Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy PKP Grudziądz





Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008


Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej, będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy "Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

źródło: Gazeta Pomorska





Temat: Sieciowe rozkłady jazdy PKP i PKS
Ma ktoś może sieciowe rozkłady PKP lub PKS w formie książkowej, jakie sie ukazywały do końca lat 80? Miałem kiedys sieciowy rozkład PKP na calą Polskę. Niestety gdzies mi się zapodział. I tam było wszystko. Stacja Owczarki zamiast Grudziądz Owczarki, to swoją drogą. Później dostałem od kuzyna sieciowy rozkład PKS, podobnie wydany, co ten pierwszy, tyle że na okręg 8, czyli obecny region Kujawsko - Pomorski, rok 1988. Do dziś zostały mi z niego połączenia na terenie powiatu grudziądzkiego i okolic, jak Warlubie i Nowe, Kortoszyny, gdzie mieszkała moje pierwsza miłośc, a także rejon Lipna i Rypina.






Temat: Powrót pociągów pasażerskich do Nowego Stawu
Co ciekawe internetowy rozkład jazdy PKP nie wykazuje połączenia na odcinku Szymankowo - NDG. Figuruje pociąg relacji Grudziądz - Szymankowo:
http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/546060/376041/573136/104548/4095/?q=pl/node/149&




Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Czy będzie jakieś połączenie wreszcie Grudziądza z Trójmiastem w nowym rozkładzie jazdy PKP?



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Pociąg Wrocław-Grudziądz ciekawy, tylko po co tyle tych postojów: Twardogóra, Międzybórz, Odolanów, Kornatowo(!). Toż to pośpiech ma być przecież. Bez sensu tak jak zatrzymywanie KAŻDEGO pośpiecha w Osowcu czy Starych Jabłonkach. A potem sie dziwić, ze jedzie 10 minut krócej niż osobowy (a kosztuje znacznie więcej).

I jeszcze jedno: na stronie PKP PR znalazłem 2 adresy mailowe, odnośnie propozycji rozkładu: rozklad@pr.pkp.pl i propozycjerj@pr.pkp.pl (ten drugi przy projekcie jazdy pociągów dalekobieżbych). Nie wiem na który wysłać i czy ten drugi to tylko do dalekobieżnych (moje propozycje dotyczą pociągów regionalnych). I najważniejsze: czy tam w ogóle biorą te propozycje pod uwagę?



Temat: Od dziś nowy rozkład jazdy pociągów
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3782169.html

Pociągi pojadą inaczej
śmik
2006-12-08, ostatnia aktualizacja 2006-12-08 23:50
W niedzielę wchodzi w życie nowy rozkład jazdy PKP. Dziś w "Gazecie" tabela
odjazdów ze stolicy pociągów podmiejskich. W poniedziałek i wtorek rozkłady
składów dalekobieżnych.
Na liniach podmiejskich najwięcej na trasie z Dworca Wileńskiego do
Tłuszcza. Tu pociągi zaczną jeździć szybciej i częściej - w godzinach
szczytu co 10 minut. Na pozostałych trasach - do Sochaczewa, Grodziska,
Piaseczna, Otwocka i Mińska Mazowieckiego - większość zmian wejdzie w życie
dopiero 18 grudnia. Wtedy zakończy się wreszcie remont tunelu średnicowego.

A co się zmieni na trasach dalekobieżnych? Spółka PKP Przewozy Regionalne
uruchamia kilka porannych połączeń do stolicy m.in. z Tomaszowa
Mazowieckiego i z Olsztyna. Dodatkowe pociągi m.in. z Częstochowy i Lublina
wyjadą na tory w soboty rano i w niedziele wieczorem, gdy wiele osób chce
wyjechać a potem wrócić z weekendu. Inna nowość to pociąg "Bory Tucholskie",
który latem będzie kursował z Warszawy przez Brodnicę, Grudziądz i Chojnice
do Kołobrzegu.

Spółka Intercity będzie zaś szybciej jeździć do Zakopanego. Przejazd
pociągiem Tatry skróci się o 22 minuty. W niedzielę wejdzie w życie jeszcze
jedna zmiana. W pociągach kategorii Intercity zostanie wprowadzony całkowity
zakaz palenia.





Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
Szykują nowe połączenia pospieszne

Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej, będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy "Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/71023074

Trochę zamieszane w tym artykule, ale brzmi ciekawie...



Temat: Nowy rozkład - 2007/2008

[i]Szykują nowe połączenia pospieszne

Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Trochę zamieszane w tym artykule, ale brzmi ciekawie...


Zgadza się - lekko pomieszane to wszystko, bo nie do konca wszystko sie zgadza... Warto tez wspomniec ze duzo zyskaja tez Chojnice od 9 grudnia. Zyskalyby wiecej ale niestety nie zyskaja... A z tego co mi wiadomo ma byc jedna para z Krakowa do Grudziądza a nie dwie..



Temat: [kuj-pom]"Szykują nowe połączenia pospieszne"


"Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie
zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.


Co za różnica skąd i dokąd.
Chodzi o wyrobienie kilometrów dla:
1) lokomotyw spalinowych PKP
2) konduktorów PKP
3) maszynistów PKP
itp.

liczba km po wprowadzeniu Arrivy by znacznie spadła, co spowodowało by
zwolnienia itd, więc PKP ratuje się w ten sposób biorąc $ nie od marszałka, bo
ten się obraził i daje Arrivie, tylko od ministra.

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek





Temat: Powrót "jedynki" w Grudziądzu
Z dniem 1.06.2006 rok na miejskie tory powórciły solówki (805N) na linię nr 1. Być może to efekt presji społecznej lub ekonomiczny wybieg (naliczono niezbędną moc zailania na dwie linie na 2006 rok i od 01.01.2006 zawieszono linie nr1). Pojawiły się znowu głosy - czy jest rentowna, czy nie lepiej dostosowac rozkład jazdy do PKP itd. Pożyjemy zobaczymy, ja nie chcę być złą wróżką - decydenci udowodnią że jest nierentowna i od 2007r jedynka zniknie. Niestety nieperspektywiczne myślenie w MZK Grudziądz to zmora.
Zainteresowanych odsyłam na stronę:
http://www.mzk.grudziadz.pl/



Temat: dzieje sie cos dalej na E30?


No,ale bez przesady.. To, ze my - MK - lubujemy sie w klimacie
zapyzialych linii kolejowych itp. nie oznacza, ze PKP ma w ten dzwon
uderzac. Rozwijaja te galezie, ktore sa czy moga byc dochodowe. Przewozy
regionalne na male odleglosci pomiedzy kilkoma gminami (jak oslawiona
Brodnica-Sierpc) takimi nie sa i racji bytu nie maja.


Chester... jakie my mamy "zapyziale linie kolejowe"? Mowisz o tych pomiedzy
kilkudziesieciotysiecznymi miastami? To nie jest zapyziala linia - te
zapyziale to PKP zdazyl juz daaawno zlikwidowac. Te ktore sie ostaly to sa
linie, na ktorych szynobusy moglyby kursowac i co godzine. Plus
skomunikowania z "mniej zapyzialymi liniami" i masz pasazerow. PKS jezdzi
pelen na liniach rownoleglych. To jest kwestia polityki PKP, ze puszcza
pociag pospieszny ze 110-tysiecznego Koszalina do np. Poznania/Gdanska, a
nie z niewiele (10 tys. mieszkancow?) mniejszego Grudziadza do np.
Gdyni/Torunia.

Racji bytu to nie ma obecna siec i rozklad jazdy PKP - jesli wybiore sobie
jakakolwiek wieksza miejscowosc w promieniu np. 100 (lub 50, 200, 300 ...)
km, to do polowy z nich nie dojade koleja, bo albo sa 2 pociagi na dobe (i
to nieskomunikowane), albo kolei nie ma tam juz od kilku(nastu)lat. A i tak
jestem w komfortowej sytuacji, bo nie mieszkam np. w Gorzowie Wlkp. (nie
zebym mial cos przeciwko temu miastu, ale maja "fantastyczne" polaczenia ze
Szczecinem i Zielona Gora na przyklad), albo w Szczecinku (dojazd do
Szczecina - stolicy wojewodztwa).

innych.





Temat: Szynobusy
Odnośnie połączeń Malbork - Kwidzyn - Grudziądz - Toruń to Arriva PCC już działa i sprawuje się całkiem dobrze. Na punktualność i przepełnione szynobusy nie ma co narzekać gdyż jeżdżą naprawdę z rozkładem jazdy - nie jak PKP PR. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj

A co do przywrócenia połączenia Prabuty - Kwidzyn to sam jestem ciekaw kiedy to nastąpi i czy takie oto zamieszczone poniżej "pociągi" pojawią się na naszym dawno już zapomnianym dworcu PKP.



Temat: Hurra! Są już wyniki!
per aspera ad astra

Witajcie! Elfaf już spokojna i szczęśliwa To był emocjonujący, ale niezwykle sympatyczny dzień. Komisja przewspaniała!!!! Poznałam masę świetnych ludzi, którzy trafią w ramach aplikacji do poszczególnych sądów rejonowych.
Póki co, badam pilnie rozkłady jazdy pkp i pks do pewnego niezwykle malowniczo położonego miasta, gdzie ślepy los mnie zesłał..
I im więcej o tym myślę, tym bardziej mi się to podoba
Nie pozostaje mi nic innego jak wykrzyknąć z radością:
,,Żegnaj Toruniu, witaj Brodnico!"

ps. Kanko, dzięki za miłe słowa. Nie mogłam przecież postąpić inaczej. Ten Grudziądz Ci się należał i już! Trzymaj się cieplutko! Z pewnością wypijemy jeszcze niejedną kawkę, bo kawiarni w Toruniu pod dostatkiem:)
I może nawet zabierzemy Jurka, żeby Mu nie było przykro




Temat: Grudziądz Gówny - Upadek
Gazeta Pomorska
PKP zapowiada kolejne zmiany w rozkładach jazdy
Od 1 kwietnia Grudziądz straci jedno bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą.

Chętnych do podróży koleją wciąż nie brakuje (Fot. Piotr Bilski) Zostanie nam drugie do Krakowa, przez Warszawę. Ten pociąg będzie jeździł codziennie.

Takie są główne założenia drugiej w tym roku korekty rozkładów jazdy pociągów w naszym województwie. Opracowało je PKP w uzgodnieniu z Urzędem Marszałkowskim.

Na początek dobra informacja: pociągi pośpieszne "Warmia" o godz. 5.53 z Grudziądza przez Brodnicę, Warszawę do Krakowa Płaszowa oraz powrotny z Krakowa o godz. 11.56, jeździć będą codziennie, a nie tylko w wybrane dni.

Niestety, jednocześnie z rozkładów zniknie codzienny pociąg pośpieszny z Grudziądza (odjazd o 6.34) przez Toruń do Warszawy Wschodniej. Kursować przestanie także pociąg powrotny, który ze stolicy wyjeżdża teraz o godz. 16.28.

Tylko te dwie planowane zmiany w rozkładach jazdy PKPśrednio dotyczą Grudziądza. Przesunięć i poprawek na innych stacjach regionu będzie jednak znacznie więcej. Wybierając się w dłuższą trasę nie unikniemy więc konieczności zasięgania aktualnej informacji w punktach PKP.

[/b]



Temat: Grudziądz Gówny - Upadek

Wpadły mi w ręce zmiany do rozkładu jazdy na lipiec 2006 i, co ciekawe: pociągi dalekobieżne "LIWA" i "BURSZTYN" kursują tylko do Malborka (za to "LIWA" ma przedłuzony kurs do Torunia Gł.), w Malborku jest przesiadka na ezt do Gdyni. Gazeta Pomorska 14.06.2006
".......W ostatnich latach stopniowo z grudziądzkiego rozkładu jazdy zaczęły wypadać nie tylko pociągi dalekobieżne, ale też lokalne. Duży grudziądzki dworzec kolejowy (PKP ma tylko dwie kasy biletowe) zamienił się w "pasaż" handlowy i biurowy.

- O przymiarkach kolejarzy do likwidacji bezpośrednich, dalekobieżnych pociągów z Grudziądza na Wybrzeże słyszałem już parę miesięcy temu - skarży się jeden z naszych Czytelników. - Nikt jednak nie chce mi tego oficjalnie potwierdzić ani zaprzeczyć. Pociągi "Liwa" i "Bursztyn" to poza "Powiślem" do Bydgoszczy, niestety, ostatnie już porządne pociągi dalekobieżne do i z Grudziądza.

Z obawami naszego Czytelnika zapoznaliśmy Marka Ostrowskiego, naczelnika Działu Marketingu w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy.

Już za dwa tygodnie zlikwidowane zostaną następne bezpośrednie połączenia kolejowe z Grudziądza. Od lipca przestaną kursować pociągi "Liwa" i "Bursztyn"...."



Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
Od lutego zmienią się rozkłady jazdy niektórych pociągów, kursujących w Kujawsko-Pomorskiem. Na tory nie wyjedzie 18 składów.

Skąd te zmiany? Na początku roku samorząd województwa podpisał umowę z PKP Przewozy Regionalne. Dotyczyła m.in. dofinansowania regionalnych przejazdów kolejowych. Wartość kontraktu wyniosła 50 mln zł i gwarantuje kursowanie 231 składów w naszym regionie.

Zmiany w rozkładzie jazdy zaczną obowiązywać od 1 lutego. Już więcej nie zobaczymy pociągów przejeżdżających na rogatkach Torunia przez Szosę Lubicką - zmierzających do Lipna lub Sierpca. Zlikwidowana zostanie także linia łącząca Brodnicę z Działdowem. W sumie zniknie 18 kursów. Powód? PKP tłumaczy to, że połączenia te przynoszą największe straty i korzysta z nich najmniej pasażerów w województwie. Nie chcą ich dotować sąsiednie samorządy, dokąd dojeżdżają te składy.

To nie wszystko. Pociągi kursujące z Laskowic Pomorskich lub Grudziądza do Działdowa będą dojeżdżały tylko do Brodnicy. Skład odjeżdżający z Laskowic o godz. 14.40 wyruszy 20 minut później. W niedzielę i święta zostaną zawieszone kursy z Brodnicy do Grudziądza (odjazd godz. 5.33), a w soboty i dni przedświąteczne na trasie powrotnej (odjazd z Grudziądza o godz. 19.41).

Wydłuży się trasa pociągu z Torunia Głównego (odjazd godz. 4.23) do Tczewa (przyjazd godz. 6.41). Od lutego będzie jeździł do Gdyni.

http://miasta.gazeta.pl/torun/1,48723,3867896.html



Temat: rozkład jazdy LOTOS

Dzięki uprzejmości pewnej osoby którą serdecznie pozdrawiam z tego miejsca
publikuję (za jego zgodą) rozkład jazdy pociągów towarowych spółki LOTOS
Kolej.

Gdańsk Olszynka   21,03  
Grudziądz 00,52  
Brodnica   02,13   02,21
Lidzbark   03,11  
Działdowo 03,38   03,39
Iłowo     03,54  
Mława     04,02

Gdańsk Olszynka   00,25  
Brodnica   05,11   05,17
Rypin      5,57    

Mława     05,37  
Iłowo     05,46  
Działdowo 06,00   06,20
Lidzbark   06,46   07,06
Brodnica   07,44   08,13
Grudziądz 09,17  
Gdańsk Olszynka   13,09

Rypin      07,30  
Brodnica   08,00   08,53
Grudziądz 10,01   10,06
Gdańsk Olszynka   14,16  


Fajnie - czy to oznacza, ze PKP Cargo zostalo wyeliminowane z obslugi
towarowej Brodnicy, Lidzbarka i Rypina?

Pociag towarowy w strone Jablonowa chyba nie wyjedzie o 8.13, bo o 8.17
przyjezdza stamtad osobowy, kursujacy codziennie. A czy Rypin i Mława beda
jezdzic w ten sam dzien? To by oznaczalo o tej 8.17 trzy pociagi na stacji w
Brodnicy...

Pozdrawiam,

Marcin





Temat: Od lutego zmiany w rozkładzie jazdy
Na początek lutego PKP Przewozy Regionalne szykują regulację obowiązującego obecnie Rozkładu Jazdy Pociągów. Większość zmian dotyczy likwidacji połączeń dalekobieżnych. Jedną z większych rewolucji rozkładowych będzie likwidacja dwóch par pociągów pośpiesznych, pierwszy to poc. "Łużyce" kursujący na trasie Zgorzelec - Warszawa Wsch. - Zgorzelec (planowy odjazd z Wr. Nadodrze 10.59) zobaczymy go ostatni raz 31 stycznia, oraz drugi pośpieszny "Wrocławianin" kursujący na trasie Wrocław - Grudziądz - Wrocław (planowy odjazd z Wr. Nadodrze 15.33) on również po raz ostatni zawita na Nadodrze 31 stycznia 2008 roku. Tym sposobem Wrocław straci jedne z bezpośrednich połączeń z Łodzią i Grudziądzem. Na osłodę tych nieciekawych informacji dodam że dzięki staraniom władz powiatu Namysłowskiego i gminy Bierutów od lutego zostanie przedłużona trasa pociągu osobowego nr 1119/18 planowy odjazd z Nadodrza godz. 21.42 z obecnej relacji do Oleśnicy na relację do Namysłowa.




Temat: A jednak można zmieniać - od 20. 12. więcej pociągów w kuj-pom!!!
Hej,

Jak się okazuje można nie czekać na 3 stycznia albo 7 lutego, ale zmieniać
już szybciej - cała pula zmian w okolicach Bydgoszczy, Wierzchucina,
Laskowic, Grudziądza - generalnie na lepsze.

Szczegolny na www.pr.pkp.pl

MK

Od 20.XII.2004 zmiany uzupełniające do nowego rozkładu jazdy 2004/5 na
terenie woj. kujawsko - pomorskiego  17.12.2004  

20.XII: zmiany uzupełniające do nowego rozkładu jazdy 2004/5

Przywrócenie bezpośrednich relacji pociągów na trasie Wierzchucin –
Kościerzyna.
Nowe pociągi na odcinkach:
Czersk – Laskowice Pom., Laskowice Pom. – Grudziądz, Laskowice Pom. –
Wierzchucin.





Temat: A jednak można zmieniać - od 20. 12. więcej pociągów w kuj-pom!!!


Hej,

Jak się okazuje można nie czekać na 3 stycznia albo 7 lutego, ale zmieniać
już szybciej - cała pula zmian w okolicach Bydgoszczy, Wierzchucina,
Laskowic, Grudziądza - generalnie na lepsze.

Szczegolny na www.pr.pkp.pl

MK

Od 20.XII.2004 zmiany uzupełniające do nowego rozkładu jazdy 2004/5 na
terenie woj. kujawsko - pomorskiego  17.12.2004  

20.XII: zmiany uzupełniające do nowego rozkładu jazdy 2004/5

Przywrócenie bezpośrednich relacji pociągów na trasie Wierzchucin –
Kościerzyna.
Nowe pociągi na odcinkach:
Czersk – Laskowice Pom., Laskowice Pom. – Grudziądz, Laskowice Pom. –
Wierzchucin.


A ja niedawno obawiałem się, że te linie pozdychają... A one mają się
całkiem nieźle. Dobrze, że wracają pociągi Wierzchucin - Kościerzyna...
Czas by się wreszcie wybrać na objazd Borów Tucholskich...





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Ostatnio nie uzyskałem odpowiedzi, więc może teraz spróboję

Wie ktoś, czy będa jakieś "rodzynki" w nowym rozkładzie jazdy dla stacji Grudziądz?
Czy dalej trzeba będzie się przesiadać z szynobusów arrivy na pkp na stacjach węzłowych i upować dwa bilety...
Prez tyle lat w zasadzie się człowiek przyzwyczaił do tych osobówek, ale może będzie jakiś cud



Temat: Grudziądz - Kwidzyn

Kwidzyn-Grudziądz: Reaktywacja?
Pojawia się szansa, by pociągi pasażerskie znów kursowały na odcinku między Kwidzynem i Grudziądzem.

Tę trasę dla ruchu pasażerskiego zamknięto 1 lutego br. Powodem był fatalny stan torów - na odcinku od Gardei do Grudziądza (na terenie woj. kujawsko-pomorskiego) były nawet zwolnienia do 10 km/h. Na terenie woj. pomorskiego prędkość była lepsza - wynosiła do 80 km/h.

Samorządowcy z obu województw wznowienie przewozów uzależniali od wyremontowania linii.

Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poinformował "Rynek Kolejowy", iż prędkość między Gardeją i Grudziądzem została podniesiona do 70 km/h, choć miejscami występują zwolnienia do 50 km/h.

Manikowski dodał, że pociągi raczej nie wrócą na zawieszony odcinek 14 grudnia, gdy wprowadzony będzie nowy rozkład jazdy, ale duża szansa na to będzie 1 lutego, kiedy to przypada pierwsza tzw. roczna korekta rozkładu. Jest to moment, kiedy spółki mogą dokonać zmian w rozkładzie bez ponoszenia dodatkowych opłat.

W tej chwili pociągi osobowe (uruchamiane przez Pomorski Zakład PKP Przewozy Regionalne) kursują na skróconej trasie Malbork-Kwidzyn.

Rynek Kolejowy, 6.10.2008



Temat: Remont Linii 207 odc. Gardeja - Rogóźno Pom
http://www.rynek-kolejowy...ywacja%253F.htm

Kwidzyn-Grudziądz: Reaktywacja?
Pojawia się szansa, by pociągi pasażerskie znów kursowały na odcinku między Kwidzynem i Grudziądzem.

Tę trasę dla ruchu pasażerskiego zamknięto 1 lutego br. Powodem był fatalny stan torów - na odcinku od Gardei do Grudziądza (na terenie woj. kujawsko-pomorskiego) były nawet zwolnienia do 10 km/h. Na terenie woj. pomorskiego prędkość była lepsza - wynosiła do 80 km/h.

Samorządowcy z obu województw wznowienie przewozów uzależniali od wyremontowania linii.

Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poinformował "Rynek Kolejowy", iż prędkość między Gardeją i Grudziądzem została podniesiona do 70 km/h, choć miejscami występują zwolnienia do 50 km/h.

Manikowski dodał, że pociągi raczej nie wrócą na zawieszony odcinek 14 grudnia, gdy wprowadzony będzie nowy rozkład jazdy, ale duża szansa na to będzie 1 lutego, kiedy to przypada pierwsza tzw. roczna korekta rozkładu. Jest to moment, kiedy spółki mogą dokonać zmian w rozkładzie bez ponoszenia dodatkowych opłat.

W tej chwili pociągi osobowe (uruchamiane przez Pomorski Zakład PKP Przewozy Regionalne) kursują na skróconej trasie Malbork-Kwidzyn.



Temat: Bydgoszcz Gł. - Chełmża - reaktywacja
Pierwsze pociągi wyjadą 13 listopada. Wśród konduktorów Arrivy i PKP PR krążą mniej juz bardziej prawdopodobne rozkłady jazdy - różnice są kilkuminutowe. Żadna z opcji nie zapewnia dojazdu do Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Łysomicach - a to był jeden z priorytetów reaktywacji. Żeby tam dotrzeć, trzeba się przesiąść w Chełmży. Oczywiście, PR zadbały o to, aby nie było żadnych sensownych skomunikowań. W jednej z wersji rozkładu pociąg do Bydgoszczy odjeżdża 2 minuty przed przyjazdem pociągu z Grudziądza (Arriva). Ot, betoniarska rzeczywistość...

Arriva czeka na werdykt Krajowej Izby Odwoławczej, gdzie złożyła protest. Od tego zależy, kto będzie jeździł na tej trasie od 14 grudnia.

[ Dodano: 02-11-2008, 18:56 ]
pekapownia rozwesza już rozkłady. Poniżej wklejam zauwżoną kartkę w Chełmży. Oferta PKP PR to pociągi dla nikogo





Temat: dzieje sie cos dalej na E30?

cze !


No - tu ja juz mowilem o pociagach pospiesznych, a nie osobowych.
Chodzilo mi bardziej o analogie...
Linie typu Brodnica-Sierpc: np. Lebork - Leba. Ostatnio jeden czlowiek pisal


Moze Plock - Sierpc - Brodnica... moze sie pukna w te puste makowki
i przedluza...


mi, ze duzo osob nie moglo skorzystac z uslug PKP dojezdzajac do pracy do
miejscowosci na lezacej na tej linii, bo takowych nie bylo (tzn. chcieli
wyjechac z Leborka po 6:00 - jest pociag o 5:00 i wrocic po 15:00 - pociag
wraca do Leborka o 16:53 bodajze). Pytanie - czy Ty bys jezdzil takim
polaczeniem do pracy? Ja tez nie. Dlatego nie ma klientow. A jak nie jezdze


Wiec nalezy czym predzej pogonic kretynow co ukladaja rozklady jazdy
Ale PKS i MPK maja podobnie idiotyczne rozklady...


W tej sytuacji nikt nie bedzie jezdzil w takiej konfiguracji. Albo PKP
zaproponuje bezposrednie polaczenie z Grudziadzem (albo rozreklamuje
skomunikowane przesiadki w Laskowicach) i to nie bedzie jedno polaczenie na
dobe, albo odda tych pasazerow PKSowi/busiarzom, ktorzy zaproponuja
polaczenie bezposrednie. Trzeciego wyjscia nie widze.


A nie mozna puscic Grudziadz - Chelmza - Unislaw - Bydgoszcz ?
przecie inne miejscowosci tez potrzebuja dojazdu do Bydg.


Wystarczy potraktowac je tak jak inne linie (nikt nie pojedzie IC
Warszawa-Poznan o 2:45 z przesiadka w Zychlinie).


Mnie to pasuje - bede mial czym dojechac, zeby ciotke odwiedzic ;)

Pozdrawiam cieplo !
&y





Temat: IMPREZA - stypa Chelmza- Brodnica

Witajcie
Ja jadę pasażerem z Kwidzyna do Chełmży
Jeśli ktos jedzie ta trasą (od Malborka), to niech da znać na priw lub listę
Będę wsiadał w pierwszy skład piętrusa - mam zielony plecak typu KOMIN

A teraz kilka szczegółów do rozkładu jazdy:
Wyjazd SM41 z Grudziądz o godz 6.00 - luzem do Chełmży

Odjazd poć specjalnego o godz 9.15 - najprawdopodobniej z peronu I - czyli
najblizej dworca [powinien byc fajny widok na budynek - kto nie był tam to
wiele stracił]
Odjazd z Brodnicy 12.50
planowy przyjazd do Chełmzy na godz 15.20 - ale moze cos zarwiemy
 zobaczymy na trasie !!!]

PRZEWIDZIANE FOTOSTOPY

Wymagane duze zorganizowanie i sprawność - od tego zależy ilośc fotostopów
!!!!

Przejazd za biletami PKP + dodatkowa opłata na zorganizowanie kolejnej jazdy
SM41 na liniach koło Grudziądza (pewnie pozegnalnych) w dniach 11-12.11.99
[wtedy jest podobno sporo wolnego]

Zainteresowani wstąpieniem do nowotworzonego Stowarzyszenia Hobbystów
Transportu Szynowego niech się skontaktuja ze mną
Na pociągu w pomarańczowej koszulce i pewnie na maszynie
PIOTR





Temat: Linia tramwajowa nr 1 w Grudziądzu
I tak jak spółka MZK Grudziadz zapowiedziała tak zrobiła - z dniem dzisiejszym zawieszono kursowanie linii nr 1, która nieprzerwanie woziła pasażerów przez ponad 100 lat. Ciekawostką jest fakt że mieszkańcy mieli inne zdanie, ale MZK to nie interesuję.
Zawieszenie tłumaczono nierentownością tymczasem jest to wymówka pani prezes. Wystarczyło by dostosowac rozład jedynki do rozkładu jazdy pociągów PKP oraz faktycznych potrzeb mieszkańców.



Temat: Powrót pociągów pasażerskich do Nowego Stawu
Znany jest już niemal cały rozkład jazdy pociągów relacji Grudziądz - Szymankowo - Nowy Dwór Gdański.
http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmienione%20tabele%20SRJP%202008%20-%202009/tabela%20415%20z%20dnia%2001.06.2009.pdf

Pociąg będzie kursował od 4 VII do 29 VIII w soboty. Postoje na linii 256 są przewidziane w Szymankowie, Nowym Stawie i NDG. W Nowym Stawie pociąg będzie ok 8:35.

Załączam link do posta z pl.misc.kolej:
http://groups.google.com/group/pl.misc.kolej/browse_thread/thread/dec9bd4d5e703c82/9a150bf4f2e87d35

Nie wiem jak wy, ale ja się piszę na wyprawę. Z kręgów miłośników kolei wiem, że jest to dość duże wydarzenie dla tego środowiska.




Temat: PKP - będzie pociąg do Krakowa
Wg wstępnego projektu nowego rozkładu jazdy od grudnia będzie tak:

Poc. nr 63102 POGÓRZE

Zgorzelec 11:30 - Bolesławiec 12:25 - Legnica 12:55 - Wrocław Gł. 14:00 - Opole 15:25 - Katowice 17:10 - Kraków 18:55

Poc. nr 36102 POGÓRZE

Kraków 8:55 - Katowice 10:40 - Opole 12:20 - Wrocław Gł. 13:40 - Legnica 14:45 - Bolesławiec 15:15 - Zgorzelec 16:10

Pożegnamy się z pociągiem posp. WROCŁAWIANIN, który w nowym rozkładzie pojedzie w relacji Wrocław - Grudziądz. W zamian będzie nowy pociąg do Warszawy:

Poc. 61102 ŁUŻYCE

Zgorzelec 8:00 - Bolesławiec 8:55 - Legnica 9:25 - Wrocław Gł. 10:30 - Ostrów Wlkp. 12:40 - Łódź Kal. 14:45 - Warszawa Wsch. 17:10

Poc. 16102 ŁUŻYCE

Warszawa Wsch. 10:35 - Łódź Kal. 13:00 - Ostrów Wlkp. 15:20 - Wrocław Gł. 17:30 - Legnica 18:35 - Bolesławiec 19:05 - Zgorzelec 20:00

Są jeszcze podjęte starania o wydłużenie do Zgorzelca pociągu BOLKO Lublin - Wrocław (przez Kielce, Włoszczowę, Częstochowę, Opole), który na odcinku Wrocław - Zgorzelec kursowałby w porze obecnego (od grudnia wycofanego) WROCŁAWIANINA, tzn.

Zgorzelec 4:30 - Bolesławiec 5:25 - Legnica 5:55 - Wrocław Gł. 7:00 - LUBLIN
oraz
LUBLIN - Wrocław Gł. 20:50 - Legnica 21:55 - Bolesławiec 22:25 - Zgorzelec 23:20

Trzymajmy kciuki, żeby udało się z tym Lublinem!



Temat: Awantura o "Wrocławianina"
W sobotę na naszej linii rozstaniemy się z pociągiem "Wrocławianin" Zgorzelec - Warszawa. Od niedzieli pociąg ten pojedzie z Wrocławia do Grudziądza.

"Wrocławianin" woził nas przez kilka lat. Pociąg co roku wisiał na przysłowiowym włosku, wzbudzając wiele emocji i złości. Walka o utrzymanie tego połączenia każdego roku była bardzo zażarta i beton PKP PR za każdym razem musiał kapitulować.

W 2005 r. "Wrocławianin" doczekał się nawet swojej strony internetowej autorstwa Krychy "Awantura o WROCŁAWIANINA", która w humorystyczny sposób ukazuje perypetie związane nie tylko z tym pociągiem, ale ogólnie z rozkładem jazdy na linii Wrocław - Zgorzelec.

Jak dotychczas kursował "Wrocławianin"?
• 1999/2000 Wrocław - Łódź Chojny - Warszawa (z Wrocławia w piątki po południu, z Warszawy w sobotę rano)
• 2001/2002 Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa
• 2002/2003 Legnica - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa (od 01.02.2003 przedłużony do Zgorzelca)
• 2003/2004 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa
• 2004/2005 Zgorzelec - Wrocław - Opole - Częstochowa - Warszawa (na odcinku Zgorzelec - Legnica jako osobowy)
• 2005/2006 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa (na odcinku Zgorzelec - Legnica jako osobowy)
• 2006/2007 Zgorzelec - Wrocław - Łódź Kaliska - Warszawa

Od 9 grudnia "Wroclawianina" zastąpi nowy pociąg "Łużyce" relacji Zgorzelec - Warszawa. Miejmy nadzieję, że obędzie się bez corocznych awantur o utrzymanie tego pociągu na naszej linii.



Temat: (prasa) (kuj-pom) Konkurent PKP wchodzi w teren
A tak z innej beczki. Czy rozkład jazdy ARRIVY po trasach kuj.-pomu bedzię
opublikowany w CEGLE? i jak rozwiązane będą trasy międzywojewódzkie
wchodzące w kuj-pom? tzn. czy będą pociągi :
Malbork- Grudziądz/Toruń
Gdynia/Gdańsk/Tczew- Laskowice/Bydzia
Bydzia-Poznań
i co z pociągami na lini Chojnice- Bydzia? PKP PR pomorskie w relacji
Chojnice-Tuchola i ARRIVA z Tucholi do Bydzi?
Ktoś coś wie o tych planach, w końcu już jakieś przecieki się pojawiają?
pozdrawiam




Temat: Pociąg P 53100 (Olsztyn Gł - Kraków Pł)



| Zamiast Warmii pojedzie Antoni Blank w relacji wydłużonej z/do Krakowa.

Nie wiem co za rewelację i o jakim źródle chcesz nam sprzedać, ale:

Olsztyn - Kraków istotnie nie jest wprowadzony do hafasa od 20 czerwca do 11

Łącznik Grudziądz - Działdowo jest codziennie
Łącznik (Kraków) - Działdowo - Grudziądz jest codziennie,

tak więc wygląda to na zwyczajny błąd hafas, a Warmia sobie będzie jeździła
normalnie codziennie w obie strony w normalnych godzinach.


Ok, teraz tylko - które godziny są normalne? :) Bo to się co chwila
zmienia, tak jak pisałem - raz jest o 14.09, raz coś 14.39 i tak
dalej... Dodam, że to nie są opóźnienia tylko jak to ładnie megafonistka
mówi 'tymczasowe zmiany rozkładu jazdy' ;)

Aha - infolinia PKP twierdzi, że skoro nie ma pociągu w internecie to go
nie ma.





Temat: Stróże - dlaczego do Biecza, a nie do Gorlic?
1 września 2009 ma nastąpić znaczne ograniczenie oferty przewozowej PKP Intercity i PKP Przewozy Regionalne. Z rozkładu jazdy mają zostać wykreślone następujące pociągi:
- Hetman na odcinku Dębica - Zamość - Dębica
- Roztocze na odcinku Jarosław - Zamość - Jarosław
- Cisy na odcinku Rejowiec - Bełżec - Rejowiec
- Solina, Bydgoszczanin na odcinku Rejowiec - Zamość - Rejowiec
- Warmia na odcinku Działdowo - Grudziądz - Działdowo
W zamian uruchomiona zostanie Kolejowa Komunikacja Autobusowa.
Likwidacji ulegną wszystkie pociągi regionalne relacji Stróże - Biecz - Stróże. A już 1 sierpnia przestają kursować pociągi osobowe na trasie Tomaszów Mazowiecki - Skarżysko Kamienna. Władze województwa łódzkiego na odcinku Tomaszów Mazowiecki - Opoczno uruchamiają zastępczą komunikację autobusową. Planowane jest także wycofanie wszystkich połączeń dalekobieżnych na odcinkach Rzeszów - Jasło oraz Stróże - Zagórz. Nie podjęto jednak ostatecznych decyzji. Skala zmian jest ogromna i niestety negatywnie odbije się na wizerunku kolei w Polsce. Mimo apelów, że ten środek transportu jest przyszłościowy, działania przewoźników i organizatorów są dokładnie odwrotne.

źródło:trambus.info

No to po linii Stróże - Jasło

@Radek osobówki nie przesuną dla lepszego skomunikowania z Dunajcem bo UM wpadł na pomysł skomunikowania z robotniczym do Sącza, tyle że ten robotniczy i tak pusty jeździ od Tarnowa.



Temat: PKP Więcbork
Z Łodzi Kaliskiej do Więcborka jeździły pociągi piętrowe wielu mieszkańców to jeszcze pamięta to miało miejsce w 80-latach minionego stulecia, polecam kontakt z zawiadowcą PKP Więcbork p.Obarą zapewne będzie miał jeszcze gdzieś rozkłady jazdy tego pociągu. To samo dotyczy pociągów z Piły przez Więcbork do Grudziądza. O połączeniach z Warszawą też słyszałem ale również słyszałem o połączeniach z Berlinem w okresie II RP.



Temat: (prasa) (kuj-pom) Konkurent PKP wchodzi w teren


A tak z innej beczki. Czy rozkład jazdy ARRIVY po trasach kuj.-pomu bedzię
opublikowany w CEGLE? i jak rozwiązane będą trasy międzywojewódzkie
wchodzące w kuj-pom? tzn. czy będą pociągi :
Malbork- Grudziądz/Toruń
Gdynia/Gdańsk/Tczew- Laskowice/Bydzia
Bydzia-Poznań
i co z pociągami na lini Chojnice- Bydzia? PKP PR pomorskie w relacji
Chojnice-Tuchola i ARRIVA z Tucholi do Bydzi?
Ktoś coś wie o tych planach, w końcu już jakieś przecieki się pojawiają?


Poszperaj w archiwum, odpowiedzi na powyższe pytania już padły.

Pozdrawiam
A.





Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
A czy otworzenie firmy busowej spowoduje ze bedziesz musial zrezygnowac z pracy? oczywiscie ze nie. Mozesz zatrudnic kierowcow i managera ktory ci bedzie ta firma zarzadzal a sam mozesz nadal pracowac tam gdzie pracujesz. W czym problem?

Na co czekasz? Kupuj Irizara, Mercedesa, Scanie czy co tam uwazasz za dobry autobus i woz ludzi.

Zobaczymy czy odbierzesz pasazerow busiarzom

Jak komus niewygodnie w busie to won z busa. NIkt na sile do busa nie wciaga. Jak ci jazda w busie uwlacza twojej godnosci to nie wsiadaj.

Samorzad nie doplaca do busow, a wiec nie ma prawa do narzekania na busy - po prostu trzeba przestac nimi jezdzic jak komus niewygodnie - won z busa. Ja np. nie lubie Coca-Coli wiec pije Pepsi. Jak ty nie lubisz busow - jezdzij sobie MPK, PKP czy wez sobie taksowke a nie siadasz w kolko do tego busa i narzekasz. Won z busa jak ci zle.

Juz ci pisalem, ze w wielu regionach rozklad PKP jest gorszy niz na linii Lublin - Krasnik.

Przykladem moga byc tu takie odcinki jak np. Torun - Grudziadz ( 2 godzinne dziury w szczycie) czy Szczecin - Gryfice.

Juz 10 lat temu "medrcy" twierdzili ze dni busow sa policzone
Potem twierdzono ze jak Polska wejdzie do UE to busy beda zlikwidowane i zostana tylko smierdzace Jelcze z PKSu
A fakty sa takie ze nigdy nie bylo w Krasniku tylu busow co teraz.



Temat: Woj Warm-Maz podpisało umowe
Jestem ciekawy jak sytuacja wypadnie w woj. Pomorskim.

Z analizy rozkłądu jazdy wynika, że:

Kościerzyna-Wierzchucin
Czersk-Laskowice
Kwidzyn-Grudziądz
Koscierzyna-Chojnice
Są do zamkniecia.

bardzo radyykalne ograniczenie ruchu na:

Gdynia Kościerzyna i Tczew Chojnice

Jednak z "innych żródeł" wprost z PKP PR, słyszałem, że chyba tak radykalnych zamknięć nie będzie.



Temat: Linie Kornatowo- Chełmno i Toruń- Chełmno .
Jeśli chodzi o obsługę trakcyjną to przypominam sobie, że na początku lat 90, gdy MD Grudziądz miała spore problemy z utrzymaniem odpowiedniej ilości sprawnych Ganzów w stosunku do potrzeb wynikających z rozkładu jazdy, częstym widokiem na linii Kornatowo - Chełmno był skład SM41+SN61 (w tym przypadku Clayton "robił" za wagon osobowy) oraz SM41+SN61+wagony towarowe (tak zestawiane były towosy).
Odnośnie linii Unisław - Chełmno pamiętam jak w połowie lat 80 w ówczesnych Sygnałach (tygodniku kolejarza) zamieszczono zdjęcie toru wchodzącego wgłąb jakiegoś stawu/jeziora. Zdjęcie było zagadka fotograficzną dla czytelników gazety. Kilka numerów później ktoś odpowiedział, że chodzi o odcinek linii Unisław - Chełmno w miejscu, gdzie całkowicie zapadł się nasyp, a tor pochłonęła woda. Powyższy fakt mógłby świadczyć, że jeszcze w latach 80 fragmentami linia ta istniała.
Wówczas na rynku nie było żadnej prasy dla miłośników kolei i modelarzy, więc do grona stałych czytelników Tygodnika Kolejarza zaliczałem się i ja. Było to w tym czasie jedyne źródło informacji (popularnej, bo wydawano też miesięczniki bardziej techniczne jak np. "Trakcja i Wagony" ale one były chyba dystrybuowane wyłącznie wewnątrz PKP) o kolei w Polsce.



Temat: 3 x NIE !!! Dla PCC ARRIVY !!!


Problem polega na tym, że Arriva jest normalnym przedsiębiorstwem,
które działa na prawidłach rynku i za takie prezenty to zarząd mógłby
zostać teoretycznie nawet pociągnięty do odpowiedzialności jako
działanie na szkodę.


A utrata pasażerów, którzy na następny raz nie pojadą Arrivą (na bilecie
jednorazowym) bo nie uznali im kiedyś turystyka, to działanie na korzyść ?
A dotacja jest i tak, więc wiezienie kilku pasażerów na turystyku ich nie
zbawi.


A że za konkurenta ma inne przedsiębiorstwo już
nie do końca normalne, to zupełnie inna kwestia.


Jakiego konkurenta ? Widziałeś pociąg osobowy PKP PR Toruń - Grudziądz w
2008 roku ? Arriva jest monopolistą na bezdruciu.

Cały numer polega na tym, że zarówno beton, jak i Arriva czy marszałkowie
nie rozumieją do końca po co właściwie jest ta kolej i po co są dotacje. A
cały pic polega na tym, żeby jak najwięcej ludzi przesadzić z wszelkiej
maści blachosmrodów do pociągów. A ludzie się przesiądą jedynie wtedy, jak

czyste, niezatłoczone i przede wszystkim skomunikowane i o znanym
rozkładzie jazdy... A to zrobić dasię nawet na pekape, ale trzeba chcieć...

pzdr
a.





Temat: 3 x NIE !!! Dla PCC ARRIVY !!!


Cały numer polega na tym, że zarówno beton, jak i Arriva czy marszałkowie
nie rozumieją do końca po co właściwie jest ta kolej i po co są dotacje. A
cały pic polega na tym, żeby jak najwięcej ludzi przesadzić z wszelkiej
maści blachosmrodów do pociągów. A ludzie się przesiądą jedynie wtedy, jak

czyste, niezatłoczone i przede wszystkim skomunikowane i o znanym
rozkładzie jazdy... A to zrobić dasię nawet na pekape, ale trzeba chcieć...


No właśnie. Jeden bilet jest potrzebny na Arrivę i komunikację miejską w
Grudziądzu czy Bydgoszczy. To jest _ważne_, bo dotyczy naprawdę wielu
potencjalnych pasażerów. A rozliczenia z PKP PR dla Arrivy powinny mieć
raczej drugorzędne znaczenie. Dzięki temu nie zyskają aż tylu pasażerów.

Pozdrawiam,
Kuba





Temat: 3 x NIE !!! Dla PCC ARRIVY !!!


Jakiego konkurenta ? Widziałeś pociąg osobowy PKP PR Toruń - Grudziądz w
2008 roku ? Arriva jest monopolistą na bezdruciu.

Cały numer polega na tym, że zarówno beton, jak i Arriva czy marszałkowie
nie rozumieją do końca po co właściwie jest ta kolej i po co są dotacje. A
cały pic polega na tym, żeby jak najwięcej ludzi przesadzić z wszelkiej
maści blachosmrodów do pociągów. A ludzie się przesiądą jedynie wtedy, jak

czyste, niezatłoczone i przede wszystkim skomunikowane i o znanym
rozkładzie jazdy... A to zrobić dasię nawet na pekape, ale trzeba chcieć...


lepiej bym nie ujął :)

lechu





Temat: Połączenia osobowe dalekobieżne - propozycje
Taka "Liwa" jednak mogłaby jechać od nowego rozkładu jazdy przez Malbork, bo linię Grudziądz - Malbork obsługiwać będzie PKP PR, a do Laskowic PeCeCe i linią do Malborka pociąg by jechał przez Kwidzyn, który ubolewa nad stratą bezpośredniego połączenia z Trójmiastem. Taka opcja jest chyba lepsza.



Temat: RJ 2006/7 osobówek już na stronie PR

Na stronie PKP PR w dziale" W regionach" pojawiły się liniowe rozkłady 06/07
jazdy z paru województw (Śląskie, Lubelskie, Dolnośląskie[niekompletny],
Warmińsko-Mazurskie, Kujawsko-Pomorskie[niekompletny], Lubuskie[brak
Kostrzyn-Krzyż],  Podkarpackie[jest tylko strona z niedziałającymi linkami,
działa tylko tab. 121], Opolskie) no i wcześniej już z Małopolski.

Z ciekawszych rzeczy znalezionych tam:
- wysyp (F)-ów w Kuj.-Pom. Nie będzie żadnego pociągu osobowego między
Toruniem a Sierpcem, Brodnicą i Działdowem. Poza tym kretyńskie uwalenia
pojedynczych pociągów na pozostałych liniach (min. pociągi na 8 rano z

14(!)), chociaż pewnie to nie koniec "niespodzianek" bo brakuje RJ z Torunia
do Grudziądza i okolic.
- pojawił się nowy przystanek Łęgówek miedzy Oleckiem a Oleckiem Małym,
tylko dla kogo? Ja między tymi miejscowościami nie widziałem zbyt dużo
domów. Narazie pociagi się tam nie będą zatrzymywać.
- nie pojedziemy juz pociągiem do Biskupic Oławskich, wszystko w (F),
Nysa-Opole 2 pary pociągów w (F) -07.32(poje**ło tu kogoś!), 11.32 z

- brak osobówek (oprócz tego dalekobieżnego do Zielonej Góry) między Ełkiem
i Białymstokiem,
- pociąg z Rzeszowa do Przeworska o 15.15 oczywiście w (F),





Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Znikną pociągi do Grudziądza?

Już w najbliższą niedzielę, 9 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Mimo że jest on już oficjalnie zatwierdzony, jednej linii na Pomorzu ciągle grozi likwidacja. Pociągi mogą zniknąć z trasy Malbork - Kwidzyn - Grudziądz.
Na nowym rozkładzie jazdy pociągów PKP na Pomorzu najwięcej skorzysta ziemia słupska. Pierwszy raz w historii pojawi się bezpośredni pociąg osobowy z Chojnic do Słupska i z powrotem. Słupsk zyska także jedną parę pociągów SKM do Gdańska.

Na zmianach zyska również Malbork, dokąd wydłużona zostanie trasa przyspieszonego pociągu Albatros kursującego dotąd w relacji Szczecin Główny - Tczew.

Niestety, Malbork może czekać także wkrótce przykra niespodzianka, związana z likwidacją połączeń kolejowych do Kwidzyna i Grudziądza.

- Stan torowisk na tej linii jest katastrofalny - wyjaśnia Eugeniusz Manikowski z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Postawiliśmy kolejarzom ultimatum - albo wyremontują torowiska - albo nie będziemy dłużej płacić za przewozy na tej linii. Nie może być tak, że pociąg jedzie pół godziny dłużej niż autobus PKS.

Kolejarze przyznają, że torowiska w okolicach Kwidzyna nie są w najlepszym stanie. Nie potrafią jednak powiedzieć, czy znajdą się pieniądze na wymianę szyn i podkładów w okolicach Gardei, gdzie linia jest najbardziej zniszczona.

- Na ten temat nic nie wiem - ucina rozmowę Agnieszka Zborowska, rzeczniczka Oddziału Regionalnego Polskich Linii Kolejowych w Gdańsku.

Wciąż niejasna jest także kwota, jaką pomorski marszałek ma płacić Przewozom Regionalnym.

- Długo nie było jasne, kto ma wozić pasażerów do Kwidzyna i Grudziądza - tłumaczy Manikowski. - Zarówno Arriva PCC, jak i PKP Przewozy Regionalne zamówiły dostęp do torowisk. Musieliśmy podjąć mediacje i uzgodniliśmy z przewoźnikami, że na razie pasażerów wozić będą Przewozy Regionalne. Firma ta zażyczyła sobie jednak dużych pieniędzy za obsługę trasy, dlatego wciąż nie możemy podpisać ostatecznej umowy.

Podpisano tymczasowe porozumienie. Jeśli PKP nie poprawią prędkości na trasie z Malborka do Grudziądza, pociągi z tej linii znikną 1 lutego.

(źródło: Dziennik Bałtycki, 5 grudnia 2007)



Temat: PKP w Kielcach i regionie
Z Kielc do Moskwy, czyli nowy rozkład jazdy PKP
Marcin Sztandera2007-12-06, ostatnia aktualizacja 2007-12-06 19:25

Po raz pierwszy z Kielc do Moskwy będzie można dojechać pociągiem bez przesiadki, choć nie będzie to tania wyprawa. To jedna z wielu zmian, które od drugiej niedzieli grudnia szykuje PKP.

Widać ogromne zmiany. Jeździ się naprawdę komfortowo.
Jest już lepiej, ale nadal daleko nam do Europy.
Nic się nie zmieniło. W pociągach dalej brudno i niebezpiecznie, a poza tym często się spóźniają.
Warunki może nie są najlepsze, ale na szczęście ceny są przystępne.
Nie mam zdania.

- W nowym rozkładzie jazdy jest sporo zmian i dotyczą one przede wszystkim pociągów dalekobieżnych - mówi Zdzisław Cieślik, szef marketingu Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.

Największą niespodzianką jest bezpośrednie połączenie Kielce-Moskwa. Wagon sypialny dołączono do pociągu z Krakowa, który na stacji w Kielcach będzie o godz. 8.06. O godz. 10.59 następnego dnia będzie w Moskwie.

Z powrotem ten skład wyruszy o godz. 21.09, będzie więc czas na zwiedzanie stolicy Rosji. Cena biletu w jedną stronę, razem z miejscem sypialnym, to 305 zł 7 gr. - I ludzie już kupują - mówi kasjerka na dworcu w Kielcach.

Pasażerowie jadący do Moskwy muszą posiadać paszport i wizę, której uzyskanie trwa około tygodnia i kosztuje 137 zł. Sam pociąg ma kursować codziennie, z wyjątkiem Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

PKP uruchamia też nocny pociąg pospieszny "Wieniawski", który ma kursować w piątki i niedziele do Szczecina. W sezonie codziennie i jego trasa będzie wydłużona do Świnoujścia. Zmiany nie ominą też ekspresu "Nida", który w nowym rozkładzie będzie kursował do Gdyni, a w weekendy nawet na Hel. Pojawi się też pociąg pospieszny do Olsztyna i Grudziądza. - Nowy rozkład zakłada, że w ciągu dnia, co dwie godziny, w stronę Kielc będą wyjeżdżały pociągi z Krakowa i Warszawy - podkreśla Cieślik.

Na tym tle, zmiany wprowadzone na trasach regionalnych są minimalne. PKP w porozumieniu z samorządem zdecydowało się na likwidację jednej, najbardziej nierentownej pary pociągów, na trasie Ostrowiec-Skarżysko. Zmieniono również godziny odjazdów pociągu osobowego na trasie Tomaszów-Skarżysko. - Chcemy przejąć część młodzieży, która teraz busami dojeżdża do szkół - tłumaczy Cieślik.

I przypomina również, że 1 stycznia kursuje wyjątkowy pociąg osobowy z Krakowa do Kielc. - Wyjeżdża o godz. 3. Więc osoby, które będą się bawić na Rynku w Krakowie, mogą nim wrócić do Kielc - tłumaczy.



Temat: Kłopotliwy rozkład jazdy na linii Grudziądz-Toruń
Kłopotliwy rozkład jazdy na linii Grudziądz-Toruń

Pociągi obsługiwane przez PCC Arriva jeżdżą coraz punktualniej. Jednak ich rozkłady nie pozwalają pasażerom zdążyć do pracy.

- Codziennie dojeżdżam do pracy w Toruniu. Pociąg z Grudziądza wyjeżdża o 4.33, w Toruniu jest o szóstej, czyli dokładnie o tej godzinie, o której rozpoczynam pracę. A przecież muszę jeszcze z dworca dotrzeć do zakładu. Nie mam wyjścia - spóźniam się codziennie - mówi Kazimierz, mieszkaniec Grudziądza.

W niewiele lepszej sytuacji są natomiast grudziądzanie dojeżdżający do pracy w Toruniu na godz. 7.00. Oni mają wybór - albo pojadą pociągiem o 4.33 i przed pracą będą mieli dużo wolnego czasu, albo pojadą następnym składem i do Torunia dotrą kwadrans po 7.00. Podobne rozterki mają także grudziądzanie jadący na godz. 8.00.

- Nie rozumiem, dlaczego pociągi nie mogą odjeżdżać o takich godzinach, aby ludzie mogli dojechać do pracy na czas. Czy naprawdę aż tak trudno przesunąć odjazdy o kilka minut? - pyta Katarzyna, która codziennie dojeżdża do pracy w Toruniu.

Jak twierdzi Marcin Królak, rzecznik konsorcjum PCC Arriva, ustalenie zadowalającego rozkładu jazdy nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. - Przyznajemy, że jest problem z rozkładami jazdy, ale mamy na ich ustalanie ograniczony wpływ. Decydentem w sprawie pociągów jest Urząd Marszałkowski - mówi rzecznik Królak.

Przedstawiciel komercyjnego przewoźnika wskazuje też, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe nie zawsze chce udostępniać tory pociągom "Arrivy”, w dogodnych godzinach. - Nasze pociągi jeżdżą po torach należących do PLK, możemy więc "puszczać” je tylko wówczas, gdy mamy na to zgodę tej firmy - żali się rzecznik Arrivy.

W Urzędzie Marszałkowskim twierdzą, że do tej pory nie wpłynęły od pasażerów żadne skargi na rozkłady jazdy pociągów na trasie Grudziądz-Toruń. - Zależy nam aby pasażerowie mogli w komfortowych warunkach dotrzeć do pracy. Jeśli tylko wpłyną jakieś wnioski, to postaramy się zrewidować rozkład jazdy- zapewnia Beata Krzemińska, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Kwietniowa korekta RJ
Drugi samobój grudziądzki

Dziś (1 kwietnia) weszła w życia druga roczna korekta do sieciowego rozkładu jazdy PKP (pierwsza miała miejsce 1 lutego). Zmiany dokonane przez PKP PR noszą znamiona kuriozum.

Spółka po raz drugi dokonuje bowiem cięć pociągów, którymi przy okazji zmiany rozkładu w grudniu chwaliła się na wszystkie strony. I w dodatku zmiany in minus po raz drugi dotknęły Grudziądz, który miał być żywym dowodem na to, że oferta PKP PR poprawiła się diametralnie. I był, gdyż Grudziądz po wielu latach otrzymał na nowo całoroczne pociągi pospieszne. Złośliwi komentowali, że jest to spowodowane tylko tym, że PKP PR chcą nie wypaść z gry w tym rejonie, gdyż przecież ruch lokalny na liniach niezelektryfikowanych w woj. Kujawsko-Pomorskiem przejęło konsorcjum PCC/Rail Arriva.

W lutym zlikwidowany został posp. Wrocławianin, łączący Grudziądz ze stolicą Dolnego Śląska p. Toruń, Inowrocław, Wrześnię, Jarocin i Ostrów Wlkp. Teraz z rozkładu wypadł poranny (a z powrotem-wieczorny) pociąg Grudziądz/Poznań-Toruń-Warszawa. „W zamian” ostatni pospieszny, który został w Grudziądzu („Warmia” do Krakowa przez Brodnicę, Działdowo, Warszawę i Kielce) będzie kursować codziennie. Do tej pory nie przyjeżdżała do Grudziądza w soboty i nie wracała w niedziele.

Traci Grudziądz, traci Inowrocław, który stracił jeden z dwóch bezpośrednich pociągów do Warszawy. Wspomniany pociąg Warszawa-Toruń-Grudziądz był w Toruniu dzielony na część grudziądzką i poznańską (p. Inowrocław), która oczywiście też poszła do likwidacji. W tej chwili sytuacja jest następująca - trasę zmienił też „Niemen” Białystok-Poznań, który od Kutna jedzie nie w kierunku Poznania i potem magistralą węglową do Inowrocławia i dalej do Bydgoszczy, lecz „po staremu” przez Włocławek, Aleksandrów Kuj. i Toruń, gdzie odłączane będą wagony do Poznania p. Inowrocław. Jak informują PKP PR, o ponowne kursowanie „Niemna” przez Toruń zabiegali studenci.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
Wojna kolejowa się rozkręca

Utrudnianie stworzenia rozkładu jazdy 2007/2008 zarzucają PKP marszałkowscy urzędnicy. PKP zarzuty odpierają i odsyłają do... strony internetowej.

- Jesteśmy poważnie zaniepokojeni stanowiskiem PKP Przewozy Regionalne. Należy obawiać się, ze grupa PKP, która była dotąd monopolistą na rynku przewozów kolejowych, może stosować niezbyt czyste zasady gry rynkowej w celu utrudnienia funkcjonowania konkurencji - mówi Piotr Całbecki, marszałek województwa.

Przedstawiciele marszałków woj.kujawsko-pomorskiego i pomorskiego spotkali się z przedstawicielami PKP PR i PCC Rail/Arriva, prywatnej firmy, która od grudnia ma nas wozić po części tras regionu. Mieli uzgodnić przyszłoroczny rozkład jazdy. Udało się to tylko połowicznie. Po sześciu godzinach burzliwej debaty ustalono, że na trasach Tuchola-Chojnice i Laskowice-Czersk pasażerów wozić będzie od grudnia prywatna kolej. Zaś liniami Wierzchucin-Kościerzyna i Grudziądz-Malbork - koleje państwowe. To gest w stronę PKP, które groziły likwidacją lokomotywowni w Grudziądzu.

Problemem pozostają połączenia międzywojewódzkie, organizowane przez Ministerstwo Transportu, a realizowane wyłącznie przez PKP. Takie pociągi mają pierwszeństwo na torach przed składami regionalnymi. Nieznajomość ich rozkładu może rozłożyć na łopatki lokalny rozkład jazdy. Jak relacjonuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka, PKP PR nie chcą ujawnić żadnych oficjalnych dokumentów, dotyczących przyszłorocznych planów rozkładu jazdy.

- To nieprawda - odpowiada na zarzuty Piotr Olszewski z PKP PR w Warszawie. - W marcu br. zorganizowaliśmy spotkanie, na które zaprosiliśmy przedstawiciela Urzędu Marszałkowskiego. Prezentowaliśmy rozkład jazdy 2007/2008, w tym wspomniane połączenia międzywojewódzkie. Naszych planów nie ukrywamy, czego dowodem jest też opublikowanie rozkładu na naszej stronie internetowej.

Źródło: Nowości



Temat: [Arriva PCC] Wakacyjny pociąg nad morze
Wakacyjny pociąg nad morze!!

Arriva PCC wraz z Pomorskim Towarzystwem Miłośników Kolei Żelaznych z przyjemnością informują o uruchomieniu wakacyjnego pociągu nad morze!! Pociąg będzie kursował we wszystkie soboty od 4 lipca do 29 sierpnia, na trasie Grudziądz - Kwidzyn - Sztum - Malbork - Nowy Dwór Gdański - Stegna.

Połączenie to będzie znakomitą atrakcją turystyczną - nad morze dotrzemy m.in. odcinkiem Szymankowo-Nowy Dwór Gdański, reaktywowanym po 20 latach dzięki pasji i zaangażowaniu miłośników kolei aktywnie wspieranych przez samorządy. W Nowym Dworze następować będzie przesiadka z klasycznych pociągów na unikalną kolejkę wąskotorową do Stegny i Sztutowa (najsłoneczniejszych kurortów nad polskim morzem).

Pociąg nad morze jest również świetną alternatywą dla zakorkowanych w wakacje dróg wiodących ku Mierzei Wiślanej. Ceny biletów są także bardzo konkurencyjne w stosunku do pozostałych środków transportu.

Rozkład jazdy oraz cennik wakacyjnego, sobotniego pociągu nad morze

Rozkład jazdy kursującej codziennie kolejki wąskotorowej, obsługiwanej przez PTMKŻ

Połączenia uruchomione są pod patronatem Marszałka Województwa Pomorskiego oraz dzięki wsparciu i zaangażowaniu samorządów:

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Miasto Grudziądz, Gmina Sadlinki, Gmina Gardeja, Powiat Kwidzyński, Gmina Kwidzyn, Miasto Kwidzyn, Gmina Ryjewo, Powiat Sztumski, Miasto i Gmina Sztum, Powiat Malborski, Miasto Malbork, Gmina Lichnowy, Miasto i Gmina Nowy Staw, Miasto i Gmina Nowy Dwór Gdański, Gmina Stegna, Gmina Sztutowo oraz Konsorcjum Arriva PCC oraz PKP Polskie Linie Kolejowe Zakład Linii Kolejowych w Gdańsku z siedzibą w Gdyni.

Źródło: Arriva PCC Sp. z o.o.



Temat: [pr] Zawiezie nas PCC Rail Arriva
http://pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/po/20070727/GRUDZIADZ01...

GRUDZIĄDZ
27 lipca 2007 - 0:05

Samorządowcy konsultowali nowe rozkłady pociągów
Wczoraj poznali proponozycję prywatnej firmy, która od grudnia zacznie
zastępować PKP.

Spotkanie miało na celu przedstawienie nowego rozkładu, a także
prezentację firmy PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, która wygrała
przetarg na obsługę części przejazdów w naszym regionie.

Mimo że na spotkaniu nie było przedstawicieli PKP to tej firmie
"oberwało się" najbardziej. Likwidowanie połączeń, godziny odjazdów
niedostosowane do potrzeb pasażerów, to niektóre z zarzutów.
Wspominała o tym m.in. Anna Pulkowska z Urzędu Gminy w Rogóźnie -
Kiedyś mieliśmy o wiele więcej połączeń, dziś pozostały tylko cztery.
I tak nic nam nie dają, bo pociągi odjeżdżają o takich godzinach, że
mieszkańcy nie mogą nimi dojechać do szkoły i pracy.

Wczorajsze spotkanie miało na celu przedstawienie nowego rozkładu, a
także prezentację firmy PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, która wygrała
przetarg na obsługę części przejazdów w naszym regionie. Jednak nikt z
tej firmy na wczorajsze spotkanie nie dotarł. Uczestniczyli w nim za
to przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, który przeprowadził
przetarg na obsługę kolejową regionu.

Samorządowcy z powiatu grudziądzkiego,

oprócz skarg

na kiepską komunikację kolejową, mieli także liczne propozycje. -
Trzeba pamiętać, że rozkład jest układany przez przewoźnika dla ludzi
i liczy się tu przede wszystkim interes pasażerów - mówił Stanisław
Tarkowski, wójt gminy Gruta.

Entuzjastyczne nastawiona była także Teresa Kleczewska, p.o.
kierownika referatu transportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu -
Cieszymy się że nareszcie coś drgnęło i monopol PKP został załamany.
Więcej połączeń usprawni komunikację, sprawi że ludzie chętnie będą
dojeżdżać pociągami.

O nowym rozkładzie jazdy pociągów mówił Piotr Łacwik pełnomocnik
zarządu województwa ds. kolei regionalnych: - Nowa oferta na razie
jest skromna bo nowemu przewoźnikowi brakuje taboru, ale od maja
powinna być powiększona o dodatkowe przejazdy. Przedłożymy konsorcjum
propozycje samorządowców. Myślę, że wraz ze wzrostem liczby składów
będzie powiększała się oferta przewozowa.

Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 9 grudnia. Do tego czasu nowa firma
przewozowa musi uporać się z problemami natury technicznej. A - co
podnoszono podczas wczorajszego spotkania - PKP wcale tego nie
ułatwia.





Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
Samorządowcy konsultowali nowe rozkłady pociągów

Wczoraj poznali proponozycję prywatnej firmy, która od grudnia zacznie zastępować PKP.

Spotkanie miało na celu przedstawienie nowego rozkładu, a także prezentację firmy PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, która wygrała przetarg na obsługę części przejazdów w naszym regionie.

Mimo że na spotkaniu nie było przedstawicieli PKP to tej firmie "oberwało się" najbardziej. Likwidowanie połączeń, godziny odjazdów niedostosowane do potrzeb pasażerów, to niektóre z zarzutów. Wspominała o tym m.in. Anna Pulkowska z Urzędu Gminy w Rogóźnie - Kiedyś mieliśmy o wiele więcej połączeń, dziś pozostały tylko cztery. I tak nic nam nie dają, bo pociągi odjeżdżają o takich godzinach, że mieszkańcy nie mogą nimi dojechać do szkoły i pracy.

Wczorajsze spotkanie miało na celu przedstawienie nowego rozkładu, a także prezentację firmy PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, która wygrała przetarg na obsługę części przejazdów w naszym regionie. Jednak nikt z tej firmy na wczorajsze spotkanie nie dotarł. Uczestniczyli w nim za to przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, który przeprowadził przetarg na obsługę kolejową regionu.

Samorządowcy z powiatu grudziądzkiego, oprócz skarg na kiepską komunikację kolejową, mieli także liczne propozycje. - Trzeba pamiętać, że rozkład jest układany przez przewoźnika dla ludzi i liczy się tu przede wszystkim interes pasażerów - mówił Stanisław Tarkowski, wójt gminy Gruta.

Entuzjastyczne nastawiona była także Teresa Kleczewska, p.o. kierownika referatu transportu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu - Cieszymy się że nareszcie coś drgnęło i monopol PKP został załamany. Więcej połączeń usprawni komunikację, sprawi że ludzie chętnie będą dojeżdżać pociągami.

O nowym rozkładzie jazdy pociągów mówił Piotr Łacwik pełnomocnik zarządu województwa ds. kolei regionalnych: - Nowa oferta na razie jest skromna bo nowemu przewoźnikowi brakuje taboru, ale od maja powinna być powiększona o dodatkowe przejazdy. Przedłożymy konsorcjum propozycje samorządowców. Myślę, że wraz ze wzrostem liczby składów będzie powiększała się oferta przewozowa.

Nowy rozkład jazdy wejdzie w życie 9 grudnia. Do tego czasu nowa firma przewozowa musi uporać się z problemami natury technicznej. A - co podnoszono podczas wczorajszego spotkania - PKP wcale tego nie ułatwia.

źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Szynobusy
Na sąsiednim portalu - czyli e-kwidzyn.pl znalazłem następującą informację na temat szynobusów, a dokładniej to:

"Z dniem 1 marca na liniach Malbork – Kwidzyn i Kwidzyn – Grudziądz działać zacznie prywatny kolejowy przewoźnik pasażerski, polsko-brytyjskie konsorcjum PCC Rail/Arriva. Pojawi się 10 pociągów relacji Malbork - Kwidzyn - Grudziądz i 6 Malbork - Kwidzyn. Być może wśród tych składów będą też bezpośrednie połączenia Malbork - Toruń.

Od grudnia 2007 r. w wyniku przetargu pociągi tego przewoźnika obsługują ruch na kilku trasach w województwie kujawsko-pomorskim. O wyborze Arrivy zadecydowały przede wszystkim względy ekonomiczne, gdyż oferuje ona usługi tańsze, niż konkurenci.

Władze województwa nie ogłosiły przetargu w przypadku linii Malbork - Kwidzyn – Grudziądz. Skorzystały z formuły prawnej "zaproszenia do negocjacji", a jedynym zaproszonym była Arriva, gdyż jako jedyny przewoźnik była w stanie uruchomić kursy szynobusów. Eksploatacja szynobusów jest o połowę tańsza od tradycyjnych, są one lżejsze, dzięki czemu mogą rozwinąć prędkość do 70 km/godz. Jest to szczególnie ważne ze względu na zły stan torów na odcinku Gardeja - Grudziądz. PKP PR na Pomorzu nie dysponują własnymi szynobusami. Do rozwiązania pozostaje jeden problem. Do 28 lutego pociągi na trasie Malbork - Kwidzyn obsługują PKP PR. Pasażerowie mogą tę trasę przejechać z jednym biletem miesięcznym. Po wprowadzeniu Arrivy na trasie Malbork - Kwidzyn - Grudziądz musieliby kupować dwa bilety miesięczne. Zarówno przedstawiciele PKP PR, jak i Arrivy zapewniają jednak, że chcą się porozumieć w sprawie wprowadzenia wspólnego biletu.

Rozkład jazdy ma być gotowy w przyszłym tygodniu. Umowa z Arrivą jest podpisana na okres od 1 marca do 10 grudnia 2009 r. Mówi się o przywróceniu innych połączeń, m.in. Prabuty - Kwidzyn. Burmistrz Prabut Bogdan Pawłowski spotkał się 16 stycznia m.in. w tej właśnie sprawie z wicemarszałkiem województwa pomorskiego Mieczysławem Strukiem. "

Ciekawie brzmi to przywrócenie połączenia kolejowego, a rozwiązanie zaczyna mi się podobać. Jeśli będą tańsze bilety za przejazd tą spółką od cen za PKS to ja jestem za jak najszybszym przywróceniu tej linii.



Temat: Zmiany w zarządach i radach nadzorczych
Moraczewski w PKP PR

Tomasz Moraczewski, dotychczas szef Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego, awansował. Został członkiem zarządu i dyrektorem handlowym w centrali PKP Przewozy Regionalne.

Moraczewski to autor kolejowych sukcesów województwa i jeden z najbardziej zaufanych ludzi marszałka Piotra Całbeckiego (PO).

To on stał za pionierskim w kraju wprowadzeniem na tory regionu konkurencji dla PKP (Arrivy PCC), był inicjatorem projektu „Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT City”. Na koncie ma również wprowadzenie biletu aglomeracyjnego i regionalnego. Do listy sukcesów dopisać mu trzeba także rewitalizacje połączenia Bydgoszcz-Chełmża, Toruń Wschód-Grudziądz i Grudziądz-Laskowice Pomorskie. Brał aktywny udział w pracach nad usamorządowieniem kolei. I ostatecznie w nich właśnie się odnalazł.

- 4 marca rada nadzorcza spółki PKP Przewozy Regionalne powołała go na członka zarządu i dyrektora handlowego. Do jego obowiązków należą teraz między innymi opracowywanie rozkładów jazdy, organizacja sprzedaży usług przewozowych i handlowych, strategii marketingowych, analizowanie rynku, promocja i reklama naszych produktów, wdrażanie nowych ofert - wylicza Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR. - Pan Moraczewski już pracuje w Warszawie. Wczoraj uczestniczył po raz pierwszy w posiedzeniu zarządu.

W Urzędzie Marszałkowskim przestał pełnić obowiązki dyrektora departamentu.

- W tej chwili (do końca tygodnia) korzysta z przysługującego mu zaległego urlopu wypoczynkowego, od poniedziałku zacznie urlop bezpłatny. Zastępuje go Wiesława Berek, naczelnik wydziału transportu - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka.

Jako decydent w PKP PR Moraczewski będzie już dla prywatnego przewoźnika, firmy Arriva PCC, konkurencją. - Dla nas to żaden problem. Gratulujemy awansu! - mówi Piotr Rybotycki, prezes Arrivy PCC.

Awans Moraczewskiego pozbawi marszałka Piotra Całbeckiego jednego z najlepszych fachowców i jednego z najbardziej zaufanych współpracowników. Panowie pracowali już razem w Urzędzie Miasta Torunia.

Dyrektor zawsze podkreślał, że jest „praktykiem w dziedzinie transportu”, a nie teoretykiem. Doświadczenia nabywał zakładając i prowadząc firmę przewozową „Morvi”. Kiedy „poszedł w urzędy”, oddał ją żonie Joannie. Firma zmonopolizowała w Toruniu bezpłatny dowóz do hipermarketów: Galerii Copernicus, Komety, Bielaw. Zajęła się też dowozem pracowników do japońskiego Sharpa.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
Zawiezie nas PCC Rail Arriva

Od grudnia na torach kolejowych województwa pojawi się konkurencja dla PKP. Wczoraj w Starostwie Powiatowym w Grudziądzu dyskutowano o nowym rozkładzie jazdy.

Mowa o konsorcjum polsko-brytyjskim, firmie PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.

Ma ona obsługiwać jedną trzecią przewozów pasażerskich w naszym regionie. Głównym węzłem komunikacyjnym, na którym ma się poruszać, jest trasa Bydgoszcz-Toruń.

- W końcu Polskie Koleje Państwowe, które corocznie likwidują połączenia lub je zawieszają, będą miały konkurencję - mówi Krzysztof Schroeder, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Nam jako jedynemu województwu w kraju udało się pozyskać partnera w tej branży. W ramach przetargu firma PCC Rail Arriva zobowiązała się do utrzymania minimum, jakie dotychczas świadczy PKP, oraz wprowadzenia drobnych modyfikacji. Naszym priorytetem jest rewitalizacja linii kolejowych przy niewielkich środkach.

Dla Grudziądza unowocześnienie kolei oznacza krótszy, nawet o pół godziny, dojazd do Torunia. Zanim jednak polsko-brytyjski koncern wejdzie na rynek polski, niezbędne jest zapewnienie odpowiedniego zaplecza: taboru, kadry zawodowej, bazy technicznej.

Anglicy dysponują 15 szynobusami. Według szacunków to zdecydowanie za mało.

- By temu zaradzić, udało się nam sprowadzić już dodatkowe składy z Danii - informuje Piotr Łacwik, główny specjalista Wydziału Transportu Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - To dwudziestoletni tabor, wagony są z klimatyzacją w dobrym stanie technicznym. Jednak, by zaczęły jeździć na polskich torach, muszą przejść odpowiednie badania, uzyskać certyfikaty, a to może potrwać nawet do maja przyszłego roku. Myślimy również nad zakupem doczep do wagonów bez napędu. Ubiegaliśmy się również o formę dzierżawy wagonów od PKP, jednak bez powodzenia.

Jeśli chodzi kadrę, to spółka planuje docelowo zatrudnić od 150 do 200 osób. W tej chwili trwają rozmowy odnośnie bazy technicznej.

Proponowany rozkład jazdy, który teoretycznie miałby obowiązywać od 9 grudnia 2007 roku, na razie jest skromny. Wszystko spowodowane trudnymi negocjacjami z dotychczasowym monopolistą, czyli PKP.

- Mamy nadzieję, że w trakcie roku poczynimy dalsze kroki w kierunku poszerzenia oferty przewozowej - dodaje Krzysztof Schroeder.

źródło: Nowości



Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
Od 1 lutego czekają nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w naszym regionie.

Od samorządu województwa kujawsko-pomorskiego spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma 50 mln zł na dofinansowanie 231 pociągów w regionie. Oznacza to, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy będą pewne cięcia. Oto najważniejsze zmiany zaplanowane od 1 lutego.

Likwidacja

Wycofane będą pociągi na trasie Toruń Wsch. - Sierpc oraz Brodnica - Działdowo.

Przestaną kursować następujące pociągi:

- Bydgoszcz Gł. (odj. 20.56) - Tuchola/Chojnice,
- Kościerzyna (odj. 17.47) - Wierzchucin - Laskowice Pom.,
- Tuchola (odj. 22.38) - Bydgoszcz Gł.

Zmiana trasy

Pociągi kursujące dotychczas z Laskowic Pom. lub Grudziądza do Działdowa (i z powrotem) będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Brodnica.

Pociąg z Kościerzyny (odj. 7.06) do Wierzchucina będzie kursował w skróconej relacji z Czerska do Bydgoszczy, w dodatku tylko w wakacje.

Podobnie będzie z pociągiem relacji Wierzchucin (odj. 9.00) - Kościerzyna, który pojedzie z Torunia do Czerska.

Pociąg z Bydgoszczy (odj. 14.41) do Kościerzyny będzie kursował tylko do Czerska.
Zmienioną trasą pojadą pociągi z Wierzchucina (odj. 5.14) do Kościerzyny i z powrotem.

Nie ten dzień, nie ta godzina

W niedziele i święta nie pojadą pociągi:
- relacji Inowrocław (odj. 5.30) - Bydgoszcz.
- relacji Brodnica (odj. 5.33) - Grudziądz

Z kolei pociąg z Grudziądza (odj. 19.41) do Brodnicy nie pojedzie w soboty i dni przedświąteczne.W soboty odwołany będzie skład z Chojnic (odj. 16.03) do Bydgoszczy.

Pociąg z Laskowic Pom. (odj. 14.40) do Brodnicy będzie na odcinku do Grudziądza opóźniony Laskowice Pom. Wcześniej natomiast pojedzie pociąg Inowrocław - Poznań Główny.

źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Nowy RJ 2004/2005 (!)
Połączenia międzywojewódzkie to problem nie tylko na linii Malbork - Elbląg, Ełk - Grajewo, Działdowo - Mława, Działdowo - Brodnica czy Kwidzyn - Grudziądz.

Z dzisiejszego wydania ŻW (jest też coś o Warmii):

Rozłożeni przez rozkład jazdy

Kolej zamierza zlikwidować dziesięć połączeń Warszawa-Skierniewice i popularny dalekobieżny skład z Warszawy do Zakopanego.

Dwa województwa nie mogły się dogadać, kto ma płacić za pociągi. Teraz ucierpią pasażerowie. Najbardziej ci jeżdżący ze Skierniewic do Warszawy, bo to na nich postanowiła zaoszczędzić kolej. Na razie mieszkańcy Skierniewic mają 22 pociągi osobowe. Od 12 grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy, będą mieć ich 12. Kto nie zdąży na osobowy np. o 6.45, następny będzie miał o 11.55!

- Nie wyobrażam sobie tego - mówi Barbara Broch, która codziennie jeździ do stolicy ze Skierniewic. - Nie stać mnie na pośpieszny. Za kursowanie pociągów osobowych płaci samorząd wojewódzki. Skierniewice leżą w województwie łódzkim. Władze woj. łódzkiego powiedziały: - Pociągi ze Skierniewic do Warszawy po naszym terenie jadą tylko kilka kilometrów. Dalej jest już Mazowieckie. Niech płaci Warszawa.

- A my nie dostajemy pieniędzy od Mazowsza - uzupełnia Elżbieta Zielińska z łódzkiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.- Przecież płacimy! - oburza się Bogusław Kowalski, wicemarszałek województwa mazowieckiego. - Daliśmy 80 mln zł, ale kolej chce od nas 130. Tyle nie mamy. Nie znam sytuacji linii skierniewickiej. Będziemy rozmawiać na ten temat z PKP.

Czy porozumienie jest jeszcze możliwe?- Na razie żadnych komentarzy - ucina krótko Halina Sekita, prezes Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP. - W piątek będzie konferencja prasowa i wszystkiego się państwo dowiecie.

Kolej ma też złe wiadomości dla miłośników nart. Przed samymi zimowymi feriami PKP z powodu oszczędności zdecydowały na skrócenie trasy taniego, pospiesznego pociągu "Warmia", który codziennie rano jeździł z Olsztyna przez Warszawę do Zakopanego. Teraz skład będzie kończyć bieg w Krakowie.



Temat: Bedzie LIWA !
Dzięki staraniom samorządowców od nowego rozkładu ma ruszyć nowy InterPowiat
"Liwa" relacji Kwidzyn - Gdynia.

Za "Kurierem Powiatu Kwidzyńskiego" (nie mylić z "Kurierem Kwidzyńskim"!)
[nr 25/1, 29.11.2000]:

"Przedstawiciel PKP potwierdził fakt uruchomienia w przyszłym roku
bezpośredniego połączenia kolejowego Kwidzyna ze stolicą województwa
pomorskiego - Gdańskiem. Okazuje się jednak, że pociąg ma kończyć swój bieg
w Gdyni, a nie w Gdańsku [to chyba oczywiste-dop.JJ]. Rysuje się szansa, że
pociąg powrotny będzie dojeżdżał do Grudziądza. PKP chce uruchomienia nie
jednego, lecz dwóch takich połączeń 8-0 . Przedstawiciel kolei był obecny na
poniedziałkowej sesji rady powiatu. Poinformował, że zgodnie z wolą
samorządu pociąg będzie się nazywał "Liwa". PKP i starostwo chcą, żeby to
był pociąg pospieszny, gdyż wówczas spełniłby dobrze rolę szybkiego środka
komunikacji. Zatrzymywałby się tylko w większych miejscowościach. Na razie
mówi się o Gardei, Kwidzynie, Ryjewie, Sztumie, Malborku i Tczewie. Nowy
rozkład jazdy, z ujętymi w nim nowymi bezpośrednimi połączeniami z
3-miastem, maiłby obowiązywać od 1 czerwca. Kolej zapowiada także
wprowadzenie w pomorskim więcej tzw. autobusów na szynach, które są bardziej
ekonomiczne od tradycyjnych spalinowych lokomotyw. Na razie nie będzie
jednak reaktywowane połączenie Prabuty-Kwidzyn. Jest ono według PKP
nieopłacalne."

Niestety z tym pospiesznym to samorząd dobrze nie przekalkulował, bo pociągi
przyspieszone na tych trasach ("Żuławy" i 5525) zatrzymują się na tych
samych stacjach (+ Pruszcz Gdański), ale koszt biletu jest o ponad 60 %
wyższy.

A gdyby tak spróbować uruchomić IP Chojnice-Kościerzyna-Gdynia...





Temat: now rozkład PKP/SKM od 10 grudnia 2006 r.
Więcej pociągów w nowym rozkładzie
Michał Tusk

Lepiej dla mieszkańców Słupska i Kaszub, gorzej dla Elbląga i Malborka. Znamy szczegóły nowego rozkładu, który zacznie funkcjonować 10 grudnia
Największe zmiany przyszykowała Szybka Kolej Miejska, która wycofała się z połączeń na południe i wschód od Trójmiasta. Zmiany dotkną głównie mieszkańców Elbląga i Iławy, którzy dotychczas chwalili sobie możliwość dojazdu do Gdańska SKM. - Zgodnie ze zleceniem urzędu marszałkowskiego przenieśliśmy swoje kursy dalekobieżne na trasę Słupsk - Gdynia - mówi Paweł Wróblewski, rzecznik SKM. Oficjalnie przedstawiciele SKM nie komentują tej zmiany, wiadomo jednak, że może ona powodować problemy. - Linia do Słupska jest jednotorowa, opóźnienia na tej trasie nie należą do rzadkości. Już teraz mamy duże problemy z opóźnionymi kolejkami jadącymi z Lęborka, które wjeżdżając na tory podmiejskie w Trójmieście, wywracają rozkład jazdy do góry nogami - mówi nieoficjalnie pracownik SKM.

Wraz z przejęciem przez SKM linii Gdynia - Słupsk wycofane z niej zostaną pociągi Przewozów Regionalnych (poza połączeniami dalekobieżnymi) . Więcej pociągów PR pojawi się za to na trasach opuszczonych przez SKM, czyli Gdańsk - Laskowice Pomorskie, czy Tczew - Malbork - Elbląg i Malbork - Iława. Tam, niestety, zmniejszy się w praktyce liczba połączeń. Przykładowo: obecnie do godz. 10 każdego dnia z Malborka do Gdańska odjeżdża 14 pociągów bezpośrednich, a po 10 grudnia będzie ich tylko osiem. Odpowiedzialny za transport wicemarszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk uspokaja: - Przeprowadzimy badania napełnienia pociągów z Malborka. Jeśli będzie taka potrzeba, dołożymy dodatkowe pociągi - mówi.

Więcej pociągów pojedzie z Gdyni na Hel i do Kościerzyny. Dodatkowe kursy pojawią się na liniach w Borach Tucholskich, którym dotychczas groziła likwidacja. Poza tym jedyny bezpośredni pociąg z Grudziądza i Kwidzyna do Trójmiasta zostanie skrócony do Malborka.

Nowości ma dla Pomorzan trzeci kolejowy przewoźnik, czyli PKP Intercity. Pociąg IC `Kaszub` otrzyma wagon z czteromiejscowymi przedziałami klasy biznesowej, do tego wszystkie pociągi typu IC będą klimatyzowane. Powróci całoroczne połączenie Tanich Linii Kolejowych z Zakopanem, pojawi się też sezonowy pociąg IC `Łebsko` ze stolicy do Łeby.

gazeta.pl

CZYLI KONIEC DARMOWYCH ROWERÓW W KIERUNKU ELBLĄGA !!! A W KIERUNKU SŁUPSKA - od wiosny ruszają szlaki regionu słupskiego więc w sam raz...




Temat: Modernizacja linii E-65 Warszawa-Gdynia + TILT >160 km/h
Początek remontu odcinka Pruszcz-Szymankowo
W czwartek 26 lutego rozpoczyna się remont odcinka Pruszcz-Tczew-Szymankowo - jest to fragment magistrali E-65 Warszawa-Gdynia, przebudowywanej w związku z przygotowaniami do Euro 2012. W związku z tym, pasażerscy przewoźnicy zostali zmuszeni do zmiany rozkładów swoich pociągów. Największe zmiany dotkną PKP Przewozy Regionalne.

PKP PR musiały podjąć decyzję o odwołaniu trzech pociągów: dwóch w relacji Malbork-Gdynia (odj. 5.06 i 7.37) oraz Tczew-Malbork (odj. 8.33). Pociąg Gdynia-Malbork (odj. 15.07) został skrócony do Tczewa. Zmiany dotknęły jeszcze pięć innych pociągów: czterem zmodyfikowano rozkład jazdy, dwóm wyznaczono dodatkowe postoje, w przypadku jednego, kursującego od poniedziałku do piątku, zaplanowano dodatkowe kursy w sobotę.

Z naszych informacji wynika, że zarówno PKP PR, jak i Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego chciały by nie doszło do cięć, jednak przedstawiciele PKP PLK stwierdzili, że ograniczeń w związku z remontem nie da się uniknąć.

Zmiany w rozkładzie objęły wszystkie osiem par pociągów SKM kursujących pomiędzy Gdańskiem Gł. i Tczewem. Są to jednak wyłącznie zmiany minutowe (kilka, kilkanaście minut; wszystkie SKM-ki z Tczewa w kierunku Gdańska odjeżdżają wcześniej niż w pierwotnym rozkładzie). Zmiany minutowe w związku z pracami między Pruszczem i Szymankowem zapowiadała spółka PKP Intercity, jednak na razie ich nie opublikowała. Pociągi PKP IC pomiędzy Warszawą i Trójmiastem i tak kursują ze znacznymi zmianami w rozkładzie (w przypadku niektórych pociągów dochodzących nawet do godziny), związanymi z modernizacją linii E-65 prowadzoną na terenie Mazowsza. Korektę rozkładu swoich pociągów, skomunikowanych ze składami do i z Trójmiasta, musiała dokonać także Arriva, prowadząca ruch na linii Malbork-Grudziądz-Toruń. Prywatny przewoźnik dokonał korekt rozkładów dziewięciu pociągów: część z nich kursuje wcześniej, część później niż zakłada podstawowy rozkład.

28-kilometrowy odcinek Pruszcz-Szymankowo zmodernizuje konsorcjum, na czele którego stoi PKP Energetyka. Wartość prac objętych umową wynosi 250 222 903,40 euro netto, czyli 305 271 942 euro brutto. Kontrakt przewiduje prócz wymiany torów także gruntowną modernizację stacji w Tczewie i Pszczółkach (w tym remont peronów i dojść do nich), remont zabytkowego mostu kolejowego w Tczewie, wymianę sieci trakcyjnej i rozbudowę systemu srk. Prace mają zostać wykonane do 15 grudnia 2010 r.
(źródło: Paweł Rydzyński, 24 marca 2009)
http://www.rynek-kolejowy.pl/11113/Pocz%25B1tek%2Bremontu%2Bodcinka%2BPruszcz%2BSzymankowo.htm



Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
Od grudnia zwiększy się liczba połączeń kolejowych między Grudziądzem a Toruniem. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, podróż nie będzie jednak krótsza.

W połowie czerwca br. Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozstrzygnął przetarg na świadczenie kolejowych przewozów pasażerskich w regionie. Do obsługi niezelektryfikowanych linii kolejowych wybrał konsorcjum PCC Rail/Arriva.

Nasz region jest pierwszym, w którym PKP Przewozy Regionalne musiały ustąpić miejsca konkurencji. Polsko-brytyjskie konsorcjum zostało zobowiązane do utrzymania obecnego minimum. Zapowiedziało jednak wprowadzenie dodatkowych kursów. Niestety, niemożliwe okazało się skrócenie czasu podróży z Grudziądza do Torunia. Przebycie odcinka o długości 60 km nadal będzie trwało ponad półtorej godziny.

- Zarządcą infrastruktury pozostają w dalszym ciągu PKP - wyjaśnia Paweł Pleśniar, specjalista ds. marketingu PCC Rail/Arriva. - Odcinka Grudziądz - Toruń nie da się pokonać w krótszym czasie, ze względu na obowiązujące tam ograniczenia prędkości, które wynikają ze złego stanu infrastruktury. Nasza spółka nie ma, niestety, na to wpływu. PKP zapewniają, że nie zamierzają zapomnieć o połączeniu Grudziądz - Toruń. - Dotychczas o wiele bardziej remontu potrzebowała trasa na Kutno, dlatego głównie nią się zajmowaliśmy - mówi Marek Prawda, zastępca dyrektora ds. eksploatacyjnych Zakładu Linii Kolejowych w Toruniu. - Wymianę podkładów na trasie Grudziądz - Toruń już rozpoczęliśmy. Jednak ukończenie tego przedsięwzięcia wymaga wysokich nakładów. Ma nas w tym wesprzeć Urząd Marszałkowski. Nam również zależy na tym, aby po torach można było poruszać się jak najszybciej. Jako zarządca infrastruktury, również będziemy więcej zarabiać dzięki większej liczbie połączeń. To nasze być albo nie być - dodaje.

Nowy rozkład jazdy obowiązywać będzie od grudnia. PCC Rail/Arriva zapowiada zwiększenie liczby kursów na trasie Grudziądz - Toruń Gł. - Grudziądz.

- Uruchomimy takie połączenia, dzięki którym grudziądzanie będą mieli dużo lepszy dojazd pociągiem do pracy, do szkoły, a także na popołudniowe zakupy czy wieczorne imprezy kulturalne w Toruniu - zapewnia Paweł Pleśniar.

Dodatkowe kursy pojawią się również na innych trasach, m.in. Grudziądz - Brodnica. Konsorcjum dysponować będzie autobusami szynowymi, zakupionymi przez Urząd Marszałkowski, oraz własnym taborem, do którego te oprócz szynobusów, należą również tradycyjne pociągi o wyższym standardzie.

Aby uprościć procedurę zakupu biletów łączonych, spółka zaproponuje pasażerom te same ceny, jakie obowiązują w PKP.

Źródło: Nowości




Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 114 postów • 1, 2, 3, 4