Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozklad jazdy MZK Bolesławiec





Temat: Okres Wszystkich Świętych - 2007
BOLESŁAWIEC:

Informacja o rozkładzie jazdy autobusów MZK Sp. z o. o. w Bolesławcu w dniu 01.11.2007.

Autobusy linii 1, 2, 3, 4, 10 kursują wg rozkładu dnia świątecznego.
Autobusy linii 0 kursują w godzinach od 8.30 do 19.00 średnio co 7 minut i dojeżdżają pod bramę główną cmentarza ul. Śluzowa. W godzinach od 8.30 do 19.00 wszystkie kursy linii 0 kończyć i zaczynać się będą przy bramie głównej cmentarza ul. Śluzowa, a z trasy tych autobusów wyłączone zostają przystanki: POM, EUROCASH, Gdańska 53 i Garncarska. Natomiast wszystkie autobusy linii 0 zatrzymywać się będą dodatkowo na przystankach: Staszica 105, Łąkowa NŻ oraz Łąkowa I.

W dniu 02.11.2007r. (piątek) autobusy komunikacji miejskiej kursować będą wg rozkładu SOBOTNIEGO,
za wyjątkiem linii 0, która będzie kursować wg rozkładu z dnia roboczego.






Temat: Lwówek - Zebrzydowa ruszyła
Jak już wspomianłem dla pasażera jadącego na odc JG- Blc ten pociąg nie jest żadną ofertą. jedzie zbyt długo dla mnie najrozsądniejszym rozwiązaniem byłoby doprowadzenie do lepszej prędkości szczególnie na odcinku Lwówek- Nowogrodziec ale na to nie ma szans.
Co do potoków podróżnych to zauważcie, iż generalnie rzecz biorąc to nie ma co nastawiać się na pasażerów jadących z Bolesławca do JG i na odwrót. Po prostu głównym kierunkiem ku któremu ciąży ruch pasażerów w codziennych dojazdach jest Legnica nie Jelenia Góra. W związku z tym moim zdaniem pociąg nie musi być tak ustawiony aby z Bolca można było np dojechać do JG np na 8 rano. Nie jest to koniecznością. Ja skupiłbym się na tym aby pociąg umożliwił dotarcie na godzinę 8 do Bolesławca mieszkańcom Nowogrodźca co przyciągnęłoby szkolną klientelę i dojeżdżających codziennie do pracy. tak jest w przypadku pociągu Lwówek Śl- JG 6.29- 7.25. Tak więc w chwili obecnej widzę takie rozwiązanie:
Najrozsądniejszym jest w tej chwili zmiana rozkładu jazdy tego pociągu z JG tak aby docierał do Bolesławca na 7.30 albo 40 w zależności ile zajmuje czas dotarcia do centrum i innych miejsc za pomocą np linii MZK.
Widzę także drugie rozwiązanie lecz chyba technicznie nie możliwe do rozwiązania tzn skoro mało jest pasażerów jadących bezpośrednio na odc B-lc- JG rozdzielić pociągi na dwa odcinki JG- Lwówek Śląski i Lwówek Sląski- Bolesławiec w zamian za większą częstotliwość kursowania i jeszcze a może przede wszystkim PROMOCJA !!!!!! Może zamieścić w Nowogrodźcu informacje o pociągach nie tylko na dworcu PKP ale i w rynku, na regionalnych portalach informacyjnych na stronie UMiG Nowogrodziec. Dodać do tego informacje o skomunikowaniach w Zebrzydowej i obniżyć cenę tak aby była konkurencyjna względem busiarzy i PKS u. Może wielki baner z hasłem KOLEJĄ DO BOLESŁAWCA ZA 1zł wiszący na rynku w Nowogrodźcu zachęcił by do korzystania z pociągów, wszystkiego trzeba próbować





Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku
Jak dla mnie połowa tego rozkładu to porażka. A więc po kolei:

5:00 z Bolesławca do Piechowic. Odjazd z Bolesławca może być, na jedno wychodzi czy poranny podsył z Jeleniej do Lwówka czy o 5 rano z Bolesławca. Ale do Piechowic?? Rozumiem że w planach był do Szklarskiej Poręby, no ale tak czy tak tłumów na odcinku Jelenia Góra - Piechowice na pewno nie bedzie biorąc pod uwagę że autobusy MZK do Piechowic jeżdżą co kilkanaście minut.

7:10 z Legnicy:) cóż za cudowna relacja Kłodzko - Jelenia Góra. Ciekawe tylko którędy. Czy przez Kłodzko - Wałbrzych - Jaworzynę Śląską - Jawor - Legnicę - Bolesławiec czy przez Kamieniec - Świdnicę - Jaworzynę - Legnicę - Bolesławiec:/ krócej się nie dało. Z jednej strony dobrze że się łączy relacje no ale kurde czas jazdy tej relacji będzie kosmiczny. Tak na moje oko to obieg na dwa szynobusy.

Jeżeli chodzi o pociągi za Niemiecką granicę to nie podoba mi się ta dziura pomiędzy 7 rano a 12 z Wrocławia, a następnie są dwa pociągi w ciągu godziny do Goerlitz i do Drezna:/. Nie tak to powinno być Do goerlitz przyjeżdża najpierw Schmidt a 12 minut później pośpieszny do Drezna. TOTALNY DEBILIZM!!!!!!

20:40 z Legnicy:/ z Międzylesia do Bolesławca szynobus:/ mam rozumieć że na odcinku Międzylesie - Kamieniec Ząbkowicki i Legnica Bolesławiec szynobus jedzie trasą zelektryfikowną?? za dużo ich mają czy co??? dla mnie kolejny debilizm taka relacja.

Mam rozumieć że Sudety to kolejny pociąg do uwalenia?? kilka już takich było stworzonych z Warszawy do Zgorzelca i długo nie pojeździły. Podobnie pewnie będzie i tym razem. Jak Sudety jeździły do JG to było dobrze, jeździły cały czas. A teraz to się dopiero zaczną jaja. Chociaż nie zdziwił bym się jakby we Wrocławiu je dzielili i część do JG cześć do Zgorzelca. To by było rozsądne bo jak uwalą cześć do Zgorzelca to zostanie jeszcze ta z Jeleniej.

Jeżeli chodzi o pociągi powrotne z Niemiec do Polski to trzeba powiedzieć że ułożone całkiem dobrze. W dobrych odstępach czasowych.



Temat: Nowy rozkład jazdy w lubuskiem
Pociąg Jelenia Góra - Zielona Góra nie pojedzie przez Żagań

Na adres Rafała Jaworskiego przyszła odpowiedź od wicemarszałka województwa lubuskiego.

Pociąg relacji Jelenia Góra - Zielona Góra nadal będzie jeździł tylko przez Żary, o Żagań nie zahaczy. Chciało tego 2 tysiące żaganian, ale zdaniem samorządu lubuskiego to nieopłacalne.

Przypomnijmy, że w drugiej połowie ubiegłego roku czytelnicy zaalarmowali nas, że nowe połączenie kolejowe z Jeleniej Góry do Zielonej Góry ominie Żagań i pojedzie przez Żary oraz Iłową. Tak się rzeczywiście stało i dwa nowe pociągi pojawiły się w rozkładzie, który wszedł w życie na początku grudnia.

Wkrótce otrzymaliśmy list od żaganianina mieszkającego w Zielonej Górze. Pasjonat kolei, ale także jej wykształcony pracownik Rafał Jaworski zaproponował petycję, którą mieliśmy wysłać do marszałka województwa lubuskiego. - Jeżeli zbierzemy dużo podpisów to może od 1 lutego 2008, kiedy będzie korekta rozkładu trasa pociągu będzie wiodła przez Żary i Żagań - mówił nam R. Jaworski.

A co z żołnierzami?

Jego propozycja była następująca - szynobus jedzie z Bieniowa do Żagania, potem do Żar i w dół na Iłową. To miało wydłużyć czas jazdy pociągu o niespełna pół godziny, ale zapewnić kolei nowych klientów.

Przez półtora miesiąca pod petycją podpisało się 2 tysiące dorosłych mieszkańców Żagania! Niestety jeszcze przed nowym rokiem R. Jaworski otrzymał kiepską dla nas odpowiedź od wicemarszałka województwa lubuskiego. - Dokładnie przeanalizowaliśmy pańską petycję i mając na uwadze argumenty (o nich niżej - przyp. red.) zdecydowano o pozostawieniu tradycyjnej trasy pociągu. Widzimy jednak możliwość dodatkowego skomunikowania w Żarach wieczornego pociągu z Jeleniej Góry z autobusem szynowym odjeżdżającym w kierunku Żagania. Skomunikowanie zostanie zorganizowane od 1 lutego 2008 roku - tyle na początek Sebastian Ciemnoczołowski.

Wicemarszałek przedstawia na trzech stronach dokładną analizę czasów przejazdów we wszystkich wariantach oraz rozkłady jazdy i skomunikowania. - Przy obecnym założeniu najkrótszy czas przejazdu pociągu z Zielonej Góry do Jeleniej Góry to 3,5 godziny i jest to czas zbliżony do przejazdu autobusem tej relacji - przekonuje S. Ciemnoczołowski w swoim piśmie. Jest więc szansa na pozyskanie do pociągu nowych pasażerów, dla których istotny jest najkrótszy czas przejazdu, wygoda i cena za bilet. Natomiast proponowane przez pana warianty wydłużą czas jazdy o pół godziny - dodaje.

- Mało kto będzie jeździł z samej Zielonej do Jeleniej. Przy przejeździe przez Żagań byłoby dodatkowo sporo pasażerów tu wsiadających. Pamiętajmy choćby o wielkiej jednostce wojskowej - przekonuje nadal R. Jaworski.

Jedno skomunikowanie

Ludzie z urzędu marszałkowskiego mówią też, że z Żagania do Żar jeżdżą przecież autobusy, a przystanek MZK, czy dworzec PKS jest bardzo blisko dworca PKP. - Są praktycznie koło siebie - pisze S. Ciemnoczołowski.

Kończy przypomnieniem, że od 1 lutego z Żar do Żagania o 19.35 odjedzie szynobus, który będzie skomunikowany z przyjeżdżającym o 19.10 pociągiem z Jeleniej Góry.

Czy to wszystko? Niestety tak. - Ile ludzi musi się podpisać pod petycją, żeby została ona uwzględniona przez władze. Dwa tysiące dorosłych w Żaganiu to bardzo dużo, ale widać dla urzędu marszałkowskiego za mało. Szkoda, bo piękny dworzec niszczeje a pociągów na nim mało - kończy R. Jaworski.

KOMENTARZ
Kolej nam umiera

Będzie smutny komentarz, bo to dla mnie osobista porażka. Zaangażowaliśmy się mocno w tę akcję i pismo od wicemarszałka mnie dobiło. Dwa tysiące ludzi zjednoczyło się i pokazało, że chce by przez Żagań znów jeździły pociągi w siedmiu różnych kierunkach. Ludzie tu tęsknią za czasami, gdy węzeł kolejowy prężnie działał. W końcu Żagania nikt z mapy nie skreślił i coś mu się należy.

Tymczasem kolej u nas odgrywa coraz mniejszą rolę, wręcz umiera. Dlaczego wydłuża się czas jazdy pociągów? Bo tory są przestarzałe i nawet, jak ktoś ich jeszcze nie ukradł, to rdza je w końcu zje. Kiedy ostatnio w żagańsko-żarskim regionie ktoś porządnie zainwestował w torowisko, o dworcach nie wspomnę? W czym Skwierzyna i Międzyrzecz są lepsze, że dostaną nowe tory?

A co z Żarami, Żaganiem, Lubskiem? Przecież to przez te miasta wiodły kiedyś najważniejsze szlaki kolejowe w tej części Europy. Teraz idą przez Zieloną Górę i Rzepin z jednej strony, a przez Węgliniec i Bolesławiec z drugiej.

Tyle pytań i żadnej odpowiedzi. A na naszych dworcach już tylko wiatr hula po peronach...

źródło: Gazeta Lubuska



Temat: Dolnośląskie reaktywacje
Połączeniem na trasie Trutnov - Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Zebrzydowa - Zgorzelec - Gorlitz był (jest?) zainteresowany czeski Viamont. W zeszłym roku odbyli nawet specjalny przejazd promocyjny Trutnov - Zgorzelec.

Moim zdaniem do rewitalizacji połączeń kolejowych w tym regionie trzeba włączyć wszystkich przewoźników operujących w regionie przygranicznym. Ktoś napisał, że nie chce, aby Czesi czy Niemcy u nas jeździli i na tym zarabiali. A ja się pytam dlaczego NIE? Skoro nieudolne PKP PR nie chce/nie potrafi zarabiać to niech zarabiają inni. Mnie w ogóle nie interesuje kto będzie jeździł po torach, byleby jeździł i robił to dobrze. PKP PR do tego się nie nadaje i mówię to jako kolejarz z PKP! PKP PR to dno!

Znam się trochę na organizacji przewozów kolejowych i na marketingu oraz dobrze znam lokalne uwarunkowania. I widziałbym to tak:

Linia Szklarska Poręba - Harrachov

Tu chcą jeździć Czesi, którzy mają odpowiedni tabor i spółkę lokalną. Niech sobie jeżdżą i zarabiają na turystach. Dolny Śląsk zarobi na udostępnianiu infrastruktury kolejowej, która została przejęta od PKP. My musimy tylko zapewnić skomunikowania Szklarskiej Poręby z Jelenią Górą i Wrocławiem - to może zrobić PKP PR na zlecenie UM.
Dogadujemy się ze ZVON, aby całą linię Jelenia Góra - Szklarska Poręba - Jakuszyce objąć biletem Euro-Nysa. Po czeskiej stronie ZVON już funkcjonuje.

Linia Gorlitz - Zgorzelec - Zawidów - Liberec

Tu też mogą jeździć Czesi swoimi motoriczkami - myślę, że byliby chętni. Rozkład jazdy tak konstruujemy, aby w Zgorzelcu były skomunikowania z pociągami do/z Wrocławia. Do Liberca mogą też pojechać Koleje Dolnośląskie.

Linia Gorlitz - Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra

Tu mogą jeździć Koleje Dolnośląskie, które zarobią na przewozie Niemców. KD dogadują się z jakimś busiarzem z Gryfowa Śl., który zapewni dogodny dojazd z/do pociągu w Gryfowie z/do Świeradowa Zdroju, który jest "okupowany" przez niemieckich emerytów. W JG skomunikowania ze Szklarską Porębą.

Linia Trutnov - Lubawka - Jelenia Góra - Lwówek Śl. - Zebrzydowa - Węgliniec - Zgorzelec - Gorlitz

Ponoć zainteresowany jest czeski Viamont, więc niech sobie jeździ. PKP PR lub KD też mogą jeździć na zlecenie UM - będzie wreszcie prawdziwa konkurencja. Na przykład na linii Liberec - Zittau jeżdżą obok siebie: Lausitz Bahn, Ceskie drahy i SBE. Dlaczego u nas nie może być podobnie?

Oprócz tego trzeba zmusić beton PLK do uruchomienia przystanku w Porajowie! Można też pomyśleć nad uruchomieniem sezonowego bezpośredniego połączenia na szynobusie Wrocław - Liberec przez Zawidów.

To o czym napisałem jest do zrobienia, ale bez udziału PKP PR! Beton PR Wrocław trzeba trzymać jak najdalej od turystycznych linii kolejowych w jeleniogórskiem, bo to oni wszystko zniszczyli i zaorali.

W związku z tym, hm, jeśli już dalekosiężnie planować, to trzeba by pomyśleć o jakimś włączeniu do ZVON, albo promocyjnym zintegrowanym bilecie na pociąg i na jeleniogórskie MPK.
Żaden problem! MZK Bolesławiec przystąpił do ZVON. PKS Bolesławiec też.