Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy PKP Kutno





Temat: Cięcia w nowym rozkładzie jazdy PKP
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/418481.html

100 pociągów zniknie z nowego rozkładu jazdy PKP, który od grudnia zacznie
obowiązywać w regionie łódzkim.

Zrezygnowano przede wszystkim z wczesnoporannych kursów składów podmiejskich,
tym samym pozbawiając dziesiątki osób dojazdu do pracy do Łodzi.

Pierwsze pociągi dotrą na łódzkie dworce dopiero przed godz. 6. Np. nie będzie
już pociągu ze Skierniewic przez Koluszki odjeżdżającego o godz. 3.30, a
docierającego do Łodzi o godz. 4.47. Podróżuje nim 60–80 osób.

– Takie są możliwości samorządu wojewódzkiego, który finansuje połączenia
regionalne. Staraliśmy się uratować te pociągi, które zapewniają dojazd do szkół
i uczelni – powiedziała nam Elżbieta Zielińska, naczelnik działu marketingu
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.

– Pomimo że funduszy jest więcej niż w poprzednich latach, to i tak nie
wystarczyło ich na utrzymanie wszystkich połączeń, głównie tych nierentownych –
powiedział Marcin Nowicki, rzecznik urzędu marszałkowskiego.

Cięcia dotknęły niemal każdej trasy. Z nowego rozkładu wypadną również kursy
nocne. Tylko dwa pociągi osobowe pozostaną na trasie z Kutna do Konina i
Poznania. Z Łodzi do Łowicza będą kursować trzy składy osobowe na dobę, a
dotychczas było ich osiem.







Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
„Latarnik" do Kołobrzegu, „Prosna" i „Wrocławianin" do Wrocławia, zmiana trasy „Włókniarza", kilka nowych składów osobowych kursujących w regionie łódzkim - to nowości w rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 13 grudnia.

W wakacje pociąg pospieszny „Latarnik" będzie kursował do Kołobrzegu przez Łódź Kaliską (odjazd o godz. 19.43). Łódź zyska dwa nowe połączenia do Wrocławia - „Wrocławianina" (odjazd o godz. 13.55) i „Prosnę" (odjazd o godz. 17.55). Pociąg pospieszny „Włókniarz" do Szczecina (odjazd o godz. 6.36) zamiast przez Kutno pojedzie przez Zduńską Wolę i Sieradz.

Będą także nowe składy kursujące do podłódzkich miejscowości - dwa bezpośrednie pociągi osobowe z dworca Łódź Fabryczna do Częstochowy (dotychczas trzeba było przesiadać się w Koluszkach), do Radomia, dwa składy osobowe ze stacji Łódź Kaliska do Zgierza i jeden do Częstochowy.

Źródło: NaszeMiasto.pl





Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
Ze Szczecina do Warszawy szybciej od 1 marca
Od 1 marca br. zacznie obowiązywać zmodyfikowany rozkład jazdy pociągów PKP Intercity. Wraz z nim, podróż pociągiem IC Chrobry ze Szczecina do Warszawy zostanie skrócona do 4 godzin 59 minut.

Dzięki skomunikowaniom pociągów dalekobieżnych, w rozkładzie jazdy pojawi się 6 nowych połączeń np. skomunikowanie pociągu pospiesznego i TLK w Kutnie zapewni dodatkowe poranne połączenie pomiędzy Częstochową, Łodzią a Poznaniem.

PKP Intercity konsekwentnie podnosi standard podróży na trasie Warszawa - Łódź. Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony klasy 1 i 2. W wagonach klasy 2 oferujemy teraz możliwość podróży w komfortowych przedziałach 6-cio miejscowych. W porannych pociągach na trasie Łódź - Warszawa (‼Łodzianin” oraz pospiesznym wyruszającym z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.51) wprowadziliśmy bezpłatne pakiety prasowe. Do pociągów cieszących się największą frekwencją będziemy dołączać dodatkowe wagony 2 klasy.

http://www.rynek-kolejowy.pl/10813/Ze%2 ... Bmarca.htm



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Łódź: PKP szykuje nowy rozkład

Nowe pociągi i nowe trasy, dzięki którym podróż będzie krótsza - to propozycje w rozkładzie jazdy pociągów dalekobieżnych dla Łodzi, który wejdzie w życie 8 grudnia.

"Włókniarz" pojedzie do Szczecina nie - jak dotychczas - przez Ostrów Wielkopolski, ale przez Poznań. Podróż skróci się o godzinę.

Źródło: NaszeMiasto.pl

Włókniarz cały czas jeździ przez Poznań. Zamiast przez Ostrów Wielkopolski pojedzie przez Kutno. Różnica przejazdu to około 30 minut a nie godzina. Puszczenie pociągu na rok i ponowne przenoszenie go na linie przez Kutno to jakaś paranoja. Może szybciej o troche, ale ten pociąg znowu będzie pomijał takie miasta jak Pabianice, Sieradz, Kalisz, Ostrów Wlkp., Jarocin - gdzie mieszka wiele więcej osób niż w np. w Kutnie, Kole, Koninie, Wrześni. Zresztą pociągów z Kutna do Poznania jest pełno. Z Łodzi do Wrocławia nawet żaden IC nie jeździ hehe, chociażby TLK. A w Kutnie mają wszystko od EC po osobówki.



Temat: [cyt][łódzk][RJ 2005] Cięcia
Express Ilustrowany

W grudniu nowy kolejowy rozkład jazdy

Już wiadomo - 50 pociągów regionalnych i 19 dalekobieżnych zniknie z nowego
rozkładu jazdy PKP, który zacznie obowiązywać 12 grudnia w województwie
łódzkim.

- Zostały zlikwidowane przede wszystkim ranne i nocne kursy. Pozostały
pociągi, które zapewniają dojazdy do pracy i do szkół. Natomiast na trasach
obsługiwanych przez 19 pociągów dalekobieżnych będą jeździć pociągi
Intercity - powiedziała Elżbieta Zielińska , naczelnik działu marketingu
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi, podczas wczorajszej prezentacji
nowego rozkładu.

Wprowadzono dodatkowe połączenia w wakacje z Łebą i Helem oraz z
Kołobrzegiem przez Kutno, Trójmiasto, Słupsk, Lębork i Koszalin.
"Podhalanin" relacji Poznań-Zakopane zatrzyma się w Koluszkach i
Tomaszowie. Przybyło także 14 pociągów regionalnych m. in. z Łodzi do
Tomaszowa, Zduńskiej Woli, Sieradza i Skierniewic .

dworca Łódź Fabryczna składy wyruszą 26 minut po pełnej godzinie, a z
Centralnego 35 minut po pełnej (z wyjątkiem godz. 19.05 i godz. 20.15).
Innymi trasami pojedzie 12 pociągów regionalnych i pośpiesznych. Np.
"Wrocławianin" zamiast w Łodzi będzie miał przystanek w Koluszkach.

W województwie łódzkim ma wreszcie kursować pojazd szynowy - zapowiada
urząd marszałkowski. - Przetarg na taki pojazd, do którego przystąpiło 8
firm, ma zostać rozstrzygnięty 20 grudnia. (mr)





Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Mnie też ciekawi jaki ten pociąg ma obłożenie.
Najciekawsze jest to, że Cieszyn nie ma żadnego regularnego połączenia z Czeskim Cieszynem komunikacją miejską tylko w soboty ( z racji targu ) 5 kursów rano z Czeskiego Cieszyna i po południu pięć do Czeskiego Cieszyna i to wszystko.

Wiele osób mówi o tym, że regularna komunikacja między miastami by się przydała i wedłyg mnie PKP mogłoby na tym skorzystać bo bilet w cenie 2 zł na tą relację nie jest wygórowany PKS bierze 3 zł

No i układ połączeń (według mnie)

Cieszyn - Czeski Cieszyn
6.45
9.15
12.15
14.15
16.15
18.00

Czeski Cieszyn - Cieszyn
6.55
9.55
12.55
14.55
16.55
18.10

[ Dodano: Czw Sie 28, 2008 15:26 ]
UWAGA UWAGA INFORMACJA POTWIERDZONA, ALE NIE WIADOMO CZY SIĘ ZIŚCI, BO WIADOMO, ŻE W PKP NIC NIE JEST PEWNE NAWET W LISTOPADZIE.

Od nowego rozkładu jazdy będzie kursować nocny pociąg międzynarodowy Stanisław Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Berlin Lichtenberg przez Kutno, Toruń, Bydgoszcz, Toruń, Krzyż, Gorzów Wlkp, Kostrzyn.

W Krzyżu dołączane będą do niego wagony relacji Kraków - Berlin i Gdynia - Berlin, Kaliningrad - Berlin, a wyczepiane wagony Warszawa - Świnoujście.

Pociąg ma wyjeżdżać z Warszawy o 22 w Berlinie o 8, a z Berlina o 21, w Warszawie po 7



Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
Łódź: Od 14 grudnia nowy rozkład jazy PKP

Prasa łódzkie„Latarnik" do Kołobrzegu, „Prosna" i „Wrocławianin" do Wrocławia, zmiana trasy „Włókniarza", kilka nowych składów osobowych kursujących w regionie łódzkim - to nowości w rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 14 grudnia.

W wakacje pociąg pospieszny „Latarnik" będzie kursował do Kołobrzegu przez Łódź Kaliską (odjazd o godz. 19.43). Łódź zyska dwa nowe połączenia do Wrocławia - „Wrocławianina" (odjazd o godz. 13.55) i „Prosnę" (odjazd o godz. 17.55). Pociąg pospieszny „Włókniarz" do Szczecina (odjazd o godz. 6.36) zamiast przez Kutno pojedzie przez Zduńską Wolę i Sieradz.

Będą także nowe składy kursujące do podłódzkich miejscowości - dwa bezpośrednie pociągi osobowe z dworca Łódź Fabryczna do Częstochowy (dotychczas trzeba było przesiadać się w Koluszkach), do Radomia, dwa składy osobowe ze stacji Łódź Kaliska do Zgierza i jeden do Częstochowy.

Źródło: NaszeMiasto.pl



Temat: Rozklad jazdy PKP


A tak przy okazji, właśnie wpadł tu kumpel i jak mu pokazałem serwis
hacona, to się mocno w zruszył oglądając rozkład jazdy stacji Śrem
(stamtąd pochodzi). Bo w Śremiu nie ma pociągów, tylko jest Kolejowa
Komunikacja Autobusowa, tzn. jeżdżą autobusy. Tzn. tory są, ale nie
jeżdżą pociągi, bo się nie opłacało, he he he... :)


Wersja programu PKP z Gdanska (z Marsa ;-)) pozwolila mi kiedys spedzic
trzy godziny na dworcu w Kutnie czekajac na pociag ktorego nie bylo.
Ale ostatnio okazal sie tak sprytny, ze pokazal dojazd do Warszawy
Centralnej przez Warszawe Srodmiescie. Podal nawet ze ostatnia przesiadka
nie jest na pociag ale wymaga ok.20 minut drogi piechota ;-).

Piotr Klaban.





Temat: Mamy w końcu upragniony nowy rozkład jazdy PKP 2007/2008!
Rozkład jest ciekawy, zaskakuje duża ilość połączeń Krakowa/Katowic ze Szczecinem. Za to plusy dla PKP PR. Pojedzie pośpiech przez Bytom, Tarnowskie Góry, dogodne godziny i znakomite skomunikowanie w Poznaniu z osobowym do Kołobrzegu. Tak jak dawniej Gwarek miał przesiadkę na Kołobrzeg, widać wracają do dawnych rozwiązań.
Minus to długi czas przejazdu pośpiesznych Katowice - Gdynia przez Kutno, Bydgoszcz.
Dziwne to wszystko, ponieważ połączenie osobowe Katowice - Inowrocław z przesiadką na pośp.do Gdyni (Bachus), okazuje sie czasowo niemal identyczne jak jazda bezpośrednim pośpiesznym Katowice - Częstochowa - Kutno - Toruń - Gdynia. Nie wiem czy jest jeszcze jakiś kraj w którym osobowy zatrzymujący sie wszędzie, jest czasowo zbliżony, a może nawet szybszy od pośpiesznego? U nas patrząc na rozkład niestety tak. Lepiej jechać z Katowic o 7.15 osobowym do Inowrocławia, przesiadka na pośp. , od jazdy z Katowic Dokerem czy Stoczniowcem, co niestety ośmiesza spółkę PR. Dlaczego tak długie czasy przejazdu Katowice - Łódż - Gdynia?



Temat: Koszt przejazdu
Wybieram sie jutro do Warszawy. Próbowałam się zorientować ile
wyniesie mnie podróż, ale  komputerowy rozkład jazdy PKP nie
uwzględniają zniżek. Moze pomozecie mi wyliczyc ile zapłace za taki
bilet.

Płock (6:53) - Kutno (7:58) - P
Kutno (8:16) - Łowicz Gł. (8:56) - O
Łowicz Gł. (10:10) - Warszawa Cent. (11:10)- P

Warszawa Centr. (17:02) - Kutno (18:29) - P
Kutno (18:49) - Płock - (19:56) P

Dodam jeszcze, ze jadą dwie dorosłe osoby (bez zniżek) i jedno dziecko
(lat 5). Mam zamiar skorzystać z oferty "Przejazdy rodzinne")

Dzięki i pozdrawiam

Angelika





Temat: Małe pytanko

| |

| 3 czy tak jak obecnie przez Łódź Kal.- Kutno - i te inne dziury !!!

| No, no... Piotrków Tryb., Włocławek i Toruń nazywasz dziurami...
| Gratuluję!

IMHO lepiej, że nie jadą węglówką, przecież się można było wściec z Vmax
= 50 km/h !


Wcale po węglówce nie jadą pociągi 50km/h , szlakowa jest 100km/h od Kalet. Są
rownież ogranicza ale to tylko z powodu zużycia szyn .  


--
Pozdrawiam
Jakub Zaporowski,
Gliwice
"Nie wskakuj do podstawianego pociągu!
To KALECTWO lub ŚMIERĆ!"
(C) Rozkład jazdy PKP z 1975 roku


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Kolejowe cięcia w rozkładach jazdy ominą stolicę
Kolejowe cięcia w rozkładach jazdy ominą stolicę
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3245779.html
#v+
Wielkie cięcia połączeń kolejowych, które wchodzą w życie w sobotę,
ominą warszawiaków. Zagrożone jest tylko jedno połączenie - z Hajnówką.

Aż 131 kursów w całym kraju zlikwiduje w sobotę spółka PKP Przewozy
Regionalne, która narzeka na zbyt niskie dotacje od samorządów. Na
szczęście cięcia nie dotyczą Warszawy. Z rozkładów jazdy może zniknąć
tylko jeden pociąg do stolicy - z Hajnówki, który przyjeżdża o godz.
21.35, a na Podlasie wraca o godz. 7.25 rano. PKP Przewozy Regionalne
warunkowo przedłużyły kursowanie tego pociągu do końca czerwca. Później
zlikwiduje go, jeśli nie dostanie dodatkowych pieniędzy od samorządu
Podlasia.

Inne połączenia do Warszawy nie są zagrożone, bo jeżdżąca w okolicach
stolicy spółka Koleje Mazowieckie nie ma takich problemów finansowych
jak PKP Przewozy Regionalne. Od początku istnienia, czyli od stycznia
zeszłego roku, dostaje coraz większe dotacje od samorządu Mazowsza - w
tym roku będzie to 130 mln zł. Wcześniej na pociągi w naszym
województwie przeznaczano najwyżej 40 mln zł.

Kłopoty pojawiły się za to na peryferiach Mazowsza, gdzie wjeżdżają
pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne. W sobotę zlikwidowane mają być
połączenia z Kutna do Płocka. W sprawie finansowania tych połączeń
muszą wspólnie porozumieć się samorządy województwa łódzkiego i
mazowieckiego.
#v-

Zdravim!





Temat: Opinie o pociągach PKP Intercity SP z o.o.


Cześć co sądzicie o pociągach EC, IC, Ex uruchamianych przez PKP Intercity
Sp. z o.o.


Pociągami tzw kwalifikowanymi jeżdżę bardzo często.  Niestety moja opinia
jest jak najgorsza. Standard pogarsza się nieustannie. Chociażby przykład
pierwszy z brzegu: w ostatnią sobotę jechałem Mickiewiczem z Kutna do
Warszawy. Wagon pierwszej klasy (jedyny,drugigo nie było, ale mniejsza z tym
i tak było pusto): szyby brudne, brak jakichkolwiek zasłonek nie mówiąc już
o takich luksusach jak zagłówki czy dywaniki. Opóźnienie około 20 minut,
prowadzony przez siódemkę. W ubikacji na podłodze warstwa lodu, brak wody w
umywalce. A jeszcze nie tak dawno uważałem ten pociąg za wzorcowy: wagony po
NG, czyściutko, zagłówki, dywaniki, były nawet reklamówki z rozkładem jazdy.
I tak niestety jest wszędzie. I nie jest tu usprawiedliwieniem brak kasy. Bo
dlaczego niby zniknęły z wnętrz wagonów tablice kierunkowe, a często i te z
numerami wagonów? A kiedyś w IC zawsze była prasa, reklamówki z rozkładem
jazdy...

Zawsze bardzo mnie bawi kiedy słyszę wypowiedzi różnych panów z PKP IC o
wspaniałym standardzie ich pociągów.

Tylko zastanawiam się na czym polega ta kwalifikacja. Bo taki np Łodzianim
jest bardzo przyzwoity, lepszy od niejednego ekspresu. Nie widziałem go
dosyć dawno, ale mam nadzieję, że nic się nie zmieniło.

Pozdrawiam.
Piotrek.





Temat: Coś im się nie udał ten P21102...


No i jak widać, niewiele z tego wszystkiego wyszło. Wniosek?
1) potrzebne jest połączenie bezpośrednie;


Po co jechać 2 pociągami w odstępie kilku minut na trasie Kutno - Bydgoszcz.


2) czas na przesiadkę jest za krótki (czyt. potencjalni pasażerowie obawiają
się
opóźnienia);


Tu się zgodzę, ale mimo wszystko pociąg czeka na skomunikowanie.


3) mało kto wie o tym połączeniu z przesiadką (co na PKP absolutnienie


dziwi);

Racja. Ale wykazuje je elektroniczny rozkład jazdy, a także można się o nim
dowiedzieć w informacji telefonicznej i stacyjnej.


4) godziny odjazdu/przyjazdu są nie teges (co na PKP ...)


Godziny przyjazdu i odjazdu są teges. Proszę zobaczyć rozkład jazdy innych
pociągów W-wa - Bydgoszcz.


5) na PKP można spieprzyć wszystko;


a to się zgadza.

Również
pozdrawiam
Również
Piotrek





Temat: Służbowe rozkłady jazdy


Mam następujące służbowe rozkłady jazdy, zeskanowane i gotowe do
wysłania:

Warszawa-CMK-Kraków 73 kB
Warszawa-CMK-Zebrzydowice 390 kB
Warszawa-Koluszki-Łódź 166 kB
Warszawa-Radom 105 kB
Warszawa-Terespol 145 kB
Warszawa-Kutno 90 kB
Elbląg-Malbork-Tczew-Gdynia-Lębork 143 kB
Katowice-Bielsko B. 122 kB
Katowice-Bytom 58 kB
Katowice-Gliwice 60 kB
Kielce-Częstochowa 106 kB
Kraków-Chabówka 162 kB
Kraków-Tarnów 163 kB
Psary-Zawiercie 49 kB
Tarnów-Stróże-Nowy Sącz-Muszyna 189 kB
Tunel-Kraków 122 kB

Niektóre są aktualne, pozostałe z 1998. Oprócz tego na mojej stronie
kolejowej jest
od niedawna służbowy rozkład poc.1400/1 Beskidy na odcinku Warszawa
Wsch.
(Warszawa Groch. Park) - CMK - Katowice Zawodzie.


Jak smiesz publikowac dokumenty wewnetrzne PKP... to przeciez
"tajemnica"...   Kolega 5amborski cie wlasnorecznie rozjedzie na
przejezdzie za to przestepstwo   ;-)





Temat: EP09 tylko dla PKP IC?


| Dlaczego więc, PKP PR nie uruchamia pociągów, aby taką prędkość
| osiągnąć dzięki EP09?
obecnie  widac pociagi IC na CMK z EU07 więc co tu mówić o EP09
w pospiesznych.
Co więcej z zanalizy nowego rozkładu jazdy wynika, że znika chyba
ostatni pociąg PR na 160km/h - Batory - gdyż wydłużył mu się czas
jazdy - czyli pojedzie planowo z anglikiem a może z EP08?

Co do PR z na E30 to na razie w zpełności wystarczyłoby uruchomienie
jakichkolwiek pociągów czy też poprawa skomunikowań.
teraz ma Bystrzyca przyjeżdzać do Kutna a dalej nie udało mi się
znaleźc skomunikowania czymś do Poznania.


Ale nie o to chodzi. Czy aż tak cięzko to zrozumieć.
Chodzi o to, dlaczego EP09 nie są wykorzystywane przez spółkę PKP Przewozy
Regionalne?

Bo jak dojdzie do prywatyzacji PKP InterCity załużmy, to stan prawny może
zakażać używania lokomotyw EP09 do użytku tylko dla PKP IC.
I co wtedy? Spółka PKP PR, będzie mogła sobie zagarnąć EP09, a pociągi
IntterCity będą jeździć ze świnią i prędkością nie wiekszą niż 125 km.h?

Dość poważny problem.





Temat: Monopol PKP Intercity
Interesujący temat, interesująca dyskusja. Sporo jeżdżę pociągami między Warszawą i Poznaniem, ale jakoś nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Dziś prześledziłem w internecie rozkład jazdy i dostałem swego rodzaju olśnienia! Faktycznie - są tylko drogie pociągi PKP IC!
Niedawno zastanawiałem się dlaczego od nowego rozkładu pociągi pospiszne z Warszawy będą dojeżdżać tylko do Kutna i Konina. Teraz już wiem!

Pozostaje nam tylko krzyknąć: Konkurencja szkodzi klientowi! - PKP IC



Temat: Rozkład jazdy 2009/2010 - PKP Intercity

Ja bym się ucieszył z tej zmiany a i pasażerowie pewnie do pociągu by wrócili. Wedle informacji od jednego z konwojentów frekwencja do Berlina po wprowadzeniu nowego rozkładu bardzo spadła - podróż przez Krzyż i Kostrzyn jest jednak dużo dłuższa niż przez Rzepin.

Tak się zastanawiałem nad tym "dużo dłuższa" i znalazłem coś takiego:
Berlin 20:48
Kostrzyn 22:25/22:35
Gorzów 23:29/23:31
Krzyż 0:28/0:40
dalej obwodnicą Poznania
Warszawa Centralna 4:40 (albo i wcześniej..)
więc nie za długo tylko za szybko.

a nawet obecny czas jazdy przez Bydgoszcz, mógłby być krótszy gdyby wyciąć postoje, obecny Moniuszko mógłby jechać 90 minut dłużej niż dawny Kiev Express.

No ale "po co" PKP ma się interesować wożeniem ludzi z Gorzowa do Warszawy (czy też Krakowa).

Jeszcze jeden rozkładzik:

Berlin 20:48 (jak teraz)
Kostrzyn 22:25/22:34
Gorzów 23:18/23:20
Krzyż 0:17/0:30
obwodnicą Poznania, dobry -jak na PL -lok
Kutno 3:10/3:20
Łódź Widzew 4:55/5:00
Warszawa Centralna 6:30



Temat: Zmieniona trasa "Włókniarza" na wrzesień 2008
Witam,

Czy dysponuje ktoś może rozkładem jazdy tego pociągu po zmienionej (ze względu na jakieśtam remonty) trasie ? Na stronach PKP nie ma nawet wzmianki o tym, a w piątek jadąc od strony Poznania trasa biegła przez Kutno, Łowicz, Skierniewice i Koluszki zamiast jak zawsze przez Kutno, Lęczycę, Zgierz. Zazwyczaj pokonuję tym pociągiem odcinek Łódź-Poznań kilkanaście razy w miesiącu, we wrześniu jechałem dopiero raz i od razu trafiłem na grube zmiany.
Interesuje mnie jak wygląda trasa w drugą stronę, tzn czy pociąg odjeżdża normalnie z dworca kaliskiego o zwykłym czasie (7.19 rano) czy też może startuje z Fabrycznego ? Trasa przez koluszki/skierniewice jakoś nie pasuje mi do dworca kaliskiego. Chciałbym też wiedzieć, czy jadąc w stronę Łodzi jedzie na dworzec fabryczny czy kaliski oraz czy stacje pomiędzy Kutnem a Łodzią są jakoś unormowane ? Trochę to dziwnie wyglądało, bo w Łowiczu/Skierniewicach ledwo zwolnił przejeżdżając przez stacje, a w Koluszkach się zatrzymał. Nawet konduktor nie był mi w stanie udzielić takich informacji, a postój w Koluszkach bardzo mi odpowiada.



Temat: Przystanek Włoszczowa Północ

Teraz jadąc do Włoszczowej i ni etylko nie wolno palić - tytoniu

Nowe połączenia znalazły się także w ofercie PKP Intercity. Wraz z nowym rozkładem jazdy w pociągach typu Intercity zaczął obowiązywać całkowity zakaz palenia.

Spółka poinformowała także, dotychczasowy podział na przedziały dla palących i niepalących nadal obowiązuje w pociągach ekspresowych i pociągów kategorii TLK.
Jak widac podczas podrozy do Wloszczowej i Wloszczowej Polnoc palic bedzie mozna. Pociagi klasy IC tam sie nie zatrzymuja.

Według Donaty Nowakowskiej z Kolei Mazowieckich, aby zapewnić połączenia pasażerom spoza Mazowsza spółka ma prowadzić przewozy również poza granicami woj. mazowieckiego, m.in. na terenie woj. świętokrzyskiego (trasa Szydłowiec-Skarżysko Kam.), łódzkiego (trasy do Skierniewic i Łowicza), lubelskiego (trasy Zajezierze- Dęblin i Radomyśl-Łuków i Mika-Dęblin) oraz warmińsko-mazurskiego (trasa Mława-Działdowo).

Pociagi do Skierniewic i Lowicza nie sa zadna nowoscia. Wiec czym tu sie chwalic?
Szkoda, ze nie prowadza zadnych pociagow na linii Plock- Kutno, gdzie PR zlikwidowaly wszystkie pociagi osobowe. Ostal sie jeden pospieszny jadacy z Poznania. Zreszta Plock-Sierpc to tez bylo by ciekawe polaczenie, zwlaszcza, ze szynobusy KM nie sa bardzo mocno wykorzystane.
Problem linii Plock-Kutno polega na tym, ze Plock jest na Mazowszu, a Kutno w wojedztwie Lodzkim.
W zwiazku z deficytem EZT w KM, na linii Warszawa - Radom mozna spodziewac sie kolejnych obiegow prowadzonych skladami wagonowymi.

Krzysztof



Temat: PKP w Unii


| No dobrze, czas przejazdu taki sam ale pora inna. Torami zarządzają PLK.
| PLK ustalają rozkład jazdy. Przyjdzie DB, SNCF i PKP IC. Kto dostanie
| trasę w atrakcyjniejszej porze?

A wytrasować pociągu 10 min. później czy wcześniej nie można?
Jeśli DB zaoferuje podobną usługę za niższą cenę, to skończy się dojenie
pasażerów.


Jeśli dobrze rozumiem Liberadzkiego, to nie ma mowy o takiej konkurencji. Po
pierwsze wmawia, że teraz DB nie może wozić pasażerów polskich, a ciekawe
kogo wożą niemieckie wagony w waflu, a po drugie ta pożal sie boże
konkurencja ma być ograniczona tylko do pociągów międzynarodowych. DB
przecież nie będzie jechało z Berlina żeby zawalczyć o klientów miedzy
Kutnem a Płockiem.
Jednym słowem PKP może spać spokojnie.





Temat: Kilometraz Krakowianki


Czy moze mi ktos podac kilometry na trasie
Poznan - Wrzesnia - Kutno - Lodz Kaliska
- Tomaszow Maz. - Idzikowice vel. Opoczno Pld. ;-)
- Kozlow - Krakow?

Kilometraz Poznan-Kutno moge znalesc na pkp.pl, ale reszty nigdzie nijak :-(
Z gory dzieki, sluze excelem do liczenia srednich odcinkow
tras w podziekowaniu ;-)


Dane z Sluzbowego Rozkladu Jazdy, wiec sa prawdziwe, a nie te ktore serwuje PKP
podroznym...
0,00 Lodz Kaliska
55,70/0,00 Tomaszow Maz.
25,71/0,00 Zapowiedz podg
4,60/80,33 Idzikowice
170,48/0,25 Psary
2,93/32,57 Starzyny podg
0,00/262,15 Kozlow
319,75 Krakow Gl.Osob.

Czyli 55,70+25,71+4,60+90,15+2,68+32,57+57,60=269,01 km

Pozdrowienia
Grzesiek





Temat: Ojciec Święty w Polsce
Oto przybliżona treść ulotki reklamującej pociągi specjalne z okazji
pobytu
papieża Polsce:

"Rozkład jazdy pociaów okolicznościowych na trasie Konin-Licheń-Konin:
DZIEŃ 06.06 :
Konin (odjazdy) 14:00 15:00 16:00 17:00 18:00 19:00 22:40 23:50
Licheń (odjazdy) 23:00 23:50
DZIEŃ 07.06 :
Konin (odjady) 1:10 1:45 2:20 2:50 3:50 4:40 5:40 12:50 14:00 15:00
16:00 17:00
Licheń (odjazdy) 0:20 9:90 11:30 12:00 12:50 13:50 14:40 15:10 15:40
22:10 22:50 23:30
DZIEŃ 08.06
Konin (odjazdy) 3:40 4:20 5:00
Licheń (odjazdy) 10:00 11:00 12:00

nabycia na stacjach: Poznań Gł. , Września, Konin, Koło, Gniezno oraz
u konduktora na w/w trasie."

Uruchomione będa także dodatkowe pociagi na trasie Poznań-Konin-Kutno
w dniach
06-08.06.1999 :
POZNAŃ 1:15 2:00
KONIN 2:10 2:56

KONIN 13:28
WRZEŚNIA 14:22

KUTNO 1:53 2:09
KONIN 3:05 3:20

KONIN 13:30 14:00
KUTNO 11:39 15:27

Kursować będa również wszystkie pociagi normalnie kursujace tylko w "D"

A teraz kilka wyjaśnień i uzupełnień:
Stacja Licheń (na ulotce rysunek całkiem ładnego dworca) oczywiście w
rzeczywistości nie istnieje. Pociagi będa zatrzymywać się na
prowizorycznej stacji
w Wygodzie około 3km na północ od Lichenia. Stacja położona jest na
lini łaczacej
Pątnów z odkrywka Lubstów. Linia należy do kopalni węgla brunatnego
Konin.
Pociagi pojada więc najpierw po lini PKP do Pątnowa, a dalej w/w linia.
Prawdopodobny skład pociagów: SM42+wagony piętrowe.





Temat: Strzeż się pociągu pospiesznego
PKP Przewozy Regionalne zapraszają do korzystania z nowej oferty spółki, konkretnie chodzi o pociągi Inter Regio.
Nowy pociąg INTER REGIO relacji Poznań Gł.- Warszawa Wschodnia- Poznań Gł
Pociąg kursuje w piątki i niedziele 3.05 -21.06, oprócz 12.06 i od 4.09 oraz 10.06
Rozkład Jazdy Poznań Główny - Warszawa Wschodnia
Poznań Główny odj. 13:36
Września odj. 14:11
Słupca odj. 14:27
Konin odj. 14:44
Koło 15:03
Kutno 15:45
Warszawa Zach. odj. 17:10
Warszawa Centralna przyj.17:15/ odj. 17:20
Warszawa Wschodnia przyj. 17:27

Warszawa Wschodnia- Poznań Główny
Warszawa Wsch. odj. 18:28
Warszawa Centralna odj. 18:39
Warszawa Zach. odj. 18:43
Kutno odj. 20:05
Koło odj. 20:35
Konin odj. 20:52
Słupca odj. 21:09
Września odj. 21:25
Poznań Główny przyj. 22:02
PROMOCYJNA CENA NA TRASIE Poznań Główny - Warszawa Wschodnia 38,50zł bilet normalny



Temat: Kilometraz Krakowianki





Czesc !
Na odcinku Lodz - Tomaszow i tak oszukaja.....
PKP nie wie, ze kupa pociagow, np. Lodz - Zagorz i Lodz - Skarzysko
omija szerokim lukiem Koluszki nie mowiac o Slotwinach...
a te kilka km na bilecie to oczywiscie oczko wyzej w taryfie :))))


    Po pierwsze zależy o jaką odległość chodzi, bo jeśli tzw. odległość taryfową
to jest ona w rozkładach jazdy i wcale sie nie dziwię, że nie ma dodatkowych
tras w systemie pozwalających na wydanie biletu "bez Koluszek" itp. W całej
polsce pociągi pasaż. jeżdżą po kilku - kilkunastu łącznicach, które skracają
odległość między punktami i głupotą byłoby wprowadzanie dodatkowych tras, bo jak
wielu pasażerów będzie umiało powiedzieć, czy jego pociąg omija Koluszki, czy
jedzie przez nie... lub czy jedzie przez Łódź Kaliską i Łódź Widzew, czy tylko
przez Kaliską, a może tylko przez Widzew, a może przez żadną z nich ?

Odległości taryfowe to:
Poznań     0
Kutno      179
Łódź Kal. 247
Tom. Maz. 309
Dęba Opocz. 330

Opoczno Płd.   0
Kraków Gł.     169

Brakującego odcinka nie ma w SRJP, więc odległość taryfową znajdziesz u
kasjerki, a w przybliżeniu na podstawie D29 można ją określić na:
Dęba Opocz.     0
Idzikowice        9
Opoczno Płd.   27

W sumie: Poznań - Kutno - Łódź Kal. - Idzikowice - Kraków Gł.  526 km

Kto ma bilet na tą trasę ? O ile sie pomyliłem w obliczeniach ?
Pozdr. !
Mick





Temat: Jak osobowy stał się pospiesz nym, czyli Skarżysko i Lublin.


Tak czy inaczej - cala ta linia leży w woj. Mazowieckim,
i poza nie wyjechać
się tamtędy już nie da w związku z unicestwieniem 520 :-(((( -
może więc to
tłumaczy powód dla którego pekapa zmuszona bulić na rzecz KM haracz za
korzystanie z tej linii


Jaki haracz?
Jeśli dobrze rozumiem, to pociąg jest albo PKPPR albo KM, (w tym przypadku
będzie KM, bo osobowy w woj. maz.) i przewoźnicy płacą opłaty dla PKP PLK, a
nie sobie.


postanowiła definitywnie uwalić na niej popyt przy
pomocy księzycowego rozkładu jazdy i pozbyć się jej mniej więcej za rok?


Który rozkład uważasz za księżycowy?
Wydrukowany w cegle, czy ten obecny?


Ale tu nasunął mi się pewien konstruktywny pomysł, jak pekapa mogłaby
wystrychnąć na dudka złodziejską spółeczkę: przemianować pociągi osobowe
kursujące w dłuższych relacjach typu Wawa-Skarżysko, Wawa-Lublin,
Wawa-Kutno,
Wawa-Olsztyn - na... pośpieszne w promocyjnej cenie osobowego.


Pierwszy etep już jest, teraz tylko czekać na promocyjną taryfę :-)


Tak jak to
było z "Koromranem" parę lat temu. Tylko czy sama już nazwa "pośpieszny" w
relacji np. Wawa-Zalesie Górne nie odstraszy wielu pasażerów?


Odstraszy.


No i najważniejsze: czy pekapa w ogóle zechce o nich zawalczyć?


Nie. Ale do tego Zalesia to cięzko inaczej dojechać... :-)

Pozdrawiam,
Franek Grzegorek





Temat: Jak osobowy stał się pospiesz nym, czyli Skarżysko i Lublin.



| Chodzilo o podzial wplywow PKP PR i spolki KM.
| Wplywy z pospiesznego trafia do PR

A, czyli PR chce mieć te pociągi u siebie, więc musi zrobić z nich
pośpieszne w granicach woj. maz.

Kolejne pociągi w których zrobi się luźniej:
Przyśpieszone wagonowe Kutno taryfa P na odcinku Warszawa - Łowicz.


Tu byłem świadkiem zupełnej bryndzy na WC: na peronowych rozkładach jazdy
i "klapkach" - osobowy, wg tablic na mechpomach - również (w kolorze
czarnym), a z megafonów zapowidź: "pospieszny do Łowicza i dalej jako osobowy
do Kutna".
Teraz na dniach spodziewałbym się kolejnego kroku wstecz na "ucywilizowanej"
nieco społecznym wysiłkiem linii do Ostrołęki: bezpośredni do i z Warszawy
Zach stanie się zapewne jeszcze jednym pośpiesznym kiblem, oby nie "full
plastic" jak to było pod koniec lat 80-tych.

Pozdrawiam
Tomek Janiszewski





Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego
PKP - Od piątku nowy rozkład

Wprowadzony zostanie między innymi pociąg "Ostrowianin" (z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską).

Wydłużone o odcinek do Zgierza będą relacje niektórych porannych i popołudniowych pociągów z Łodzi do Poznania i z powrotem. Na stacjach Piła, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno będzie więcej możliwości przesiadania się, a pociągi przyspieszone na linii Wrocław-Poznań będą miały nowe postoje.

Wielkopolanie odczują też zmiany dotyczące województwa lubuskiego. Inne będą godziny i terminy kursowania na liniach Kostrzyn-Gorzów Wielkopolski, Krzyż- Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski-Krzyż.
W Wielkopolsce to jednak dopiero początek zmian. Kolejna korekta rozkładu jazdy wprowadzona zostanie 11 lutego i będzie związana z przejściem do następnego etapu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego. Wtedy poprawki będą znacznie większe.

Źródło: http://jarocin.naszemiasto.pl/wydarzenia/813419.html?ses_nm=12992239fae5d43b0d6770c76aa2c5cc



Temat: Impr. Krosniewice - Jerzmanowo - Dobre (korekta trasy)
W dniu 23 listopada odbedzie sie przejazd pociagiem technicznym na
trasie:
Krosniewice - Boniewo - Dobre Kujawskie i powrot do Krosniewic.
Pociag nie pojedzie do Brzescia Kujawskiego jak omylkowo podal kol.
Izydorczak.
Sklad: Lxd 2 + rumuńska klasa + ratunkowy. W powrotnej drodze sklad
zostanie powiekszony o 10 weglarek.
Wyjazd z Krosniewic o 9.30.
Cena:40 zł.
Potwierdzam to, ze przejazd odcinkiem Boniewo - Jerzmanowo - Dobre moze
byc ostatnim.
Powodem jest brak zainteresowania wladz lokalnych przejeciem wezla w
Dobrym i przyleglych linii co w konsekwencji prawdopodobnie doprowadzi
do ich likwidacji.
Pragne zwrocic uwage, ze przejazd ma charakter techniczny (sciagniecie
wagonow). Z tego powodu oraz ze wzgledu na tragiczny stan torow nie
mozemy podac dokladnego rozkladu jazdy. Bedziemy sie starac aby przejazd
odbyl sie mozliwie sprawnie. Naturalnie przewidujemy fotostopy ale z
uwagi na powyzsze fakty i dlugosc trasy moze byc ich nieco mniej.

Propozycje dojazdu do Krosniewic:

Z Warszawy: W-wa Centr. 7.19,  Kutno 8.44 dalej PKS 9.00 i przyjazd do
Krosniewic  9.20.
Z Poznania: Poznan Gl. 5.00, Krzewie 8.08 dalej PKS 8.24 -
Krosnieiwce  8.27.
Z Lodzi: PKS 7.30 - Krosniewice 8.39.
Z Bygoszczy: PKP 6.32 - Kutno 8.43 ( ekspres z taryfa poc. pospiesznego)

Zapraszamy !!!
Stowarzyszenie Kolejowych
Przewozow Lokalnych
_________________
Pozdrawiam z Kalisza
Michal





Temat: Zmieniaj z nami rozklad jazdy...
Proponowane zmiany od 01.06:

http://www.pr.pkp.pl/img_in//propzmianrozkl.pdf

Kilka ciekawostek, m.in. lacznik do Biebrzy (Suwalki - Olecko - Elk),
lacznik do Kopernika (Bydgoszcz - Chojnice; MATE - chyba bede CI jednak
wodke wisial... ;-)  ), zmiana godzin kursowania Barnima, wydluzenie
Lublin - Kutno do Swinoujscia...





Temat: Torun-Otloczyn
Witam!
W dniach 9-18.VIII.2005r. powodu budowy autostrady wstrzymano calkowicie
ruch kolejowy na szlaku Otloczyn-Torun. Niektore pociagi dalekobiezne
jezdza okrezna droga przez Inowroclaw. A inne z kierunku Kutno, koncza
bieg w Otloczynie, pasazerowie musza jechac zastepczym autobusem do
Torunia, dalej do Bydgoszczy pociagiem lacznikowym.
Na stronie
http://www.pr.pkp.pl/dokumenty/otloczyn/mapka-otloczyn-kom-zastepcz-V...
jest mapka zastepczej komunikacji autobusowej i okreznych drog kolejowych.
Jesli chodzi mi o pociagi, ktore jezdza okrezna droga przez Klodawe, Lipie
Gory, Inowroclaw, Nowa Wies Wielka i Bydgoszcz Lesna (magistrala weglowa),
to zastanawiam sie, dlaczego te pociagi nie jezdza przez Inowroclaw,
Gniewkowo do Torunia, dalej normalnie do Bydgoszczy przez Solec Kujawski
zgodnie z rozkladem jazdy. Nie rozumiem.
Pozdrawiam.
S.K.




Temat: Bez wachadelka - bez pendolina :-(


| na trasie Wa-wa - Kraków są duże luzy i spokojnie
| ten odcinek można pokonać 2:25  min

Zaiste tak np dla skrócone czsy jazdy dla pociągu 450 ton
..........
 Razem  2h  23min 24 sek.

Ale jeden zanik napięcia i pociąg do Krakowa przyjeżdża spóźniony  i
wszyscy
piszą i piszą !


OK. Ale generalnie z moich obserwacji wynika, że rezerwy czasowe w
rozkładzie PKP potrafią być bzdurnie duże. Jechałe raz EX Warszawa - Poznań
(chyba to był "Kiliński"). W Kutnie -10min. W Poznaniu +5min. Z tego co
zauważyłem na DB rezerwy czasowe są minimalne i możliwości szlaku
wykorzystywane są maksymalnie. A u nas? Najpierw wiele milionów w
modernizację E20 tylko po to aby jeździć na pół gwizdka.


Bzdura zwarzywszy że pociągi jadą po SBL na CMK "na  zielone" a "nie pod
zielone "


Tego nie rozumiem... Może cos bliżej?

Pozdrawiam
Tomek





Temat: Do koĂąca roku modernizacja odcinka ÂŁowicz-Kutno


Do końca 2004 roku PKP chce zmodernizować linię kolejową na odcinku
Łowicz-Kutno za pomocą bardzo nowoczesnej maszyny AHM 800R, co pozwoli
osiągnąć na tej trasie prędkość do 160 km na godzinę - poinformował prezes
Zakładu Napraw Infrastruktury PKP Włodzimierz Jachimek.


Szkoda, ze nie poinformowal, iz dotyczy to tylko toru nr 2, w druga strone
dalej sie bedzie wloklo 100 km/h, bo obok lezy swiatlowod i PLK sie boi/nie
potrafi/nie chce go przelozyc. I na co byla ta cala pseudomodernizacja E-20
za grube miliardy, skoro czas jazdy pociagu EC Wwa-Poznan na przestrzeni
kilkunastu lat (RJ lato 1993 kontra obecny) obnizyl sie z 2h58 na 2h52
(szesc minut) ? No przepraszam, wymiernym efektem bylo wywalenie na bruk
kilkuset pracownikow ruchu na 22 zlikwidowanych stacjach :-/

Szkoda, ze nie dodal tez, ze zrezygnowano jak na razie z planowanego remontu
toru nr 2 Kaliska-Kutno a z powodu fatalnego jego stanu w obszarze stacji
Ostrowy, w nowym rozkladzie nie bedzie istniala mozliwosc krzyzowania poc.
pasazerskich na tejze stacji a wiec defacto jednotor bedzie mial 25 km.


Maszyna modernizuje 250 metrów podkładu na dobę i działa kilkakrotnie
szybciej niż stosowane dotychczas techniki modernizacji torów kolejowych.
Modernizacja za pomocą tego urządzenia umożliwia ruch kolejowy na jednym z
dwóch torów."


To juz naprawde wielkie osiagniecie! Rozumiem, ze przed zakupem tej maszyny,
to remont jednego toru oznaczalby objazdy przez Zgierz? :-







Temat: Zawieszenie Czeremcha-Bialystok


1.Nie bede dzwonil po roznych firmach i prosil aby mnie zabrali i czekal na
firm x ktora spozni sie z powdou ze firma y stoi w korku przez to firma z nie
realizuje kursu zgodnie z rozkladem.


Przeciez PKP tez nie realizuje kursow zgodnie z rozkladem, wiec nie
wiem dlaczego sie czepiasz.


2.Pisze ze caly jest za 58 zl bez zadnej ulgi!!


No i?


3. Kolej to chodzi mi o ogoł a nie woj. Lubelskie (czy ono jest najwazniejsze
w Poslce??)


No to jezeli chodzi o cala Polske to faktycznie tak ok. 30% polaczen
na dzien dzisiejszy do likwidacji.


4. 100% poc osob w twoim wojewodztwie?? To ile busow by muisalo miec woj
Lubelskie, aby zaspokoic wszystkich podroznych??


Jakies 10% wiecej niz jest teraz.


5. Skad wiesz ze Ci inni byli z rynku?? Prowadziles badania w tym
szynobusie?? Jakos Cie nie widzialem??


Bo w malych miastach jak jest rynek to przyjedza duzo osob ze wsi. W
inne dni tak nie musi byc. Zreszta teraz jest przedswiateczny szczyt
zakupowy.


6. Wieniawski to byl zapchaj dziura na akcje ratujmy Drzewice, ale frekwencja
na odcinku Pzn - Kutno - Łódz i Kutno - Pzn była dobra!!


No ale jego jazda do Lublina to byla pomylka.


7. Cały bilet na Hajnowka - Łukow, studencki do Siedlec, Warszawy.


Studenckie znizki tez bym zlikwidowal

aron





Temat: P17103/17113

| Jest to pociąg pospieszny Warszawa-Wsch. - Łowicz Gł. i dalej jako  
| osobowy do
| Kutna.

A HAFAS twierdzi, że aż do Konina, ale to by była dość dziwna relacja
(jak już do Konina, to czemu nie do Poznania?), wiec interesuje mnie,
czy dojadę nim aż tam, czy to kolejny kwiatek HAFASa i w Kutnie czeka
mnie niespodzianka.


Sorry pomyliłem się, oczywiście że "i dalej jako osobowy do Konina"
Niespodzianki nie będzie.
Relacja jest faktycznie dosyć dziwna, ale po jej zmianie troche poprawiła się
frekwencja. Z wprowadzeniem do rozkładu ten pociąg cieszył się dużą
popularnością. Gdy na początku stycznia zmienili taryfę na pospieszną na
odcinku do Łowicza (z uwagi na potrzebę rozdzielenia rozliczeń z Kolejami Maz.)
przez dobry miesiąc straszył pustkami. Później trochę ludzi się przekonało, że
nawet do Sochaczewa czy Łowicza opłaca się zapłacić więcej i jechać szybciej i
krócej (zwłaszcza że kupienie miesięcznego na pospieszny PKP-PR nie wyklucza
jazdy osobowymi by KM, a i w wymienionych miastach zatrzymuje się więcej
pospiesznych, więc "jest czym jeździć").

Piotrek





Temat: Katowice - Gdynia Gł.

Co za debil wymyślił trase do Gdyni przez Łódź Kal. , Kutno ... czas jazdy
zwiększył się ok. 2 godzin kilometrów nabiera uuuu i za to się płaci ! Co
najlepsze po sezonie nie ma nic bezpośredniego do Inowrocławia z Katowic
tylko
z przesiadkami w Toruniu , Bydgoszczy lub Zduńskiej Woli Karsznice żeby się
dostać do Inowrocławia . Poprostu są to oszczędności ( najlepsze ,że na tych
stacjach wsiada zaledwie dwie trzy osoby mówie o poc. 45200.  

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


No własnie chciałbym przypomnieć co do podróży do Inowrocławia.Mam ciocie w
Inowrocławiu i jeżdze oczywiście pociągiem i teraz patrze na rozkład 2003 i co
to ma byc???jajca se robią?po co puszczać Gdy-Katowicelub Gdy-Bielsko biala
rzez Łódz?Przeciesz tyle pociagow jezdzi z pomorza i do pomorza z Łodzi malo
tym Łodzianinom pociągow???Czy bedzie teraz tak cały czas??.Potem pasażerowie
mowią że pociągi śmierdzą a teraz proszą o zmiane trasy lub dodatkowe
pociągi.2002 było dobrze.I jescze chciałbym podkreślic że spadła liczba nocnych
rzeżni no oczywiście jeżdzą ale latem a co z resztą roku?np patrząc na rozklad
gdynia 2003:nocne pociągi poza wakacjami:odj 21.01 posp do Szklarskiej
Poręby,20.01-posp do B.Białej.PODLASIAK,Gdynia-Lublin i Gdynia Kudowa Zdrój
jeżdzą ale w takich dziwnych datach czyli NIEMRAWO.2003 NA pkp taki sobie
oceniam.





Temat: [Ld] Łódź ma kilkanaście pociągów do Poznania...
Nie wiedzieliście? Takie informacje wypłynęły od niezastapionego p.
Kurpiewskiego by pojawić się w "Expresie Ilustrowanym".
W ten sposób ten, za przeproszeniem, "rzecznik" uzasadnia
przeniesienie "Włókniarza" na Ostrów co wydłuży czas jazdy do Poznania o
godzinkę (bagatela).
Żeby było śmieszniej nawet jeśli policzymy pociągi osobowe, to mamy raptem 6
połązeń, z czego cztery jadą przez Ostrów. Tak więc albo policzyli z
towarowymi, albo chodzi o kilkanaście pociągów... tygodniowo.
Tak czy inaczej bezczelność i chamstwo PKP sięga zenitu, zwłaszcza wobec
rozkładu (bynajmniej ne rozkładu jazdy...), jaki fundują Łodzianom.
Artykuł poniżej:

Nowy rozkład jazdy PKP - wolniej albo wcale
dziś
 Łódź straci jeden z dwóch pociągów do Zakopanego. O godzinę i 10 minut
wydłuży się podróż "Włókniarzem" do Poznania. Ze względu na fatalny stan
torowiska najprawdopodobniej nie będzie połączeń z Łodzi do Łowicza, a do
Kutna składy będą jechać z prędkością 20 - 30 km na godzinę.

 Takie m.in. zmiany zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy pociągów, który
wejdzie w życie 10 grudnia.

"Włókniarz" pojedzie inną trasą - przez Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i
Ostrów Wielkopolski, a nie jak do tej pory przez Kutno i Konin.

- O zmianę trasy postulowali mieszkańcy tych miejscowości. Musimy myśleć o
wszystkich pasażerach. Łodzianie nie stracą, bo mają kilkanaście pociągów do

Przewozy Regionalne w Warszawie.

Z rozkładu zniknie sześć składów kursujących na trasie Łódź - Łowicz. Trzeba
tu wprowadzić ograniczenia prędkości do 20 - 30 km/h. 68 kilometrów pociąg
będzie pokonywał w ciągu dwóch i pół godziny!

Również między Łodzią a Kutnem zostanie ograniczona prędkość do 20 - 30
km/h. Z tego powodu o pół godziny wydłuży się jazda m.in. do Kutna i do
Gdyni.

* * * * *

Nie skończy się udręka pasażerów dojeżdżających do Warszawy. Ze względu na
trwający remont szlaku kolejowego, podróż nadal będzie trwała od 2,5 do 3
godzin.

- Tych utrudnień nie da się uniknąć, to ogromna inwestycja, a terminy gonią.
Nawet zimą będą prowadzone prace. Rozpocznie się budowa tuneli dla pasażerów
w Koluszkach i Rogowie - mówi Włodzimierz Janiak, dyrektor Zakładu Przewozów
Regionalnych w Łodzi.

Od 20 grudnia zaczną obowiązywać zmiany w rozkładzie jazdy na tej trasie.
Jeszcze nie wiadomo jakie.

(mr)  -  Express Ilustrowany

http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/666229.html





Temat: RJ00/01 - widziane z Lodzi
Łodzianinem do Warszawy [Środa, 4 kwietnia 2001]

Nowy rozkład jazdy PKP nie przewiduje wielkich cięć w połączeniach lokalnych

W nowym rozkładzie jazdy PKP, który zacznie obowiązywać od 10 czerwca, Łódź
otrzyma 'Łodzianina' – nowy pociąg do Warszawy.
Będzie odjeżdżał z Łodzi Fabrycznej o godz. 6.23, aby przed ósmą dotrzeć do
Warszawy Centralnej; po drodze będzie się zatrzymywał tylko na Widzewie. Ten
sam pociąg z Warszawy Centralnej wyjedzie o 16.40 i o 18.12 będzie w Łodzi. Z
kursujących co godzinę pospiesznych zlikwidowany zostanie tylko ten o 11.44.
Najważniejsza zmiana w pociągach dalekobieżnych to wprowadzenie codziennego
letniego (w tym roku od 23 czerwca do 3 września) połączenia 'Błękitną Falą' ze
Świnoujściem. Pociąg z Łodzi Kaliskiej odjeżdżać będzie o godz. 6.22. W Kutnie
zostanie doczepiony do warszawskiego ekspresu i w Świnoujściu znajdzie się o
godz. 13.31.
Pospiesznym z Krakowa, 'Krakowianką', w sezonie (w tym roku od 10 czerwca aż do
3 listopada) dojedziemy z Łodzi do Kołobrzegu. Odjazd z Kaliskiej o godz.
10.54, w Kołobrzegu po godz. 18. W wakacje wydłużona będzie też, do Piszu,
trasa pospiesznego do Olsztyna – 'Mazury' (odjazd z Łodzi Fabrycznej o godz.
4.55). 'Soła' będzie wyjeżdżać do Żywca z Łodzi Fabrycznej o dwie godziny
wcześniej – godz. 6.09. Dużo wcześniej będzie również wyjeżdżał 'Kmicic',
kursujący z Częstochowy do Warszawy przez Radomsko, Piotrków i Koluszki.
Według nowego rozkładu, z Radomska pociąg ruszy o godz. 5.56, z Piotrkowa – o
6.29, z Koluszek zaś o 6.58, aby po godz. 8 znaleźć się w stolicy.
Nie powinno być wielkich cięć w ruchu regionalnym. Na razie wiadomo, że
zlikwidowany zostanie pociąg odjeżdżający z Łodzi Kaliskiej do Koluszek po
godz. 14 i wracający z Koluszek po 18, oraz osobowy z Koluszek do Łodzi
Fabrycznej o godz. 22.40. Zlikwidowano także dwa pociągi na trasie
Skierniewice – Pilawa – Łuków. Przybędą natomiast połączenia: z Kutna do Płocka
(10.55 z Kutna i 16.30 z Płocka), z Łowicza do Warszawy przez Sochaczew o godz.
16.30 oraz Łódź – Sieradz (o 9.20 z Łodzi Kaliskiej i po godzinie w Sieradzu, o
18.33 z Sieradza i o 19.38 w Łodzi).

====

Czyli jednak sie udalo wprowadzic pospieszny do Wawki bez postojow :) [Szkoda
tylko, ze dostal IMHO najbardziej idiotyczna z mozliwych nazw]
Sola niestety nie do Zakopanego :(( Dobre wiesci nadeszly z frontu przewozow
regionalnych :)) W zasadzie to oprocz likwidacji 604 jest na plus!

Pozdr z Lodzi
Kiefer





Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009
I kolejna z Wyborczej:

Od 1 marca nowy rozkład PKP Intercity

mapi, PAP 2009-02-20, ostatnia aktualizacja 2009-02-20 15:24:08.0

Od 1 marca br. zacznie obowiązywać nowy jazdy pociągów PKP Intercity. Pojawi się w nim 6 nowych połączeń - poinformował w piątek rzecznik PKP Intercity Paweł Ney.

Nowe połączenia będą możliwe dzięki skoordynowaniu rozkładów jazdy pociągów dalekobieżnych. Na przykład skomunikowanie pociągu pospiesznego i TLK w Kutnie zapewni dodatkowe poranne połączenie pomiędzy Częstochową, Łodzią a Poznaniem. Pociąg "Chopin" z Warszawy Wschodniej do Wiednia/Budapesztu/Pragi - będzie zatrzymywał się w Zawierciu.

Krótsza o 19 minut będzie podróż pociągiem IC "Chrobry" ze Szczecina do Warszawy. Ponadto zmieniona zostanie jego trasa, pociąg będzie kursował przez Poznań Główny. Obecnie pociąg ten pokonuje trasę 525 km w czasie 5 godzin 18 minut.

Od 1 kwietnia pociąg "Odra" w relacji Warszawa - Wrocław będzie kursował przez Katowice.

TLK (błąd GW- było IC) "Czartoryski" z Gdyni do Lublina będzie miał dodatkowo postój w Legionowie. W tej miejscowości będzie także zatrzymywał się pociąg "Pobrzeże" kursujący na trasie Kraków-Kołobrzeg.

"Wielkopolanin" relacji Poznań - Przemyśl - Poznań dodatkowo będzie miał postój na stacji Przemyśl Zasanie, a pociąg "Barbakan" - jeżdżący z Krakowa do Szczecina Gł. i do Świnoujścia - będzie się zatrzymywał na stacji Chorzów Miasto.

Pociąg TLK "Augustyn Kordecki" relacji Gliwice - Warszawa Wschodnia - Gliwice będzie miał zmienione terminy kursowania, a ponadto zostanie objęty całkowitą rezerwacją miejsc.

Jak poinformował rzecznik, podniesiony został standard podróżny na trasie Warszawa - Łódź. Już od 16 lutego w pociągu Łodzianin kursują wyłącznie zmodernizowane wagony 1 i 2 klasy. Obecnie w wagonach drugiej klasy jest możliwość podróży w przedziałach 6- cio miejscowych.

W porannych pociągach na trasie Łódź - Warszawa ("Łodzianin" oraz pospiesznym wyruszającym z Łodzi Fabrycznej o godzinie 6.51) PKP Intercity bezpłatne udostępnia podróżnym prasę.

mapi, PAP



Temat: Czerwcowa korekta RJ
Zmiany w rozkładach

W niedzielę 1 czerwca ma miejsce trzecia tzw. roczna korekta rozkładu jazdy PKP. Jest to moment, podczas którego spółki kolejowe mogą dokonać zmian w rozkładzie (w całości zmienia się on w grudniu) bez płacenia kar spółce PKP Polskie Linie Kolejowe. Z tej możliwości skorzystały w tym momencie PKP Przewozy Regionalne oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.

PKP PR dokonały rewolucji na 7-kilometrowym odcinku Ciechocinek-Aleksandrów Kujawski. Do tej pory na tej trasie kursowało każdego dnia 14 par pociągów - wcześnie rano skład z Torunia przyjeżdżał bezpośrednio do Ciechocinka, cały dzień kursował pomiędzy Ciechocinkiem i Aleksandrowem stanowiąc „łącznik” do niemal wszystkich pociągów kursujących na linii Kutno-Toruń. Wieczorem (o godz. 22.10) skład udawał się z powrotem z Ciechocinka do Torunia.

Od niedzieli sytuacja zmienia się diametralnie. Urząd Marszałkowski, tłumacząc się cięciami kosztów i niską frekwencją, dokonał radykalnej zmiany rozkładu pociągów do Ciechocinka. Tylko jeden skład dziennie będzie kursował w relacji Ciechocinek-Aleksandrów-Ciechocinek, natomiast pozostałe pojadą bezpośrednio do i z Torunia. Będzie ich jednak mniej, bo tylko pięć. Inny rozkład obowiązywać będzie w dni robocze (ostatni pociąg z Ciechocinka odjedzie o 16.23), a inny w dni wolne (19.21). Władze Urzędu Marszałkowskiego tłumaczą, że zmieniając rozkład w pierwszej kolejności zwracały uwagę na pociągi, którymi uczniowie dojeżdżają do szkół.

Inne zmiany rozkładów PKP PR to m.in. zawieszenie na czas wakacji kilku pociągów Bytom-Gliwice oraz posp. Kraków-Wrocław (kursującego w piątki i niedziele).

Jeśli chodzi o zmiany w rozkładzie SKM, to zadowoleni będą pasażerowie korzystający z usług SKM-ki na trasie Lębork-Słupsk. Spełnione zostały postulaty, by wprowadzić do rozkładu nowy pociąg wyjeżdżający z Trójmiasta późnym wieczorem (do tej pory ostatnia SKM-ka do Słupska wyjeżdżała z Gdańska o godz. 19.00). Teraz pociąg o 22.05 do Lęborka będzie w nocy z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę wydłużony do Słupska. Pierwsze składy na wydłużonej trasie mają pojechać w przyszły weekend.
Przybędzie także m.in. poranny pociąg SKM Tczew-Gdańsk Gł.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Nowy rozkład jazdy PKP PR 2007/2008
Witam serdecznie.
Jak to bywa co rok, jednemu pasażerowi kolej coś zabierze, drugiemu coś symbolicznie da, żeby jeszcze to miało jakieś uzasadnienie ekonomiczne i faktyczne.
Odkąd pamiętam PKP traktuje pasażerów jak "konieczne zło".
A o to kolejne przecieki co do RJP 2007/2008.
Miłej lektury pozdrawiam.

PKP planuje nowy rozkład

Znamy już najważniejsze ze zmian, jakie mają pojawić się w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Szybciej pojedziemy do Warszawy i Krakowa.

Nowy rozkład będzie obowiązywał od 8 grudnia. Jakie zmiany przygotowali dla łodzian kolejarze? W grudniu, zakończy się remont torów między stacją Łódź Widzew a Koluszkami. Pociągi do Warszawy mają wtedy kursować co 60 minut od godz. 5 do godz. 19. Czas przejazdu? Jeśli PKP uda się zapanować nad koordynacją remontu do Warszawy dojedziemy w około 1,5 godziny.

"Włókniarz" pojedzie do Szczecina przez Kutno i Poznań (niestety, łodzianie będą musieli najpierw dojechać do Kutna, a potem się przesiadać). To krok w dobrą stronę, bo obecnie pociąg kursował przez Sieradz, Kalisz i Pleszew. Na "właściwe" tory skierowano też "Reymonta". Trasę z Łodzi Fabrycznej do Krakowa pokona korzystając z Centralnej Magistrali Kolejowej, co pozwoli na skrócenie przejazdu do 3,5 godziny (odjazd przesunięto z szóstej rano na siódmą). Zła wiadomość jest taka, że dłużej zajmie przejazd z Łodzi do Wrocławia. W pociągu spędzimy dodatkowe 30 min i dojedziemy na miejsce dopiero po ponad 4 godzinach.

W planowanym rozkładzie nie ma nowych połączeń nad morze i w góry. Wrócą za to dwa inne pociągi: "Jaćwing" do Suwałk oraz "Soła" do Bielska-Białej.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź



Temat: Kwietniowa korekta RJ
Drugi samobój grudziądzki

Dziś (1 kwietnia) weszła w życia druga roczna korekta do sieciowego rozkładu jazdy PKP (pierwsza miała miejsce 1 lutego). Zmiany dokonane przez PKP PR noszą znamiona kuriozum.

Spółka po raz drugi dokonuje bowiem cięć pociągów, którymi przy okazji zmiany rozkładu w grudniu chwaliła się na wszystkie strony. I w dodatku zmiany in minus po raz drugi dotknęły Grudziądz, który miał być żywym dowodem na to, że oferta PKP PR poprawiła się diametralnie. I był, gdyż Grudziądz po wielu latach otrzymał na nowo całoroczne pociągi pospieszne. Złośliwi komentowali, że jest to spowodowane tylko tym, że PKP PR chcą nie wypaść z gry w tym rejonie, gdyż przecież ruch lokalny na liniach niezelektryfikowanych w woj. Kujawsko-Pomorskiem przejęło konsorcjum PCC/Rail Arriva.

W lutym zlikwidowany został posp. Wrocławianin, łączący Grudziądz ze stolicą Dolnego Śląska p. Toruń, Inowrocław, Wrześnię, Jarocin i Ostrów Wlkp. Teraz z rozkładu wypadł poranny (a z powrotem-wieczorny) pociąg Grudziądz/Poznań-Toruń-Warszawa. „W zamian” ostatni pospieszny, który został w Grudziądzu („Warmia” do Krakowa przez Brodnicę, Działdowo, Warszawę i Kielce) będzie kursować codziennie. Do tej pory nie przyjeżdżała do Grudziądza w soboty i nie wracała w niedziele.

Traci Grudziądz, traci Inowrocław, który stracił jeden z dwóch bezpośrednich pociągów do Warszawy. Wspomniany pociąg Warszawa-Toruń-Grudziądz był w Toruniu dzielony na część grudziądzką i poznańską (p. Inowrocław), która oczywiście też poszła do likwidacji. W tej chwili sytuacja jest następująca - trasę zmienił też „Niemen” Białystok-Poznań, który od Kutna jedzie nie w kierunku Poznania i potem magistralą węglową do Inowrocławia i dalej do Bydgoszczy, lecz „po staremu” przez Włocławek, Aleksandrów Kuj. i Toruń, gdzie odłączane będą wagony do Poznania p. Inowrocław. Jak informują PKP PR, o ponowne kursowanie „Niemna” przez Toruń zabiegali studenci.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Rozkład jazdy PKP IC na 2008/2009

Na Grochowie po połączeniu PR z IC cała dyrekcja jest z Łodzi. Łodzianie teraz rządzą. Podobno ten najwyższy, Pan C. też pochodzi z Łodzi. Łodzianin podobno jeździ teraz na zmodernizowanych wagonach a w dwójkach są tylko przedziały 6-miejscowe... Przynajmniej tak piszą na stronach PKP S.A. Ktoś już to widział?


Patrząc na obecny czas jazdy między Warszawą a Poznaniem (a jeżdzę dwa razy w miesiącu) nie bardzo wierzę że IC "Chrobry" od 1.III gdy na nowo będzie kursować przez Poznań pokona odcinek Warszawa Centr.-Poznań Gł w 2h 42 minuty mając po drodze dwa postoje na stacjach Warszawa Zach. i Kutno skoro pociągi EC "Belin - Warszawa - Berlin" pokonują ten dystans w 2h 49 minut również mając dwa postoje. Obydwa pociągi są ciągnięte przez lokomotywy EP-09.

Ja często jeżdżę Panoramą do z Warszawy do Wrocławia i zawsze jeśli jest ciągnięta przez EP09 przyjeżdża do Poznania kilkanaście minut przed czasem, także nowy rozkład Chrobrego pokazuje jak sztucznie są wydłużone czasy przejazdów innych pociągów na tej trasie. W nowym rozkładzie Chrobry z Poznania do Warszawy jedzie 2h39min - i to był standardowy czas jeszcze parę lat temu.

I jeszcze tak uwaga co do powrotu Odry na CMK. Z mojego punktu widzenia jest to błąd, zwłaszcza ze względu na likwidację wczesnoporannego połączenia Warszawy z Wrocławiem, ale także przez kolejne wydłużenie czasu przejazdu tego pociągu. Jest to o tyle zabawne że czas przejazdu przez Częstochowę mógłby być jeszcze krótszy niż obecnie. Np. wczoraj jechałem z Wrocławia do Warszawy Pogórzem, pociąg przyjechał na Zachodni blisko 15 minut przed czasem, co ciekawe na zmodernizowanych odcinkach ani na chwilę prędkość nie przekroczyła 130 km/h (co oznacza że 2-osobowa obsługa EP09 w tym pociągu jest tylko na odcinku Wrocław-Węgliniec - co już samo w sobie jest jakimś absurdem...). Warto sobie uzmysłowić że gdyby od Oławy do Opola i potem od Koluszek do Skierniewic i dalej do Grodziska (tam też podniesiono szlakową do 130 km/h), pociąg ten jechałby rozkładowo 140/150/160km/h można by zaoszczędzić kolejne kilka-kilkanaście minut. Tym razem przytomnie zachował się dyspozytor w Koluszkach, który przepuścił Pogórze przed rozkładowo jadącym wcześniej pospiesznym z Łodzi, który został przytrzymany na rozjazdach za stacją.



Temat: Mało czytelne zmiany drażnią zwykłych pasażerów
Artykulik z lokalnego portalu w Kutnie:
http://kutno.net.pl/?strona=archiwum&id=7646
------------------------------------
Pasażerowie skarżą się na błędny rozkład pociągów, znajdujący się w
poczekalni PKP w Kutnie. Pracownicy kutnowskiej stacji informują, że
poprawny rozkład można znaleźć na stronie internetowej PKP lub pod numerem
telefonu 9436...

Do naszej redakcji zgłosił się zaniepokojony kutnianin. Zbulwersowany
faktem , że rozkład pociągów na stacji w Kutnie jest nieaktualny. - Kilka
dni temu poszedłem na stację spisać rozkład jazdy do Łodzi - mówi Arek,
młody mieszkaniec naszego miasta - Wczoraj jednak okazało się, że rozkład
jest błędny. Przyznaje, że zdenerwował mnie ten fakt, tym bardzie , że na
rozkładzie jazdy była godzina 19.40, a w rzeczywistości pociąg był o 19.25.

Pracownicy stacji PKP w Kutnie zauważyli , że często pasażerowie gubią się w
tych ciągłych zmianach. Podkreślają , że poprawny rozkład znajduje się na
ich stronie. - Rozkład pociągów na stacji, faktycznie jest nie aktualny -
mówi pracownik punktu informacyjnego na stacji PKP w Kutnie. - *Wynika to z
faktu , że co miesiąc jest on zmieniany, ściśle związane jest to z
modernizacją torów na trasie do Płocka*. Przypuszczamy, że za jakiś czas
rozkład wróci do stanu poprzedniego, dlatego też nie zmieniamy go. Trudno
jednak powiedzieć kiedy to nastąpi. Obecny rozkład zamieszczony na naszej
stronie obowiązuje do 5 lipca. Apeluje do pasażerów , aby w razie problemów
kontaktowali się z nami pod numerem 94 36.
Marcin Motylewski
------------------------------------

Jak widać powyżej, że pracownicy kolei sami gubią się w tych zmianach, które
są spowodowane przede wszystkim remontem PWK i linii Łódź-Warszawa (a
raczej nie bardzo remontem torów do Płocka, po których jeździ tylko jeden
jedyny "Koziołek" i pociągi towarowe).

Trudno jednak nie zauważyć, że zwykli nie-MK-pasażerowie mogą się pogubić w
kilkunastu kartkach ze zmianami, wiszącymi na prawie każdej większej stacji
chyba nie tylko w województwie łódzkim, mazowieckim i wielkopolskim. Warto
zauważyć, że jeszcze nie każdy obywatel ma dostęp do Internetu, a
informacja kolejowa dość często dezinformuje (co widać i w powyższym
komunikacie pracownika stacji).





Temat: PKP zmienia swój rozkład jazdy
Dobra i zła wiadomość dla bydgoskich pasażerów pociągów. Spółka Intercity
uruchomi połączenie do Warszawy. Z kolei Przewozy Regionalne zapowiadają, że
w grudniu możemy stracić po jednym pociągu do stolicy, Trójmiasta i Wrocławia

Intercity już poinformowała o rozkładzie jazdy, który wejdzie w życie 11
grudnia. Po kilku latach przerwy pociąg tej spółki znów będzie docierał do
Bydgoszczy. Z naszego miasta do Warszawy skład "Kujawy" będzie wyruszał
codziennie, oprócz niedziel, o godz. 6.30, na miejsce dotrze o 10.17. W
powrotną drogę wyjedzie, z wyjątkiem sobót, o 15.43, na stacji Bydgoszcz
Główna zamelduje się o 19.29.

- Zaproponujemy podróż w zmodernizowanych wagonach. Dołączony zostanie
również wagon przystosowany do przewozu rowerów - mówi Anna Rosiek, rzecznik
prasowy PKP IC.

Rozkład jazdy pociągów jest tak skonstruowany, że dużo łatwiej i szybciej niż
dotychczas będzie można dojechać do Katowic, Krakowa i Berlina. Na stacji
Warszawa Zachodnia zagwarantowano możliwość przesiadki na pociąg
intercity "Kaszub" do Krakowa i ekspres "Beskidy" do Katowic.

- Dzięki temu podróż z Bydgoszczy do tych miast z przesiadką w Warszawie
będzie o dwie godziny krótsza niż bezpośrednim pociągiem pospiesznym. W
drodze powrotnej oczywiście również możliwe będzie podobne połączenie -
zapowiada Rosiek.

Z kolei w Kutnie "Kujawy" będą skomunikowane z pociągiem Eurocity do Berlina.
Wyjeżdżając z Bydgoszczy o 6.30, do stolicy Niemiec dojedziemy o 13.20,

będziemy o 19.28.

Niestety, kłopoty ma spółka PKP Przewozy Regionalne. Ministerstwo
Infrastruktury nie przekazało jej wystarczających pieniędzy na pociągi
międzywojewódzkie. Dwa z nich przejeżdżają przez nasze województwo.

- Chodzi o "Kujawiaka" do Warszawy i "Pomorzanina" jadącego przez Bydgoszcz z
Gdyni do Wrocławia - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PR. - Są one oznaczone
w rozkładzie jazdy literką "F", co oznacza kursowanie po ogłoszeniu. Jak nie
dostaniemy na nie pieniędzy, to od 11 grudnia nie pojadą - zapowiada.

Sprawa powinna się wyjaśnić do połowy listopada.

http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,2979972.html





Temat: Cięcia na torach
Cięcia na torach
aa 12-11-2004 , ostatnia aktualizacja 12-11-2004 18:57

Zainteresujcie się nowym rozkładem jazdy pociągów, który będzie obowiązywał
od połowy grudnia. W stronę Kutna mają kursować tylko trzy pociągi na dobę -
pisze w mailu do redakcji czytelnik.

I kontynuuje: - Czyż to nie jakaś farsa, by byłe miasto wojewódzkie miało
tylko tyle kursów? I to w jakich godzinach? Piąta, ósma, czternasta i to
wszystko. Nie ma już połączeń z Sierpcem... jak tak dalej pójdzie, to w ogóle
nie będziemy mieli komunikacji kolejowej.

Czy to prawda? Wczoraj postanowiliśmy sprawdzić.

Obecnie z Płocka wyrusza osiem pociągów: sześć do Kutna oraz po jednym do
Warszawy i Łodzi. - W przypadku płockich kursów też należy spodziewać się
redukcji - potwierdzają w PKP w Kutnie i na dworcu w Płocku. Ale oni też nie
znają jeszcze szczegółów. A kolejowa centrala nabrała wody w usta, szczegóły
ma ujawnić dopiero pod koniec listopada. Na swojej stronie internetowej
informuje jednak, że w całym kraju rozkład jazdy ma być odchudzony o 96
połączeń regionalnych (teraz jest ich 3,4 tys.).

Według rzecznika prasowego PKP Jacka Prześlugi, głównym powodem cięć jest
nierentowność niektórych połączeń oraz zgłaszana przez samorządy rezygnacja z
ich zamawiania.

Jak dodaje Prześluga, organizatorem i instytucją finansującą kolejowe
przewozy regionalne są właśnie urzędy marszałkowskie. To ich zadaniem jest
koordynacja polityki transportowej na swoim terenie i ustalanie priorytetów
przewozowych (kolej czy autobus?). - Jeśli jakiś kurs będzie zlikwidowany, to
wynika to z tego, że nie był nim zainteresowany samorząd wojewódzki -
uzupełnia Anna Hyrlik, rzecznik prasowy PKP Przewozy Regionalne.

Nowoczesne elektryczne

Co ciekawe, samorząd województwa chce właśnie kupić dziesięć nowoczesnych
pociągów elektrycznych. - Będą estetyczne, bezpieczne i, co ważne, o wiele
szybsze od obecnych - zachwala Bogusław Kowalski, wicemarszałek województwa.
Liczy, że nowa jakość przekona wielu pasażerów, by właśnie dla kolei
porzucili autobusy i własne samochody. Pociągi miałyby się pojawić na torach
w drugiej połowie 2006 r.; zostaną przekazane powołanej w lipcu
spółce "Koleje Mazowieckie". Będą kursować na trasach dojazdowych do
Warszawy, m.in. z Płocka i Ciechanowa. Na nowy tabor Mazowsze chce wydać ok.
200 mln zł. Plany Kowalskiego krytykuje Krzysztof Rytel, ekolog z Centrum
Zrównoważonego Transportu. - Za pieniądze, które wyda Mazowsze, można by
odnowić prawie wszystkie stare wagony jeżdżące po całym województwie - wytyka.





Temat: Mały potok płockich podróżnych
Fragment artykułu zamieszczonego w piśmie "Z biegiem szyn" (dwumiesięcznik
poświęcony kolei na Mazowszu)

W poprzednim numerze pisaliśmy o tragicznej jakości kolejowej oferty
przewozowej dla Płocka. Przyszłość ruchu osobowego wciąż jest niepewna!

(...) od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie 11 grudnia, spółka PKP
Przewozy Regionalne uruchomi pociąg pospieszny "Koziołek" w relacji Poznań
Główny - Płock. To bardzo dobra wiadomość. Płock, jako miasto ze 130
tysiącami mieszkańców, przemysłem, szkołami wyższymi i kulturą, godny jest
kolejowego ruchu dalekobieżnego, a nie jedynie trzech par pociągów osobowych,
jak obecnie.

Gratulując decyzji uruchomienia "Koziołka", zwróciliśmy się do spółki PKP
Przewozy Regionalne z propozycją skierowania do Płocka jeszcze jednego
pociągu pospiesznego - "Bystrzycy", której uruchomienie w rozkładzie jazdy
2005/06 planowane jest w relacji Lublin - Kutno (przez Warszawę). Redakcja "Z
biegiem szyn" złożyła wniosek, aby przedłużyć relację pociągu Lublin - Kutno
jeszcze nieco dalej - do Płocka. Dwa połączenia pospieszne to dla Płocka
minimum, które stanowić będzie widoczną zmianę jakości oferty przewozowej.
130 tysięcy mieszkańców Płocka czeka na efektywną kolej, która wreszcie
połączy ich z innymi dużymi miastami i regionami, a nie jedynie z pobliskim
Kutnem.

(...) spółka PKP Przewozy Regionalne zajęła stanowisko w sprawie ewentualnego
przedłużenia relacji "Bystrzycy" do Płocka. Anna Lenarczyk, dyrektor biura
marketingu PKP Przewozy Regionalne, w piśmie do redakcji "Z biegiem szyn"
stwierdziła: - Przeprowadzone badania i analizy marketingowe nie potwierdzają
konieczności uruchomienia pociągu we wnioskowanych godzinach. Potoki
podróżnych w godzinach porannych z Warszawy do Płocka, a w godzinach
popołudniowych z Płocka w kierunku Warszawy nie dają ekonomicznej podstawy do
uruchomienia takiego połączenia.

Warto zwrócić uwagę na to, iż dyrektor Anna Lenarczyk powołuje się na badania
i analizy przygotowane w oparciu o potoki pasażerskie, które obecnie po
prostu nie mogą występować. A to ze względu na znikomą liczbę pociągów na
linii Płock - Kutno oraz brak skomunikowań w Kutnie. To pokazuje, że jakość
badań marketingowych prowadzonych w spółce PKP Przewozy Regionalne wciąż jest
niska.

http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,2995503.html





Temat: Łódź na boczny tor?
Autor artykulu ma racje. Nowy rozklad jazdy to robienie z Lodzi jeszcze
wiekszego zadupia kolejowego Polski niz jest nim obecnie.

Niedopuszczalne bowiem jest, aby drugie co do wielkosci miasto w Polsce, i w
dodatku polozone centralnie, nie mialo mozliwie najszybszych polaczen z
Krakowem, Poznaniem czy Wroclawiem. Nalezy zauwazyc, ze skierowanie
porannego pociagu 'Wlokniarz' do Poznania i Szczecina przez Ostrow
Wielkopolski znacznie wydluzy czas jazdy pociagu niz jest obecnie przez
Kutno i E20. Analogicznie z 'Reymontem' do Krakowa - kiedys jezdzil przez
CMK i bylo ok, teraz wlecze sie ponad 4 h przez Czestochowe. Pytam zatem,
komu sluza te dwa pociagi ('Wlokniarz' do Poznania i Szczecina
oraz 'Reymont' do Krakowa)? Lodzianom?! Nie, lodzianom nie sluza bo po
pierwsze musza oni dluzej jechac w tym PKPowskim syfie, a po drugie pociagi
te specjalnie jada gorszymi torami by zabierac po drodze mieszkancow malych
miejscowosci. One sluza dowozeniu tych malych mieszkancow do wiekszych
osrodkow, one nie sluza lodzianom w najszybszym przemieszczaniu sie do
kolejnych duzych miast.

I mam nadzieje, ze za pare lat doczekamy sie w Polsce sytuacji, kiedy nie
tylko na polskie tory wjedzie konkurencja z UE15, ale takze sytuacji, w
ktorej to wladze miasta/wojewodztwa decyduja o przebiegu tras pociagow,
mozliwie za niewielkimi doplatami. I recze PKP PR, ze w Lodzi i wojewodztwie
zostanie ono wyciete w pien rowno. I bardzo dobrze, przynajmniej podroze do
Krakowa, Poznania czy Szczecina beda odbywaly sie z mniejsza dawka stresu -
bez pijanych lumpow wsiadajacych na obrzezach oraz bez tego zardzewialego
zlomu PKP na ktory skazani jestesmy obecnie.

W uzupelnieniu, olewawcze traktowanie Lodzi (z reszta obserwowane przez
lata...) predzej czy pozniej odbije sie na PKP. Ja i moi rowiesnicy
doskonale zapamietamy ponizanie nas i narazanie na kpiny na forum calej
Polski. Za te kilka lat niektorzy z nas, mlodych,  beda juz wspoldecydowac o
miescie i wojewodztwie. Odbijemy wam wtedy pileczke, ze nawet napier*******
ceglami w Sejm wam nie pomoze. Masowe zwolnienia w PKP? Bedzie to wasz
problem, tak jak naszym jest ten badziewny rozklad jazdy ktory z najwyzsza
laska podsuwacie.

Z zyczeniami rychlego upadku PKP PR,
maxxman





Temat: Rozkład jazdy 2008/2009
W rozkładzie jazdy 2008/2009 pociągi Kolei Mazowieckich nie pojawią się na żadnych nowych liniach.

Poinformowała o tym "Rynek Kolejowy" Donata Nowakowska, rzecznik spółki.

Obecna oferta KM znacznie różni się od tej, która była dostępna w momencie, gdy spółka rozpoczynała działalność w 2004 r. Od tego czasu pociągi KM zastąpiły lokalne składy PKP Przewozów Regionalnych na liniach Radom - Skarżysko-Kamienna, Radom - Dęblin, Siedlce-Łuków. Dzięki KM został wznowniony ruch lokalny pociągów na liniach Kutno-Płock-Sierpc, Nasielsk-Sierpc (zanim spółka kupiła używane niemieckie szynobusy, na linii z Nasielska do Sieprca kursowały zastępcze autobusy w barwach KM), Legionowo-Wieliszew-Tłuszcz, Radom-Drzewica. Na linii Siedlce-Czeremcha pociągi KM kursują naprzemiennie ze składami PKP PR. Do tego trzeba wspomnieć o wakacyjnym hicie, czyli pociągu "Słoneczny" za niecałe 30 zł z Warszawy do Trójmiasta, a także o skróceniu do Iłowa wszystkich pociągów KM kończących wcześniej bieg w Działdowie. Miało to związek z tym, że woj. warmińsko-mazurskie nie chciało finansować kursowania pociągów KM na "swoim" obszarze (Działdowo leży już poza woj. mazowieckim).

14 grudnia, kiedy wchodzi w życie nowy rozkład, żadnej dalszej "ekspansji" nie będzie.

Jedyną oficjalną informacją dotyczącą nowego rozkładu, jaka wypłynęła ze strony spółki, to komunikat o uruchomieniu nowego pociągu przyspieszonego, zestawionego z push-pulli, Radom-Warszawa (odj. 5.45, powrót w relacji do Skarżyska, odj. z Warszawy Wsch. 16.28).
– Prowadzimy jeszcze rozmowy z PKP PLK w sprawie ostatecznego kształtu rozkładu – mówi Donata Nowakowska.

Z naszych informacji wiadomo jednak, że zmiany (przynajmniej na liniach podmiejskich z Warszawy) mają być kosmetyczne. W przypadku linii radomskiej nadal ma mieć miejsce sytuacja, że część składów (push-pull) kursować będzie przez Warszawę Centralną, a część (ezt) przez Śródmieście.

źródło Rynek kolejowy



Temat: [cyt][Łódź] Rozkład j azdy do poprawki


http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/432419.html

Rozkład PKP do zmiany

Poniedziałek, 27 grudnia 2004r.

Chociaż od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów minęły zaledwie
dwa tygodnie, PKP już zapowiada wprowadzenie poprawek. Podróżni domagają
się większej liczby połączeń. Wielu z nich telefonuje na kolej z
krytycznymi uwagami.

- Zostaliśmy pozbawieni dojazdu do pracy i szkoły, nie możemy także
wrócić do domu. Dlaczego wprowadza się nowy pociąg z Łodzi do Ostrowa
Wielkopolskiego, który jeździ pusty, a likwiduje składy, z których
korzystało wielu pasażerów - pytają.

Protesty wzbudza ograniczenie do 3 par pociągów kursujących z Łodzi do
Łowicza przez Zgierz. Do tego podróż trwa dwie godziny, dwa razy dłużej
niż dotychczas. Tak długa podróż jest spowodowana ograniczeniami
prędkości na odcinku Zgierz - Łowicz ze względu na fatalny stan torowiska.

Z kolei w soboty i w niedziele nie ma połączenia między Kutnem a Łodzią
w godz. 11- 18.

- Najwięcej skarg dotyczy zlikwidowanych kursów przed godziną 6 rano i
po godzinie 22 głównie na trasach Skierniewice - Warszawa, Koluszki -
Piotrków - potwierdza Elżbieta Zielińska, naczelnik działu marketingu
Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. - Już prowadzimy rozmowy i
najprawdopodobniej dodatkowe ranne i nocne połączenia pojawią się w
rozkładzie od 7 stycznia.

(mr) - Express Ilustrowany

------
Podeszli do sprawy od strony wschodniej województwa. Niech tylko za cenę
dołożenia pociągów w Koluszkach i Skierniewicach nie wpadną na pomysł
obcięcia pociągów do Ostrowa, bo Łódzkie zostanie już całkiem odcięte od
Wielkopolski i Dolnego Śląska... :/

--
Zdravim
Bartłomiej Kacper Przybylski


Na początku lat 90 - tych (czas wielkich przemian), rozpoczęto
(restrukturyzację) przemysłu włókienniczego, ogromne zakłady padały jeden po
drugim. Przemysł włókienniczy upadł do obecnych czasów, drobni ciułacze,
zatrudniają miejscowych. Ty może Bartku nie pamiętasz, ale ja jak przez mgłę,
te tłumy ludzi na Fabrycznym i dawnym Kaliskim (podejrzewam, że wtedy zarobił
na swój remont, który nie jest skończony i chyba nie będzie :-( )
Upadek kolei to "choroba łańcuchowa" .





Temat: Pogrzeb płockiej kolei
127 tysięcy płocczan bez kolei

1 czerwca spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadziła aż kilkaset zmian w swojej ofercie przewozowej. Zmiany objeły miedzy innymi pociagi pospieszne „Koziołek” relacji Płock-Poznan Główny i „Wieniawski” relacji Lublin-Radom-Łódz Kaliska-Poznan Główny. Obydwu tym pociagom ograniczono terminy kursowania. Od czerwca „Koziołek” kursuje z Poznania do Płocka oprócz sobót, a w przeciwnym kierunku – z Płocka do Poznania – oprócz niedziel. Podobnie „Wieniawski”: w soboty nie jedzie z Lublina do Poznania, natomiast w niedziele nie kursuje z Poznania do Lublina.

Niestety, powyższe ograniczenia sa zapowiedzia dalszych, drastycznych zmian. Jak nieoficjalnie sie dowiedzielismy, od wejscia w życie rozkładu jazdy 2007/2008 (9 grudnia 2007 r.) spółka PKP Przewozy Regionalne zamierza obydwa pociagi zlikwidowac – „Koziołek” i „Wieniawski” przestana kursowac.

Powyższe plany spółki PKP Przewozy Regionalne oznaczaja, że Płock – trzecie miasto województwa mazowieckiego – zostanie bez pociagów pasażerskich. Przypomnijmy bowiem, że od chwili likwidacji w grudniu 2006 r. pociagów regionalnych kursujacych z Płocka do Kutna, „Koziołek” jest jedynym pociagiem docierajacym do Płocka. Co wiecej, po likwidacji „Koziołka” Płock pobije niechlubny rekord Jastrzebia Zdroju. Obecnie bowiem 96-tysieczne Jastrzebie jest najwiekszym w Polsce miastem bez pociagów pasaerskich. Wraz z wejsciem w życie rozkładu jazdy 2007/2008 127-tysieczny Płock przejmie to miano.

Obsługa Płocka nie sa zainteresowane również Koleje Mazowieckie, co oswiadczył Grzegorz Kucinski, członek zarzadu spółki ds. przewozów i promocji (wiecej o tym w „Z Biegiem Szyn” nr 30, maj-czerwiec 2007). Jesli nie zostanie przełamana niechec władz województwa mazowieckiego oraz Kolei Mazowieckich do Płocka, to już od grudnia Mazowsze bedzie kojarzone nie tylko z pierwszym w Polsce samorzadowym przewoznikiem kolejowym, ale również z najwiekszym miastem bez połaczenia kolejowego.

Odciete od swiata. Najwieksze miasta w Polsce bez pociagów pasażerskich
1. Płock (127 tysiecy mieszkanców), woj. mazowieckie
2. Jastrzebie Zdrój (96 tysiecy mieszkanców), woj. slaskie
3. Lubin (78 tysiecy mieszkanców), woj. dolnoslaskie
4. Siemianowice Slaskie (73 tysiace mieszkanców), woj. slaskie
5. Łomża (64 tysiace mieszkanców), woj. podlaskie

źródło: Z Biegiem Szyn



Temat: [pr] Nowe polaczenie Szczecin - Warszawa
Nowe połączenie Szczecin - Warszawa

 yach 08-12-2002, ostatnia aktualizacja 08-12-2002 17:01

Od 15 grudnia między Szczecinem a Warszawą kursować będzie pociąg pospieszny
"Gałczyński". W ten sposób PKP włącza się do obchodów Roku Gałczyńskiego

Rok 2003 prezydent Aleksander Kwaśniewski ogłosił Rokiem Konstantego Ildefonsa
Gałczyńskiego. Wielki poeta pod koniec lat 40. (kilka miesięcy, ale jednak!)
mieszkał w Szczecinie.

15 grudnia kolej wprowadza nowy rozkład jazdy. Jedną z nowości będzie dodatkowy
pociąg między Warszawą a Szczecinem.

- Miał nazywać się "Merkury", ale zaproponowałem, by dać mu nazwę "Gałczyński" -
poinformował "Gazetę" nie bez satysfakcji Leszek Hodak, szef marketingu Zakładu
Przewozów Regionalnych w Szczecinie.

Przy okazji warto dodać, że na marzec przyszłego roku, z okazji 50. rocznicy
śmierci autora "Zaczarowanej dorożki", Książnica Pomorska przygotowuje specjalny
program. "Gałczyńskim" do Szczecina przyjedzie córka poety Kira, a na stacji
witać ją będą aktorzy teatrów szczecińskich. Trzy nasze teatry: Polski,
Kameralny i Piwnica przy Krypcie, przygotują spektakle na podstawie tekstów
Gałczyńskiego.

Rozkład jazdy "Gałczyńskiego"

Wyjazd ze Szczecina z dworca głównego o 7.15, przyjazd do Warszawy Centralnej o
godz. 13.48. Wyjazd z Warszawy 10.10, przyjazd do Szczecina 16.31. Przystanki:
Dąbie, Stargard, Choszczno, Dobiegniew, Krzyż, Wronki, Szamotuły, Poznań,
Września, Konin, Koło, Kutno, Łowicz, Sochaczew, W-wa Zach. i Wsch.

********

Od siebie dodam, że odjazd tego pociągu ze Szczecina tworzy swego rodzaju
półtoragodzinny takt z exami (Chrobry 5:43, Gałczyński 7:15, Mewa 8:43).
Za to do Wawy Gałczyński przyjeżdża ledwie 20 minut przed Mewą.
Natomiast w relacji Warszawa -Szczecin nie można niestety doszukać się
jakichkolwiek zależności pomiędzy którymiś z trzech ww. pociągów.

W najbliższą niedzielę będzie można sobie obejrzeć, jak wypadnie pierwszy dzień
konkurencji Gałczyński vs. Mewa (Chrobry w niedzielę jedzie tylko Wawa-Szn).
Można się spodziewać, że Gałczyński będzie się cieszył bardzo dużą
popularnością, nawet pomimo oferowanych pasażerom brudnych i klejących się
mechpomowych siedzeń (oczywiście szczerze życzę PKP PR, jak i sobie, żeby wagony
były w lepszym stanie).





Temat: Kto działa na szkodę PKP w Zakopanem?!
Dla przypomnienia pewna ciekawostka.
Podczas próby w 1989 skład zestawiony z 2 jednostek EZT pokonał trasę Kraków Główny - Zakopane w 2h 32'.
Teraz po blisko 20 latach, najszybszy pociąg jakim jest Ex Tatry pokonuje tę trasę w ponad 3 h. Zgroza...

Nie ma co sie podniecac "probom" z 1989. Wystarczy spojrzec w rozklad letni 1993 roku*.
Krakow Gl.-Zakopane (a wiec "pod gore")
Kasprowy, czas jazdy 2:29
Giewont, czas jazdy 2:30, w tym planowy 5 minutowy postoj w Kalwarii Lanck.
Na odcinku Plaszow-Sucha czas przejazdu mozna by skrocic o 5 minut (Kasprowy jechal 62 minuty z 2 postojami a Ex Tatry 57 minut bez postojow)

Zakopane - Krakow Gl. ("w dol")
Giewont, czas jazdy 2:35
Kasprowy, czas jazdy 2:34
czas jazdy Kasprowego mozna by skrocic (biorac pod uwage czasy jazdy dla Ex Tatry) o 8 minut.

I to wszystko przy natezeniu ruchu (a wiec przy duzo wiekszej ilosci krzyzowan)...

Moim zdaniem stan tej linii nie pogorszyl sie az tak bardzo (porownujac z obecnymi czasami przejazdow na poszczegolnych odcinkach tej linii).
Obecnie realny czasy jazdy dla EZT z 2 minutowymi postojami wylacznie na stacjach zwrotnych moze wynosci 2:45-2:50. A taki czas bylby jeszcze znosny nawet dla turystow w relacji Krakow-Zakopane (a wiec nie tylko tych jadacych z dalszych fragmentow Polski), zwlaszcza w sobotnie poranki, czy niedzielne popoludnia, kiedy Zakopianka stoi...
Mysle ze autorka tego tematu ma racje i istnieje jakas zmowa - mam nadzieje ze to sie wkrotce zmieni.

* SRJP lato 1993 - byl swoja droga jednym z najleszpych pod wzgledem czasow przejazdu w historii PKP - to wtedy na wielu polaczeniach, w porownaniu do poprzednich rozkladow, skrocono znacznie czas przejazdu- infrastruktura byla wtedy w dosc dobrym stanie, wiec wykorzystywano wszelkie mozliwosci ale dodatkowo zaczeto likwidowac bezsensownie dlugie postoje na stacjach posrednich, co znacznie wplynelo na dlugosc jazdy. Po tym rozkladzie bylo juz tylko niestety gorzej (poza paroma odcinkami) i nawet dalsze skracanie postojow na stacjach posrednich nie bylo juz w stanie kompensowac strat wywolanych sypiaca sie infrastruktura.
Przyklady:
Poznan-Pila 1:17
Poznan-Torun 1:53 ( w tym 2 minuty postoju w Gnieznie, 1 w Mogilnie i az 6 w Inowroclawiu)
Lodz-Kutno 0:52
Wroclaw-Jelenia Gora 2:02
Zielona Gora-Wroclaw 2:15 z 5 minutowym postojem w Glogowie
Wroclaw-Legnica 0:47 (co i tak bylo dobrze ale do 39 minut z 1939 pociagiem parowym!!! i tak kiepsko)
Zywiec-Bielsko Biala 0:24
Radom-Tomaszow 1:20
Wawa Wsch.-Gdansk Gl. 3:10
...
..
.




Strona 1 z 4 • Zostało znalezionych 110 postów • 1, 2, 3, 4