Wyświetlono posty znalezione dla hasła: Rozkład jazdy PKP mabork





Temat: Dworce, koleje
Z Kwidzyna pociągiem tylko do Malborka

Stało się to, czego wszyscy spodziewali się od dawna. Kwidzynowi odebrano kolejne połączenie kolejowe. Od 1 lutego z rozkładu jazdy znikają pociągi w stronę Grudziądza. Powodem likwidacji tych połączeń jest katastrofalny stan torowiska na odcinku Gardeja - Grudziądz i konieczność wprowadzenia tam ograniczenia prędkości miejscami do 10km/h. Dodatkowo marszałkowie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zdecydowali, że nie będą dofinansowywać kursów na tej trasie.
Od 1 lutego z dworca PKP Kwidzyn pociągi będę odjeżdżać tylko w stronę Malborka.

- Na liczącym 38 km odcinku Kwidzyn - Grudziądz czas przejazdu pociągiem wynosi obecnie od 64 do 75 minut, a autobusem 45 minut. Podróż koleją przestała być konkurencyjna względem transportu drogowego - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Podróżni nie są zadowoleni z tych zmian. Po pierwsze wielu z nich uważa, że jazda pociągiem jest bardziej komfortowa, po drugie bilety na pociąg są tańsze niż autobusowe.

- Często jeżdżę na trasie Kwidzyn - Sadlinki. Bilet na pociąg kosztuje mnie 3 zł, a na autobus 4,80 zł - mówi pani Anna.

Ostatniego stycznia o godz. 17.55 z dworca PKP Kwidzyn odjedzie ostatni pociąg do Grudziądza. Marszałkowie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zdecydowali, że nie będą dopłacać do kursów na tej trasie. Dyrekcja Przewozów Regionalnych PKP zawiesza więc od lutego połączenie kolejowe Kwidzyn - Grudziądz. Urząd Marszałkowski w Gdańsku tłumaczy, że zaprzestaje dofinansowania kursów do Grudziądza z powodu drastycznego pogorszenia się stanu infrastruktury.

- Kolej straciła możliwość konkurowania z transportem drogowym, co spowodowało systematyczną rezygnację klientów - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku. - Wyrażamy niezadowolenie z tego powodu i oczekujemy, że PKP Polskie Linie Kolejowe SA podejmą w trybie pilnym stosowne działania w kierunku podwyższenia prędkości eksploatacyjnej w pierwszej kolejności na odcinku Grudziądz - Gardeja, co pozwoli na dalsze kontynuowanie przewozów pasażerskich.

Benedykt Plotta, zastępca dyrektora Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, przyznaje:
- Faktem jest drastyczne pogorszenie się infrastruktury kolejowej na tej trasie, przez co wydłużył się czas przejazdu na odcinku Gardeja-Grudziądz.

Plotta dodaje też: Wznowienie kursowania pociągów na odcinku Grudziądz - Kwidzyn jest zależne od poprawy przez PKP PLK infrastruktury kolejowej oraz zmiany zapotrzebowania na przewozy kolejowe od samorządów województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.

Na temat tego czy i kiedy remont torowiska jest planowany, Przewozy Regionalne milczą.

Mieszkańcom powiatu kwidzyńskiego nie pozostaje nic innego jak zapoznać się z rozkładem jazdy autobusów. Już teraz wiadomo, że w związku z likwidacją pociągów, PKS Kwidzyn nie zwiększy liczby połączeń w stronę Grudziądza. Dyrekcja zapewnia, że wystarczy tyle, ile jest teraz.

- W tej chwili z dworca PKS Kwidzyn odjeżdżają codziennie trzy autobusy do Grudziądza. Czwarty kursuje w poniedziałki i piątki - mówi Tomasz Pisarek, kierownik przewozów pasażerskich PKS Kwidzyn. - Z badań, które przeprowadziliśmy w listopadzie wynika, że nie ma zapotrzebowania na więcej połączeń. Tym bardziej, że na terenie miasta jest jeszcze jeden prywatny przewoźnik, który dziennie organizuje jedenaście kursów do Grudziądza.






Temat: co się dzisiaj stało na przysta nku Wzgórze Św Masymiliana koło 14-15?


Czyli wersja taka, że nikt nic nie wiedział. Niestety bywa takie coś.


To nie lata 20 XX wieku, żeby nikt nie wiedział co się dzieje. Jest jakiś
przebieg informacji, nawet bieżących. Jeżeli firma nie wiem co się dzieje na
właściwie jedynej linii którą posiada to znaczy, że jest niewydolna i tym
bardziej nie reprezentuje sobą nic innego oprócz betonu.


Poza tym na Chyloni zrobił się zator. Prawdopodobnie zator zrobiły kolejki
z
Gdańska Głównego właśnie na Chyloni kończące bieg.


Nie prawdopodobnie, ale na 100%. Stały tam potem przez co najmniej 60 minut,
bo przyjechały sporo poozpóźniane a włączały się na kolejny kurs.


Pan Mario narzeka, dlaczego te Chylonie nie pojechały dalej do Wejowa.
Ano pewnie dlatego, że nie można było z góry powiedzieć do kiedy
zamknięcie
toru będzie trwać, a zaraz po otwarciu kolejki muszą wjechać na szlak.
Poza
tym i tak ruch do Wejowa w swoim normalnym takcie został zachowany.


Jw. Rozumiem, że nie dało się przewidzieć do kiedy będą zamknięcie, ale
skoro stały i blokowały Chylonię, można było puścić jeden z pociągów dalej.


Po wprowadzeniu Malborka do końca ważności rozkładu miałem wrażenie, że
specjalnie rozkład nie został uaktualniany. Może po to, aby zobaczyć jakie
zapełnienie jest w widmach.


Tak właśnie działa PKP PR. Vide nocny pospieszny Warszawa - Kołobrzeg
kursujący poza sezonem w piątki/soboty. W Warszawie jeszcze jeździ, ale we
Wrzeszczu został już całkowicie wykreślony z rozkładu.


| Żeby nie zasłodzić, te, które są aktualne zawierają błędy ortograficzne.
| Extra.

mozna przykład


Wzgórze św. Maksymiliana - rozkład w kierunku Gdańska. W objaśnieniach
oznaczeń przy jednej z cyferek jest informacja, że pociąg "niezatrzymuje
się".


| Jakoś z 70 osób na Grabówku ani jedna tak nie zrobiła. Ciekawe dlaczego?

To jest grubo poniżej połowy.


Poniżej połowy z czego?


No patrz w nocy to pojedyńczi pasażerowie, a w szczycie to całe potoki
pasażerów.




Wątek ostatnio został jeden. Cytatów jest za to kilka.


No, został jeden bo jest więcej cytatów.


Może nie stwierdziłeś, że PR to nie beton. Mam jednak wrażenie, że sam
chcesz udowodnić, że białe jest czarne. Chociażby jesteś jedyną osobą jaką
do tej pory spotkałem (a powiem, że bardzo dużo ludzi w tej kwesti staram
się spotkać), której nie podobają się SPRINTERy. Jako argument też
podajesz
nieźle zaczernione sformułowanie jak chociażby, że wożą one powietrze.


WOZIŁY. Od nowego rozkładu się na ten temat nie wypowiadam, bo nie miałem
okazji podróżować nimi.

Poza


tym całe twoje wywody na temat SKM podparte są jakimiś rzeczami, które
normalnie w tej spółce miejsca nie mają.


Nie, wogóle nie mają miejsca błędy w rozkładzie jazdy, brak nadzoru nad tym
co się dzieje, nie mają miejsca przepełnione z wejherowa pociągi, nie ma
miejsca informowanie o wypadniętym pociągu po jego rzekomym odjeździe, nie
mają miejsca wywieszone niekatualne rozkłady jazdy. Oczywiście, nic takiego
nie ma miejsca...


To tak jakbym powiedział, że pociągi PICa posiadają do Gdyni super
frekwencje. Całość opieram na tym, że 14.11.2004 roku w pociągu
Ex Heweliusz w moim wagonie nie było wolnych miejsc. Takimi rzeczami się
właśnie podpierasz.


Ja nic takiego nie pisałem, Ty za to właśnie wyżej tak.


Proponuję ci napisz wątek w stylu pamiętny "PKP-Intercity przyszłością
kolei
pasażerskiej", zobaczymy czy za twoją tezą też prawie cała grupa się
opowie.


Ja tu piszę o SKM, o IC to Ty masz ochotę, jak widać, pisać.

Pozdrawiam | mario.







Temat: Likwidacja pociągów na linii Kwidzyn - Grudziądz
Kwidzyń: Od 1 lutego pociągiem już tylko do Malborka

Stało się to, czego wszyscy spodziewali się od dawna. Kwidzynowi odebrano kolejne połączenie kolejowe. Od 1 lutego z rozkładu jazdy znikają pociągi w stronę Grudziądza.

Powodem likwidacji tych połączeń jest katastrofalny stan torowiska na odcinku Gardeja - Grudziądz i konieczność wprowadzenia tam ograniczenia prędkości miejscami do 10km/h. Dodatkowo marszałkowie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zdecydowali, że nie będą dofinansowywać kursów na tej trasie.

- Na liczącym 38 km odcinku Kwidzyn - Grudziądz czas przejazdu pociągiem wynosi obecnie od 64 do 75 minut, a autobusem 45 minut. Podróż koleją przestała być konkurencyjna względem transportu drogowego - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku.

Podróżni nie są zadowoleni z tych zmian. Po pierwsze wielu z nich uważa, że jazda pociągiem jest bardziej komfortowa, po drugie bilety na pociąg są tańsze niż autobusowe.

- Często jeżdżę na trasie Kwidzyn - Sadlinki. Bilet na pociąg kosztuje mnie 3 zł, a na autobus 4,80 zł - mówi pani Anna.

Ostatniego stycznia o godz. 17.55 z dworca PKP Kwidzyn odjedzie ostatni pociąg do Grudziądza. Marszałkowie województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego zdecydowali, że nie będą dopłacać do kursów na tej trasie. Dyrekcja Przewozów Regionalnych PKP zawiesza więc od lutego połączenie kolejowe Kwidzyn - Grudziądz. Urząd Marszałkowski w Gdańsku tłumaczy, że zaprzestaje dofinansowania kursów do Grudziądza z powodu drastycznego pogorszenia się stanu infrastruktury.

- Kolej straciła możliwość konkurowania z transportem drogowym, co spowodowało systematyczną rezygnację klientów - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku. - Wyrażamy niezadowolenie z tego powodu i oczekujemy, że PKP Polskie Linie Kolejowe SA podejmą w trybie pilnym stosowne działania w kierunku podwyższenia prędkości eksploatacyjnej w pierwszej kolejności na odcinku Grudziądz - Gardeja, co pozwoli na dalsze kontynuowanie przewozów pasażerskich.

Benedykt Plotta, zastępca dyrektora Pomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych PKP, przyznaje:
- Faktem jest drastyczne pogorszenie się infrastruktury kolejowej na tej trasie, przez co wydłużył się czas przejazdu na odcinku Gardeja-Grudziądz.

Plotta dodaje też: Wznowienie kursowania pociągów na odcinku Grudziądz - Kwidzyn jest zależne od poprawy przez PKP PLK infrastruktury kolejowej oraz zmiany zapotrzebowania na przewozy kolejowe od samorządów województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego.

Na temat tego czy i kiedy remont torowiska jest planowany, Przewozy Regionalne milczą.

Mieszkańcom powiatu kwidzyńskiego nie pozostaje nic innego jak zapoznać się z rozkładem jazdy autobusów. Już teraz wiadomo, że w związku z likwidacją pociągów, PKS Kwidzyn nie zwiększy liczby połączeń w stronę Grudziądza. Dyrekcja zapewnia, że wystarczy tyle, ile jest teraz.

- W tej chwili z dworca PKS Kwidzyn odjeżdżają codziennie trzy autobusy do Grudziądza. Czwarty kursuje w poniedziałki i piątki - mówi Tomasz Pisarek, kierownik przewozów pasażerskich PKS Kwidzyn. - Z badań, które przeprowadziliśmy w listopadzie wynika, że nie ma zapotrzebowania na więcej połączeń. Tym bardziej, że na terenie miasta jest jeszcze jeden prywatny przewoźnik, który dziennie organizuje jedenaście kursów do Grudziądza.

Źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



Temat: Pomysł na gre MECHANIK 2


Mam pewien pomysł związany z symulatorem pociągu " MECHANIK ". Szkoda ze
jest to wersja 0.97 ( beta ), bo ten program wygląda bardzo obiecująco.
Moj pomysl zwiazany jest z tym zeby stworzyc na podstawie MECHANIKA 0.97
dalsza czesc gry a mianowicie MECHANIK 2 lub MECHANIK 1.0 !


Będzie Mechanik 2, ale tylko EN-57 i wreszcie będzie odtworzona cała tablica
przełączników, koniec z jazdą na pamięć, lepsza grafioka..


Moje propozycje co zmnienic aby powstal MECHANIK 2 :
1. Wiekszy wybor pociagow. Kazdy sklad ma inne osiagi ( np. EN-57 , EP-07
poc. posp i ex, EP-09 poc. ex i IC )


W planach jest symulator EU07 - za jakieś pięć lat ;-(


2. Ulepszony generator tras odrazu w programi i zestaw prawdziwych tras
kolejowych ( np. KRAKOW-RZESZOW , WARSZAWA-GDYNIA , WROCŁAW-SZCZECIN itd )


Prawdziwe trasy to nudne trasy. Jeżdziłeś na Hel - Jastarnia? I co? jedziesz
i jedziesz, cegłe na spację i możesz iść na herbatkę (piwa mechanikom nie
wolno !!!)


3. WYZSZA ROZDZIELCZOSC tj. 640x480 i tryb SVGA !


Microsoft Train Simulator??? Łeeee. Obejrzyj sobie 3d Railmaster Demo. Nie
dość, że zasobożerny, to jeszcze strasznie nierealistyczny...


4. Ulepszone tekstury i mozliwosc umieszczenia wiecej obiektow niz 25000


Będzie...


5. Jazda w zmiennych warunkach atmosferycznych ( snieg, deszcz, mgla,


noc )

Tu Railsim jest górą...


6. Wiecej opcji w czasie prowadzenia pociagu ( wlaczanie swiatel,
wycieraczek, oswietlenia skladu itp )


Będzie cała tablica przełączników itp...


7. RUCH INNYCH POCIAGOW a nie tylko naszego !


Przecież jeżdzą...


8. JAZDA POCIAGIEM W/G ROZKLADU JAZDY !!!


Nie krzycz... Są rozkłady jazdy u Helanda


9. NOWE, LEPSZE DZWIEKI !!!


Nie krzycz do kur*y nędzy! A co te są złe? Brakuje tylko stukotu Haslerka, i
innych odjazdów... Np. dzrwi powinny być otwierane przeia...


10. JESZCZE BARDZIEJ REALNE PROWADZENIE POCIAGU !!!!!!! ( np. hamulec
pneumatyczny i pneumatyczno-hydrauliczny w EN-57 a nie tylko pneum-hydr


! )

Przede wszystkim realne prędkości, realne odległości (1 kilometr wygląda jak
3!), realne przyspieszenie i hamowanie. Na stacjach po sygnale iodjazdy
nagle stój od dyżurnej, zerwanie hamulca przez ludzi w składzie, pojazdy na
przejazdach...


11. Wybor skladu jakim chcemy jechac ( ilosc wagonow, poc. posp, ex lub
osob. itp. )


2*EN-57


POZDROWIENIA Z KRAKOWA DLA MILOSNIKOW KOLEI W CALEJ POLSCE


Wzajemnie.... Z Malborka...


PKP RULEZ !!!!


Miłośniku kochaj kolej nienawidź PKP...

Pozdrawiam / Piotr Piwarski





Temat: Korekta rozkładu jazdy od 1 lutego - najważniejsze zmiany
Zmiany PKP PR od 1 lutego

PKP Przewozy Regionalne przedstawiły poprawki, jakie wprowadzą w życie w ramach tzw. rocznej korekty sieciowego rozkładu jazdy pociągów 2007/2008. W znaczniej mierze potwierdzają się zapowiedzi zmian, o których pisaliśmy już na portalu „Rynku Kolejowego”.

Nie będzie już pociągów osobowych kursujących pomiędzy Grudziądzem i Kwidzynem (składy Malbork - Grudziądz zostaną skrócone). Ta zmiana tłumaczona jest z jednej strony brakiem porozumienia w sprawie współfinansowania przewozów (linia przebiega przez granicę woj. pomorskiego i kujawsko - pomorskiego, gdzie obsługę lokalnych linii zapewnia PCC/Rail Arriva), z drugiej - fatalnym stanem torowiska (między Gardeją i Grudziądzem gdzieniegdzie prędkość nie przekracza 10 km/h), co także ma być powodem niechęci samorządów do prowadzenia nierentownych przewozów. Rozważane jest uruchomienie pociągów do granicy województwa w Gardei, ale na razie decyzje w tej sprawie nie zostały podjęte.

Do Grudziądza nie będą kursować nie tylko osobowe z Malborka, ale też - o czym już pisaliśmy - posp. Wrocławianin ze stolicy Dolnego Śląska. Oprócz „Wrocławianina” do likwidacji idą też inne pospieszne: „Łużyce” Warszawa-Zgorzelec (w zamian „Oleńka” Warszawa-Wrocław zostanie wydłużona do Zgorzelca), „Widawa” Łódź-Wrocław i „Wieniawski” Kielce/Lublin - Szczecin. Do rangi wakacyjnych pociągów zostały zdegradowane m.in. posp. „Hutnik” Racibórz-Olsztyn (od Warszawy) i „Wiking” Szczecin-Bielsko Biała (od Wrocławia).

Jeśli chodzi o zmiany na plus, to utrzymano reaktywowaną przed miesiącem (na próbę) linię Szczytno - Pisz. Zgodnie z zapowiedziami, 1 lutego uruchomione zostaną pociągi aglomeracyjne Gliwice - Bytom (21 par). To jedno z dwóch tego typu przedsięwzięć kolejowych na Górnym Śląsku zaplanowanych na 2008 rok. 1 września mają zostać wznowione przewozy pasażerskie (aż 46 par pociągów dziennie) między Tychami i stacją Tychy Miasto.

Wśród nowych, pojedynczych kursów uruchamianych w różnych częściach kraju warto zwrócić przede wszystkim uwagę na skład Łódź - Radom - Lublin, nawiązujący częściowo do „Wieniawskiego”, który w poprzednim rozkładzie tą drogą kursował między Lublinem, Łodzią i później Poznaniem. Para pociągów Żary-Ruszów-Żary została wydłużona „na węzeł” do Węglińca. Nowościami w ofercie będzie także m.in. wydłużenie niektórych pociągów z kierunku Sieradza (i dalej z Ostrowa Wlkp. oraz Poznania) do Zgierza, uruchomienie dodatkowego połączenia Lublin-Warszawa (pospieszny w soboty), Kutno - Łódź, Gryfice - Kołobrzeg czy Ełk-Korsze, przedłużenie jednej pary pociągów Wrocław - Oleśnica do Namysłowa.

W całym kraju wprowadzonych zostanie też sporo drobniejszych poprawek, jak nowe postoje czy poprawa skomunikowań.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: Przewozy pod marszałkowską lupą. Badania ankietowe pomogą ??
Przewozy pod marszałkowską lupą. Badania ankietowe pomogą ustalić rozkłady jazdy

Ankiety, badające frekwencję w pociągach SKM, zaplanowano na najbliższą sobotę

Sześć deficytowych pomorskich linii kolejowych zostanie wkrótce prześwietlonych przez ankieterów. Badania zlecił Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego, który w 2007 roku wyłożył na przewozy regionalne 54 mln zł. Oficjalnie celem badań jest sprawdzenie, jak wygląda ruch pasażerski na wytypowanych liniach i jakie potrzeby składowe mają obsługujące je pociągi. Nieoficjalnie mówi się, że chodzi o sprawdzenie, jakie straty ponoszą pociągi kursujące na wyznaczonych trasach. Ankieterzy pojawią się w pociągach relacji: Słupsk - Szczecinek, Chojnice - Szczecinek, Chojnice - Tczew, Chojnice - Kościerzyna, Malbork - Grudziądz oraz Gdynia - Kościerzyna.

- To linie niezelektryfikowane, obsługiwane przez lokomotywy spalinowe. To dosyć drogie rozwiązanie, stąd potrzeba sprawdzenia, czy pociągi są efektywnie wykorzystywane - podkreśla Eugeniusz Manikowski, z Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego. - Musimy sprawdzić, ilu pasażerów podróżuje nimi każdego dnia, z jakich biletów korzystają, o jakich porach dnia natężenie ruchu jest największe.

- Mając wyniki badań, będziemy dopasowywać składy pociągów do faktycznych potrzeb - zaznacza Mieczysław Struk, wicemarszałek województwa pomorskiego. - Chcemy, by nasi mieszkańcy wiedzieli, że wszystkie decyzje, jakie podejmujemy co do rozkładu jazdy, są dokładnie przeanalizowane.

Podobne badania na wybranych liniach przeprowadza dwa razy do roku Zakład Przewozów Regionalnych.

- Wykonujemy je zawsze wiosną i jesienią w tygodniach, kiedy nie przypadają żadne święta, a młodzież jeździ do szkół. Wyniki badań opracowujemy i przekazujemy do Urzędu Marszałkowskiego - informuje Lech Romanowski, rzecznik PKP Zakładu Przewozów Regionalnych.

To jednak za mało. Tym razem urząd postanowił wykonać niezależne ankiety.

- Cóż, będzie to pewna forma sprawdzenia, czy badania, jakie otrzymujemy z PKP, są wiarygodne i rzetelne - przyznaje Eugeniusz Manikowski, z Urzędu Marszałkowskiego.

- Takie jest prawo tego, kto wykłada pieniądze - kwituje wieść o niezależnych ankietach Lech Romanowski. - Urząd Marszałkowski współfinansuje naszą działalność, ma zatem prawo sprawdzić, czy nie jest wprowadzany w błąd.

Badania deficytowych linii mają zacząć się w grudniu. Ich wyniki znane będą dopiero w pierwszym kwartale 2008 r.

W najbliższą sobotę podobne ankiety, na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego, będą przeprowadzone w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Przetarg na ich wykonanie wygrała Pracownia Badań Społecznych z Sopotu. Ich koszt wyniósł 61 tys. zł. Badania będą przeprowadzone we wszystkich pociągach relacji Tczew - Gdańsk, a potem dalej z Gdyni do Słupska.

- To rutynowe działania. Pytania, jakie zostaną zadane, dotyczą frekwencji w poszczególnych pociągach, natężenia ruchu i struktury biletów, na jakich wykonywane są przejazdy - zdradza Paweł Wróblewski, rzecznik SKM.

Pierwsze wyniki badań powinny być znane jeszcze w tym roku.

56 mln - to kwota, jaką w przyszłym roku na przejazdy pociągów regionalnych wyda Urząd Marszałkowski
Magdalena Rusakiewicz - POLSKA Dziennik Bałtycki



Temat: Arriva PCC również na Pomorzu
Pomorze: Czekając na Arrivę

Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu okaże się, jak będzie wyglądał rozkład jazdy na linii Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch przejmuje prywatny przewoźnik Arriva PCC, a także czy jest możliwe porozumienie się Arrivy z PKP Przewozami Regionalnymi w zakresie wspólnych biletów okresowych.

Na odcinku Malbork - Kwidzyn Arriva przejmie 1 marca prowadzenie pociągów od PKP Przewozów Regionalnych (umowa Urzędu Marszałkowskiego z PKP PR na ten odcinek wygasa 28 lutego). Odcinek Kwidzyn - Grudziądz będzie reaktywowany; przewozy zawieszono tam 1 lutego 2008 r. z powodu fatalnego stanu torów.

Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego nie ogłosił przetargu, lecz skorzystał z formuły zaproszenia do negocjacji. Arriva była jedynym zaproszonym podmiotem. Szefowie UMWP tłumaczyli, iż jest to jedyny przewoźnik, który może zapewnić obsługę tego połączenia szynobusami. Arriva posiada własne szynobusy, a Pomorski Zakład PKP PR „pożycza” je od województwa, więc skierowanie ich na linię Grudziądz-Malbork wiązałoby się z powrotem do obsługi składami konwencjonalnymi jakiegoś innego połączenia.

Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, nie ukrywa jednak, że posiadanie przez Arrivę szynobusów nie było jedynym powodem, by wprowadzić Arrivę na pomorski rynek. Struk mówi, że wprowadzenie Arrivy ma być motywacją dla PKP PR. – Arriva jest konkurencyjna, warto się przyglądać jakości – mówi Struk.

Istnieje już zarys rozkładu. Pięć par pociągów miałoby kursować w relacji Malbork - Grudziądz i trzy kolejne w relacji Malbork-Kwidzyn. Jak powiedział nam Eugeniusz Manikowski z Departamentu Infrastruktury UMWP, trwają ustalenia z PKP PLK w sprawie szczegółów rozkładu.

Być może w przyszłym tygodniu zostanie on upubliczniony. Nie można wykluczyć, że w rozkładzie pojawią się bezpośrednie połączenia Malbork - Grudziądz - Toruń.

W niedługim czasie mają odbyć się rozmowy między Arrivą i PKP PR na temat wspólnych biletów miesięcznych.

– Ekipa Arrivy, która przyjechała na negocjacje w sprawie dotacji (porozumienie w sprawie wysokości stawek, 12,93 zł za kilometr, zostało zawarte we wtorek - red.), nie miała upoważnienia do rozmów o biletach. Ale to temat ważny, dlatego w przyszłym tygodniu odbędą się dyskusje – powiedział Struk.

Sprawa jest ważna, gdyż obecnie (do końca lutego) podróżni z Kwidzyna czy Sztumu jadący np. do Trójmiasta do pracy czy szkoły, mogą podróżować na jednym bilecie miesięcznym, spółki PKP PR. Od 1 marca, jeśli przewoźnicy się nie porozumieją, trzeba będzie kupować dwa bilety (do Malborka - Arrivy i dalej - PKP PR), co oczywiście mocno podroży koszty.

Zarówno Maciej Królak, rzecznik Arrivy, jak i Paweł Ney, rzecznik PKP PR, zapewniają, że spółki chcą się porozumieć w sprawie wspólnych biletów.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa
SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk. 10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne.

SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew - Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk. - Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

- Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.

Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części. Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów. Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.
Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva. Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa. Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.

źródło: POLSKA Dziennik Bałtycki



Temat: Prasówka
http://wejherowo.naszemia...nia/986622.html - tu podali:

Niedługo zmiany w umowach na przewozy kolejowe. SKM dojedzie prawdopodobnie tylko do Wejherowa

Wiele wskazuje na to, że od grudnia pociągi SKM będą kursować tylko w relacji Tczew - Wejherowo. SKM-ki znikną z linii Wejherowo - Lębork - Słupsk.

10 grudnia, wraz ze zmianą rozkładu jazdy, wygasa umowa na prowadzenie przewozów lokalnych, jaką Urząd Marszałkowski zawarł trzy lata temu z konsorcjum SKM i PKP Przewozy Regionalne. SKM i PKP PR podzieliły między siebie niemal cały pomorski rynek - SKM obsługuje połączenia między Tczewem i Słupskiem, a PKP PR prawie wszystkie inne linie lokalne w regionie (na odcinku Tczew ė- Gdańsk Gł. pociągi PKP PR i SKM dublują się). Wyjątkiem są tylko linie Malbork - Grudziądz, gdzie ruch, od 1 marca, prowadzi Arriva PCC, i Wierzchucin - Szlachta, gdzie kursują zarówno pociągi PKP PR, jak i Arrivy.

Trzy lata temu pomorski rynek kolejowy był niepokrojonym na kawałki tortem, który został w całości, choć w przetargu, przekazany konsorcjum PKP PR/SKM. Teraz sytuacja jest odmienna. Jak dowiedziała się nasza redakcja, tort został "pokrojony" i Urząd Marszałkowski ogłosi aż siedem przetargów na przewozy w woj. pomorskim (szczegóły poniżej). Osobno zostanie ogłoszony przetarg na odcinek Tczew - Wejherowo i osobno Gdynia - Słupsk.

- Według mnie, SKM powinna obsługiwać tylko ruch metropolitalny - mówi Mieczysław Struk, pomorski wicemarszałek, powstrzymując się od dalszych komentarzy.

- Urząd Marszałkowski chce zmusić SKM, by się określiła, czy chce jeździć do Iławy, Elbląga czy Słupska, czy chce być koleją aglomeracyjną - mówi, prosząc o anonimowość, ekspert związany z branżą kolejową.
Zarząd SKM na razie wstrzymuje się od komentarzy dotyczących nowych przetargów.

Zmiany, zmiany, zmiany

W szóstym przetargu jest najwięcej linii

Oferta będzie dotyczyć wszystkich, oprócz Malbork - Grudziądz, linii niezelektryfikowanych, Gdynia - Kościerzyna - Wierzchucin, Kościerzyna - Chojnice, Tczew - Chojnice, Chojnice - Szczecinek - Słupsk, (Gdynia) - Reda - Hel, Lębork - Łeba, Bąk - Czersk. Do tego przetargu dopisano zelektryfikowany odcinek Słupsk - Ustka. Czy do tego przetargu staną inne firmy oprócz PKP PR? Zakusy na Pomorze ma Arriva, jednak sygnały od jej szefów są takie, że liczyli, iż niezelektryfikowany rynek będzie podzielony na więcej części. PKP PR nie będą miały problemu ze zorganizowaniem taboru na tak dużą liczbę linii. Dla Arrivy, a także jakiegokolwiek innego prywatnego przewoźnika, może być to niewykonalne.

Gdyby SKM chciała utrzymać ofertę, musiałaby wystartować w dwóch przetargach, na odcinki Tczew - Wejherowo i Gdynia - Słupsk.

Podczas debaty kolejowej w redakcji "Polski Dziennika Bałtyckiego" wicemarszałek Mieczysław Struk mówił, że jest zwolennikiem, by SKM dojeżdżała do Wejherowa, a Andrzej Osipów, prezes SKM - że do Lęborka. Z naszych informacji wynika, że szefostwo SKM nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie startować tylko w przetargu na linię Tczew - Wejherowo, czy - chcąc utrzymać trasę do Lęborka - także na odcinek Gdynia - Słupsk.

Rynek przewozów pasażerskich na liniach zelektryfikowanych w woj. pomorskim został podzielony w sumie na cztery części.

Osobno zostaną jeszcze ogłoszone przetargi na obsługę połączeń Gdynia - Tczew - Laskowice oraz Gdynia - Tczew - Malbork - Elbląg - Iława.

W przypadku, gdyby przewozy przejęła inna firma, pasażer nie powinien odczuć zmian związanych np. z podwyżką cen biletów.

Arriva stosuje identyczną taryfę co PKP Przewozy Regionalne, obie firmy mają też umowę na sprzedaż wspólnych biletów.

Piątym będzie przetarg na linię Malbork - Kwidzyn - Grudziądz, gdzie od 1 marca ruch prowadzi prywatny przewoźnik PCC Arriva.

Umowa Arrivy z Urzędem Marszałkowskim na obsługę tego odcinka, podobnie jak kontrakt konsorcjum PKP PR/SKM na inne pomorskie linie, wygasa 10 grudnia br.

Wszystkie przetargi mają być ogłoszone tuż przed długim majowym weekendem, po zaakceptowaniu go przez Sejmik Województwa.

Wszystkie umowy ze zwycięzcami będą zawierane na sześć lat - od grudnia 2009 do grudnia 2015 r.



Temat: Kwidzyn bez pociągów
Witam.

Przepraszam, że z opóźnieniem, ale dostęp do kwidzyńskich gazet mam opóźniony.
Tym razem na szczęście nie musiałem się bawić w przeklepywanie, bo znalazłem
wersję elektroniczną:

=====

http://pulskwidzyna.boo.pl

Póki co PKP Kwidzyn dowiezie cię do Malborka i Grudziądza
dodany 13-12-2007 o godz. 19:10:33
POCIĄGI ZNIKNĄ Z KWIDZYŃSKICH TORÓW

9 grudnia Kwidzyn utracił połączenie PKP do Torunia. Z tą datą wiąże się
również wprowadzenie prywatnego przewoźnika w sąsiednim województwie kujawsko-
pomorskim firmy PCC Rail Arriva (konsorcjum duńskie). Firma ta miała także
obsługiwać trasę Grudziądz-Malbork, ale rozmowy na ten temat zakończyły się
fiaskiem z powodu braków wystarczających środków finansowych.

Zmiany nie objęły tylko Kwidzyna. Po niedzieli 9-tego grudnia cały rozkład
jazdy został zmodyfikowany... niestety, nie na lepsze. Póki co, według nowego
rozkładu z Grudziądza do Torunia dostaniemy się autobusem szynowym w/w
prywatnego przewoźnika kolejowego PCC Rail. Ponadto wraz ze zmianą na tablicy z
rozkładem zmienił się pojazd jakim dojeżdżać będziemy do Malborka. Nie będzie
to już wygodny szynobus, lecz... pociąg osobowy spółki PKP Przewozy Regionalne.
Ale niespodzianek nie ma końca.

- Wszystko wskazuje na to, że pociągi do Grudziądza będziemy mieć tylko do
końca stycznia 2008 roku – mówi kwidzyniak, analityk rynku kolejowego Piotr
Kazimierowski. – Potem połączenie PKP pomiędzy Grudziądzem a Kwidzynem zniknie.
Jest to spowodowane dwoma rzeczami. Po pierwsze wyższą dopłatą, jakiej żądały
Przewozy Regionalne, a po drugie katastroficznym stanem torów, co w efekcie
dawało jazdę pociągiem 10 km na godzinę. W takim przypadku każdy tabor się
niszczy. To tak jakby jechać samochodem na jedynce przez 20 km.

W takim wypadku wielu pasażerom pozostają usługi PKS. Ale aby móc utrzymać
zastępczą komunikację, zsynchronizowaną z PKP samorząd musi wesprzeć to
rozwiązanie finansowo. Póki co, do Torunia dojedziemy na jednym bilecie bez
względu na przewoźnika. Teraz samorząd musi wykazać chęć i zainteresowanie
problemem, aby taki jeden bilet obejmował przejazd autobusem i pociągiem.

A kiedy pociąg się spóźnia...

Ponadto Unia Europejska czuwa nad stanem naszego PKP. Z jakim rezultatem? W
2010 roku ma nastąpić liberalizacja przewozów kolejowych, co oznacza, że
pociągi międzynarodowe będą zabierały pasażerów z pośrednich stacji kolejowych.
Dalsze zmiany, na jakie PKP powinno się szykować związane są z opóźnieniami
pociągów. Otóż UE chce wprowadzić kary dla PKP, a odszkodowania dla pasażerów
za każde opóźnienie pociągu. Jeżeli na pociąg będziemy czekać do 60 minut kolej
będzie nam winna odszkodowanie w wysokości 25 proc. ceny biletu, jeżeli do 120
minut, będzie to kwota do 50 proc. ceny biletu. I tak już trudna sytuacja kolei
narażona będzie na kolejne zadłużenia, tym razem względem pasażerów.

(IN)

=====

Do artykułu w wersji papierowej dołączono w sumie 4 zdjęcia, z których na 3
możemy dojrzeć... SA109 (w tym raz Piotra Kazimierowskiego we wnętrzu
jednostki). Osobiście w Kwidzynie takiego nie widziałem, ale... kto wie - może
tam był;).





Temat: Nowy rozkład na stronie PR
Trwa pat w sprawie nowego rozkładu jazdy pociągów regionalnych w Pomorskiem. Mieszkańcy Malborka i Pszczółek ślą pisma protestacyjne do przewoźników i Urzędu Marszałkowskiego

Nowy rozkład ma obowiązywać od 10 grudnia. Jego wprowadzenie zapowiadał jeszcze w lutym br., odpowiadający za transport kolejowy w urzędzie marszałkowskim, Eugeniusz Manikowski. - Chcemy, by pociągi SKM jeżdżące do Lęborka dojeżdżały aż do Słupska - mówił wtedy. Pomysł wprowadzono w życie dzięki temu, że SKM i Przewozy Regionalne utworzyły konsorcjum, które wspólnie negocjowało z UM szczegóły nowego rozkładu. Przewoźnicy podzielili się trasami. W praktyce linię Gdynia - Słupsk otrzymała SKM, a resztę tras PKP PR. Wspólny pozostał odcinek Tczew - Gdynia, na którym będą jeździć pociągów obu przewoźników.

Niestety, zadowoleni z nowego rozkładu są tylko mieszkańcy Słupska - SKM jest tańsza, a ponieważ ma wyłączność na kursy do tego miasta, pasażerom wystarczy bilet miesięczny tego jednego przewoźnika.

Protestują natomiast mieszkańcy Pszczółek, którzy nie dość, że będą mieli mniej połączeń z Gdańskiem (w nowym rozkładzie w godzinach 5-9 jest 7 pociągów, obecnie jeździ aż 16), to do tego ominie ich główny plus nowego rozkładu - wozić ich będą nadal pociągi dwóch przewoźników, a więc kupując bilety miesięczne, będą płacić podwójnie. - Za tydzień do szkoły będę musiał jeździć godzinę wcześniej. Już przedtem straciliśmy kilka połączeń i pociągi każdego ranka są przepełnione - mówi Dawid Sieradzki, maturzysta z XIII Liceum Ogólnokształcącego w Gdańsku. Na dworcu w Pszczółkach przed kilkoma dniami pojawiła się tablica informacyjna, a na niej lista pociągów, które zatrzymywać się będą na tej stacji od 10 grudnia. Kolejarze zapomnieli umieścić na niej pociągi SKM, wzbudzając w ten sposób niepotrzebną panikę. - Okazało się, że pomiędzy 6.30 a 8.30 w kierunku Gdańska nic nie jedzie. Jak mam dojechać do szkoły? - pyta Dawid.

W tych godzinach do Gdańska będą kursować kolejki SKM o 6.59 i 7.20, ale mieszkańcy o tym nie wiedzą. Jednak nawet jeśli pojadą pociągami "widmo" i zapłacą więcej, to i tak liczba połączeń będzie zbyt mała. Powstała więc petycja o zwiększenie ich liczby - podpisało ją ponad 350 osób.

- Prowadzę rozmowy z urzędem marszałkowskim, gotowa jestem nawet na pokrycie części kosztów - mówi Hanna Brejwo, wójt gminy Pszczółki. - Nie może być tak, by młodzież marzła dwie godziny na dworcu, czekając na powrót do domu, lub wyjeżdżała o szóstej, gdy lekcje zaczyna przed 9.

Niezadowoleni są także pasażerowie z Malborka i Iławy. Ma ich przejąć PKP PR, której bilety są droższe o kilkanaście procent. - Na każdym przejeździe SKM do Trójmiasta oszczędzam kilka złotych- mówi Mirella Paciorkowska z Iławy. - W skali miesiąca to dla mnie dużo.

- Skoro wspólnie dzielą się liniami, to powinny mieć takie same ceny - wtóruje jej Jan Rolirad, jadący do Malborka. Chwilę po naszej rozmowie na perony dworca głównego w Gdańsku wjeżdżają równocześnie dwa pociągi do Malborka. W pierwszym, Przewozów Regionalnych - pustki, w SKM - gehenna ludzi zajmujących miejsca nawet w toalecie.

- Rozumiemy mieszkańców. Chcemy, by kolejarze uruchomili dodatkowe pociągi - mówi wicemarszałek województwa Mieczysław Struk. - Wszystko jednak zależy od tego, ile będą chcieli za to pieniędzy.

Źródło: www.gazeta.pl , 03.12.2006



Temat: Czerwcowa korekta RJ
Zmiany w rozkładzie

1 marca przypada pierwsza roczna korekta rozkładu jazdy 2008/2009. Zmiany zapowiedziały PKP Przewozy Regionalne, PKP Intercity, Koleje Mazowieckie i Arriva.

W przypadku PKP PR największe zmiany będą miały miejsce na Górnym Śląsku. Uruchumiona zostanie część pociągów zlikwidowana 10 stycznia (wówczas cięcia dotknęły 110 pociągów w województwie, 52 odwołano). Do łask powraca w sumie 18 pociągów, w tym 5 par na najbardziej obciążonej trasie Gliwice-Częstochowa. Po jednej parze pociągów przybędzie na trasie do Wisły, Wodzisławia, Zabrzydowic i Bielska-Białej.

Na Śląsku nastąpią jednak też cięcia. Ich najbardziej wyraźnym efektem będzie odwołanie wszystkich pociągów osobowych na trasie Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Jaworzno Szczakowa. To już druga linia na Śląsku, z której znika ruch lokalny - 10 stycznia takie cięcia dotknęły odcinek Bielsko-Biała - Skoczów.

Odnotować należy też plan wprowadzenia przez PKP PR pociągów w relacji Kraków-Przemyśl i Kraków-Wrocław. Mają one kursować w weekendy od 30 kwietnia.
PKP PR zwiększają liczbę pociągów pomiędzy Toruniem, Chełmżą i Unisławem Pom. w godzinach późnowieczornych i wczesnoporannych. 1 marca wprowadzone zostaną też zmiany w godzinach kursowania wielu pociągów, m.in. w Wielkopolsce, Małopolsce oraz na Kujawach.

Jeśli chodzi o zmiany PKP IC, to w oczy rzuca się m.in. przekwalifikowanie pociągu „Augustyn Kordecki” z pospiesznego ponownie na TLK oraz skrócenie relacji do trasy Warszawa-Gliwice. W zamian posp. „Kmicic” będzie kursować nie z w relacji Warszawa-Częstochowa, lecz z Białegostoku.

IC Chrobry w drodze z Warszawy do Szczecina będzie zajeżdżać do Poznania Gł. Natomiast IC Odra (Warszawa-Wrocław) od 1 kwietnia wróci na CMK; będzie kursować przez Katowice, zamiast przez Piotrków, Radomsko i Częstochowę. W sezonie posp. „Niemen” (Bydgoszcz-Białystok) będzie prowadzić grupę wagonów do Suwałk, a posp. „Zamenhoff” (Białystok-Bielsko Biała) do Wisły Uzdrowisko. Z powodu remontu linii E-65 relację posp. Hutnik (Racibórz-Olsztyn) skrócono do Warszawy.

Kilku pociągom TLK i pospiesznym dodano nowe postoje, m.in. w Legionowie, Prabutach, Suchedniowie, Bydgoszczy Wschód czy Pleszewie.

W przypadku Kolei Mazowieckich zmiany są niewielkie. Największe roszady następują na trasie w kierunku Tłuszcza i Małkini (po południu jeden z pociągów Warszawa Wileńska - Tłuszcz będzie kursować do Wyszkowa) oraz na trasie w kierunku Działdowa. Duże zmiany, w okresie 1 marca - 31 maja, związane są z remontem linii E-65. Trzy pary pociągów Warszawa-Nasielsk zostały skrócone do Modlina, a na dalszym odcinku uruchumiona będzie zastępcza komunikacja autobusowa. W związku z remontem E-65 zmienia się także diametralnie rozkład na trasie Nasielsk-Sierpc: od 1 marca nie jedna, lecz dwie pary szynobusów będą kursować w relacji Sierpc-Tłuszcz, w dodatku nie przez Legionowo (ze zmianą kierunku), lecz łącznicą omijającą stację w Legionowie. Tą samą trasą pojedzie jedna para pociągów prowadzona EZT - rano w nietypowej relacji Ostrołęka-Modlin, wieczorem w relacji Modlin-Tłuszcz.

W przypadku Arrivy najważniejszą zmianą jest, o czym już informowaliśmy, uruchomienie przewozów na trasie Malbork-Grudziądz. Na odcinku Malbork-Kwidzyn Arriva przejmuje prowadzenie pociągów od PKP PR, na trasie Kwidzyn-Grudziądz ruch będzie reaktywowany po 13 miesiącach.

źródło: Rynek Kolejowy



Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...


Nowe połączenia Trójmiejskiej SKM
PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od dnia 17-go stycznia 2005 r. wprowadza
nowe połączenia w relacjach dotychczas obsługiwanych oraz do Elbląga.
Nową relację do Elbląga obsłuży pociąg, który będzie wydłużeniem trasy
dotychczasowego, jadącego z Gd. Cisowej. Powrót z Elbląga do Malborka na
godzinę 7.18, co umożliwi m.in. przesiadkę do Warszawy - Ex
„Słupia” lub na pociąg PKP Przewozy Regionalne (PR) do Gdańska
Gł.


Wykaz szczegółowy SPRINTERÓW:

NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
Lębork                o 05:36
Strzebielino Morskie  o 05:50
Luzino                o 05:55
Wejherowo             o 06:05
Reda                  o 06:13
Rumia                 o 06:17
Gdynia Chylonia       o 06:23
Gdynia Główna Osob.   p 06:31
Gdynia Główna Osob.   o 06:32
Sopot                 o 06:40
Gdańsk Główny         p 06:52
Gdańsk Główny         o 06:55
Gdańsk Orunia         o 07:01
Pruszcz Gdański       o 07:07
Cieplewo              o 07:11
Pszczółki             o 07:17
Tczew                 p 07:27
Tczew                 o 07:28
Malbork               p 07:45

SKM 910
Rumia                 o 06:31
Gdynia Chylonia       o 06:36
Gdynia Główna Osob.   p 06:46
Gdynia Główna Osob.   o 06:46
Sopot                 o 06:54
Gdańsk Oliwa          o 06:57
Gdańsk Wrzeszcz       o 07:01
Gdańsk Główny         p 07:07

SKM 6916
Gdynia Chylonia       o 14:07
Gdynia Główna Osob.   p 14:14
Gdynia Główna Osob.   o 14:17
Sopot                 o 14:25
Gdańsk Oliwa          o 14:29
Gdańsk Wrzeszcz       o 14:33
Gdańsk Główny         p 14:39
Gdańsk Główny         o 14:40
Tczew                 p 15:05
Tczew                 o 15:07
Malbork               p 15:25

SKM 615
Malbork               o 20:24
Tczew                 p 20:39
Tczew                 o 20:40
Pszczółki             o 20:48
Pruszcz Gdański       o 20:56
Gdańsk Główny         p 21:06
Gdańsk Główny         o 21:07
Gdańsk Wrzeszcz       o 21:12
Gdańsk Oliwa          o 21:16
Sopot                 o 21:20
Gdynia Główna Osob.   p 21:29

PARĘ SŁÓW KOMENTARZA
Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
rozkładów jazdy. Na dzień dzisiejszy mamy pociągi, które zatrzymują się w
Gdańsku Stoczni, a przez Pruszcz Gdański jadą bez postoju, mamy też takie,
które nie zatrzymują się we Wrzeszczu, ale stają natomiast w Cieplewie. Co
nas czeka w przyszłości? Jazda bezpostojowa przez Pruszcz, jednak w Lipcach
zatrzymanie, czy może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
Malbork?
Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska Głównego

że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę zrobioną
przez PR swoimi pociągami załatać.
Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech przyspieszonych,
jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.

Pozdrawiam
Karol (Tyson) Domagalski





Temat: SKM do Elbląga, czyli da się pr zekroczyć granicę województw...
"Karol Domagalski":


NOWE:   SKM 6912(no może ten to nie całkiem nowy)
Lębork                o 05:36
Gdynia Chylonia       o 06:23
Gdynia Główna Osob.   o 06:32
Gdańsk Główny         o 06:55
Malbork               p 07:45


Wydluzenie relacji do Malborka.
Moim zdaniem na 8 rano do Malborka... no... moze i jest jakis powod, ktorego
nie dostrzegam. Piffko, wytlumacz! :)


SKM 910
Rumia                 o 06:31
Gdynia Chylonia       o 06:36
Gdynia Główna Osob.   o 06:46
Gdańsk Główny         p 07:07


Dobry kurs. Daje mozliwosc spokojnego dojechania na 8 rano do wiekszosci
dzielnic, nawet do Nw. Portu.
Przydalby sie jeszcze taki, ktory przyjedzie do Gdanska o 7.20 i o 8.00.


SKM 6916
Gdynia Chylonia       o 14:07
Gdynia Główna Osob.   o 14:17
Gdańsk Główny         o 14:40
Malbork               p 15:25


Tez dobry, tylko czy nie za wczesnie? Wiekszosc ludzi konczy prace o 15 lub
16, a nie o 14...


SKM 615
Malbork               o 20:24
Gdańsk Główny         o 21:07
Gdynia Główna Osob.   p 21:29


K...a, a juz sie cieszylem, ze bede mial sprintera na powrot wieczorem do
domu...
Zabic ich to malo...


Widzimy, że SKM nie zaprzestała z passą w układaniu najśmieszniejszych
rozkładów jazdy.


Oni sie dopiero rozkrecaja ;D Poczekaj na otwarcie relacji do Bydgoszczy
albo Warszawy ;)

//ciach


może jazda bezpostojowa od stacji Gdynia Główna do stacji
Malbork?


Obstawialbym postoje Gdynia, Gdansk, Malbork, Elblag. I to jest dosc
prawdopodobne.


Oprócz postojów widzimy fajny fakt, że z Gdynia Głównej do Gdańska
Głównego




Nie wiem też czym SKM tłumaczy fakt,
że SKM 615 w Gdyni Głównej kończy bieg. To jest moim zdaniem chore, bo i
tak zjeżdża na Cisową. Myślałem, że SKM robi wszystko, aby tą lukę
zrobioną
przez PR swoimi pociągami załatać.


Nie chce byc zlosliwy, ale kiedys chyba toczylem z Toba spor wlasnie o
odcinek Gdynia Gl - Chylonia... ;)
90% pasazerow wysiada w Gdyni ;P
Ale zawsze zostaje te 10%...


Poranek uważam za przedobrzony po co ta armada tych trzech
przyspieszonych,
jeśli żaden nie zawozi na 8:15 do Gdańska na Polibudę i uniwerek.


Bo SKM uwaza, ze studenci wysiadaja na przystankach Politechnika i
Przymorze. Sprintery z zalozenia musialyby to ominac, wiec nie ma sensu ich
puszczac...
Ech... szkoda gadac. A juz myslalem, ze ta firma bedzie najbardziej sensowna
z grupy PKP.

Pozdrawiam,
Sorrow.





Temat: Czy znów na malborskim dworcu pojawia się pociągi SKM?
Jak nie pseudopedagogiczne porady to pseudokomunikacyjne podpowiedzi

W temacie SKM, a w sumie trasy Malbork - Gdańsk mogę się wypowiedzieć bo 11-ty rok dojeżdżam tą trasa do pracy.

Gdyby rozpatrywać to kategorią "CHCE DOJECHAĆ DO PRACY" to zamiast z M-ka do Tczewa i potem do Gdańska można jechać np:

PKSem do Bałdowa
potem z buta na dworzec do Tczewa
następnie albo pociągiem do 3 miasta
albo 50tką do Pszczółek, przesiadka do Pruszcza
ITP ITD

to oczywiście mój sarkazm

Takimi "super" połączeniami to da się zajechać nawet pod sklep Adidasa w pasażu na 3 cim piętrze jednej z największych galerii Poznania.

Ale chyba nie o to chodzi.
Niektórzy ludzie mimo upływu lat nie zdają sobie sprawy, że Malbork jest SYPIALNIĄ dla Gdańska.
Ile osób jest rano na peronach dworca, czekających na pociąg?
1000? 3000?
Czy to mało?
Czy jest to mały odsetek głosujących?
W skali miasta zapewne nie.

I tu trzeba nawiązać do ludzkich potrzeb.
Jak wiadomo zwiększają się one wraz ze wzrostem zapotrzebowania, możliwości itp.

I tak np. w roku 1998, aby dojechać na 6.00 do pracy w Gdańsku trzeba było wsiadać do pociągu pośpiesznego około godz. 2.30 (nie pamiętam dokładnie). Potem szwendanie się po miescie, i praca do wieczorka.

W tamtych czasach, gdyby ktoś powiedział, że między 4.00 a 7.00 będzie 5 pociągów do Gdańska to by go okrzyknęli GŁUPKIEM.

Jednak to były inne czasy. PKP zwiększało kursy, potem cięło. Aż tu nagle znalazło się takie SKM.
Wozili ludzi za połowę ceny PKP. W pociągach o NIEBO czyściej niż w PKP.
Mało tego.
Jakimś cudem SKM udało się WSTRZELIĆ z rozkładem jazdy w pasażerów, że większości pasowały dojazdy!
Normalnie cud!

Po jakimś czasie biedne SKM musiało zrezygnować. I to może dlatego, że pociągi SKM jechały pełne, a PKP świeciły pustkami. Pewnie dlatego, że SKM było spółka zależną od PKP. Dziwny zbieg okoliczności.

I nagle okazało się, że ludzie chcą jeździć SKM.
Może dlatego, że jak stoczniowiec zarobi 2500 zł i wyda na bilet miesięczny 100 zł to jest zadowolony.
A nie jest zadowolony jak wyda 250 i jedzie w syfie.

Może dlatego, że kto dojeżdżał do pracy dziesiąt km to wie, że WAŻNE jest połączenie i jego ciągłość.
Czyli wsiadasz, jedziesz , wysiadasz, a nie się tułasz, przesiadasz i kombinujesz jak dojechać (vide propozycja przesiadki w Tczewie).

Ktoś powie - nie ma już takiego bezrobocia i w Malborku jest praca. Po co chłopie jedziesz do Gdańska pracować?

A ja mu powiem - BURAKU! nie po to ułożyłem sobie pracę, aby teraz zaczynać od nowa życie i rzucać się na etat sprzedawcy w nowo powstałym markecie, albo wynosić gruz na kolejnej rozbiórce domu

Ale oczywiście władza może mieć w d....e mnie i inne twarze dworcowe.
Te same twarze, które znam od lat z peronu, pociągu.
Bo od lat jeżdżą zarobić pieniądze na życie w mieście, w którym na życie jest ciężko zarobić.

Ale co to znaczy? kogo to obchodzi?

Sory za wywód, ale ten zna dojazdy kilkadziesiąt km do pracy kto tego zakosztował.
Pozdrowienia dla tych, którzy śnią o kolejnych rondach i deptakach kiedy my stoimy na peronie i przepychamy się, aby zająć sobie miejsce w pociągu. Pachnącym, ale jakoś inaczej

Kolorowych snów



Temat: maly przeciek z konferencji


|  Co do regionali osobiscie nie widze nic takiego w
| likwidacji -

Ja rowniez. Ciekawe, zreszta, czy ktos kiedykolwiek policzyl ile realnie
kosztuje przejazd weglowka poc. pasazerskiego - gdzie realnie oznacza
doliczenie kosztow zjazdu "na bok" ciezkich towarowek, (rozruch + godziny
pracy mechanika) ktore musza pasazera przepuscic Weglowka na odcinku
Inowroclaw - Tarn.


Widzę, że niektórzy tu mają doprawdy przedziwną obsesję na punkcie
kosztów rozruchu... Chodzi o prąd, czy o co? Pociągi towarowe mają swój
rozkład jazdy - jeśli to konieczne, żeby jeździły bez postojów to niech
jeżdżą - można tak rozkład ułożyć. Doprawdy, oskarżanie pociągów
pasażerskich o wzrost kosztu transportu węgla jest co najmniej
absurdalne... Chciałbym Cię przy okazji poinformować, że podczas mojej
ostatniej podróży nie zdarzało mi się wyprzedzać żadnego towarowego...
Ruch na węglówce to żałosne szczątki tego, co kiedyś :-(


Gory ma typowo towarowy charakter - i jako realista
pogodzilem sie z likwidacja ruchu lokalnego (tj. nie bede rozpaczal o te
pare osob ktore z tych pociagow korzystaly - gorzej gdy wycina sie jakies
potrzebne polaczenia)


Wolno Ci nie rozpaczać - jak się siedzi w wielkim mieście, to oczywiście
te "parę osób" można mieć w d... Poza tym jak się wytnie tu, potem tam,
to za parę lat naprawdę już kolej pasażerska będzie wspomnieniem... Ja
nie wiem, czy to będzie ekonomiczne, oszczędne itp. Mnie się jako MK to
po prostu nie podoba. Wolno mi wyrażać dezaprobatę czy nie?


ot, gdyby byly regionale po CMK to tez bylyby one takie

| chytliwe? Nie sadze - same odludzia...

A propos - to moze sie skonczyc tak: zlikwiduje sie oficjalne pociagi, po
czym juz nastepnego dnia PLK zamowi sobie 2 - 3 pociagi, z mniej wiecej
takim samym rozkladem jak dotychczas.


To się właśnie tak skończy.


Taka sytuacja wystepuje juz teraz w
Zdunskiej Woli: w trakcie obowiazywania 99/00 oficjalnie wycieto pare poc. w
rel. ZW Pd - ZW - i od tamtego czasu jezdza sobie jako sluzbowe (z
zachowaniem dobrych skomunikowan...)
W lato jechalem z Katowic do Inowrocka osobowkami (w Chorzewiu uciekl mi
45100) - i dosyc duza czesc pasazerow stanowili pracownicy PKP. Poza tym
jechalo paru typowych pasazerow PKP (wojacy, mlodziez, inwalidzi 1 kl.,) ;
paru sie nawet w Karsznicach przesiadlo z jednego - ale nie sa to jakies
duze potoki.


W lato jechałem IC-em z Gdańska do Warszawy. W pociągu jechało średnio
3os/wagon, w Malborku nawet jeden facet wsiadł. Ilu z nich było z PKP
nie wiem, gdyż nie dysponuję zdolnością oceny faktu zatrudnienia w PKP
na podstawie rzutu okiem ;-) W każdym razie na tej właśnie podtstawie
domagam się likwidacji wszystkich połączeń na trasie Warszawa - Gdańsk i
oświadczam, że nie będę po nich płakał.


| Natomiast likwidacja przelotowych pociagow polnoc-poludnie to tak, jakby
| z CMK-i wyrwac ekspresy i puscic wsio... przez Lodz!
| Moze to forma dowartosciowania Lodzi?

Jedyne czego mozna zalowac, to tych 2 par dziennych pospiechow. Reszta (tj.
rzeznie) od dawna powinny jezdzic przez Lodz - bo to jest milionowa
aglomeracja  - do tego jeszcze warto dorzucic Torun, Wloclawek, Aleksandrow
z
Ciechocinkiem - wszystkie te miasta na pewno sa wieksze niz Zdunska Wola,
ktora w koncu z Lodzia polaczenia tez posiada - dyskusyjna kwestia jest
tylko ich
jakosc (czyt. predkosc)...


Oczywiście! I tu tylko o prędkość idzie. Doprawdy, pierwszy bym
przyklasnął przesunięciu pociągów Zduńska Wola - Inowrocław - Bydgoszcz
na Zduńska Wola - Łódź - Toruń - Bydgoszcz. Ale dla podróżnego z
Katowic, Częstochowy, Zduńskiej Woli czy Sieradza oznacza to wydłużenie
czasu jazdy o około 1,5h... Ilu z nich z tego właśnie powodu wybierze
samochód? Natomiast co do osobowych, to się będę upierał - powinny
jeździć. Jak na każdej innej linii, na której jest to możliwe ale
"nieopłacalne".

Pozdrowienia





Temat: Niemożliwe stało sie faktem: PCC Arriva wygrał w Kuj.-Pom.
Jestem jak najbardziej za liberalizacją rynku kolejowego, jednakże w tym przypadku jest to decyzja zbyt wczesna. Rozumiem, że chodzi o pieniądze bo raczej jak na razie z dobrem pasażera nic to nie będzie miało wspólnego. Ja mam dość wszechobecnego myślenia; "żeby później było lepiej najpierw musi być gorzej".

Szynobusy dla ARRIVA - jak najbardziej, tylko jakie? Województwo Kujawsko-Pomorskie nie posiada szynobusów dwuczłonowych, a tutaj jak najbardziej przydałyby się nawet szynobusy składające się z 3 członów i to w tandemie.

Chyba wiadomo jakie połączenia "spalinowe" są najbardziej oblegane w tym województwie, tylko że te połączenia rozpoczynają swój bieg w Chojnicach. I w grudniu możemy mieć w tej sytuacji pociągi w relacji Tuchola - Bydgoszcz obsługiwane przez PCC/A i pociągi Chojnice - Tuchola obsługiwane przez PR PKP - jeżeli ktoś będzie chciał pokryć przejazdy z Piastoszyna do Tucholi (bo to już inne województwo).
Przypuśćmy, że pociągi będą odjeżdżać z Chojnic, to co obsłuży połączenie 4.16 z Chojnic i 15.45 z Bydgoszczy i Chojniczanina? Trzeba pamiętać, że wagony które były wczepiane do szynobusów należą do PR PKP.
Prawie wszystkie linie niezelektryfikowane wychodzą poza województwo Kuj.-Pomorskie:
- Toruń - Malbork,
- Laskowice - Czersk,
- Chojnice - Laskowice/Bydgoszcz
- Laskowice - Brodnica/Działdowo

Jak na razie to będzie wielki zamęt i tłok.

PCC i Arriva mogłaby chociaż wirtualnie przedstawić jakie jednostki chcą sprowadzić do obsługi tych tras. No chyba, że ktoś myśli o dzierżawie wagonów od PKP. Poza tym, czy UTK wpuści używane składy do Polski, chyba każdy pamięta sytuację z SA 110 dla pomorskiego. Prawdopodobnie żaden urząd nie wpuści do obsługi wewnątrz swojego państwa wagonu, szynobusu starszego niż 10-15 lat.

Inna kwestia to tworzenie rozkładu jazdy przez PLK, niby PR zgłosiły już rozkład na lata 2007/2008 dla tych linii, a pomimo tego można tworzyć nieskomunikowania, długie czasowo biegi pociągów, przedłużone postoje na stacjach etc.

Inna sprawa to konkurencja: PKSy, w na niektórych relacjach Chojnice - Bydgoszcz mają ceny na prawdę promocyjne, gdy PR funduje podróż za 15.50 PKS w niektórych relacjach proponuję podróż za 9zł.

Jeśli chodzi o bilety, to PKP przez wiele lat nie doprowadziła do powstania naprawdę dobrego biletu na przejazd różnymi pociągami (PIC, PR, SKM), a bilet "wspólny przejazd" to gniot!!! Jadąc z Chojnic do Gdańska Żabianki nie mogę go nabyć, bo na odcinku Gdańsk Gł - Gdańsk Żabianka jest za mało kilometrów. Albo sytuacja, gdzie niby niezależna spółka KM honoruje bilety PR, a spółka SKM należąca do PKP już nie. A gdzie tu mówić o wspólnym bilecie pomiędzy konkurentami!!!

Ta sytuacja jest PATOWA i podobnie do EURO - wirtualna



Temat: Pospieszny a przyspieszony


jest określone, że jest to linia nocna i na większości sieci w Polsce
masz wyższą opłatę za przejazd


Ale nie wszędzie. Zasadniczo taryfa nicna obowiązuje w nocy. W wielu
sieciach masz kursy w godzinach nocnych linii dziennych i nocnych (co jest
oczywiste). Jak rozróżnisz na której musisz zapłacić więcej za przejazd?
Tylko w tej, która ma taką taryfę. Zasadniczo taryfa nicna obowiązuje w
nocy. A więc kolejny raz rozpoznajesz linię po taryfie. Np. w Lublinie jedna
z linii uruchamiana jest tylko o godz. 23,20. Jest to linia dzienna czy
nocna. Obecnie w lubelskiej taryfie nie ma cennika nocnego, ale gdyby był,
to jaką opłatę byś wniósł?


| Ale przez taki podział znika problem, gdzie zaklasyfikować linię.

Nie do końca znika problem klasyfikacji, bo dochodzi do nowych
potworków pt. linia zwykła (normalna) nie obsługująca wszystkich
przystanków; jest to pewna sprzeczność, bo linia zwykła z założenia
obsługuje wszystkie przystanki.


Nie. Są miasta, w których pewne linie są zwykłe, a omijają przystanki: W
Zamościu 40, 49 i 54 omijają dwa przystanki po trasie. Są to linie zwykłe
czy przyspieszone? Od ilu pominiętych przystanków linia jest przyspieszona?


| Bo czy pociąg SKM z Iławy do
| Malborka jest przyspieszony czy zwykły? W końcu omija większość stacji, a
| mimo to nikt nie mówi, że jedzie przyspieszonym pociągiem SKM bo się nie
| zatrzymuje. Traktuje się go jako zwykły.

Jeśli pomija większość przystanków, to nie powinien być traktowany
jako zwykły. Zresztą - taryfa jest za przejazd pociągiem SKM,


Obecnie nie ma taryfy SKM na pociągi pospieszne, ale dwa lata temu taka była
przewidziana. Czyli idąc tym tropem można założyć, że obecna taryfa
obowiązuje w pociągach zwykłych (osobowych)


a ilość
obsługiwanych przystanków na trasie - to osobna sprawa.


Skoro nie ma to charakter linii wyznacza taryfa. Pociąg może zatrzymywać się
wszędzie, ale może kieć taryfę pospieszną. Jaki to będzie pociąg? Osobowy
czy pospieszny?


| Pociąg PR na tej samej trasie
| omijający przystanki będzie nazywany już przyspieszonym. Pytanie: który
jest
| zwykły, a który przyspieszony? Kryterium taryfy załatwia sprawę.

Przecież taryfa PKP PR też nie wprowadza osobnej taryfy na pociągi
przyspieszone. tarfyfa jest osobowa, a cechą pociągu jest to, że
pomija część przystanków.


Bo nie ma pociągów przyspieszonych. Ponawiając od ilu ominiętych przystanków
pociąg jest przyspieszony?


| Można to zrobić w dużo prostszty sposób:
| 1. Stosowny dopisek przy rozkładzie jazdy

| Jeśli dopiszesz nad rozkładem: linia nocna to będzie to lekko absurdalne,
bo
| z godzin odjazdów wynika kiedy kursuje. Jeśli napiszesz, że obowiązuje
| taryfa nocna, to aby klient mógł wiedzieć ile ma zapłacić musisz umieścić
| taryfę w cenniku.

Moim zdaniem to tylko kwestia odpowiedniego zapisu w cenniku.


Jeśli jest to kwestia zapisu w taryfie to masz przewidzianą taką opłatę, w
związku z czym kryterium linii wyznacza zapis w taryfie.


| 2. Odpowiednie wyróżnienie graficzne kolor dla linii przyspieszonych,
| pospiesznych i ekspresowych, negatyw dla linii nocnych.

| Jw. Jak na czerwono zaznaczysz linie pospieszne (wynikające tylko z liczy
| postojów) to skąd klient ma wiedzieć czy nie ma w tym haka w postaci
| zwiększonej taryfy za przejazd. A jeśli wpiszesz w taryfę opłatę za
przejazd
| linią pospieszną to wracamy do punktu wyjścia: charakter linii wyznacza
jej
| taryfa.

jw. - odpowiedni zapis w cenniku


Również jw. Jeśli masz zapis w cenniku to jest to kryterium wyznaczania
charakteru linii.

Pozdrawiam | mario.





Temat: Ruch regionalny w RJ 2001/2002 na Pomorzu
Poniewaz prace nad nowym rozkladem jazdy 2001/2002 zblizaja sie do
konca, przedstawie troche informacji o nowosciach. Godziny moga ulec
jeszcze drobnym zmianom.

1) pociag przyspieszony 55424 "Liwa" Slupsk (6:10) - Gdynia (7:37) -
Gdansk (o. 8:09) - Kwidzyn (9:58) - Grudziadz
2) pociag 55428 Gdynia - Gdansk (o. 14:09) - Kwidzyn (16:03) - Grudziadz
- Torun
3) pociag przyspieszony 55425 "Liwa"  Grudziadz - Kwidzyn (7:47) -
Gdansk (9:19/9:20) - Gdynia (9:45) - Slupsk (11:27)
4) pociag 55427 Grudziadz - Kwidzyn (15:29) - Gdansk (p. 17:34) - Gdynia
(18:00)
5) pociag osobowy (EN57) Gdynia - Gdansk (4:16) - Olsztyn
(w Tczewie skomunikowanie na pociag do Chojnic o. 4:53)
6) pociag osobowy (EN57) Olsztyn - Gdansk (0:03) - Gdynia (0:30)
(jest to przywrocenie polaczenia istniejacego w RJ 1999/2000)
7) pociag 77424/5 Chojnice (4:27) - Gdansk (6:46) - Gdynia (7:13)
8) pociag 77426/7 Gdynia (9:11) - Gdansk (9:35) - Chojnice (11:59)
9) nowe pociagi Gdynia (ok. 10:00) - Wladyslawowo - Gdynia oraz Gdynia
(ok. 13:00) - Hel - Gdynia w sezonie letnim
10) pociag Gdynia (8:45) - Wladyslawowo - Hel (kursuje poza sezonem, w
soboty, niedziele do Helu, poza tym do Wladyslawowa)
Pociag ten ma prowadzic w soboty i niedziele wagon do przewozu rowerow,
stad robocza nazwa "Cyklista" !!!
11) pociagi powrotne z Polwyspu Helskiego (patrz p. 9 i 10)
12) 5 par pociagow na odc. Koscierzyna - Chojnice (dotychczas dwie pary)

Na odcinku Gdansk - Tczew - Malbork nastapi pewne uporzadkowanie ruchu
pociagow regionalnych. Mimo wysilkow z mojej strony nie udalo sie
wynegocjowac z PKP idealnego cyklu, ale i tak sytuacja sie poprawi, gdyz
w kazdej godzinie bedzie odjezdzal z Gdanska pociag regionalny w
kierunku Tczewa (koncowki do Elblaga 09, 19, do Laskowic 31). Nie bedzie
juz takich wielkich przerw jak obecnie (8:07 - 10:45 - 12:34).

Nie uda sie wprowadzic pociagow Koscierzyna - Czersk - Szlachta - Lipowa
- Wierzchucin. W rozkladzie uwzgledniono natomiast (tak jak obecnie)
dwie pary poc. Koscierzyna - Wierzchucin z oznaczeniem G. Ich przyszlosc
zalezy od porozumienia z samorzadem woj. kujawsko-pomorskiego.
Pociagi Koscierzyna - Czersk oraz Czersk - Laskowice bez wiekszych
zmian.

Jeszcze o zmianach w pociagach miedzyregionalnych
Pociag "Torunianin" pojedzie w sezonie letnim do Ustki. Dzieki temu
Ustka uzyska  polaczenie pospieszne. ze wzgledu na warunki techniczne
linii Slupsk - Ustka mozna jechac tylko jednostka.
40111 Gdansk (8:28/8:30) - Gdynia (8:53/8:58) - Slupsk (10:55/11:05) -
Ustka (11:20). Jak widac pociag jest fatalnie wytrasowany na odc.
Gdynia-Slupsk (krzyzowanie na stacji Bozepole Wlk, Potegowo, Damnica)
40112 Ustka (16:54) - Slupsk (17:09/17:19) - Gdynia (19:03/19:08)-
Gdansk (19:30/19:33)

Pociag "Pobrzeze" bedzie obslugiwany skladem wagonowym i pojedzie w
relacji Kolobrzeg - Tczew - Kolobrzeg. Jest to troche bez sensu, gdyz na
odcinku Gdansk - Tczew bedzie wiozl "powietrze". Co gorsza nie udalo sie
zlikwidowac bezsensownych postojow tego pociagu w Gdyni Chylonii, Rumii
oraz Redzie.

W sezonie Leba odzyskuje polaczenie dalekobiezne (pociag 45501 z
Katowic)

Pozdrawiam

A M





Temat: Ekshumacja Tetmajera...?

Wsiąść do pociągu ekstra takiego...
źródło: Gazeta Krakowska - 2008/12/20
Pociąg "Monciak-Krupówki" wyrusza z Zakopanego do Sopotu na rozpoczęcie sezonu letniego. Przyjazd składu dziś do Zakopanego oznacza koniec lata i początek zimy 2008/2009.

20 grudnia o godz. 10.00 Monciak-Krupówki wjedzie na dworzec kolejowy w Zakopanem.

To pociąg inny n iż wszystkie. Jedzie niemal przez pół Polski.(*) I nazywa się niepospolicie, bo Monciak-Krupówki. Monciak, to żargonowe określenie głównej ulicy Soporu - Monte Casino, a Krupówki, wiadomo, są tylko w Zakopanem. Pociąg łączy morze z górami.

To inicjatywa władz samorządowych Zakopanego i Sopotu oraz spółki PKP InterCity. Od zrodzonego w marcu tego roku pomysłu do podpisania umowy upłynęło kilka tygodni. Ogłoszono konkurs na nazwę, a skojarzenia były jednoznaczne – główne ulice obu miast. ”Monciak-Krupówki” wyruszył pierwszy raz w nową trasę w maju – pasażerowie wsiedli do pociągu w Zakopanem wieczorem, by następnego dnia rano wysiąść w Sopocie i otworzyć w tym kurorcie tegoroczny letni sezon.

Teraz przyszła kolejna trasę odwrotną – 19 grudnia o godz. 19.09 skład wyjechał z Sopotu i dzisiaj o godz. 10.35 stanie na dworcu kolejowym w Zakopanem. Tym samym zakończony będzie oficjalnie tegoroczny sezon letni, a rozpoczęty sezon zimowy AD 2008/2009. Pociąg ”Monciak-Krupówki” kursuje oczywiście codziennie, a właściwie co noc, ale właśnie dwa razy do roku wiezie z jednego krańca Polski na drugi niecodziennych pasażerów. To przede wszystkim władze samorządowe Sopotu i Zakopanego, przedstawiciele zarządu spółki InterCity oraz instytucji związanych z organizacją imprez – letnich nad morzem, zimowych w górach.

– Każdy pasażer otrzymuje katalog informujący o atrakcjach danego regionu oraz imprezach, które odbywają się na rozpoczęcie lata i zimy. Dziś pożegnamy lato w zakopiańskim parku wodnym, będzie jak zawsze mnóstwo atrakcyjnych niespodzianek. Zapraszam wszystkich do tych niezwykłych podróży – mówi Robert Czerniak z PKP InterCity.

”Monciak-Krupówki” ma długą trasę – wyrusza z Gdyni i jedzie do Warszawy m.in. przez Malbork, w stolicy kraju odbija do Częstochowy, a stamtąd na Śląsk – do Sosnowca i Katowic. Po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy, od 14 grudnia pociąg ten w Katowicach będzie się rozdzielał i część wagonów pojedzie do Wisły przez Bielsko Białą, Żywiec, Ustroń.

(*) - podkreślenia Z.S.


Co za cymbał pisze takie bzdury!?
- z Sopotu, a właściwie z Gdyni do Zakopanego, to akurat cały kraj, a nie pół!
- Monciak to żargonowe określenie wcale nie głównej ulicy Sopotu, a popularnego deptaka, który zresztą nosi nazwę ulicy Bohaterów Monte Cassino! Przez dwa "s"... pacanie!
- To on "właściwie" kursuje codziennie, conocnie, czy tylko dwa razy w roku? W inne dni kursuje "niewłaściwie"?

Skąd oni biorą taki chłam redaktorski?
Wszyscy kumaci w piśmie spod Tatr dali już "dyla" do Jackowa i trudno się im dziwić.
Wszak to cytat z Gazety Krakowskiej!
I stamtąd już mądrzejsi pouciekali?

A tak w ogóle to był sobie kiedyś zupełnie sensowny pociąg nocny z kuszetkami łączący Wybrzeże z Zakopanem - "Tetmajer" się nazywał. Złośliwcy nazywali go "Tetmajer - Przerwa Jego Mać", ale przez wiele lat jeździłem nim właśnie z Wybrzeża w Tatry.
Potem go zlikwidowali z braku chętnych, a teraz z fanfaronadą wracają do niegdysiejszego pomysłu.
Ino, że wtedy było jeszcze po co jeździć do Zakopanego...



Temat: Moje sugestie co do SRJP 99-00 [long]
to sie nie nazywa "sugestie"  tylko "recenzja"...

1. Poziom graficzny: podniósł się. Porobili zamiast 1), czy 2), jest 1 w
kwadraciku. Coś na wzór niemieckich. Nowe kolory, nowe odcienie - jednak
skok nowej do starej jest duży. Tabela cen źle zaprojektowana. nowe
znaczki
IC, EC

2. Jakość wykonania: No w kilku miejscach wyblakła farba, źle złożona
mapa.
Masa literówek (Gdyna, Anastazowo itepe...). Co najciekawsze: na ostatniej
stronie w roku pieczątka ' KJ5' w trójkącie ;-).

3. Solidność: Tu się nic nie zmieniło. Otrzymujemy 'talony' na poprawki,
jak
w zeszłym roku. Na dzień dobry otrzymujemy karteczkę A5, zapisaną maczkiem
o
poprawkach. Dużo pociągów opisanych jako G - do odwołania [np. Wielbark -
Nidzica]. Podane adresy wszystkich biur przejazdóe pasażerski, nawet Biuro
przejazdów bezbiletowych [chociaz ich adres był już tyle razy tu
wymieniany,
że mogę go powiedzieć z pamięci ;-]

4. Zawartość merytoryczna:))))
    a) Pierwsze co: Pociąg pośpieszny 'Kociewie' Gdynia - Gorzów Wlkp. Jak
dla mnie super [ a Jarek pisał, że szkoda, że nie jedzie via Kościerzyna
:P]. Szkoda, że tylko sezonowy. Mogliby go dać jeszcze np. na ferie.
Prawdopodobnie do Tczewa siódemka, a w Tczewie zmiana czoła na
[najprawdopodobniej szara codzienność su45, jednakże: W Gorzowie mają
SP32,
a one mają tendencje do jeżdżenia z pośpiechami [mimo, że samej espe
trzydwa
nie lubię, ale trochę egzotyki czemu nie], lub w Gdyni mają SU-46, które
zamiast na Hel mogłyby pójść na G.Wlkp. [czy to nie byłoby piękne???]
    b)Mieszko tylko pośpieszny? Zdegradowali? Jak na PKP to baaardzo
dziwne
posunięcie...
    c) Małdyty & Skarszewy zostają (ofkoz z adnotacją 'ruch pociągów może
być zawieszony po uprzednim ogłoszeniu':()... Ale... NIECH ŻYJĄ DŁUGO!!!
    d) Przemytnik 55002 Królewiec zostaje cofnięty o godzinę, i tak:
        1. Aspekt pozytywny: Można wyskoczyć do Królewca na piwo + mały
przemyt. 1335 w Królewcu, powrót 1555 z Królewca <== akurat :)
        2. Aspekt negatywny: Będę musiał wracać z Braniewa 2015, więc nie
przejadę się z mechanikami jedynką i będę w domu o godzinkę później
    d) Ex Czartoryski - duży plus, do tej pory była tylko rzeźnia. <==
może
mi ktoś z grupy wytłumaczy czemu akurat rzeźnia nazywa się 'rzeźnia'???
    e) IC Lajkonik, IC Wyspiański, IC Sawa :-/ Nie bardzo mi się to widzi.
Czas jazdy w sumie ten sam, komfort troszkę wyższy, ale jednak 5 zetów
więcej - lepiej wypić piwo w Ex :-))))
    f) Kielce - Trzebiatów I w ten sposób jest w miarę dogodny dojazd dla
miłośników na trasę Gryfice Wąsk. - Trzeb wąsk.
    g) Gniezno Wąsk. - Powidz - Anastazewo :)))). To mi się podoba...Chyba
dadzą Px-a [a mają coś innego???] Lecz osobiście opierdolę tego pana od
rozkładów, bo Pomorzanin wjeżdza 0920, a wąski wyrusza 0910. Prędzej
mam(y)
0603 w Gnieźnie. Czyżby tylko dla miejscowych?
    h) Krośniewice - Krzewie wąsk.. Trzy pary pociągów (typu EN57 na tor
wąski czyli Mbxd 2:)))<== za bardzo trzęsie:(...)
    i) Tabelki Nieszawa Waganiec wąsk - Koneck, Koło wąsk.-Sompolno -
Sławoszewek, Opatówek wąsk - Turek --- Tylko dla wybranych, czyli wyjazd o
0900 powrót o 1300:((((((( - czyli jak masz duuuużo kasy to pojedziesz...

Jutro dokończe...
[12 godzin przerwy]

    j) Pociąg osobowy 'Powiśle' Grudziądz - Bydgoszcz. Tu duże brawa.
Jeżeli
jeszcze skład będzie na tyle luksusowy co Chojniczanina to... Moja
dygresja:
Czemu nie Malbork - Bydgoszcz? Może od nowego rozkładu przedłużą ;-)
Przydałby się Malbork - Zd. Wola Karsznice, jaki był parę lat temu...

    k) Ogólnie to dużo pociągów jest takich samych, lecz ich odjazdy są
poprzesuwane o parę minut.

    l)Ucięli nam rezerwację fakultatywną na Wielkopolanina - a był to
dobry
pomysł. IMHO większość pośpiechów dalkobieżnych powinno być R [bez
obwódki],
albo RF.

    ł) Przyrównali SKM do CMK... Idioci...

    m) Tabela 104 nadal pusta... A szkoda. Fajnie by się przejechać po
szerokim na elhaes.

    n) Pojawiły sie opisy postaci. Np. Stanisław Wysocki str.521. Ale
żadnego innego nie znalazłem.

    o) Dużo nowych pociągów - lecz równie dużo sezonowych.
Chyba wszystko...

--

                               -=Pozdrawiam=-

Piotr Piwarski
Miłośnik kolei z Malborka

Niezależny serwer miłośników transportu szynowego SMTS
http://kolej.pasjo.net.pl
Polska On-Line - RC5 Team


--
Pelny dostep do Internetu juz od 8,34 PLN na miesiac - http://rubikon.pl





Temat: Moje sugestie co do SRJP 99-00 [long]
1. Poziom graficzny: podniósł się. Porobili zamiast 1), czy 2), jest 1 w
kwadraciku. Coś na wzór niemieckich. Nowe kolory, nowe odcienie - jednak
skok nowej do starej jest duży. Tabela cen źle zaprojektowana. nowe znaczki
IC, EC

2. Jakość wykonania: No w kilku miejscach wyblakła farba, źle złożona mapa.
Masa literówek (Gdyna, Anastazowo itepe...). Co najciekawsze: na ostatniej
stronie w roku pieczątka ' KJ5' w trójkącie ;-).

3. Solidność: Tu się nic nie zmieniło. Otrzymujemy 'talony' na poprawki, jak
w zeszłym roku. Na dzień dobry otrzymujemy karteczkę A5, zapisaną maczkiem o
poprawkach. Dużo pociągów opisanych jako G - do odwołania [np. Wielbark -
Nidzica]. Podane adresy wszystkich biur przejazdóe pasażerski, nawet Biuro
przejazdów bezbiletowych [chociaz ich adres był już tyle razy tu wymieniany,
że mogę go powiedzieć z pamięci ;-]

4. Zawartość merytoryczna:))))
    a) Pierwsze co: Pociąg pośpieszny 'Kociewie' Gdynia - Gorzów Wlkp. Jak
dla mnie super [ a Jarek pisał, że szkoda, że nie jedzie via Kościerzyna
:P]. Szkoda, że tylko sezonowy. Mogliby go dać jeszcze np. na ferie.
Prawdopodobnie do Tczewa siódemka, a w Tczewie zmiana czoła na
[najprawdopodobniej szara codzienność su45, jednakże: W Gorzowie mają SP32,
a one mają tendencje do jeżdżenia z pośpiechami [mimo, że samej espe trzydwa
nie lubię, ale trochę egzotyki czemu nie], lub w Gdyni mają SU-46, które
zamiast na Hel mogłyby pójść na G.Wlkp. [czy to nie byłoby piękne???]
    b)Mieszko tylko pośpieszny? Zdegradowali? Jak na PKP to baaardzo dziwne
posunięcie...
    c) Małdyty & Skarszewy zostają (ofkoz z adnotacją 'ruch pociągów może
być zawieszony po uprzednim ogłoszeniu':()... Ale... NIECH ŻYJĄ DŁUGO!!!
    d) Przemytnik 55002 Królewiec zostaje cofnięty o godzinę, i tak:
        1. Aspekt pozytywny: Można wyskoczyć do Królewca na piwo + mały
przemyt. 1335 w Królewcu, powrót 1555 z Królewca <== akurat :)
        2. Aspekt negatywny: Będę musiał wracać z Braniewa 2015, więc nie
przejadę się z mechanikami jedynką i będę w domu o godzinkę później
    d) Ex Czartoryski - duży plus, do tej pory była tylko rzeźnia. <== może
mi ktoś z grupy wytłumaczy czemu akurat rzeźnia nazywa się 'rzeźnia'???
    e) IC Lajkonik, IC Wyspiański, IC Sawa :-/ Nie bardzo mi się to widzi.
Czas jazdy w sumie ten sam, komfort troszkę wyższy, ale jednak 5 zetów
więcej - lepiej wypić piwo w Ex :-))))
    f) Kielce - Trzebiatów I w ten sposób jest w miarę dogodny dojazd dla
miłośników na trasę Gryfice Wąsk. - Trzeb wąsk.
    g) Gniezno Wąsk. - Powidz - Anastazewo :)))). To mi się podoba...Chyba
dadzą Px-a [a mają coś innego???] Lecz osobiście opierdolę tego pana od
rozkładów, bo Pomorzanin wjeżdza 0920, a wąski wyrusza 0910. Prędzej mam(y)
0603 w Gnieźnie. Czyżby tylko dla miejscowych?
    h) Krośniewice - Krzewie wąsk.. Trzy pary pociągów (typu EN57 na tor
wąski czyli Mbxd 2:)))<== za bardzo trzęsie:(...)
    i) Tabelki Nieszawa Waganiec wąsk - Koneck, Koło wąsk.-Sompolno -
Sławoszewek, Opatówek wąsk - Turek --- Tylko dla wybranych, czyli wyjazd o
0900 powrót o 1300:((((((( - czyli jak masz duuuużo kasy to pojedziesz...

Jutro dokończe...
[12 godzin przerwy]

    j) Pociąg osobowy 'Powiśle' Grudziądz - Bydgoszcz. Tu duże brawa. Jeżeli
jeszcze skład będzie na tyle luksusowy co Chojniczanina to... Moja dygresja:
Czemu nie Malbork - Bydgoszcz? Może od nowego rozkładu przedłużą ;-)
Przydałby się Malbork - Zd. Wola Karsznice, jaki był parę lat temu...

    k) Ogólnie to dużo pociągów jest takich samych, lecz ich odjazdy są
poprzesuwane o parę minut.

    l)Ucięli nam rezerwację fakultatywną na Wielkopolanina - a był to dobry
pomysł. IMHO większość pośpiechów dalkobieżnych powinno być R [bez obwódki],
albo RF.

    ł) Przyrównali SKM do CMK... Idioci...

    m) Tabela 104 nadal pusta... A szkoda. Fajnie by się przejechać po
szerokim na elhaes.

    n) Pojawiły sie opisy postaci. Np. Stanisław Wysocki str.521. Ale
żadnego innego nie znalazłem.

    o) Dużo nowych pociągów - lecz równie dużo sezonowych.
Chyba wszystko...




Strona 3 z 4 • Zostało znalezionych 111 postów • 1, 2, 3, 4