.

- Serwis jest bezpłatny. Płaci się jak za normalne połączenie z internetem, zgodnie ze stawkami ustalonymi przez operatora. Mam nadzieję, że będzie to ułatwienie dla pasażerów, z których przecież większość ma telefony komórkowe - mówi Zbigniew Michnicki z Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach.

Od wczoraj w ten sposób można sprawdzić dowolny przystanek na kilku kieleckich liniach. - To początek, bo w ciągu miesiąca powinny być dostępne wszystkie linie. Właśnie trwa przesyłanie danych do systemu - mówi Michnicki. Wyjaśnia, że odpowiednie ogłoszenia o nowej usłudze pojawią się na przystankach oraz na uczelniach. - Chcemy dotrzeć do studentów - mówi Michnicki.

Jak działa system
Po połączeniu się z internetem przez telefon komórkowy należy wpisać adres http://wap.rozkład.com. Pojawia się strona startowa, trzeba wybrać opcję "wejdź" i interesujące nas miasto. Wyświetla się spis dostępnych w internecie linii autobusowych w mieście - wtedy wybieramy interesujący nas kierunek jazdy na danej linii i przystanek. Pojawi się też rozkład jazdy w dni powszednie oraz weekendy. Cała operacja przy zastosowaniu łącza do szybkiej transmisji danych GPRS trwa nie dłużej niż dwie minuty. Wczoraj około godz. 14 dostępne były w Kielcach trzy linie: 1, 20 i 34. System działał dosyć sprawnie i można się było w nim poruszać bez żadnej instrukcji obsługi.




Temat: TRANSLUB

a na górcznie co 18 minut tak jak 56

Zanim cos napiszesz , proszę o merytoryczne zapoznanie sie z tematem.
Pisałem już :
http://www.e-lubon.pl/topics25/xxiii-se ... vt2307.htm
""Porównajmy ofertę przewozową na dzień dzisiejszy z przystanku Kościuszki/Poniatowskiego w Żabikowie w kierunku Poznania, zestawienie ilości kursów na podstawie tabliczek z netu:
L1 : dni robocze 46 kursów, soboty 18 święta 18;
LA: dni robocze 14 kursów, soboty 18, święta 18;
Łącznię Translub: dni robocze 60 kursów, soboty 36, święta 36;
56 MPK ; dni robocze 56, soboty 51, święta 43.
Jak ławo zauważyć w soboty i święta 56 MPK bije na głowę Translub , w dni robocze spadek wynika z cięć o których pisałem tutaj :
http://www.e-lubon.pl/top...rsow-vt2107.htm
Tabliczki nie obrazują jednak dokonań lubońskiego przewoźnika w okresie świąt wielkanocnych czy bożonarodzeniowych gdy dostanie/wydostanie się z Lubonia jest zadaniem karkołomnym - kto może wybiera 56 który ograniczenia kursowe są znacznie mniejsze przeważnie kursuje zgodnie ze świątecznym rozkładem jazdy – co najwyżej kursy łączone są z linią 80 – trasa okrężna."
Tak wiec pokaz mi elke co 10 minut z Debca lub co 18 z Górczyna w sobote/niedziele/swieto . Wiem ze jestes młodym człowiekiem ale kiedys prawdopodobie zaczniesz pracowac/uczyc sie/imprezowac w Poznaniu i poznasz uroki odciecia komunikacyjnego Lubonia od Poznania np w godzinach wieczornych i nocnych.
W innej wypowiedzi psizesz ozwiekszeniu ilsoci kursów od 1 listopada - jakim cudem, wzrasta dotacja UM Luboia czyli ilos wozokilometrów, czy tez moze zamierzają zwiekszc czestotlwiosc w godzinach szczytu w ramach tego smego limitu - tnąc kursy po za szczytem?
Pawlok



Temat: Od 1 maja drożeją bilety.


Najlepiej by było dołozyć trzeci tor i zrobic przystanki co około 2x
autobusowy, mijanki na stacjach, puścić kilka EN57 (oczywisćie moze być inny
bardziej nowoczesny i przystosowany do potrzebnych realiów transport) i
trasa
powinny minimlnie dojeżdżać do Mosiny-Krosna a oczywisćie najlepiej do
Kościana - niektóre kursy do leszna i wtedy można by pociać lekko kursy
regionalne a takie EN 57 spełniałyby role PST na północy Poznania ale o
większym zasięgu.


Oj widze ze marzenia na miare niemieckich kolei np na UZNAM:-)
Latwo byloby zrobic trzeci tor od Debca do rozwidlenia linni na kierunek
Steszew i Moina - przystanki Debiec, Swierczewo (przed autostrada), Lubon PKP,
Lubon Lasek ...mijanki Debiec,na wiadukcie nad autostrada, na PKP Lubon....
Busy szynowe do Steszewa, Mosiny....niektore kusry dalej ..latem dodatkowe
kursy na osowa z wagonem rowerowym:-)
Marzenia:-)
Znajac zycie ansze wnuki nei doczekaja takich rozwiazan, predzej wybuduja
kolejna wielopasmowke pod oknami domow bo mieszkancy musza jakos dojechac....


Tak samo jak na niektóych liniach w niedziele i soboty a mógły to być
oczywiście ten sam bus - pracy to on miałby dosć dużo, bo: nocka, L5, L2 w  
niedziele


Tak ale zakup busa o stosunkowo maly wydatek, a przeciez w interesie Translubu
jest kupic drogo - pasazerowie i maisto zaplaca....


Ciekawe za ile mogłoby jeździć MPK i co najważniejsze kto ułozyłby  rozkład
jazdy - najlepiej jakby to zrobiło MPK lub wydział Inżynierii w Poznaniu bo
choć ludzie źle sie o tych rozkłądach wypowiadają to jednak są o niebo
lepsze
od Lubońskich, bo z tych gadek co wynika to tak jakby Translub sam sobie
układa rozkłady a jak robi to wszyscy widzimy.


Rozklady - nieprzystajace do realiow demograficzno kulturowych....
Gdizes czytalem ze podmeijskei linei w mpk musza sie finansowac z biletow i
dotacji gmin zainteresowanych tzn. nie wolno dolozyc kasy z dotcji poznania do
komunikacji podmiejskiej....
Aczkolwiek to i tak bylyby napewno mniejsze koszty bo przeciez brak plac dla
prezesa translubu, dyrektorow itp. itd. ...park maszynowy nowszy - tanszy w
eksploatacji...
pozdro
Pawlok


własnie nasuwa mi się teraz pytanie mozę ktoś będzie umiałna nie odp. ale
zadam je w osobnym wątku.
Pozdrawiam
Michał Górny


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





Temat: Translub-em do Auchan?
Przepraszam, że bezimiennie ale ktoś tutaj napisał, że przegub nie da rady w Luboniu. Proponuję zaznajomić się z linią 55 do Zalesewa tam to są kombinacje alpejskie. Ogólnie przegub wejdzie praktycznie tam gdzie 12metrowy autobus. Sytuacja się pogorszy jakby miała jechać 15metrowa deska - ale o takim autobusie nie mówimy. Co do przegubów to szczerze nie słyszałem o tym aby konieczne były jakieś dodatkowe pozwolenia - choć być może - hmm. Jedyny problem jest taki, że tak na prawdę to kilka kursów jest zapełnionych a reszta jakoś ujdzie. Ponadto zwiększenie częstotliwości jest z punktu pasażera oczywiście rozwiazaniem bardziej korzystnym niż dłuższy autobus. Ponadto również uważam, że rozkład jazdy lubońskich autobusów przy dużym napływie ludności jest powiedzmy trochę archaiczny. Dublowanie się tras o którym juz chyba gdzieś pisałem to czysta stata i oczywiście, że lepiej jest zapłącić za jedną linie dzieląc sie kosztami miezy gminy. Dzięki temu dodatkowo zwolniłby sie autobusy TL i dzięki temu można by zwiększyć częstotliwosć kursowania innych linii bez nakładów ze strony przedsiebiorstwa - jednak tutaj dochodzimy już do kwestii pozwoleń. Właśnie - jeżeli chodzi o pozwolenie na zmianę rozkładu to rzeczywiście musi ono być i z tego co wiem to Translub zabiega o zmianę na L3 od ok. 2 lat jeżeli sie nie mylę. Zatem można tu powiedzieć o globalnym betonowym myśleniu na temat KM w aglomeracji (ponieważ logiczne jest, że ktos to blokuje). Co do Poznania i jego polityki transportowej jest ona powiedzmy sobie szczerze tak absurdalna jak cały nasz kraj i nie powinniśmy sie dziwić, że coś nie idzie w dobrym kierunku. Fakt, że powiesiłem tutaj też parę haków na UM Luboń i na Transluba, bo po krótce to każdy coś tam do tej całej beczki dolał. Jednak obecne zachowanie Poznania raczej zakrawa na myśl przewodnią roku w dziedzinie anytkomunikacyjnej.
Jeszcze zdanie uzupełnienia - niektórzy posiłkują się stwierdzeniem, że dzięki temu nie ma w Poznaniu takiej dzikiej pseudokomunikacji, która jest znana w różnych częściach Polski i nie tylko - czyli pot. busiarstwa. Jednak dalsze oporne myślenie może spowodować, że w Poznaniu będziemy mieli tzw. puszkarstwo. Czyli każdy będzie jechać własną puszką (czt. samochodem), bo nie będzie mu się opłacać jechać KM. Dobra kończę - bo robie już OT.



Temat: Świąteczny rozkład jazdy autobusów
* W dniu 07.04.2007 autobusy będą kursowały zgodnie z rozkładem sobotnim.

* W dniu 08.04.2007 (Wielkanoc) autobusy będą kursowały następująco:

ODJAZDY W KIERUNKU POZNANIA:

L4 z ul. Krętej: 7:25, 8:25, 9:25, 10:25, 11:25, 12:25, 13:40, 14:40, 15:35, 16:50, 17:50, 19:08, 20:08, 21:20

Od Marketu: 7:35, 8:35, 9:35, 10:35, 11:35, 12:35, 13:50, 14:50, 15:45, 17:00, 18:00, 19:18, 20:18, 21:30

L1 z Żabikowa: 6:55, 7:55, 8:55, 9:55, 10:55, 11:55, 12:42, 13:18, 14:12, 15:12, 15:52, 16:28, 17:22, 18:22, 18:57, 19:40, 20:22, 21:00, 21:42

Od Marketu: 7:03, 8:03, 9:03, 10:03, 11:03, 12:03, 12:50, 13:26, 14:20, 15:20, 16:00, 16:36, 17:30, 18:30, 19:05, 19:48, 20:30, 21:08, 21:50

L2/L3 (trasą LASEK-DĘBIEC pętla L2-TOWAROWA):

Z Lasku: 6:30, 7:45, 9:00, 10:15, 11:30, 12:45, 14:00, 15:15, 16:30, 17:45, 19:00, 20:15, 21:30

Od SP 3: 6:39, 7:54, 9:09, 10:24, 11:39, 12:54, 14:09, 15:24, 16:39, 17:54, 19:09, 20:24, 21:39

ODJAZDY W KIERUNKU LUBONIA:

L4 z Górczyna: 6:58, 7:58, 8:58, 9:58, 10:58, 11:58, 13:08, 14:08, 15:08, 16:18, 17:18, 18:18, 19:33, 20:53, 22:05

L4 z Dębca: 7:05, 8:05, 9:05, 10:05, 11:05, 12:05, 13:15, 14:15, 15:15, 16:25, 17:25, 18:25, 19:40, 21:00, 22:12

L1 z Dębca: 6:35, 7:35, 8:35, 9:35, 10:35, 11:35, 12:20, 13:00, 13:45, 14:45, 15:30, 16:10, 16:55, 17:55, 18:40, 19:20, 20:00, 20:40, 21:20, 22:00

L2/L3 (trasą TOWAROWA-DĘBIEC petla L2-LASEK):

Z Towarowej: 7:00, 8:15, 9:30, 10:45, 12:00, 13:15, 14:30, 15:45, 17:00, 18:15, 19:30, 20:45, 22:00

Z pętli Dębiec: 7:21, 8:36, 9:51, 11:06, 12:21, 13:36, 14:51, 16:06, 17:21, 18:36, 19:51, 21:06, 22:21

AUTOBUSY LINII LA I LB w dniu 08.04.2007 NIE KURSUJĄ

* W dniu 09.04.2007 (Poniedziałek Wielkanocny) autobusy będą kursowały zgodnie z rozkładem niedzielnym.

www.translub.pl



Temat: TRANSLUB

A co myślicie o wprowadzeniu biletów okresowych, których kupno byłoby bardziej opłacalne niż bilety pojedyncze?

Kiedys już o tym pisałem
http://www.e-lubon.pl/topics35/zmiana-w ... vt1414.htm
Jeżeli już założymy, że znieść monopolu Translubu nie uda się tzn. opór materii jest zbyt duże.
To jednak pierwszym krokiem powinna być likwidacja liniówek i wprowadzenie sieciówki na translub w logicznej cenie (np. aktualny koszt liniowy na L1). Umożliwiłoby to lubonianom przemieszczanie sie po Luboniu np dzisiaj ktos posiadajacy liniówke na L1 nie dojedzie z bloków do osrodka kultury L4 po drugie umożliwiłoby przemieszczanie się w ograniczonym stopniu translubem po Poznaniu np. z Górczyna na Debiec – a mieszkańcy lasku odczuli by pozytywne efekty we własnych kieszeniach...
Po tym kroku, krok drugi, czyli odpowiedni system rabatowy dla stałych Klientów – min 25% rabatu przy bilecie całorocznym..
Sam korzystam od wielu lat z rocznych biletów mpk – i jest to dla mnie spora oszczędność pieniędzy no i tak prozaiczne sprawy - nie trzeba pamiętać o zakupie, nie trzeba liczyć czy mając urlop nie lepiej jeździć na biletach itp itd..
Oczywiście jest to niestety półśrodek – dlaczego Jakubie nie próbujecie jako radni iść w stronę ogłoszenia przetargu na usługi komunikacyjne?
Nie ważne czy MPK, czy Translub czy firma X byle było tanio, w miarę przyzwoitym taborem z logicznym rozkładem jazdy dla mieszkańca naszego miasta!
Moim zdaniem system rabatowy na linówki dlugookresowe to tylko cwiercsrodek - ale kazda złotowa w keiszenii meiszkańca to też pozytyw.
pozdrawiam
Pawlok
PS: 1 listopada zawsze mnie zastanawia dlczego translub uruchamia jakas linie dodatkową Lbis - zamias po prostu oglosić że np w godz 9-17 L1 jezdzi jak w dzień roboczy...



Temat: 150 LAT KOLEI W LUBONIU
Wygląd dworca w Luboniu odzwiercioedla stan całej PKP podzielonej na dziwaczne spółki. Wskazywane nam jak dobry przykład DB czy SNCF to też koleje państwowe. Osobiście wyżej oceniam Francuzów, ale Niemcy też potrafiły dać sobie radę z transportem kolejowym. Zarząd kolei niemieckich jest skupiony w jednych rękach a nie rozwalony po różnych spółkach. Zapatrzyliśmy się na siłę w prywatyzację i mamy to co mamy. Boczne linie są wyłączane z ruchu, transport odbywa się praktycznie po liniach tranzytowych, a niech ktoś zobaczy jak jeździ się po Polsce samochodem. Dziurawe drogi i zatrzęsienie potężnych ciężarówek niejednokrotnie przeładowanych ponad wszelką miarę...
Nie jest tajemnicą, że na przewiezienie tej samej ilości ładunku kolej mniej wyda. Oczywiście mowa o przewozach dalekobieżnych. Nie możemy też wzorować się na przykładzie Rosji, gdzie lwia część masy ładunkowej (ależ określenie) jest wożona koleją. Nie mamy takich odległości. U nas trzeba korzystać i z ciężaróek i z pociągów tylko że proporcje muszą być inne.
O przewozach pasażerskich nie będę pisał, bo mogłoby braknąć miejsca na serwerze, a poza tym nie piszę epopei. Jak tak dalej pójdzie, to niedugo przejazd pociągiem przez Polskę będzie zaliczany do sportów ekstremalnych. Z uwagi na stan taboru i nawierzchni. Szynobusy to skomplikowane i dość awaryjne maszyny i często trzeba podstawiać normalny pociąg. Rozkład jazdy jest ułożony chyba po pijaku, bo skomunikowanie pociągów na stacjach węzłowych należy do tzw. marzeń pensjonarki...
Pomysł z tablicą wskazującą odpowiedzialnego za stan budynków jest przedni. Ciekawe jaka byłaby reakcja pierdzistołków (NIE MYLIĆ Z PRAWDZIWYMI URZĘDNIKAMI) odpowiedzialnych za budynki...
Na koniec dodam, że jestem kolejarzem.
Pozdrawiam serdecznie



Temat: czy tak jest codzien???


Nie wiem czy uzylem wlasciwego skrotu kor = Kornik k/Poznania...


Kórnik raczej nie ma skrótu.


Ni i tu przejde do meritum - zawsze myslalem ze Lubon ma fatalna


komunikacje -  wczoraj odczulem ze  w Korniku ejst jeszcze gorzej...autobus
raz na godzine w  sobote jakis krotki mercedes...

Przepraszam bardzo a jaka częśc Lubonia jest opisywana tylko prosze nie mówic
Żabikowo bo to jest cios poniżej pasa dla KomBusu tam jest 56 - translub takzę
nie ma przegubów.


Cena biletu 5,40 Poznan Sw Marcin - Kornik Rynek tez nie jest zbyt wesola:-(


To wcale nie jest aż tak drogo. Bilet kupionu u kierowcy normalny. Bilet na L3
które takze dojeżdża do centum kupiony u kierowcy kosztuje 4,20zł. L3
przejeżdża max 15km w jednastrone a NB prawie 30km. Ogólnie to prawie dwa razy
dalej a cena nie jest dwa razy większa.


Na rynkuw Korniku troche przejrzalem rozklady jazdy - niewygladaly z
rozowa...
duzo dziwnych linii z bardzo dziwna czestootliwoscia - pare kursów na dzien..


Te linie to taki jakby ich wewnątrz gminny PKS. PKS też nie jeździ z określoną
częstotliwosci tylko pare kursów na dzień. Te autobusy przewaznie są
dopasowane do potrzeb szkół i ludzi pracujaćych w zakładach leżących przy tych
liniach.


Ja wiem ze to nei jest metropolia ale czy w dni robocze jest rownei fatalnie?


Ogólnie w dzieńroboczy NB jeździ co 30 minut jeszcze jest 2 z Rataj do
Zaniemyśla (nie wiem czy na wspólnym biletcie). Dodatkowo poranny kurs NB,
któy jest w Ponznaiu około 7 rano obsługują dwa autobusy w translubie coś
nieprawdopodobnego - nawet jak był strajk MPK i większosćmieszkańcó poszła na
L3 to i tak o 7.00 jechałjeden autobus gdzie przy SP3 juz ludzie nie wchodzili
nie mówiac, że szumnie zapowiadali, ze będą zabierać ludzi z Dębca i po co te
opowiastki ludzie jak stali tak stali pomimo, że autobus przejechał a za
kilometry pewnie cos skasowali.


No jak  sobie radza mieszkancy okolic gdzie dom przy domu wyrasta


Mam kolege z technikum który mieszka w Kórniku i do dziś dojeżdża do Poznania
juz ponad 8 lat i jakos on zawsze miał lepiej odemnie.

Pozdrawiam
Michał Górny





Temat: Co z kombusem ?
Czy z Kórnka co centrum Poznania tylko z przesiadką?

zródło:
http://poznan.naszemiasto...nia/789009.html

MPK - Autobusy z gmin nie wjadą już do centrum

Czy autobusy komunikacji zbiorowej z ościennych gmin nie wjadą już do centrum Poznania? Chcą tego władze stolicy Wielkopolski.

Żeby organizować regularne przewozy osób, trzeba mieć odpowiednie pozwolenie.......

Skończą się dogodne dojazdy do śródmieścia. Urząd Miasta proponuje przewoźnikom dworce autobusowe na Górczynie, Dębcu, Ratajach albo na Dworcu Jana III Sobieskiego. Władze Poznania powołują się na prawo drogowe. Tam, gdzie zatrzymują się teraz podmiejskie autobusy, utworzone zostaną płatne miejsca Strefy Parkowania.
Dla mieszkańców gmin ta decyzja oznacza konieczność zakupu dwóch sieciówek: w swojej gminie i poznańskim MPK. Żeby dojechać do centrum, trzeba się będzie przesiadać do komunikacji miejskiej.
Gminni przewoźnicy nie chcą się na razie wypowiadać, bo cały czas wierzą w zawarcie kompromisu. Dlaczego podjęto taką decyzję? Nieoficjalnie mówi się o tym, że w ten sposób miasto chce w jakiejś części załatać 30-milionową dziurę powstałą w budżecie MPK. Urząd Miasta Poznania odpiera jednak te zarzuty.
– To jest zgodne z obowiązującym prawem – tłumaczy Maciej Milewicz z Urzędu Miasta Poznania. – Oczywiście, zawsze można powiedzieć, że samorząd miejski walczy o swój interes. Ale chcę zwrócić uwagę, że na przykład miasto dopłaca do ulgowych biletów dla studentów, którzy mieszkają w Luboniu czy Suchym Lesie.
Interesów mieszkańców powiatu poznańskiego powinien bronić starosta Jan Grabkowski. Problem polega na tym, że zasiada w Radzie Nadzorczej MPK. Po czyjej stronie stoi w tym konflikcie?
– Dowiaduję się o tym problemie od pana – odpowiada „Głosowi Wielkopolskiemu” Jan Grabkowski. – Ale zarzut jest chybiony, bo jako członek rady nadzorczej nie mam wpływu na rozkład jazdy. Oczywiście z jednej strony rozumiem prezydenta Poznania, który porządkuje ruch w centrum miasta, a z drugiej strony przyjmuję rozżalenie mieszkańców okolicznych gmin, którzy zapłacą więcej  dodaje starosta.
Jeśli kompromisu nie będzie, to podmiejskie linie znikną z centrum Poznania.
– W tej sytuacji idealnym rozwiązaniem byłby wspólny bilet dla całej aglomeracji. Na dziś jestem gotów do rozmów z władzami Poznania, żeby znaleźć rozwiązanie obecnego problemu – deklaruje starosta Jan Grabkowski.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Co zrobi Grabkowski coś załatwi czy..... zostanie mianowany wojewodą?? ...iiii

wtedy pomyśli...



Temat: TRANSLUB

Ponieważ nie możemy działać na szkodę własnej spółki.

Jak dla mnie jest to stwierdzenie – pusty slogan – bez merytorycznych podstaw.
O jakiej szkodzie mówimy – kogo ona tak naprawdę dotknie?
Mała hipotetyczna analiza ,gdyby Luboń rozpisał przetarg w którym okresliłby rodzaj taboru, ilośc km, rozkład jazdy , kary za niewypełnienie warunków umowy (np spożnienia, czystość) itp. itd. i wygrywa ten przetarg nie Translub a firma X (choc oczywiście możliwe jest ze wygra Translub). Kto traci a kto zyskuje?
1)Kierowcy „Translubu” mający doswiadczenie i uprawnienia do jezdzenia autobusami bez problemu znajda prace u nowe podmiotu za na pewno na nie gorszych warunkach finansowych (rynek pracy kierowców nie jest zły) – wieć tu zagrozenia nie ma...
2)Obsługa technicza – jeżeli są to dobrzy mechanicy – to analogicznei jak z kierowcami problemu nie powinno być – co prawda szłyszałem opowiesci niezbyt pochlebne o metodach naprawiana jelczydeł przez translubowych fachmanów .......
3)Jakaś otoczka – administracyjno biurowa – nie znam ilości etatów – ale tu wiadomo mogą być ciecia/likwidacja gdyż funkcje te mogą przejąć istniejące komórki firmy X.
4)Tabor – ten sprawniejszy można sprzedać, może firma X by go odkupiła - reszta na złom przynajmniej środowisko zyska mniej trucia ....
5)Baza – nie wiadomo czy firmie X nię będzie się opłacało posiadać bazy w innym miejscu – ale teren pewnie po likwidacji translubu byłby miasta –można przeznaczyć pod sensowne inwestycje.
I dochodzimy do grupy tracącej najwięcej czyli kadra menadzerska, zarząd, RN - wiadomo że firma X nieprzejmie nieudolnego menadzerstwa...zarząd, RN też nie będzie obsadzana przez władze lokalne. I moim zdaniem slogan „Ponieważ nie możemy działać na szkodę własnej spółki” – w rzeczywistosci piwinien brzmiec „Nie możemy działać na szkodę kadry zarządzającej Transluba bo to przecież nasi ludzie”...
Nie wiem czy dobrze kojarze ale chyba któraś z dyrektyw UE zmusi „nas” do organizowania komunikacji na zasadzie przetargów – a przed tym problemem stanie również Poznań.
Ostatni przykład Bydgoszczy - gdzie przetarg wygrał tamtejszy pekaes i nia mając na czas taboru niskopodlowego musiał wypoyczyć go od „naszego mpka” – ewidetnie wskazuje lepszym rozwiązaniem jest jak miasto/gminna jest tylko zleceniodawcą KM a nie włascicielem podmiotów ja realziujacych – wtedy jako Klient wymaga i egzekwuje jakość usług za które zapłaciła, a nie jest podatna na widmo ochrony własnych spółek (etatów znajomych).
pozdro
Pawlok



Temat: Od 1 maja drożeją bilety.

 lepszym rozwiazaniem


byłoby zrobienie jakiegoś przystanku dla pociagów podmiejskich w Lasku.


Oj chyba marzenia super nerealne:-(
Maja modernizowac linie kolejowa Poznan-Wroclaw - znajac zycie spowoduje to
raczej likiwdacjeniektorych stacji niz dolozenie nowych przystankow :-(
A zreszta chyba nigdy niedoczekamu sie sprawnej, nowoczesnej, czystej
komunikacji lokalnej/regionalnej kolejowej w tym kraju....


Jeżeli chodzi o Autosana H9 to dla mnie to luksus - komfort jazdy o niebo
lepszy niż w Jelczu czy L11, któa dosć cżesto sie pojawia na LN czy innym,
nie
mówiac juz o tym, że zimą jest cieplutko a nie boisz się rurki chwycic aby
nie
przymarznać, do tego jeszcze cichutko z głośników płynie muzyka z radia
pełen
luksus - ja nie narzekam na tego autosana.


No  w  sumie racja - mnie osobiscie walka z drzwiami doprowadza do szalu:-)
A na poowaznie no nocnym piwinnien jedzic maly bus....


Ale to nie jest aż taka tragedia wg. rozkładu między L1 a Lb jest 37 minut
przerwy a między LB a L1 23 minuty więc strzelili prawie w środek - tak samo
w
soboty jak i w niedziele - a zapraszam na przystanek L3 w niedziele odstęp
między kursmi 75 minut w soboty troche lepiej od 60 do 75 minut - choć fakt
faktem ludzi nie jeździ za dużo (zwłaszcza w niedziele) ale jak siepójdzie
tym
tropem to moze puscic trzy kurs na dzień aby były jako tako zapełnione ale
czy
wtedy będzie to konkurencyjne - lepiej byłoby puscić częściej busa niż
wielkiego pustego Jelcza co ponad godzine.


Dokladnie tak - ale to TRANSLUB....


Autobus jedzie Dolną Wildą - Czechosłowacką (koło straży) skerca w prawo w
chyba Łozową - następnie koło wysokiego bloku w lewo w Szczepana i wyjeżdża


na  wprost pętli.

Oj malo realny wariant...uliczki o charakterze osiedlowym, szkola, mieszkancy
by sie burzyli na przejazd kilkunastu kopczacych jelczydel dziennie....
Propaganda pt :informator Miasta Lubonia " podaje zalozenai wzrostow kosztow
dzialalnosci translubu...
Przysdaloby sie alternatywne opracowanie wykupienia tego typu uslug u inych
przewoznikow....

pozdro
Pawlok





Temat: dziecinne pytania :)


kilka pytan:
4) czy konduktor czy kierownik doczepia sie do otwartych drzwi podczas
jazdy w
Bhp? Bo to duza frajda z tymi drzwiami;) Szczegolnie w upalne dni na
jednotorowym, wolnym szlaku i jak jest malo pasazerow ;)) no to wtedy
chyba
moge?;)


Jest przepis, że nie wolno jechać przy otwartych drzwiach i jak nie kondi,
to SOK może cię zgarnąć...


5) ile kosztuje cegla i gdzie i za ile mozna ja kupic w Poznaniu? i czy
warto?;) jaki ma mniej wiecej format i wage?;)


W informacji na dworcu głównym 49,96 zł, format zeszytowy, tylko o wiele
grubsze... Jeśli interesuje Cię rozkłąd i lubisz sam sobie wyszukiwac
połączenia Warto (np. dla mnie).


7) czy sa sieciowki na 1. klase? czy sa ulgowe i ile obecnie kosztuja


Na 1 klasę są, ale ulgowych chyba niet !


10) (pytanie dla Poznaniakow, troche NTG) czy jest napiecie w sieci nad
torem,
ktory biegnie pod Mostem Teatralnym tuz przy ul. Roosvelta i czy czasami
ten
tor jest wykorzystywany jako parking np. dla en57?


Napięcie jest, czasami ale tylko na moment wjeżdża tam któraś z EU07
parkujących na torach w dziurze toruńskiej.


Czy sa jeszcze jakies realne
szanse (bo plany byly), ze PST zostanie polaczony z tym torem? Jak teraz
przedstawia sie sytuacja? W jakim celu byl ten tor kladziony? Chyba
jeszcze
wtedy nie mysleli o budowie PST. Czy moze z mysla o stworzeniu tam peronu
i
wejscia do gory na skrzyzowanie Most Teatralny/Roosvelta? Wsadzic tam
jakis

Zachodniego na peron 7, czy dalej do Lubonia to tez ciekawy,
futurystyczny:)
pomysl. Prawda to, ze glownym problemem w przedluzeniu tramwaju do peronu
7. sa
kwestie strategicznego znaczenia tego peronu np. w czasie zagrozenia, dla
wojska? i dlatego nie mozna tam zmienic napiecia na tramwajowe?


Były rozmowy samorządu z PKP i ma w przyszłości powstać kilka tras z
tramwajami dwusystemowymi:
1) Ogrody - Os. Lecha - Franowo - Swarzędz (ostatnie po torach kol.)
2) Starołęka - Zawady - Murowana Goślina (ostatnie po torach kol.)
(spalinowo - elektr.)
3) Sobiekiego - PST - Dw. Główny - Mosina (ostatnie po torach kol.)
4) Dw. Główny (peron 4a) - Suchy Las (po torach kol.)

Pozdr. !
Mick





Temat: Wolsztyn: Parowozy pójdą w odstawkę?
http://www.gazetalubuska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20081126/POWIA...

Wolsztyn: Ciuchcie pójdą w odstawkę?

Trwają prace nad nowym rozkładem jazdy pociągów, który ma obowiązywać od 10
grudnia. Pasażerowie nie powinni obawiać się dużych zmian. Nie wiadomo
jednak, czy w przyszłym roku na szlak wyjadą parowozy.

Jak się dowiedzieliśmy w urzędzie marszałkowskim, trwają negocjacje z
zakładem przewozów regionalnych.

- Podróżni z Wolsztyna nie powinni obawiać się zmian. Może być nawet lepiej,
bo planujemy uruchomić dodatkową parę połączeń z Poznaniem - informuje ,,GL"
pracownik departamentu transportu podkreślając, że dodatkowe kursy parowozów
do stolicy Wielkopolski mają być uruchomione m.in. ze względu na turystów.

Chodzi o to, żeby grupa miłośników kolejnictwa mogła przyjechać parowozem do
Wolsztyna, zwiedzić tutejszą parowozownię i ,,pod parą" wrócić do Poznania.
To dobra informacja. Jest niestety także i zła wiadomość...
Szynobusem do Leszna

Otóż wraz z nowym rozkładem jazdy urząd marszałkowski zamierza całkowicie
zrezygnować z parowozów na trasie do Leszna. Mają je tam zastąpić bardziej
ekonomiczne szynobusy.

- Jak wielu miłośników kolejnictwa obawiam się, że w przyszłym roku w ogóle
nie zobaczymy parowozów na pasażerskich liniach z Wolsztyna. Mają zniknąć te
na trasie do Leszna, a i te jeżdżące do Poznania też mogą okazać się
niepotrzebne. Tym sposobem wolsztyńska parowozownia straci wyjątkowe w skali
Europy znaczenie - alarmuje Wojciech Lis, sekretarz ogólnopolskiej fundacji
Era Parowozów wyjaśniając, że wolsztyńskie maszyny może ,,uziemić" planowany
remont linii kolejowej Wolsztyn- Luboń.

O tej inwestycji pisaliśmy równo przed rokiem. Przypomnijmy, że
modernizacja, a przy okazji rewitalizacja linii kolejowej z Wolsztyna do
Lubonia znalazła się na liście 30 najważniejszych inwestycji Wielkopolskiego
Regionalnego Programu Operacyjnego, które mają przyczynić się do rozwoju
województwa. - Jeśli chodzi o inwestycje z tej listy kluczowych projektów,
to można mieć pewność, że będą realizowane - podkreśla radny sejmiku
wielkopolskiego Przemysław Smulski.

Dzięki wartych 20 mln euro robót na kolejowym szlaku podróż z Wolsztyna do
Poznania ma skrócić się o jakieś 16 minut. Ów kosztowny remont, to jednak
nie tylko zabiegi o szybszą podróż, ale przede wszystkim konieczność. Chodzi
o to, że ze względu na fatalny stan techniczny, wiadukt za Luboniem został
warunkowo dopuszczony do użytku i jeśli nie będzie wyremontowany, może
zostać zamknięty w przyszłym roku. Dla Wolsztyna oznacza to odcięcie
kolejowego połączenia ze stolicą Wielkopolski.

Może do Grodziska

Planowane roboty na linii kolejowej do Lubonia, to jednak nie tylko wymiana
torowisk i rozjazdów, ale także kompleksowa modernizacja linii pełnej m.in.
unikatowych semaforów czy innych urządzeń technicznych. Zakres robót zakłada
także odnowienie dworców oraz budowę nowych przystanków i tzw. ,,mijanek"
(linia do Poznania jest jednotorowa co uniemożliwia zwiększenie ilości
połączeń). Problem w tym, że na czas robót na kolejowym szlaku do Poznania
prawdopodobnie będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa. To
oznacza, że po planowanym wycofaniu parowozów na linii do Leszna nie będzie
ich także na trasie do Poznania.

- Są pomysły, żeby na czas remontu linii kolejowej do stolicy Wielkopolski
parowozy jeździły chociaż do Grodziska. Zobaczymy... Nie wykluczone, że
przez roboty na szlaku parowozy będą na jakiś czas wyłączone z ruchu, ale w
zamian za to po rewitalizacji lini pojadą szybciej i w otoczeniu odnowionych
dworców oraz urządzeń kolejowych - mówi Zbigniew Marciniak z kolejowej
spółki Cargo, do której należą wolsztyńskie parowozy i tutejsza
parowozownia.





Temat: TRANSLUB

L1 obcięto

Dzięki Huzar że wspomniałeś o obcięciu kursów!
Bo pewnie większość forowiczów spojrzała na rozkład LC się pośmiała i nie zauważyła prawdziwych skutków nowego rozkładu tóry dotyczy wszystkich linii!
Z nie dowierzaniem patrze na te nowe rozkłady jazdy…jeżeli to nie jest pomyłka w druku/przygotowaniu (szczególnei dla L1) to mamy do czynienia z kolejnym krokiem odcięcia Lubonia od Poznania, jest to kolejny dotkliwy cios dla transportu publicznego po czerwcu 2008 i cięciu kursów 56 .

Analizując dni robocze:
Linia L1 z Dębca stary rozkład 44 kursy - nowy rozkład 26 kursów - cięcia 18 kursów!!!!!!!
LA z Dębca stary rozkład 15 - nowy rozkład 15 kursów - bez zmian
LB z Dębca stary rozkład 16 - nowy rozkład 16 kursów - bez zmian
Dokładając 4 kursy LC w dzień roboczy - mamy ciecie 14 kursów do Żabikowa!!!

L4 z Dębca stary rozkład 29 - nowy rozkład 31 kursów = + 2;
L 3 z AWF stary rozkład 25 - nowy rozkład 25 kursów - bez zmian;
L2 z Dębca stary rozkład 23 - nowy rozkład 23 kursów - bez zmian;
+ 4 kursy LC w kierunku Lasek

Czyli łącznie dla całego Lubonia mamy cięcie 8 kursów z Poznania w dzień roboczy.
Co na to radni ? Czy to nie musi być przez nich zaakceptowane?
Czy tez osoby odpowiedzialne za nadzór nad Translubem?
Wielka propaganda głosiła obniżki cen biletów - teraz propagandowo chwali się uruchomieniem kuriozalnej linii LC - a pomija fakt dotkliwych cięć kursów na innych liniach.

Mieszkańców przybywa a kursów ubywa, czy to jest NORMALNE ? !

Dobra mam jeszcze siły analiza sobót:
Linia L1 z Dębca stary rozkład 18 - nowy rozkład 19 kursów - +1
LA z Dębca stary rozkład 18 - nowy rozkład 16 kursów - 2!
LB z Dębca stary rozkład 18 - nowy rozkład 15 kursów - 3!
+ 4 nowej LC - wychodzimy na zero w kierunku Żabikowa.

L4 z Dębca stary rozkład 19 - nowy rozkład 17 kursów = - 2!!!!!
L 3 z AWF stary rozkład 17 + L2 z Dębca stary rozkład 21 = łącznie 38 kursów.
Nowy L3 24 kursy + 4 kursy LC po kierunku = 27 kursów , sobotnie cięcia na kierunku Lasek = - 10!!!!
Dla całego Lubonia - 12 kursów!!

I niedziela
Linia L1 z Dębca stary rozkład 18 - nowy rozkład 19 kursów - +1
LA z Dębca stary rozkład 17 - nowy rozkład 15 kursów - 2!
LB z Dębca stary rozkład 17 - nowy rozkład 15 kursów - 2!
+ 4 nowej LC - wychodzimy na + 1 w kierunku Żabikowa.

L4 z Dębca stary rozkład 18 - nowy rozkład 17 kursów - 1!
L 3 z AWF stary rozkład 14 + L2 z Debca stary rozkład 19 = łącznie 33 kursów.
Nowy L3 19 kursy + 4 kursy LC po kierunku = 23 kursow niedzielne ciecia na kierunku Lasek = - 10!!!!
Dla całego Lubonia - 10 kursów!!

Nie mam sił by w duchu rzucać przekleństwa...
Podziękujmy władzom Lubonia.

Pawlok

PS: właśnie pokazuje to małżonce..największa wada Mosiny w porównaniu do Żabikowa gorszy transport publiczny w obliczu tych zmian zaczyna być coraz mniej odczuwalna...
PS2: jeżeli gdzieś popełniłem błąd matematyczny to proszę o sprostowanie liczyłem to z ekranu kompa bazgroląc notatki na kawałku kartki...



Temat: TRANSLUB
Widzę, że teamt sie rozkręcił i nawet znalazł sie czytelnik "Przystanku"
Ogólnie Swarzędz działa na innych zasadach niż Luboń, gdyż gmina posiada własne autobusy - Wiraż-Bus jest tylko wykonawcą usług a nie właścicielem autobusów. Sam Wiraż-Bus posiada tylko kila autobusów i to tych najmniejszych.
Pawlok ma racje w Bydgoszczy rzeczywiscie PKS wygrał przetarg na jakieś tam linie, autobusy były wypożyczone z MPK Poznań bo producent (bodajże EVO BUS) nie dostarczył autobusów i musieli coś załatwić.

Co dla mnie jest parodiom to, że nasze gminy są cholernie bogate. Przykład na trasie Dębiec- Luboń są trzy linie autobusowe - czy nie może być jedna?? Przecież ktos musi do nich dopłacać i to trzy razy, bo jedna wozi ludzi do Lubonia, druga do Puszczykowa, trzecia do Mosiny. Czyli za km po Luboniu płai sie trzy razy, za km po Puszczykowie dwa razy itd. Czyli komunikacja w Luboniu pewnie jest drozsza niz ta w Poznaniu. Podobna sytuacja jest z linia 117 i L4 (czy też w innych gminach np. 111, 10,11,12 w Czerwonaku)

Szczerze jeszcze nie pojąłem dlaczego bilety na autobusy podmiejskie musza być drozsze nizna miejskie. Jeżeli taka linia będzie naprawde dochodowa (duza liczba pasażerów) to jakoś nie mogę tego zrozumieć. Ponieważ niekiedy te linie są krótsze od miejskich.

Kwestia biletów obecnie przy normalnych biletach podróż autem do pracy i z pracy jest dla mnie prawie bardziej opłacalna niz autobusem (doliczajac nawet koszt OC). Dlatego też troche droższy ale jednak jeden bilet zapewn będzie tańszy od dwóch.


To jest kompletnie nierealne! Jak ma przewoźnik przystępować do przetargu, skoro nie ma i nie wie czy nie będzie miał pozwolenia na wykonywanie regularnych przewozów na danych trasach? Przypominam, że żeby takie pozwolenie usyskać firma musi przedstawićwniosek z zawartym przebiegiem trasy, szczegółowym rozkładem jazdy, projektem taryfy opłat i szeregiem innych rzeczy. Kto nie mając zezwolenia miałby przystępować do takiego przetargu? Kto nie mając pewności że wygra przetarg składałby w ogóle taki wnioseko pozwolenie?


Szczerze nie bardzo rozumiem i ogólnie według tego co napisałeś to nie powinny się odbywać wogóle przetargi. Przecież oferent, który bierze udział w przetargu nie wie czy wygra - więc jak słusznie napisałeś nie stara sie o pozwolenie. Jednak jak już wygra i gmina ma ułożony rozkład to wtedy przewoznik stara sieo wszystkie niezbędne pozwolenia. Dlatego też, ze proces ten trwa nie jednokrotnie dłuzej niż zakłada to gmina to są spóźnienia z wykonywaniem usług - patrz przykład przetargu na 101 gdzie MPK wyjechało chyba z dwumiesiecznym spóźnieniem, podobnie było z Warbusem na 111. Nie wiem za bardzo o co Tobie tak dokłądnie chodzi tzn. co Pawlok napisał, że jest nierealne??

Ostatnia chyba kwestia ogólnie również jestem za przetargiem na KM ale najlepiej jakby to zrobił jakis zwiazek gmin tak aby w ramach tego zwiażku po pierwsze byłaby jedna taryfa a po drugie zlikwidowałoby sie dublowanie linii, o którym wcześniej napisałem (co oszczędziłoby parę dobrych złotówek)



Temat: Od 1 maja drożeją bilety.


Oj chyba marzenia super nerealne:-(


Zapewnie tak.


Maja modernizowac linie kolejowa Poznan-Wroclaw - znajac zycie spowoduje to
raczej likiwdacjeniektorych stacji niz dolozenie nowych przystankow :-(


Najlepiej by było dołozyć trzeci tor i zrobic przystanki co około 2x
autobusowy, mijanki na stacjach, puścić kilka EN57 (oczywisćie moze być inny
bardziej nowoczesny i przystosowany do potrzebnych realiów transport) i trasa
powinny minimlnie dojeżdżać do Mosiny-Krosna a oczywisćie najlepiej do
Kościana - niektóre kursy do leszna i wtedy można by pociać lekko kursy
regionalne a takie EN 57 spełniałyby role PST na północy Poznania ale o
większym zasięgu.


No  w  sumie racja - mnie osobiscie walka z drzwiami doprowadza do szalu:-)
A na poowaznie no nocnym piwinnien jedzic maly bus....


Tak samo jak na niektóych liniach w niedziele i soboty a mógły to być
oczywiście ten sam bus - pracy to on miałby dosć dużo, bo: nocka, L5, L2 w  
niedziele czyli jeździłby w dzień i w nocy jakby L5 była linia cało dzinną co
na szczęscie nie jest to miałby zapewnione kursowanie 24h na dobe.


Oj malo realny wariant...uliczki o charakterze osiedlowym, szkola,
mieszkancy
by sie burzyli na przejazd kilkunastu kopczacych jelczydel dziennie....


pewnie i tak


Propaganda pt :informator Miasta Lubonia " podaje zalozenai wzrostow kosztow
dzialalnosci translubu...
Przysdaloby sie alternatywne opracowanie wykupienia tego typu uslug u inych
przewoznikow....


Kiedyś bardzo dawno temu jak nikt jeszcze o przetargach na linie pomiejskie
nie słyszał Wieści Lubońskie poprosiły o podanie kosztów działalnosci linii L1
tzn. zwróciły sie o wstępny kosztorys obsługi do MPK oraz Translubu. Jeżeli
mnie pamieć nie myli MPK taki kosztorys przygotowało i przedstawiło ale jak
pewnie siedomyślasz Translub nie był wstanie ponieważ on komunikacje traktuje
całosciowo i nie mozan wyliczyć jedej linii - szkoda, że wtedy Wieści nie
poszły za ciocem i nie kazały przeprowadzic analizy dla wszystkich linii wtedy
byśmy sie dowiedzieli. Jednocześnie fakt jest taki, ze z tego informatora
można sobie wyliczyć, że wozokilometr średnio kosztuje troche ponad 5 zł.
Ciekawe za ile mogłoby jeździć MPK i co najważniejsze kto ułozyłby  rozkład
jazdy - najlepiej jakby to zrobiło MPK lub wydział Inżynierii w Poznaniu bo
choć ludzie źle sie o tych rozkłądach wypowiadają to jednak są o niebo lepsze
od Lubońskich, bo z tych gadek co wynika to tak jakby Translub sam sobie
układa rozkłady a jak robi to wszyscy widzimy.
własnie nasuwa mi się teraz pytanie mozę ktoś będzie umiałna nie odp. ale
zadam je w osobnym wątku.
Pozdrawiam
Michał Górny




Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 67 postów • 1, 2