Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy PKP - Inowrocław





Temat: [Inowrocław] Od 1 marca korekta rozkładu jazdy PKP

"Od 1 marca korekta rozkładu jazdy PKP"

1 marca - w ramach pierwszej korekty - zostaną wprowadzone zmiany w rozkładzie jazdy pociągów największych przewoźników kolejowych. W odniesieniu do Inowrocławia będą to zmiany właściwie kosmetyczne.

Pociąg osobowy spółki PKP Przewozy Regionalne relacji Inowrocław - Toruń Główny, odjeżdżający obecnie o godz. 6.35, od następnego miesiąca będzie odchodził o 6 minut wcześniej - o godz. 6.29. Zmianę wprowadzono na wniosek podróżnych,a na życzenie których wprowadzono dodatkowy postój na przystanku osobowym Toruń Kluczyki.

Inna zmiana dotyczy pociągu pospiesznego spółki PKP Intercity "Niemen", kursującego na trasie Bydgoszcz - Białystok. (W Toruniu do tego pociągu dołączany jest skład relacji Poznań - Inowrocław - Warszawa - Lublin, dzięki czemu inowrocławianie mogą bez przesiadki dojechać do Białegostoku).

W czasie wakacji letnich, a więc od 19 czerwca do 31 sierpnia br. pociąg ten będzie kursował w wydłużonej relacji do Suwałk.

Źródło: Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/ap...LAW01/415029857






Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Poseł Krzysztof Brejza włączył się w akcję przeciwko planowanej likwidacji w nowym rozkładzie jazdy PKP kilku par pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

W przymiarkach do nowego rozkładu pociągów nie ujęto składów osobowych relacji Toruń - Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice oraz Inowrocław - Katowice przez Zduńską Wolę. To tzw. pociągi międzywojewódzkie (takie, gdzie pociąg jedzie przez teren więcej niż dwóch województw), które są finansowanie przez Ministerstwo Infrastruktury.

Burzą się nie tylko związkowcy, ale i pasażerowie, bowiem. wiele osób straci możliwości dojazdu do pracy i szkół, zmniejszy się liczbą połączeń z Toruniem, zniknie dobre połączenie z Łodzią, a przede wszystkim z południowymi regionami Polski, zwłaszcza ze Śląskiem i Małopolską.

Interwencję w tej sprawie podjął prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza oraz marszałek województwa Piotr Całbecki, który wystosował pismo do ministra infrastuktury Cezarego Grabarczyka. W akcję zmierzającą do utrzymania wspomnianych połączeń włączył się również inowrocławski poseł Krzysztof Brejza, który spotkał się z Juliuszem Engelhardtem, podsekretarzem stanu w resorcie infrastruktury.

Nasz parlamentarzysta przedstawił argumenty za utrzymaniem pociągów, kierując także w tej sprawie pismo do ministra Grabarczyka.

Źródło: Gazeta Pomorska





Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008


Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej, będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy "Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Iwona ma Internet !!!

Mefisto...coś czuję,że czas sprawdzić rozkład jazdy PKP do Inowrocławia,
Czy Ty przypadkiem nie masz na drugie Małgorzata? Jakiś cyrograf abo co?

Na drugie mam Jerzy Ale cyrografy bardzo chętnie...



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Inowrocław: Trwa batalia o utrzymanie pociągów

Poseł Krzysztof Brejza włączył się w akcję przeciwko planowanej likwidacji w nowym rozkładzie jazdy PKP kilku par pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

W przymiarkach do nowego rozkładu pociągów nie ujęto składów osobowych relacji Toruń - Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice oraz Inowrocław - Katowice przez Zduńską Wolę. To tzw. pociągi międzywojewódzkie (takie, gdzie pociąg jedzie przez teren więcej niż dwóch województw), które są finansowanie przez Ministerstwo Infrastruktury.

Burzą się nie tylko związkowcy, ale i pasażerowie, bowiem. wiele osób straci możliwości dojazdu do pracy i szkół, zmniejszy się liczbą połączeń z Toruniem, zniknie dobre połączenie z Łodzią, a przede wszystkim z południowymi regionami Polski, zwłaszcza ze Śląskiem i Małopolską.

Interwencję w tej sprawie podjął prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza oraz marszałek województwa Piotr Całbecki, który wystosował pismo do ministra infrastuktury Cezarego Grabarczyka. W akcję zmierzającą do utrzymania wspomnianych połączeń włączył się również inowrocławski poseł Krzysztof Brejza, który spotkał się z Juliuszem Engelhardtem, podsekretarzem stanu w resorcie infrastruktury.

Nasz parlamentarzysta przedstawił argumenty za utrzymaniem pociągów, kierując także w tej sprawie pismo do ministra Grabarczyka.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Witam.
Przeglądając rozkład jazdy na DB doznałem małego szoku. Nie zauważyłem pociągu osobowego Katowice- Inowrocław z którego można było się przesiąść na pospieszny do Trójmiasta. Tak samo nie zaobserwowałem pociągu pospiesznego w godzinach popołudniowych z Katowic do Trójmiasta, jest ale tylko do Bydgoszczy. Oznacza to, że będę musiał pokombinować jak dostac się z Tarnowskich Gór do Tczewa.Na plus wcześniejszy odjazd z Gdyni expresu do Bielska Białej.
Pozdrawiam
P.S Swoją drogą rok temu na stronie pkp można było obejrzeć zarys rozkładu.



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Nowy rozkład jazdy wchodzi w życie 9 grudnia. Pasażerów w naszym regionie na liniach niezelektryfikowanych wozić będą pociągi prywatnego przewoźnika - konsorcjum firm PCC i Arriva. Z Bydgoszczy jego składy będą jeździły do Wierzchucina, Tucholi i Chojnic. Liczba kursów na tej trasie ma być większa niż dotychczas.

Nowości pojawią się także na trasie z Bydgoszczy do Torunia. Składy pomiędzy dwoma miastami będą kursowały pod marką BiT City. Kolejarze pracują już nad nową ofertą biletową. Ma być taniej niż w autobusach. Pociągi będą kursowały częściej niż teraz, ale nie skróci się czas przejazdu, bo stan torów jest fatalny. 50-km trasę w dalszym ciągu będą pokonywały w godzinę. Aby przyspieszyć o kilka minut podróż, część pociągów w godzinach szczytu nie będzie zatrzymywała się na wszystkich stacjach.

Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadzi dodatkowo jeden pociąg do Piły. Bydgoszcz zyska też nowe przedpołudniowe połączenie ze Szczecinem. O godz. 12.30 odjedzie pociąg do Przemyśla. Z kolei "Niemen" do Warszawy i Białegostoku pojedzie przez Inowrocław, a nie przez Toruń i Włocławek.

Nowości przygotowała również spółka PKP Intercity. Firma uruchomi przejeżdżający przez Bydgoszcz nocny pociąg Tanich Linii Kolejowych z Warszawy do Szczecina i Świnoujścia. Dzięki temu ostatni pociąg ze stolicy odjedzie do nas nie o godz. 19, a 22. Natomiast do Warszawy z dworca głównego będzie można wyruszyć już o godz. 4.25.

Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz
http://miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,4612375.html



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
A gdzie Ty w projekcie nowego rozkładu jazdy widzisz "Mieszka" kursującego przez Wrześnię? Z tego co widzę "Mieszko" w obie strony będzie pokonywać trasę Gniezno-Poznań w 36 minut, czyli będzie jeździł przez Pobiedziska!

[ Dodano: 22-07-2007, 23:08 ]
A faktycznie....teraz zajrzałem na projekt rozkładu na stronie PKP PR i jest napisane, że "Mieszko" jedzie przez Wrześnię bo na IC forum jest, że jedzie normalnie przez Pobiedziska! Dziwne, zaprawdę dziwne! Po co on ma jechać przez tę Wrześnię to ja nie wiem?!

[ Dodano: 22-07-2007, 23:11 ]
A co jeszcze mnie zaciekawiło...."Bałtyk: odcinek Gniezno-Inowrocław będzie pokonywał w 1h 30min gdy "Piast" pokonuje tę trasę w 40 minut?! Coś tu jest chyba nie tak!

[ Dodano: 22-07-2007, 23:18 ]
I jeszcze ostanie spostrzeżenie, a raczej pytanie "Rozewie" będzie jeździło z grupą do/z Zielonej Góry?



Temat: Mamy w końcu upragniony nowy rozkład jazdy PKP 2007/2008!
Rozkład jest ciekawy, zaskakuje duża ilość połączeń Krakowa/Katowic ze Szczecinem. Za to plusy dla PKP PR. Pojedzie pośpiech przez Bytom, Tarnowskie Góry, dogodne godziny i znakomite skomunikowanie w Poznaniu z osobowym do Kołobrzegu. Tak jak dawniej Gwarek miał przesiadkę na Kołobrzeg, widać wracają do dawnych rozwiązań.
Minus to długi czas przejazdu pośpiesznych Katowice - Gdynia przez Kutno, Bydgoszcz.
Dziwne to wszystko, ponieważ połączenie osobowe Katowice - Inowrocław z przesiadką na pośp.do Gdyni (Bachus), okazuje sie czasowo niemal identyczne jak jazda bezpośrednim pośpiesznym Katowice - Częstochowa - Kutno - Toruń - Gdynia. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś kraj w którym osobowy zatrzymujący sie wszędzie, jest czasowo zbliżony, a może nawet szybszy od pośpiesznego? U nas patrząc na rozkład niestety tak. Lepiej jechać z Katowic o 7.15 osobowym do Inowrocławia, przesiadka na pośp. , od jazdy z Katowic Dokerem czy Stoczniowcem, co niestety ośmiesza spółkę PR. Dlaczego tak długie czasy przejazdu Katowice - Łódż - Gdynia?



Temat: Na Slask przez Torun
[Gazeta Pomorska]

KOLEJ
Na Śląsk przez Toruń

Od 15 grudnia wszystkie pociągi dotychczasowej relacji Gdynia - Katowice i

prowadzić przez Toruń.

     Ta wiadomość na pewno nie ucieszy mieszkańców Kujaw zachodnich i
kuracjuszy, przyjeżdżających na leczenie do Inowrocławiu. W nowym rozkładzie
jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 15 grudnia, pociągi codziennego
kursowania relacji Gdynia - Katowice i Gdynia - Bielsko Biała ominą
Inowrocław. Kursować one będą nieco dłuższą trasą przez Bydgoszcz, Toruń Gł.
i Łódź Kaliską. Podobnie będzie w drodze powrotnej.
     Taka sytuacja potrwa co najmniej rok. - W tym okresie kolejowe ekipy
wykonają na magistrali śląskiej prace remontowe - powiedział "Pomorskiej"
Andrzej Świderski, naczelnik sekcji pasażerskiej w Inowrocławiu. Po
zakończeniu robót zostanie skrócony czas jazdy pociągów pasażerskich ze
Śląska przez Inowrocław na Wybrzeże.

(szcz)
18 Listopada 2002

Hm, PLK rzeczywiście chce wyremontować węglówkę czy to zwykłe mydlenie oczu?

Tarhimdugurth





Temat: Nowy rozkład - 2007/2008
Szykują nowe połączenia pospieszne

Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej, będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy "Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/ar ... 1/71023074

Trochę zamieszane w tym artykule, ale brzmi ciekawie...



Temat: Rozkladowcy

.


1.  Drogi Piotrze, przeczytaj jeszcze raz moj poprzedni post w tym watku i
juz
bedziesz wiedzial o co mi chodzi.


No to od tego są skrzynki na życzenia w Łodzi...


2. W czasie, kiedyTy bedziesz siedzial z zalozonymi rekoma, ja bede
probowal
cos zrobic. Jesli mi sie uda choc jedna rzecz poprawic, bede sie cieszyl.
Jesli
nie - moze chociaz zwroce uwage na ten problem.


Teoretycznie - masz rację....Ale jak długo żyję (a bardzo krótko żyję;), nie
słyszałem jeszcze o tym, aby zwykły podróżny miał jakikolwiek wpływ na
rozkład jazdy... PKP jest organizacją takl strasznie hermetyczną, że działeć
mogą tylko ludzie z PKP.


3. Wiem, ze trudno jest zrobic skomunikowania, spedzilem nad tym dlugie
godziny. Akurat jesli masz jeden jedyny kwalifikowany to latwiej go
"podpiac"
pod te lokalne [albo w druga strone] - gorzej jesli masz cykl i jestes
ograniczony np. w Inowroclawiu pociagiem Przemysl-Wroclaw...


Otóż to...


4. Generalnie to skomunikowania sa bardzo, bardzo kiepskie. Na Dln. Slasku
tez
jest kilka grubych bledow.


De gustibus non discutantus...


PS I prosze nie mowic do mnie per "Wy". Ani ja towarzysz z b.PZPR, ani
monarcha...


Zgodnie z Waszą wolą...;-| | | | Pozdrawiam :) - Piotr Piwarski





Temat: Kolejowe plany z Życia Warszawy
Niewykluczone, że przyspieszą - do 200 km/godz. -


ekspresy do Krakowa i Katowic,


Ciekawe co mialo by niby jeździć te 200 km/h. Sukcesem by bylo gdyby dało
radę przynajmniej linię Warszawa-Łódź zmodernizować. PKP PLK ma dołożyć do
tej kwoty 25%??<wow. Obecnie sa problemy żeby znaleźć pieniądze na
utrzymanie prędkości nawet 120 km/h (choćby Inowrocław - Gdynia, tam w ogóle
jeszcze jest miejscami 120??), a co dopiero dokładać tyle forsy na remont
dróg do prędkości 160 czy 200 km/h.


Widać idzie zima, bo zaczynają pojawiać się artykuły w lutowej
tonacji.


Przypomina mi sie dzień kiedy czytałem w telegazecie, ze od nowego rozkładu
jazdy PKP ma wprowadzic pociagi, które będa jeździły 200 km/h. Było to jakoś
przed pojawienien się na krutko EU11. Widac nic z tego nie wyszło, obawiam
się, ze niewiele wyjdzie takze z tych planów.

pozdro

Marcin





Temat: Pierwszy warmińsko-mazurski szynobus

Najprawdopodobniej od 1 marca wpisany zostanie do rozkładu jazdy PKP i
rozpocznie regularne kursy na trasach: Olsztyn(510) - Braniewo(715) -
Elbląg(837) i Elbląg(854) -Braniewo(1018) - Olsztyn(1214) oraz
Olsztyn(1219) - przez Mikołajki - Ełk(1540) i Ełk(1611) - przez Giżycko -
Olsztyn(1927).


A może mi ktoś wytłumaczyć jakie są zalety takiego rj(czyli robienia
wielkiego kołka po całym wojewódźtwie przez szynobus) niż ruch wahadłowy
szynobusu na jednej lini (np Inowrocław - Żnin)?
Jarek




Temat: Rozkład jazdy 2008/2009 w woj. śląskim
W kontekście tych wszystkich rewelacji związanych z nowym rozkładem jazdy powiem jedno: pamiętajmy przy następnych wyborach o pewnych sprawach.
Najbardziej szkoda mi pociągu do Inowrocławia. Nie rozumiem, jak można w ten sposób rozwalić rozkład jazdy. Przecież w tym wszystkim brak logiki, według mnie tu chodzi o jedno: zniechęcenie pasażerów do pociągów. Pragnę jeszcze w tym momencie przypomnieć wszystkim, że przecież UM podpisał z PKP PR 5-letnią umowę ramową, która miała gwarantować stabilność oferty przewozowej. I co z tego jest? Kasa poszła, beton nabił sobie kieszenie naszymi pieniędzmi i zafundował nam cięcia, jakich dawno nie było (Katowice-
Krzepice, Bytom-Gliwice, Katowice-Kozłów). Może ktoś powienien zbadać kulisy zawarcia owej 5-letniej umowy ramowej. Jako mieszkaniec województwa śląskiego czuję się po prostu oszukany.



Temat: Zmiany w rozkładzie w kujawsko - pomorskim


PKP ZPR w Bydgoszczy informuje o zmianie w rozkładzie jazdy niektórych
pociągów kursujących na terenie wojeówdztwa kujawsko - pomorskiego od dnia 5
maja.
1. Całkowita zmiana rozkładu jazdy pociągów na trasie Inowrocław - Żnin.
Wszytskie kursy będzie obsługiwał autobus szynowy, a dzięki likwidacji
niektórych ograniczeń prędkości zmniejszy się czas przejazdów na trasie.


I to jest dobra wiadomość.


Żnin przyjazdy: 5.02, 7.39, 10.43, 14.18, 16.55, 20.06
Żnin odjazdy: 5.07, 8.10, 11.33, 14.24, 17.09, 20.27 (do Torunia Gł.)
Inowrocław prz.: 6.14, 9.16, 12.40, 15.29, 18.16, 21.35/o.21.49  
                                                          - Toruń Gł. p 22.30

Dotychczasowy pociąg relacji Żnin o. 5.39 - Inowrocław p. 7.01 zostaje
odwołany z powodu braku technicznej możliwości obsłużenia go autobusem
szynowym.


Znaczy co? Tłok był za duży, czy co? Bo to wygląda na pociąg przyjeżdżający
do Inowrocławia w sam raz tak, żeby dotrzeć do szkoły/pracy...

I czy to znaczy, że szynobus już nie musi stacjonować w Bydgoszczy?

Tarhimdugurth





Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
Mateuszpiszcz a co z tego zestawu dla PKP IIc co masz na 2009/10 jechało by przez Wrześnię? Domyślam się że TLK Starosta , Gałczyński i Zielonogórzanin oraz nocny "Szczecinianin" a jakieś inne?

[ Dodano: 24-03-2009, 20:04 ]
witam wieczorową porą , czytając te posty muszę przyznać ze propozycja kolegi puszczenia w nowym rozkładzie jazdy pociągu z Gorzowa do Warszawy jest całkiem fajna i jeszcze jakby to był zwykły pospiech , anie EX czy IC to byłoby ok.

[ Dodano: 24-03-2009, 20:24 ]
hej swoją droga szkoda ,ze co niektórzy tak sie opluwają i to nie tylko ze względu na pociąg "Ślązak" ale w ogóle. Niech on jeździ ,ale lepiej powalczyć także solidarnie o inne połączenia.Kurdę przydałoby się jakieś połączenie od strony Bydgoszczy ,przez Gniezno Wrześnie , Ostrów i Wrocław do Legnicy lub Zgorzelca oraz Pociąg z Poznania do Częstochowy lub dalej Krakowa ,albo Zakopanego np przez Wrześnie - Konin ,który by w Barłogach wjeżdżał na linię węglową Inowrocław - Herby i dalej do Czewy. Swoją drogą ,ktoś miał świetny pomysł z EX krakowianka przez Łódź Widzew - Konin - Poznań do Szczecina . można by też puścić tą trasą jakiś z Krakowa do Berlina ,byłoby pewno szybciej niż "Wawelem"

[ Dodano: 24-03-2009, 20:57 ]
mateuszpiszcz,
Witam ,Masz może coś odnośnie Wrześni dla IC w rozkładzie 2009/10, pewno pojedzie Starosta , Gałczyński , Zielonogórzanin i nocny z Terespola na Szczecin. może coś dołożą. Ciekawe czy trasy się zmienią .



Temat: Życzenia w sprawie nowego rozkładu jazdy.
[quote="silmarill"]Wszyscy z niecierpliwością czekamy na wprowadzenie nowego rozkładu jazdy pociągów! Ciekawe czym spółeczka PKP IC, chce nas zadziwić, a czym rozczarować. Wiemu już na pewno o planach w sprawie Białystoku i Bydgoszczy. Przez Bydgoszcz nie jest zawarte żadne połączenie TLK do Gdyni z Poznania, co jest dla wielu z nas bardzo smutne
Witam po raz pierwszy na forum. Właśnie - na trasie Gdynia-Bydgoszcz-Poznań nic się nie zmienia na lepsze, tylko pogarsza i to w zatrwazająco szybkim tempie.. Pociągi spółki PKPPR jeżdzą coraz wolniej (stan torowisk na odc Bydgoszcz-Inowrocław fatalny), a TLK jakoś nie zamierza wkroczyć na te nieco zaklęte rewiry. Kiedyś ta trasą jak wiadomo jeździły ekspresy: Piast i Pomorzanin. Był taki moment, że i Bałtyk, oraz Mieszko miały status ekspresu. Z Poznania do Gdyni można było dojechać w 4 godziny, a teraz - ponad 5 . Swoją drogą - torowisko z Inowrocławia do Bydgoszczy jest b. wolne - w druga stronę w lepszym stanie - czy pociągi pospieszne nie mogłyby korzystac z tego szybszego? Tak było kiedyś na odc Krzyż-Choszczo linii Poznań Szczecin (jeszcze przed remontem) dla Ex i IC.
Trasa o której pisze łączy naprawde duże miasta - Trójmiasto, Bydgoszcz (odskok na wschód do Torunia) Poznań i dalej Wrocław. Linia Poznań Wrocław ma już inny status, ale ta między Pozn a Gdynią (a szczególnie Pozn. a Bydgoszczą) umiera



Temat: Ulotki z rozkladem jazdy


Jezeli chodzi o takie male skladane 3-czesciowe rozklady jazdy to sa one
od przynajmniej kilku miesiecy. Porobili je odcinkami : Bydgoszcz - Torun,
Torun-Inowroclaw, Bydgoszcz-Laskowice, Torun-Iława i chyba jakies inne
jeszcze. Dodatkowo kazda z linii wyrozniona jest innym kolorem na stronie
tytulowej. Bardzo fajna i pomocna rzecz tyle tylko ze widzialem je tylko w
Toruniu !  


Mogliby te rozklady też zamieścić w internecie, jak to czyni
Zachodniopomorski ZPR: http://www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?
ID=500&wersja=pol&TID=559&region=16&nav=A

MK





Temat: Mistrzostwa Polski 2006
Ej jak na stropnie PKP chce zobaczyc rozklady jazdy kiedy mogew wyjechac i musze wpisac w którra czesc wrocławia mam dojechac ?:

- Wrocław glówny

-Wrocław pracze

-Wrocław Brochów

-Wrocław Kuzniki

-Wrocław lesnica

-wrocław Żerniki

-Wrocław Muchobór

-Wrocław Nadodrze

-Wrocław Mikołajów

-wrocław Popowice

-wrocław Swiniary

-Wrocław zachodni

-Wrocąłw nowy dwór

--Wrocław Osobowice

-Wrosław Psie pole

-Wrocław Sołtysowice

-Wrocław Wrocławski

-Wrocław Katy (Wrocławskie)

-Zebice Wrocławskie

-Czernica wrocławska

-Sadowice Wrocławskie

-Inowrocław

-Inowrocław Rebinek

Dzieki



Temat: SA105-101 się popsuł...


Rozmawiałem z kierownikiem pociągu na ten temat. Po prostu nie mają w
Zbąszynku lokomotyw. Taniej wychodzi wynając autobus, niż wynając
lokomotywe
od PKP Cargo.


podobnie sprawa ma sie w przypadku defektu SA106 na Inowroclaw-Znin; w
Inowroclawiu nie ma wagonow.

 Też mnie dziwi taka sytuacja... Niewiem czemu rozkładu jazdy


na Gorzów - Zbąszynek nie dostosują pod szynobus (można by skrócić czas
jazdy o dobre kilkanaście minut).


Nie mozna skrocic czasu przejazdu z powodu zakutych lbow decydentow z PLK.
To podobnie jak z predkoscia 60 km/h w WWK.


W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z
autobusu i szedł na peron szukać ludzi. Jedyne miejsca gdzie nie zajechał,
to Głębokie Międzyrzeckie (brak możliwości dojazdu autobusem),
Trzebiszewo,
Gorzów Wlkp. Karnin, Gorzów Wlkp. Zamoście.


oczywiscie na ww przystankach brak jest megafonow... :-(




--
Piotr "Pechu" Peszek   peszek#drezyny.pl
              www.gdynia.mm.pl/~pechu





Temat: Kolej w woj. śląskim
Czyli z Katowic do Inowrocławia równa się nic

Dokładnie! Zaczęło się z wejściem obecnego rozkładu jazdy, w którym nocna rzeźnia Katowice-Inowrocław-Łeba/Hel została uwalona!

Likwidacja osobówki Katowice-Inowrocław-Katowice też jest dla mnie totalnym absurdem! Te pociągi zawsze cieszą się wysoką frekwencją! W 2005 roku pierwszy raz miałem przyjemność jechać z Bytomia do Inowrocławia. Przesiadki w Herbach Nowych i Zduńskiej Woli. Razem ze mną przesiadało się gro innych osób. I tak jest aż po dziś dzień! Dlatego rok temu, kiedy to 3 pociągi na tej trasie zostały połączone w jeden, byłem przekonany, że jest to w 100% dobra decyzja. Nie dość, że na tej trasie nie ma innej bezpośredniej alternatywy, to pociągi jeżdżą cały rok. Poza tym z każdym kursem puszczają zmodernizowane jednostki, co oczywiście podnosi standard podróży (ja miałem pecha podróżować z Herbów Nowych do ZW na plastikach...).

Niestety nie od dzisiaj wiemy, że wszędzie liczy się tylko kasa. Czasem mam nieodparte wrażenie, że w Urzędach Marszałkowskich zasiada większa banda nieudolnych pasożytów, niż w PKP! Czy to normalne? Dla każdego najważniejsze są pieniądze, nikt nie dopłaci bo im się nie płaca. A gdzie w tym całym burdelu jest pasażer?



Temat: Torun-Otloczyn
Witam!
W dniach 9-18.VIII.2005r. powodu budowy autostrady wstrzymano calkowicie
ruch kolejowy na szlaku Otloczyn-Torun. Niektore pociagi dalekobiezne
jezdza okrezna droga przez Inowroclaw. A inne z kierunku Kutno, koncza
bieg w Otloczynie, pasazerowie musza jechac zastepczym autobusem do
Torunia, dalej do Bydgoszczy pociagiem lacznikowym.
Na stronie
http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/otloczyn/mapka-otloczyn-kom-zastepcz-V...
jest mapka zastepczej komunikacji autobusowej i okreznych drog kolejowych.
Jesli chodzi mi o pociagi, ktore jezdza okrezna droga przez Klodawe, Lipie
Gory, Inowroclaw, Nowa Wies Wielka i Bydgoszcz Lesna (magistrala weglowa),
to zastanawiam sie, dlaczego te pociagi nie jezdza przez Inowroclaw,
Gniewkowo do Torunia, dalej normalnie do Bydgoszczy przez Solec Kujawski
zgodnie z rozkladem jazdy. Nie rozumiem.
Pozdrawiam.
S.K.




Temat: Ile kilometrów?
Mam takie maluteńkie pytanie. Gdzie mogę znaleźć informację o
odległości między dwiema stacjami? Od razu zaznaczam że cegły ani
Hafasa nie posiadam. Wchodzę sobie na www.pkp.pl, tam rozkład jazdy i
wyszukuję połączenie. Jak teraz zobaczyć ile to jest km? Jest taka
możliwosć czy muszę się udać do kasy/zadzwonić?
Ew. jeżeli mogę to prosiłbym od razu (tak BTW) o podanie odległości
między Poznaniem Gł. a Olsztynem Gł. (przez Gniezno, Inowrocław, Toruń,  
Ostródę).
Z góry dziękuję za pomoc :)
Aha. Na stronach PKP IC widziałem że pociągi mają kilometraż trasy, ale
PKP PR już tego nie ma :(




Temat: Pociagi towarowe


Co do rozkladu, to kiedys byly sztywne...


Teraz tez istnieje duza grupa pociagow towarowych kursujacych wedlug
sztywnego rozkladu jazdy. Sa to przede wszystkim pociagi laczace ze soba
stacje rozrzadowe (stacji tych jest teraz na PKP tylko 12 - Warszawa
Praga, Lodz Olechow, Skarzysko, Krakow Prokocim, Lazy, Inowroclaw,
Zajaczkowo Tczewskie, Wroclaw Brochow, Poznan Franowo, Szczecin Port
Centralny i cos tam jeszcze).Pociagi sztywne kursuja bez wzgledu na
obciazenie. Moze sie wiec zdarzyc, ze jest to np. lokomotywa z dwoma
wagonami.


Sztywne rozklady z reguly maja pociagi zdawcze i zbiorowe...
Pociag zbiorowy - dla wyjasnienia - to taki towarowy, ktory
jedzie lokalnie wzdluz szlaku w okolicach stacji rozrzadowej
i zbiera wagony po stacjach (oraz, oczywiscie, zostawia).


Pociag zbiorowy jest juz niestety kategoria zanikajaca. Niestety
dlatego, ze byly to pociagi bardzo barwne. Nawet na liniach
zelektryfikowanych prowadzono je lokomotywami parowymi lub spalinowymi,
a to ze wzgledu na obsluge torow bocznych na stacjach....

Czesc

Andrzej Massel





Temat: maly przeciek z konferencji


Co sie robi z jazda? Rozklada...

Rozlozyli dokumentnie pare rzeczy, ale chyba ta jest hitem sezonu -
calkowite zawieszenie pasazerskich na odcinku Inowroclaw - Zdunska Wola
K., zas pociagi jezdzace do tej pory tym odcinkiem - via Lodz!!!
Brawa dla rozkladu jazdy :(


No cóż... Jak kogoś jeszcze nie zmusili do jeżdżenia z 3miasta do
Katowic przez Warszawę, to chyba nie będzie miał teraz wyboru... Proszę
doliczyć ok. 2h do obecnego czasu jazdy... BTW, jeśli przecieki okażą
się sprawdzone, a po zawieszeniu ruchu pasażerskiego na tym odcinku ktoś
jeszcze będzie dowodził, że PKP i władze samorządowe nie składają się z
samych idiotów, to proszę mi łaskawie przypomnieć, abym roześmiał mu się
w twarz...

Pozdrowienia





Temat: Solidarność PKP znów nt. Arriva PCC

Urzędnicy ujawniają, że PKP PR usiłują obecnie wymusić na samorządzie
województwa korektę zawartej w listopadzie 2006 r. umowy, szantażując
zarząd likwidacją 4 pociągów międzyregionalnych.
- Żądają 1 400 000 złotych dodatkowo, albo z rozkładu jazdy znikną
cztery pociągi relacji Toruń - Zduńska Wola, dzięki której stosunkowo
wygodnie wracają do domów pracujący w Toruniu mieszkańcy
osiemdziesięciotysięcznego Inowrocławia - mówi Beata Krzemińska

Koleje Mazowieckie udostępnią jednostki elektryczne za szynobusy spalinowe
(niepotwierdzona informacja)





Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego
PKP - Od piątku nowy rozkład

Wprowadzony zostanie między innymi pociąg "Ostrowianin" (z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską).

Wydłużone o odcinek do Zgierza będą relacje niektórych porannych i popołudniowych pociągów z Łodzi do Poznania i z powrotem. Na stacjach Piła, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno będzie więcej możliwości przesiadania się, a pociągi przyspieszone na linii Wrocław-Poznań będą miały nowe postoje.

Wielkopolanie odczują też zmiany dotyczące województwa lubuskiego. Inne będą godziny i terminy kursowania na liniach Kostrzyn-Gorzów Wielkopolski, Krzyż- Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski-Krzyż.
W Wielkopolsce to jednak dopiero początek zmian. Kolejna korekta rozkładu jazdy wprowadzona zostanie 11 lutego i będzie związana z przejściem do następnego etapu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego. Wtedy poprawki będą znacznie większe.

Źródło: http://jarocin.naszemiasto.pl/wydarzenia/813419.html?ses_nm=12992239fae5d43b0d6770c76aa2c5cc



Temat: Wydzielone z [Prasa] Pociąg na trasie Wrocław-Poznań pomknie
Sorry , ta dyskusja mnie przerasta
Widzę tylko co się dzieje na moim kolejowym "podwórku" i zdania nie zmienię.
Wystarczy porównać rozkłady jazdy z lat 90 ( nawet polskie ) do obecnych i już masz odpowiedź.
A że się robi - co z tego jak efektów nie widać.
Weźmy pod uwage tylko poc. w rel. Poznań - Gdynia. Podniecamy się ( jak głupi bateryjką ), że na odc. wlkp prędkość będzie podniesiona do 100 - 120 km/h. A efekt taki , że czas jazdy wydłuża się ( znowu ) do Gdyni - bo na odc. Inowrocław - Bydgoszcz - ( Tczew ) prędkość jest obniżana ( rozkładowo lub przez WOS )
A kilka poc. pośp. z wagonami ze SPOTów wiosny nie czyni.
O ile samorządom inwestycje jakoś wychodzą ( Głogowska w Poznaniu , wiadukty np. Kirkora w Swarzędzu ) to firmy państwowe ( PKP lub GDDKiA ) są nie wydolne.
Przykłady A1 lub A2 pokazują , że państwo za bardzo ingeruje ( lub nie ingeruje w ogóle - gdy top jest potrzebne ).



Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
Od 1 lutego PKP wprowadza korektę rozkładu jazdy w naszym regionie. Niestety, będzie ona głównie polegała na likwidacji pociągów.
Całkowicie zawieszone zostanie kursowanie składów pomiędzy Toruniem a Sierpcem oraz Brodnicą a Działdowem. Zmiany dotkną również pasażerów z naszego miasta:

• zlikwidowane będą pociągi z Bydgoszczy do Chojnic o godz. 20.56 i z Chojnic przyjeżdżający do Bydgoszczy o godz. 23.55

• pociągi: przyjeżdżający z Chojnic o godz. 18.57 przestanie jeździć w soboty, a o godz. 20.05 pojedzie tylko w soboty, niedziele i święta

• skład do Tucholi o godz. 22.52 uruchomiony zostanie dodatkowo w niedziele

• pociąg do Kościerzyny o godz. 14.41 będzie jeździł tylko do Czerska

• pociąg przyjeżdżający z Inowrocławia o godz. 6.22 odwołany będzie w niedziele i święta

• składy: do Tczewa o godz. 5.32 wydłuży trasę do Gdyni Gł., natomiast o godz. 11.25 do Gdańska Gł.

• pociąg z Wierzchucina przyjeżdżający o godz. 9.43 w okresie od 28 kwietnia do 30 września będzie jeździł na wydłużonej trasie z Czerska.

Zmiany są wynikiem umowy podpisanej pomiędzy spółką PKP Przewozy Regionalne a samorządem województwa kujawsko-pomorskiego. Kolejarze dostaną za swoje usługi 50 mln zł, co wystarczy na uruchomienie w całym regionie 231 pociągów do grudnia. Żeby utrzymać całą dotychczasową ofertę, samorząd musiałby zapłacić 59 mln zł.

źródło: gazeta.pl



Temat: Zielone światło dla połączenia Bytom - Gliwice
Błazej84. To wina zarówno betonu PKP jak i betonu UM. To jedna wielka rodzina. Możesz przeczytać o tym na niniejszym forum.
Czyli uwalony pociąg do Inowrocławia i pociągi na odcinku Krzepice-Wieluń Dąbrowa. Precz z betonem, związkowcami, precz z PKP, precz z urzędasami z UM niszczącymi kolej. Niech Ci ludzie zajmą się lepiej czym innym! Nie dosć, że przejadają nasze pieniądze, to jeszcze mają nas wszystkich głęboko w d.... Coś mi się wydaje, że ten rozkład jazdy na śląsku będzie totalnie popsuty. Masz może jeszcze jakieś informacje?



Temat: Ile kilometrów?


Mam takie maluteńkie pytanie. Gdzie mogę znaleźć informację o
odległości między dwiema stacjami? Od razu zaznaczam że cegły ani
Hafasa nie posiadam. Wchodzę sobie na www.pkp.pl, tam rozkład jazdy i
wyszukuję połączenie. Jak teraz zobaczyć ile to jest km? Jest taka
możliwosć czy muszę się udać do kasy/zadzwonić?
Ew. jeżeli mogę to prosiłbym od razu (tak BTW) o podanie odległości
między Poznaniem Gł. a Olsztynem Gł. (przez Gniezno, Inowrocław, Toruń,
Ostródę).


(...)

http://www.vlak.cz





Temat: Braniewo i okolice!!!
A teraz kilka wiadomości które udało mi sie uzyskac w sprawie pociągu Berlin-Kaliningrad/Ełk
Na tabelach w nowej cegle został ujęty, jako kursujący na zarządzenie w terminach od kwietnia do października. Słyszałem jednak, że jest jakiś problem z ostatecznym kursowaniem tego pociągu. Jego operatorem na terenie Polski jest PKP IC.
Wg służbowego r.j. ( zeszyt 760 i 764 ) jako poc. 1243 Rzepin odj. 23.35 ,
Poznań Gł. 1.15/38 , Gniezno 2.25 ( bez postoju). Na powrót jako poc. 1242
Gniezno 3.21/22 (pt) Poznań Gł. 4.09/12 , Rzepin 5.46/58
kursuje codz. od 1.IV do 31.X

I57000/1 odc. polski

MAMONOWO 19:55

BRANIEWO 20:20

BRANIEWO (GR) 20:05

ORNETA 21:50

OLSZTYN GŁÓWNY 22:53

OSTRÓDA 00:01

TORUŃ GŁÓWNY 2:00/2:02

INOWROCŁAW 02:38

GNIEZNO 03:22

POZNAN GŁÓWNY 04:12

RZEPIN 05:58

FRANKFURT/ODER 06:49

Podobno są jakies problemy z tym pociagiem-miejmy nadzieje że jednak ruszy

W rozkładzie jazdy 2005/2006 IC nie ma tego pociągu
http://future.intercity.p...tion=train_list



Temat: [cyt][Łódzkie] Wrócą zlikwidowane pociągi


Urząd Marszałkowski i spółka PKP Przewozy Regionalne podpisały wczoraj
porozumienie o przywróceniu niektórych połączeń kolejowych, zlikwidowanych w
nowym rozkładzie jazdy, który wszedł w życie 9 grudnia. Na trasę wrócą pociągi
relacji Łódź Kaliska - Łowicz i Zduńska Wola - Herby Nowe przez Chorzew Siemkowice.


Oby przywrócili ten poranny z Herbów na skomunikowanie z Inowrocławiem





Temat: Pirat II



Oto rozklad Jazdy
posp. 75810
Poznan Gl. 6:35
Gniezno 7:24 / 7:25
Inowroclaw 8:18 / 8:20
Bydgoszcz Gl. 9:09 / 10:04


ciekawe czemu nie poszlo to przez Wagrowiec Kcynie, jak juz parowóz to
bez druta a nie cala trase pod drutami :-(

żenada, ale czego mozna bylo sie lepszego spodziewac po PKP :-(





Temat: Katowice - Gdynia Gł.

Co za debil wymyślił trase do Gdyni przez Łódź Kal. , Kutno ... czas jazdy
zwiększył się ok. 2 godzin kilometrów nabiera uuuu i za to się płaci ! Co
najlepsze po sezonie nie ma nic bezpośredniego do Inowrocławia z Katowic
tylko
z przesiadkami w Toruniu , Bydgoszczy lub Zduńskiej Woli Karsznice żeby się
dostać do Inowrocławia . Poprostu są to oszczędności ( najlepsze ,że na tych
stacjach wsiada zaledwie dwie trzy osoby mówie o poc. 45200.  

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


No własnie chciałbym przypomnieć co do podróży do Inowrocławia.Mam ciocie w
Inowrocławiu i jeżdze oczywiście pociągiem i teraz patrze na rozkład 2003 i co
to ma byc???jajca se robią?po co puszczać Gdy-Katowicelub Gdy-Bielsko biala
rzez Łódz?Przeciesz tyle pociagow jezdzi z pomorza i do pomorza z Łodzi malo
tym Łodzianinom pociągow???Czy bedzie teraz tak cały czas??.Potem pasażerowie
mowią że pociągi śmierdzą a teraz proszą o zmiane trasy lub dodatkowe
pociągi.2002 było dobrze.I jescze chciałbym podkreślic że spadła liczba nocnych
rzeżni no oczywiście jeżdzą ale latem a co z resztą roku?np patrząc na rozklad
gdynia 2003:nocne pociągi poza wakacjami:odj 21.01 posp do Szklarskiej
Poręby,20.01-posp do B.Białej.PODLASIAK,Gdynia-Lublin i Gdynia Kudowa Zdrój
jeżdzą ale w takich dziwnych datach czyli NIEMRAWO.2003 NA pkp taki sobie
oceniam.





Temat: maly przeciek z konferencji


| No cóż... Jak kogoś jeszcze nie zmusili do jeżdżenia z 3miasta do
| Katowic przez Warszawę, to chyba nie będzie miał teraz wyboru... Proszę
| doliczyć ok. 2h do obecnego czasu jazdy...

| Zakladajac przedluzenie obecnego 51110/1 sprawa bedzie wygladac tak:

A dlaczego 51110/1?


Bo byl pierwszy ;)


A może PKP uzna, że rozkład 51104 jest bardziej
adekwatny? +25 minut.


Jak mniemam to oba pociagi jezdzilyby przez Lodz, bo przeciez obecny
Bydgoszcz - Lodz takze nie jechalby weglowka, a wtedy to bylby jeden pociag
Gdynia - Katowice nie dzielony i nie laczony.


| Gdynia 5:48
| Lodz Kaliska 11:50/11:53
| Piotrkow Tryb. 12:56/12:58 (czas jazdy taki jak dla 53501)

O ile zrozumiałem, to z Łodzi mielibyśmy jechać na Karsznice. Jednak
wiele to nie zmienia tak naprawdę.




| Katowice 15:08 (czas jazdy taki jak dla posp. Lodz Fabr - Katowice)

| Razem 9:20 a obecnie jest 8:40 (54102)

Dwa: uwzględniłeś czas potrzebny na dołączenie grupy wagonów z Olsztyna
(w Inowrocławiu jest to 21 minut).


A to bedzie drugi pociag - wieczorny.


Trzy: w świetle rewelacji Chestera o obniżaniu szlakowych gdzie się da czas
jazdy zapewne się wydłuży... O ile by się musiał wydłużyć, żebym to ja miał
rację? 25...


Nie zapominaj ze wydluzenia moga nastapic na obu liniach.

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Związkowcy "Solidarności" przy bydgoskim Zakładzie Linii Kolejowych protestują przeciwko planowanej likwidacji w nowym rozkładzie jazdy PKP dwóch par pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

Obecnie na odcinku Inowrocław - Piotrków Kujawski - Zduńska Wola Karsznice, stanowiącej fragment magistrali kolejowej Śląsk - Porty kursują trzy pary pociągów, tzw. międzywojewódzkich

W planowanym nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od grudnia br., uwzględniono tylko jedna parę pociągów na wspomnianej trasie. Dlaczego?

Teraz spółka PKP Intercity

Od grudnia przewozy międzywojewódzkie ma przejąć od spółki PKP Przewozy Regionalne inna kolejowa spółka PKP Intercity i to właśnie jej planiści nie przewidują dotychczasowej liczby połączeń na odcinku Inowrocław - Zduńska Karsznice.

- To nie do przyjęcia - mówi Józef Ulatowski, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy Zakładzie Linii Kolejowych w Bydgoszczy, należącym do PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - To spowoduje, że kolejowa komunikacja pasażerska w dużej części województwa kujawsko-pomorskiego praktycznie przestanie istnieć.

Utrzymajcie te pociągi!

Związkowcy zwracają się z apelem do organizatora przewozów w naszym województwie, czyli Urzędu Marszałkowskiego, do spółek przewozowych PKP Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity, otrzymujących przecież stosowne dotacje z budżetu województwa lub państwa (ta druga) o utrzymanie dotychczasowej siatki połączeń.

Proszę też władze Inowrocławia i okolicznych gmin o przeciwstawienie się planom likwidacji części kursów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

Źródło: Gazeta Pomorska

Cytowany tekst oznaczmy kursywą. Towot



Temat: Gdzie na koncerty?
a ja czekam na Inowrocław.
ewentualnie na prawo jazdy lub zmianę rozkładu jazdy pks i pkp




Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Inowrocław: Mniej pociagów na trasie do Zduńskiej Woli Karsznice

Związkowcy "Solidarności" przy bydgoskim Zakładzie Linii Kolejowych protestują przeciwko planowanej likwidacji w nowym rozkładzie jazdy PKP dwóch par pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

Obecnie na odcinku Inowrocław - Piotrków Kujawski - Zduńska Wola Karsznice, stanowiącej fragment magistrali kolejowej Śląsk - Porty kursują trzy pary pociągów, tzw. międzywojewódzkich

W planowanym nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od grudnia br., uwzględniono tylko jedna parę pociągów na wspomnianej trasie. Dlaczego?

Teraz spółka PKP Intercity

Od grudnia przewozy międzywojewódzkie ma przejąć od spółki PKP Przewozy Regionalne inna kolejowa spółka PKP Intercity i to właśnie jej planiści nie przewidują dotychczasowej liczby połączeń na odcinku Inowrocław - Zduńska Karsznice.

- To nie do przyjęcia - mówi Józef Ulatowski, przewodniczący Komisji Zakładowej NSZZ "Solidarność" przy Zakładzie Linii Kolejowych w Bydgoszczy, należącym do PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - To spowoduje, że kolejowa komunikacja pasażerska w dużej części województwa kujawsko-pomorskiego praktycznie przestanie istnieć.

Utrzymajcie te pociągi!

Związkowcy zwracają się z apelem do organizatora przewozów w naszym województwie, czyli Urzędu Marszałkowskiego, do spółek przewozowych PKP Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity, otrzymujących przecież stosowne dotacje z budżetu województwa lub państwa (ta druga) o utrzymanie dotychczasowej siatki połączeń.

Proszę też władze Inowrocławia i okolicznych gmin o przeciwstawienie się planom likwidacji części kursów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Trwa batalia o utrzymanie pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola. Przypomnijmy, że interwencję w tej sprawie podjął inowrocławski poseł Krzysztof Brejza, marszałek województwa Piotr Całbecki, a wcześniej także prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza

Ani poseł Krzysztof Brejza, ani Urząd Marszałkowski w Toruniu sprzeciwiający się planowanej likwidacji w nowym rozkładzie jazdy PKP trzech par pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice nie otrzymali dotąd odpowiedzi na swoje pisma z Ministerstwa infrastruktury.

Od kilku miesięcy piszemy o protestach różnych środowisk przeciwko zamiarowi likwidacji w nowym kolejowym rozkładzie jazdy dwóch par pociągów osobowych relacji Toruń - Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice oraz pociągu Inowrocław - Katowice przez Zduńską Wolę. To tzw. składy międzywojewódzkie, których trasa - w tym wypadku jest to szlak Magistrali Węglowej - prowadzi przez teren więcej niż dwóch województw). Przejazdy takie finansuje Ministerstwo Infrastruktury, a dotąd nie zagwarantowało ono pieniędzy na te kursy.

Poważne skutki dla pasażerów

Pierwsi zaprotestowali związkowcy "Solidarności" przy bydgoskim Zakładzie Linii Kolejowych. Do nich dołączyli pasażerowie, oburzeni taką perspektywą. Wiele osób straci bowiem możliwości dojazdu do pracy i szkół, zmniejszy się liczbą połączeń z Toruniem, zniknie dobre połączenie z Łodzią, a przede wszystkim z południowymi regionami Polski, zwłaszcza ze Śląskiem i Małopolską.

- Jak dotąd, nic się w tej kwestii nie zmieniło i póki co, w planowanym nowym rozkładzie ujęta jest tylko jedna para pociągów na tej trasie, w mocno skróconej relacji, finansowana z pieniędzy województwa - informuje inż. Marek Ostrowski, z-ca dyrektora do spraw handlowych Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP Przewozy Regionalne Sp. z o.o. w Bydgoszczy.

Bez odpowiedzi

Przypomnijmy, że interwencję w tej sprawie podjął inowrocławski poseł Krzysztof Brejza, marszałek województwa Piotr Całbecki, a wcześniej także prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza, występując do minsitra infrastruktury Cezraego Grabarczyka. Sprzeciwiają się oni likwidacji wspomnianych kursów, zwracając uwagę m.in. na koszty społeczne. Jak dotąd jednak z ministerstwa nie było odpowiedzi.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Skargi na nowy rozkład jazdy
Inowrocław: Walczymy o przywrócenie w rozkładzie jazdy pociągów do Zduńskiej Woli i Katowic.

W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który obowiązuje od minionej niedzieli nie ma kilku kursów pociągów, które jeździły jeszcze do soboty na trasie Toruń - Inowrocław - Zduńska Wola Karsznice (w tym jeden do Katowic) oraz w relacji powrotnej.

O zamiarze ich wycofania z siatki połączeń pisaliśmy szeroko od kilku miesięcy. W kampanię społeczną zainicjowaną dla obrony tych pociągów włączyli się posłowie, prezydent Inowrocławia, związkowi kolejarze i nasi Czytelnicy.

Niestety, nie udało się wymóc sfinansowania owych tzw. międzywojewódzkich kursów przez Ministerstwo Infrastruktury, które wcześniej za nie płaciło.

W nowym rozkładzie mamy tylko dwa szczątkowe kursy na wspomnianym odcinku. Rano pociąg jedzie ze stacji Babiak do Inowrocławia i wraca do tej miejscowości późnym wieczorem. Takie rozwiązanie jest - delikatnie określając - absurdalne.

Pracownicy, w tym kolejarze, dojeżdżający rano do pracy Inowrocławiu z okolic Babiaka, Żarynia, Piotrkowa Kuj. czy Chełmc nie mają jak wrócić po pracy do domu.

- Taki rozkład mógł ułożyć ktoś zupełnie bezmyślny. Odnosi się wrażenie, że kolajarze zrobili nam na złość - mówi jeden z Czytelników "Pomorskiej".

Bardzo niezadowoleni są też wszyscy pasażerowie, w tym studenci i kuracjusze, którzy do soboty mogli wygodnie dojechać porannym pociągiem osobowym do Katowic.

Za podróż płaciło się niewiele, a skład ten dojeżdżał do stolicy Górnego Śląska wcześniej niż pociągi pospieszne w relacji via Toruń lub Poznań (z przesiadką, oczywiście). Pociąg ten zapewniał też świetne połączenie z Krakowem, Zakopanem, Bielsko-Białą, Wisłą i innymi miejscowościami w Polsce południowej.

Zwłaszcza w okresie wzmożonego ruchu turystycznego (letnie wakacje i ferie zimowe) było to dla wielu inowrocławian ogromną wygodą. Żal jest tym większy, że pociąg do Katowic udało się przywrócić po kilku latach przerwy w połowie 2007 r. I znów "wypadł" z rozkładu!

Apelujemy do naszych parlamentarzystów, marszałka województwa i władz Inowrocławia o działania w celu przywrócenia w rozkładzie jazdy wycofanych kursów. Z technicznego punkt widzenia - o czym poinformował nas inż. Marek Ostrowski z bydgoskiego zakłady spółki PKP "Przewozy Regionalne" - nie ma problemów. Składy mogą wyruszyć na tory niemal z dnia na dzień. Potrzebne są tylko decyzje w sprawie sfinansowania połączeń. Skoro dawniej się udało, może się udać i teraz.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: [pr] Dlaczego w pociągach jest tłok?
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,2483616.html

Dlaczego w pociągach jest tłok?

Ewa Nowaczyk 07-01-2005 , ostatnia aktualizacja 07-01-2005 20:42

Pociągi pękają w szwach, ludzie tłoczą się jak śledzie. - To przez Urząd
Marszałkowski, bo kazał skrócić składy - mówią kolejarze. - Nieprawda, PKP
daje nam nieprawdziwe dane o liczbie pasażerów - przekonują urzędnicy

Kłopoty z przepełnionymi pociągami zaczęły się 12 grudnia, gdy w życie
wszedł nowy rozkład jazdy PKP. Zdaniem kolejarzy odpowiedzialność za tłok
ponosi Wielkopolski Urząd Marszałkowski. - To on kazał nam skrócić składy.
By oszczędzić, pociągi mają mniej wagonów i dlatego są przepełnione -
przekonuje Kazimierz Budynkiewicz, zastępca dyrektora ds. handlowych w
Wielkopolskim Zakładzie Przewozów Pasażerskich.

Takie stawianie sprawy przez PKP oburza Stanisława Taciaka, kierownika
oddziału transportu w Departamencie Infrastruktury i Mienia Urzędu
Marszałkowskiego. - To nieprawda. Długość pociągów dostosowaliśmy do danych
o liczbie podróżnych, które otrzymaliśmy od PKP - informuje Taciak. - Jeśli
teraz pociągi są przepełnione, oznacza to, że zaniżano liczbę podróżnych,
którzy nimi jeżdżą - tłumaczy. Po co? - Żeby dostać większe dofinansowanie,
bo im mniej pasażerów jeździ pociągiem, tym więcej pieniędzy urząd do niego
dopłaca - wyjaśnia Taciak.

Z danych, które urzędnicy otrzymali od kolejarzy, wynika przykładowo, że
zatłoczonym pociągiem do Kalisza (odjazd z Poznania o godz. 17.32) jeździ
maksymalnie 300 osób. - Nam wyszło, że pociągiem jeździ średnio 500 osób -
twierdzi Taciak. - Podaliśmy urzędowi średnią liczbę pasażerów w oparciu o
badania, które prowadziliśmy w 2004 r., ale życie się zmienia i nie sposób
przewidzieć, ile dokładnie osób pojedzie danym pociągiem rok później - mówi
Budynkiewicz.

Jak śledzie podróżują też Wielkopolanie, którzy jadą m.in. w niedzielę po
południu pociągiem z Frankfurtu do Poznania, rano w dni powszednie z Piły i
Konina oraz po południu do Kalisza i Inowrocławia.

PKP do dziś nie przeprowadziły badań frekwencji w wielkopolskich
pociągach. - Pasażerów wyrywkowo liczą konduktorzy i kierownicy pociągów. Na
tej podstawie układamy rozkład - mówi Budynkiewicz. Badań nie zlecił też
Urząd Marszałkowski. - Nie mamy wyjścia, musimy korzystać z kolejowych
informacji, bo nie mamy własnych - mówi Taciak. - To się jednak wkrótce
zmieni, bo zostaną przeprowadzone badania frekwencji we wszystkich pociągach
na terenie województwa. Na tej podstawie przygotujemy rozkład jazdy na 2006
r. - zapewnia.





Temat: Kwietniowa korekta RJ
Drugi samobój grudziądzki

Dziś (1 kwietnia) weszła w życia druga roczna korekta do sieciowego rozkładu jazdy PKP (pierwsza miała miejsce 1 lutego). Zmiany dokonane przez PKP PR noszą znamiona kuriozum.

Spółka po raz drugi dokonuje bowiem cięć pociągów, którymi przy okazji zmiany rozkładu w grudniu chwaliła się na wszystkie strony. I w dodatku zmiany in minus po raz drugi dotknęły Grudziądz, który miał być żywym dowodem na to, że oferta PKP PR poprawiła się diametralnie. I był, gdyż Grudziądz po wielu latach otrzymał na nowo całoroczne pociągi pospieszne. Złośliwi komentowali, że jest to spowodowane tylko tym, że PKP PR chcą nie wypaść z gry w tym rejonie, gdyż przecież ruch lokalny na liniach niezelektryfikowanych w woj. Kujawsko-Pomorskiem przejęło konsorcjum PCC/Rail Arriva.

W lutym zlikwidowany został posp. Wrocławianin, łączący Grudziądz ze stolicą Dolnego Śląska p. Toruń, Inowrocław, Wrześnię, Jarocin i Ostrów Wlkp. Teraz z rozkładu wypadł poranny (a z powrotem-wieczorny) pociąg Grudziądz/Poznań-Toruń-Warszawa. „W zamian” ostatni pospieszny, który został w Grudziądzu („Warmia” do Krakowa przez Brodnicę, Działdowo, Warszawę i Kielce) będzie kursować codziennie. Do tej pory nie przyjeżdżała do Grudziądza w soboty i nie wracała w niedziele.

Traci Grudziądz, traci Inowrocław, który stracił jeden z dwóch bezpośrednich pociągów do Warszawy. Wspomniany pociąg Warszawa-Toruń-Grudziądz był w Toruniu dzielony na część grudziądzką i poznańską (p. Inowrocław), która oczywiście też poszła do likwidacji. W tej chwili sytuacja jest następująca - trasę zmienił też „Niemen” Białystok-Poznań, który od Kutna jedzie nie w kierunku Poznania i potem magistralą węglową do Inowrocławia i dalej do Bydgoszczy, lecz „po staremu” przez Włocławek, Aleksandrów Kuj. i Toruń, gdzie odłączane będą wagony do Poznania p. Inowrocław. Jak informują PKP PR, o ponowne kursowanie „Niemna” przez Toruń zabiegali studenci.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Protest na stacji w Babiaku.

"Protest na stacji w Babiaku. Ludzie żądają pociągów z Inowrocławia do Katowic"

Wznowienia kursów pociągów na trasie Inowrocław - Zduńska Wola - Katowice domagali się dziś na stacji PKP w Babiaku pasażerowie i kolejarze.

Uderzenie w pasażerów

W obowiązującym od grudnia ub. r. rozkładzie jazdy PKP nie ma dwóch par pociągów osobowych relacji Inowrocław - Zduńska Wola oraz jednej pary relacji Inowrocław - Katowice, które widniały w poprzedniej siatce połączeń.

Wycofanie tych kursów spowodowane zostało brakiem dofinansowanie przez resort infrastruktury i niemożnością porozumienia się samorządów województw, przez które biegnie trasa pociągów.

Likwidacja kursów oburzyła pasażerów z wielu miejscowości, którzy stracili w ten sposób dogodne połączenie m.in. z Katowicami i tym samym z południową częścią Polski. Skarżą się osoby też turyści, kuracjusze przybywający do Inowrocławia, studenci. Mieszkańcy m.in. Piotrkowa Kuj., Inowrocławia, Babiaka, w tym kolejarze, stracili dogodny dojazd do pracy.

Aż do skutku

Dziś na stacji w Babiaku (woj. wielkopolskie) odbył się protest pasażerów i kolejarzy, domagających się przywrócenia skasowanych kursów.

Obok grupy ok. 250 protestujących, wśród których byli także mieszkańcy Piotrkowa Kuj. i Inowrocławia zjawili się przedstawiciele władz okolicznych gmin i powiatów, w tym reprezentant urzędu w Piotrkowie Kuj. oraz Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu.

Od nich uczestnicy akcji protestacyjnej usłyszeli zapewnienie, że będą usilnie dążyć do wznowienia zlikwidowanych połączeń.

- Poczekamy na efekty tych starań - mówią inicjatorzy protestu Piotr Kubiak i Władysław Biernat z Babiaka, zapowiadając jednocześnie, że będą walczyć o przywrócenie pociągów aż do skutku.

Źródło: Gazeta Pomorska
http://www.pomorska.pl/ap...LAW01/932269933




Temat: Kłobuck znów z pociągami
http://miasta.gazeta.pl/c...71,4150177.html :

Kłobuck znów z pociągami
Tomasz Haładyj
2007-05-21, ostatnia aktualizacja 2007-05-21 18:18

Po półrocznej przerwie wracają pociągi na Magistralę Węglową. I to w większej liczbie niż przed likwidacją.
Korektę obowiązującego od grudnia rozkładu jazdy PKP wprowadzi 1 czerwca. Już dziś cieszyć się mogą nie tylko Poznaniacy, którzy zyskują ekspres do Berlina (2 godz. jazdy, podczas gdy z Poznania do Warszawy - 3 godz.), ale i mieszkańcy Kłobucka, Wręczycy czy Miedźna. Znów będą mogli łatwo dojechać na Górny Śląsk.

Odcinkiem "węglówki" od Herbów Nowych do Chorzewa Siemkowic będą jeździć aż trzy pociągi w każdą stronę, czyli oferta zostanie poprawiona względem obowiązującej w latach 2005 i 2006 (wówczas były dwie pary pociągów). Pasażerowie zyskają też możliwość bezpośredniego dojazdu do Zduńskiej Woli w woj. łódzkim, a nawet do Inowrocławia w woj. kujawsko-pomorskiem.

Zmiany na "węglówce" są efektem porozumienia Ministerstwa Transportu, PKP Przewozy Regionalne oraz Urzędów Marszałkowskich w Łodzi i Katowicach, które jeszcze pół roku temu nie chciały finansować pociągów jadących przez pogranicza województw. Ojcem tego sukcesu jest przede wszystkim Stanisław Kokot, wiceprzewodniczący kolejowej "Solidarności": organizował pikiety i konferencje prasowe, m.in. w Herbach Nowych. Interpelację poselską w sprawie likwidacji połączeń na "węglówce" złożyła też Halina Rozpondek z częstochowskiej Platformy Obywatelskiej.

Również 1 czerwca Częstochowa odzyska możliwość połączenia z Kępnem, bez konieczności podróży przez Opole lub Kluczbork. Na zamkniętą linię Wieluń Dąbrowa - Kępno wracają bowiem dwie pary połączeń, czyli tak jak w zeszłych latach. Tu również linia biegnie przez pogranicza województw, w dodatku trzech: łódzkiego, śląskiego i wielkopolskiego.

Nowe pociągi na „węglówce”

? Katowice 7.36 - Herby Nowe 9.14 - Chorzew Siemkowice 10.19 Inowrocław 13.47 ? Herby Stare 15.58 - Chorzew S. 17.12 ? Herby St. 20.46 - Chorzew S. 22.05 ? Chorzew S. 4.55 - Herby St. 6.28 ? Toruń 6.30 - Inowrocław 7.24 Zduńska Wola 10.09 - Chorzew S. 11.18 - Herby Nw. 12.41 - Katowice 14.49 ? Zduńska Wola 16.02 - Chorzew S. 17.19 - Herby St.
18.43.

Źródło: Gazeta Wyborcza - Częstochowa



Temat: Węglówka: wracają pociągi pasażerskie
Witam!

"Po półrocznej przerwie wracają pociągi na Magistralę Węglową. I to w
większej liczbie niż przed likwidacją.
Korektę obowiązującego od grudnia rozkładu jazdy PKP wprowadzi 1
czerwca. Już dziś cieszyć się mogą nie tylko Poznaniacy, którzy
zyskują ekspres do Berlina (2 godz. jazdy, podczas gdy z Poznania do
Warszawy - 3 godz.), ale i mieszkańcy Kłobucka, Wręczycy czy Miedźna.
Znów będą mogli łatwo dojechać na Górny Śląsk.

Odcinkiem "węglówki" od Herbów Nowych do Chorzewa Siemkowic będą
jeździć aż trzy pociągi w każdą stronę, czyli oferta zostanie
poprawiona względem obowiązującej w latach 2005 i 2006 (wówczas były
dwie pary pociągów). Pasażerowie zyskają też możliwość bezpośredniego
dojazdu do Zduńskiej Woli w woj. łódzkim, a nawet do Inowrocławia w
woj. kujawsko-pomorskiem.

Zmiany na "węglówce" są efektem porozumienia Ministerstwa Transportu,
PKP Przewozy Regionalne oraz Urzędów Marszałkowskich w Łodzi i
Katowicach, które jeszcze pół roku temu nie chciały finansować
pociągów jadących przez pogranicza województw. Ojcem tego sukcesu jest
przede wszystkim Stanisław Kokot, wiceprzewodniczący kolejowej
"Solidarności": organizował pikiety i konferencje prasowe, m.in. w
Herbach Nowych. Interpelację poselską w sprawie likwidacji połączeń na
"węglówce" złożyła też Halina Rozpondek z częstochowskiej Platformy
Obywatelskiej.

Również 1 czerwca Częstochowa odzyska możliwość połączenia z Kępnem,
bez konieczności podróży przez Opole lub Kluczbork. Na zamkniętą linię
Wieluń Dąbrowa - Kępno wracają bowiem dwie pary połączeń, czyli tak
jak w zeszłych latach. Tu również linia biegnie przez pogranicza
województw, w dodatku trzech: łódzkiego, śląskiego i wielkopolskiego.

Nowe pociągi na ,,węglówce"

? Katowice 7.36 - Herby Nowe 9.14 - Chorzew Siemkowice 10.19
Inowrocław 13.47 ? Herby Stare 15.58 - Chorzew S. 17.12 ? Herby St.
20.46 - Chorzew S. 22.05 ? Chorzew S. 4.55 - Herby St. 6.28 ? Toruń
6.30 - Inowrocław 7.24 Zduńska Wola 10.09 - Chorzew S. 11.18 - Herby
Nw. 12.41 - Katowice 14.49 ? Zduńska Wola 16.02 - Chorzew S. 17.19 -
Herby St. 18.43."

Źródło: Gazeta Wyborcza - Częstochowa
________________________________________________________________________________

Oby pociągi wróciły na stałę i nie potwórzyła się sytuacja z grudnia,
kiedy je odwołano. Każdy taki wstrząs powoduje bowiem odpływ pasażerów
i zamieranie linii.

pozdrawiam!





Temat: Kujawsko-Pomorskie: Pociągi pojadą szybciej
Prasa Zły stan torowisk w naszym regionie powoduje, że czas podróży pociągami ciągle się wydłuża. Jest szansa, że organizowane przez Polskę mistrzostwa Europy w piłce nożnej zmienią ten stan…

W dokumentach przygotowanych przez Ministerstwo Transportu do roku 2013 nie przewidziano żadnych ważniejszych modernizacji linii kolejowych w województwie kujawsko-pomorskim. To powoduje, że podróż pociągiem będzie ciągle się wydłużać, bo stan sieci torowisk jest coraz gorszy.

- Jeszcze w 1999 roku najszybszy pociąg z Bydgoszczy do Gdańska pokonywał ten odcinek w godzinę i 35 minut. Teraz trwa to ponad 2 godziny. Ale to nic: w nowym rozkładzie jazdy PKP, który wejdzie w życie w grudniu, wydłuży się do 2 godzin i 48 minut! Po prostu: torowisko jest w takim stanie, że na odcinku od Bydgoszczy do Twardej Góry składy nie będą mogły przekraczać prędkości 60 km/godz. - informuje Marek Ostrowski, naczelnik działu marketingu Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP.

Równie źle jest na trasie Inowrocław-Bydgoszcz, gdzie pomiędzy Nową Wsią Wielką i Trzcińcem jedzie się 50 km/godz. i na trasie Bydgoszcz-Toruń. O ile od dłuższego czasu mówi się o budowie szybkiej kolei BiT City pomiędzy tymi miastami, co spowoduje znaczne polepszenie sytuacji, to na pozostałych trasach szanse na poprawę są minimalne. Spółka Polskie Linie Kolejowe, która zarządza infrastrukturą kolejową, planuje gruntowny remont trasy z Trójmiasta przez Bydgoszcz do Inowrocławia dopiero pomiędzy rokiem 2014 a 2020. Wówczas pociągi na tej trasie mają jeździć od 120 do 160 km/godz.

Przydzielenie Polsce organizacji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku spowodowało jednak, że pojawił się cień nadziei na zmianę tych planów. Podobnie jak droga nr 5, przebiegająca przez Bydgoszcz trasa kolejowa łączy trzy miasta, gdzie będą odbywały się mecze: Gdańsk, Poznań i Wrocław.

- Dlatego trzeba bardzo poważnie zastanowić się nad zmianami dotychczasowych planów. Na pewno nie wszyscy kibice będą korzystać z samochodów i część zdecyduje się na podróże pociągami. Byłoby wstyd przed przybyszami z całej Europy, gdyby pokonanie trasy z Gdańska do Poznania trwało w nieskończoność - mówi poseł Tomasz Latos (PiS). - Dlatego wystąpię z interpelacją do ministra transportu w tej sprawie.

A Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP właśnie ten resort wskazuje jako decydujący, które linie kolejowe będą modernizowane. Czy na listę inwestycji załapie się trasa kolejowa przez Bydgoszcz, będzie wiadomo w ciągu kilku tygodni.

Źródło: Gazeta Wyborcza|Bydgoszcz - 3 maja 2007



Temat: [kuj-pom]"Szykują nowe połączenia pospieszne"
Gazeta Pomorska:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071024/GOSPODARKA...

"Dwa nowe połączenia pospieszne z Grudziądza do Torunia - m.in. takie
zmiany czekają nas z wprowadzeniem 9 XII br. nowego rozkładu jazdy PKP.

Konkurencja brytyjskiego konsorcjum PCC Arriva sprawiła, że PKP - dotąd
monopolista na rynku - stara się w jakości i liczbie połączeń skutecznie
rywalizować z prywatną spółką. I tak, począwszy od 9 grudnia, Przewozy
Regionalne wprowadzają dwie pary pociągów pospiesznych na trasie
Kraków-Grudziądz (przez Radom, Warszawie i Działdowo).

Pasażerowie z regionu będą mogli także szybciej i wygodniej dojechać z
Grudziądza do Torunia, a docelowo - także do Warszawy. W Toruniu do składu
będą dołączane wagony z Poznania. Dodatkowe połączenie obejmie także trasę
z Wrocławia do Grudziądza, przez Ostrów Wlkp, Inowrocław i Toruń. Skład
będzie wyjeżdżał z Grudziądza codziennie o 10. 50, wracał zaś - wieczorem.

Dotychczasowa liczba połączeń zostanie za to zachowana na trasie z
Bydgoszczy do Grudziądza - w tym przypadku pasażerowie, tak jak wcześniej,
będą przesiadać się w Laskowicach Pomorskich. Z kolei pociąg osobowy
"Powiśle” z Bydgoszczy przez Grudziądz do Brodnicy (jedyne bezpośrednie
połączenie na tej trasie), będzie kursował od 9 grudnia w barwach Arrivy.

Nowością będzie także pociąg Tanich Linii Kolejowych ze Szczecina do
Warszawy, przez Bydgoszcz, Toruń, Włocławek."
---

Strasznie chaotyczny ten artykul. Jedna dziennikarska bzdura - jaka tu ma
byc konkurencja w postaci dwoch czy trzech par pospiesznych, w tym jeden
na trasie, gdzie Arriva nie bedzie miala kursow (Brodnica-Dzialdowo -
wagony wlaczane do "Warmii"). Nastepnego nie rozumiem - z Grudziadza do
Warszawy z wagonami z Poznania, a tego z Wroclawia do Torunia przez Ostrow
Wlkp to juz wogole.

---
Maciej





Temat: ERA --> PKP zasięg na trasie EŁK - POZNAŃ

Witam Wszystkich

Widzę, że ktoś się zainteresował a więc warto wysłać pełen opis trasy.
Osobiście na tak długie trasy używam właśnie tego środka lokomocji i
chciałbym wiedzieć więcej o tym kiedy będę mógł zadzwonić, ile czasu będę
miał na to itp.
Mnie się chciało coś takiego spisać bo ile można czytać magazyny komputerowe
i się nudzić w banie, a tak coś przynajmniej wiadomo, coś co się może komuś
przydać.

Pociąg relacji EŁK - WROCŁAW GŁ. przez POZNAŃ GŁ.
Na trasie Ełk-Olsztyn osobowy od Olsztyna do Wrocławia pospieszny.
UWAGI:
Ełk-Olsztyn - opóźnienie ok. 33 min., brak ogrzewania, lokomotywa spalinowa,
30 km/h
Olsztyn-Poznań - OK, nadrobił opóźnienie i dojechał o czasie

PROPONOWANA LEGENDA:
NS - no service
EC - emergency calls only
4/4 - full
(8:06-8:26) - czas przyjazdu i odjazdu z danej stacji wg. rozkładu jazdy PKP
z dnia 01.06.97 r.
8:50 -  czas wjazdu na stację

dnia 07-12-97
(8:26) 8:27 EŁK - NS
8:39 WOSZCZELE - NS
8:50 STARE JUCHY - NS
9:01 WYDMINY - NS
9:24 GIŻYCKO - 4/4
9:45 NIEGOCIN - 2/4
9:57 STERŁAWKI MAŁE - 1/4
10:05 STERŁAWKI WIELKIE - NS
10:21 MARTIANY - NS
(10:05-10:06) 10:33 KĘTRZYN - 2/4
10:57 LINKOWO - 2/4
(10:24-10:24) 11:03 TOŁKINY - 1/4
(10:35-10:45) 11:11 KORSZE - NS
11:25 ŁANKIEJMY - 2/4
11:33 SĄTOPY SAMUL. - NS
11:44 GÓROWO - NS
(11:22-11:24) 11:56 CZERWONKA - NS
12:01 WIPSOWO - NS
12:08 BARCZEWO - 1/4
12:14 LĘGAJNY - 4/4
(11:53-12:03) 12:27 OLSZTYN - 4/4
13:04 OSTRÓDA - NS
(12:55-13:00) 13:24 IŁAWA - EC
13:37 BISKUPIEC POMORSKI - NS
13:43 LIPINKI - NS
(13:42-13:43) 13:59 JABŁONOWO POMORSKIE - NS
(14:02-14:02) 14:21 WĄBRZEŹNO -NS
(14:15-14:16) 14:34 KOWALEWO POMORSKIE - NS
(14:48-14:53) 14:52 TORUŃ - 4/4
(15:12-15:12) 15:20 GNIEWKOWO - NS
(15:25-15:27) 15:32 INOWROCŁAW - 4/4
(16:10-16:13) 16:15 GNIEZNO - 4/4
--- NON STOP ZASIĘG ---
(17:00-17:12) 17:00 POZNAŃ GŁ. - 4/4
(19:20) WROCŁAW GŁ. - ? (4/4)
Opisany powyżej zasięg był odczytywany z przedziału wagonu i na zewnątrz
może ulec zmianie, ale tylko na lepszy.
Tel. Dancall HP 2731
Wszelkie uwagi proszę na priva
or ERA 38-38-32

Pozdrawiam, Marcin





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Inowrocław: Miasto spychane na boczny tor

Rząd nie da w przyszłym roku pieniędzy na kolejowe połączenia międzywojewódzkie. Oznacza to, że coraz mniejsze są szanse na utrzymanie pociągów z Inowrocławia w kierunku Łodzi i Śląska.

Likwidacja połączeń do Zduńskiej Woli jest zapowiadana od wielu miesięcy. Władze miasta ślą petycje do różnych instytucji, aby nie wdrażano tych planów. Na razie się nie udało.

Departament Kolejnictwa Ministerstwa Infrastruktury poinformował inowrocławski ratusz, że od przyszłego roku na trasach międzywojewódzkich, na których kursowały pociągi pospieszne, jeździć będzie PKP Intercity. Pociągami osobowymi przewozić pasażerów będzie spółka PKP Przewozy Regionalne. Rząd nie będzie dofinansowywał osobowych pociągów międzywojewódzkich.

- Nie jest możliwe w 2009 roku objęcie dofinansowaniem przez ministra infrastruktury takiej samej oferty przewozowej jak dotychczas - informuje wicedyrektor departamentu, Tomasz Warsza.

Jedyną szansą, aby trzy połączenia do Zduńskiej Woli nadal funkcjonowały, jest teraz Urząd Marszałkowski w Toruniu. Samorządy wojewódzkie mogą bowiem zamawiać połączenia na trasach przez siebie wybranych. - W związku z tym prezydent Ryszard Brejza poprosił marszałka Piotra Całbeckiego o złożenie zamówienia na zachowanie dotychczasowych połączeń na trasie Inowrocław-Zduńska Wola Karsznice - informuje rzeczniczka ratusza, Monika Dąbrowska.

Odpowiedzi z Torunia jeszcze nie ma i nie wiadomo, kiedy można się jej spodziewać. Tymczasem czas nagli. Jak już pisaliśmy, kolej trzyma co prawda w tajemnicy rozkład jazdy, który wejdzie w życie w grudniu, ale musiała udostępnić jego projekt zagranicznym przewoźnikom. Ci natomiast już opublikowali go w Internecie. W nowym rozkładzie nie ma żadnego pociągu z Inowrocławia do Zduńskiej Woli, w której przesiadali się pasażerowie jadący na Śląsk i do Łodzi.

- Miasto zostaje spychane dosłownie na boczny tor. Jeśli te połączenia zostaną zlikwidowane, to możemy ogłosić pogrzeb kolejowego węzła inowrocławskiego - ocenia jeden z kujawskich kolejarzy.

Nowy rozkład jazdy pociągów ma zostać ogłoszony w połowie grudnia. Jeśli mimo interwencji władz miasta i inowrocławskich posłów trzy połączenia ze Zduńską Wolą zostaną zlikwidowane, mieszkańcy Kujaw i kuracjusze na Śląsk będą musieli jeździć z przesiadkami w Toruniu lub autobusami.

Źródło: Express Bydgoski



Temat: Kwietniowa korekta RJ
Podlaskie: Od 1 kwietnia zmiany w rozkładzie jazdy

Od najbliższego wtorku PKP wprowadza zmiany do obowiązującego rozkładu jazdy. Pociąg relacji Małkinia-Białystok, przyjeżdżający o godz. 6.25, będzie kursował teraz wcześniej. Odjedzie z Małkinii o godz. 4.48, do Białegostoku dotrze o 6.20.

Natomiast pociąg odjeżdżający teraz o godz. 12.32 z Białegostoku będzie wyjeżdżał później - o godz. 12.45, a do Małkinii dotrze o 14.15.

Wszystkie pociągi osobowe na trasie Białystok-Czeremcha i Czeremcha -Białystok od 1 kwietnia będą kursować codziennie, bez żadnych ograniczeń terminowych.

Będą też korekty rozkładu jazdy pociągów pospiesznych. "Podlasiak”, relacji Olsztyn Główny-Białystok, kursujący w dni robocze, przyjeżdżający do Białegostoku o godz. 8.51, będzie wyjeżdżał z Olsztyna później - o godz. 5.20, a przyjedzie do Białegostoku o godz. 10.

Pociąg "Niemen”, relacji Białystok -Bydgoszcz Główna-Białystok będzie kursował teraz przez Toruń i Włocławek, a nie jak do tej pory przez Inowrocław.

Co ważne, przybędzie w nim grupa wagonów, które dojadą aż do Poznania. Będą one włączane i wyłączane z pociągu "Niemen” na stacji Toruń. Podróżujący z Białegostoku do Poznania dotrą na miejsce o godz. 22.42, a jadący z Poznania wyruszą o godz. 5.55.

Również 1 kwietnia PKP wprowadza nową ofertę "TY i raz, dwa, trzy”, która ma obowiązywać w pociągach spółki PKP Przewozy Regionalne. To sposób na tanie podróżowanie dla dwóch, trzech albo czterech osób, jadących razem do tej samej miejscowości i niekorzystających z ulgowych przejazdów. Pierwsza osoba kupuje bilet normalny, a pozostałe - bilety na tzw. przejazd rodzinny.

Ale, niestety, nie będzie już można skorzystać z tzw. biletu wycieczkowego.

Źródło: Kurier Poranny



Temat: zmiany w rozkladzie jazdy - propozycje
Tak oto, może i słusznie, prawi osobistość sieciowa znana jako


Pierwsza sprawa to odleglosci - przez Wagrowiec jest 134km, przez Gniezno
153km,


To się kompletnie nie liczy. Różnica w odległości, a zatem i w
cenie biletów jest minimalna, przy znacznie gorszym stanie linii
przez Wągrowiec i braku perspektyw poprawienia go czas przejazdu
nią będzie się ciągle wydłużał.


gdyby nieco porawic czasy przejazdu i zadbac o infrastrukture,


Jeden mały problem- skąd kasa? Przecież nie ma nawet na utrzymanie
bieżącego kursowania pociągów, a Ty chcesz poprawiać
infrastrukturę, w dodatku na linii o niedużym dla PKP znaczeniu.


popracowac nad rozkladem jazdy i odpowiednio zaprojektowac mijanki (bez
dluzszych postojów) mniejsza odleglosc zrobilaby swoje i czas przejazdu
bylby krótszy.


Ale i tak dłuższy niż pospiesznego Bg-Poznań


Jest szybciej - bo inaczej nie mozna.


I nie będzie można. Ludzie mają jeździć z Poznania do Bydgoszczy
pospiesznymi. Tak chce PKP i co im zrobisz?


Sprawdz w SRJP, gdyby istnial pociag
bezposredni z Bydgoszczy przez Wagrowiec - jechalby okolo 3godzin 15minut,]


Raczej około 3h 30min. Tyle mniej więcej wyszłoby po dorysowaniu
strzałki między poc. 75130/1 a 11727, które raczej nie mają
dłuższych postojów po drodze.


w obecnym rozkladzie przez Inowroclaw, Gniezno osobowy jedzie okolo 3
godzin, tyle tylko, ze nie ma (z wyjatkiem jednego) osobowych polaczen
bezposrednich.


I nie myśl, że jest to przypadek... Skoro nie ma ich na linii
głównej, to tym bardziej nie będzie na bocznej. Oczywiście, fajnie
by było przejechać się bezpośrednim pociągiem z Poznania do
Bydgoszczy przez Gołańcz, Wągrowiec (a  może od razu zrobić pociąg
Poznań-Gdynia przez Wągrowiec - Bydgoszcz - Wierzchucin -
Kościerzynę... 8-)), ale wydaje mi się, że dużo realniej byłoby
pomyśleć np. o wymyśleniu sensownych skomunikowań w Kcyni i
Wągrowcu, żeby dało się pojechać z przesiadką. BTW przypominają mi
się ostatnie lata osobowych Wrocław - Łódź - te pociągi wcale nie
jeździły pełne, wręcz przeciwnie. Ludzie woleli pospieszne. Na  W
przypadku Poznań - Bydgoszcz zapewne byłoby tak samo. 3,5 godziny
a 2 godziny to jest jednak spora różnica.

Marek A. Salwa





Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
Inowrocław: Tanie pociągi pośpieszne będą jeździć przez miasto

Od 1 czerwca przez Inowrocław przejeżdżać będzie kilka par pociągów pospiesznych InterRegio spółki PKP Przewozy Regionalne. Jazda nimi będzie znacznie tańsza niż "pośpiechami" PKP Intercity.

Szybciej zestawem elektrycznym

Podczas najbliższej korekty rozkładu jazdy pociągów, która nastąpi 1 czerwca wprowadzonych zostanie także kilka zmian ważnych dla mieszkańców naszego rejonu. Przez Inowrocław będą kursować pociągi pospieszne InterRegio, wprowadzane sukcesywnie przez PKP Przewozy Regionalne na różnych trasach w Polsce.

Kursy InterRegio wykonywane są tzw. ETZ-ami, czyli elektrycznymi zestawami trakcyjnymi, wykorzystywanymi przede wszystkim do kursów osobowych, podmiejskich. Pociągi InterRegio, kursujące już np. na trasie Warszawa - Białystok zatrzymują się tylko na niektórych ważniejszych stacjach. W ten sposób PKP Przewozy Regionalne chcą konkurować na dłuższych trasach ze spółką PKP Intercity, która od ub. roku przejęła od nich połączenia pospieszne.

Do Gdyni, Poznania i Olsztyna

Jak poinformował nas Marek Ostrowski, zastępca dyrektora Kujawsko-Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy, 1 czerwca w rozkładzie jazdy pociągów kursujących przez Inowrocław pojawią się trzy pary InterRegio kursujących na trasie Poznań - Olsztyn, a w okresie wakacji także para pociągów na trasie Poznań - Gdynia.

Taki pociąg będzie również jeździł z Bydgoszczy przez Toruń do Warszawy. Co ważne, czas przejazdu będzie porównywalny z "pośpiechami" PKP Intercity, za to dużo tańszy. Dla przykładu podajmy, że bilet na pospieszny InterRegio z Bydgoszczy do Warszawy będzie kosztował 38,50 zł, gdy za podróż wagonami Intercity płacimy 50 zł.

Źródło: Gazeta Pomorska



Temat: kuj - pom (F) wracają
Tak jak obiecywałem - oficjalny komunikat Kujawsko - Pomorskiego Zakładu
Przewozów Regionalnych PKP w Bydgoszczy.

Kujawsko-Pomorski Zakład Przewozów regionalnych w Bydgoszczy informuje, iż w
oparciu o ustalenia ze spotkania związków zawodowych z przedstawicielami
Rządu RP i pracodawców kolejowych z dnia 19 grudnia br., z dniem 5 stycznia
2004 r. na okres pierwszego kwartału 2004 r. uruchomione zostaną wszystkie
pociągi oznaczone w wydawnictwach rozkładowych literą (F), czyli kursujące
po ogłoszeniu. Na terenie województwa kujawsko-pomorskiego na okres 5.I-
31.III przywrócone zostaną zatem 24 takie pociągi.

        Jednocześnie przedłużone zostało kursowanie pociągów z oznaczeniem
(F), które zostały przywrócone na okres 14-31.XII br. Oznacza to, iż pociągi
te będą kursowały do końca pierwszego kwartału 2004 r. nie tylko od dnia
5.I, lecz w ciągłości, tj. również w dniach 1-4.I (zgodnie z terminami
wynikającymi z rozkładu jazdy).
        Ponadto w związku z przywróceniem w okresie 5.I-31.III pociągów z
oznaczeniem (F) wprowadzone zostaną następujące dodatkowe zmiany w
rozkładzie jazdy pociągów regionalnych:
&#8226;     zawieszeniu ulega kursowanie poc. 9025 (G) rel. Bydgoszcz Gł. (odj.
17:42) - Wierzchucin w związku z wprowadzeniem do kursowania poc. 90225 (F)
rel. Bydgoszcz Gł. (18:04) - Chojnice (zgodnie z rozkładem pociągi te
kursują zamiennie);
&#8226;     zawieszeniu ulega kursowanie poc. 3025 rel. Inowrocław (odj. 6:37) -
Toruń Wsch. na odc. Toruń Gł. - Toruń Wsch. w związku z wprowadzeniem do
kursowania poc. 4020/1 (F) rel. Bydgoszcz Gł. - Toruń Wsch. (zgodnie z
rozkładem pociągi te kursują zamiennie);
&#8226;     zmianie ulega termin kursowania poc. 40024 rel. Toruń Wsch. (7:43)  -
 Toruń Gł., pociąg ten będzie kursował tylko w dni robocze;
&#8226;     zmianie ulega termin kursowania poc. 3032 rel. Toruń Gł. &#8211;
Inowrocław, pociąg ten będzie kursował tylko w dni robocze.





Temat: Zawieszenia od 1 lutego w PR Bydgoszcz
Od 1 lutego czekają nas zmiany w rozkładzie jazdy pociągów w naszym regionie.

Od samorządu województwa kujawsko-pomorskiego spółka PKP Przewozy Regionalne otrzyma 50 mln zł na dofinansowanie 231 pociągów w regionie. Oznacza to, że w obecnie obowiązującym rozkładzie jazdy będą pewne cięcia. Oto najważniejsze zmiany zaplanowane od 1 lutego.

Likwidacja

Wycofane będą pociągi na trasie Toruń Wsch. - Sierpc oraz Brodnica - Działdowo.

Przestaną kursować następujące pociągi:

- Bydgoszcz Gł. (odj. 20.56) - Tuchola/Chojnice,
- Kościerzyna (odj. 17.47) - Wierzchucin - Laskowice Pom.,
- Tuchola (odj. 22.38) - Bydgoszcz Gł.

Zmiana trasy

Pociągi kursujące dotychczas z Laskowic Pom. lub Grudziądza do Działdowa (i z powrotem) będą kończyły i rozpoczynały bieg na stacji Brodnica.

Pociąg z Kościerzyny (odj. 7.06) do Wierzchucina będzie kursował w skróconej relacji z Czerska do Bydgoszczy, w dodatku tylko w wakacje.

Podobnie będzie z pociągiem relacji Wierzchucin (odj. 9.00) - Kościerzyna, który pojedzie z Torunia do Czerska.

Pociąg z Bydgoszczy (odj. 14.41) do Kościerzyny będzie kursował tylko do Czerska.
Zmienioną trasą pojadą pociągi z Wierzchucina (odj. 5.14) do Kościerzyny i z powrotem.

Nie ten dzień, nie ta godzina

W niedziele i święta nie pojadą pociągi:
- relacji Inowrocław (odj. 5.30) - Bydgoszcz.
- relacji Brodnica (odj. 5.33) - Grudziądz

Z kolei pociąg z Grudziądza (odj. 19.41) do Brodnicy nie pojedzie w soboty i dni przedświąteczne.W soboty odwołany będzie skład z Chojnic (odj. 16.03) do Bydgoszczy.

Pociąg z Laskowic Pom. (odj. 14.40) do Brodnicy będzie na odcinku do Grudziądza opóźniony Laskowice Pom. Wcześniej natomiast pojedzie pociąg Inowrocław - Poznań Główny.

źródło: Gazeta Pomorska



Temat: Czerwcowa korekta RJ
Kujawsko-Pomorskie: zmiany rozkładu jazdy

Spółka PKP Przewozy Regionalne modyfikuje rozkład jazdy pociągów w województwie kujawsko-pomorskim. Zmiany zaczną obowiązywać 1 marca.

To odpowiedź na wnioski przesyłane do nas i do Urzędu Marszałkowskiego - tłumaczy Marek Ostrowski, zastępca dyrektora w Kujawsko-Pomorskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Bydgoszczy. - Po prostu wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów.

Jakie zmiany czekają podróżnych? O godz. 5.10 wyjedzie dodatkowy pociąg z Unisławia Pomorskiego do Chełmży .Skład ruszający dotychczas o godz. 18.15 z Bydgoszcz Gł. do Torunia pojedzie godzinę wcześniej. Pociąg Bydgoszcz Gł. - Unisław zamiast o 20.40 ruszy już o godz. 19.16 i będzie dojeżdżał do Torunia Gł. . Kurs z Chełmży do Bydgoszcz Gł. zostanie przesunięty z godz. 17.13 na 17.35 . Skład jadący o godz. 5 z Unisławia do Bydgoszczy będzie rozpoczynał bieg w Toruniu o godz. 4.10. Pociąg o godz. 4.57 z Torunia Gł. do Bydgoszcz Gł. na odcinku Toruń Gł. - Chełmża będzie kursował wyłącznie w soboty, niedziele i święta, zaś od Chełmży będzie kursował codziennie. Skład z Unisławia do Bydgoszczy Gł. z godz. 7.10 będzie jeździł tylko w dni robocze. Pociąg z Torunia Gł. (odjazd 15.04) do Bydgoszczy Gł. na odcinku Toruń Gł. - Chełmża wyjedzie również w soboty . Pociągi Bydgoszcz Gł. (odjazd 6.23) - Unisław nie będą kursowały w wakacje . Sład z Inowrocławia do Torunia Gł. zamiast o godz. 6.35 ruszy sześć minut wcześniej i zatrzyma się na stacji Toruń Kluczyki. Pociąg z Jabłonowa Pomorskiego do Iławy wystartuje o godz. 6.52 zamiast o godz. 6.45 . "Łuczniczka" relacji Bydgoszcz Gł. (odjazd 6.15) - Toruń Wschodni będzie odjeżdżała ze stacji Toruń Gł. o godz. 7.24 . Pociąg z Torunia Gł. do Włocławka odjeżdżający o godz. 22.40 będzie kursował codziennie. Skład relacji Włocławek - Toruń Wschodni (odjazd godz. 4.27) będzie kursował codziennie.

źródło: Gazeta Wyborcza




Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 104 postów • 1, 2, 3, 4